U Detroitu su svecano podeljene nagrade za najbolji auto i najbolji kamionet godine u Severnoj Americi. Najvise razloga za zadovoljstvo imaju u GM-u jer su obe nagrade osvojili njihovi modeli. Medju putnickim automobilima titulu "North American Car of the Year 2007." osvojio je Saturn Aura, americki rodjak Opel Vectre. Na drugom su mestu japanski modeli Toyota Camry i Honda Fit ( u Evropi Jazz ). Medju kamionetima ( u SAD-u ih lepo nazivaju trucks ) prvi je Chevrolet Silverado.
U komsiluku je tokom protekle godine prodato rekordnih 78805 novih automobila sto je za 11,7 % vise nego 2005. godine. U automobilima to je visak od 8234 komada. Najprodavanija marka je opet Opel ( kao i 2003., 2004.i 2005.), koji je prodao 11704 vozila i time postigao udeo na trzistu od 14,48 %. Na drugom mestu se nalazi Renault sa prodatih 9499 svojih modela ( ucesce 12,1 % ), a na trecem je mestu VW sa udomljenih 7727 automobila i ucescem od 9,8 %. Najprodavaniji model je bila Opelova Astra sa prodatih 7115 komada, na drugom je mestu Renault Clio, a na trecem Fiat Grande Punto. Za poredjenje, u nasoj zemlji je tokom prvih 11 meseci prosle godine ( prema podacima casopisa Turbo ) prodato 42349 putnickih i lakih komercijalnih vozila ( putnickih 36456 a LKV 5893 ) sto je skoro u dlaku isti broj kao za celu 2005. kada je brojka iznosila 42357. Dakle i kod nas se ocekuje povecanje prodaje u 2006. Za koliko, saznacemo tek kada se objave zvanicni podaci.
Prema upravo saopstenim podacima; tek zavrsena 2006. godina, bila je rekordna za Audi po mnogo cemu. Sem rekordne prodaje od tacno 905100 komada Audija sirom sveta ( povecanje za 9,2 % u odnosu na 2005. ), upada u oci cinjenica da Audi vec 11. godinu za redom obara sopstveni rekord u broju prodatih vozila. U Nemackoj je prodato 257792 komada sto je takodje povecanje za 4,3 % u odnosu na 2005. Audijev udeo na trzistu Nemacke je povecan na 7,6 % sto je najvise u poslednjih 26 godina. U ostatku Evrope belezi se rast od 7,7 %. Najznacajnije izvozno trziste i dalje su SAD ali je pitanje koliko ce to dugo ostati buduci da prodaja u Kini raste neverovatnom brzinom. Za poredjenje, tokom 2006. Kinezi ( bez Hong Konga ! ) su kupili 80808 Audija ( povecanje za 39 % ) a Amerikanci 90116 komada uz porast traznje za 8,5 %. Sa ovakvim tempom Kina bi za neku godinu mogla postati najznacajnije izvozno trziste za Audi. Naravno jedan od razloga dobre prodaje nemacke marke u Kini je i tamosnja Audijeva fabrika, koja povecava proizvodnju iz godine u godinu. Jedan od modela koji je doprineo povecanju prodaje Audija tokom prosle godine je i novi Q7 koji je prodat u 52750 primeraka sirom sveta.
Kako prenosi Reuters, kineski Chery planira proizvodnju milion automobila na godisnjem nivou, i to vec tokom 2010. godine ! Produkcija u 2006. je iznosila nesto preko 305000 automobila sto predstavlja rast od 61 % (!) u odnosu na 2005. Od tog broja oko 50000 vozila je izvezeno. U planovima sirenja Chery-a, veliki znacaj ima trziste SAD-a, jer je nedavno rukovodstvo Chery-a potpisalo pismo o namerama sa Chryslerom o proizvodnji manjeg modela Dodge-a u Kini, koji bi se zatim naravno izvozio u SAD. Dogovor, medjutim, tek treba da potvrde i DaimlerChrysler i kineska vlada. Sa druge strane, Chery vec i ima dogovor sa Fiatom o proizvozvodnji motora za italijansku marku. Na slici Chery roadster M14
Vec dugo se govori i pise o mogucoj saradnji americkog Chryslera i kineskog Chery-a na zajednickoj proizvodnji (u Kini) malog modela namenjenog prodaji sirom sveta a evo stigla je i zvanicna potvrda o toj saradnji. Naime prvi covek americkog dela Daimler-Chryslera, Tom LaSorda potpisao je pismo o namerama sa predstavnicima Chery-a sto je prvi korak na tom putu. Sada ugovor treba da odobri i vrhuska samog Daimler-Chryslera i kasnije jos i kineska vlada. Kada sva papirologija bude potpisana i odobrena, proizvodnja novog malog globalnog modela ce poceti veoma brzo, a najverovatnije prvi model iz Kine bice Dodge Hornet ciji smo prototip videli u martu u Zenevi. Mada, treba reci da nije zvanicno potvrdjeno koji ce se model uopste proizvoditi i pod kojim imenim, a vecina analiticara smatra da ce to biti upravo Hornet. I tako prvi kineski auto, koji ce se prodavati u SAD-u, nece biti kineske marke vec domaci, americki i to po veoma povoljnij ceni, koju Chrysler ne bi nikada postigao da se auto pravi u SAD-u.
Upravo tako. Ne samo da ce se novi mali Renault Twingo proizvoditi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu, vec ce Ranault organizovati svetsku promociju Twinga u Sloveniji za oko 800 novinara koliko ce ih biti pozvano u junu naredne godine da prisustvuju tom dogadjaju i test voznjama. Kako ce novi Twingo izgledati moglo se naslutiti vec pre nekoliko meseci na osnovu Twinga concept prikazanom na salonu u Parizu koji je imao novi motor 1.2 16v sa svih 100KS. Naravno postojace i verzije sa slabijim motorima ( 60 i 75KS ) a po prvi put se najavljuje ugradnja dizelasa. Kada novi Twingo, i po kojoj ceni, stize na trziste, jos nije poznato. Na slici crtez Twinga u serijskoj varijanti nastao na osnovi pomenutog Twinga concept.
Vest koja je uzbudila javnost proteklih dana o mogucoj saradnji, pa cak i spajanju Toyote i Forda, dobila je epilog sa zvanicnim saopstenjem iz Forda u kome se kaze bukvalno sledece : "Sastajemo se sa razlicitim proizvodjacima automobila na redovnoj bazi radi razmatranja pitanja od zajednickog interesa". I to je to. Nista vise tako da opet ostaju samo nagadjanja o cemu su razgovarali predstavnici Forda i Toyote na najvisem nivou prosle nedelje u Tokiju. Posle tog sastanka su naime krenule spekulacije ne samo o saradnji na polju hibridnih vozila vec i o mogucem spajanju dva giganta. Veoma slicno saopstenje je stiglo i iz Toyote Iz ovih saopstenja dakle nista konkretno ali bode oci ono o "razmatranju pitanja od zajednickog interesa" sto ce ponovo rasplamsati spekulacije sta se krije iza svega toga. U medjuvremenu dok Fordu pada prodaja kod kuce, ta ista Toyota povecava i to konstantno prodaju i udeo na trzistu SAD-a pa ce mozda vec tokom sledece godine skinuti upravo Forda sa 2. pozicije najprodavanije marke na podrucju SAD-a. Ne lezi li upravo tu razlog iznenadnog zanimanja Toyote za Ford jer bi zajednicki nastup ozbiljno ugrozio poziciju broj 1 koju ima njihov najveci konkurent GM ?
Iza ovog imena krije se niko drugi do stari, prastari Fiat 131 proizveden u Etiopiji. Iako, kada se pomene Etiopija prva asocijacija svakako nisu automobili, u ovoj africkoj zemlji se od nedavno prave ovi stari Fiati, koji kao nekada posle 2. sv. rata u istocnoevropskim zemljama, imaju zadatak motoracije stanovnistva i zato je izabran ovaj provereni i robustan, a pre svega pristupacan auto, koji se nekoliko decenija proizvodio u Tofasu ( Fiatova filijala u Turskoj ). Dakle ovaj etiopski model je ustvari turski Tofas Sahin, nekakva mesavina Fiata 131 i Regate, poznat kao izdrzljiv i lak za odrzavanje. I kako je uopste doslo do ove proizvodnje u Etiopiji ? Radi se o joint-venture projektu holandske firme Trento engineering i etiopijske Ethio-holland, koje je iznedrila fabriku automobila u mestu Modji, 65 km juzno od prestonice Etiopije, Adis Abebe. Delovi se iz Turske i dalje dopremaju u Etiopiju ali sa ciljem da ih u buducnosti bude vise lokalne proizvodnje. Model je nazvan DOCC ( Dutch Overseas Car Company ) a proizvodi se u fabrici cija je gradnja pocela tokom 2005. a zavrsena sredinom 2006. godine tako da je iz nje nedavno izasao i prvi primerak lokalno napravljenog automobila.
Prema podacima organizacije ACEA ( udruzenje evropskih proizvodjaca automobila ) prodaja automobila na Starom kontinentu u prvih 11 meseci ove godine porasla je za 0,8% u odnosu na isti period prosle godine. Tacnije u tom periodu sirom Evrope prodato je 14.289.000 vozila a najvise automobila VW grupacije ( 2.704.844 ) sto je povecanje za 6,7%, a najvisi porast unutar VW-a ima Skoda sa rastom od 9,3%. Po rezultatima posebno se izdvaja Fiat kome prodaja posle godina krize vrtoglavo raste. Naime Fiat grupacija ( Fiat, Alfa Romeo i Lancia ) zabelezila je prodaju od 1.045.000 automobila u odnosu na 884.000 prosle godine sto je povecanje za 18,2% a sam Fiat belezi rast od 23%. Od japanskih marki najuspesnija je Toyota sa porastom prodaje u ovom periodu za 9,6%. Daimler-Chrysler kao grupacija ima solidno povecanje broja novoregistrovanih automobila za 3%, zahvaljujuci pre svega dobroj prodaji Mercedesa ( 660.000 komada ) dok je Smart smanjio prodaju za citavih 22%. Mercedesov najljuci konkurent BMW ima povecanje od 0,2% ( 714.000 prodatih vozila ) ali zato Mini ( slicno Smartu kod Mercedesa ) ima veliki pad prodaje svojih automobila u pomenutom periodu i to za svih 13% ( prodao 104.000 komada ).
Izvor : Politika
Ali bez brige. Nece to biti bilo kakav dizelas vec 6,0 litarski V10 iz Audija Q7 sa svih 500KS i 1000Nm obrtnog momenta ! Sve ovo vazi samo ako se obistine tvrdnje insajdera iz fabrike koji jos potvrdjuju da se razmisljalo i o V8 dizelasu ali da je ovaj V10 dobio prednost. Sada samo mozemo da zamislimo performanse ovog dizel R8 modela. Ako benzinac sa 420KS i 430Nm postize 301km/h i ubrzanje do stotke za 4,6 sekundi onda bi dizelas sa vecom snagom trebao da ubrzava do 100km/h za manje od 4 sekunde.
Organizacija EuroNCAP izvrsila je jos jedu turu unistavanja automobila radi nase bezbednosti i to udarom vozila u prepreku i rezultati su sledeci : Toyota Auris je osvojila maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika, 4 zvezdice za bezbednost dece i 3 zvezdice za zastitu pesaka. Novi Skodin model Roomster je takodje dobio svih 5 zvezdica za zastitu putnika, a 4 zvedice za bezbednost dece i 2 za zastitu pesaka. Korejski duet na ovom testiranju nije bas briljirao. Jeste da su i Hyundai Santa Fe i Kia Magentis osvojili po 4 zvezdice za zastitu putnika ali danas to vise i nije neki rezultat. Po pitanju bezbednosti dece Kia je dobila 3 a Hyundai 4 zvezdice. Na slici Toyota Auris.
U Chryslerovoj fabrici Belvidere otpocela je produkcija najnovijeg modela Jeepa, modela Patriot, koji predstavlja deseti potpuno novi model Chrysler grupacije ove godine. Pre Patriota u ovoj fabrici je januara 2006. otpocela produkcija Dodgea Caliber i u maju ove godine i Jeepa Compass. Na slici prvi Patriot silazi sa trake kao model za 2007.godinu.
Prvi primerak supersportskog automobila Mosler MT900s legalno registrovan za obicne puteve, bice isporucen nikom drugom do Georgu Lucasu, tvorcu filmskog serijala Star Wars. I bas kako prilici, primerak za Lucasa bice u crnoj Black Vader boji i sa serijskom brojem 003 buduci da prva 2 prethodno proizvedena primerka nisu na prodaju vec se koriste za testiranja u fabrici. Auto inace raspolaze sa motorom snage 435KS i ubrzanjem do 60 milja na sat (96km/h) za 3,1 sekundu.
Secate li se studije Chryslerovog Firepowera? Naravno. Ali na secanju ce sve i da ostane! Naime gospoda iz Detroita su juce, zvanicnim saopstenjem da od serijske verzije nama nista, konacno presekla sve nade onih koje je ovaj proslogodisnji koncept sa 6,1 litarskim V8 motorom odusevio i one koji su se ponadali da ce ga videti u svojoj garazi nekog dana. Jednostavno nije nadjena finansijska racunica za proizvodnju ovog modela, koji bi, da je auto usao u proizvodnju, kostao oko 80000 dolara bez taksi a proizvodio bi se u istoj fabrici sa Viperom.
Po pisanju japanskih novina, Toyota bi vec iduce godine mogla da pretekne mocni (?) GM po broju proizvedenih vozila i tako skine sa trona GM, koji je vec 75 godina!! najveci prizvodjac na planeti. Ako se ostvare prognoze po kojima ce Toyota ukupno proizvesti 9,45 miliona vozila zajedno sa svojim filijalama Daihatsu i Hino ( 400000 vise nego ove godine ) a GM i dalje bude smanjivao i proizvodnju i broj zaposlenih, to je sasvim izvesno, optimisticni su u Japanu. Dok se ostale auto firme suocavaju sa prodajom i padom profita, u Toyoti su treci kvartal ove godine zakljucili sa 3,44 milijarde dolara profita.