home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Foto : TheAutoChannel.com

Nedavno je nemački Volkswagen pokrenuo novi, tzv. teaser sajt, u kome kratkim video klipom pokazuje samo delić svog novog kupea sa četiri vrata na bazi Passata (slično Mercedesovoj CLS klasi), koji će se na tržištu pojaviti tokom 2008. godine (taj video klip možete pogledati OVDE). U međuvremenu su lovci na automobilske novitete uspeli da uhvate prototip ovog automobila tokom testiranja negde na severu Finske, i to bez mnogo maske. Do sada najbolje slike novog VW Coupea objavio je sajt www.TheAutoChannel.com (OVDE možete videti ostale slike), a na njima je ovaj VW maskiran u Lexus GS. Ipak, vidi se da je prednji deo tipičan za jedan VW, a da je njegova veličina približna Mercedesovom CLS-u, odnosno nezvanično se pominje cifra od 4,83 metra (CLS ima 4,91 m), dok je standardni Passat dužine 4,77 metra. Kako se očekuje, Volkswagen će Passat Coupe predstaviti već za mesec dana na salonu automobila u Detroitu, mada to nije i zvanično potvrđeno. Što se motora tiče, paleta bi trebalo da obuhvata benzince od 1,8 litarskog TSI agregata sa 160KS, pa sve do 3,6 litarskog FSI V6 motora sa 300KS, koji bi imao i integralni pogon i DSG transmisiju sa duplim kvačilom, a od dizelaša se za sada pominje 2,0 litarski TDI. Od opcija će na raspolaganju biti stakleni panoramski krov, kamera za vožnju unazad i senzori za parkiranje (osnovni model bi trebao da ima cenu od oko 30.000 evra). 





Proteklih meseci je već nekoliko puta bilo dosta reči o novoj generaciji BMW-a serije 5, a u međuvremenu su uvek spremni lovci na automobilske novitete u okolini Minhena ponovo uhvatili i snimili zamaskirane prototipove ovog modela. Na osnovu tih snimaka nastao je i ovaj crtež mogućeg izgleda buduće "petice", koja bi trebalo da se pojavi tek u drugoj polovini 2010. godine. Naravno, ovo je samo jedna od impresija, a kako će stvarno izgledati naslednik aktuelnog modela, još uvek može samo da se nagađa, jer su prototipovi naravno dobro maskirani. Ipak i ovakav nezvaničan crtež pokazuje opšte dizajnerske smernice ovog modela. U vezi s tim, nova serija 5 će biti dizajnerski manje avangardna u odnosu na aktuelni model (predstavljen 2003.). Drugim rečima, novi model bi trebao da bude više po ukusu kupaca koji preferiraju konvencionalniji izgled. Sem novog izgleda, nova "petica" je dobila i novu internu oznaku sa F, umesto do sada korišćenog slova E, pa će tako dobiti novu oznaku F10 (sadašnji model jeE60). To će biti drugi model bavarske fabrike sa internom F oznakom, jer će godinu dana ranije (2009.) na tržištu pojaviti nova serija 7 sa internom oznakom F01. I nova generacija serije 5 imaće M varijantu, koju će i dalje pokretati V10 motor (bar prema trenutnim informacijama) ali će snaga biti podignuta sa aktuelnih 507 na oko 550KS, a možda i na više (konkurentski Audi RS6 recimo ima 579KS). Prema ranijim informacijama M5 varijanta će biti i jedina u paleti novih "petica" koja će imati menjač sa dvostrukim kvačilom (slično DSG-u iz VW-a). Što se ostalih agregata tiče, u ponudi bi trebalo da bude 6 benzinskih motora (od 2,5 litarskog sa 218KS pa do 4,4 litarskog V8 sa 408KS), kao i četiri dizelaša zapremine između 2,0 i 3,0 litra sa rasponom snage od 175 do 300KS. BMW za buduću seriju 5 najavljuje i novi automatski menjač sa 8 stepeni, koji je razvio ZF i pogon na sva četiri točka kao opciju. Ipak, na odgovor kako će stvarno izgledati i čime će sve raspolagati novi BMW serije 5, moraćemo ipak da se strpimo...



Od sredine 2009. godine konkurentima u tzv. B segmentu tržišta (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Štaviše, ako je suditi po najavama, novi Polo neće se samo priključiti borbi sa pomenutim konkurentima, već namerava da zasedne na sam vrh ovog segmenta. Da li će u tome uspeti, pokazaće vreme, odnosno prvi prodajni rezultati. U tome bi trebalo da pomogne i činjenica da se cena (bar prema prvim najavama) neće bitnije menjati u odnosu na sadašnji Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i crossover Dune i kabriolet varijanta. U svakom slučaju, novi Polo će biti veći i kvalitetniji od aktuelnog modela, sa bogatom paletom pogonskih agregata, a naročito će biti dizajnerski daleko privlačniji. I to uprkos tome što su se u Volkswagenu ipak odlučili za dizajnersku evoluciju umesto revolucije, kao recimo Ford sa sledećom Fiestom. Kao što se vidi sa ovih renderinga, uticaj budućeg Golfa VI na dizajn novog Pola je zaista veliki, a to se pre svega ogleda u agresivnijem prednjem delu (kockastija svetla i dvodelna maska) i višoj bočnoj liniji, dok zadnja svetla podsećaju na ona sa novog Tiguana. I izgled unutrašnjosti će velikm delom "mirisati" na Golf VI (očekuju se kvalitetniji i mekši materijali). Kada već poredimo Polo sa Golfom, možda je zanimljivo uporediti i dimenzije novog Pola sa nekoliko generacija Golfa. Novi Polo će naime biti dugačak oko 4 metra (što je već postao standard ove klase), a težak oko 1000 kg (osnovna verzija), dok je recimo Golf I iz 1974. godine dugačak 3,80 metra i težak samo 750 kg, Golf II je dugačak 3,98, a Golf III ima 402 cm; ukratko novi Polo je dimanzijama dostigao i prestigao tri generacije svog mnogo poznatijeg člana porodice. Povećane dimenzije će se naravno pozitivno odraziti i na raspoloživ prostor i komfor u putničkoj kabini (naročita pažnja je posvećena prostoru za noge putnika na zadnjoj klupi), kao i na veličinu prtljažnika. Novi Polo će koristiti modifikovanu platformu aktuelnog modela, a svi modeli će dobiti električni servo upravljač. Što se motora tiče, stvari (za sada) izgledaju ovako : benzinci od 1,2 litra sa 60 i 70KS (oba sa tri cilindra), 1,4 litarski sa 85KS, sledi 1,2 litarski turbo sa 105KS i najjači 1,4 TSI turbo sa 170KS (za Polo GTI), a od dizelaša 1,6 TDI u verzijama sa 75, 90 i 105KS (vrh ponude kod dizelaša će činiti TDI motor sa 135KS). U ponudi će biti i Polo Bluemotion (1,4 TDI od 80KS), a svi motori će zadovoljavati Euro5 standard (većina će biti uparena sa manuelnim šestostepenim menjačem, a po prvi put Polo će kao ociju dobiti i DSG menjač sa duplim kvačilom). Iako će prodaja novog Pola startovati tek sredinom 2009. godine, zvanična svetska premijera se očekuje krajem 2008. na salonu automobila u Parizu.




Ssangyong Chairman W

12 Dec 2007 - 19:00 Top secret Link

Na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra, korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) je izložio studiju nazvanu WZ Sports Sedan Concept, a danas je ta fabrika objavila i nekoliko prvih tzv. teaser slika svoje nove luksuzne limuzine Chairman W, koja predstavlja serijsku verziju WZ Sports Sedan Concepta i koji će naslediti aktuelni istoimeni model. Naravno, slike su previše zatamnjene da bi mogao da se donese neki definitivan sud, ali se ipak primećuje velika sličnost bokova automobila sa modelima BMW-a. To verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima, kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "domaći modeli" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji će se od januara sledeće godine naći u prodaji u Južnoj Koreji (Genesis će pokretati 3,3 i 3,8 litarski V6 agregati i 4,6 litarski V8 motor), a nešto kasnije i u Kini i Americi. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Što se motorizacije novog Ssanyong Chairmana W tiče, imaće ili 3,6 ili 5,0 litarski benzinac, uparen sa 7-stepenom automatskom transmisijom. Drugi podaci još nisu poznati, a podsećamo da je studija WZ Sports Sedan Concept sa frankfurtskog salona bila dugačka pet metara, imala je 3,6 litarski benzinac sa 268kW/365KS i pogon na sva četiri točka.




Cadillac CTS-V

12 Dec 2007 - 01:00 Top secret Link

Lovci na automobilske novitete uspeli su prošle nedelje da negde u Kaliforniji naprave do sada najbolje špijunske fotografije novog sportskog Cadillaca CTS-V, koji će svetsku premijeru imati u januaru naredne godine na salonu automobila u Detroitu. Uprkos ranijim glasinama da će CTS-V dobiti LS7 motor iz Corvette Z06, kako sada stvari stoje, izgleda da će ipak u ovog konkurenta BMW-u M5 biti ugrađen "samo" GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i 525 ili 550 konja (uparen sa 6-stepenim menjačem). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Kontradiktorne su takođe i vesti o pogonu, odnosno CTS-V će prema nekim izvorima imati pogon samo na zadnjim točkovima, a prema drugima raspolagaće AWD pogonom na sva četiri točka. Kako bilo, na odgovor o motorizaciji i pogonu nećemo morati još dugo da čekamo, budući da se salon u Detroitu brzo približava. Što se performansi tiče, pominje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, dok je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (napred ventilirajući diskovi od 355mm, pozadi 365 mm), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, dok će se u kabini naći sportska kožna sedišta (moguće i Recaro sedišta), Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitska navigacija, vrhunski klima uređaj i LED unutrašnje osvetljenje. Prema sadašnjim planovima, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.




Posle onih procurelih slika novog Subaru Forestera od pre nekoliko dana, na internet se nečijom greškom provukla i prva zvanična fotografija novog modela Dodge Ram za 2009. godinu. Sem atraktivnijeg izgleda (tu je naravno karakterističan prednji gril koji nedvosmisleno poručuje da se radi o Dodgeu), Ram za 2009. godinu će dobiti i značajno unapređenu verziju 5,7 litarskog HEMI V8 motora, koga će odlikovati veća rafiniranost, veća snaga i obrtni moment, a prema ranijim najava i manja potrošnja goriva. U svakom slučaju, novi Dodge Ram predstavljaće jakog konkurenta sličnim modelima iz General Motorsa, Forda i Toyote, a njegova zvanična svetska promocija biće održana u januaru naredne godine na NAIAS salonu automobila u Detroitu. 



Pre nekoliko dana internetom su počele da kruže do tada najbolje slike novog Subaru Forestera (skenirane iz procurele japanske brošure), a danas su se na različitim forumima pojavile još bolje fotografije ovog modela. Sem novih slika spoljašnjosti, konačno je procurela i jedna, koja pokazuje novi, znatno moderniji i privlačniji izgled unutrašnjosti (naravno, u poređenju sa sadašnjim rešenjem). Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti 23. decembra ove godine, a u tu svrhu je na zvaničnom sajtu japanske kompanije počelo i odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali kao što vidite, slike su pre vremena procurele na internet, tako da tajni više nema. Što se izgleda tiče, Subaru je očigledno napustio ne baš uspešan dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca, tako da je ovaj novi model nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelni model. Kako bilo, nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Prema prvim nezvaničnim informacijama, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motori. Slabiji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a snažniji (sa turbo punjačem) ima 230KS i 317Nm. Novi model je porastao u svim pravcima, pa nezvanične informacije govore da dužina iznosi 4560 mm, širina 1790 mm, a visina 1675 mm (sadašnji Forester D/Š/V : 4485/1735/1590 mm). Prvo zvanično pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.

          



Saab će dopuniti svoju paletu novim automobilom u kompakt klasi, nazvanim 9-1, koga ćemo u koncept verziji videti u julu 2008. godine na sledećem salonu automobila u Londonu (London Motor Show). Serijska vezija ovog modela će se međutim pojaviti tek 2010. godine, a predstavljaće konkurenta BMW-u serije 1, Audiju A3 i naravno Volvou C30 (do tada će i Volvo promovisati C30 u verziji sa petora vata). Ovaj budući najmanji Saab koristiće GM-ovu Delta platformu nove Opel Astre (pojaviće se 2009.), a proizvodiće se u Saabovoj fabrici u švedskom Trolhatenu. Što se izgleda novog kompaktnog Saaba tiče, očekuje se da će biti inspirisan koncept modelima Saab Aero-X i 9-3X. U vezi s tim, insajderi kažu da će 9-1 imati "dramatičan stajling" i sportski karakter kako bi privukao mlađe kupce, koji dosad nisu razmišljali o automobilima ovog brenda. Mogu se očekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata, a za sada nema nikakvih zvaničnih informacija o pogonskim agregatima, mada se tokom proteklih meseci govorilo o ugradnji Opelovih motora (pominjali su se 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS i 2,0 litarski agregat sa 240KS, takođe sa turbo punjačem). Insajderi takođe navode da će Saab 9-1 dobiti i isti hibridni sistem kakav će imati i nova Opel Astra. Inače, pre promocije modela 9-1 u koncept formi, Saab će već u januaru 2008. na salonu u Detroitu predstaviti i novi crossover model 9-4X.




O Bugattiju Veyron u otvorenoj Spider, odnosno Targa verziji već je bilo reči pre nekoliko meseci, a u međuvremenu su se pojavile i nove informacije, koje kažu da se prototip ovog automobila već uveliko testira, a da će se serijska varijanta na tržištu naći tokom naredne godine. Veyron Targa, odnosno Spider (ili kako će se već zvati) neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati targa krov, koji će se skidati u stilu Porshea Carrera GT ili Koenigsegga CCX. Naravno, zbog skidanja krova Veyron Targa će biti dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 211 milja na sat (340 km/h). Nije toliko impresivno kao kod standardnog Veyrona sa tvrdim krovom, ali za jedan otvoreni automobil i ovo je više nego dovoljno. "Običan" Veyron naime postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde (!!), do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta. Ukoliko ste posle svega poželeli jedan Veyron Targa, zakasnili ste. Naime, prema pisanju sajta Autogespot.com (odakle je i ova slika), svi planirani primerci su već unapred prodati.



Obnovljeni Audi A3

4 Dec 2007 - 13:42 Top secret Link

Posle prošlonedeljne promocije Audija A3 Cabriolet (o njemu više OVDE), postalo je jasno kako će izgledati redizajnirana verzija aktuelnog Audija A3. Naime, pre nego što krajem 2009. ili početkom 2010. godine bude zamenjen potpuno novom generacijom, sadašnji Audi A3 doživeće još jedan redizajn. Kako će najverovatnije izgledati prikazuju priloženi renderinzi. Za novi izgled se može slobodno reći da prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinose pre svega karakteristična Audijeva "single-frame" maska hladnjaka i modifikovani branik, kao i prednja svetla, koja će biti restilizovana u maniru većih Audijevih modela. Promena na boku automobila nema, a pozadi će obnovljeni A3 dobiti svetla novog dizajna, u stilu Audija A5 i A4. Što se pogonskih agregata tiče, redizajnirani A3 bi trebao da zadrži većinu motora aktuelne verzije, uključujući i 3,2 litarski V6 sa 250KS, kao i 2,0 TFSI sa 265KS, koji se ugrađuje u sportski Audi S3. Kako sada stvari stoje, ovaj redizajnirani A3 najverovatnije će imati svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine.




Internetom su danas počele da kruže do sada najbolje slike novog Subaru Forestera, i to skenirane iz procurele japanske brošure. Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti 23. decembra ove godine, a u tu svrhu je na zvaničnom sajtu japanske kompanije počelo i odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali kako je to već običaj u poslednje vreme, slike su opet pre vremena procurele na internet tako da tajni više nema. Bar što se tiče spoljašnjeg izgleda, gde je Subaru očigledno napustio ne baš uspešni dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca. Mada, ruku na srce, i novi model nije neki lepotan (bar sudeći po ovim prvim slikama), iako je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelni model. Kako bilo, nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Sudeći prema ovoj skeniranoj brošuri, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, koji u atmosferskoj verziji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a u varijanti sa turbo punjačem 230KS i 317Nm. Prvo zvanično pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.

     



 

Nemački Volkswagen je pokrenuo novi, tzv. teaser sajt, u kome kratkim video klipom pokazuje samo delić novog kupea sa četiri vrata na bazi svog Passata (slično Mercedesovoj CLS klasi), koji će se na tržištu pojaviti tokom 2008. godine. Video klip možete pogledati OVDE. Kako se očekuje, Volkswagen će Passat Coupe predstaviti na salonu automobila u Ženevi narednog proleća. Što se motora tiče, paleta bi trebalo da obuhvata agregate od 1,8 litarskog TSI benzinca sa 160KS, pa sve do 3,6 litarskog FSI V6 motora sa 300KS, koji bi imao i integralni pogon i DSG transmisiju sa duplim kvačilom. Od dizelaša se za sada pominje 2,0 litarski TDI sa 140 i 170KS. Od opcija na raspolaganju će biti stakleni panoramski krov, kamera za vožnju unazad i senzori za parkiranje.



Opel je danas i zvanično potvrdio da će se naslednik aktuelne Vectre zvati Insignia (po koncept automobilu iz 2003. godine), a svetska premijera biće održana na salonu automobila u Londonu (London Motor Show), u julu naredne godine. Opel je takođe objavio i jednu tzv. teaser sliku i kraći teaser video, koji pokazuju samo jedan delić ovog novog automobila srednje klase. Prema najavama iz Opela (a to se i očekivalo), nova Insignia će se dizajnerski oslanjati na studiju Opel GTC, koju smo videli na ovogodišnjem salonu u Ženevi, dok će se proizvodnja odvijati u Opelovoj fabrici u nemačkom Riselshajmu. Kako se najavljuje, Insignia će predstavljati radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia će koristiti novu Epsilon2 platformu, koja obezbeđuje veće dimenzije (dužina oko 4,80 metra ili 20 cm više od Vectre), a uz bolje vozne osobine (najavljuje se i verzija sa 4x4 pogonom), atraktivniji dizajn i bogatiju opremu, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Kako sada stvari stoje, Insigniu će pokretati agregati od 4 i 6 cilindara, sa snagom i do 250 konja, a u toj paleti posebno mesto zauzeće novi dizelaši sa 180 i 200KS. Inače, Opel je prvu generaciju Vectre predstavio još 1988. godine i od tada je prodatao ukupno oko 5,5 miliona primeraka automobila sa ovim imenom.

Teaser video : Opel Insignia




Ponovo BMW Isetta ?

29 Nov 2007 - 01:13 Top secret Link

Pošto je uspešno reinkarnisao Mini, bavarski BMW bi mogao uskoro da vrati među žive još jednu legendu – BMW Isettu ! Očigledno je da se trend oživljavanja ikona automobilske industrije nastavlja bez prekida, jer posle Volkswagenove nove Bube (New Beetle), novog Minija, retro Fiata 500, pa najava o novom Spačeku (Citroen 2CV), BMW sada navodno ozbiljno razmišlja o modernoj interpretaciji svoje Isette, modela koji je bavarsku fabriku izvukao iz finanskijskih problema u godinama posle Drugog svetskog rata. Ako je tada BMW-u Isetta bila neophodna za preživljavanje, ova nova (ako je bude naravno) imaće drugačiju misiju. Naime, svojim skromnim dimenzijama, manevarskim sposobnostima i malom emisijom CO2 (moguća je i verzija na elektropogon), buduća Isetta bi bila idealno prevozno sredstvo za prenatrpane gradove na početku 21. veka. Naravno, nova Isetta će samo izgledom podsećati na original iz pedestih godina prošlog veka, koji je bio dugačak samo 2,4 metra, imao zaista jednostavnu unutrašnjost za dva putnika i nešto prtljaga, kao i menjač bez prenosa za vožnju unazad. Nova Isetta će biti većih dimenzija i neuporedivo bezbednija, imaće bočna vrata za ulazak putnika (u staroj Isetti se ulazilo od napred), ali će motor i dalje biti smešten u zadnjem delu. Iako ljudi iz BMW-a za sada nisu zvanično potvrdili planove o tome da li uopšte rade na novoj Isetti, nezvanično se ipak saznaje da šefovi bavarske fabrike trenutno razmatraju dizajnerske predloge za ovaj model. Ako se sve kockice slože kako treba, novu Isettu navodno možemo očekivati na tržištu 2010. godine, a tada bi Smart ForTwo, Fiat 500, Renault Twingo, budući Volkswagen up! i ostali mališani dobili opasnog konkurenta.



Do zvaničnog lansiranja novog Hyundaija Genesis (29. decembar 2007.) ostalo je još malo više od mesec dana ali su lovci na automobilske novitete u proteklih nekoliko dana uspeli da naprave čitavu seriju špijunskih fotografija serijske varijante ovog modela. Kažem serijske varijante, jer je istoimeni koncept automobil bio predstavljen još u aprilu ove godine na salonu automobila u Njujorku. Inače, datum 29. decembar nije izabran slučajno. Tog dana naime ova korejska kompanija slavi tačno 40 godina postojanja, a Genesis treba da uveliča proslavu. Ipak, tog dana počinje prodaja samo u Južnoj Koreji, dok će ostala tržišta (uključujući tu i SAD), morati da se strpe još nekoliko meseci pre nego što Genesis krene u prodaju izvan J. Koreje. Genesis najavljuje Hyundaijev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi. Zbog toga je novi Genesis dugačak oko 5 metara, ima pogon na zadnje točkove, a pokretaće ga i V8 motor, zapremine 4,6 litra sa oko 380KS. Osnovni Genesis imaće 3,8 litarski V6 agregat sa 263KS i šestostepeni automatski menjač, a koštaće oko 30.000 američkih dolara ili oko 20.500 evra. Dovde sve u redu ali ono što bode oči je Genesisov spojašnji dizajn, naročito njegovih bokova. Kao što se vidi sa druge slike, primetna je (ne)namerna sličnost sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60).