Posle malo više od dve godine provedene na tržištu, stiže i prvi blagi redizajn najmanjeg modela u ponudi južnokorejskog Chevroleta, koji se negde prodaje kao Matiz a negde kao Spark. Kako tržište malih i jeftinijih automobila raste, a konkurencija niti spava niti drema (tu su novi Fiat 500, Renault Twingo, obnovljena Kia Picanto), ni u Chevroletu ne smeju da sede skrštenih ruku i zato je za salon u Barseloni (7.-17. jun) najavljen obnovljeni Spark. Kako izgleda vidite na slici. Treba reći da se ovde ne radi o velikim promenama; za takvo nešto i nije bilo preke potrebe posle malo više od dve godine na tržištu ali konkurencija je jača nego ikada pa ovo estetsko doterivanje i te kako ima smisla. Najveće su promene na prednjem delu. Novi su agresivnije dizajnirani branici sa većim otvorom za vazduh, nova je maska sa centralno postavljenim znakom Chevroleta kao i neke sitnice koje se ne vide na prvi pogled. Pozadi se ističe samo doterani branik. Najavljene su blage korekcije i u unutrašnjosti mada zvaničnih slika kabine još nema. Bilo bi poželjno da povećaju i prtljažnik, koji sada ima samo 170 litara zapremine (koliko ima i naš Jugo). Dimenzije (D/Š/V- 3497/1495/1500 mm) i mehanika su ostali neizemjeni odnosno motori su i dalje samo benzinci od 0,8 litra (3 cilindra, 38kW/52KS, 145 km/h, ubrzanje do 100 km/h 18,2 sekunde, potrošnja 5,2 litra na 100km) i 1,0 litra (4 cilindra, 47kW/64KS, 156 km/h, ubrzanje 14,1 sekunde i potrošnja od 5,6 litara). I dalje se nudi sa 5-stepenim manuelnim menjačem a uz doplatu se uz manji motor može dobiti i automatik. Po prvim najavama, cene doteranog Sparka/Matiza ne bi trebalo da budu bitno više od aktuelne verzije (za to u stvari i nema razloga), koja se u Srbiji može dobiti već za 6690 evra sa PDV-om i trogodišnjom garancijom..
Poslednjih meseci se puno pričalo i pisalo o kineskom plagijatu Smarta, proizvodu firme Shuanghuan a međuvremenu je ta kineska kompanija na nedavnom salonu automobila u Šangaju predstavila i nešto modernizovaniju verziju "svog" Smarta, koji je umesto dosadašnje interne oznake S6, dobio pravo ime- Noble. Da bi naglasio potencijale svog mališe, Shuanghuang je nedavno čak napravio i verziju namenjenu policiji ! Inače, autić pokreću dva benzinska motora : manji od 970 kubika sa 33,5 kW/46KS i 77Nm i veći od 1100 kubika sa 50kW/68KS i 88Nm. Oba motora su sa 16 ventila dok je menjač manuelni sa 5 stepeni prenosa. Dužina kineskog Smarta iznosi 3010 mm, širina 1650 mm a visina 1660 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2015 mm (originalni Smart D/Š/V- 2500/1515/1549 mm i rastojanje između osovina 1812 mm). Maksimalna brzina oba Shuanghuanova modela iznosi 140 km/h, pogon je na prednjoj osovini, točkovi su od 15 inča a za razliku od originalnog Smarta, ovaj kineski ima mesta za 4 osobe (naravno manjih dimenzija !). Prema ranijim najavama, Shuanghuan Noble će u novembru doći i u Evropu, tačnije u Italiju i to po ceni od oko 8000 evra dok osnovna varijanta u Kini košta samo 4800 evra.
Pre nekoliko dana je najveći južnokorejski proizvođač automobila Hyundai predstavio novinarima novu generaciju modela H1/Starex. Kada u avgustu krene u prodaju, nudiće se u dve varijante, putničkoj (za 8 do 12 osoba) i dostavnoj, koja može da primi od 2 do 6 putnika, zavisno od verzije. Zbog veće dužine, širine i međuosovinskog rastojanja, novi H1/Starex je daleko prostraniji, praktičniji i udobniji a tome doprinose klizna bočna vrata (sa obe strane) i ručica menjača, koja se sada nalazi na centralnoj konzoli i time oslobađa više mesta za putnike napred. Što se dizajna tiče ne može se reći da je revolucionaran ali s obzirom na velike dimenzije (dužina 5125, širina 1920 i visina 1930 mm) izgleda moderno i sasvim skladno a sam Hyundai naglašava da je izgled sada daleko prefinjeniji u odnosu na prethodnika. Ovde i napomena da je u odnosu na stari H1/Starex, dužina novog veća za 90, širina za 100 dok je visina smanjena za 40 mm. Međuosovinsko rastojanje je naravno povećano pa sada iznosi 3200 mm što je za 120 mm više u poređenju sa prethodnikom. Paletu motora čine 2,5 litarski CRDi turbo-dizel motor sa 170KS i 392Nm obrtnog momenta i 2,4 litarski benzinac, koji takođe raspolaže sa 170KS ali i manjim obrtnim momentom od 223Nm. I jedan i drugi motor mogu da se dobiju u kombinaciji sa ručnim 5-stepenim menjačem ili opciono sa automatskom transmisijom od 4 ili 5 brzina. Za neka tržišta Hyundai će u ponudi imati i dizel motor sa tačno 100KS ali koji zadovoljava samo Euro3 norme pa ga u Evropi nećemo videti. U ovom trenutku nema informacija kada novi H /Starex možemo očekivati na Starom kontinentu.
Nova Renault Laguna i zvanično
Konačno, posle svih onih špijunskih slika i video snimaka treće generacije Renaultovog modela D segmenta, evo i prvih zvaničnih fotografija toliko očekivanog noviteta francuske fabrike. Slike nove Lagune, koje vidite su opet procurele pre vremena i naravno bez odobrenja samog Renaulta. Da podsetimo, Renault je ranije najavio pojavljivanje prvih fotografija za 4. jun pa je za tu priliku otvorio i poseban sajt posvećen novoj Laguni (www.insidenewlaguna.com). Kako bilo, slike i prve informacije su sada tu. Prethodna Laguna II, predstavljena još krajem 2000. godine (poznata i po tome što je bila prvi auto, koji je osvojio svih 5 zvezdica za bezbednost na EuroNCAP kreš testu), već je polako gubila korak sa glavnim konkurentima (Peugeot 407, VW Passat, Ford Mondeo i drugi) pa novi model dolazi u pravom trenutku. Proizvodnja počinje već u avgustu dok je svetska premijera najavljena za septembarski salon automobila u Frankfurtu. Laguna III nudiće se u formi kombi-limuzine sa 5 vrata (hatchback) i kao karavan, u Renaultu tradicionalno nazvan Grand Tour a tokom 2008. može se očekivati i coupe varijanta. Prodaja hatchback varijante kreće odmah posle salona u Frankfurtu, tačnije u oktobru a Grand Toura u decembru ove godine. Po prvim najavama osnovna Laguna koštaće oko 22.000 evra (naravno na zapadu Evrope, ne kod nas !). Dizajnerski posmatrano Laguna III ipak ne donosi revoluciju već evoluciju poznatog Renaultovog korporativnog dizajna (prednji deo podseća na prošlogodišnji koncept Nepta), koji se mnogima jednostavno ne dopada. Stiče se utisak kao da su u Renaultu želeli da na novom modelu što više zadrže prepoznatljiv dizajn prethodne Lagune (npr. oblik vrata veoma podseća na prethodnu generaciju). Koliko je to dobro pokazaće vreme. Posle onih prvih špijunskih slika nove Lagune od pre nekoliko dana, reakcije na izgled su bile izrazito negativne, a danas, sa ovim prvim zvaničnim fotkama, oštre kritike su malo ublažene, a naročito je na pozitivne reakcije naišao dizajn unutrašnjosti. Renault se očigledno potrudio da u putničkoj kabini unapredi kvalitet upotrebljenih materijala kao i same završne obrade. Ukratko, kabina je prostrana, oprema bogata, ergonomija je na vrhunskom nivou (sve je na dohvat ruke), komfor se kod Francuza ionako podrazumeva a Renault je puno pažnje posvetio i zvučnoj izolaciji odnosno "akustičkom komforu", za koji u Renaultu tvrde da postavlja nove standarde u ovom segmentu. I u Laguni III, Renault zadržava elektronske dodatke u vidu kartice za ulazak, dugmeta za start motora i automatske parkirne kočnice. Ipak i dalje su glasni oni, koji dizajn Lagune III nikako ne mogu da svare mada je na veoma pozitivne reakcije naišao izgled Grand Toura tj. karavana, koji deluje dinamičnije i moćnije od hatchbacka (obratite pažnju na liniju krova, koja se spušta prema zadnjem delu i položeni oblik C stuba i uopšte celog zadnjeg kraja). Tu su i detalji u vidu zadnjih LED svetala i duplih hromiranih izduvnih cevi (ovo poslednje doduše samo kod skupljih varijanti). Sam Renault dizajn opisuje kao "dinamičan i fluidan sa rafiniranim linijama". Uostalom procenite sami, fotografije govore više od hiljadu reči. Ovde i napomena da je Laguna hatchback za 10 cm duža od stare (sada 469 cm), dok je Grand Tour duži od hatchbacka za 11 cm i ima zapreminu prtljažnika od 508 litara (sa oborenim zadnjim sedištima 1593 litara). Zahvaljujući doteranom ogibljenju odnosno njegovom finom podešavanju, Laguna III biće udobnija u vožnji a istovremeno će imati poboljšane vozne osobine i preciznije upravljanje. U vezi s tim, u Renaultu ističu da su prototipovi Lagune III tokom testiranja prošli preko 6 miliona kilometara. Treba pomenuti i da se nova Laguna oprema točkovima veličine 16 do 18 inča, zavisno od verzije. Bezbednost je kategorija po kojoj je Renault odavno poznat i gde ne pravi kompromis. Opet podsećamo da je Laguna II bila prvi auto, koji je na EuroNCAP kreš testu dobio svih 5 zvezdica za bezbednost putnika a u Renaultu su uvereni da će Laguna III biti prvi automobil, koji će uskoro dobiti i svih 6 zvezdica na tom testiranju. Naročita pažnja je posvećena bezbednosti prilikom bočnog udara jer se u tim sudarima dešava najveći broj smrtnih povreda. Zato, osim ojačanja same konstrukcije karoserije i B stuba, Laguna III ima i novu generaciju bočnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa kao i elektronske sisteme poput ABS-a, EBD-a, ESP-a i EBA i to kao deo standardne opreme u svim verzijama. U Lagunu III ugrađivaće se široka paleta benzinskih i dizel motora. To su benzinci 2,0 16v sa 103kW/145KS (razvijen u saradnji sa Nissanom) i 2,0 16v Turbo sa 125kW/170KS. Kasnije se očekuju i manji od 1,6 litra sa 115KS i veći 2,0 litarski sa 205KS i 3,5 litarski V6 agregat sa oko 250KS. Od dizelaša će u početku biti dostupni 1,5 litarski (!) dCi sa 81kW/110KS i 2,0 litarski dCi u tri varijante : sa 96kW/130KS, zatim sa 110kW/150KS i najsnažniji sa127kW/175KS. Kasnije bi trebao da se pojavi i 3,0 litarski V6 dizelaš sa 220KS. Ovde i informacija da svi motori već sada zadovoljavaju rigorozne Euro5 standarde. Svi motori su i veoma štedljivi pa tako najmanji 1,5 dCi troši 5,1 litre dizel goriva na 100 km a ispušta 136 g CO2 po kilometru dok dizelaš od 150KS troši 6 litra na 100 km. Zanimljivo je da je nova Laguna u proseku za 15 kg lakša od istoimenog prethodnika. Sve Lagune III imaju menjače sa 6 stepeni prenosa s tim što benzinac sa 170KS ima 6-stepenu Proactive automatsku transmisiju, koja se kao opcija može dobiti i uz dizelaš sa 150 konja. Bez obzira na različita mišljenja o izgledu, ima šta da se čeka do septembra. Za kraj smo dodali i promotivni video nove Lagune.
Peugeot 308 CC
Pre nekoliko dana pojavile su se prve slike novog Peugeota 308, koji će se, osim u verziji kombi-limuzine, proizvoditi i kao karavan i kao atraktivni Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom. Ova poslednja CC verzija zameniće sadašnji Peugeot 307 CC a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. i to naravno na domaćem terenu salona automobila u Parizu. Crtež prikazuje moguć izgled ovog modela, koji će, kao i 307 CC, imati 4 sedišta ali će raspolagati sa više mesta za putnike pozadi.
Rolls Royce je predstavio limitiranu verziju svog modela Phantom sa imenom Silver, kojom će obeležiti 100 godina legendarnog modela Silver Ghost (proizvodeno 6000 komada od 1907. do 1925. godine). Silver edicija biće proizvedena u samo 25 primeraka a karakterišu je jedinstvena metalik boja, nazvana Metallic Ghost Silver, kao i posebne Silver Edition oznake i točkovi od 21 inča sa hromiranim centrom. Figura Spirit of Ecstasy na vrhu hladnjaka je od čistog srebra a od srebra je i privezak za ključeve. Osim toga, kupac može birati između Rose Leaf ili Creme Light kože, kojom će biti obložena unutrašnjost. Motor je kao i kod ostalih Phantoma, dakle V12 agregat zapremine 6,75 litra a raspolaže sa 460KS. Sav mogući luksuz i drvo u kabini 5,83 metra dugačkog automobila se naravno podrazumevaju i već su uključeni u cenu, koja je za 32.400 evra viša u odnosu na standardni Phantom.
Nova Opel Meriva
Ovo su prve špijunske slike naslednika Opelovog manjeg MPV modela Meriva, koji bi, kako stvari sada stoje, trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine. Napravljen je na platformi nove Corse dok je dizajn očekivano preuzet sa Zafire pa nova Meriva izgleda kao njena umanjena verzija. Pored većih dimenzija (sadašnja D/Š/V-4052/1694/1624 mm), nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, koji će pokretati novu generaciju Merive. Da podsetimo, sadašnja Meriva raspolaže motorima u rasponu snage od 75KS do 180 konja, koliko ima sportska Meriva OPC. Inače, aktuelna Meriva je predstavljena još 2002. godine na salonu u Parizu ali ovaj model sa svojom prostornom i funkcionalnom unutrašnjošću i dalje predstavlja važan model u paleti nemačkog proizvođača. Tako je npr. prošle godine i to samo u Nemačkoj kupce našlo 55.000 primeraka Merive. Od nove generacije Opel naravno očekuje još više.
Teretna verzija Škode Roomster, nazvana prosto Praktik, od 2. juna počinje da se prodaje u Nemačkoj i to po ceni počev od 11.880 evra, koliko treba odvojiti za osnovnu verziju sa 1,2 litarskim benzincem pa sve do 15.220 evra, koliko košta 1,4 litarski TDI model sa 80KS. Praktik, koji zaokružuje paletu Roomstera, namenjen je, pre svega prevozu robe u gradskim sredinama i predstavlja alternativu VW Caddy-u, Renaultu Kangoo-u ili Dacia-ji Logan Van (ovoj poslednjoj možda i najviše). Kako bilo, Roomster Praktik raspolaže sa 1900 litara korisnog prostora u zadnjem delu (običan Roomster ima 450 litara) i to zahvaljujući izostavljanju zadnjeg reda sedišta i samoj visini vozila. Naravno kao i kod svakog ozbiljnog dostavnog automobila, i Praktik ima zaštitnu mrežu iza prednjih sedišta kao i zadnja bočna vrata bez prozora. Nosivost ovakvog Roomstera iznosi 565 kg dok je u tovarni deo moguće smestiti predmete dugačke i do 1,6 metara. U opremi svih Praktika nalaze se 4 vazdušna jastuka, ABS, servo volan (podesiv po visini i dubini), radio, centralno zaključavanje i krovni nosači dok je za ESP (elektronska kontrola stabilnosti) u Nemačkoj potrebno doplatiti 300 evra. Što se motora tiče, Škoda nudi 2 benzinca (od 1,2 i 1,4 L) i jedan 1,4 TDI dizelaš, koji se nudi u dve verzije odnosno sa 51kW70 i sa 59kW//80KS. Najmanji 1,2 litarski benznac raspolaže sa 51kW/70KS i 112Nm, postiže 158 km/h a ubrzava do 100 km/h za 15,9 sekundi dok mu prosečna potrošnja po fabričkim tvrdnjama iznosi 6,7 litara. Snažniji 1,4 litarski benzinski motor razvija 63kW/86KS i 132Nm ("plafon" 171 km/h, ubrzanje 12,3 sekunde a potrošnja 6,8 litara). Slabiji dizel sa 70 konja i 155Nm postiže 158 km/h, ubrzava do stotke za 16,5 sekundi a troši 5,3 litra dizela na 100 km. Snažniji dizelaš sa 80KS i 195Nm ima makimalnu brzinu od 165 km/h, ubrzava do 100 km/h za 14,7 sekunde a troši 5,1 litara na 100 km. Cene za Praktik u Srbiji počinju od 10.360 evra, koliko košta osnovni benzinac od 70KS, jači od 86KS treba platiti 11.363 evra a dizelaš 1,4 TDI sa 70 konja zapada 13.122 evra. Sve cene su sa carinom, PDV-om i popustom (cene sa www.autohermes.co.yu).
Opel Antara u Srbiji za 28.490 evra
U Srbiji je konačno počela prodaja dugo očekivanog Opelovog SUV modela Antara, svojevrsnog naslednika nekada veoma popularne Frontere. Kao što ste već videli iz naslova, cene se kreću od 28.490 evra pa naviše (toliko košta osnovni 2,4 litarski benzinac od 140KS sa Essentia paketom opreme dok najjeftiniji dizelaš 2,0 CDTi od 127KS i sa istom opremom zapada 29.990 evra). Za poređenje, brat blizanac Antare, Chevrolet Captiva, se u Srbiji može kupiti već za 26.790 evra (da ne bude zabune, sve navedene cene su sa carinom i PDV-om). Rekli smo da su Opel Antara i Chevrolet Captiva blizanci, tačnije napravljeni su na istoj platformi, koriste i veliki broj zajedničkih komponenti (ništa novo unutar GM koncerna) pa je glavni problem inženjera i, pre svega, dizajnera bio kako da što "efikasnije" vizuelno odvoje Antaru od Captive. Po svemu viđenom posao je obavljen kako treba pa je Antara namenjena kupcima koji preferiraju sportski look dok je Captiva više za one, koji su za elegantniji izgled. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, u Južnoj Koreji je Chevrolet Captiva u stvari Daewoo Windstorm dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu a evropsku Opel Antaru kao Holden Captivu MaXX ! Opet ništa neobično jer je i Holden deo GM-ove familije. Šta ćete, globalizacija i ušteda vremena i novca za razvoj, čine svoje. Opel Antara je inače dugačka 4575, široka 1850, visoka 1704 mm dok je međuosovinsko rastojanje 2707 mm. Prtljažnik je zapremine 370 litara s tim što zadnja klupa može u potpunosti da se sklopi čime se dobija ravan pod u prtljažniku i 1420 litara zapremine a postoji i mogućnost preklapanja suvozačevog sedišta. Opel u Antari nudi 2 benzinska i 2 dizel motora. Slabiji benzinac je zapremine 2,4 litra, ima 103kW/140KS, postiže 175 km/h, ubrzava do 100 km/h za 11,9 sekundi a troši 9,6 litara goriva na 100 km. Veći benzinac, 3,2 litarski V6 agregat raspolaže sa 167kW/227KS, maksimalna brzina mu iznosi 203 km/h, ubrzava do stotke za 8,8 sekundi a troši 11,8 litara na 100 km. Dizelaši su Evropljanima najzanimljiviji pa Opel u gami ima 2,0 litarski CDTi agregat u dve verzije. Slabija ima 93kW/127KS i 295Nm a jača 110kW/150KS i 320Nm. Slabiji dizelaš stiže do maksimalnih 166 km/h a do 100 km/h ubrzava za 13,8 sekundi. Verovatno će popularnija biti varijanta od 150 konja (teška 1790 kg), koja postiže 180 km/h, ubrzava do stotke za 12,1 sekundu dok potrošnja iznosi 7,5 litara dizela, naravno po fabričkim tvrdnjama. Ovde i napomena da zapremina rezervara za gorivo kod svih Antara iznosi 65 litara. Novinari, koji su vozili Antaru, napominju da dizelaš od 150 konja, iako prosečne snage, ima solidan obrtni momenat pa je u stanju da vas uvek efikasno izvuče "na vrh". Sve Antare, osim one benzinske V6 varijante sa 227 konja, serijski se opremaju ručnim menjačem sa 5 stepeni prenosa dok pomenuti najjači benzinac standardno dolazi sa automatskom transmisijom sa mogućnošću ručnog menjanja brzina. Automatska transmisija se kao opcija može dobiti i kod manjeg benzinca i jačeg dizelaša. Elektronski kontrolisani 4x4 sistem nudi izbor između pogona samo na prednojoj osovini i automatskog uključivanja i zadnje osovine ukoliko se za to ukaže potreba. Ipak, bez obzira na integralni pogon, Antara nije pravi terenac za nepristupačne terene i bespuća (nema ni reduktor ni blokadu diferencijala a ni klirens nije baš velik). Automobil je prikladan, pre svega, za uređene puteve i povremene izlete van asfalta mada novinari hvale integralni pogon, tačnije njegovu brzu reakciju kao i efikasne kočnice i zaključuju da je Antara dovoljno sposobna da se nosi i sa lošim putevima. Na asfaltu se Antara naravno oseća kao riba u vodi dok je oslanjanje ipak prilično tvrdo. Za stabilnost i dobre vozne osobine brinu se elektronski sistemi kao što su ABS, ESP, DCS, ARP i drugi. Tu je i HDC sistem za pomoć pri vožnji na nizbrdici. Dakle, Antara je moderan, privlačan, prostran, funkcionalan, bogato opremljen automobil sa pristojnom cenom (kako za koga) i novi rival već etabliranim modelima na našem tržištu poput Toyote RAV4, Honde CRV, Chevrolet Captive, Kia-e Sorento, Ssangyonga Kyron, Suzukija Grand Vitare, Nissana X-Trail pa i Hyundai-ja Sante Fe i Mitsubishi-ja Outlander.
BMW je predstavio sportski M paket namenjen modelu X5 i to je prvi put da je bavarski proizvođač ovakav sportski kit ponudio na jednom svom SUV automobilu odnosno SAV kako BMW naziva ovu klasu. M Sport Pack praktično znači estetsko doterivanje spolja i iznutra i sportski podešeno ogibljenje. Spolja, paket podrazumeva doterane branike i to potpuno u boji karoserije (uključujući i delove oko svetala za maglu), proširenja blatobrana, nove pragove i točkove od 19 ili 20 inča, jedinstvenog dizajna. Kabina je oplemenjena sportskim kožnim sedištima, M volanom (takođe kožnim), aluminijumskim aplikacijama i M značkama. Cene se za M Sport Pack u Nemačkoj kreću u rasponu od 4840 do 6350 evra, zavisno od verzije.
Fiat proširuje gamu motora za svoj Grande Punto i to 1,4 litarskim T-Jet turbo benzincem, poznatim iz modela Bravo a koji razvija 88kW/120KS pri 5000 obrt./min. i 206Nm obrtnog momenta. Ovde i napomena da je svih 200Nm na raspolaganju već pri samo 2000 obrt./min. Ovako motorizovan Punto do stotke stiže za 8,9 sekundi, maksimalna brzina mu je 195 km/h dok prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 6,6 litara na 100 km. Cena u Italiji od 15.200 evra pa naviše.
Ford X-MAX
O novom Fordovom SUV modelu, koji bi popunio rupu u ponudi ovog proizvođača u rastućem SUV segmentu (gde vladaju Toyota RAV4 i Honda CRV), priča i piše se već mesecima. Britanski AutoExpress (www.autoexpress.co.uk), u svom najnovijem broju objavio je nekoliko slika odnosno crteža ovog automobila, nazvanog X-MAX, koje pokazuju mogući izgled kao i najnovije informacije vezane za mehaniku i druge detalje. Prema njihovim informacijama novi X-MAX imaće prilično nizak klirens za jedan SUV automobil, kratke prepuste karoserije, veličinu sličnu Fordu C-MAX i izgled, koji podeća na koncept Iosis-X, predstavljenog na prošlogodišnjem salonu automobila u Parizu. Ukratko, i X-MAX je oblikovan u Fordovom "kinetičkom" stilu poput već ranije predstavljenih modela S-MAX, Galaxy, C-MAX i Mondeo. Od ovog poslednjeg X-MAX će pozajmiti dobar deo dizajna instrument table uključujući i HMI (Human Machine Interface) kontrolni sistem. X-MAX će imati mesta za 5 osoba, fleksibilnu i praktičnu unutrašnjost kao i bogatu standardnu opremu. Ford će nuditi X-MAX u verziji sa pogonom na prednojoj osovini kao i integralnu 4x4 varijantu, koja će 4x4 transmisiju preuzeti od Volvoa V50 (ne zaboravite, Ford je vlasnik švedske marke). Ipak, bez obzira na 4x4 pogon, X-MAX neće biti pravi terenac jer je više namenjen gradskoj vožnji i samo povremenim izletima van asfalta. Kupci ovakvih vozila ionako često i ne silaze sa uređenih puteva pa SUV automobili preko 90 odsto svog životnog veka provedu po gradovima. Najsnažniji motor u ponudi biće 2,5 litarski benzinski turbo agragat sa 5 cilindara, koji razvija 220KS, kakav se nalazi i u sportskom Focusu ST. Ostali motori u paleti biće 1,6 i 2,0 litarski benzinci i 1,8 i 2,0 litarski TDCi dizelaši. Od menjača se pominju manuelni sa 6 stepeni i Durashift automatska transmisija. Premijera novog Forda se očekuje na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu a prodaja početkom 2008. godine po početnoj ceni od oko 16.000 funti.
Prolećni popusti i pokloni na našem auto tržištu
Već tradicionalno u ovo prolećno vreme, skoro svi domaći uvoznici i prodavci nude automobile ili sa velikim popustom ili sa poklonom u vidu klime, besplatnog kasko osiguranja i sl. Krenimo od Citroena. Vitro Group (www.vitrogroup.co.yu), uvoznik Citroena za našu zemlju, ponudio je novu verziju Citroena C4 sa paketom opreme Premium i 1,4 litarskim benzinskim motorom od 90KS, čijom kupovinom se štedi oko 1000 evra. Auto u serijskoj opremi ima ABS, EBD, BAS sisteme, tempomat, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, elektro paket, servo volan, putni kompjuter, klimu, alu felne od 16 inča, metalik boju itd. Cena Citroena C4 Premium iznosi 15.490 evra sa PDV-om. Vitro Group u saradnji sa Hypo Alpe Adria Leasing-om, sve do kraja godine prilikom kupovine Citroena C3, daje besplatno kasko osiguranje u trajanju od 6 godina. Na taj način se štedi od 2300 do 3700 evra zavisno od verzije.
Beogradski Grand Motors (011/ 20 90 600, internet www.ford.co.yu), uvoznik Forda za našu zemlju, nastavlja i dalje sa sniženjima za ove automobile pa najjeftinija Fiesta staje 9890, Fusion 12.390, Focus 14.590 a C- MAX 17.500 evra sa PDV-om. Na zalihama ima i Mondea prethodne generacije sa bogatim paketom opreme, koji sa dizelskim TDCi motorom košta 20.290 evra sa PDV-om što je oko 2000 evra niže od redovne cene. Da podsetimo da za Fordove važi garancija od 4 godine.
Hondina limuzina srednje klase Accord, i dalje se nudi sa popustom od 5 odsto pa osnovna verzija sa 2,0 litarskim benzincem i Comfort paketom opreme staje 19.620 evra sa PDV-om što je 1030 evra jeftinije od redovne cene. Honde prodaje beogradski Delta automoto d.o.o. (www.deltaauto.co.yu). Delta automoto je i zastupnik za italijanski Fiat i sve do kraja juna za Grande Punto 1,4 sa 5 vrata i paketima opreme Active i Dynamic odobrava popust od tačno 1000 evra (tel. 011/2010-955, 2010-968 i 2010-969, internet : www.deltaauto.co.yu).
Za automobile francuskog Renaulta, firma Renault Srbija (011/2178-111) daje i popust i poklon. Sve do kraja jula u okviru akcije "Sigurna zona" važe sniženja u iznosu od 900 do 1500 evra, zavisno od modela. Clio II i Kangoo Express jeftiniji su za 900, Clio III za 1200 a Scenic i Megane za 1500 evra. Svi kupci Renaulta dobijaju i poklon u vidu Bluetooth uređaja. Za Nissanove automobile takođe važi prolećno sniženje i to 500 evra za Micru i 1000 evra za Note.
I zastupnik Suzukija za našu zemlju, beogradski Euro Sumar (www.suzuki-yu.co.yu), za modele japanskog proizvođača daje popust od 500 i 1000 evra. Sniženje od 500 evra važi za Ignis dok su svi modeli Swifta i Grand Vitara sa najvišim paketom opreme jeftiniji za 1000 evra. Da podsetimo i da Euro Sumar od nedavno za sve modele Suzukija nudi opštu garanciju od četiri godine umesto tri kao do sada. I dalje važi ograničenje od 100.000 km pa šta pre istekne. Produžena je i garancija na koroziju i to sa 3 na 6 godina ali ovde nema ograničenja u vezi broja pređenih kilometara.
Toyota i dalje nudi Yaris sa 1,3 litarskim benzinskim motorom i opremom Luna za 650 evra manje dok uz Aygo dobijate klimu na poklon (www.toyota.co.yu).
Hyundai auto Beograd (tel. 011/3283-274, www.hyundai-auto.co.yu), generalni zastupnik južnokorejske kompanije Hyundai za našu zemlju, produžio je do kraja juna akciju u kojoj za Getz i Accent sa benzinskim 1,4 litarskim motorom od 97KS, odobrava popust u vrednosti PDV-a, dakle u iznosu od 18 %. Getz 1,4 sa petoro vrata i opremom Active, košta 10.450 evra, umesto 12.331 a Accent 1,4 sa 4 vrata i opremom Leader, staje 11.900, umesto 14.042 evra. Oba modela u opremi imaju klima uređaj, ABS, servo, eleektro paket. Da podsetimo da za Hyundai od nedavno važi i opšta garancija od 5 godina ili 100.000 km. Tokom juna i SUV model Tucson ima povoljniju cenu pa se najjeftininji može kupiti već za 18.990 evra sa PDV-om. Kupci većeg SUV modela Santa Fe mogu birati : ili poklon u vidu bonova za gorivo za 15.000 km ili popust od 1050 i 1150 evra (manji popust za verziju sa manuelnim menjačem a veći za model sa automatikom).
Kompanija Porsche SCG (zastupnik za VW, Audi, Seat i Porsche za našu zemlju) ima nekoliko zanimljivih ponuda za potencijalne kupce Seat Ibize, Cordobe, Altee XL (www.seat-scg.com) i VW Jette i Passata (www.volkswagen.co.yu). Naime, kupovinom Ibize Sportline 1,4 sa 63kW/85KS štedi se od 507 evra do 610 evra. Osim toga, Porsche SCG odobrava i dva odsto popusta na Ibizu i Cordobu ako se odlučite za kupovinu preko Porsche Leasinga a tu je i ponuda za Seat Alteu XL, koju možete dobiti po ceni obične, kratke Altee. Takođe Porsche SCG prilikom kupovine VW Jette i Passata, poklanja automatski klima uređaj Climatronic i 5 godina besplatnog kasko osiguranja za Jettu i dve godine za Passat ako se auto kupuje preko Porsche leasinga. Ove pogodnosti za Jettu i Passat važe do 8. jula.
Škodini modeli se i dalje nalaze na sniženju od 5 do 7 odsto, zavisno od modela pa tako npr. osnovnu Fabiju umesto 10.561, treba platiti 9983 evra sa PDV-om (uvoznik je AutoČačak d.o.o., internet : www.autocacak.co.yu).
I kod Opela (www.opelauto.co.yu) se moži proći jeftinije. Kod Astre H se, kroz pakete opreme, ostvaruje ušteda od 1400 do 1683 evra a kod Zafire od 900 do 1400 evra.
Verano motors (tel. 011/3094-500, internet : www.verano.co.yu), domaći uvoznik za vozila francuskog Peugeota, sve do kraja juna nudi Peugeot 206 1,4E (55kW/75KS) na lizing, uz nominalnu kamatnu stopu od 3,99 odsto. Auto ima 5 vrata, klimu, servo, el. podizače stakala, radio/CD sa komandama na volanu, kodirani ključ, centralnu bravu, svetla za maglu, vazdušne jastuke za vozača i suvozača itd. Cena za ovakav Perugeot 206 iznosi 12.770 evra sa PDV-om, a rata je 125 evra mesečno, uz rok otplate od 84 meseca i plaćanje PDV-a na tri rate. Ako se ovaj model kupuje za keš, Verano motors daje i popust od 600 evra.
Najveće uštede možete ostvariti prilikom kupvine južnokorejskih automobila. Tako Chevrolet i dalje odobrava sniženje od 700 evra za Aveo, 1000 za Spark i 1500 evra za Lacetti. Automobile Kia prodaje Kia auto d.o.o. (tel. 011/316-6903, www.kia.co.yu) i u okviru prolećnog sniženja cene su spuštene od 1200 evra (Picanto) pa sve do neverovatnih 5000 evra, koliko iznosi popust za Magentis. Najjeftiniji Magentis se tako može dobiti već za 16.990 evra sa PDV-om !!
I na kraju da pomenemo i domaću Zastavu, koja je upravo odobrila sniženje od 10 odsto za sve modele.
Posle VW Golfa R32 sa 575KS i VW Bube sa 472KS, iz tjuning kuće HPA Motorsports stiže i obrada Audijevog TT modela po imenu FT-550 Twin Turbo. Osim narandžaste boje, kakvu koristi i Lamborghini Gallardo, HPA Audi TT ima još jedan Lamborghinijev "detalj" i to vrata firme LSD, koja se otvaraju u vis i koja ovaj Audi još više približavaju italijanskom superautomobilu. Ipak, HPA Audi TT raspolaže sa svih 550KS dok Lamborghini Gallardo u standardnoj verziji ima 520, a u nedavno predstavljenoj Superleggera verziji 530 konja. Snaga serijskog Audijevog 3,2 litarskog V6 motora je sa 250KS, uz pomoć dva Garrett-ova turbo punjača i novih interkulera, povećana na pomenutih 550konja pa HPA Audi TT stiže do 100 km/h za 3,5 sekundi dok Lamborghini Gallardu sa 520KS za to treba 4 sekunde a onom sa 530 konja tačno 3,8 sekundi ! HPA je spolja dodao još 19 inčne BBS felne sa Dunlop gumama i sportski izduvni sistem sa duplim završetkom izduvne cevi. Ono što se ne vidi na prvi pogled jesu jače i veće kočnice sa diskovima 365 x 34 mm napred i 335 x 22 mm pozadi kao i KW sportsko ogibljenje. Pogon je naravno integralni Quattro a menjač je DSG sa duplim kvačilom. U informaciji se ne pominje maksimalna brzina ovog Audija.
Novi "projekti" kineske kompanije Lifan
Pre nekoliko meseci pisali smo o Lifanu 520, kineskom automobilu napravljenom na platformi Citroena ZX a sada su se u Lifanu "setili" i drugog, znatno modernijeg automobila francuske fabrike, modela C1 i na njega nalepili svoj znak i eto novog proizvoda za kineske kupce ! Sem značke Lifana na nosu, kineski C1 je dobio i malo veća i izduženija prednja svetla i to je to. Za sada nema podataka o motorima i nekim drugim detaljima ali je i ovo dovoljno. Međutim tu nije kraj ! Lifan u rukavu ima još novih "projekata" među kojima je i plagijat američkog Chryslera Pacifica (druga slika) i kopija aktuelne Toyote RAV4 (treća slika). Doduše svi ovi automobili postoje za sada samo na crtežima (uključujući i onaj C1 sa početka teksta) pa je pitanje kada i da li će se pojaviti baš u ovoj formi. Međutim, ni tu nije kraj. Lifan planira još nekoliko novih modela, koji za osnovu koriste staru generaciju Toyote RAV4, Toyote Corolle sedan itd itd. Ako je i od Kineza, mnogo je ! Lifan je inače do nedavno bio poznat samo po proizvodnji motocikala i autobusa pa bi možda bilo bolje da su nastavili sa tim proizvodnim programom !