Audi je saopstio da tokom 2007.godine pocinje sa proizvodnjom svog popularnog modela A6 u Indiji u mestu Aurangabad. Materijal i svi delovi neophodni za proizvodnju (?) Sestice stizace iz Nemacke gde ce se radnici najpre obucavati pre nego sto krene produkcija pomenutog modela namenjenog samo indijskom trzistu. U Audiju se nadaju da ce ovim potezom povecati prodaju u Indiju sa ovogodisnjih 300 na 1000 komada svojih modela sledece godine.
Prema pisanju Autoblog.it Fiat je vec spremio novi V6 3,0 litarski turbodizel sa 250KS i 550Nm, koji ce se uskoro naci u vecim modelima Fiat grupacije. Motor je tezine 225 kg i zadovoljava Euro5 standarde o zastiti okoline. Prvi modeli u koje ce se ugradjivati novi motor bi trebali biti Alfa 159, Lancia Thesis i buduca velika Alfa 169.
Iz Forda poslednjih nekoliko dana snazno demantuju da uopste rade na nekakvoj sedan i karavan verziji Mustanga za 2011. godinu i pisanje Autocara, Autoweeka i ostalih novina ocenjuju jednostavno pogresnim informacijama i pretpostavkama ali istovremeno za salon u Detroitu u januaru naredne godine najavljuju novi koncept limuzine napravljene upravo koriscenjem arhitekture i platforme Mustanga !!? Uglavnom, sada je pitanje da li ce koncept sa imenom Interceptor osim arhitekture od Mustanga preuzeti i slican dizajn videcemo za nekoliko nedelja u Detroitu.
I to zbog prosirenja kapaciteta fabrike sa sadasnjih 235000 na svih 350000 u 2008. godini. Novac ide u prosirenje kapaciteta preseraja, lakirnice i montaze a radovi na ovim delovima fabrike pocinju vec 18. decembra ove godine. Inace Dacia je pre nekoliko dana konacno prestala sa proizvodnjom modela pick-up napravljenog na osnovi prastarog Renault 12 iz sezdesetih godina proslog veka!! Tako su sada u produkciji Logan limuzina i MCV (karavan) verzija a pocetkom iduce godine pridruzice im se i dostavno vozilo furgon (na slici) na osnovi karavana da zameni malopre pomenuti praistorijski pick-up. Treba reci da ce zbog prosirenja fabrike biti prekinuta proizvodnja Logana na 8 dana do kraja godine ali da ce pocetkom naredne godine njegova produkcija biti povecana sa 250 na 300 vozila dnevno.
Pre tacno 20 godina VW je u tadasnji Passat (na slici) ugradio ABS sistem i time postao prvi automobil te marke sa tim sistemom. Jos tokom te godine sistem je ugradjen u Golf pa se moze reci da je time VW priblizio tada novu bezbedonosnu tehniku sirem krugu kupaca buduci da su Golf i Passat bili u to vreme najpristupacniji automobili sa ABS-om. Od tada do danas VW je proizveo 25 miliona automobila sa ABS-om.
Ziri sastavljen od auto-novinara 13 zemalja srednje, istocne i jugoistocne Evrope, dodelio je prestiznu titulu AutoBest novoj Opelovoj Corsi ispred Fiata Grande Punta i Peugeota 207. Radi se o zemljama sa najvecim rastom prodaje u Evropi sto se vidi i po podatku da je na tom podrucju ove godine prodato oko 4,2 miliona novih automobila od cega 150000 Opela. Samim tim ova titula je jos znacajnija koja ce jos poboljsati prodaju Corse koja je i dosad prodata u 21000 primeraka u ovom delu Evrope. Pri tome treba naglasiti da ziri AutoBest predstavlja ustvari drugi najmasovniji izbor za auto godine u Evropi posle onog najpoznatijeg "European car of the year" koji je ove godine za auto godine izbrao Ford S-MAX. U ovom izboru i nasa zemlja ima svog predstavnika medju pomenutih 13 zemalja sa ukupno 250 miliona stanovnika. Sledece godine pridruzice se i 14. clan-Madjarska. A sada vazna napomena. Ovaj izbor nije klasican izbor automobila koji se bira po dizajnu ili emocijama ili patriotizmu vec je najvaznjia vrednost automobila za ulozeni novac tj. prilagodjenost vozila ukusu kupaca u ovom regionu kao i potrosnja goriva, razgranatost servisne mreze, dilera i sl. Ove godine novinari su procenili da je to zasluzila Opel Corsa. Ceremonija dodele AutoBest priznanja iz ruku ovog nezavisnog medjunarodnog zirija, kome je ovo sesti izbor, odvijace se pocetkom februara 2007. u Poljskoj.
Konacno se i to desilo. Jos od 1989.godine najprodavaniji roadster u SAD-u bila je Mazdina Miata ali za prvih 11 meseci ove godine sa trona ju je skinuo Pontiac Solstice. U ovom periodu prodato je 18362 primeraka Solsticea a Miate 15873. Usput u broj prodatih Solsticea ne racuna se klon iz Saturna-model Sky. Sledeca godina bice takodje zanimljiva kada Mazda pocne prodaju Miate sa tvrdim sklopivim krovom a Pontiac GXP verziju Solsticea sa 260KS.
Ovaj primerak na slici (model C230) u limuzinskoj varijanti je poslednji takav iz serije W203, koji je napustio proizvodnu traku fabrike u Sindelfingenu. Naime sa ovim srebrnim primerkom namenjenog americkom kupcu, u Mercedesu je prestala proizvodnja sedan verzije C klase iz ove generacije dok ce se ostale karoserijske varijante proizvoditi jos neko vreme sve dok jih ne zamene novi modeli W204, cija ce limuzinska verzija biti predstavljena kao svetska premijera vec za nekoliko nedelja na salonu u Detroitu. Od pocetka proizvodnje 2000.godine u Mercedesu je proizvedeno 630000 primeraka C klase sedan i time ova generacija predstavlja najuspesniji C model u istoriji fabrike.
Polazeci od uspeha Toyotinog Priusa i ne zeleci da zaostanu za konkurencijom i u VW-u konacno (!) planiraju serijsku varijantu jednog svog hibridnog modela za 2009.godinu. Prvi hibrid u kombinaciji benzinski motor/elektromotor bice, mozda pomalo neocekivano, Jetta. Buduci da je Jetta tek druga karoserijska varijanta Golfa realno je za ocekivati da se i nova 6.generacija Golfa pojavi i sa hibridnom verzijom.
Toyota je u svojoj fabrici u Francuskoj proizvela jubilarni milioniti primerak modela Yaris cija je produkcija u Evropi zapocela 2001.godine. Postrojenje u Francuskoj sa 3950 zaposlenih godisnje moze proizvesti oko 270000 automobila koji je od pocetka prodaje prve generacije dosad plasiran u 1,4 miliona komada samo na evropskom trzistu. Yaris predstavlja izuzetno uspesan proizvod Toyote jos od 1999. kada je zamenio poslednju generaciju manjeg automobila Starlet i posebno osvajanjem titule automobila godine u Evropi 2000.godine sto je bio tek drugi japanski automobil kome je to uspelo (prva je bila Nissan Micra za 1993.). Druga generacija Yarisa vec sada nagovestava nastavak uspesne price Toyote sa ovim modelom, koji ce ovu godinu zavrsiti sa prodatih 250000 primeraka u Evropi.
I to zbog ocigledne kradje dizajna Fiat Pande, ciji je izgled dobrim delom iskoriscen za oblikovanje Great Wallovog mini modela Peri sto se posebno vidi ako auto zagledate sa strane kao i u unutrasnjosti koja je sem oblika volana preuzeta sa Pande. Takodje Peri je napred kopija i Mitsubishija Outlandera stare generacije i Nissana Note od pozadi. Nissan i Mitsubishi za sada nisu najavili pokretanje pravnih poteza za zastitu svojih interesa kao Fiat. U Fiatu doduse najavljuju tuzbu samo u slucaju da kineska kopija stigne u Evropu i Italiju a sta su kinezi vec najavili za sledecu godinu. Za sada Peri se prodaje samo u Kini. Great Wall ima problema i sa Toyotom jer su i druga 2 nova kineska modela Florid i Cool Bear nista drugo do klonovi Toyote Ist/Sciona Xa odnosno Sciona Xb. Na slikama GW Peri sa strane i iznutra. Slicnost je ocigledna!
Malezijski Proton, koji se vec duze vreme nalazi u finansijskim problemima, mogao bi veoma brzo da dobije novog vlasnika u vidu nemackog VW-a. Pregovori su u zavrsnoj fazi a VW navodno nudi oko 500 miliona dolara za 51% vlasnistva Protona. Ako dodje do preuzimanja VW ce u iskoristiti pogone Protona i tamo proizvoditi svoj Passat koji bi se odatle izvozio u Japan. Naime Malezija i Japan imaju potpisan ugovor o bescarinskom izvozu automobila sto bi VW-u omogucilo da sa Passatom iz Malezije poveca svoj udeo na trzistu srednje velikih limuzina u Japanu. Jos jedna cinjenica tera VW na preuzimanje Protona. Malezija trenutno pregovara i sa Australijom i SAD-om o zaklucivanju slicnog bescarinskog sporazuma sa te dve zemlje sto bi nemcima omogucilo jos veci prodor na ta velika trzista sa svojim vozilima proizvedenim u Maleziji. Takodje kupovinom Protona, VW bi stekao i udeo u Lotusu ciji je Proton vecinski vlasnik.
Ford je, kao dosadasnji vlasnik, nedavno ponudio na prodaju ovu englesku marku i odmah dobio oko 30 ponuda za kupovinu. Sama ponuda prodaje Aston Martina prilicno je iznenadila javnost tim pre sto je najavljivano da ce biti prodat Jaguar, kao marka, koja Fordu pravi probleme pa je tako ova druga engleska firma bila vidjena za odstrel. U medjuvremenu je knjiga spala na 4 slova odnosno na nekoliko ozbiljnih ponudjaca. Nezvanicno najveca ponuda za Aston Martin iznosi oko 600 miliona funti. Jedan od mogucih kupca je sirijskog porekla, milijarder Simon Halabi (bogatstvo mu se procenjuje na 2 milijarde funti), koji je navodno zainteresovan za kupovinu zbog prestiza. Imena ostalih zainteresovanih strana nisu saopstena.
Kia je upravo pocela proizvodnju modela Ceed, specijalno razvijenog za Evropu u svojoj novoj fabrici u Slovackoj u mestu Zilina. U fabriku je Kia ulozila 3 milijarde eura a godisnje ce sa trake silaziti 300000 vozila od cega ce polovina biti model Ceed. Osim trenutne verzije sa 5 vrata bice ponudjene i varijante karavan i sportski hatchback sa 3 vrata. Ono sto treba posebno istaknuti jeste uverenje Kie u kvalitet svog proizvoda pa ce se novi Ceed u borbi sa konkurencijom odlikovati jedinstvenom opstom garancijom od 5 (pet!) godina i produzenom za motor od 7 godina! Na slici prvi primerak Kie Ceed prizveden u novoj fabrici.
Luksuzna divizija Toyote, Lexus, od sledece godine uvodi oznaku F ( kao fast ) za svoje najsnaznije ( high performance cars) modele, koji bi trebalo da konkurisu AMG i M verzijama automobila iz Mercedesa odnosno BMW-a. Prvi Lexus sa tom novom znackom bice "M3 killer" IS-F sa V8 motorom i 425KS. Kasnije oznakom ce se hvaliti i modeli GS i buduca coupe varijanta modela IS. Na slici je moguci izgled znacke F serije.