
Pred sam kraj karijere aktuelnog Megana II, u Renaultu (tačnije Renault Sportu) su odlučili da na tržište izbace još jednu specijalnu verziju sportskog Megana RS. Radi se o Meganu R26.R, koji je napravljen na bazi postojećeg modela Megane F1 Team R26, a pokreće ga poznati 2,0 litarski turbo benzinac sa 169kW/230KS (kakav se nalazi i u pomenutom Meganu F1 Team R26). Težina nove R26.R verzije je smanjena za 125 kg i iznosi 1235 kg (između ostalog hauba od karbona, lakši izduvni sistem), pa je odnos težina/snaga 5,36 kg po jednoj KS. Kao posledica, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 5,9 sekundi. Auto je inače postavljen na točkove od 18 inča (crvene ili crne boje), a ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti se ne nalazi na spisku opreme. Prema trenutno dostupnim informacijama, Megane R26.R će krenuti u proizvodnju u oktobru ove godine, dok će poslednji biti napravljen u martu 2009. Svetska premijera je inače zakazana za 22. jul i to na salonu automobila u Londonu (2008 London Motor Show).

Jedna od premijera ovogodišnjeg salona automobila u Londonu (2008 London Motor Show - od 22. jula) biće i obnovljena Kia Sportage, koji se vizuelno i ne razlikuje mnogo od dosadašnje verzije. Tačnije, izmene se najviše vide na restilizovanom prednjem delu (svetla i branik), mada će manjih promena biti i pozadi. Spisak noviteta zaključuju veći izbor boja za karoseriju i unapređeni interijer. Paleta motora će obuhvatati već poznati 2,0 litarski DOHC benzinac i CRDi turbo-dizelaš iste zapremine (sa smanjenom potrošnjom i emisijom CO2), dok će najjači model pokretati 2,7 litarski V6 benzinac. I dalje će u ponudi biti verzije sa pogonom samo na prednje točkove (2WD) ili na sva četiri točka (4WD). Prodaja u Velikoj Britaniji bi trebalo da startuje već u avgustu i to po cenama koje počinju od 14.000 funti (17.590 evra) i idu do 19.500 funti (24.500 evra) za najskuplji model. Inače, Kia će na salonu u Londonu izložiti i pet već poznatih koncept vozila : SOUL Burner, SOUL Diva, SOUL Searcher, KEE coupe i ex_cee’d.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) potpisali su sporazum o gradnji zajedničke fabrike u Rusiji, koja će godišnje od 2011. godine proizvoditi oko 160.000 vozila ova tri proizvođača. Kamen temeljac za novu fabriku u Kalugi (180 km jugozapadno od Moskve) biće postavljen 10. juna ove godine, a sa njenih proizvodnih traka silaziće Mitsubishijevi, Peugeotovi i Citroenovi SUV modeli srednje veličine, kao i putnička vozila srednje klase PSA grupacije. Novim ugovorom se nastavlja saradnja Mitsubishija i PSA grupacije (koja je već rezultirala SUV modelima Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007 i Citroen C Crosser), a Francuzi trenutno razmatraju i mogućnost razvoja novog SUV modela, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, Mitsubishi planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji bi mogao da dobije i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena (naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original). Serijski Concept-cX će se proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.
VIDEO : Policijski Lamborghini Gallardo u akciji
Policijski Lamborghini Gallardo u ovom videu je Lamborghinijeva donacija italijanskoj policiji za njenu 152. godišnjicu, a pokreće ga V10 motor sa 500 konja. Dovoljno za maksimalnih 309 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4 sekunde.

Ford je dopunio paletu pogonskih agregata u svojim modelima S-MAX i Galaxy novim Duratorq TDCI dizelašem, nastalim u saradnji sa francuskom PSA grupacijom (Peugeot i Citroen). Radi se o 2,2 litarskom common-rail dizel motoru, koji razvija snagu od 129kW/175KS pri 3500 o/min. i maksimalni obrtni moment od 400Nm pri 1750 o/min. Novi motor ima naravno filter čestica čađi, sa njim Ford S-MAX emituje 176 grama CO2 po km, a Galaxy 179 g/km. Sem novog 2,2 TDCi motora, Ford je za Galaxy i S-MAX pripremio i pojačani 2,0 litarski dizelaš, (sada umesto sa 130, raspolaže sa 140KS), kao i FFV (flexifuel) verzije sa 2,0 litarskim agregatom, koji mogu da koriste bilo koju mešavinu bioetanola i benzina.
Više o obnovljenom Audiju A3 i Audiju S3 možete pročitati OVDE.

Proteklog vikenda je na aukciji "Ferrari Leggenda e Passione", koju su u Italiji održale aukcijske kuće RM Auctions’ i Sotheby’s, Ferrari 250 GT SWB California Spyder iz 1961. godine prodat za rekordnih 7.040.000 evra ili 10.976.000 američkih dolara (novi vlasnik ovog rekordnog Ferrarija je DJ Chris Evans sa UK Radija). Time je 250 GT SWB California Spyder prestigao do sada najskuplji Ferrari 330 TRI/LM iz 1962., koji je u maju prošle godine promenio vlasništvo za 9,3 miliona dolara. Ferrari 250 GT SWB California Spyder inače pokreće 3,0 litarski V12 agregat sa 280KS.
Subaru Exiga u serijskoj varijanti

Japanski Subaru je danas objavio nekoliko tzv. teaser fotografija kojima najavljuje dolazak serijske verzije njihovog prošlogodišnjeg koncept vozila Exiga. Sem ovih slika, drugi detalji o ovom karavanu (možda je bolje reći crossoveru) za sada nisu saopšteni, ali se nezvanično pominje da će jedan od pogonskih agregata biti i 2,0 litarski turbo motor, kakav je inače imao i pomenuti istoimeni koncept (na trećoj slici). Ostatak palete će verovatno činiti i 2,5 litarski benzinac i novi 2,0 L dizelaš, dok je pogon naravno na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive).
Kao i prototip, i serijski Subaru Exiga je sedmosed sa tri reda sedišta (koja su postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu), a i dizajn će najvećim delom zadržati oblik koncepta (uključujući i veliki panoramski krov). Subaru je inače zvanično predstavljanje nove Exige zakazao za 17. jun, a dotle OVDE možete pogledati i njihov zvaničan mikro-sajt, posvećen ovom novitetu.

Čelni ljudi indijskog Tata Motorsa (novi vlasnik britanskog Jaguara) već imaju razloga za zadovoljstvo. Naime, kako prenosi Automotive News, Jaguar je nakon posta dugog skoro dve godine (od jula 2006.), u aprilu konačno povećao svoju prodaju i to zahvaljujući pre svega novom modelu XF. Naročito veliki skok prodaje je zabeležen u Evropi, gde je u aprilu ove godine prodato za skoro 70% više Jaguara nego u istom mesecu 2007. (4047 vozila u odnosu na 2386). Još veći skok je napravljen na najznačajnijem tržištu ove marke – Velikoj Britaniji, gde rast iznosi svih 85 odsto. Inače, Jaguar je za novi XF već dobio 18.000 narudžbina.

U Suzukiju su za nemačke kupce pripremili novu limitiranu "Black and White" seriju modela Swift, koja će biti proizvedena u samo 1200 primeraka. U skladu sa imenom, ovaj Swift 1.3 će biti dostupan samo u crnoj i beloj boji, dok spisak standardne opreme obuhvata, između ostalog, i sedmokrake aluminijumske točkove od 16 inča (sa gumama 195/45 R15), automatski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, Clarion DVD/Navigation sistem sa 6.9 inčnim kolor ekranom i hard driveom od 30GB i naravno posebne "Black and White" oznake (kao opcija se nudi i aero body kit koji sadrži nove pragove i prednji i zadnji spojler). Swift "Black and White" će inače nemačkim kupcima biti dostupan od juna i to po ceni od 16.900 evra.
IDEA ERA concept

IDEA ERA je nova studija manjeg sportskog dvoseda (i to bez vrata), koji je napravljen u čast 30 godina postojanja italijanske dizajnerske kompanije IDEA Institute, a svoju zvaničnu promociju će doživeti na predstojećem kongresu Automotive News Europe (održava se u Torinu 19. i 20. maja). Ono što je možda i najinteresantnije, jeste činjenica da je za stvaranje ovog dvoseda bilo potrebno samo 30 dana.
Ukratko, ERA concept je roadster zamišljen da putnicima omogući uživanje u vožnji, ali u ovom trenutku ovo je ipak samo dizajnerska vežba, pa nema ugrađen motor. Kada bi se eventualno našao u proizvodnji, u njega bi mogli da se ugrađuju ili četvorocilindrični poprečno postavljeni agregat (tada bi pogon bio na prednjim točkovima) ili uzdužno postavljeni V6 motor (u ovom slučaju pogon bi bio pozadi). Motor (sa snagom do 300KS) bi bio uparen sa manuelnim ili sekvencijalnim menjačem sa 5 ili 6 stepeni. IDEA ERA concept je inače dugačak 4300 mm, širok 1840 mm, visok samo 920 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, točkovi su od 19 inča (sa gumama 245/40 R19), dok bi se težina praznog vozila (u zavisnosti od ugrađenog motora) kretala od 1500 do 2000 kg.

Švedski Saab je za tržište Velike Britanije pripremio novu specijalnu ediciju modela 9-5, koji po fabričkom saopštenju kupcu treba da ponudi najviše za uloženi novac u premium segmentu. Novi model je nazvan Saab 9-5 Turbo Edition i raspolaže sa bogatom standardnom opremom u kojoj se, između ostalog, nalaze i petokraki aluminijumski točkovi od 17 inča, kožna sportska sedišta sa grejanjem, el. podešavanje sedišta vozača, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, automatski klima uređaj, cruise control, putni kompjuter, CD plejer, elektro paket, parking senzori, alarm i imobilajzer. Saab 9-5 Turbo Edition se kupcima nudi sa benzinskim 2.0t i 2.3t turbo motorima i jednim 1.9TiD dizelašem, sa manuelnim i automatskim menjačima i u verzijama limuzine i karavana (cene inače startuju od 19.995 funti ili 25.145 evra). Najzanimljiviji je najjači model 9-5 Aero Turbo Edition, koji raspolaže sa 260KS, što mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,6 sekundi i maksimalnih 250 km/h. Ovaj model u opremi ima i DVD satelitsku navigaciju, Bi-xenon prednja svetla, sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice i metalik boju. Britanski kupac sve to dobija za privlačnih 24.995 funti ili 31.430 evra.

Još jedna tjuning kompanija je rešila da se pozabavi izgledom Audija A5. Ovoga puta radi se o nemačkoj firmi JMS Tuning, čiji sportski paket za A5 sadrži prednji spojler (po ceni od 269 evra), nove pragove (299 evra), donji deo zadnjeg branika u obliku difuzora (259 evra) i komplet atraktivnih OZ aluminijumskih felni od 20 inča sa gumama dimenzija 255/30 R20 (cena 5699 evra). Kao opcija se nudi i H&R kit za spuštanje ogibljenja (239 evra).

General Motors je pripremio dva nova turbo motora namenjena, pre svega, njihovim modelima za evropsko tržište. Radi se o 1,4 litarskom turbo benzincu i 1,6 litarskom turbo CNG motoru, s tim što ovaj potonji ima pogon na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG - compresed natural gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Manji 1.4 turbo agregat ima 4 cilindra, a nudiće se u verzijama sa 120 do 140KS i sa 175 do 200Nm obrtnog momenta. Očekuje se da će ovaj motor imati za 8% manju potrošnju u poređenju sa atmosferskim agregatima sa većom zapreminom i istom snagom (zadovoljavaće naravno Euro 5 standard). Proizvodnja će inače startovati 2010. godine u GM-ovoj Powertrain fabrici u Austriji.
Najavljeni 1.6 turbo CNG agregat takođe ima četiri cilindra, a razvijaće oko 110kW/150KS i 210Nm obrtnog momenta. Odlikuje se sa 25% manjom emisijom C02 u odnosu na uporedive benzinske motore, a prvi model u koga će se ugrađivati od 2009. godine je Opel Zafira (njegova proizvodnja će se odvijati u GM-ovoj fabrici u Mađarskoj).
Audi A3 TDI Clubsport quattro concept

Audi će iskoristiti ovogodišnji, već 27. skup tjunera Lake Wörther Tour u Austriji (od 21. do 25. maja), da javnosti predstavi novi koncept automobil na bazi nedavno restilizovanog Audija A3, kojim će demonstrirati potencijale TDI tehnologije. Naime, sem agresivnim izgledom (crveno-bela kombinacija boja, modifikovani Audijev "single frame" prednji gril, ogromni otvori za vazduh napred, bi-xenon prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, proširenja blatobrana, spušteno ogibljenje, 34 mm širi trag točkova napred a 46 mm pozadi, zadnji krovni spojler u DTM stilu, novi zadnji branik sa difuzorom, atraktivni točkovi od 20 inča, trkačka sedišta, sportski volan sa zaravnjem donjim delom, elementi od aluminijuma u kabini), A3 TDI Clubsport quattro concept pažnju privlači i onim što se krije pod poklopcem motora. To je 2,0 litarski četvorocilindrični TDI dizelaš sa 165kW/224KS i 450Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (odnos snaga/zapremina iznosi 83.8kW/113.8KS po litri zapremine motora), u paru sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem (pogon je naravno na sva četiri točka). Rezultat ? 1475 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 240 km/h. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem koji napred ima karbon keramičke diskove od 356 mm, a tu su i Drive Select sistem (između ostalog omogućava vozaču da podesivi odziv na pritisak pedale gasa i zvuk iz izduvnog sistema), ESP, Audijev Magnetic Ride sistem amortizacije... A3 TDI Clubsport quattro concept je inače dugačak 4254 mm, širok 1825 mm, a visok 1385 mm.