home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Ferrari California

13 Maj 2008 - 12:30 Noviteti Link

Neće biti ni Ferrari 149, ni GT, ni Dino, već jednostavno Ferrari California. Naime, italijanska fabrika je upravo zvanično objavila ime i prve slike njihovog najnovijeg i dugo očekivanog malog modela, čija će zvanična premijera biti upriličena na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Novi Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom, a treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu dinamičnih voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje). Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarski V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok podatak o maksimalnoj brzini niji saopšten u današnjem zvaničnom press saopštenju. Ako nekoga to uopšte interesuje (kada je u pitanju Ferrari), emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru. Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom... Više detalja biće saopšteno naknadno, kako se bude približavao salon u Parizu.

 





Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) se ne predaje. Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, upravo je prošla kroz popriličan kozmetički tretman. To potvrđuju i ove špijunske slike potpuno nemaskirane 206-ice Evolucion, napravljene negde u Brazilu. Doduše, redizajn je najviše izmenio prednji deo automobila (koji je praktično preslikan sa pomenutog Peugeota 207), dok su bokovi i zadnji kraj ostali skoro nepromenjeni (pozadi je nova samo grafika svetala i drugačije oblikovan branik). U ovom trenutku nema informacija da li će biti i nekih promena u paleti njegovih pogonskih agregata, koja u dosadašnjoj verziji u Brazilu obuhvata benzince od 1.0, 1.1, 1.4, 1.6 i 2.0 litra zapremine, kao i dizelaše 1.4 HDI, 1.6 HDI i 2.0 HDI. Takođe nema ni najave da li će se ovaj Peugeot 206 Evolucion eventualno pojaviti i na tržištu Starog kontinenta.

 



Lexus IS 250 SR

13 Maj 2008 - 00:43 Noviteti Link

Britanski kupci će od 19. maja biti u prilici da nabave novu, nešto sportskiju verziju Lexusa IS 250, nazvanu IS 250 SR. Ipak, poenta ove edicije nije u poboljašanju performansi (2,5 litarski V6 benzinac i dalje razvija 204KS, dovoljno za 225 km/h i ubrzanje do stotke za 8,1 sekundu), već u atraktivnijem stajlingu za koji se brinu prednji i zadnji spojler, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika i desetokraki aluminijumski točkovi od 17 inča. Za kupce koji žele više, kao opcija su na raspolaganju i petokrake Tsuki felne od 18 inča. Unutrašnjost je inače oplemenjena aluminijumskim pedalama, grejanim prednjim sedištima i aluminijumskim detaljima. U standardnoj opremi se nalazi i 10 vazdušnih jastuka, automatska klima, cruise control, ulazak u auto i startovanje motora bez ključa, kao i LED unutrašnje osvetljenje. Što se boja tiče, paleta obuhvata Velvet Black, Cadoxton Slate i Argento Ice metalik boje a cene za Lexus IS 250 SR startuju od 24.990 funti (31.590 evra), koliko košta verzija sa manuelnim menjačem (model sa automatikom staje 25.800 funti ili oko 32.610 evra).      



HSV Tourer

13 Maj 2008 - 00:40 Noviteti Link

 

Holden Special Vehicles (HSV) odnosno fabrički tjuner australijskog Holdena je juče saopštio da će njihov novi HSV Tourer krenuti u prodaju krajem ove godine (tačnije u oktobru).

HSV Tourer je u osnovi sportska verzija karavanskog Holdena Commodore Sportwagon i pokreće ga isti 6,2 litarski LS3 V8 motor sa 317kW/425KS, kakav se već nalazi u modelu HSV Clubsport R8. Cena i detaljniji tehnički podaci za HSV Tourer biće saopšteni naknadno.



H&R Audi A4 Avant

13 Maj 2008 - 00:38 Tuning Link

Posle Audija A3 Cabriolet, još jedan novi Audijev model je prošao kroz ruke perfekcionista iz nemačke kompanije H&R, specijalizovane za dorade ogibljenja. To je Audi A4 Avant koji je pomoću novog H&R seta opruga spušten za 35 mm, čime je dobijeno niže težište automobila, unapređeno je upravljanje, a dobijen je i nešto dinamičniji izgled.



Volkswagen je u Nemačkoj lansirao još jednu specijalnu ediciju svog predstavnika u B segmentu, model Polo GT-Rocket. Ovaj Polo karakterišu novi aluminijumski točkovi od 17 inča u crnoj boji i sa gumama dimenzija 205/50 R17, zadnji krovni spojler, zatamnjena prednja svetla, prednja svetla za maglu, sportsko ogibljenje, dvobojna sportska sedišta prošivena crvenim koncem (kakav se nalazi i na kožnom trokrakom volanu, ručici menjača i ručnoj kočnici), RCD 200 sound system, nove patosnice i naravno posebne GT-Rocket oznake. Za pogon su zaduženi benzinci sa rasponom snage od 59kW/80KS do 77kW/105KS i TDI dizelaši sa snagom od 59kW/80KS do 96kW/130KS. Kupci mogu da biraju između četiri boje : Candy White bele, srebrne, crne i metalik narandžaste, a cene u Nemačkoj startuju od 16.875 evra.



Renault-Nissan alijansa i indijski Bajaj Auto su danas i zvanično najavili formiranje joint venture kompanije za proizvodnju njihovog novog niskobudžetnog automobila, čija će osnovna varijanta koštati samo 2500 američkih dolara (oko 1620 evra). Ovaj novi "narodni auto" se za sada vodi pod kodnom oznakom Renault Bajaj ULC, a proizvodiće se u potpuno novoj fabrici u indijskom Chakanu. Bajaj Auto će u ovom joint venture-u imati 50% učešća, a Renault i Nissan po 25 odsto. Prema zvaničnom saopštenju, proizvodnja novog ULC automobila treba da počne 2011. godine, a proizvodiće se 400.000 primeraka godišnje (uglavnom namenjenih indijskom tržištu, mada se kasnije očekuje prodaja i na ostalim tržištima u razvoju).   Bajaj Auto je inače na ovogodišnjem salonu salonu automobila u Nju Delhiju već predstavio sopstveni koncept automobila za široke narodne mase (na slikama), koji bi u serijskoj verziji trebalo da košta oko 3000 dolara ili 1950 evra. Ljudi iz Bajaj Auta su tada napomenuli da je taj auto još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra.   



Ferrari je proteklog vikenda pokrenuo novi sajt www.ferrarigtcountdown.com, kojim najavljuje dolazak njihovog dugo očekivanog manjeg 2+2 modela Ferrari GT (Grand Tourer). Ferrari će preko ovog sajta javnosti otkrivati deo po deo novog modela, čija je zvanična svetska premijera inače zakazana za ovogodišnji salon automobila u Parizu. Za sada se na sajtu može čuti zvuk njegovog motora (najverovatnije V8), a takođe se može pratiti i odbrojavanje do objavljivanja novih detalja, uključujući i prve fotografije.  

VIDEO : najava za Ferrari GT



Volkswagen proširuje paletu pogonskih agregata u svom najluksuznijem modelu Phaeton, i to novim 3.0 V6 TDI common-rail motorom, koji u odnosu na prethodnika razvija 15KS i 50Nm obrtnog momenta više. Tačnije, novi V6 TDI umesto 165kW/225KS i 450Nm, sada raspolaže sa 176kW/240KS i 500Nm. Sa ovim agregatom Phaeton troši 0,3 litra goriva manje nego ranije (sada 9,1 litar na 100 km), a maksimalna brzina je porasla na 237 km/h. Motor naravno ima DPF filter čestica čađi i zadovoljava Euro 5 standard.



Nemačka tjuning kuća Irmscher, koja je poznata pre svega po modifikacijama Opelovih automobila (možda još poznatiji po proizvodnji replike Lotusa Super Seven), od sada nudi estetski paket i za Chevroletov SUV model Captiva, koji će kupce u Nemačkoj koštati 3599 evra (bez montaže). Paket, između ostalog, sadrži atraktivne petokrake aluminijumske točkove od 20 inča (u srebrnoj ili crnoj boji), zadnji krovni spojler, nove aluminijumske pragove, kvake na vratima od nerđajućeg čelika i ogibljenje spušteno za 35 mm.

 

Peugeot 4007 SE Irmscher Sport Pack

Irmscherov Sport Pack je namenjen kupcima Peugeota 4007, kojima izgled fabričkog modela nije dovoljno atraktivan. Da bi zadovoljili takve kupce, Peugeotovi prodavci u Velikoj Britaniji za 4007-icu nude Irmscherov Sport paket, koji sadrži novi prednji spojler, zadnji krovni spojler (u boji karoserije), dupli završetak izduvnog sistema i nove Aero Star Design aluminijumske točkove od 19 inča (sa Pirelli gumama dimenzija 235/45 x R19). Sve nabrojano kupce u Velikoj Britaniji košta 600 funti (oko 1140 evra), umesto 2950 funti (oko 3740 evra) koliko bi ovi elementi koštali da ih kupac kupuje pojedinačno. U ponudi su četiri boje za karoseriju : Pearl Black, Arctic Silver, Pilbara Grey and Istria Blue. Za one kupce koji žele još više, Peugeot nudi i SP sportski prednji gril i hromirane pragove, kao i hromirane retrovizore i kvake na vratima.

 



LSD Mercedes CL

12 Maj 2008 - 00:38 Tuning Link

Nemački LSD DOORS je proširio svoju ponudu, pa od sada svoja atraktivna krilna vrata (otvaraju se u vis u Lamborghini stilu) nudi i vlasnicima već ionako atraktivnog Mercedesovog kupea CL. LSD-ovi kompleti vrata naravno imaju nemački TÜV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve standarde bezbednosti, odnosno ova vrata su bezbedna kao i ona na standardnim, fabričkim modelima (vrhunski kvalitet se naravno podrazumeva). Inače, aktuelnu ponudu ove nemačke kompanije možete pogledati na njihovom zvaničnom sajtu : www.lsd-doors.de



Fiat je u Italiji ponudio i 4x2 verziju svog malog crossover modela Sedici (sa pogonom samo na prednjim točkovima), koji inače predstavlja brata blizanca Suzukija SX4 (oba automobila se proizvode u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj). Fiat Sedici (sedici - na italijanskom 16) sa prednjim pogonom je za oko 2000 evra jeftiniji u odnosu na 4x4 varijantu sa integralnim pogonom i istim paketima opreme, što znači da je u Italiji za osnovni Sedici 4x2 sa 1,6 litarskim benzincem od 79kW/107KS i 145Nm, menjačem sa 5 stepeni i opremom Dynamic potrebno platiti 17.750 evra, a najskuplji Sedici 4x2 sa 1,9 litarskim MultiJet dizelašem od 88kW/120KS, 280Nm i Emotion opremom košta 22.250 evra.



LINX Concept je rad španske kompanije M2Linx Design S.L. (sa sedištem u Barseloni) i prema rečima ljudi iz ove firme, njihov novi dvosed LINX Concept vozaču treba da pruži osećaj slobode, snage, brzine i agilnosti, što je sve zajedno i bila inspiracija prilikom stvaranja ovog jedinstvenog i ekskluzivnog vozila (za izgled je inače odgovoran 25–godišnji dizajner Andy Juárez). Možda najzanimljiviji je podatak o odnosu težina/snaga. Budući da LINX Concept ima šasiju od aluminijuma, a karoseriju od karbon fibera, njegova težina iznosi samo 650 kg, što u kombinaciji sa motorom od 380KS daje odnos od 1,7 KS po KS. Zato uopšte i ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od tri sekunde.



Mercedes SLC/Gullwing

11 Maj 2008 - 00:46 Top secret Link

Već neko vreme je poznato da Mercedes-Benz radi na razvoju supersportskog modela SLC/Gullwing (na slici njegov mogući izgled), i to bez pomoći McLarena, sa kojim je zajedno pre nekoliko godina napravio aktuelni Mercedes SLR McLaren (čija proizvodnja definitivno prestaje sledeće godine). Prema sadašnjim informacijama, SLC/Gullwing će pokretati AMG-ov 6,3 litarski V8 motor sa oko 550KS i 600Nm obrtnog momenta, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,8 sekunde i najveću brzinu od oko 300 km/h (potrošnja će iznositi oko 14 litara na 100 km). SLC/Gullwing će biti nešto lakši u odnosu na sadašnji Mercedes SLR McLaren (imaće oko 1650 kg, u odnosu 48% napred, 52% nazad), a praviće se kao Coupe (kodne oznake C197) i kao Roadster (R197). Dužina bi trebalo da iznosi 4650 mm, širina 1950 mm, visina 1250 mm, međuosovinsko rastojanje 2700 mm, zapremina prtljažnika kod Coupea iznosi 200 litara (Roadster 175 litara), otpor vazduhu je 0,35, prednji točkovi su od 19, a zadnji od 20 inča. I SLC/Gullwing će imati krilna vrata; detalj koji će ga povezivati sa aktuelnim SLR-om. Mercedes planira da Coupe verziju ovog modela predstavi javnosti na salonu automobila u Ženevi 2010. godine, dok će se Roadster pojaviti godinu dana kasnije. Očekuje se da cena startuje od oko 150.000 evra a planira se proizvodnja od po 6000 primeraka obe karoserijske varijante.