home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Posle mnogobrojnih špijunskih slika i neproverenih informacija, Cadillac je danas konačno i zvanično obelodanio podatke o svom novom modelu CTS-V, koga će publika moći da vidi već za neki dan na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Cadillac je u ovog konkurenta BMW-u M5 ugradio GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i snagom od 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Što se performansi tiče, Cadillac za sada nije objavio zvanične podatke o ubrzanju i najvećoj brzini, ali prema ranijim informacijama, očekuje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, a da je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm. Prema ranijim najavama, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.

VIDEO : Cadillac CTS-V






Hyundai je danas objavio prve fotografije i specifikacije američke verzije svog novog luksuznog modela Genesis, sa kojim korejski proizvođač želi da otme bar deo kolača luksuznih limuzina (premijera će biti već za neki dan na NAIAS salonu automobila u  Detroitu). Što se dizajna tiče, ne može a da se ne primeti (ne)namerna sličnost njegovih bokova sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60). Genesis namenjen prodaji na američkom tržištu pokretaće tri motora, i to 3,3 i 3,8 litarski Lambda V6 benzinci (sa 268, odnosno 290KS), kao i potpuno novi 4,6 litarski V8 Tau motor sa 368KS pri 6500 o/min. i 439Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min. V8 agregat omogućava ovoj limuzini dugačkoj skoro 5 metara ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za manje od 6 sekundi, a snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepene ZF automatske transmisije sa opcijom manuelnog menjanja brzina komandama na volanu (V6 verzije dolaze u paru sa Aisin automatskim menjačem sa 6 stepeni). Usput, raspored težine Genesisa iznosi 53% napred i 47% nazad. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, AFLS adaptivna prednja svetla, Bluetooth konekciju, Smart Cruise Control (tempomat), DIS (Driver Information System) informativni sistem za vozača, satelitsku navigaciju, Lexicon Audio System (snage 500 vati), dugme za start motora, kožna sedišta (sa grejanjem i hlađenjem), ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i 8 vazdušnih jastuka. Prodaja u SAD-u startuje ovog leta, a cena za osnovni model će biti ispod 30.000 dolara.



Cadillac Provoq

8 Jan 2008 - 13:14 Concept cars Link

General Motors je danas promovisao novi koncept automobil Cadillac Provoq sa pogonom na gorive ćelije, odnosno na vodonik (u gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil, a kao nusprodukt stvara se voda). Provoq takođe najavljuje i izgled budućeg crossover modela Cadillac BRX, koji bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. ili 2010. godine. Novi BRX će inače koristiti Theta II platformu (kao Saturn VUE), dok će za pogon biti zadužena paleta V6 benzinaca, kao i dizel motor (BRX će se proizvoditi u Meksiku, a prodavaće se i u Evropi). Autonomija Cadillaca Provoq iznosi oko 300 milja ili nepunih 483 km (oko 450 km sa pogonom na vodonik i dodatnih 32 km sa pogonom samo na baterije). Baterije mogu da se pune ili putem gorivih ćelija ili kao plug-in putem obične kućne utičnice. Dva rezervoara za vodonik se nalaze pozadi, ispod prostora za prtljag, a gorive ćelije ispod prednje haube. Sistem gorivih ćelija ima snagu od 88kW, dok baterije obezbeđuju dodatnih 60kW. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 8,5 sekundi, a najveća brzina je 100 milja na sat (nepunih 161 km/h). Što se unutrašnjosti tiče, ona pruža dovoljno mesta za komforan smeštaj pet putnika (poboljšano sedenje, ergonomija i materijali u odnosu na Cadillace poslednjih godina), a sve je urađeno u kombinaciji svetlo sive i tamno sive boje, hroma i plavog osvetljenja instrumenata (koje se nastavlja i na prednji panel i oplate vrata). Provoq takođe koristi solarne panele na krovu kako bi se strujom snadbevali audio sistem, unutrašnje osvetljenje i drugo.



Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj prvi kompaktni SUV sa oznakom 9-4X, a kako će taj model izgledati pokazuju ove prve slike Saabove nove studije 9-4X BioPower Concept, koji će švedska kompanija izložiti na predstojećem salonu automobila u Detroitu. Serijski primerak (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i budućem Audiju Q5) ne bi trebalo mnogo da se razlikuje od koncepta, a prema nezvaničnim informacijama, 9-4X bi mogao da se nađe u prodaji tokom sledeće godine (proizvodnja bi se inače odvijala u GM-ovoj fabrici u Meksiku). Saab 9-4X BioPower koristi GM-ovu Theta Premium platformu i ima Mekferson vešanje napred, a pozadi Multilink. Dizajn ovog koncepta u osnovi reflektuje skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani Saabovim konceptom Aero X, a to isto važi i za unutrašnjost u kojoj ima mesta za četiri osobe. Ovde treba pomenuti i inovativni sistem za skladištenje tri para skija u prtljažniku (razvijen u saradnji sa firmom Salomon). Saab 9-4X BioPower pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem, koji razvija 180kW/245KS i 353Nm obrtnog momenta (ukoliko se kao gorivo koristi benzin), a ako se koristi E85 etanol (kombinacija 85% etanola i 15% benzina), snaga motora raste na 221kW/300KS i 400 Nm. Pogon je naravno Saabov XWD na sva četiri točka (veličine 21 inča sa gumama dimenzija 245/55R21), a menjač je šestostepeni automatski sa komandama za manuelno menjanje brzina na upravljaču. Maksimalna brzina verzije pokretane benzinom iznosi 235 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8 sekundi, a potrošnja je 10,5 litara na 100 km.



Domaći uvoznik automobila korejskog Hyundaija, beogradski Hyundai Auto d.o.o., (Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/291 03 36, www.hyundai-auto.co.yu), ponudio je nedavno kupcima kompaktnog modela Hyundai i30 novi Sport paket opreme. Poenta svega je atraktivniji izgled ovog automobila (motori naime nisu dirani), za šta su zaslužni novi prednji i zadnji spojler, ispupčeniji pragovi, nova maska hladnjaka, zadnji krovni spojler, dve hromirane izduvne cevi, a u interijeru nove patosnice i zavesice pozadi. Ovaj Sport paket se može naručiti uz bilo koju verziju Hyundaija i30, a njegova cena iznosi 1840 evra.



Mercedes je pustio u opticaj prvi zvaničan video svog novog koncept automobila Vision GLK Freeside, koga će publika moći da vidi već 14. januara na NAIAS salonu automobila u Detroitu. Serijska verzija GLK će biti predstavljena u aprilu na salonu u Pekingu, a prodaja u Evropi počinje na jesen ove godine (u Americi u januaru 2009. godine). Novi GLK će predstavljati konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Nissanu Murano, Mazdi CX-7, kao i budućim modelima Saab 9-4X, Volvo XC60 i novom manjem Audiju Q5. GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktnu verziju Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). Vision GLK Freeside je postavljen na velike aluminijumske točkove od 20 inča, dugačak je 4,52 metra (260 mm manje od Mercedesa ML, ali i 45 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), ima mesta za 5 putnika i koristi veliki broj komponenti sa Mercedesa C klase (uključujući i Mekferson prednje i Multilink zadnje vešanje). I unutrašnjost ima par elemenata sa C klase (instrumenti), dok su prednji panel i centralna konzola različiti (komforan i prostran interijer je inače u kombinaciji bele kože i drva u boji antracita). Primerak na salonu u Detroitu će imati ugrađen 2,2 litarski četvorocilindrični turbo-dizel motor sa 125kW/170KS (sa četvrtom generacijom common-rail direktnog ubrizgavanja) i Bluetec tehnologijom (između ostalog podrazumeva oksidacioni katalizator, SCR katalizator, AdBlue rastvor i filter čestica čađi). Motor već sada zadovoljava EU6 standarde, koji stupaju na snagu tek 2015. godine! Što se motora za serijski GLK tiče, njega će (bar u početku) pokretati dva V6 benzinca (jedan sa 228KS za GLK 280, a drugi sa 305KS za GLK 350) i dva dizelaša (jedan V6 u modelu GLK 320 CDI sa 224KS, a drugi četvorocilindraš u modelu GLK 220 CDI sa 170KS), a sve to u kombinaciji sa 7G-Tronic TouchShift automatskom transmisijom i naravno Mercedesovim 4Matic pogonom na sva četiri točka (snaga se raspodeljujuje u odnosu 45% napred, a 55% nazad). Od ostalih Merdesovih caka Vision GLK Freeside ima Agility Control (omogućuje vozaču da sam podesi set-up ogibljenja, odnosno da izabere komforniji ili sportskiji način vožnje), Downhill Speed Regulation (Mercedesova verzija Hill Descent Control-a, odnosno automatskog održavanja prethodno određene brzine vozila prilikom spuštanja nizbrdo), Intelligent Light System (ILS), COMAND APS informacioni centar, automatski klima uređaj THERMOTRONIC u tri zone, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Očekuje se da cena za osnovni GLK u SAD-u bude oko 38.000 dolara.



VIDEO : Lexus IS-F

8 Jan 2008 - 00:44 Noviteti Link

Novi sportski Lexus IS-F pokreće V8 agregat, koji raspolaže sa konjicom od 311kW/423KS pri 6600 o/min. i 505Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. Ovaj japanski "M3 killer" sa težinom od 1690 kg ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,6 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 170 milja na sat ili skoro 274 km/h (četvrt milje, odnosno 402 metra prelazi za 13 sekundi). Motor je uparen sa 8-stepenim Sport Direct Shift menjačem, koji ima komande za menjanje brzina na volanu, a bazira se na transmisiji iz modela LS460. IS-F je u odnosu na standardni Lexus IS naravno pretrpeo brojne izmene na ogibljenju (između ostalog novi su amortizeri i opruge), kočionom sistemu, aerodinamici, a tu su i novi BBS točkovi od 19 inča sa gumama dimenzija 225/40R19 napred, odnosno 255/35R19 nazad. Cena za IS-F u Japanu počinje od 7.660.000 jena ili nepunih 47.000 evra, a Lexus planira da godišnje proda 7000 primeraka ovog modela (od čega preko 5000 u SAD-u, a u samom Japanu oko 500).  



Švajcarski Rinspeed je upravo predstavio svoju najnoviju kreaciju, nazvanu Rinspeed X-treme, a baza je aktuelni Porsche Cayenne (fabričke oznake 957). Osim poboljšanih performansi (snaga motora je povećana na ukupno 600 konja) i boljih voznih osobina (vazdušno ogibljenje je spušteno za 35 mm), Švajcarci su se potrudili da sa novim aero body paketom ovom Porscheu podare još atraktivniji i sportskiji izgled. Za ovo potonje se brinu novi prednji branik sa spojlerom i većim otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, novi pragovi, zadnji krovni spojler i novi zadnji branik sa difuzorom i integrisana četiri hromirana završetka novog sportskog izduvnog sistema. Paket zaokružuju još petokraki točkovi veličine 23 inča (11 x 23), gume dimenzija 315/25-23 (sposobne za brzine do 300 km/h) i modifikovana kožna unutrašnjost (nova su sportska sedišta i zabavni sistem).




Porsche Panamera Hybrid

7 Jan 2008 - 13:10 Vesti Link

Porsche je danas saopštio da razvija i hibridnu verziju svog željno očekivanog, prvog Grand Turismo modela sa četvora vrata. I Panamera će naime dobiti hibridni pogon iz Porschea Cayenne Hybrid, koji se sastoji od kombinacije benzinskog i elektromotora (prema navodina nemačkog proizvođača, hibridni Cayenne troši i do 30% manje goriva u odnosu na standarde modele pokretane benzinskim motorima). Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektromotor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema. Panamera će se u standardnoj verziji pojaviti 2009. godine, dok se hibridna varijanta može očekivati nešto kasnije (nezvanično, dve godine posle premijere "obične" Panamere). Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se sem pomenutog hibridnog pogona, ugrađivati i 4,8 litarski V8 motor sa 400 i 520 konja, a kasnije i 3,6 litarski V6 agregat, kao i V10 mašina sa kojom će Panamera postizati preko 300 km/h. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Naravno, ni ovaj Porsche neće biti jeftin mada se još ne zna koliko će tačno da košta. U svakom slučaju, Panamera treba da ponudi jedinstveni paket, koji podrazumeva komforan smeštaj za četiri putnika u kombinaciji sa poznatim sportskim voznim karakteristikama jednog Porschea. 



Fiat trenutno razvija novi malolitražni benzinski motor sa turbo punjačem (Multiair Turbo engine), koji će se već od 2009. godine ugrađivati u automobile A segmenta, odnosno Fiat Pandu i novi Fiat 500 (kasnije će se ugrađivati i u veći Fiat Grande Punto). Najzanimljiviji je podatak da novi turbo benzinac u varijantama sa 700 i 900 kubika ima samo dva cilindra. Varijanta sa 700 kubika razvija 81KS i 125Nm (emisija CO2 mu iznosi manje od 100 g/km), dok će se veći od 0,9 litra praviti u dve verzije; slabijoj sa 90KS i jačoj od 110KS i minimum 160Nm obrtnog momenta. Po najavama iz Fiata, novi dvocilindraš će imati za 20% manju potrošnju od nekog uporedivog atmosferskog 1,2 litarskog benzinca. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio studiju nazvanu Panda Aria Concept (na drugoj slici), koju je pokretao takođe dvocilidrični turbo motor zapremine 900 kubika, ali sa nešto manjom snagom od 60kW/80KS. U Pandi Aria taj motor kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%), a za 20 procenata je lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.

   



Aston Martin Racing je pustio u opticaj prvi crtež svog budućeg trkačkog automobila u GT2 kategoriji, nazvanog prosto Vantage GT2, a bazira se na postojećem modelu Aston Martin V8 Vantage. Pojavljivanje novog Vantagea GT2 će značiti da je ova britanska fabrika jedina koja nudi trkački automobil u svakoj GT kategoriji. U katogoriji GT1 fabriku predstavlja Aston Martin DBR9, u GT2 kategoriji to će biti ovaj Vantage GT2, u GT3 kategoriji se nalazi model DBRS9, a u GT4 kategoriji model Vantage N24. Inače, novi Vantage GT2 kao gorivo može da koristi ili standardno trkačko gorivo ili E85 bioetanol, što će mu omogućiti da se takmiči i u sve većem broju takmičenja na kojima se koristi bioetanol gorivo (uključujući tu i američku Le Mans Seriju).   



Američki Ford će na predstojećem salonu automobila u Detroitu (za novinare počinje već 13. januara) između ostalog izložiti i ovaj novi koncept automobil, patriotski nazvan Explorer America Concept (inače više u crossover formi nego u stilu klasičnog SUV-a). Što se izgleda tiče, ovaj Explorer karakterišu moćan prednji kraj, naglašeni lukovi blatobrana, prilično kratak prednji prepust, veliki panoramski stakleni krov, zadnja vrata sa suvozačeve strane koja se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih, kao i moderna ali u minimalističkom stilu urađena unutrašnjost sa čistim i jasnim linijama (od nekih caka treba izdvojiti trodimenzionalni kompas i navigacionu jedinicu ugrađene u panel sa instrumentima). Iako je i dakle sam izgled prilično zanimljiv, glavni novitet se ipak krije ispod poklopca motora. Tamo je smešten 2,0 litarski 4-cilindrični benzinski agregat sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjačem (ima 275KS i 379Nm obrtnog momenta), a opremljen je novom tzv. EcoBoost tehnologijom koja je po Fordovim tvrdnjama zaslužna za manju potrošnju, redukovanu emisiju CO2 i bolje performanse. Osim ovog motora, novi Ford Explorer (trebalo bi da se pojavi za dve godine) dobiće još jedan agregat sa EcoBoost tehnologijom, a to je 3,5 litarski V6 sa 340KS. Po Fordovim tvrdnjama, zahvaljujući EcoBoost tehnologiji, manjoj masi i EPAS električnom servo upravljaču, Explorer America Concept u poređenju sa aktuelnim Explorerom troši 20 do 30% manje goriva. Explorer America Concept inače ima mesta za šest putnika, dok će serijska verzija najverovatnije imati sedam sedišta.

VIDEO : Ford Explorer America Concept




Lada Kalina 1117

6 Jan 2008 - 01:49 Noviteti Link

U Rusiji je krajem decembra 2007. godine konačno krenula prodaja dugoočekivane Lade 1117, odnosno Lade Kaline u karavan varijanti (prototip je prvi put predstavljen javnosti još 2001. godine na tadašnjem salonu automobila u Moskvi). Ovo je inače treća karoserijska verzija Kaline, koja se dosad nudila kao limuzina (model 1118) i hatchback sa petora vrata (model 1119). I nova Lada 1117 za sada koristi poznati 1,6 litarski benzinski motor (sa 81KS i 120Nm), dok se već za ovu godinu najavljuje ugradnja 1,4 litarskog agregata sa 16 ventila (66kW/90KS i 127Nm). Dužina Kaline karavan iznosi 404 cm (kao Kalina sedan, a 19 cm više od hatchbacka), dok je međuosovinsko rastojanje isto za sve verzije - 2470 mm. Cena za osnovnu verziju u Rusiji je 254.299 rubalja, odnosno oko 7100 evra (oko 150 evra više od Kaline sedan). Za tu cenu se u osnovnom modelu dobijaju el. prednja stakla, centralno zaključavanje sa daljinskom komandom, točkovi od 14 inča, imobilajzer, metalik boja, upravljač podesiv po visini itd. Za podsećanje, Kalina 1118 u Srbiji košta 8400, a Kalina 1119 ima cenu od 8500 evra (navedene cene za Srbiju su sa uračunatim PDV-om i bez popusta koje naš uvoznik i distributer Jugo Lada povremeno odobrava).




Ford je prvi Mustang zvanično predstavio javnosti 17. aprila daleke 1964. godine u Njujorku sa izborom od četiri motora i u verzijama kupe i kabriolet (Convertible), a ukoliko ste ljubitelj oldtajmera, pa još američkih, možda će vas zanimati vest da je sada moguće kupiti prvi ikada proizvedeni primerak Mustanga Convertible. Cena? Prava sitnica...samo 5,5 miliona američkih dolara, odnosno oko 3.749.000 evra. Mustang Convertible na slici je dakle taj prvi ikada proizvedeni Mustang u kabriolet verziji, a prodat je 16. aprila te 1964 (čime je za kolekcionare još zanimljiviji budući da se ovde radi i o prvom primerku Mustanga prodatog pre zvanične prezentacije). Auto i dalje ima originalne registarske tablice i nalazi se u savršenom stanju kao da je tek danas izašao iz Fordove fabrike u Dirbornu.



Austrijski KTM (drugi najveći proizvođač motocikala u Evropi) je još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi izložio prototip svog novog roadstera, nazvanog X-Bow (Crossbow), a sada je konačno sve spremno za početak serijske proizvodnje, koja će u austrijskom Gracu početi u drugoj polovini ove godine. Ovaj novi dvosed izuzetno lagane konstrukcije imaće uskoro i svoju britansku premijeru na predstojećem salonu Autosport International u Birmingemu, koji se održava od 10. do 13. januara (ovo je X-Bowu već četvrto pojavljivanje na nekom auto salonu). Inače, specijalno za britansku promociju, X-Bow će se po prvi put pojaviti u novoj, opcionoj Gleaming White beloj boji (prva slika). X-Bow pokreće Audijev TFSI turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem i snagom od 162kW/220KS. Motor je zapremine 2,0 litra sa 4 ventila po cilindru i 300Nm obrtnog momenta, koji je dostupan u rasponu od 2200 do 4000 o/min. Sa takvom snagom i težinom od samo 700 kg, uopšte nije teško poverovati fabričkim tvrdnjama da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 4 sekunde. Za bezbedno zaustavljanje brinu se Brembo kočnice, sa diskovima od 305 mm napred, odnosno 262 mm nazad. Pogon je na zadnjim točkovima, a menjač 6-stepeni manuelni. Mnogima će se svideti i odsustvo danas sve prisutnijih elektronskih pomagala, kao i to da ovaj roadster nema ni krov, ni vrata, pa čak ni vetrobransko staklo. Ipak je ovo proizvod fabrike motocikala... Zahvaljujući ovakvom dizajnu, vozač ima utisak kao da vozi motocikl ali sa stabilnošću automobila. Za početak KTM namerava da proizvede samo jednu seriju od 100 komada X-Bowa (nazvanu "Dallara Series"), a kasnije se planira proizvodnja od 1000 primeraka godišnje. U najnovijem press saopštenju KTM-a se ne pominje cena ovog hibrida između motocikla i automobila, ali prema ranijim najavama, ona bi trebalo da iznosi najmanje 40.000 evra.

VIDEO : KTM X-Bow