.jpg)
Novi italijanski superautomobil Spada TS Codatronca je rezultat rada dizajnera Ercole i Paola Spade iz kompanije Spadaconcept i italijanske firme UK Garage. Zvanična premijera je održana nedavno u Monaku, a za proizvodnju će biti zadužena firma SpadaVettureSport iz Torina (u vlaništvu Spadaconcepta). Inače, Ercole Spada je bivši šef dizajnera u Zagatu i radio je na razvoju automobila kao što su Aston Martin DB4, Alfa Romeo TZ i Lancia Fulvia Zagato Sport. Glavne karakteristike Spade TS Codatronce su lagana konstrukcija, aerodinamičnost i agilnost u vožnji, a cilj je bio napraviti superautomobil u najboljoj italijanskoj tradiciji. Spada TS Codatronca je dugačka 4659 mm, široka 1942 mm, visoka 1235 mm, teška je 1360 kg, a točkovi su od 19 inča (sa gumama 285/35/19 napred, odnosno 345/35/19 pozadi). Pokreće je 7,0 litarski V8 motor koji razvija 463kW/630KS pri 6500 o/min. i 668Nm obrtnog momenta pri 4800 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od 340 km/h i ubrzanje do stotke za 3,4 sekunde (za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 355 mm pozadi). Kome to nije dovoljno, Spada za kraj ove godine planira i jaču TSS (Turismo Super Sportivo) verziju.

Kome nije dovoljan serijski Mini Cooper S Clubman sa 128kW/175KS, ni Clubman sa John Cooper Works paketom sa 155kW/211KS, za pomoć može da se obrati AC Schnitzeru. Ova nemačka kompanija je naime kupcima ponudila svoj tjuning paket, uz čiju pomoć snaga 1,6 litarskog Minijevog motora raste sa standardnih 175KS i 240Nm na 166kW/226KS i 285Nm obrtnog momenta. AC Schnitzer je poradio i na izgledu pa su tako u paketu i novi prednji spojler, BiColor aluminijumski točkovi od 17 ili 18 inča, podešavajuće sportsko ogibljenje, sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i modifikovani interijer (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Sem ovog benzinca, AC Schnitzer svim zainteresovanim mušterijama nudi i povećanje snage Minijevog dizel agregata, koji umesto fabričkih 110 konja, sada razvija 136KS.
Nissan 370Z i novi Nissan Cube

Naslednik aktuelnog Nissana 350Z, nazvan prosto 370Z (u Japanu će se zvati Fairlady Z), imaće svetsku premijeru u novembru ove godine na salonu automobila u Los Anđelesu (prodaja će inače početi u prvom kvartalu naredne godine). Prema rečima šefa Nissanovih dizajnera Shira Nakamure, novi 370Z će dizajnerski biti evolucija sadašnjeg modela, što potvrđuje i ova prva teaser slika. Za pogon će biti zadužen 3,7 litarski V6 benzinac (otuda i ime 370Z), koji razvija 245kW/333KS pri 7000 o/min. i 363Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. Pogon će i dalje biti na zadnjim točkovima, a kupac će moći da bira između šestostepenog manuelnog menjača ili opcione sedmostepene automatske transmisije sa komandama za menjanje brzina na volanu. Prvo će se na tržištu pojaviti 370Z u Coupe varijanti a kasnije će ponudu dopuniti i otvorena Roadster verzija. Ono što predstavlja iznenađenje jeste informacija da će novi 370Z imati kraće međuosovinsko rastojanje od aktuelnog 350Z (kod 350Z iznosi 2650 mm), a tu je i najava mogućnosti ugradnje dizel agregata.
Nissan Cube
Ovo je prva jasna fotografija novog Nissana Cube, čija prodaja se očekuje u oktobru ove godine. Novi Cube zaslužuje i našu pažnju budući da će se njegova, treća generacija po prvi put prodavati i u Evropi i u SAD-u. Ono što je do sada poznato jeste da je novi Cube dugačak 3750 mm, širok 1695 mm, visok 1650 mm, da međuosovinsko rastojanje iznosi 2430 mm, a da se pod haubom nalazi 1,5 litarski benzinac sa 108KS.

General Motors je danas saopštio da je sa proizvodnih traka Opelove fabrike u nemačkom Bohumu sišao jubilarni, 10-milioniti primerak Opel Astre (jubilarni primerak je inače srebrna Astra Station Wagon 1.7 CDTI). Proizvodnja prve Astre F je počela 12. avgusta 1991. godine i tokom svog životonog veka napravljena je u 4.13 miliona primeraka, čime je prestigla svog prethodnika, Opel Kadett E, koji je proizveden u 3.8 miliona jedinica. Prodaja druge generacije Astre (model G) je startovala u proleće 1998. godine i našla je put do nešto preko 3.8 miliona kupaca. Ovaj model se inače i dalje proizvodi u Poljskoj, i to kao kao Astra Classic II (krajem ove godine treba da počne i njegova montaža u kragujevačkoj Zastavi). Treća, aktuelna generacija Astre (model H - na slici) se proizvodi od marta 2004. godine i do danas je napravljeno preko 1.9 miliona komada.

Izvor : www.tuning.co.yu
Auto Tuning Club i časopis Tuning-Styling 18. maja organizuju 19. Tuning Styling Show® & Drift day na karting stazi Ada Huja na Karaburmi (sa početkom u 11 sati). Gledaoci će imati priliku da uživaju u pravom nesvakidašnjem automobilskom spektaklu. Prijavljeno je 80 učesnika a dolazak su najavili takmičari iz Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Hrvatske. Iz bogatog programa izdvajaju se atraktivne drift vožnje u kojima automobili kontrolisano proklizavaju kroz krivinu i kao posebna atrakcija za publiku - bočno se kreću po stazi. Pored navedenog, biće izložena brojna vozila modifikovanog izgleda, kojima je potpuno ili delimično preuređena karoserija i unutrašnjost, značajno pojačana snaga motora, ugrađeno snažno ozvučenje ili postavljeno dodatno ukrasno osvetljenje. Atraktivne dens igračice, muzički performansi, auto klubovi sa automobilima izmenjenog izgleda i brojna takmičenja očekuju ljubitelje automobilizma na Adi Huji u nedelju, 18. maja od 11 časova.
Satnica :
09:00 Prijem i verifikacija takmičara
11:00 Ulaz za posetioce
11:30 Svečano otvaranje – DJ Marchez
12:00 Početak takmienja u dB drag-u
12:15 Revijalna vožnja
12:30 Muzički i plesni performansi
13:00 1. Trening Vožnja - Drift Taxi
13:15 Početak takmičenja u Stayling-u
13:30 Car Wash
14:30 Muzički i plesni performansi
15:30 2. Trening Vožnja - Drift Taxi
16:30 Muzički i plesni performansi
Svečano proglašenje pobednika takmičenja u Styling-u i dB drag-u
* pravo izmene satnice zadržava ATC.
Dalbo Volvo XC70 pick up i Dalbo Volvo XC90 LWB pick up

Na internetu su se pojavile prve fotografije zanimljivog Volvoa XC70 u pick up varijanti, koje su napravljene na parkingu ispred Volvo muzeja u Geteborgu. Sem njega, fotografi su ponovo ulovili i već od ranije poznati Volvo XC90 LWB pick up sa šest točkova. Oba ova zanimljiva automobila su inače delo švedske karoserijske radionice Dalbo Fordonsteknik.
Mercedes CLS63 AMG

Izvor : www.politika.co.yu
Kada se kaže AMG, onda je dobrim poznavaocima automobila jasno da se radi o posebnom odeljenju Mercedesa zaduženom za isto tako posebne automobile sa trokrakom zvezdom na prednjoj haubi. Najviše po specijalno pojačanim motorima koje je firma AMG radila godinama samostalno dok je nije preuzeo gigant iz Štutgarta. Sada AMG na zadnjoj haubi bilo kog modela ponosa nemačke automobilske industrije znači da je đavo odneo šalu. Mi smo nedavno imali priliku da se upoznamo sa jednim od najatraktivnijih modela Mercedesa sa već pomenutom oznakom. Tokom dvodnevne prezentacije na raspolaganju nam je bio najnoviji veliki kupe sa četvora vrata, trenutno jedan od najatraktivnijih i najtraženijih iz velike game Mercedesa. Ispod haube belog lepotana nalazio se ogroman, osmocilindrični agregat zapremine 6.3 litra, sa atmosferskim punjenjem, koji je na zadnju osovinu, preko sedmostepenog automatskog menjača, prenosio čitavih 514 „konja”. Priznajem, zaista je bilo teško odoleti takvom izazovu kakav predstavlja vožnja ovog, slobodno možemo reći, pripitomljenog monstruma, vrednog više od 170.000 evra.
Ne samo zbog ogromne snage koja se mora ukrotiti, već i zbog odgovornosti koju sa sobom nosi saznanje o vrednosti ovog elegantnog lepotana za koji smo bili zaduženi dva dana.
Već prvi okret ključa, odnosno pritisak na dugme za startovanje osmocilindričnog agregata, daje na znanje o kakvom se automobilu radi. Motor se oglasi diskretnim brundanjem, poput uznemirenog grizlija, da bi se sa jačim pritiskom na papučicu za gas iz četiri niklovane cevi pozadi, začula prava pravcata rika razjarene životinje. Osećaj koji izaziva žmarce i podiže adrenalin do najviše granice, ali u isto vreme nagoni na oprez. Sa ovom zveri nema šale. Ipak, dodajemo gas i na naše veliko iznenađenje, automobil počinje da klizi poput najpitomije limuzine. Sedmostepena automatika beztrzajno menja stepene prenosa i veliki CLS prosto klizi savršeno asfaltiranim, krivudavim brdskim putevima u srednjoj Austriji. Tura od nekih 130 km bila je pravi izbor domaćina. Sa kratkim ravnim deonicama i mnoštvom krivina Mercedes CLS63 AMG našao se na dobrom poligonu da pokaže sve šta zna osim maksimalne brzine. Iz krivine u krivinu pedalu gasa stiskali smo sve jače, a automobil je poslušno odgovarao na svaku komandu. Poslušno, ali munjevito. Pun gas i za sekundu, dve i nepunih stotinu metara brzinomer pokazuje 160 km! AMG zastrašujuće riče, drvored popred puta počinje da liči na gustu šumu, krivina se munjevito približava, ali, već lak pritisak na kočnicu ga kroti poput jagnjeta. Ogromni perforisani ventilirajući diskovi rade svoj posao savršeno lako i precizno. Oduzimanjem gasa za trenutak se sve utiša, da bi sekundu kasnije atmosferski osmocilindraš snažno uzdahnuo i prodisao punim plućima, a spreman na novo ubrzanje, sada kroz kratku krivinu koji prolazi kao na šinama, bez ikakvog naginjanja i napora…i tako u nedogled. Prava simfonija za uši, na žalost dostupna malom broju srećnika. Posebno impresivno ovaj kolos, težak 1905 kg, deluje kada treba preticati. Sa obrtnim momentom od gigantskih 630 Njutnmetara pri 5200 obrtaja, svako obilaženje izgleda kao dečija igra, munjevito je i nadasve bezbedno. Uz to niko ko ga ugleda u retrovizoru nema ni najmanju ambiciju da izaziva sudbinu i pravi gluposti. Jednostavno svi mu ukazuju poštovanje, kao što vozaču Formule 1 na čelnoj poziciji ostale kolege prave mesto i propuštaju ga u pobedničkom naletu.
Kompletnu priču o Mercedesu CLS63 AMG nije lako ispričati. Pored zaista jedinstvenog agregata, ogroman broj stvari je, takođe, jedinstven. Pomenućemo samo sedišta koja imaju bočnu podršku i pri ulasku u svaku krivinu automatski guraju slabine vozača u suprotnom pravcu, tako da je telo uvek u normalnom položaju. Nema nikakvih naginjanja, ili bože sačuvaj, pridržavanja za upravljač, ma koliko oštro bilo skretanje.
A da je sve bez i jedne falinke garantuje i pločica na poklopcu motora na kojoj su, između ostalog i podaci o majstoru koji ga je sklapao, kao i njegov potpis. Tek da se zna, ako nešto ne bude u redu. Što je, verujem da ste i sami pomislili, malo verovatno.
Autor : Vladimir Dedić
Tehnički podaci :
Karoserija limuzina, četvoro vrata, četiri sedišta
Dimenzije d/š/v 4915/1873/1389 mm
Težina 1905 kg
Pogon na zadnje točkove
Ogibljenje napred i pozadi multi link, ermatik, sa kontrolom nivoa i
naginjanja
Kočnice ventilirajući diskovi, napred 360/36, pozadi 320/26 mm
Vrsta adaptiv kočioni sistem
Gume napred 255/35 ZR 19, pozadi 285/30 ZR 19
Motor 8 cilindara, 32 ventila, zapremina 6208 ccm
Snaga 514 ks pri 6800 obrtaja
Obrtni moment 630 Nm pri 5200 o/m
Maksimalna brzina 250 km/H
Ubrzanje 0 - 100 km/h 4.5 sekundi
Rezervoar 80 litara
Potrošnja grad 22.6, prosečna 14.9 lit.
Prtljažnik 495 litara

Modeli švedskog Volvoa C30, S40 i V50 su od sada kupcima na raspolaganju i sa novim šestostepenim Powershift menjačem sa duplim kvačilom (po uzoru na Volkswagenovu DSG transmisiju). Volvo je Powershift menjač razvio u saradnji sa Getragom i prema tvrdnji ljudi iz švedske kompanije, modeli C30, S40 i V50 sa četvorocilindričnim 2,0 litarskim turbo-dizel motorom od 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta (uz koji se dobija novi Powershift menjač) imaju za 8% manju potrošnju goriva u odnosu na ove iste modele u kombinaciji sa klasičnim automatskim menjačem. To u praksi znači da Volvo C30 Powershift ima kombinovanu potrošnju od 5,9 litara goriva na 100 km, a modeli S40 i V50 Powershit troše tačno 6 litara.
Volvo je istovremeno proširio i ponudu limuzine S80 i karavana V70 tzv. Flexifuel 2,5 litarskim petocilindričnim turbo motorom, koji sem benzina može da koristi i E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina) Volvo S80 2.5 FT i Volvo V70 2.5 FT imaju snagu od 147kW/200KS i 300Nm obrtnog momenta, a u verziji sa manuelnim menjačem troše po 9,2 litra goriva (sa automatikom S80 2.5 FT troši 10,1 litara, a V70 2.5 FT se zadovoljva sa 10,2 litra na 100 km).
Infiniti G37 Cabrio

Pored modela G37 u formi limuzine i kupea, Infiniti (luksuzni brend japanskog Nissana) će u narednih godinu dana ponudu ovog automobila proširiti i otvorenom, kabriolet varijantom. Tačnije, prodaja Infinitija G37 Cabrio će u SAD-u startovati u februaru 2009. godine, dok je dolazak u Evropu još neizvestan. G37 Cabrio bi trebalo da pokreće 3,7 litarski V6 benzinac sa 330 konja i 365Nm obrtnog momenta. Kao i G37 Coupe, i Cabrio će imati međuosovinsko rastojanje od 2850 mm, pogon je na zadnjim točkovima, a kupcima bi na raspolaganju trebao biti izbor od dva menjača : manuelni sa 6 ili automatik sa 7 brzina. Kao i Coupe, i G37 Cabrio će imati bogatu standardnu i široku listu dodatne opreme. To u praksi znači serijski ABS, EBD, BAS, ESP, najmanje 6 vazdušnih jastuka, Infiniti I-key, Bose audio sistem sa sedam zvučnika, Bluetooth konekciju, cruise control, el. podesiva sedišta, parking senzore napred i pozadi, automatsko paljenje svetala i brisača, aluminijumske točkove od 18 inča i Scratch Shield boju.

Posle američkog Galpina (o tome više OVDE), sada je i Arden, nemački specijalista za obradu Jaguara i Range Rovera, pokazao svoju verziju najnovijeg Jaguara XF.
Arden Jaguar XF AJ 21 je tako dobio novi sportski aerodinamički paket (agresivno dizajnirani prednji branik, pragovi sa otvorom za vazduh, retrovizori, zadnji branik sa difuzorom i četiri završetka novog sportskog izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika), veliki saćasti gril od nerđajućeg čelika, Arden Sportline točkove od 21 inča, LED dnevna svetla, Arden sportsko ogibljenje i elegantniji interijer.
Pod haubom se nalazi kompresorski V8 motor, sa zapreminom povećanom sa standardnih 4,2 na 4,5 litra, dok je snaga narasla sa 420 na 500 konja.

Ovo je MCA ALA 50, novi superautomobil nastao u Monaku, kojim kompanija Monte Carlo Automobile slavi svoju 25-godišnjicu. ALA 50 (ime je dobio u čast 50. rođendana princa Alberta II od Monaka) je u formi prototipa nedavno predstavljen u Monte Karlu, dok će njegova serijska verzija ugledati svetlost dana pred kraj ove godine (dizajn inače potpisuje osnivač kompanije Fulvio Maria Ballabio). Cena još nije poznata, kao ni koliko će primeraka biti ponuđeno (bogatim) kupcima. Ono što je poznato jeste da se ispod karoserije od karbon fibera nalazi V8 motor sa oko 650 konja, kao i to da je u planu i nastup na trci 24 časa Le Mana 2010. godine.

Posle nedavne promocije Hamannovog Fiata 500 Sportivo (o tome više OVDE), još jedan nemački tjuner je bacio oko na aktuelni evropski auto godine. Ovoga puta radi se o kompaniji Novitec (poznatoj i po vrhunskim preradama Ferrarija i Alfa Romea), čiji Fiat 500 je dobio nove aluminijumske točkove od 16 ili 17 inča (sa gumama dimenzija do 215/35 R 17), modifikovan prednji branik sa integrisanim spojlerom i dodatnim otvorima za vazduh, zadnji krovni spojler, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa jednim ili dva završetka), doterano ogibljenje (kupac može birati ili nove sportske opruge sa serijskim amortizerima ili podešavajuće ogibljenje koje spušta auto od 30 do 80 mm), dok su motori posebna priča. Tako je poznati 1.3 JTD turbo-dizel pojačan sa fabričkih 51.5kW/70KS na 61kW/83KS (čime je i ubrzanje do 100 km/h smanjeno na 11,9 sekundi, a maksimalna brzina podignuta na 165 km/h), dok 1.4 16v benzinac sada raspolaže sa 96.4kW/131KS i 172Nm obrtnog momenta. Dovoljno za sprint do stotke u trajanju od samo 8,8 sekunde i najveću brzinu od 198 km/h.

Nova američka tjuning kompanija SMS Limited (vlasnik Steve Saleen) priprema dve ograničene edicije novog Dodge Challengera R/T, nazvane SMS 570TM i SMS 570XTM. Radi se o automobilima koje pokreće kompresorski 5,7 litarski V8 Hemi motor sa 500KS (model SMS 570TM) odnosno 700KS (model SMS 570XTM), a pojaviće se u prodaji u poslednjem kvartalu ove godine (kada se očekuju i zvanične fotografije, cene i podatak koliko ovih automobila će u stvari biti proizvedeno). Sem pojačanim motorom, SMS 570TM i SMS 570XTM Challengeri se odlikuju i doteranim ogibljenjem, pojačanim kočnicama, poboljšanom aerodinamikom, novim točkovima i gumama, posebnim oznakama, kao i modifikovanim interijerom.