home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Razvoj serijske verzije novog Chevroleta Camaro je u punom jeku, a na General Motorsovom FastLane blogu se pre neki dan pojavila i ova prva zvanična slika ovog modernog muscle car modela, i to bez ikakve maske. Prvi čovek GM-a Bob Lutz je naime izdao naređenje da se sa prototipova Camara, kojima se vrše putna ispitivanja, skinu sve kamuflaže, što u praksi znači da ćemo uskoro imati pravu poplavu špijunskih slika nemaskiranih primeraka ovog modela (u GM-u kao da to priželjkuju, pa najavljuju nova putna ispitivanja prototipova Camara na putevima SAD-a i Australije). Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (kupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. I serijski Camaro će se nuditi u kupe i kabrio izdanju, a prema sadašnjim informacijama njegove zadnje točkove pokretaće V6 i V8 benzinci. Proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja startovati početkom 2009. godine (to se odnosi na kupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima godinu dana kasnije).





Do salona automobila u Detroitu gde će Mazda predstaviti redizajnirani model RX-8, ostalo je još oko nedelju dana (za predstavnike medija otvara se 13. januara), ali smo zahvaljujući ovim skeniranim slikama iz jednog japanskog magazina u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog noviteta. Vizuelne promene u odnosu na dosadašnji model i nisu velike, tačnije restilizovana verzija je dobila novi izgled prednjeg kraja (novi gril, drugačiji otvori za vazduh, nova svetla za maglu, šira prednja svetla), kao i doterana zadnja svetla (sa dvostrukim LED prstenovima). Model na slikama je verzija RS i u njegovoj opremi se nalaze Recaro sportska sedišta, aluminijumski točkovi od 19 inča, zadnji spojler i Bilstein amortizeri. Što se motora tiče, za sada nema najava o nekim promenama na rotacionom motoru, koji se u sadašnjem modelu nudi u dve verzije; u slabijoj sa 192 i jačoj sa 231KS. Za neke konkretnije detalje ćemo dakle ipak morati da sačekamo na salon u Detroitu, a podsećamo da je u nedavnom kratkom saopštenju za medije ova japanska fabrika najavila da će RX-8 pretrpeti izmene na polju dizajna, kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.




Evropski Ford će kupcima uskoro ponuditi poseban kit za povećanje snage motora u modelima Fiesta ST i Focus ST. Tako će 2,0 litarski četvorocilindraš u Fiesti ST umesto standardnih 150, razvijati 185KS, a 2,5 litarski turbo agregat u Focusu ST imaće svih 260KS (standardni model raspolaže sa 225KS). Povećanje snage u Fiesti ST je rezultat reprogramirane elektronike motora, nove bregaste osovine i glava cilindara, dok je Focus ST dobio novi filter za vazduh, reprogramiranu elektroniku motora i modifikovan izduvni sistem. Rezultat svega je bolje ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), koje sada kod Fieste ST iznosi pola sekunde manje, odnosno tačno 8 sekundi, a kod Focusa ST je palo na samo 5,5 sekundi. Ovaj kit za povećanje snage motora će kod Fieste ST koštati 950, a kod Focusa ST 1500 funti (pritom i dalje važi standardna fabrička garancija).



Izvor : www.blic.co.yu

Od 6. jula 2008. u Srbiji će početi izdavanje novih registarskih tablica i saobraćajnih dozvola, propisano je pravilnikom objavljenim u Službenom glasniku. Predviđeno je da se tablice zamene u roku od godinu dana, prilikom redovnog produžetka registracije. Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije - SRB.
Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije 4 do 6 brojeva, kao do sad, registarska oznaka sastojaće se od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y.
Saobraćajna dozvola biće dimenzija 54 sa 86,5 milimetara, sa tekstom na srpskom i na engleskom jeziku, moći će da se automatski očitava i imaće više zaštinih elemenata.
Novost je registraciona nalepnica, koja će se lepiti na vetrobransko staklo prilikom prve i svake sledeće registracije.



 

Samo par dana posle predstavljanja potpuno novih modela Citroen Berlingo i Peugeot Partner, francuska PSA grupacija je juče objavila i prve zvanične slike i detalje o modernizovanim blizancima - Citroenu C8 i Peugeotu 807 (porodicu ovih MPV blizanaca čine još Lancia Phedra i Fiat Ulysse). Kao i kod nedavno promovisane restilizovane verzije Lancije Phedra (o tome više OVDE), i Citroen C8 je pretrpeo samo minorne kozmetičke promene (više hroma na branicima, hromirane kvake na vratima, veći znak Citroena napred i pozadi, diskretno doterana maska hladnjaka, zatamnjena zadnja svetla kod skupljih verzija, a unutra nove boje, više hromiranih detalja i kvalitetniji materijali), dok je prava novost u stvari ugradnja novog 2,2 litarskog HDi dizel motora (sa DPFS filterom čestica čađi), koji se već ugrađuje u Citroen C5 i C6. Radi se o motoru sa 125kW/170KS i 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min., uparenim sa šestostepenim manuelnim menjačem (kasnije će biti ponuđen i u kombinaciji sa 6-stepenom automatskom tramsmisijom). Sa ovim motorom C8 postiže 196 km/h, dok mu ubrzanje do 100 km/h traje 11,7 sekundi (po fabričkim podacima potrošnja u vangradskim uslovima vožnje iznosi 6,6 litara na 100 km). Ostalo je sve po starom. C8 i dalje nudi komforan prevoz za 8 putnika u tri reda sedišta (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2,82 metra), dok je zapremina prtljažnika od 225 do maksimalno 2948 litara (zavisno od broja putnika u automobilu). Paletu motora pored pomenutog novog 2,2 litarskog HDi agregata, čine i 2,0 litarski benzinac sa 143KS (sa 5-stepenim manuelnim i 4-stepenim automatikom), kao i dva dizelaša; jedan sa 120, a drugi sa 138KS (oba u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem).

Sve rečeno za doterani Citroen C8, praktično važi i za obnovljeni Peugeot 807. Dakle, više hroma spolja i iznutra, blago promenjen donji deo prednjeg branika, par novih boja za karoseriju, kvalitetniji materijali i nove boje u interijeru, a pre svega novi 2,2 litarski HDiF dizelaš sa 170KS i 370Nm (takođe u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem, a kasnije tokom ove godine i sa automatikom od 6 brzina). Peugeot je inače od aprila 2002. godine prodao nešto preko 150.000 komada modela 807.



Toyota Motor Company je od Forda preuzela drugo mesto na listi najprodavanijih marki na tržištu SAD-a tokom 2007. godine. Naime, prema upravo objavljenim podacima, japanska kompanija je u toj zemlji tokom prošle godine plasirala ukupno 2.620.825 vozila, dok je Ford uspeo da proda 2.572.599 automobila. Prvi je naravno i dalje General Motors sa prodajom od 3.866.620 vozila, dok je Chrsyler plasirao 2.076.650 automobila. Prodaja automobila u SAD-u tokom 2007. godine je inače iznosila 16,1 milona vozila, što je najlošiji rezultat još od 1998. godine. Razlozi leže u visokoj ceni goriva, slabijem rastu američke privrede i problemima na tržištu nekretnina. Kako stvari sada stoje, 2008. godina bi mogla biti još gora, dok se poboljšanje može očekivati tek naredne, 2009. godine.



Prema pisanju nemačkog magazina Auto Motor und Sport, Audi će već 13. januara na predstojećem salonu automobila u Detroitu promovisati studiju sportskog Audija R8 sa ugrađenim 6,0 litarskim V12 TDI dizel agregatom! Iako Auto Motor und Sport novi R8 V12 TDI naziva studijom, prema raznim izvorima vrlo je moguće da ovaj model ipak uđe i u serijsku proizvodnju. Pomenuti V12 TDI motor raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (već je najavljen i za Audi Q7 V12 TDI), a sa njim bi Audi R8 V12 TDI do 100 km/h trebao da ubrzava za samo 4,2 sekunde, maksimalna brzina će biti preko 300 km/h, a prosečna potrošnja oko 10 litara dizela na 100 km. U odnosu na standardni R8 sa 4,2 litarskim V8 benzincem od 420KS, to je za 0,4 sekunde bolje ubrzanje do stotke, a treba napomenuti da je R8 V12 TDI i 100 kg teži od benzinskog R8. Audi R8 V12 TDI Concept će biti i vizuelno agresivniji od svog benzinskog brata, što je zasluga novih spojlera, pragova, modifikovanog zadnjeg dela i doterane "single-frame" maske hladnjaka.



Izvor : www.blic.co.yu

Na naše tržište stigla je ograničena serija Peugeota 206 sedan, koji se s motorom od 1,4 litra (maksimalne snage 55kW/75KS) i prilično bogatim paketom opreme može nabaviti za samo 10.990 evra (s uračunatim PDV-om). 206 sedan je dugačak 4.188 milimetara i ima prtljažnik od 384 litara, koji se obaranjem naslona zadnje klupe može proširiti do 1.269 l. Standardni paket opreme podrazumeva centralno zaključavanje s daljinskom komandom, električne komande prozora u prednjim vratima, servo-upravljač, frontalne vazdušne jastuke, prednja svetla za maglu, radio-CD sa dva zvučnika, klima-uređaj...
Maksimalna brzina Peugeota 206 sedan je 172 kilometara na sat, a ubrzanje iz mesta do 100 km/h je 12,4 sekunde. Potrošnja bezolovnog benzina u mešovitom ciklusu iznosi 6,3 litra na 100 km pređenog puta. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu).



BMW je saopštio da će Amerikancima na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu predstaviti dva svoja modela pokretana dizel motorom. Radi se o BMW-u X5 xDrive35d i BMW-u 335d sedan, koje pokreće isti 3,0 litarski redni šestocilindraš sa 265KS i 575Nm obrtnog momenta (sa ovim motorom 335d sedan do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde, a X5 xDrive35d za 7,2 sekunde). Motor je opremljen oksidacionim katalizatorom, filterom čestica čađi i sistemom za smanjenje emisije ugljen dioksida i azot oksida. Ovaj tzv. Advanced Diesel BluePerformance je verzija BMW-ovog 3,0 litarskog common-rail dizelaša, koji se već prodaje u Evropi, a gde se čak dve trećine svih modela bavarske marke proda da dizel agregatima. BMW X5 xDrive35d i BMW 335d sedan će se prodavati u svih 50 američkih saveznih država, uključujući dakle i Kaliforniju, koja je poznata po najstrožim ekološkim propisima. Ova dva BMW-a su inače prvi modeli ove fabrike sa dizel motorima koji će prodavati u SAD-u posle više od dve decenije. Prodaja počinje ove jeseni, a cene će biti saopštene naknadno.

 



Češka Škoda planira da svoju paletu modela proširi novim malim automobilom, koji bi se bazirao na platformi serijske verzije nedavno predstavljenog koncepta up! matičnog Volkswagena. Razlog ? Zadovoljenje rastućih potreba za malim automobilima na tržištima u razvoju. U intervjuu za Financial Times Deutschland, Škodin šef Reinhard Jung je izjavio da veruje kako u Škodinoj paleti još uvek ima dovoljno mesta ispod modela Fabia, trenutno najmanjeg automobila češke marke. Jung je u ovom intervjuu još dodao kako će novi model imati ključnu ulogu u povećanju proizvodnje u Škodinim fabrikama u Rusiji, Indiji i Kini.  



Kia je juče na domaćem, korejskom tržištu i zvanično startovala sa prodajom svog novog SUV modela Mohave (Majesty Of Hi-tech Active Vehicle), a ako vam se učinilo da ste ovaj model već negde videli, u pravu ste. Nedavno smo pisali o njemu ali kao o Kiji Borrego, jer će se ovaj model tako zvati u Severnoj Americi (zvanična promocija za Severnu Ameriku biće održana već 13. januara na predstojećem NAIAS salonu automobilu u Detroitu). Prodaja u SAD-u i drugim tržištima izvan J. Koreje počinje ili krajem proleća ili početkom leta ove godine. Kao što smo ranije pisali, novi Mohave/Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti pre svega prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno i stalnim pogonom na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Kia inače planira da ove godine u J. Koreji plasira 18.000 primeraka ovog modela, a još oko 30.000 na drugim tržištima. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 (sa 260KS i 5-stepenim automatskim menjačem) i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom (sa 333KS i 6-stepenim automatikom), dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS.

 

VIDEO : Kia Mohave




Bertone našao kupca

4 Jan 2008 - 01:07 Vesti Link

Samo nekoliko dana pre sigurnog bankrota i zatvaranja, italijanski Bertone (i njegovih 1350 zaposlenih) je izgleda ipak uspeo da preživi. Naime, 1. januara 2008. predsednica ove torinske kompanije Lili Bertone je saopštila da će Bertone biti prodat firmi Gruppo Prototipo, čiji je vlasnik Domenico Reviglio. Gruppo Prototipo takođe ima sedište u Torinu i bavi se testiranjem predserijskih prototipova vozila (pre svega za Fiat), a u njihovom vlasništvu je i poznata staza Nardo na jugu Italije. Vest da je Gruppo Prototipo u poslednjem trenutku postao novi vlasnik Bertonea je ipak prilično neočekivana, budući da su neposredno pre toga propali pregovori vođeni sa Fiatom i sa Gianmariom Rossignolom, bivšim predsednikom Telecoma Italia i Zanussija. Na slici je studija Bertone Barchetta Concept (na bazi Fiat Pande 100HP), predstavljena prošle godine na salonu automobila u Ženevi, kojom je Bertone proslavio 95 godina postojanja.      



Austrijski tjuner O.CT Oberscheider Tuning se posle Audija S3 (njihova verzija ima 328KS, 63 konja više od serijskog modela) pozabavio i Seatovim modelom Leon Cupra i Volkswagenovim Golfom GTI. U režiji O.CT Tuninga, snaga Golfa GTI je sa 200 podignuta na 270KS, dok je Seat Leon Cupra sa 240 ojačan na čak 315 konja (zahvaljujući pre svega reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora, modifikacijama na sistemu ubrizgavanja i interkuleru, kao i novom, sportskom izduvnom sistemu). Rezultat ? Seat Leon Cupra sada od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5,2 sekunde (serijski model treba 6,2 sekunde), dok je maksimalna brzina sa 250 skočila na 265 km/h. Performanse za O.CT Golf GTI su prema press saopštenju O.CT Tuninga tek neznatno slabije, mada austrijska firma ne navodi konkretne brojke. Osim pojačanja motora, O.CT Tuning je kod Leona Cupra i Golfa GTI doterao i ogibljenje, pojačao kočioni sistem (diskovi od 372 mm) i ugradio 19-inčne točkove (8,5 x 19), koji mogu biti Black Mate, Super Polished (kao na slici Seat Leona) i Bi Color (na slici Golfa GTI).




Posle onih jučerašnjih procurelih slika, Mercedes je danas i zvanično objavio prve oficijelne fotografije i detalje o svom novom koncept automobilu Vision GLK Freeside, koga će publika moći da vidi već 14. januara na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Iako se zvanično radi o studiji koja najavljuje serijsku verziju budućeg manjeg SUV modela GLK, ipak je jasno da se ovde više radi o predprodukcijskom primerku novog GLK, a ne o klasičnom koncept vozilu. Serijska verzija GLK će biti predstavljena u aprilu na salonu u Pekingu, a prodaja u Evropi počinje na jesen ove godine (u Americi u januaru 2009. godine). Kako bilo, slike prikazuju definitavan izgled ovog novog, možda i previše kockastog SUV-a koga Mercedes najavljuje kao konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktnu verziju Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). Vision GLK Freeside je postavljen na velike aluminijumske točkove od 20 inča, dugačak je 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). I unutrašnjost ima par elemenata sa C klase (instrumenti), dok su prednji panel i centralna konzola različiti (komforan i prostran interijer je inače u kombinaciji bele kože i drva u boji antracita). Primerak na salonu u Detroitu će imati ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Što se motora za serijski GLK tiče, njega će (bar u početku) pokretati dva V6 benzinca (jedan sa 228KS za GLK 280, a drugi sa 305KS za GLK 350) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljujuje u odnosu 45% napred, a 55% nazad). Od ostalih Merdesovih caka Vision GLK Freeside ima Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Već se priča i o sportskom modelu GLK 63 AMG sa 6,2 litarskim V8 agregatom od 450KS iz modela C 63 AMG, koji bi trebao da se pojavi početkom 2009. godine. Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude 38.000 dolara.



Izvor : www.blic.co.yu

Rukovodstvo kragujevačke fabrike "Zastava automobili" planira da u ovoj godini proda 11.000 automobila iz standardnog programa, od čega 9390 na domaćem tržištu. U prošloj godini ta fabrika prodala je 11.139 automobila, od čega na domaćem tržištu 10.214, čime je ostvarila plan sa 99,2 odsto.
Fabrika "Zastava auto", zadužena za prodaju i montiranje "zastave 10"  (Punto), lane je prodala 4.109 tih automobila, od čega je deo izvezla na tržišta Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije i Albanije.
Ovo preduzeće je u avgustu počelo montiranje "zastave 10" u pogonima kragujevačke fabrike automobila od delova koji stižu iz "Fiata", a na osnovu pre dve godine potpisanog ugovora o saradnji. Sa traka je za četiri meseca "sišlo" 1.650 modela tog automobila.
Za pola godine, otkako "Zastava" na osnovu potpisanog ugovora sa "Dženeral motorsom" prodaje "opelove" automobile, na domaćem tržištu prodato je 3.500 tih vozila, od čega je 90 odsto modela "opel astra klasik", izjavio je predstavnik za odnose sa javnošću "Zastava AGeM" Zoran Stošić.
Prema njegovim rečima proizvodnja "Opelovih" vozila u "Zastavi" treba da krene u poslednjem kvartalu 2008. Ugovorom je u prvoj godini predviđena proizvodnja 1.500 modela "astra klasik", koji će biti zamenjen, najverovatnije "astrom H" ili nekim drugim konkurentnim modelom.