
Izvor : Glas Javnosti
Generalni direktor „Zastava vozila“ Zoran Radojević izjavio je da u radnu posetu kragujevačkoj fabrici automobila uskoro dolaze inženjeri italijanske kompanije „Fijat“. Sa ovim torinskim koncernom Ministarstvo ekonomije je u aprilu potpisalo Memorandum o razumevanju i zajedničkom ulaganju u „Zastavu“, koji je Vlada Srbije potvrdila u četvrtak. „Sve se odvija onako kako je započelo i inženjeri ‘Fijata’ dolaze da obavimo tehničko-tehnološke poslove“, rekao je Radojević.
Prema njegovim rečima, „slede detaljne analize, snimanje stanja, sagledavanje mogućnosti prebacivanja novih tehnologija i prihvatanja postojeće infrastrukture“. Ocenjujući da „u toj saradnji ništa nije usporeno, niti da išta ukazuje na to da ‘Fijat’ ima neku zadršku u tom poslu sa ‘Zastavom’“, Radojević je naveo da „Ministarstvo ekonomije odlučuje o privatizaciji ‘Zastave’“ i da ne veruje da bi bilo ko napravio štetu kragujevačkoj fabrici kada je reč o saradnji sa torinskom fabrikom.
Podsećajući da „Zastava“ sa „Dženeral motorsom“ ima petogodišnji ugovor o sklapanju „astre klasik“, koji treba da počne krajem ove godine, on je rekao da će taj posao sačekati dogovor između „Fijata“ i te američke kompanije.
„Fijat“, prema Memorandumu, namerava da do kraja 2009. počne proizvodnju novog modela automobila A klase, a u drugoj fazi, do kraja 2010. godine još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u „Zastavi“ porasla na 300.000 vozila godišnje.
Novi Audi A6 za dve godine

Audi će do 2011. godine na tržište izbaciti 15 novih modela a jedan od njih je i potpuno nova generacija modela A6, čija premijera je planirana za 2010. (mada bi se po izgledu sa ove slike zbog ipak prevelike sličnosti sa sadašnjom verzijom moglo zaključiti da se ovde radi samo o redizajniranoj verziji). Kako bilo, novi A6 će doneti poboljšano upravljanje, veći komfor, unapređenu bezbednost, obilato korišćenje aluminijuma u konstrukciji, manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2. Za sada je još rano govoriti o paleti pogonskih agregata, ali najverovatnije će se pod haubom naći sledeći motori : benzinci 2.8 V6 FSI (sa 190KS), 2.8 V6 FSI (224KS), 3.2 V6 FSI (265KS), 4.2 V8 FSI (350KS), 5.2 V10 FSI sa 420KS (za Audi S6), 5.0 V10 FSI Biturbo sa 580KS (za Audi RS6) i dva dizelaša 2.7 V6 TDI sa 185KS 3.0 V6 TDI sa 238 konja. Ovde i napomena da će najveći Audijevi konkurenti u ovoj klasi – novi BMW serije 5 i Mercedes E klase – imati promociju godinu dana ranije.

Poznati nemački tjuner Kerscher je nedavno predstavio svoj novi tjuning kit za aktuelnu, petu generaciju Volkswagenovog Golfa. Ukratko, novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika sa tri velika otvora za vazduh, prednjeg spojlera od karbon fibera, "obrva" na prednjim svetlima, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika u stilu Audija R8, novog seta aluminijumskih točkova, kao i potpuno novog sportskog izduvnog sistema sa četiri završetka od nerđajućeg čelika.
Uhvaćen Audi TT Clubsport Quattro u serijskoj varijanti

Ove špijunske slike potvrđuju nezvanične informacije da je rukovodstvo Audija dalo zeleno svetlo za serijsku proizvodnju njihovog atraktivnog prototipa Audi TT Clubsport Quattro concept (o njemu više OVDE). Pomenuti koncept je prošle godine privukao veliku pažnju javnosti pa očigledno ljudima iz Audija zaista nije bilo teško da popuste i da na tržište puste njegovu serijsku verziju, koji bi prema nekim ranijim najavama mogla da ponese i ime Audi TT Speedster. Bez obzira na ime, TT Clubsport Quattro će najverovatnije biti proizveden samo u limitiranoj seriji, mada za sada nije zvanično poznato koliko primeraka će biti napravljeno (nezvanično se pominje cifra od samo 200 komada), ni po kojoj ceni. U svakom slučaju, serijski primerak se od koncepta razlikuje po većem vetrobranskom staklu, malo izmenjenom prednjem grilu (sada sa znakom Audija, koji je kod koncepta bio na haubi), većim retrovizorima i kvakama na vratima sa standardnog Audija TT. Za pogon bi mogao da bude zadužen 2.0 TFSI turbo sa 300KS, u paru sa Audijevom S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. Očekuje se da bi TT Clubsport Quattro mogao da ima premijeru do kraja ove godine, dok bi prodaja startovala 2009.
Audi RS6 Avant Plus i Audi R8 V10

Ogromna većina će se složiti da novom Audiju RS6 Avant sa 580KS nije potrebno nikakvo povećanje snage njegovog V10 motora, ali će se to ipak desiti. Doduše, tek 2011. godine, pred sam kraj životnog ciklusa ovog automobila, kada će nemačka fabrika kupcima ponuditi RS6 Avant Plus sa 613KS. Model sa Plus oznakom nije nikakva novost u paleti RS6 Avanta, jer je i u prethodnoj generaciji ovog modela postojala RS6 Avant Plus verzija, koja je raspolagala sa motorom od 480 konja (standardni RS6 Avant je tada imao 30 KS manje). Taj RS6 Avant Plus iz 2004. je imao za 10 mm niže sportsko ogibljenje od standardnog modela i točkove od 19 inča, a ukupno je proizvedeno samo 999 primeraka. I novi RS6 Avant Plus za 2011. će biti napravljen u limitiranoj seriji, po svoj prilici u seriji od samo 1000 komada.
VIDEO : Audi R8 V10
Ovaj kratki špijunski video potvrđuje da će Audi uskoro proširiti paletu agregata u svom modelu R8 i 5,2 litarskim V10 agregatom. Sem novog motora, R8 V10 će dobiti i modifikovan prednji deo i zadnji branik, kao i nove izduvne cevi. Podsećanja radi, R8 se trenutno oprema samo 4,2 litarskim V8 motorom od 309kW/420KS, što je dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.

Stiže još jedna specijalna edicija Alfe Spider, ovaj put u čast 11 pobeda ove italijanske marke na trci Mille Miglia. Upravo zbog toga je za mesto promocije izabrana "Mille Miglia 2008" trka u Italiji i upravo zbog toga će biti proizvedena limitirana serija od samo 11 primeraka ovog dvoseda. Specijalna edicija se bazira na Spideru 3.2 V6 sa 260KS, a karakteriše je, između ostalog, posebna Rosso 8C crvena boja karoserije, Quadrifoglio logo na prednjim krilima, kožna sedišta u crnoj boji (prošivena crvenim koncem) i naravno posebne oznake u interijeru.
Povoljnije do Opela, Suzukija, Volkswagena, Lade, BMW-a i Zastave

OPEL : Prodavci Opela do 30. juna nude modele Corsa Essentia i Corsa Enjoy, čijom kupovinom se štedi 535, odnosno 720 evra. Corsa Essentia je opremljena klima uređajem, radio i CD plejerom, servo upravljačem, ABS-om i vazdušnim jastucima za vozača i suvozača (ovde i napomena da ova ponuda ne važi za Corsu 1.0 Essentia). Model Corsa Essentia u opremi ima klima uređaj, radio CD i MP3 plejer, prednja svetla za maglu, ABS, servo upravljač, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, centralnu bravu sa daljinskim zaključavanjem i el. podizače prednjih stakala. Zvaničan sajt : www.opelauto.co.yu
SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar
d.o.o. (www.suzuki-yu.co.yu) proširio je
ponudu Suzukija SX4, i to novom varijantom 1.5 GLX special edition. Ova verzija
pored standardne opreme (između ostalog obuhvata klimu, servo, ABS+EBD, volan i
sedište podesivo po visini, dva vazdušna jastuka, el. podizače prednjih
stakala, el. podesive retrovizore sa grejanjem) ima i aluminijumske točkove od
16 inča, svetla za maglu, radio CD/MP3 i zatamnjena zadnja stakla (doplata za
metalik boju iznosi 300 evra). SX4 1.5 GLX special edition u Srbiji košta
15.300 evra (sa uračunatim PDV-om).
Euro Sumar takođe odobrava i popust od 500 evra za novi
Suzuki Splash 1.0 (sada umesto 12.200 košta 11.700 evra), dok za Swift sa dizel
DDiS motorom važi sniženje od 1000 evra (staje 13.900 umesto 14.900 evra).
VOLKSWAGEN : Beogradski Volkswagen SCG (www.volkswagen.co.yu) je počeo sa novom prodajnom akcijom, tokom koje se prilikom kupovine VW Golfa na poklon dobijaju aluminijumske felne od 16 inča i digitalna klima ili metalik boja i digitalna klima. Za šta god da se odlučite, u saradnji sa Porsche Mobility, čeka vas 5 godina besplatnog kasko osiguranja.
LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), svim zainteresovanim kupcima nudi popularnu Ladu Nivu 1.7i po nešto nižoj ceni, koja sada iznosi 8150 evra sa PDV-om.
BMW : Domaći zastupnik ovog bavarskog proizvođača Delta Motors (www.bmw.co.yu) ima zanimljivu ponudu za model BMW 520d (sa 177KS), kod koga se na poklon dobija automatski menjač (u vrednosti od 2530 evra) i portabl BMW navigacioni uređaj sa mapom Srbije. Cena ovog modela iznosi 44.990 evra sa PDV-om, a ponuda traje dok ima vozila na zalihama.
ZASTAVA : Za Zastavu 10 se do 19. maja odobrava popust u visini od 11%, pa ovaj model u zavisnosti od verzije sada treba platiti od 7606 do 9421 evra sa PDV-om.

Fiat je u Brazilu i zvanično lansirao restilizovani Palio Weekend, odnosno karavan verziju prošle godine predstavljene limuzine Siena (porodicu ovog modela inače čine i Palio hatchback i pick-up vozilo Strada). Sem novim izgledom, restilizovani Palio Weekend može da se pohvali i bogatijom standardnom opremom, unapređenim interijerom i modernizovanom paletom motora. Kao i za pomenutu Sienu, i za izgled Palia Weekend se može reći da ne oduševljava nekim najmodernijim dizajnom, ali imajući u vidu njenu osnovnu namenu i cenovni razred, rezultat je sasvim zadovoljavajući (to posebno važi za najatraktivniji model Adventure). U odnosu na dosadašnji model, nova verzija je komfornija, praktičnija i prostranija, sa kvalitetnijim materijalima u unutrašnjosti, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti ABS, EBD, frontalne i bočne vazdušne jastuke, el. podesiva stakla i retrovizore, centralnu bravu, radio/CD/MP3, servo upravljač, parking senzore, opciona kožna sedišta, automatsko paljenje svetala i aktiviranje brisača itd. Modernizovanu paletu pogonskih agregata čine 1,4 i 1,8 litarski motori sa snagom u rasponu od 85 do 114KS i sa pogonom na benzin ili bioetanol. Manji 1,4 litarski motor ima 85KS (na benzin) i 86KS (na bioetanol), dok 1,8 litarski razvija 112KS (benzin), odnosno 114KS (bioetanol). U ponudi su i posebne (pro)terenske verzije nazvane Palio Weekend Trekking (druga slika) i Palio Weekend Adventure (treća slika). Obe ove varijante se odlikuju povišenim klirensom (Adventure ima klirens od 190 mm, za 20 mm više nego raniji model), off-road gumama (kod Trekkinga 175/70 R14, kod Palia Adventure 205/70 R15), zaštitom motora i off-road šminkom (kod Palia Weekend Adventure se posebno ističu moćniji izgled prednjeg dela sa agresivnijom maskom, robusniji branici, proširenja blatobrana, pragovi, krovni nosači, retrovizori sa pokazivačima pravca).

Volkswagen je upravo proširio svoju BlueMotion porodicu novim članom. Naime, od sada je i VW Touran moguće dobiti u BlueMotion verziji, koja se odlikuje visokom energetskom efikasnošću (drugim rečima manjom potrošnjom uz iste performanse). To je postignuto finim podešavanjem 1,9 litarskog TDI dizel motora (sa 77kW/105KS), dužim prenosnim odnosima menjača, spuštenim ogibljenjem za 15 mm, gumama sa manjim otporom kotrljanja, kao i poboljšanjem aerodinamike vozila. Rezultat je potrošnja od 5,4 litra dizela na 100 km (0,6 litra manje u odnosu na standardni model), emisija CO2 od 144 grama po kilometru i maksimalna brzina povećana na 182 km/h. Touran BlueMotion se kupcima nudi sa paketima opreme Conceptline, Trendline i Highline, a cene u Nemačkoj počinju od 24.075 evra za verziju sa manuelnim menjačem, dok model sa sedmostepenom DSG transmisijom startuje od 25.650 evra.

Subaru je ponudu modela Legacy sedan i Legacy Station Wagon obogatio limitiranom edicijom STI S402, koja će se na japanskom tržištu naći od kraja juna ove godine (kao što mu i ime kaže, proizvešće se samo 402 primerka). Pod haubom se nalazi četvorocilindrični 2,5 litarski DOHC boxer motor sa turbo punjačem, koji razvija 282KS pri 5600 o/min. i 392Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4800 o/min. (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem). Estetski se Legacy STI S402 od ostale sabraće razlikuje po 18-inčnim aluminijumskim BBS točkovima (sa Bridgestone Potenza gumama 235/40 R18) i doteranom aero body paketu (prednji spojler od karbon fibera, prošireni blatobrani), a promene su doživeli i sportsko ogibljenje, kočnice i upravljački sistem. Unutrašnjost je u kombinaciji crne i sive boje, sa kožnim Recaro sedištima, Momo volanom i pločicama sa S402 oznakama.

Toyota je juče saopštila da je do kraja aprila ove godine širom sveta prodala
tačno 1.028.000 primeraka svog hibridnog modela Prius. Dakle, još jedan razlog
za slavlje u japanskoj kompaniji, tim pre jer su hibridni automobili već odavno
postali njihov zaštitni znak. Prvi Prius je inače predstavljen u Japanu još 1997. godine, prodaja je
tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je
najveći komercijalni uspeh ipak zabeležen u SAD-u, gde je od 2000. do kraja
aprila ove godine kupce našlo čak 591.600 Priusa. U Japanu je prodato
315.000, a u Evropi 100.700 Priusa. Inače, prošle godine je Toyota prodala
ukupno 429.400 komada svojih hibridnih vozila ili za 37 odsto više nego 2006.

Fiat je iskoristio tradicionalno Mille Miglia okupljanje u italijanskoj Breši da publici premijerno pokaže novi trkački Abarth 500 Assetto Corse, koji će biti napravljen u seriji od samo 49 primeraka (prototip u Breši ima pločicu sa brojem 00/49).
Sem moćnijeg izgleda (novi prednji spojler, hauba sa karbonskim otvorima za vazduh, veliko zadnje krilo), Abarth 500 Assetto Corse pažnju privlači pre svega svojim 1,4 litarskim motorom, iz koga je uz pomoć Garrett turbo punjača izvučeno svih 200KS pri 6500 o/min. i 300Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. (u paru sa šestostepenim menjačem). U paketu su još i podešavajuće trkačko ogibljenje, Brembo kočnice sa diskovima od 305 x 28 mm napred, odnosno 264 x 11 mm nazad i aluminijumski točkovi od 17 inča sa gumama 205/50 (težina ovog Abartha inače iznosi 930 kg).
Pagani Zonda sa McLarenovim V8 motorom

Fotografi britanskog magazina AutoExpress su uspeli da snime obnovljenu Pagani Zondu, čija se prva verzija inače pojavila još pre devet godina. Posle skoro jedne decenije veće izmene su bile neminovne pa će Zonda, sem manjih promena u dizajnu (evolucija postojećeg modela) i poboljšanja aerodinamike, dobiti i novi motor. Umesto dosadašnjeg AMG-ovog 7.3 V12 agregata sa 547KS, buduća Zonda će koristiti 5,4 litarski V8 motor iz McLarena SLR, koji će razvijati do 680 konja. U kombinaciji sa Zondinom laganom konstrukcijom od karbon fibera, to će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 3 sekunde, a da maksimalna brzina bude veća od 320 km/h. U ovom trenutku još nije poznata kada ova Zonda stiže na tržište, ali se očekuje da će se to desiti početkom naredne godine.
Audi Q3 i Škoda Yeti stižu 2009. godine

Iz VW grupacije će tokom 2009. godine na tržište stići dva veoma zanimljiva modela iz rastućeg segmenta kompaktnih SUV vozila : Audi Q3 i Škoda Yeti. Naime, posle promocije Audija Q5 (o njemu više OVDE), ova nemačka kompanija proširiće svoju ponudu još manjim SUV modelom Q3, čija premijera bi trebalo da bude u julu naredne godine. Kako će taj budući Q3 izgledati najavljuje studija Cross Coupe Quattro (promovisana u aprilu prošle godine na salonu u Šangaju), a konačan oblik Q3 bi trebao da bude kao na ovoj slici. Osim verzije sa pet, Audi će ponuditi i varijantu sa troja vrata, koja će ipak biti više lifestyle automobil nego pravo off-road vozilo. To potvrđuje i činjenica da će integralni pogon na sva četiri točka biti opcija a ne standard, kao i to da neće biti ni blokade diferencijala, ni reduktora ni podešavajućeg ogibljenja. Paleta motora obuhvataće, između ostalog, i 2,0 litarski TFSI benzinac sa 147kW/200KS, zatim 3,6 litarski FSI V6 agregat sa 210kW/286KS i 3,0 L turbodizel sa 171kW/233KS.
Škoda Yeti
Prema pisanju britanskog magazina AutoCar, čelnici Škode su dali zeleno svetlo za proizvodnju serijske verzije njihovog manjeg SUV modela Yeti, koji je u obliku koncept vozila javnosti inače premijerno prikazan na salonu automobila u Ženevi 2005. godine. Zanimljivo je da prema sadašnjim informacijama Škoda za svoj novi SUV neće upotrebiti već postojeću platformu VW Tiguana, već će razviti novu. Ovaj 4x4 model treba da se pojavi tokom 2009. godine i predstavlja deo ambicioznog plana, po kome češka fabrika treba da do 2010. godine lansira četiri nova modela.

Osim novog Kangooa Express, iz Renaulta stiže i njegova kraća, odnosno kompaktnija varijanta, logično nazvana Kangoo Express Compact. Najavu da se nešto ovako sprema, mogli smo da vidimo još na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, gde su Francuzi prikazali studiju Kangoo Compact Concept. Za sada je Renault predstavio samo Kangoo Express Compact u dostavnoj verziji, ali se očekuje da ponudu ovog modela uskoro dopuni i putnička varijanta. Kangoo Express Compact je dugačak samo 3,83 metra (38 cm manje od standardnog Kangooa Express), što mu omogućava bolje manevarske sposobnosti i olakašava dostavljanje robe u gradskim sredinama, čemu je pre svega i namenjen. Ovaj kraći Kangoo Express ima samo dvoja bočna vrata, za razliku od za razliku od običnog Kangooa, koji ima i dodatna bočna klizna vrata (tu su i asimetrično podeljena zadnja vrata). Iako kompaktnih dimenzija, Kangoo Express Compact raspolaže sa korisnim prostorom od 2,3 do 2,9 kubna metra (zavisno od verzije). Unutrašnja širina između koševa blatobrana iznosi 1,21 metra, pa ovaj Kangoo Express može da primi i tzv. Evro paletu. Paleta motora obuhvata dve verzije 1,5 litarskog dCi dizel agregata sa 50kW/70KS i 63kW/85KS, kao i benzinac od 1,6 litra zapremine, koji razvija 66kW/90KS i 128Nm obrtnog momenta.