home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nemački BMW je saopštio da je danas sa proizvodnih traka sišao jubilarni, 5-milioniti primerak njihove serije 5. Jubilarna serija 5 je model 530d (ima 3,0 litarski dizelaš sa 173kW/235KS i 500Nm) u limuzinskoj verziji i sa metalik Carbon Black bojom. Prvu seriju 5 je bavarski proizvođač inače predstavio još 1972. godine (sa internom oznakom E12), druga generacija je usledila u leto 1981. (serija E28, prodata u 722.328 komada), treća je stigla januara 1988. godine (serija E34), četvrta 1995. godine (serija E39, plasirana u 1.470.757 primaraka), a aktuelna peta generacija (serija E60) je promovisana 2003. godine.





I italijanski Fiat će u svoje modele od sledeće godine početi da ugrađuje menjače sa duplim kvačilom. Tačnije, od septembra 2009. godine automobili Fiatove grupacije (Fiati, Alfe i Lancie B, C i D segmenta sa motorima maksimalnog obrtnog momenta do 350Nm) će dobiti poluautomatski 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan DDC (Dual Dry Clutch), za čiji razvoj je zaslužan Fiat Powertrain Technologies (FPT). Ova transmisija je jedna od ukupno tri varijante iz nove porodice šestostepenih transmisija sa oznakom C635. Druge dve varijante (manuelna i automatizovana manuelna) pojaviće se u junu 2009., odnosno 2010. godine. Proizvodnja novih transmisija će se odvijati u Fiatovoj fabrici Verrone, koja će od 2010. godine proizvoditi 800.000 ovih menjača godišnje.



Ponovo Trabant

28 Jan 2008 - 13:00 Vesti Link

Trend oživljavanja automobilskih legendi se nastavlja. Naime, posle Volkswagenove nove Bube, BMW-ovog novog Minija, pa Fiata 500 i najave da i Citroen radi na Spačeku za 21. vek, u pripremi je i reinkarnacija već odavno legendarnog Trabanta. Čitava priča se vrti oko nemačke firme Herpa Miniaturmodelle GmbH (poznata po proizvodnji kolekcionarskih modela Trabanta u razmeri 1 : 87). Da bi upoznali javnost sa svojim planovima (i naravno čuli reakcije i privukli investitore), pomenuta kompanija je na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu predstavila publici maketu novog Trabanta (u razmeri 1:10). Reakcije na "New Trabi" su očigledno bile izuzetno pozitivne (čak 90 odsto anketiranih je bilo za pokretanje proizvodnje ovakvog Trabanta), jer je Herpa angažovala nemačku karoserijsku kompaniju IndiKar za razvoj modernog Trabanta (IndiKar se inače proizvodi specijalna vozila, delove i prototipove za velike proizvođače). U ovom trenutku još nije poznato kada bi "New Trabi" mogao da krene u serijsku proizvodnju, ali se promocija modela u punoj veličini (1:1) očekuje na sledećem salonu u Frankfurtu, septembra 2009. godine. Nezvanično se pominje da bi kao osnova za novi Trabant mogla da posluži Škoda Fabia, odnosno novi Volkswagen Polo za 2008. godinu (VW-ova platforma PQ25), pa čak i Dacia, dok bi se karoserija pravila od čelika, a ne više od plastike. Pominje se i osnovna cena od oko 15.000 evra, koliko bi "New Trabi" mogao da košta. Iako će novi Trabant dobiti dodatni par vrata, prepoznatljiv oblik starog modela je skoro u celosti očuvan, odnosno karakteristični detalji poput velike maske hladnjaka, prednjih farova, haube, blatobrana, oblika krova i vertikalnih zadnjih svetala, su i dalje tu i nedvosmisleno asociraju na originalni Trabant (mada je krov bele boje na maketi ovog Trabanta u stvari Minijev detalj).




Seat je juče u fabrici Martorell proslavio proizvodnju svog 16-milionitog automobila. Čast da ponese broj 16.000.000 dobio je srebrni Seat Leon Ecomotive sa 1,9 litarskim TDI dizelašem od 105KS, koji se odlikuje fabrički deklarisanom potrošnjom od samo 3,7 litara na 100 km i emisijom CO2 od 119 g/km. Seat je inače počeo sa proizvodnjom automobila 13. novembra 1953. godine (u fabrici Zona Franca u Barseloni), a prvi model je bio Seat 1400. Te 1953. fabrika je imala 900 radnika, koji su dnevno prozvodili 5 automobila, a danas 12.000 zaposlenih proizvodi skoro 2000 automobila na dan. U početku je pomenuta fabrika u Martorellu (zvanično počela sa radom 1993. godine) proizvodila samo dva Seatova modela (Ibizu i Cordobu), a danas iz ovog postrojenja izlaze skoro svi Seatovi modeli (sem Alhambre, koja se proizvodi u VW-ovoj fabrici Palmela u Portugalu).



24. januara ove godine sa proizvodnih traka Opelove fabrike u nemačkom Ajzenahu sišla je jubilarna, desetomilionita Opel Corsa. Jubilarni model je Corsa ecoFLEX 1,3 CDTI, čija je glavna karakteristika mala emisija CO2 od samo 119 grama po kilometru. Opelova fabrika u Ajzenahu je počela sa radom 1992. godine, a u njoj se aktuelna Corsa proizvodi od avgusta 2006. (posle ulaganja od 150 miliona evra u novu proizvodnu liniju). Do sada je zajedno sa modelima proizvedenim u španskoj Saragosi prodato ukupno 550.000 primeraka Corse najnovije generacije, koja je sa 79.000 plasiranih primeraka bila najuspešniji supermini u Nemačkoj tokom 2007. godine. Četvrta generacija Corse je od svoje promocije 2006. godine do sada osvojila preko 20 različitih nagrada od strane automobilskih novinara širom Starog kontinenta, uključujući i laskavu titulu Automobila godine, koja joj je dodeljena u Češkoj, Danskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji, a osvojila je i titulu "Autobest 2007" (ovu poslednju dodeljuju novinari iz centralne i istočne Evrope). Proizvodnja Corse prve generacije je inače počela još 1982. godine u General Motorsovoj španskoj fabrici u gradu Figuereuelas.     



Fiat Ritmo se vraća ali samo u Australiju. Naime, italijanski proizvođač je odlučio da svoj novi model Bravo u toj zemlji komercijalizuje pod starim-novim imenom Ritmo (na slici zvaničan logo), koje je Fiat već koristio tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka za svog tadašnjeg predstavnika u nižoj srednjoj klasi. Novi Ritmo će biti izložen na salonu automobila u Melburnu (Melbourne Motor Show) koji se za publiku otvara 29. februara 2008., a tada će biti poznate i njegove cene (prodaja u Australiji inače počinje u martu ove godine). Paletu motora čine 1,9 litarski Multijet turbo-dizel sa 110kW/150KS i 305Nm, kao i 1,4 litarski T-JET turbo benzinac sa takođe 110kW/150KS (ali sa 206Nm). Oba motora mogu da se dobiju ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni. U standardnoj opremi se nalaze cruise control, aluminjumski točkovi, klima uređaj, elektronska kontrola stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka.



Honda je danas objavila nekoliko tzv. teaser slika koje prikazuju par detalja potpuno novog Accorda, čija će zvanična premijera biti održana 4. marta ove godine na salonu automobila u Ženevi. Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu sa studijom Accord Tourer Concept (slika 3 i 4) nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine. Sudeći prema toj studiji i ovim današnjim slikama, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.



Iako je zanimanje za Maybach daleko manje nego što bi to želeli u fabrici (prošle godine plasirano je 400 komada), Daimler AG je ipak odlučio da pokrene proizvodnju modela Maybach 62 S Landaulet, koga su prvo videli posetioci salona "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (u novembru prošle godine), a ovih dana je izložen i na salonu automobila u Detroitu. Proizvodnja inače treba da počne tokom ove godine, mada tačan datum i planirana količina proizvedenih automobila još nisu saopšteni (ranije se nezvanično govorilo o seriji od samo 20 komada). Kako bilo, osnovna cena za ovaj ultraluksuzni polukabriolet će iznositi oko 800.000 evra (1,19 miliona dolara). Maybach 62 S Landaulet se inače bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil na slikama je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovaj model. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach 62 S Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju).

 



Izvor : www.blic.co.yu

Kragujevačka fabrika ''Zastava automobili'' dogovorila je isporuku 480 automobila ''zastava 128'' u rasklopljenom stanju i rezervenih delova fabrici ''El Nasko'' iz Egipta u ukupnoj vrednosti od oko dva miliona evra, saopštila je informativna služba ''Zastave''. U Fabrici automobila u toku je proizvodnja tih automobila koji će partneru iz severnoafričke zemlje biti isporučeni početkom marta. Egipatska firma "El Nasko" dugogodišnji je "Zastavin" partner, koji u Kairu montira kragujevačko vozilo poznatije kao "osmica". U saopštenju se naglašava da je egipatski partner najavio nameru da u ovoj godini mesečno uvozi po 240 automobila "zastava 128", o čemu će predstavnici dveju fabrika uskoro razgovarati.
Zanimljivo je da je "Zastava 128" najpopularnije i najprodavanije vozilo u Egiptu, na čijem sklapanju radi čak 15 tamošnjih firmi. U "Zastavi" se proizvodi oko 60 odsto delova za taj automobil, koji se potom isporučuju egipatskoj firmi. Egipćani su osvojili proizvodnju guma, prednjih i zadnjih branika, šoferšajbni, stakla, kostura za sedišta, a imaju i lakirnicu.



Dok obični smrtnici mogu da nabave Fiat 500 sa najviše 100KS (bar dok ne stignu snažnije Abarth varijante), Ferrarijev vozač Formule 1, Brazilac Felipe Massa, od italijanske fabrike je juče u Monte Karlu dobio na poklon ekskluzivni Fiat 500, koga pokreće 1,4 litarski benzinac sa 120 konja. Za motor se inače pobrinuo FPT (Fiat Powertrain Technologies), Fiatova divizija odgovorna za dizajn, istraživanje, razvoj i proizvodnju motora namenjenih trkama, kao i motora za modele iz limitiranih serija. Sem snažnijeg motora, Massin Fiat 500 raspolaže i sa par unikatnih detalja, Pearl White bisernom bojom karoserije, interijerom u braon Cordura boji, crvenim kočionim klještima, Skydome električnim panoramskim krovom i aluminijumskim točkovima od 16 inča. 



Britanski JATO Dynamics (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta) je objavio definitivne rezultate prodaje automobila u Evropi za 2007. godinu. Prema tim podacima, nemački Volkswagen je prodao najviše vozila na Starom kontinentu, odnosno 1.607.750 automobila, drugi je Opel sa plasiranih 1.323.076 automobila, a treći Ford sa 1.287.182 vozila (četvrti je inače Renault, a peti Peugeot). Najprodavaniji model u Evropi tokom 2007. godine je Peugeotov 207, koji je našao 437.505 kupaca, drugi je Volkswagen Golf (435.055), a treći Ford Focus (406.667). Među prvih 10 se nalaze još Opel/Vauxhall Corsa (402.173), Opel/Vauxhall Astra (402.044), Renault Clio (382.041), Fiat Punto (377.989), Ford Fiesta (355.933), Volkswagen Passat (300.566) i BMW serije 3 (295.312).

 



MCE MC1

22 Jan 2008 - 00:44 Vesti Link

 

 

 

 

Ovo na renderinzima je novi superautomobil MCE MC1, čija će serijska proizvodnja (ako sve bude teklo po planu) početi 2011. godine, i to u Velikoj Britaniji. MC1 je inače plod saradnje dve firme za inžinjering i dizajn, tačnije C2P Automotive i MotorCity Europe, a pokretaće ga centralno smešten V10 agregat sa 600 konja. Dizajn potpisuje David Hilton, koji je bio zadužen i za izgled Fordovih modela Focus RS i S-Max. Rezultat njegovog rada je automobil kraći od Lamborghinija Murcielago LP640 (ali i viši za nekih 15 mm), sa karoserijom od karbon fibera, točkovima od 20 (napred) odnosno 21 inča (nazad), vertikalnim zadnjim svetlima, centralno smeštenim dvostrukim završecima izduvnog sistema i vratima koja se otvaraju poput makaza.

 



Na Barrett-Jackson aukciji održanoj pre neki dan u Americi, prodat je prvi primerak nove Corvette ZR1, za koju je američki milioner Dave Ressler platio tačno milion dolara, odnosno oko 900.000 dolara više nego što će biti cena ovog automobila kada se uskoro i zvanično pojavi u prodaji! Dave Ressler je inače pre nekoliko godina na Barrett-Jackson aukciji kupio i najstariju Corvettu iz 1953. godine, i to za istu ovu sumu. Sem prve Corvette ZR1, na ovogodišnjoj aukciji je prodat i prvi serijski primerak novog Dodge Challengera SRT8, za koga je kupac platio 400.000 dolara (serijski primerak koji će biti predstavljen u februaru na salonu u Čikagu će inače koštati 37.995 dolara). O Corvetti ZR1 možete više pročitati OVDE.



Toyota Motor Europe je saopštila da je u Evropi tokom prošle godine ukupno prodato rekordnih 1.238.638 automobila sa znakom Toyote i Lexusa, što predstavlja rast od 10% u odnosu na 2006. godinu (čime je njen udeo na evropskom tržištu dostigao 5,6%). Ovo je istovremeno već 11. put zaredom da japanska kompanija obara sopstveni prodajni rekord na Starom kontinentu. Sama Toyota je inače za 12 meseci 2007. godine uspela da Evropljanima proda 1.184.828 automobila (+10%), dok je Lexus našao 53.810 kupaca (+7%). U 2007. godini Toyota Motor Europe je u svojim  fabrikama u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Češkoj, Turskoj i Poljskoj proizvela 806.890 automobila, 868.948 motora i 583.493 menjača (drugim rečima, dve trećine svih prodatih Toyota u Evropi je i proizvedeno u Evropi). Najprodavaniji Toyotin model je i dalje Yaris (prodato 266.461 primeraka, rast od 6%), dok se kod Lexusa najviše kupaca odlučilo za model IS (21.625 komada). Toyota je prodala i 32.171 primeraka hibridnog Priusa (+41%), a kod Lexusa hibridni modeli čine čak 31% ukupne prodaje te marke. Inače, Toyota Motor Europe planira povećanje prodaje u 2008. za oko 5 odsto.



Rumunska Dacia je tokom prošle 2007. godine uspela da proda preko 230.000 svojih vozila, tačnije 230.473, što u odnosu na 2006. predstavlja rast od 17,4%. Na domaćem, rumunskom tržištu prodato je 102.062 automobila (95.212 putničkih i 6850 privrednih vozila), a u izvoz je otišlo 128.411 primeraka (izvoz je inače bio za 44,3% veći nego 2006. godine). Najveći deo je izvezen u Francusku (32.688 komada), sledi Nemačka sa 17.031 (+174,1% !), pa Ukrajina (9350), Alžir (9089), Turska (8907), Španija (7734), Italija (4971) itd. Tokom 2007. ponuda Dacije je inače proširena novim modelima Logan Van i Logan Pick-up i jačim 1,5 litarskim dCi dizel motorom od 85KS, a ove godine očekuje se i početak prodaje Dacijine verzije modela Sandero, koji je već predstavljen u Južnoj Americi pod značkom Renaulta (na drugoj slici).