home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

UPDATE : Novi Ford Ka

29 Maj 2008 - 01:08 Top secret Link

Posle onih skeniranih slika potpuno nemaskiranog novog Forda Ka iz nemačkog AutoBilda, evo tih istih fotografija ali jasnijih i u većem formatu. Kao što je poznato, Ford će paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), ove godine osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još 1996. godine na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine). Sudeći po ovim slikama, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju  Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Prema pisanju britanskog AutoExpressa, paleta će kasnije biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija. Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9430 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili nepunih 15.100 evra.

  





Mazda MX-5 Niseko

29 Maj 2008 - 01:04 Noviteti Link

Posle Velike Britanije, specijalna Mazda MX-5 Niseko (ime je dobila po japanskom skijaškom centru) je od sada dostupna i kupcima u Nemačkoj.

U ponudi su verzije Soft-Top sa platnenim krovom (ima 1,8 litarski motor sa 126 konja) i Coupe-Cabriolet sa tvrdim sklopivim krovom (ovu potonju pokreće 2,0L agregat od 160KS). Obe verzije mogu da se dobiju u Icy Blue metalik ili Sunlight Silver metalik bojama, a deo standardne opreme sada čine i novi aluminijumski točkovi od 17 inča, prednja svetla za maglu, hromirani paket (kvake, prednji gril, prstenovi oko svetala za maglu), tamno braon krov kod verzije sa platnenim krovom, grejana sedišta (u braon koži prošivena plavim koncem), kožni volan, ručica menjača i ručna kočnica, Bose sound system sa sedam zvučnika, posebne patosnice i naravno Niseko oznake na eksterijeru i interijeru.

Mazda MX-5 Niseko u Nemačkoj ima cenu od 21.700 evra (1.8i Soft-Top model), odnosno 25.400 evra (2.0i Coupe-Cabriolet).



Izvor : www.beta.co.yu

Predstavnici oko 50 Fijatovih dobavljača autodelova razmotrili su danas u Kragujevcu lokacije za izgradnju fabrika u Srbiji kako bi u što kraćem roku počeli proizvodnju, saopštilo je Ministarstvo ekonomije Srbije.

Današnjim sastankom Fijatovih dobavljača i oko 80 Zastavinih kooperanata sa predstavnicima Ministarstva ekonomije i lokalne samouprave u Kragujevcu nastavljena je saradnja sa Fijatom oko ulaganja u Zastavu.

"Proizvođače smo upoznali sa podsticajima koje Srbija nudi proizvođačima komponenti za automobilsku industriju, kao i sa finansijskim stimulacijama za otvaranje novih radnih mesta", izjavio je pomoćnik ministra ekonomije Nebojša Ćirić.

On je ocenio da Srbija ne može imati velikog proizvođača automobila bez mreže proizvođača komponenti.



Nezavisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme, www.euroncap.com), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), objavila je danas rezultate testova za sledeće automobile : Hyundai i10, Seat Ibiza, Audi A4, Škoda Superb, Citroen Berlingo, VW T5 Caravelle i Ford Kuga. Za zaštitu odraslih putnika Euro NCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Rezultati crash testova za pomenutih sedam automobila se nalaze u priloženoj tabeli (kliknite za veću sliku).



Prema poslednjim informacijama, trovratna verzija nove generacije Seat Ibize imaće svetsku premijeru krajem jula na predstojećem salonu automobila u Londonu (2008 British Motor Show). U Seatu su odlučili da trovratnu Ibizu što više estetski odvoje od nedavno promovisane varijante sa petora vrata, što u praksi znači da će se ova sportskija Ibiza velikim delom oslanjati na izgled Seatovog koncepta Bocanegra (koji je inače na salonu u Ženevi naišao na odličan prijem publike). Doduše, za sada nije poznato da li će se atraktivno rešenje crnog prednjeg grila sa Bocanegre naći na svim trovratnim Ibizima ili samo na njenim najsportskijim modelima FR i Cupra. Odgovor na to pitanje nažalost ne daje ni ova prva špijunska slika koji se danas pre vremena pojavila na internetu. Takođe još nije sigurno ni koji će motori pokretati Ibizu FR i Ibizu Cupra, mada jedni izvori govore da će Ibiza FR imati 1.8 TFSI agregat sa 160KS, a Ibiza Cupra 2.0 TFSI sa 200 konja, dok drugi izvori prednost daju manjem 1,4 litarskom turbo motoru. Ostatak palete pogonskih agregata bi trebalo da čine već poznati benzinci i dizelaši sa rasponom snage od 70 do 105 konja. Kao i kod verzije sa 5 vrata, Seat će kupcima trovratne Ibize ponuditi i DSG menjač sa duplim kvačilom, Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sitemom, parking senzore, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti itd. Ibiza sa troja vrata će se u prodaji pojaviti na jesen ove godine, dok će modeli FR i Cupra stići 2009. Inače, više o Ibizi sa petora vrata možete pročitati OVDE.



Više o Nissanu GT-R možete pročitati OVDE



Firma Radulović Group je jučerašnje otvaranje svog novog prodajnog salona za BMW vozila u Beogradu (Višnjička 53a) iskoristila i da domaćoj javnosti premijerno predstavi najnoviji BMW serije 1 u Cabrio izdanju.

Kabriolet varijanta serije 1 ima konvencionalni platneni umesto metalnog sklopivog krova, kakav je ugrađen na aktuelnu BMW seriju 3 Cabrio. Razlog je finansijske prirode (jeftiniji za proizvodnju), kao i to da platneni krov zauzima manje mesta od metalnog. Krov se na "jedinici" kabrio inače podiže/spušta za 22 sekunde, a tu operaciju je moguće izvoditi do brzine 40 km/h. Auto ima mesta za četiri osobe, dužina je kao i kod serije 1 Coupe, dakle 4,36 metra, širina je 1,75 metra, dok je visina 1,41 metar. BMW serija 1 Cabrio se našim kupcima nudi u četiri benzinske verzije, odnosno kao 118i Cabrio (ima143KS), 120i Cabrio (170KS), 125i Cabrio (218KS) i 135i Cabrio sa 306KS, dok je za ljubitelje dizelaša rezervisan model 120d Cabrio sa 177KS. Cene serije 1 Cabrio se na našem tržištu, u zavisnosti od motora i opreme, kreću od 29.770 do 45.890 evra sa PDV-om. Više o BMW-u 125i Cabrio možete pročitati OVDE.



Prema poslednjim informacijama, Porsche će zvaničnu svetsku premijeru svog željno očekivanog  modela Panamera (sa četvoro vrata), održati u martu sledeće godine na salonu automobila u Ženevi. Serijska proizvodnja će inače početi u aprilu 2009. i biće ograničena na 20.000 primeraka godišnje (mada je nemački proizvođač u mogućnosti da proizvodi oko 26.000 jedinica godišnje). Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se ugrađivati 4,8 litarski V8 motor sa 405 i 520 konja (ovaj potonji sa turbo punjačem), a od 2010. godine i 3,6 litarski V6 agregat sa 300KS. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Težina Panamere bi trebalo da bude oko 1800 kg, dužina će prelaziti pet metara, a širina će iznositi oko dva metra. Što se cena tiče, one će se prema sadašnjim informacijama kretati od oko 80.000 evra za osnovni V6 model pa sve do 125.000 evra za najsnažniji 4,8 Turbo sa pogonom na sva četiri točka. I Panamera će dobiti hibridni pogon iz Porschea Cayenne Hybrid, koji se sastoji od kombinacije benzinskog i elektro-motora. Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred, između benzinskog motora i transmisije. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektro-motor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema. Kao što je napomenuto na početku, Panamera će se u standardnoj verziji pojaviti 2009. godine, dok se hibridna varijanta može očekivati nešto kasnije (nezvanično 2011. godine). U svakom slučaju, Panamera treba da ponudi jedinstveni paket, koji podrazumeva komforan smeštaj za četiri putnika u kombinaciji sa poznatim sportskim voznim karakteristikama jednog Porschea. 



Nemački tjuner Motoren Technik Mayer (ili prosto MTM) lansirao je novi model S5 GT Supercharged, odnosno prerađeni Audi S5.

Najzanimljiviji je njegov 4,2 litarski V8 motor koji zahvaljujući kompresoru sada razvija 371kW/505KS pri 7190 o/min. (to je 120 konja po litri zapremine) i 546Nm obrtnog momenta (serijski Audi S5 raspolaže sa 260kW/354KS i 440Nm). Samim tim ne iznenađuje podatak da MTM S5 GT Supercharged postiže najveću brzinu od 300 km/h, a da ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,3 sekunde (standardni S5 postiže 250 km/h i ubrzava do stotke za 5,1 sekundu). Nemački tjuner za svoj S5 nije pripremio nikakav aero body paket koji obično prati prerade tjunera, ali je zato ugradio novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, doteranim ogibljenjem je unapredio vozne karakteristike, a tu su i "bimoto" aluminijumski točkovi od 21 inča (gume 295/25/ZR21) i pojačani kočioni sistem (sa diskovima od 380 x 34 mm), sposoban da zaustavi auto za 35 metara (pri brzini od 100 km/h).



I standardni Mercedes CLK 63 AMG Black Series sa 6.3 litarskim V8 motorom od 373kW/507KS i 630Nm obrtnog momenta (u paru sa 7G-Tronic automatskim menjačem) je i više nego snažan automobil, ali tjuneri uvek i na svakom mestu dokazuju da i od odličnog mogu da naprave još bolje.

Tako je nemački Kicherer ovaj V8 agregat pojačao za dodatnih 25kW/33KS i 20Nm, pa sada raspolaže sa svih 403kW/540KS i 650Nm, što kao rezultat daje ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 300 km/h. Za poređenje, standardni CLK 63 AMG Black Series do stotke ubrzava za 4,3 sekunde.

Kicherer je takođe na svom CLK 63 Raceru zamenio brojne delove sa serijskog modela novim elementima od karbon fibera (uključujući prednji gril, kućišta retrovizora i nova sportska sedišta), a tu su i doterano ogibljenje (od strane kompanije H&R) i set novih aluminijumskih točkova.



Tokom sledeće godine pojaviće se još jedan superautomobil i to iz Škotske.

Naime, ovaj Falen V10 je kreacija škotskog dizajn studija Dowdeswell & Hardie i poput nekih italijanskih sportskih automobila (kakav je recimo Lamborghini Gallardo) pokretaće ga V10 motor. Tačnije, Falen V10 ima centralno smešten Judd GV5 S2 motor, zapremine 5,5 litra i sa snagom od preko 600kW/800KS (u kombinaciji sa petostepenom transaxle transmisijom).

Motor je inače težak samo 130 kg, a imajući u vidu najavljenu težinu automobila od samo 1000 kg (obilato korišćenje karbon fibera), lako je zamisliti njegove performanse. Biće napravljena serija od samo 4 (četiri) primerka ovog automobila manjeg od Porschea 911, a predstavljanje prvog prototipa je najavljeno za mart naredne godine na salonu automobila u Ženevi.



U jednom od najpoznatijih tjunera za automobile VW grupacije  – nemačkoj kompaniji Abt Sportsline, zaključili su da im postojeći Audijev prednji gril jednostavno nije dovoljno atraktivan, pa su ga redizajnom više približili njihovoj dizajnerskoj filozofiji (sada sa pet, kako ih u Abt-u nazivaju, "rebara"). Novi Abt gril je već dostupan u njihovim modelima AS3, AS4 (na slici), AS5 i AS7 (po ceni od 380 evra sa porezom), a mogu da ga ugrade i vlasnici standardnih Audija A3, A4, A5 i Q7.   



Rolls Royce RR4

27 Maj 2008 - 16:55 Top secret Link

Već duže vreme se govori o manjem modelu Rolls Roycea ("Baby Rolls"), koji bi proširio ponudu ove britanske marke i pomogao da se poveća njena godišnja proizvodnja (na oko 1600 automobila godišnje).

Podsećanja radi, iz ove kompanije u vlasništvu BMW-a su još u martu prošle godine to i potvrdili, kada je najavljeno da će se uvođenje tzv. entry (ulaznog) modela u njihovu ponudu desiti 2010. godine. Iako prošle godine u Rolls Royceu nisu želeli ništa da preciziraju po pitanju izgleda novog modela, ipak je napomenuto da će i taj auto zadržati prepoznatljiv dizajn i ekskluzivnost ovog brenda. Konačno, danas su objavljene prve dve zvanične skice tog automobila koji se razvija pod kodnom oznakom RR4 (u serijskoj verziji trebalo bi da ponese ime Silver Shadow, a po nekima i Silver Ghost).

RR4 će se proizvoditi u fabrici u engleskom gradu Goodwood, a da bi se smanjili troškovi i vreme potrebno za razvoj, u Rollsu će najverovatnije iskoristiti platformu budućeg BMW-a serije 7. Što se motora tiče, za pogon bi prema nekim izvorima trebalo da bude zadužen V8 agregat (baza je verovatno twin-turbo V8 iz novog BMW-a X6), a prema drugim izvorima radi se o 6.0 V12 motoru sa oko 550 konja. Zanimljivo zvuči i informacija da u Rollsu razmišljaju i o ugradnji dizelaša. Mada se novi model naziva i "Baby Rolls", on uopšte neće biti mali automobil; tačnije dužina će mu biti veća od aktuelnog BMW-a serije 7 sa dužim međuosovinskim rastojanjem (ima 518 cm), dok Rolls Royce Phantom u zavisnosti od verzije ima 5834 odnosno 6084 mm.



B&B Volkswagen Touareg

27 Maj 2008 - 01:14 Tuning Link

Iz nemačke tjuning kuće B&B Automobiltechnik stiže novi kit za povećanje snage 3.0 i 5.0 TDI motora u Volkswagenovom Touaregu.

Tako su za manji 3.0 TDI model predviđena dva paketa : prvi znači povećanje snage sa fabričkih 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta na 221kW/300KS i 600Nm, a drugi podrazumeva snagu od 239kW/325KS i 640Nm. Za veći Touareg 5.0 V10 TDI predviđen je paket odgovoran za porast snage sa standardnih 258kW/350KS i 850Nm na 389kW/420KS i čak 950Nm. Dovoljno da ovaj potonji postigne maksimalnih 250 km/h i da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6 sekundi (standardni model može do 235 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 6,7 sekundi).

Da ne bi ostalo samo na motorima, B&B Automobiltechnik je svoj Touareg opremio i novim aero body paketom, ekskluzivnim B&B aluminijumskim točkovima od 22 inča, spuštenim ogibljenjem i posebnim B&B oznakama.

  



Da je nemačka kompanija Edo Competition specijalista kada se radi o izuzetnim preradama najbržih i najskupljih automobila na svetu, pokazuje već i spisak ekskluzivnih automobila koji su prošli kroz njihove ruke. Od Lamborghinijevih modela Murcielago LP640 i Gallardo, preko Porschea 911 Turbo, Forda GT i Ferrarija 599GTB (da pomenemo samo neke), pa do najnovijih obrada Ferrarija Enzo i Maseratija MC12.

Dok 6.0L V12 motor u standardnom Enzu isporučuje 485kW/660KS pri 7800 o/min. i 657Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., Edov Enzo raspolaže sa 514kW/700KS pri 8200 o/min. i 715Nm pri 5800 o/min., što za posledicu daje ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 370 km/h (do 200 km/h mu inače treba 9,5 sekundi, a do 300 km/h 22 sekunde).

U paketu su još i novi sportski izduvni sistem, reprogramirana elektronika motora, modifikovana transmisija, novo kvačilo i novi točkovi (napred od 19, a pozadi od 20 inča).

Što se tiče Maseratija MC12, Edo Competition je i njegov V12 motor pojačao na 514kW/700KS i 715Nm (između ostalog zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, modifikovanom izduvnom sistemu i novim filterima za vazduh), dok je istovremeno upotrebom delova od karbon fibera težina automobila smanjena za 100 kg. Time je omogućeno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,5 sekundi a da najveća brzina iznosi 370 km/h. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 396 mm napred i 360 mm pozadi, a tu su i novo sportsko ogibljenje, podešavajuće zadnje krilo, modifikovana transmisija, novo kvačilo i novi točkovi od 19 inča napred, odnosno 20 inča pozadi (sa Michelin gumama 265/35 ZR 19 napred, a 335/30 ZR 20 pozadi).