home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Peugeot 308 CC

20 Dec 2007 - 01:39 Top secret Link

Evo i do sada najbolje špijunske slike novog Peugeota u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji, koja će dopuniti paletu ovog modela kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i koncepti 308 karavana i 308 RC-Z kupea). Novi 308 CC sa metalnim sklopivim krovom zameniće sadašnji 307 CC, a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi, dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008., i to naravno na domaćem terenu salona automobila u Parizu. I Peugeot 308 CC će imati četiri sedišta, ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtlljažnikom.





Novi Citroen C3

Posle novog Citroena C5 (zvanična svetska premijera je najavljena za 15. januar 2008. na salonu automobila u Briselu), na redu za zamenu je model C3 (predstavljen još 2001.), čiji istoimeni naslednik se očekuje na jesen naredne godine na salonu u Parizu. Njegov zaista zanimljiv izgled možete da vidite na slikama iz britanskog magazina AutoExpress (oni ih preuzimaju iz francuskog Auto Plusa) i po njima je očigledno da su dizajneri Citroena (delimično) za inspiraciju koristili legendardni Citroen 2CV, odnosno Spaček. Novi C3 karakterišu velike staklene površine (posebno se to odnosi na vetrobran, koji se slično modelu C4 Picasso "useca" duboko u krov), zaobljeni nos sa velikim otvorom za vazduh u prednjem braniku, prednja svetla u stilu buduće Ford Fieste, zadnja svetla u obliku bumeranga (podseća na rešenje sada već starog Citroena C5), izraženi lukovi blatobrana, linija krova koja prati bočnu liniju, bokovi koji bi se mogli nazvati evolucijom sadašnjeg rešenja (ostali su karakteristično oblikovani zadnji bočni prozori) i prostrana i prozračna unutrašnjost. Novi Citroenov rival Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fiatu Grande Punto, Opel Corsi, Seatu Ibizi, Ford Fiesti i ostalima, koristiće najverovatnije revidiranu platformu bratskog Peugeota 207, a paletu karoserijskih varijanti činiće kombi-limuzina sa troja i petora vrata (ova potonja je na slikama), kabriolet Pluriel (sa rafiniranijim sistemom sklapanja krova) i MPV model, koji se nezvanično poslednjih meseci naziva C3 Streetlounge (o njemu više u nastavku). U pripremi je i sportska varijanta sa troja vrata, nazvana C3 VTS, koja će dobiti 1,6 litarski THP turbo benzinac sa 175KS (iz Peugeota 207 RC). Prodaja novog C3 će inače starovati početkom 2009. godine.

Citroen C3 Streetlounge

 

Posle modela C8, C4 Picasso, Xsare Picasso, Berlinga, iz Citroena će tokom 2009. godine na tržište stići još jedan monovolumenski auto, nazvan C3 Streetlounge. Kako će i novi Berlingo biti prezentovan takođe 2008. vidi se da će Citroen biti baš aktivan u segmentu manjih vozila ali se istovremeno nameće pitanje kanibalizma u sopstvenoj firmi, jer će novi C3 Streetlounge i putnička verzija novog Berlinga ciljati praktično na iste kupce. Treba reći da ime Streetlounge nije zvanično potvrđeno ali ono što se zna jeste da će C3 Streetlounge, kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugačak 3980 mm (međuosovinski razmak iznosi 2570 mm), što znači da je napravljen na platformi Peugeota 207, odnosno budućeg Citroena C3. Interesantnog i simpatičnog dizajna, C3 Streetlounge privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana. Kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti i praktičnosti putničke kabine i veličini prtljažnika (verovatno 410 litara), dok će zadnja klupa moći da se pomera i po dužini, čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti. Pokretaće ga naravno cela paleta benzinskih i dizel motora, i to od 75 do 150KS za benzince, dok će dizelaši biti 1,4 i 1,6 litarski HDi sa 90, odnosno 110KS, koji će biti opremljeni tzv. FAP filterom protiv čađi.



Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programme), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate crash testa za sledećih šest automobila : Daihatsu Materia, Mazda 2, Honda Civic, Mercedes C klasa, Renault Laguna i Volvo V70. Za zaštitu odraslih putnika EuroNCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Ukratko, Daihatsu Materia je za bezbednost odraslih putnika dobio četiri, za sigurnost dece tri, a za zaštitu pešaka samo dve zvezdice. Sledi nova Mazda 2, koja je osvojila svih pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika, četiri zvezdice za sigurnost dece i dve zvezdice za zaštitu pešaka. Honda Civic je ocenjena sa četiri zvezdice za zaštitu odraslih putnika, za sigurnost dece četiri, a za zaštitu pešaka tri zvezdice. Sledi nova Renault Laguna (na slici), čiji su se rezultati možda očekivali sa najvećom pažnjom (prethodnik je bio prvi automobil kojima je osvojio maksimalnih 5 zvezdica za sigurnost odraslih putnika). Iznenađenja nije bilo. I nova Laguna je osvojila 5 zvezdica za sigurnost odraslih putnika, za bezbednost dece 4, a za zaštitu pešaka 2 zvezdice. Ovde i napomena da je Laguni zamalo izmakla najbolja ocena ikada kod zaštite odraslih putnika. Razlog leži u činjenici da su joj se nakon bočnog udara otvorila zadnja vrata. Na kraju evo i ocena za Mercedes C klase i Volvo V70. I Mercedes i Volvo su dobili po pet zvezdica za sigurnost odraslih putnika i po dve zvezdice za zaštitu pešaka, ali je Volvo V70 osvojio 4 zvezdice za bezbednost dece, a Mercedes C tri zvezdice.



Nissan Forum Concept

19 Dec 2007 - 00:39 Concept cars Link

Pošto je nedavno pustio u opticaj nekoliko skica, Nissan je juče konačno objavio i zvanične slike i karakteristike svog novog koncept vozila Nissan Forum, koji će svetsku premijeru imati na predstojećm januarskom NAIAS salonu automobila u Detroitu. Nissan navodi da Forum najavljuje sledeću generaciju porodičnog vozila za sedam putnika, čije su glavne karakteristike prostrana i praktična unutrašnjost sa tri reda sedišta (drugi red naravno može da se okrene prema sedištima u trećem redu), bočna klizna vrata (prednja vrata se otvaraju pod uglom od 90 stepeni), odsustvo B stuba (čime je znatno olakšan ulazak na sedišta pozadi), odlična preglednost (tu je i veliki panoramski stakleni krov), ugrađena mikrotalasna (dovoljna za spremanje kokica i dostupna putnicima iz prvog i drugog reda) i napredna tehnologija. Od pomenute napredne tehnologije izdvajaju se Bose Media System sledeće generacije (sadrži XM satelitski radio, DVD, iPod, Bluetooth i GPS navigacioni sistem), Around View Monitor  Monitor (AVM), odnosno sistem za pomoć pri parkiranju (kome pomažu četiri male kamere) i Kid Cam sistem za nadgledanje dece u zadnjem delu vozila (preko LCD monitora na centralnoj konzoli i uz pomoć dve kamere postavljene iznad drugog i trećeg reda sedišta). Forum je dugačak 4987 mm, širok 2114 mm, visok 1763 mm, a međuosovinsko rastojanje mu iznosi 3075 mm. U Nissanu naglašavaju da će u slučaju da Forum ikada uđe u serijsku proizvodnju, za pogon biti zadužen "čisti" dizel agregat u paru sa CVT transmisijom (motor i pogon bi bili napred). Inače, za izgled Foruma je bio zadužen Nissanov NDA (Nissaan Design America) studio iz Kalifornije, koji je Forumu podario agresivan dizajn prednjeg dela, kratke prepuste karoserije napred i pozadi, visoku bočnu liniju, 20-inčne alu felne sa pneumaticima dimenzija 245/45 R20, dva završetka izduvnog sistema i LED svetla napred i nazad.

VIDEO : Nissan Forum Concept 




Arden Range Rover AR7

19 Dec 2007 - 00:36 Tuning Link

Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden (poznate i priznate po doradi modela Jaguara i Land Rovera) jeste ovaj Range Rover AR7, koga pokreće V8 benzinac sa kompresorom, zapreminom povećanom na 4,5 litra, snagom od 480 konja i 680Nm obrtnog momenta. Dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Naravno, Arden se nije bavio samo motorom, pa je tako AR7 dobio i sportski aerodinamički kit (modifikovani prednji branik sa grilom od nerđajućeg čelika, novi pragovi, proširenja blatobrana i doterani zadnji branik), dodatna LED prednja svetla, novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa završecima originalnog dizajna), atraktivne točkove od 22 ili 23 inča, pojačani kočioni sistem (sa ventilirajućim diskovima) i doterani interijer (koža u različitim bojama, alkantara, drvo i detalji od hroma, karbona i aluminijuma). Rezultat ovog doterivanja je dinamičniji, ali i dalje dovoljno elegantan izgled, poboljšano upravljanje i veće zadovoljstvo u vožnji.




O modelu GT9 kompanije 9ff je već bilo reči za vreme nedavno završenog salona tjunera u Esenu, a u međuvremenu je nemačka kompanija najavila proizvodnju ograničene serije ovog automobila (biće napravljeno samo 20 komada). Iza imena 9ff GT9 se u stvari krije detaljno modifikovani Porshe 911 GT3 (produžen za 300 mm, spušten za 120 mm), koji zahvaljujući konstrukciji od karbon fibera i kevlara, teži samo 1326 kg. Za pogon je zadužen centralno smešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača. Pomenuti agregat raspolaže sa svih 987KS i 964Nm obrtnog momenta (raspoloživog u rasponu od 5970 do 7850 o/min.), što je po tvrdnjama ljudi iz ove firme dovoljno za najveću brzinu od preko 400 km/h. Po ranijim procenama GT9 može da postigne maksimalnu brzinu od tačno 409 km/h, što bi, ako se potvrdi u praksi, bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron (postigao 407 km/h). Cena naravno nije mala i iznosi svih 592.600 evra...




Tjuning kuća Kleemann (specijalizovana za dorade Mercedesa i AMG-a) nedavno je na salonu automobila u Dubaiju (Dubai Motor Show) promovisala "jednog od najlepših i najsnažnijih SUV vozila", nazvanog Kleemann ML63K Bi-turbo. Uz ugradnju dva turbo Garrett punjača i novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, Kleemann je iz motora ovog SUV-a izvukao svih 800 konja, dok je maksimalni obrtni moment elektronski limitiran na okruglo 1000Nm. Zanimljivo da standardnom ML63 7G Speedshift menjaču nisu bile potrebne nikakve dorade, kako bi ogromnu snagu preko 4-Matic integralnog pogona preneo na svaki od 20-inčnih Kleemann TS-7 točkova. Uz Pirelli P-Zero Rosso (dimenzija 315/35 R20) i modifikovano ogibljenje, ML63K Bi-turbo se odlikuje upravljanjem poput sportskih automobila, bez obzira na težinu od 2,5 tone. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo četiri sekunde, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 300 km/h (ručno napravljen brzinomer je inače izgraviran do 400 km/h). Ovako tešku i snažnu grdosiju treba i zaustaviti, pa ML63K Bi-turbo ima pojačani kočioni sistem sa ventilirajućim diskovima od 380 mm napred, a pozadi od 345 mm. Po rečima ljudi iz Kleemanna, cilj je bio da ovaj ML pruži vozaču maksimalne performanse i kontrolu na putu, a da istovremeno vozilo bude bezbedno, pouzdano i praktično za svakodnevnu upotrebu. Osim kompletnog aerodinamičkog paketa i jedinstvene Nordic White bele boje, Kleemann je doradio i interijer, u kome preovlađuju alkantara i koža. Kleemann za sada još nije odlučio da li će ML63K Bi-turbo biti proizveden u nekoj limitiranoj seriji, ali je nekoliko elemenata sa ovog automobila već dostupno kupcima.

 



Već smo nekoliko puta objavili set slika nove generacije Subaru Forestera (procurelih iz različitih izvora), a sada su se na raznim forumima pojavile i ove, do sada najbolje fotografije ovog modela, koje u potpunosti razotkrivaju njegov definitivan izgled. Sem novih slika spoljašnjosti i unutrašnjosti, za sada nema nekih novih informacija o ovom modelu, pa ponavljamo ono što je do sada poznato. Nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Prema prvim nezvaničnim informacijama, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motori. Slabiji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a snažniji (sa turbo punjačem) ima 230KS i 317Nm. Novi model je porastao u svim pravcima, pa nezvanične informacije govore da dužina iznosi 4560 mm, širina 1790 mm, a visina 1675 mm (sadašnji Forester D/Š/V : 4485/1735/1590 mm). Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti za šest dana, a u tu svrhu je na sajtu japanske kompanije još ranije počelo odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali budući da su slike pre vremena procurele na internet, tajni više nema. Bar što se tiče izgleda, gde je Subaru napustio ne baš uspešan dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca, tako da je ovaj novi model nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelnu verziju (to važi i za unutrašnjost koja je u poređenju sa sadašnjim rešenjem ipak privlačnija i modernija). Prvo oficijelno pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.

    



Mini Crossman

18 Dec 2007 - 00:44 Vesti Link

Kako je za nemački magazin Auto Motor und Sport izjavio prvi čovek Minija Kay Segler, novi SUV model britanske marke najverovatnije će se zvati Crossman, a pojaviće se na tržištu 2010. godine. Ranije se nagađalo da će se ovaj SUV (ili SAV kako u BMW-u radije nazivaju ovakva vozila) zvati Colorado, međutim prema Segleru, Colorado je samo njegovo radno, odnosno interno ime, koje se neće upotrebljavati na serijskom modelu. Budući da će se Mini SUV bazirati na nedavno predstavljenom (polu)karavanu Clubman, i ne iznenađuje njegovo prilično slično ime Crossman (kombinacija reči CROSSover i ClubMAN). U svakom slučaju, Segler je još jednom potvrdio da BMW neće proizvoditi Crossman u svojoj fabrici u SAD-u (Spartanburg, Severna Karolina), već će proizvodnja biti poverena austrijskoj firmi Magna Steyr, u čijim se pogonima u Gracu već sklapa aktuelni BMW X3 (planirana je godišnja produkcija od 45.000 Crossmana). Ova odluka je doneta zbog proste činjenice da matična Minijeva fabrika u engleskom Oksfordu radi praktično punim kapacitetom (ove godine se očekuje oko 220.000 prodatih vozila), pa je neophodno organizovati proizvodnju Minija SAV ili u SAD-u ili u Austriji, a na kraju je odlučeno da to bude Austrija (ovde treba reći da je i nemački Karmann bio zainteresovan za proizvodnju Minija SAV). Kako smo već ranije pisali, ovaj novi Mini sa 4x4 pogonom (očekuje se i verzija sa pogonom napred), ipak skromnim off-road mogućnostima i robusnijim izgledom, pokretaće dva 1,6 litarska benzinca (uključujući i verziju sa 175KS iz Coopera S) i jedan dizel agregat, mada se nezvanično pominje i mogućnost ugradnje 2,0 litarske mašine. Očekuju se cene u rasponu od 16.500 do 20.000 funti.



McLaren P11

18 Dec 2007 - 00:41 Top secret Link

O novom McLarenovom sportskom modelu već je bilo dosta reči u poslednjih nekoliko meseci, ali su najvažniji "detalji" ipak ostali nedostupni javnosti. Tokom leta ove godine govorilo se naime da McLaren priprema novi sportski dvosed sa V8 motorom i da se ceo projekat skriva pod kodnim imenom P11 (kao konkurencija Ferrariju F430 Scuderia, Porscheu 911 GT2 i Lamborghiniju Gallardo Superleggera). U međuvremenu je britanski CarMagazine došao do podataka koji se tiču pogonskog agregata i performansi novog P11 (u serijskoj verziji će naravno poneti neko originalnije ime). Ukratko, prema pisanju CarMagazina, novi McLaren P11 će pokretati Mercedes AMG-ov 6,3 litarski V8 motor sa 500KS, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za manje od 4 sekunde i maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h). CarMagazine takođe navodi da će njegova veličina biti između veličine Audija TT i R8, da će u konstrukciji biti korišćeni karbon fiber i aluminijum i da će se pojaviti na tržištu u jesen 2010. godine (po ceni od 195.000 funti).



Britanska tjuning kuća Project Kahn je za vlasnike ionako ekskluzivnog kupea Bentley Continental GT pripremila novi stajling kit GTS, koji treba da unapredi sportski imidž ovog modela ali da istovremeno ostane veran njegovim originalnim linijama. Iako je dakle već i standardni Continental GT sam po sebi dovoljno atraktivan auto, u Project Kahnu su ipak pripremili novi stajling paket za one kupce koji žele još individualniji, odnosno personalizovani izgled svog automobila. Ukratko, novi aerodinamički paket sadrži novi prednji dvodelni spojler koji okružuje prednji branik, nove pragove, modifikovan zadnji branik i atraktivne Kahnove RS-D šestokrake aluminjumske točkove veličine 20 inča. U britanskoj firmi nisu zaboravili na unutrašnjost, koja je sva u Nappa koži (sedišta, volan, vrata i ručica menjača), a paket promena zaokružuju zatamnjena stakla i elektronski modul za podešavanje visine vozila.




Izvor : www.tanjug.co.yu

Američki "Ford" će najverovatnije imenovati indijsku kompaniju "Tata motors" kao najpoželjnijeg ponuđača za preuzimanje njegovih britanskih filijala "Jaguar" i "Land rover", objavio je londonski "Sandej tajms".

Odluka bi mogla biti poznata već za dve sedmice, a očekuje se da će "Tata" platiti milijardu funti - oko dve milijarde dolara, za preuzimanje poznatih "Fordovih" robnih marki, tvdi list.
"Ford", koji pokušava da se reši britanskih fabrika za izradu luksuznih vozila kako bi se usmerio na restrukturisanje proizvodnje automobila u posrnulim severnoameričkim pogonima, saopštio je prošle sedmice da namerava da završi prodaju početkom 2008.
"Tata" se u kupovini "Jaguara" i "Land rovera" nadmeće sa indijskom firmom "Mahindra i Mahindra" i privatnim investicionim fondom "Uan ekviti partners" (One Equity Partners).
Glavni savetnik tog fonda je bivši "Fordov" izvršni direktor Žak Naser, koji je potrošio 3,3 milijarde kompanijinih dolara na preuzimanje "Land rovera" od nemačkog BMW-a. "Ford" je kupio "Jaguara" od britanske vlade 1990. godine.
"Ford", koji je izgubio više od 14 milijardi dolara u poslednje dve godine, uložio je velike sume u "Jaguar" i "Land rover", ali se ta investicija nije isplatila.
Mediji tvrde da je "Tata" ponudila izmedju 1,5 do 2,2 milijarde dolara, dok su analitičari ranije procenjivali da vredanost dva "Fordova" brenda ne prelazi 1,5 milijardi dolara.
Sindikalni predstavnici radnika u "Jaguaru" i "Land roveru" u Britaniji već su podržali udruživanje sa "Tatom", u nadi da bi takav ugvor obezbedio "Fordu" značajan prsitup indijskom tržištu automobila, koje beleži visoke stope rasta.



O sportskom Fordu Focus RS se priča i piše već mesecima, ali je evropski Ford sve te glasine uvek opovrgavao tvrdeći da takav model uopšte nemaju u svojim planovima. Danas su demantovali sami sebe. Naime, ovo je prva zvanična teser slika tog budućeg Focusa RS (odgovor na Subaru Imprezu WRX STi, Volkswagen Golf R32 i Mitsubishi Lancer EVO X), čija se zvanična prezentacija očekuje tokom 2008. godine (prodaja bi trebalo da počne krajem te godine ili početkom 2009.). Kao i sadašnji najjači Focus ST, i Focus RS će pokretati 2,5 litarski petocilindraš, ali će umesto 225KS razvijati oko 280KS i najmanje 400Nm maksimalnog obrtnog momenta. To će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 5 sekundi i najveću brzinu od 250 km/h. Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i doteranim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, dok će se za agresivniji izgled eksterijera brinuti kompletan aerodinamički paket, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, otvore za vazduh na haubi motora, novu masku hladnjaka, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i naravno nove alu točkove. U Velikoj Britaniji se očekuje cena od oko 25.000 funti.



Foto : AutoSpies.com

Još jedna brižljivo čuvana tajna je otkrivena. Ovo su naime do sada najbolji špijunski snimci, koji pokazuju definitivan izgled novog manjeg Mercedesovog SUV modela, nazvanog GLK, i to bez ikakve maske. Fotografije koje gledate su napravljene na setu tokom snimanja filma Sex and the City, a zvanična svetska promocija ovog možda i previše kockastog Mercedesa se očekuje za manje od mesec dana na predstojećem januarskom NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu. Iako naravno još uvek nema zvaničnih detalja, prema ranijim saznanjima novi GLK (odgovor Mercedesa BMW-u X3 i budućem Audiju Q3) će deliti veliki broj komponenti sa novom Mercedesovom C klasom, za pogon će biti zadužena dva V6 benzinca (jedan zapremine 3,5 litra) i dva dizelaša (jedan V6 i jedan četvorocilindraš), u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka.