Mazda6 MPS i Mazda2 MPS

Iako su neke ranije nezvanične informacije ukazivale na to da japanska fabrika ne razmatra mogućnost razvoja sportske MPS (Mazda Performance Series) verzije nove Mazde6, poslednje vesti ipak potvrđuju da se na tom automobilu uveliko radi. Kako piše britanski AutoExpress, novu Mazdu6 MPS najverovatnije će pokretati 2,5 litarski turbo četvorocilindraš sa oko 280KS (pogon će naravno biti na sva četiri točka). To će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od šest sekundi, dok će maksimalna brzina biti elektronski ograničena na 250 km/h. U paketu su još agresivniji aero body paket (novi spojleri, veći otvori za vazduh, pragovi, veći alu točkovi), spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje i pojačani kočioni sistem. Očekuje se da Mazda na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu prvo promoviše koncept verziju ovog automobila, dok bi serijski model stigao na tržište u 2010. godini. Nova Mazda6 MPS će se, za razliku od svog prethodnika, pojaviti ne samo kao limuzina, već i kao hatchback i karavan, pa i kao kupe i kabriolet. Što se Mazde2 MPS tiče, o njoj za sada nema puno podataka, tek toliko da će se bazirati na nedavno predstavljenoj trovratnoj Mazdi2 i da će prednje točkove verovatno pokretati 1,5 litarski turbo motor sa oko 170 konja. Uz novi sportski izgled eksterijera i interijera, doterano ogibljenje i jače kočnice, to je to. Mazda2 MPS u prodaji treba da se pojavi krajem naredne godine.


Nadajući se da može da ponovi uspeh reinkarnisanog modela 500, Fiat se sprema da oživi još jedno legendarno ime iz svoje prošlosti – Topolino. Fiat naime planira proizvodnju nove porodice niskobudžetnih automobila u Zastavi, a prema raznim izvorima, očekuje se da prvi bude upravo novi Topolino. Vest se poklopila sa potpisivanjem Memoranduma o razumevanju, koji su potpisali potpredsednik najvećeg italijanskog proizvođača automobila Alfredo Altavilla i ministar ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Mlađan Dinkić. Novi Topolino će, kao i original iz 1936. godine, biti dvosed (u stvari 2+2 koncepcije), baziraće se na platformi Fiata 500, ali će od njega biti nešto kraći (njegova dužina naime treba da iznosi 3150 mm). Za pogon bi trebalo da bude zadužen dvocilindrični benzinac od 900 kubika zapremine (sa i bez turbo punjača) i sa rasponom snage od 60 do 110KS. Podsećanja radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog modela automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje. Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila godišnje.

Honda Club Serbia, pod sloganom "Koliko je crvena tvoja krv?", u subotu 10. maja organizuje peti internacionalni skup ljubitelja Honde. Ova manifestacija će se održati u Beogradu, na kartodromu Ada Huja, sa početkom u 13 časova.
Plan i Program skupa:
Satnica:
- početak manifestacije 13:00h.
- od 13:30h. – do 15:00h. promocija vozila, Delta Automoto Honda
- 15:30 – 16:30h. vožnja sa čunjevima.
- 17:00h. – 18:00h. najbrži krug na stazi
- 18:30h. – 19:00h. bacanje automobilske gume u dalj
- 19:30 proglašenje pobednika
- 21:00 restoran
Inače, Honda Club Serbia je osnovan pre nekoliko godina, sa namerom da okupi sve ljubitelje brenda Honda. Klub radi sa podrškom firme Delta Automoto, koja je zvanični uvoznik ovog japanskog proizvođača za našu zemlju. Svi članovi imaju popust do 20% u prodavnicama i servisima specijalizovanim za ovu marku, a na okupljanjima mogu da premijerno isprobaju neke od Hondinih novih modela. Da biste postali član Honda Club Serbia ne morate posedovati Honda vozilo, a godišnja članarina iznosi 1800 dinara. Adresa kluba je Brankova 32/5, Beograd, tel. 011/26-29-446, internet adresa : www.hondaclub.co.yu
Audi RS6 sedan

Novom Audiju RS6 Avant (čija prodaja je tek počela po ceni od 106.900 evra u Nemačkoj) uskoro će se pridružiti i njegova limuzinska verzija, koja će predstavljati Audijev odgovor na BMW M5 (ima 507KS) i Mercedes E63 AMG sa 514KS (mada ne treba zaboraviti ni na najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja). Međutim, Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW, i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, kao i RS6 Avant, i RS6 sedan će dobiti V10 bi-turbo agregat, koji raspolaže sa 426kW/580KS. Maksimalni obrtni moment iznosi 650Nm i na raspolaganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. Očekuje se da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 4,5 sekunde, dok će maksimalna brzina nažalost biti ograničena na 250 km/h. Snaga će se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenositi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 sedan se i vizuelno razlikuje od drugih modela u A6 gami (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi od 19 ili 20 inča, novi završeci izduvnog sistema), kako bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u ovom automobilu. Iznenađenje predstavlja modifikovani zadnji deo (nalik na novi Audi A4), koji očigledno najavljuje i kako će izgledati restilizovana verzija standardnog A6, čije se premijera takođe očekuje veoma brzo.

Možda se sećate (a možda i ne) najave švajcarske kompanije Weber Sportscars (dobavljač auto delova) da će predstaviti superauto iz sopstvenog razvoja, koji će moći da dostigne i prestigne magičnu granicu od 400 km/h. Iako su mnogi (s pravom) sumnjali u njihove smele najave, to se ipak dogodilo. Weberov superauto je u međuvremenu zvanično predstavljen i dostupan je po ceni od 1.620.000 švajcarskih franaka (bez poreza). Weber Sportscar faster one je dakle ekstreman sportski automobil koji po navodima proizvođača može preko 420 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 2,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 6,6 sekundi, a do 300 km/h 16,2 sekunde. Karoserija je naravno od karbon fibera, a motor je centralno smešten 7,0 litarski kompresorski V8 agregat, snage 662,4kW/900KS pri 7000 o/min. i 1050Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Pogon je na sva četiri točka (na prednje točkove se šalje do 36% snage), a menjač je sekvencijalni sa 6 stepeni. Zanimljivo da Weberov superauto ima 4 rezervoara za gorivo, ukupne zapremine 110 litara, ali su zbog bolje raspodele težine rezervoari smešteni po jedan u svaki ugao automobila. S obzirom da je masa praznog vozila samo 1100 kg (raspored težine je 50:50), odnos težina/snaga je veoma povoljan i iznosi 1,22 kg/KS. Ovaj dvosed je inače dugačak 450 cm, širok 204 cm, a visok 115 cm. Točkovi su veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 285/25 ZR20 napred i 325/25 ZR20 pozadi. Za zaustavljanje se brinu kočnice sa diskovima od 380 x 34 mm, a zaustavni put pri brzini od 100 km/h je 30 metara.

Dok Nissan još uvek razvija novi GT-R V-Spec sa 520-550KS, japanski tjuner
Amuse je već predstavio svoj GT-R, koji raspolaže sa snagom od preko 600 konja.
Tačnije, prema pisanju japanskog magazina BestCar, Amuse Nissan GT-R zahvaljujući
promenama na elektronici motora i novom izduvnom sistemu, razvija 603KS i 781Nm
obrtnog momenta. Drugih detalja za sada nema, a podsećanja radi, 3,8 litarski V6 bi-turbo motor u standardnom Nissanu GT-R ima 478KS i 588Nm.

Trkačka verzija novog Volkswagena Scirocco je spremna za svoj debi na trci 24 časa Nirburgringa, koja će se održati 23. maja. Volkswagen će na toj trci učestvovati sa tri trkačka Sciroccoa, koje pokreće 2.0 TFSI motor sa okruglo 300KS, u paru sa DSG menjačem i sa komandama za menjanje brzina na upravljaču. Scirocco će u Nirburgringu, između ostalih, voziti i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Hans-Joachim Stuck i dvostruki šampion WRC-a Carlos Sainz.

Posle Ardena i Galpina, sada je i nemačka tjuning kompanija Loder1899 predstavila svoju modifikaciju novog Jaguara XF. Za razliku od Ardena i Galpina, u Loderu1899 su se odlučili za ipak diskretnije vizuelne promene, tako da njihov novi aero body kit sadrži samo novi prednji spojler, zatim spojler na poklopcu prtljažnika i agresivniji zadnji branik sa integrisanim difuzorom. U paketu su još aluminijumski točkovi od 20 ili 21 inča (sa gumama 255/35 20, odnosno 255/30 21), ogibljenje spušteno za 35 mm u odnosu na fabrički primerak, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i pojačani 2,7 litarski V6 turbo-dizel motor. Tako je snaga ovog agregata povećana sa 207 na 249KS, dok je maksimalni obrtni moment skočio sa 435 na 522Nm (pri 3850 o/min.). Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h padne na 7,6 sekundi (serijski model 8,2 sekunde), dok najveća brzina sada iznosi 229 km/h.

Alfa Romeo Spider Limited Edition je nova specijalna verzija ovog atraktivnog Alfinog modela namenjenog britanskom tržištu. Poenta svega je dodatna oprema u vrednosti od 3000 funti, koja se dobija bez doplate. Tako se u opremi nalaze, između ostalog, kožni interijer, sedišta sa grejanjem, memorijom i el. podešavanjem, retrovizori sa el. podešavanjem i grejanjem, aluminijumski točkovi od 19 inča, Blue&Me hands-free sistem i posebne boje kao što su Carbonio Black, Alfa Red i Ghiaccio White. Pod haubom se nalazi 2.2 JTS benzinski motor sa 185KS, odgovoran za ubrzanje do 100 km/h za 8,8 sekundi i najveću brzinu od 223 km/h.

Paleta modela novog Audija A4 je na nemačkom tržištu proširena novom verzijom. Radi se o modelu koga pokreće 2.0 TDI common-rail dizelaš (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem) sa 88kW/120KS i 290Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Njegova kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,2 litre na 100 km. Maksimalna brzina Audija A4 2.0 TDI 120 PS je 197 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,2 sekunde. Cene za ovaj A4 u Nemačkoj startuju od 32.450 evra.
Audi TT 1.8 TFSI
Audi je istovremeno proširio i paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI turbo motorom, koji razvija 118kW/160KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4500 o/min.). Pogon je inače na prednjim točkovima, a menjač je šestostepeni manuelni. Po fabričkim podacima, Audi TT Coupe sa ovim motorom može do maksimalno 226 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km (Roadster varijanta može do 224 km/h, do stotke joj treba 7,4 sekunde, a troši 6,9 litara), a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).