home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kompanija Verano Motors (www.verano.co.yu), generalni uvoznik i distributer Peugeot vozila za Srbiju, započela je specijalnu olimpijsku ponudu za model Peugeot 308 Premium 1,6 E 120 KS. Na 29-im letnjim igrama u Pekingu, Verano Motors je jedan od sponzora Olimpijskog tima Srbije, a Peugeot je oficijalno vozilo naših Olimpijaca pre i tokom ove planetarno najvažnije sportske manifestacije

Od svog lansiranja, Peugeot 308 osvaja brojne nagrade i priznanja. Prošle godine zabeležio je veliki uspeh u Nemačkoj, tradicionalno orijentisanoj prema automobilima sopstvene industrije i prema izboru čitalaca uticajnog nemačkog nedeljnika Bild am Sonntag, osvojio prestižnu nagradu Zlatni volan 2007. Nosilac game 308 proglašen je i Ginisovim rekorderom u dve kategorije: odnosno u opštoj potrošnji goriva i potrošnji dizel goriva. Prema tradicionalnom izboru u organizaciji dnevnih poslovnih novina „Privredni PREGLED” poneo je prestižnu titulu Automobil 2008. godine, ali i priznanje za Ekološki automobil godine. Ovaj model osvojio je i maksimalnih, pet zvezdica na Euro NCAP testu.

Peugeot 308 poseduje performanse koje vozačima pružaju besprekornu sigurnost i u vožnji po gradu, kao i na otvorenom putu. Dopadljiv dizajn i kompaktna veličina ovog modela zadovoljiavaju kriterijume i najzahtevnijih vozača. Konstruktori Peugeot-a 308 posvetili su veliku pažnju zaštiti životne sredine, imajući u vidu da smanjenje efekta staklene bašte usled emisije gasova predstavlja jedan od prioriteta francuske kompanije.

Ovaj model pleni svojom elegantnom siluetom i svojim osobenostima i, svakako, predstavlja jednog od najvećih Peugeot lepotana. Sa niskim centrom gravitacije i velikom širinom šasije, Peugeot 308 se može pohvaliti izuzetnim ponašanjem na putu. Velike površine prozora i panoramsko zadnje vetrobransko staklo obezbeđuju osećaj više nego dovoljnog prostora i za vozača i za putnike. Model 308 nudi savršenu ravnotežu između dimenzija unutrašnjeg prostora i ukupnih dimenzija.

Model koji je na akciji Peugeot 308 1,6 E sa 120 konjskih snaga ima benzinski motor koji je razvijen u saradnji sa BMW – om.

Izvor : Verano Motors





 

Posle akcije "Bezbednost dostupna svima", uvoznik Renaulta za Srbiju (www.renault.co.yu) je nedavno pokrenuo novu akciju pod nazivom "Sport", tokom koje se kupcima sve do 31. avgusta nude posebne pogodnosti pri kupovini modela ove francuske marke:

 

 

- Twingo Access i Expression : popust od 321 evra (već od 8999 evra)

- Twingo GT : popust od 576 evra (sa metalik bojom 13999 evra)

 - Clio 2 Legenda i Legenda Stil : popust 1500 evra

- Clio 3 Access : popust 1518 evra (već od 10.999 evra)

- Clio 3 Expression : Clio 3 Expression + radio cd sa komandama pri volanu, od 11.799 evra

- Clio 3 Extreme i Exception : popust 1700 evra

- Clio Sport : popust 1439 evra (već od 19.999 evra)

- Clio Grandtour Expression : Clio Grandtour Expression + radio cd-mp3 sa komanadama pri volanu, od 12.999 evra

- Clio Grandtour Acess i Extreme : popust 1500 evra

- Thalia : popust 2323 evra (već od 9999 evra)

- Kangoo : popust 1300 evra

- Novi Kangoo Expression : po ceni Kangooa Authentique-a + poklon električni paket ili paket bezbednosti

- Novi Kangoo Authentique : po ceni Kangooa Access-a + poklon klima uređaj

- Megane Berline Extreme : + alu felne od 16 inča, od 13.999 evra

- Megane Berline Pack, Confort, Sport i Luxe : popust 2650 evra

- Megane Sedan Extreme : + alu felne od 16 inča, od 13.999 evra

- Megane sedan Pack, Confort, Sport i Luxe : popust 3250 evra

- Megane Coupe Extreme : + alu felne od 16 inča, popust 3058 evra

- Megane Coupe Pack, Confort, Sport i Luxe : popust 2650 evra

- Megane Grandtour Extreme : + alu felne od 16 inča, popust 3058 evra

- Megane Grandtour Pack, Confort, Sport i Luxe : popust 2650 evra

- Megane Cabrio Coupe : popust 2650 evra

- Scenic i Grand Scenic : popust 3000 evra

- Laguna 3 i Laguna Grandtour (u zavisnosti od verzije gratis se dobijaju Pokon paket "Look", "Handsfree", alu felne od 18 inča, električni panoramski krov, višeslojno bočno staklo i otvaranje stakala na vratima prtljažnika). 

- Laguna GT : popust 2468 evra

- Vel Satis : poklon 2000 evra

- Clio Serviser : poklon 1180 evra

- Kangoo Express : popust 1880 evra

- Novi Kangoo Express : poklon klima uređaj

- Trafic : popust 2360 evra

- Master : popust 2360 evra



Izvor : Tanjug

Generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju Grand Motors (www.ford.rs) saopštio je danas da odnedavno ima novog partnera za servisiranje i prodaju u Nišu - firmu Stecom Autogroup. Dosadašnjim i novim vlasnicima Fordovih vozila u Nišu su na raspolaganju servisi na dve lokacije u tom gradu - servis u ulici Vojvode Putnika i u ulici 12. februara.

Rukovodilac prodajno-servisne mreže u Grand Motorsu Dušan Đorđević kazao je da je, zbog sve veće prodaje Fordovih vozila i naraslog interesovanja za održavanje i popravku u ovlašćenom servisu, programom razvoja dilerske mreže ta kompanija predvidela da u Nišu sagradi i opremi novi veliki objekat.

U saradnji sa svojim novim partnerom, pored saobraćajnice Niš-Niška banja je kupljeno zemljište za budući prodajno-servisni centar , koji bi trebalo da bude sagrađen i opremljen tokom naredne godine, najavio je on.



Izvor : www.audi.rs

Kupovinom luksuznog modela automobila Audi Q7, kupac dobija gratis kasko osiguranje na godinu dana. Ova specijalna ponuda, kojom kupac Q7-ce štedi oko 8.000 evra, odnosi se na ograničenu količinu modela Audi Q7 3.0  TDI. Ponuda važi samo do 1. avgusta, i može se ostvariti u sledećim Audi salonima u zemlji: Porsche Beograd Ada, Autokomerc centar Aerodrom, AC Manik – Čačak, Asta group – Novi Sad.

Glavne osobine modela Audi Q7 su pouzdanost, izdržljivost, jačina, brzina, otpornost, atraktivan dizajn, komfor, lakoća upravljanja, fleksibilnost. Kao najbolji proizvod u SUV (Sport Utility Vehicle) segmentu, Q7 je prešao hiljade test kilometara pre serijske proizvodnje. Prošao je klimatske promene od – 35 ˚C do + 55 ˚C, različite podloge, gradsku saobraćajnu vrevu, pustinjski pesak, led, blato, teške krivine, seoske prašjave puteve, vodene prepreke i autoputeve, prolazeći sve kontinente. Audi Q7 opremljen je quattro pogonom, odnosno stalnim pogonom na sva četri točka, sa standardnim razdvojenim obrtnim momentom uz pomoć Torsen diferencijala u odnosu 40/60 – napred / pozadi. Off road modus sa 250 mm rastojanja od zemlje i kontrolom amortizera omogućava vožnju po svim terenima.

Za dizajn modela Audi Q7 zaslužan je Walter da Silva, jedan od najboljih svetskih stručnjaka za vizuelni identitet vozila. Sa dužinom od 5.086 mm i razmakom osovina od tačno 3.002 mm (širina 1.983 mm/visina 1.737 mm), unutrašnjost je vrlo prostrana, sa mogućnošću podešavanja sedišta u 28 varijanti. Do sedam putnika može biti smešteno u tri reda sedišta, a oba zadnja reda se mogu spustiti, stvarajući tovarni prostor od 2.035 l (do pet putnika do 775 l). Na raspolaganju su verzije sa pet, šest ili sedam sedišta. Enterijer vozila ostavlja utisak potpunog luksuza. Između sediša nalazi se MMI (Multi Media Interface) taster, pomoću kojeg se jednostavno rukuje mnogim opcijama ovog automobila.

U Audi Q7 se ugrađuju četiri pogonska agregata: dva benzinska i dva dizelska. Q7 3.0 TDI ima šestocilindrični motor, sa common rail sistemom ubrizgavanja poslednje generacije, koji koristi piezo brizgače sa direktnim ubrizgivanjem goriva. To omogućava da se kombinuje visoka performansa od 176 Kw (240 KS) i obrtni momenat od 550 Nm, uz odličnu ekonomičnost – V6 troši 9,8 litara dizel goriva na 100 Km. Brzinu od 0-100Km razvija za 8,5 sekundi, sa top brzinom od 210/216 km/h.

Pre dve godine, Q7 je nagrađen ‘’Zlatnim volanom’’, kao najbolje vozilo u SUV segmentu.



Domaći uvoznik automobila nemačkog Volkswagena (njihov zvaničan sajt www.volkswagen.co.yu), od danas je startovao sa novom prodajnom kampanjom koja se odnosi na model Polo.

Kupovinom Pola, u periodu od 14. jula do 15. septembra, ostvaruje se ušteda od  8%, a ukoliko se auto kupuje preko finansijske kuće Porsche Mobility dobija se dodatni popust od 3%.

Povodom i ove prodajne kampanje svi dileri u Srbiji će tokom leta, praviti Otvorena vrata salona, koja će podrazumevati i posebne uslove kupovine ostalih VW modela, kao i mnogo drugih iznenadjenja i animacija za postojeće, a i buduće vlasnike VW vozila.



Verano Motors (www.verano.co.yu), uvoznik Peugeotovih automobila za Srbiju, u svojoj ponudi od nedavno ima i novi model Partner Tepee, koji u zavisnosti od verzije, kod nas staje od 15.490 evra (Partner Tepee 1.6 HDi sa 75KS) do 19.050 evra sa PDV-om za model Partner Tepee VTC 1.6 HDi sa 90KS. Osim ova dva HDi dizelaša, u paleti se nalazi i jedan benzinac koji takođe ima zapreminu od 1.6 litra i koji razvija 90 konja.

Kao što je poznato, novi Partner praktično predstavlja brata blizanca novog Citroena Berlingo (razlikuju se pre svega po izmenjenom prednjem delu), što znači da i Partner u ovoj putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, unapređena ergonomija, veća bezbednost (ABS, ASR i ESP sistemi, prednji vazdušni jastuci) i moderniji i dinamičniji stajling u odnosu na stari Partner se naravno podrazumevaju.

Inače, nosivost Partnera Tepee iznosi 625 kg, dok se zapremina njegovog tovarnog prostora kreće od 678 do čak 3000 litara.



Najnovija Dacia Sandero u Srbiju stiže već 15. jula i to po ceni koja za osnovnu verziju sa 1.4 litarskim benzincem od 75KS i osnovnim Base paketom opreme iznosi samo 7555 evra (ovde treba reći da 15. jula startuje prodaja, dok se prve isporuke očekuju u septembru).

Sandero u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju već dobro poznatog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti) koji je inače nedavno doživeo manje kozmetičko doterivanje (o tome više OVDE).

Sandero je inače promovisan još krajem prošle godine u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo potpuno isto.

Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 429 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta i to na 1200 litara. Sandero je inače širok 1750 mm, međuosovinsko rastojanje je 2590 mm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm.

Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS (isporuka dizelaša počinje krajem godine). Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju).

Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji.

VIDEO : Dacia Sandero



Uvoznih Hondinih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (Omladinskih Brigada 33a, tel. 011/2010 915, www.honda-srbija.rs) i zvanično je domaćoj javnosti predstavio novu generaciju modela Accord (svetska prenmijera je inače održana na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi).

Novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa verzijom namenjenoj prodaji u Americi), dok je kabina dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, zatim Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.

Potpuno novi Accord pokreću dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2.0 i 2.4 litra (sa 114kW/156KS i 192Nm, odnosno 147kW/200KS i 234Nm), kao i novi 2.2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. Accord 2.0 postiže maksimalnih 215 km/h, do 100 km/h mu treba 9,3 sekunde, prosečno troši 7,2 litra goriva na 100 km (fabrički podatak), Accord 2.4 do stotke ubrzva za 7,8 sekundi, postiže 227 km/h, troši 8,8 litara, dok Accord 2.2 i-DTEC može do 212 km/h, od 0 do 100 km/h mu treba 9,6 sekundi i u proseku troši 5,6 litara dizela na 100 km.

Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod   benzinaca moguće doplati i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni.

Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. Accord je inače dugačak 4726 mm, širok 1840 mm, visok 1440 mm, a zapremina prtljažnika iznosi 460 litara.

Cene počinju od 23.950 evra sa PDV-om (model 2.0 Elegance) i idu sve do 29.950 evra, koliko treba platiti Accord 2.2 i-DTEC Executive.

Na kraju i napomena da Delta Automoto sada već stari Accord kupcima nudi po posebnim uslovima. Tačnije, u okviru prodajne akcije Last Minute stari Accord 2.0 Sport staje 21.300 evra, Accord 2.4 Executive ima cenu od 25.500 evra, a Accord 2.2 Executive košta 26.500 evra (sve cene su sa PDV-om).



Izvor : Tanjug

Tokom jula, svake nedelje od četvrtka do subote, od 8 do 20 časova, Hyundai Auto Beograd u svom novom poslovnom centru u ulici Milutina Milankovića na Novom Beogradu organizuje dane otvorenih vrata, tokom kojih se vozila mogu kupiti uz značajne, specijalne popuste.

U saopštenju kompanije navodi se da će tokom trajanja letnjeg sajma kupcima biti odobravani popusti u iznosu od 1.000 do 3.000 evra.

Za buduće vlasnike modela Accent pripremljena je još jedna specijalna pogodnost - mogu da dovezu svoj polovni automobil i po najpovoljnijim uslovima otkupa kući odvezu novog Accenta - sa klimom, garantnim rokom od osam godina i posebnom cenom.

Kupcima svih vozila će biti omogućeno istovremeno preuzimanje vozila na licu mesta i izdavanje probnih tablica.



Padaju carine

5 Jul 2008 - 00:58 Domaće tržište Link

Izvor : www.novosti.rs

Među onima koji sa pažnjom očekuju konstituisanje nove vlade svakako su građani zainteresovani za kupovinu automobila. Jer, ima velikih izgleda da se u Srbiji do četvorotočkaša ubuduće dolazi uz niže dažbine, a do nekih, na primer, ruskih, i bez carine.
Poznavaoci prilika na tržištu automobila očekuju da nova vlada ispuni ono o čemu se vrlo često govorilo u predizbornoj kampanji. Pre svega, da prepolovi carinsku stopu za uvoz putničkih vozila, odnosno da je od nove 2009. godine svede na deset odsto. Takođe, očekuje se i da se porez na prenos apsolutnih prava, koji je smanjen sa pet na 2,5 odsto, konačno svede na najavljenih jedan odsto vrednosti automobila u prometu.
Takođe, priprema izmene Zakona o carinskoj tarifi, koja bi konačno skinula zaštitu od spoljne konkurencije jedinoj fabrici automobila u Srbiji, nije sporna. Prema nekim inicijalnim planovima, ova izmena bi se u setu ostalih poreskih i drugih ekonomskih zakona mogla naći pred poslanicima novog saziva Skupštine Srbije već u oktobru.
Odmah posle ratifikacije „gasnog“ aranžmana sa Rusijom, članovi Međudržavnog trgovinskog komiteta Rusije i Srbije trebalo bi da „osveže“ spisak robe kojom će se trgovati pod specijalnim uslovima. Već je izvesno da će se na ovom spisku naći i putnički automobili, ali samo u ograničenom kontingentu od 5.000 do 10.000 vozila na godišnjem nivou. Rusi bi, naime, na ovo tržište vrlo rado bez carina plasirali njihov nacionalni ponos - „ladu“.  

„MRKA KAPA“ ZA CRNOGORCE

Brzo rešavanje statusa vozila koja danas građani Srbije koriste, a koja su, zbog neispunjavanja standarda evro tri, i dalje registrovana u Crnoj Gori - neće sigurno biti jedan od prioriteta nadležnih ministarstava nove vlade. Skoro da nema nikakvih šansi da se ovi automobili, kroz plaćanje bilo kakve takse, uvedu u legalne registracione spiskove MUP-a.



Izvor : Grand Motors

U okviru akcije, tokom koje do 1. septembra celi program "Land Rovera" prodaje po posebnim uslovima, Grand Motors, ovlašćeni uvoznik, nudi ograničenu količinu vozila Range Rover sa dizel motorom od 190 KS (440 Nm maksimalnog obrtnog momenta) i izuzetno bogatom opremom, po ceni od 69.900 evra (u dinarskoj protivvrednosti), u koju su uključeni svi troškovi do registracije.

"Potencijalnim kupcima se pruža retka prilika da, u okviru našeg obeležavanja šezdeset godina od pojave prvog "Land Rovera", Range Rover Sport dobiju po uvoznoj ceni koja je trenutno najniža u Evropi. Poređenja radi, eksportna cena ovog vozila za kupce u Italiji i Austriji je za pet hiljada evra viša u odnosu na onu po kojoj se taj model nudi u Srbiji", kaže direktor marki Land Rover i Volvo u "Grand Motorsu", Saša Rudić.

Osim izuzetnih voznih performasi, po kojima je Land Rover već šest decenija neprikosnoveni lider među terenskim automobilima, Range Rover Sport koji se nudi po posebnoj ceni izdvaja se i po bogato ugrađenoj opremi. Stalni pogon na sva četiri točka se podrazumeva, a na popisu opreme su i elektronska blokada centralnog diferencijala; vazdušno oslanjanje (sa mogućnošću podešavanja visine vozila); elektronski program za kontrolu stabilnosti; šestostepeni automatski menjač (sa sekvencijalnim modom); metalik boja; aluminijumski naplaci; bi-ksenonska svetla; automatski klima uređaj; DVD navigacioni sistem; bluetooth za mobilni telefon; kožom presvučena sedišta sa električnim pomeranjem, memorijom i grejanjem..

Za ovaj, kao i ostala Land Roverova vozila, važi garancija od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara.



Izvor : Tanjug

Beogradski Verano Motors je prvu polovinu 2008. godine završio sa prodatih 1.990 vozila iz komercijalnog i putničkog programa, što predstavlja porast od 31,4 odsto u odnosu na isti lanjski period.
U prvom polugođu kompanija je predstavila i novi Pežoov putnički auto "partner tepee" i najavila dolazak novog modela porodice francuskog proizvođača - 308 SW.

Kompanija Verano Motors osnovana je u Beogradu 1995. godine i do sada je prodala više od 17.000 vozila iz programa Pežoa. Jedan je od sponzora našeg nacionalnog Olimpijskog tima na 29-im letnjim igrama u Pekingu, a "pežo" je zvanično vozilo naših olimpijaca pre i tokom te sportske manifestacije.



Ladu Prioru su potencijalni kupci u Srbiji mogli da vide još na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u, a sada je stigla i potvrda da će prodaja ovog modela na našem tržištu startovati već u avgustu. Kod nas inače prvo u prodaju kreće klasična limuzina sa četiri vrata (postoje i hatchback i Coupe varijante) i to po ceni od oko 10.000 evra sa uračunatim PDV-om. Za tu sumu kupac u standardnoj opremi dobija (između ostalog) frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, servo upravljač, električne podizače stakala, centralno daljinsko zaključavanje vrata, ABS..   

Inače, Priora je u definitivnoj serijskoj verziji promovisana 2006. godine na salonu automobila u Moskvi gde je naišla na zaista veliko interesovanje novinara i, što je važnije, kupaca. Iako na prvi pogled Priora liči na aktuelnu gamu Lada 110/111/112, reč je ipak o prilično različitim automobilima. Posebno je veliki napredak ostvaren u kabini, budući da su u oblikovanju modernije i atraktivnije unutrašnjosti Rusi koristili usluge italijanske firme AE.

Prioru pokreće čevorocilindrični 1.6 litarski motor sa 16 ventila, snage 72kW/98KS i 145Nm obrtnog momenta, uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Dimenzije ovog modela su: dužina 4400 mm, širina 1680 mm, visina 1420 mm, međuosovinsko rastojanje je 2492 mm, a zapremina prtljažnika 430 litara. Auto je težak 1095 kg, postiže najveću brzinu od 185 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 11,5 sekundi. Još i podaci o potrošnji (ali uz napomenu da je reč o fabričkim podacima), po kojima Priora pri 90 km/h troši 5,6, pri 120 km/h 7,2 a u gradskoj vožnji 9,8 litara na 100 km.   

Istovremeno kada i Priora, u Srbiju treba da stigne i Lada Kalina sa novim 1.4 litarskim benzinskim motorom od 66kW/90KS, čija cena će se kretati oko 8500 evra sa PDV-om. Za podsećanje, trenutno se kod nas prodaje samo Kalina sa 1.6 litarskim benzincem od 59kW/81KS, koju beogradska firma Jugo Lada doo prodaje po ceni od 8150 evra (Lada 1118 limuzina), odnosno 8250 evra, koliko staje Lada 1119 hatchback.



Uvoznik Fiatovih automobila za Srbiju, kompanija Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu) je konačno počela sa prodajom restilizovane Fiatove Crome, koja je inače svoju zvaničnu svetsku premijeru imala još na prošlogodišnjem salonu automobila u Bolonji. Radi se o najvećem modelu u Fiatovoj gami, koji od svoje promocije 2005. godine nije uspeo da ostvari prodajne planove italijanskog proizvođača. Iako je za dizajn bio angažovan i proslavljeni Giorgetto Giugiaro, dosadašnja Croma jednostavno nije uspela da pridobije značajniji broj kupaca u svojoj kategoriji, a razloge za to treba tražiti, između ostalog, i u neobičnoj formi karoserije, koja predstavlja nekakvu kombinaciju limuzine, karavana i MPV vozila. Zato i ne treba da čudi ovako brzo pojavljivanje njegove osvežene varijante. Kako bilo, Nuova Croma donosi potpuno redizajniran prednji kraj, koji veoma podseća na već viđena rešenja na modelima Grande Punto i Bravo (svetla, maska, branici). Koliko će ovaj familijarni look pomoći u poboljšanju prodaje, za sada je nezahvalno prognozirati, mada je prvi utisak daleko povoljniji u odnosu na staru verziju. Da li će tako misliti i kupci, pokazaće prvi rezultati prodaje. Sem novih prednjih svetala i maske, Nuova Croma donosi i drugačije pragove, više hroma na okvirima prozora, novi branik i spojler pozadi, a u unutrašnjosti novi upravljač, revidirani panel sa instrumentima i nove, kvalitetnije materijale. Zahvaljujući svojim dimenzijama (dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 476 cm/177 cm /160 cm/270 cm) Croma raspolaže izuzetno prostranim i komfornim interijerom za pet putnika, velikim prtljažnikom od 500 litara, a treba podsetiti da je Croma na EuroNCAP kreš testu osvojila maksimalnih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Od opreme (bilo standardne, bilo opcione) treba izdvojiti potpuno novi DVD plejer, Blue&Me sistem, satelitsku navigaciju, Cruise control, senzore za kišu, parking senzor, sistem za praćenje pritiska u gumama, ABS, EBD, ASR, ESP, MSR elektronske sisteme, do devet vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Hill holder (za pomoć pri startu na uzbrdici) i Follow-me-home funkciju prednjih svetala, koja ostaju uključena još nekoliko sekundi pošto vozač i putnici napuste automobil. Ukratko, Fiat želi da predstavi novu Cromu kao privlačan, prostran, komforan, bezbedan i pristupačan automobil za porodične ljude. Što se motora tiče, Fiat je u novu Cromu ugradio dva benzinca (1,8 16V sa 140KS i 2,2 16V sa 147KS) i tri MultiJet dizelaša : 1,9 litarski 8V sa 120KS, 1,9 litarski 16V sa 150KS, kao i 2,4 litarski 20V, koji raspolaže sa 200KS (svi motori ispunjavaju Euro4 standarde). Benzinci su opremljeni sa 5-stepenim transmisijama (sa opcionom sekvencijalnom automatskom transmisijom za model 2,2 16V), dok svi dizelaši imaju menjače sa 6 stepeni prenosa (sekvencijalni automatik je opcija za 1,9 MultiJet 16V sa 150KS, a standard kod modela 2,4 MultiJet 20V). Međutim, iz ove palete kupcima u Srbiiji se nude samo dva motora : 1,8 litarski benzinac sa 140KS (staje 21.600 evra) i 1.9 8V dizelaš od 120 konja, koji u Srbiji startuje sa cenom od 24.768 evra sa PDV-om. 

Chevrolet Aveo

Tokom juna u Srbiji zvanično počinje prodaja i novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji (zvaničan sajt uvoznika je gm-chevrolet.co.yu). Uprkos snažnijim motorima i bogatijoj standardnoj opremi, cene za obnovljeni Aveo nisu značajnije veće u odnosu na dosadašnju verzije, pa tako osnovni Aveo sa troja vrata treba platiti 9360 evra sa PDV-om. Najvažnije promene u odnosu na prethodnika čine njegov agresivni eksterijer (naročito prednji kraj), unapređena unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom (na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta). Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba, dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski agregat, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 74kW/101KS. Veliki napredak je učinjen i u prostranijoj unutrašnjosti, i to ne samo na polju dizajna, već i unapređenom ergonomijom, kvalitetom upotrebljenih materijala i završnom obradom. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži, širi i viši u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, širina 1680 mm, visina 1510 mm), jedino je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Proizvodnja obnovljenog Avea se inače odvija u GM-ovoj fabrici u Poljskoj, sa čijih proizvodnih traka će ove godine sići 60.000, a naredne 100.000 primeraka ovog automobila.

Novi Citroen C5

Nova, druga generacija Citroenovog modela C5 je imala zvaničnu svetsku premijeru na januarskom salonu automobila u Briselu, a nedavno je i kod nas počela njegova zvanična prodaja. Novi C5 će se kao i dosad proizvoditi u varijantama berlina i Tourer (karavan), a njihove dimenzije izgledaju ovako: dužina berline iznosi 4,78, širina 1,86 i visina 1,45 metra, dok je Tourer dugačak 4,83, širok 1,86 i visok 1,48 metra (međuosovinsko rastojanje iznosi 2,82 metra). Inače, za izgled novog C5 zaslužan je Domagoj Đukec, Hrvat koji je ranije radio za Volkswagen, a kasnije je prešao u ovu francusku kompaniju. U svakom slučaju, novi C5 donosi daleko, daleko atraktivniji i elegantniji izgled u odnosu na svog istoimenog prethodnika, prostraniju i komforniju unutrašnjost, već famozni upravljač sa nepokretnim centralnim delom upravljača, kvalitetnije materijale u interijeru, bolju ergonomiju, poboljšanu zvučnu izolaciju, bolje vozne osobine i izuzetnu stabilnost (skuplje verzije imaju Citroenovo Hydractiv 3 Plus hidropneumatsko ogibljenje), veću bezbednost (kruća karoserija, ABS, EBD, EBA, ESP sistemi i do 9 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi) i moderne motore. Od opreme treba izdvojiti Cruise control sa limitatorom brzine, elektronsku parkirnu kočnicu, novu generaciju NaviDrive sistema (uključuje 7-inčni displej, GSM telefon, audio sistem i satelitsku navigaciju), Hill Start Assist (za pomoć pri polasku na uzbrdici), parking senzore napred i pozadi, Lane Departure Warning System (LDWS), odnosno sistem koji upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca, xenon prednja svetla i AFS (Adaptive Front Lighting System) svetla, koja "prate krivinu". U svakom slučaju, modeli poput Renault Lagune, Ford Mondea, Mazde6, Peugeota 407, VW Passata, Toyote Avensis, Honde Accord, BMW-a serije 3, Audija A4 i Mercedesa C klase dobili su novog, opasnog konkurenta (ne treba zaboraviti ni na novi Opel Insignia, koji nasleđuje Vectru, a pojaviće se na salonu automobila u Londonu, u julu ove godine). Što se cena tiče, najjeftiniji C5 kod nas je verzija sa 1,8 litarskim benzinskim motorom od 93kW/127KS i 170Nm, koji treba platiti 22.990 evra, dok osnovni dizelaš 1.6 HDi sa 81kW/110KS i 240Nm ima cenu od 25.170 evra sa uračunatim PDV-om. Uvoznik Citroena za Srbiju je beogradska firma Vitro Group, a adresa njihovog sajta je www.vitrogroup.co.yu



Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar d.o.o. (www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popuste za modele Swift i Splash sa dizel DDiS motorom i GLX opremom. Konkretnije, ovakav Swift DDiS umesto 14.900 treba platiti 13.900 evra, a Splash DDiS GLX ima cenu od 13.490 umesto ranijih 14.440 evra. Još uvek traje i sniženje od 500 evra za Suzuki Splash 1.0 (sada umesto 12.200 košta 11.700 evra).   

Naš zvanični uvoznik Fordovih automobila, firma Grand Motors (www.ford.rs) krenuo je sa novom prodajnom akcijom "Sve je već plaćeno", tokom koje se Ford Fiesta sa 1,4 litarskim benzincem od 80 konja i bogatim paketom opreme nudi po nižoj ceni (11.990 umesto 12.490 evra) i sa besplatnim redovnim servisnim održavanjem, koje traje sve vreme garantnog roka (četiri godine). U opremi ove Fieste se nalaze klima uređaj, servo volan, ABS, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, radio/CD, električni podizači stakala, daljinsko centralno zaključavanje, svetla za maglu, aluminijumske felne od 15 inča, metalik boja i petora vrata.

Ovde i podsećanje da je Grand Motors i naš ovlašćeni uvoznik britanskog Land Rovera i da će povodom 60 godina od pojavljivanja prvog vozila sa oznakom Land Rovera, od 15. juna pa sve do 1. septembra svim zainteresovanim kupcima nuditi kompletan program Land Rovera po specijalnim uslovima.

Prodavci Seata u našoj zemlji (recimo Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530-400) u ponudi imaju modele Leon, Altea i Altea XL sa 1.9 TDI i 2.0 TDI dizel motorima, koji se prodaju sa sniženjem od 5 odsto. Kupac dobija i pet godina besplatnog kasko osiguranja u saradnji sa firmom Porsche Mobility. Posebna ponuda se odnosi na model Leon 1.6 Salsa sa 102KS (u opremi između ostalog ima klima uređaj, ABS, aluminijumske točkove od 16 inča, farove za maglu, 6 vazdušnih jastuka, daljinsku centralnu bravu, električne podizače stakala napred, radio CD/MP3, tempomat, multifunkcionalni volan i putni kompjuter), koji sa popustom od 1174 evra sada treba platiti 17.973 evra sa PDV-om. Zvaničan sajt uvoznika za Srbiju je www.seat.rs

I Mazdini dileri u Srbiji imaju zanimljivu ponudu za sve zainteresovane za kupovinu Mazde3. Tačnije, sve do 31. avgusta sve verzije Mazde3 se prodaju sa popustom od 1500 evra, dok je Mazda5 na sniženju od 1800 evra. Inače, Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/328 37 22,  internet : www.mazda-profil.co.yu, General Auto (Beograd, Stevana Prvovenčanog 50, tel. 011/397 05 44), Grand M (Novi Sad, Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800) i Auto MG iz Niša (bul. 12 februar 81, tel. 018/581 336). Iz Mazde najavljuju da će uskoro njihove automobile prodavati i ovlašćeni dileri u Čačku i Subotici.  

Domaći zastupnik bavarskog BMW-a Delta Motors (www.bmw.co.yu) ima zanimljivu ponudu za model BMW 520d (sa 177KS), kod koga se na poklon dobija automatski menjač (u vrednosti od 2530 evra) i portabl BMW navigacioni uređaj sa mapom Srbije. U ponudi je i model BMW 318i uz koga se gratis dobija navigacioni uređaj, dok BMW serije 7 sa 3,0 litarskim dizelašem ima cenu umanjenu za 2000 evra.

Sve do kraja juna, Delta Automoto (deltaauto.co.yu) odobrava značajne popuste za Hondine modele. Najmanji model Jazz je na sniženju od 500 evra i staje 13.778 evra, Civic sa troja i petora vrata je jeftiniji za 7 odsto (recimo Civic Type S sada košta 22.524 evra, a Civic Type R 31.879 evra), za Accord sniženje takođe iznosi 7% (osnovni Accord 2.0 Comfort ima cenu od 19.534 evra), dok su Honda Civic limuzina i Honda CR-V na popustu od 3 odsto. 

Domaći uvoznik automobila francuskog Peugeota, firma Verano Motors (www.verano.co.yu), tokom nove prodajne kampanje nudi Peugeot 206 sedan po nižoj ceni od 10.990 evra sa PDV-om. Kupovinom ovog modela (čija oprema između ostalog sadrži klimu, servo, frontalne vazdušne jastuke, CD-radio, svetla za maglu i metalik boju) kupac štedi 730 evra.