home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Prvi čovek Alfa Romea Luca de Meo je u intervjuu, koji je dao za nemački Auto Motor und Sport, potvrdio da ova italijanska marka priprema svoj prvi SUV model za 2010. godinu. To je jednostavno neophodno ukoliko Alfa želi da postane globalni igrač a ne samo brend orijentisan na evropsko tržište (tim pre, jer uskoro konačno ponovo počinje i prodaja Alfe na tržištu SAD-a). Novi SUV će se dizajnom oslanjati na Alfinu studiju Kamal iz 2003. godine a interno je ceo projekat poznat kao CX-over. Buduća Alfa SUV bi trebalo da koristi modifikovanu platformu Alfe 159, što znači da će paleta motora obuhvatati agregate sa 4 i 6 cilindra. Među njima se izdvajaju 3.2 24V V6 motor sa 250 konja, kao i manji 2.2L benzinac i petocilindrični turbo-dizelaš. Alfa će najverovatnije svoj novi SUV ponuditi u varijantama sa troja i petora vrata, a konkurenciju će joj činiti BMW X3, Audi Q5 i Mercedes GLK. Sem novog SUV vozila, Alfa Romeo će svoju paletu uskoro obogatiti i drugim novim modelima, kao što su Mi.To (zvanična promocija će biti sledećeg meseca) i naslednikom aktuelne Alfe 147, koji će se pojaviti naredne godine. U planu je takođe da se od 2009/2010. godine u automobile ove italijanske marke počne sa ugradnjom start-stop sistema.  





Ako je verovati pisanju britanskog AutoExpressa, buduća generacija BMW-ove serije 5 će pored limuzinske i Touring (karavan) verzije, biti dostupna i u praktičnijoj hatchback varijanti. Tačnije, zadnji kraj ovog novog Bavaraca (najavljenog za 2010. godinu) imaće rešenje slično tzv. Twindoor patentu kod nove Škode Superb. To u praksi znači da je moguće otvoriti samo poklopac prtljažnika (bez zadnjeg stakla) ili poklopac i zadnje staklo istovremeno. Dok aktuelna "Petica" ima prtljažnik zapremine 520 litara, novi model će raspolagati sa 80 litara više, što ga već približava modelu BMW X5.  



U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) pripremaju novi SUV model, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena. Naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original (pre svega na prednjem delu vozila). Kako će najverovatnije izgledati Peugeotova varijanta ovog petoseda (sa oznakom Peugeot 2007) vidi se sa slike iz britanskog magazina AutoExpress (radi poređenja, na drugoj slici je originalni Mitsubishi Concept-cX). Naravno, 2007-ica će imati i Mitsubishijev elektronski kontrolisani 4WD sistem pogona na sva četiri točka. Što se dimenzija tiče, one će biti slične Mitsubishiju Concept-cX (dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm), što će omogućiti lakše manevrisanje kroz gradske gužve. Peugeot 2007 će prema pisanju AutoExpressa pokretati 1,6 litarski benzinski i dizel agregati, dok se njegov dolazak na britansko trište očekuje krajem naredne godine. Serijski Mitsubishi Concept-cX će se inače proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.

 



Predstojeći salon automobila u Madridu biće mesto zvanične promocije dve nove specijalne edicije Forda Focusa sa troja vrata, posvećene Mikku Hirovenu i Jari-Matti Latvali, koji u WRC šampionatu nastupaju u trkačkim Focusima. Ford Focus Hirvonen karakteriše bela boja karoserije, agresivniji aerobody kit, unapređeni interijer u sportskom stilu i atraktivni petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča, dok je s druge strane Focus Latvala dostupan samo u crnoj boji i sa felnama od 17 inča. Za pogon oba ova Focusa je izabran 1.8 TDCi dizelaš sa 84kW/115KS, a proizvešće se u limitiranoj seriji od samo 600 primeraka, po ceni koja u Španiji startuje od 18.470 evra.     



Posle špijunskih slika koje su proteklih dana preplavile internet, Audi je danas objavio prve zvanične fotografije i detalje o novoj, drugoj verziji njihovog atraktivnog prototipa TT Clubsport Quattro (bez obzira što se i ovaj TT Clubsport Qauttro zvanično još uvek vodi kao koncept, jasno je da će ovakav ući u serijsku proizvodnju). Kao i istoimeni prošlogodišnji koncept, i ovaj TT Clubsport Quattro ima premijeru na skupu Wörthersee Tour, koji je danas počeo u Austriji. Pomenuti koncept je tada privukao veliku pažnju javnosti pa očigledno ljudima iz Audija zaista nije bilo teško da popuste i da na tržište lansiraju njegovu serijsku verziju (prodaja bi trebalo da počne u drugoj polovini ove godine). Međutim, ovde odmah i napomena da će TT Clubsport Quattro biti proizveden u veoma, veoma limitiranoj seriji. Mada za sada nije zvanično poznato koliko primeraka će tačno biti napravljeno, govori se o seriji od samo 50 do 100 komada. U svakom slučaju, ovaj TT Clubsport Quattro se od prošlogodišnjeg prototipa razlikuje po većem vetrobranskom staklu (ali i dalje malih dimenzija), izmenjenom prednjem "single-frame" grilu (sada sa znakom Audija, koji je kod koncepta bio na haubi), nešto redizajniranom zadnjem braniku, većim retrovizorima i kvakama na vratima sa standardnog Audija TT. Od ostalih detalja pažnju privlače i zaštitni lukovi iza glava vozača i suvozača, LED dnevna prednja svetla, veliki otvori za vazduh u prednjem braniku, aluminijumski točkovi od 19 inča, dva završetka izduvnog sistema i dvobojni, kožni interijer sa sportskim sedištima, sportskim volanom (sa zaravnjenim donjim delom) i elementina od aluminijuma. Za pogon je izabran četvorocilindrični 2.0 TFSI turbo agregat sa preko 300KS, u paru sa Audijevom S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. Pogon je naravno quattro na sva četiri točka, dok je kočioni sistem preuzet sa nedavno predstavljenog Audija TTS (diskovi od 340 mm napred, a 310 mm pozadi). Takođe, trag točkova je kod novog TT Clubsporta Quattra širi za 66 mm u odnosu na standardni TT.



Obnovljeni Opelov logo

21 Maj 2008 - 16:44 Vesti Link

 

Zajedno sa potpuno novim modelom Insignia (zamenjuje dosadašnju Vectru), Opel će na salonu automobila u Londonu 22. jula promovisati i modifikovani logo kompanije. Nije slučajno da je baš Insignia prvi Opel koji je dobio novi zaštitni znak, budući da njime počinje nova Opelova era na polju inovacija, tehnologija i dizajna. Drugim rečima, tako značajan automobil svežeg i hrabrog dizajna treba da ima isti takav logo. Novi logo naravno najvećim delom predstavlja redizajniranu verziju dosadašnjeg rešenja ali u modernijem, više trodimenzionalnom pakovanju. To znači da centralno  mesto i dalje zauzima "bljesak munje", uokviren prstenom sa čije gornje strane se nalazi ugravirano ime Opel. Inače, više o Opelu Insignia možete pročitati OVDE.



Subaru Impreza WRC2008

21 Maj 2008 - 13:18 Noviteti Link

Subaru World Rally Team (SWRT) je najavio da će potpuno nova Impreza World Rally Car 2008 imati svoj debi na predstojećem Acropolis Rally-u, koji se u Grčkoj održava od 29. maja do 1. juna (voziće je Australijanac Chris Atkinson i Norvežanin Petter Solberg).

Ovo je prvi put da Subaru u WRC šampionatu nastupa sa automobilom u hatchback formi, a novost predstavlja i nešto drugačija kombinacija boja. Naime, umesto tradicionalne plave i žute, Impreza WRC2008 je ofarbana u plavo-srebrnu kombinaciju boja. Sem toga, nova WRC Impreza u odnosu na svog prethodnika ima duže međuosovinsko rastojanje i kraće prepuste karoserije. Za pogon je zadužen 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor (naravno bokser) koji raspolaže sa snagom od oko 224kW. Ostali tehnički detalji će zvanično biti objavljeni 28. maja u Atini, dan pre starta Acropolis relija. Podsećanja radi, Subaru World Rally Team je WRC šampionat u konkurenciji proizvođača osvojio tri puta zaredom (1995., 1996. i 1997. godine), a njihovi vozači su takođe tri puta bili najbolji u konkurenciji vozača i to 1995., 2001. i 2003. godine.



Renault i indijska kompanija Mahindra su prošle godine u gradu Nasik, blizu Mumbaja u Indiji počeli sa proizvodnjom Dacije Logan, namenjene prodaji u toj zemlji sa preko milijardu stanovnika (tamo se prodaje pod imenom Mahindra-Renault Logan).

U međuvremenu su Indijci proširili ponudu, pa su sada za kupce koji ipak žele nešto više od običnog prevoznog sredstva, ponudili i atraktivniji Logan Custom. Za njegov privlačniji izgled se brinu Bright Red, Sporty White, Leaf Green i Electric Blue boje karoserije (sa kontrastom u haubi, maski, B stubovima, prostoru oko prednjih svetala za maglu, točkovima i gornjih delova branika uvek u crnoj boji), zatim redizajnirani branici sa dodatnom zaštitom u njihovom donjem delu, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, kvake i retrovizori u boji karoserije, završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika, kao i unutrašnjost u kojoj preovlađuje bež boja (plus volan sa kožom, posebne patosnice, MP3 sa USB-om).



Iz nemačke tjuning kuće Gemballa stiže još jedan kit za povećanje snage rednog 6-cilindričnog motora u aktuelnom Porscheu 911. Tačnije, Avalanche 600 GT2 EVO paket je namenjen i Porscheu 911 Turbo (serijski model inače ima 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta) i Porscheu 911 GT2 (serijski primerak raspolaže sa 390kW/530KS i 680Nm). To u praksi znači da Avalanche 600 GT2 EVO sada razvija 442kW/600KS i 840Nm (zahvaljujući novom interkuleru, trkačkom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronici motora), što je i više nego dovoljno da ubrzanje od mirovanja do 100 km/h iznosi samo 3,5 sekunde (najveća brzina je preko 320 km/h). Pored motora, Gemballa je na Avalanche 600 GT2 EVO ugradio i obavezan aerodinamički paket (modifikovani branici, zadnji difizor, prednji spojler, pragovi, veliko zadnje krilo), atraktivne "Racing Black Edition" točkove od 20 inča, novu haubu, pomenuti trkački izduvni sistem, ojačani kočioni sistem (diskovi od 380 ili 405 mm napred, 350 ili 380 mm nazad), dorađeno ogibljenje (sa podešavanjem visine) i modifikovani interijer (između ostalog podrazumeva novi sportski volan, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, kožu, alkantaru i detalje od karbon fibera).

 



Chevrolet je najavio da će prodaja novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea sa troja vrata u Evropi startovati narednog meseca. Kao i kod varijante sa petora vrata (čija prodaja je počela pre nekoliko meseci), i ovde se najvažnije promene u odnosu na prethodnika odnose na agresivniji eksterijer (naročito prednji kraj), unapređenu unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj masci hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta. Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopšte uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica). Da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 101KS (uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija). Kasnije će paletu upotpuniti i mali 1,5 litarski trocilindrični dizel agregat. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži i širi u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, a širina 1680 mm), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Proizvodnja obnovljenog Avea se inače odvija u GM-ovoj fabrici u Poljskoj, sa čijih proizvodnih traka će ove godine sići 60.000, a naredne 100.000 primeraka Avea.



Mitsubishi je u Velikoj Britaniji lansirao specijalnu Walkinshaw Performance ediciju svog pick-up modela L200, koji se odlikuje bogatijom standardnom opremom, 2,5 litarskim DI-D motorom od 168KS i opcionim sportskim ogibljenjem i izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika.

Na spisku standardne opreme se nalaze "Equinox" aluminijumski točkovi od 20 inča, kožna sedišta, DVD satelitski navigacioni sistem sa ekranom od 7 inča, Cruise Control, Bluetooth, Mitsubishi Power sound system, kvake na vratima i poklopac rezervoara za gorivo od nerđajućeg čelika i naravno posebne Walkinshaw Performance oznake. Kupci koji žele nešto više, uz doplatu od 2595 funti (3260 evra) mogu dobiti i Walkinshaw Performance sportsko ogibljenje (Mitsubishi navodi da off-road mogućnosti i nosivost nisu promenjeni) i izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa dva završetka. Mitsubishi L200 Walkinshaw Performance će britanskim kupcima biti dostupan u Starlight Silver, Cosmos Black, Graphite Grey, Aztec Red i Sapphire Blue bojama, dok cene počinju od 21.499 funti (oko 27.000 evra) za model sa manulenim menjačem i završavaju se sa cifrom od 22.799 funti (28.650 evra) za varijantu sa automatikom.



Iz Fiata je stigla potvrda da će njihov izuzetno uspešni model 500 uskoro biti dostupan i u kabriolet varijanti. Ipak, za sada još nema zvanične najave kada će tačno biti premijera Fiata 500 Cabrio, mada mnogi procenjuju da će se to desiti ove jeseni (s tim što bi prodaja startovala u prvoj polovini naredne godine). I Fiat 500 Cabrio treba da ostane jednostavan i pristupačan automobil, što znači da će imati klasičan platneni umesto metalnog sklopivog krova (čime se smanjuju troškovi i težina automobila). Očekuje se da će i kabriolet koristiti 1,2 i 1,4 litarske benzinske motore (sa 69 i 100KS), koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, kao i 1,3 litarski dizelaš sa 75KS. Za sada nema najave da li će se pod haubom eventualno naći i agregat sa 135 konja kakav koristi novi Fiat 500 Abarth.



Više o Lamborghiniju Gallardo LP560-4 možete pročitati OVDE



Alfa Romeo Brera S

20 Maj 2008 - 13:19 Noviteti Link

Alfa Romeo i britanski Prodrive su zajedno razvili novu i naravno limitiranu ediciju Alfine Brere, koja će se na veliku žalost brojnih ljubitelja ovog italijanskog brenda prodavati samo na tržištu Velike Britanije (ekskluzivnost ove specijalne serije će garantovati proizvodnja od samo 500 primeraka). Nova Alfa Brera S se odlikuje diskretnim estetskim promenama na spoljašnjosti i unutrašnjosti (novi aluminijumski točkovi od 19 inča u stilu Alfe 8C Competizione sa Pirelli PZero Nero gumama, hromirani završeci izduvnih cevi, sportska sedišta u crnoj Frau koži prošivena crvenim koncem, kožni volan i ručica menjača, aluminijumske pedale), doteranim Prodrive ogibljenjem (spušteno za 10 mm, Eibach opruge, Bilstein amortizeri), preciznijim upravljanjem, manjim naginjanjem karoserije, nešto manjom težinom u odnosu na standardne modele, dok promena na motorima nema. Tako su za pogon Brere S zadužena dva već poznata benzinca : 2.2 JTS četvorocilindraš sa 185KS i 230Nm obrtnog momenta i veći 3.2 V6 JTS sa 260KS i 322Nm. Sa slabijim motorom Brera S do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za 8,6 sekundi i postiže 224 km/h, dok varijanti sa V6 agregatom do 60 milja na sat treba 7 sekundi i može do maksimalnih 250 km/h. Brera S 2.2 JTS u Velikoj Britaniji ima cenu od 24.950 funti (31.355 evra), a Brera S 3.2 JTS staje 28.450 funti (35.755 evra).



Još jedno slavno ime italijanskog automobilizma se vraća na scenu. Inženjer i dizajner Giotto Bizzarrini (između ostalog odgovoran za legendardni Ferrari 250 GTO i 4,0 litarski V12 motor za Lamborghini Miuru) predstavlja modernu interpretaciju svog automobila Bizzarrini P538S iz šezdesetih godina prošlog veka (pokretao ga je Corvettin 5,3 litarski motor).

Za pogon novog P538 (koji se izgledom velikim delom oslanja na svog istoimenog pretka) će biti zadužen centralno smešten Chevroletov 7,0 litrski LS7 V8 agregat sa 505KS pri 6200 o/min. (72.1 KS po litri zapremine) i 640Nm obrtnog momenta pri 4800 o/min., a imajući u vidu najavljenu težinu od 1000 do 1200 kg (obilato korišćenje karbon fibera u konstrukciji), ne iznenađuje očekivanje da će ubrzanje od 0 do 100 km/h trajati manje od četiri sekunde.

Ako sve bude teklo po planu, novi Bizzarrini P538 će doživeti proizvodnju u veoma maloj seriji i to u verzijama Speedster i GT.