
Delta 4x4, nemački specijalista za modifikovanje SUV modela, već je obradio i novi Fordov SUV sa nama zanimljivim imenom - Kuga. Bavarski tjuner je za Kugu predvideo povećanje klirensa (rastojanje od tla), nove točkove od 18 do 22 inča i snažniji 2.0 TDCi dizel motor. Ovaj dizelaš, umesto standardnih 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta, sada razvija 119kW/162KS i 380Nm obrtnog momenta. U paketu su i pragovi od nerđajućeg čelika i završeci izduvnog sistema od istog materijala. Delta 4x4 ovakvu Kugu inače naplaćuje 34.990 evra (u Nemačkoj).

PPI RS TT je bilo ime prve generacije Audija TT koji je prošao kroz ruke nemačkog tjunera PPI Automotive Design GmbH, a ovaj novi PPI PS TT je njegov naslednik, nastao na bazi aktuelnog Audija TT druge generacije. Za njegov agresivniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje je zaslužan pre svega novi aerodinamički paket (novi prednji spojler, pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, zadnji spojler), a tu su i petokraki PPI Formula točkovi u crnoj boji, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport2, dimenzija 235/35 ZR19), ogibljenje spušteno za 30 mm i sportski kočioni sistem sa većim diskovima.
Što se motora tiče, 2,0 litarski agregat sada razvija 180kW/245KS pri 5100 o/min. i 366Nm obrtnog momenta (između 1800 i 5000 o/min.). Dovoljno za ubrzanje do stotke u trajanju od 6,3 sekunde (0,3 sekunde bolje od fabričkog modela) i najveću brzinu od 250 km/h.
PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog TT, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, PPI kožu, karbon, alkantaru i posebne patosnice.

Audi planira da u drugoj polovini ove godine predstavi novi 3.0 TFSI V6 agregat, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., dok će potrošnja goriva iznositi manje nego kod aktuelnog 3.2 V6 motora (troši 9,5 litara na 100 km). Prvi Audijev model koji će dobiti ovaj novi motor biće A6, a slediće ga Audi A4.

Peugeotov model srednje klase 407 (na tržištu se nalazi od 2004. godine) upravo je prošao kroz manji kozmetički tretman a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.
Što se izgleda tiče, velikih promena i nema; tačnije, tu su doterani prednji i zadnji branik, revidirani prednji gril sa više hroma, drugačija grafika zadnjih svetala, novi dizajn aluminijumskih točkova i par manjih izmena u interijeru (komande za klima uređaj, unapređeni putni kompjuter, kvalitetniji materijali). Za i danas elegantan automobil više i nije bilo potrebno (i dalje će naravno u ponudi biti limuzinska i karavanska SW verzija). Nešto veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok je njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima smanjena sa 5,9 na 5,6 litra, a emisija CO2 sa 155 na 150 grama po kilometru. I manji dizelaš 1.6 HDiF od 81kW/110KS (takođe sa filterom čestica čađi) ima manju potrošnju goriva (5,2 umesto 5,5 litara) i redukovanu emisiju CO2, koja sada iznosi 140 umesto 145 g/km. U pojedinim zemljama Peugeot će restilizovani 407 nuditi i u novoj verziji 2.0 Bioflex sa pogonom na E85 gorivo (mešavina 85% bioetanola i 15% benzina) ili benzin.
Osveženi 407 će se na tržištu Zapadne Evrope naći tokom ovog leta, dok cene za sada nisu saopštene.
Mazda1 Concept na salonu u Parizu

Mazda je objavila prve zvanične skice njihovog novog kompaktnog koncept automobila, koji će se svetsku premijeru imati ove jeseni na salonu automobila u Parizu.
Iako to nije zvanično potvrđeno, ovaj koncept sa praktičnim kliznim vratima i kratkim prepustima karoserije bi trebalo da bude najava za budući gradski model Mazda1, odnosno odgovor japanske kompanije na Toyotin iQ i serijski Volkswagen up!. Kako bilo, i ova studija nastavlja sa primenom novog Mazdinog dizajnerskog rečnika viđenog na ranijim prototipovima Nagare, Furai i Ryuga, mada dodaje i par novih detalja. Još zanimljivije zvuči i najava Petera Birthwhistlea (šefa dizajnera u Mazdinom evropskom centru za istraživanje i razvoj), koji kaže da će konačni proizvod biti čak radikalniji od automobila na skicama. Auto je namenjen pre svega mlađim kupcima (imaće iPod konekciju, satelitsku navigaciju i Bluetooth), biće ekološki prihvatljiv, dok će težina biti što je moguće manja.
Iz Mazde su istovremeno najavili da će na salonu automobila u Moskvi (u avgustu ove godine) predstaviti i novi koncept kompaktnog crossover vozila, koji će se bazirati na Fordu Kuga i koji će takođe odlikovati novi dizajnerski rečnik započet sa Mazdom Nagare.
Kimi Raikonen kupio Corvettu Šeron Stoun
Aktuelni svetski šampion u Formuli 1 Kimi Raikonen je novi vlasnik Chevrolet
Corvette iz 1974. godine, koja je nekada bilo vlasništvo glumice Šeron Stoun.
Raikonen je pomenutu Corvettu kupio za 200.000 evra na dobrotvornoj aukciji
održanoj prošlog vikenda u Monaku, dan pre tamošnje F1 trke. Ono što privlači
pažnju je kilometraža ove Corvette (trenutno se nalazi u Los Anđelesu), budući
da na brojčaniku stoji da je do sada prešla samo 4 milje (oko 6,5 km)! Inače,
sav prihod sa ove aukcije će biti poklonjen Elton John Aids fondaciji za borbu
protiv side.
Peugeot 308 1.6 THP 175

Izvor : www.blic.co.yu
Šest meseci nakon lansiranja modela 308, „Pežo“ je ponudio najjaču i najreprezentativniju varijantu koju pokreće benzinac od 1,6 litara maksimalne snage 175 konja. Novitet francuske fabrike dobio je i potpuno novi menjač sa šest stepeni prenosa, sportski podešen sistem oslanjanja i detalje koji ga jasno izdvajaju od standardne ponude.
Točkovi od 17 ili 18 inča s pneumaticima veoma niskog profila (225/45 R17 ili 225/40 R18) i veliki spojler na trećim (petim) vratima izvana nagoveštavaju puno toga, a ko ni tada ne može da u ovom pomalo neobično dizajniranom vozilu prepozna rasnog sprintera, tu su nedvosmislene asocijacije u okviru enterijera. Ručica menjača je aluminijumska, baš kao i komandne papučice i ukrasi na prednjem panelu i kožom obloženom upravljaču. „Pežo“ je zaista vodio računa o svakom detalju, pa je 308 prvi model niže srednje klase (C segment tržišta) kod koga se može doplatiti čak i za kožu na prednjem panelu. Ali i bez toga ovaj automobil jasno pokazuje nameru francuskog proizvođača da se kvalitetom i ponudom pomeri korak bliže najprestižnijim markama na tržištu.
UPEČATLJIVA POJAVA
Za perjanicu ponude predviđena su samo dva (veoma bogata) paketa opreme
„premijum pak“ i „felin“. Kupci mogu da biraju između karoserija s troja ili
petora vrata, koje u kombinaciji s velikim panoramskim krovom imaju ukupno 4,86
kvadratnih metara staklenih površina! Preglednost, uprkos tome, nije
spektakularna jer je klinasti prednji deo van vidokruga vozača. Nečim se morala
platiti upečatljiva (neko bi rekao čak i ekstravagantna) pojava, a da manje
vešti vozači ne bi imali problema pri manevrisanju, „Pežo“ je na spisak dodatne
opreme pored zadnjih uvrstio i prednje senzore za parkiranje.
Vozne karakteristike su, inače, sjajne. U odnosu na standardne 308, novitet je
niži za 10 milimetara, što mu je uz doradu sistema oslanjanja omogućilo da
ponudi izuzetan kompromis između udobnosti i stabilnosti. Ni servo-upravljač
nije sportski sirov, tako da je ovaj automobil podjednako dobar za svakodnevnu
upotrebu, porodična putovanja, ali i adrenalinsko proklizavanje u krivinama.
Veliki doprinos tome daje i izvanredan raspored snage benzinskog motora, kao i
potpuno novi menjač sa šest odlično odmerenih stepeni prenosa.
SAVREMENI TURBO
Razmena iskustva s BMW-om i zajednički razvoj iznedrili su zaista puno toga.
Tehnički detalji i karakteristike ovog četvorocilindraša, uostalom, sve
pokazuju. Ubrizgavanje goriva je direktno, VVT sistem brine o geometriji
usisnih ventila, „tvin-skrol“ turbo punjač nudi više snage i na nižim
obrtajima, „overbust“ režim isporučuje dodatnih 20 Nm za nagla ubrzanja... Kada
se sve to ima u vidu, ne čudi da je maksimalni obrtni moment od 240 Nm (260 u
ograničenom vremenskom periodu) dostupan već na 1.600 obrtaja, a sjajan podatak
predstavlja činjenica da ta vrednost ne pada sve do 4.500 o/min! To u prevodu
znači da je odziv motora sjajan bez obzira na režim iz koga ubrzavate, kao i da
se čak ni u gradskim stani-kreni uslovima neće pojaviti čuvena knedla koja ume
i te kako da nervira kod sportski orijentisanih automobila.
Izuzetne vozne karakteristike prati i vrhunska bezbednost, koja je preneta sa
standardnih varijanti.
„Pežo 308 1,6 THP 175“ ima devet vazdušnih jastuka, kontrolu stabilnosti (ESP)
i drugu manje-više uobičajenu elektronsku opremu, a na raspolaganju je i sistem
LDWS za upozoravanje na prelazak putne linije - čime se značajno umanjuje
opasnost od dekoncentracije prilikom dugotrajnog krstarenja autoputevima.
Savremeni su i servisni intervali, pa tako ulje i prečistač treba menjati na
svakih 30.000 kilometara ili dve godine, a svećice i filter za vazduh na 60.000
km.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
motor četvorocilindrični, zapremina 1598 ccm, maks. snaga 128 kW (175 KS) pri 6000 o/min., maks. obr. moment, 240-260 Nm pri 1600 o/min., pogon napred, menjač šestostepeni, dužina 4276 mm, širina 1815 mm, visina 1488 mm, međuos. rastojanje 2608 mm, masa (3/5 vr.)1371/1396 kg, prtljažnik 348 l, rezervoar 60 l, pneumatici 225/45 R 17, maks. brzina 225 km/h, ubrzanje (0-100 km/h) 8,3 s, potrošnja 7,6 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.
PREDSTAVLJENA I VERZIJA 308 SW
Promocija na Sardiniji iskorišćena je i za lansiranje karavana, koji se u odnosu na baznu varijantu „pežoa 308“ razlikuje po uvećanoj karoseriji i unutrašnjoj konfiguraciji koja dopušta ugradnju trećeg reda sedišta. U SW-u, dužine 4,5 metara, tako se može naći do sedam putnika, dok kapacitet prljažnika (bez trećeg reda sedišta) startuje od 573 litra. Maksimalni tovarni prostor ima zapreminu 2.149 l, a zahvaljujući sistemu za obaranje naslona prednjeg suvozačkog sedišta ka napred - u „pežou 308“ mogu se transportovati predmeti dužine do 3,1 metar.
Autor : Aleksandar Andrić

Brazilska filijala Fiata je objavila prve fotografije novog modela Grande Punto Turbo, koji će se na tamošnjem tržištu naći od kraja ove godine (istovremeno će biti lansiran i u Argentini, mada za sada nisu saopštene cene ni za jednu ni za drugu zemlju).
Punto Turbo će se nuditi samo u verziji sa petora vrata, dok će za pogon biti zadužen T-Jet motor sa 114kW/155KS, poznat iz evropskog Grande Punta Abarth. U paketu su još i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, "scorpion" aluminijumski točkovi od 17 inča (sa brazilskog Fiata Stilo Abarth), atraktivan aerodinamički paket (prednji i zadnji spojleri, pragovi, zadnji krovni spojler), doterana unutrašnjost u sportskom stilu i bogatija standardna oprema (zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, kožni volan i ručica menjača, el. podizači prednjih i zadnjih stakala, centralno zaključavanje, klima uređaj, cruise control, ABS, Fiatov FPS sistem za prevenciju požara, alarm, CD plejer plus MP3, follow-me-home uređaj i Fiat Code uređaj protiv krađe).

Američki Hennessey Performance Engineering je možda najpoznatiji po svom Viperu Venom 1000 Twin Turbo sa 1000KS, ali u njihovoj ponudi je i ovaj ekstremni Ford GT sa takođe 1000 konja i 1170Nm obrtnog momenta. Toliko je naime izvučeno iz twin-turbo 5,4 litarskog V8 agregata (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), pa Hennessey GT1000 Twin-Turbo od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 2,6 sekunde, dok maksimalna brzina premašuje 240 milja na sat (386 km/h). Ovde i podatak da Hennessey GT1000 četvrt milje (402 metra) prelazi za 10,6 sekundi.

Iz nemačkog Brabusa stiže još jedna obrada već odavno legendarnog Mercedesa G klase. Novi Brabus G-K8 pokreće V8 motor zapremine 5439 kubika, koji zahvaljujući Brabusovom paketu za povećanje snage sada razvija 550KS i 780Nm obrtnog momenta. Sa ovolikom snagom ne iznenađuje podatak da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od pet sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Kako bi i vizuelno naglasio snagu koja se krije pod haubom, Brabus G-K8 je sav u crnoj boji : karoserija, stakla, točkovi i unutrašnjost u crnoj koži. Cena za sada nije objavljena.
Popusti kod kupovine Seata, Mazde i Mercedesa

Prodavci Seata u našoj zemlji (recimo Porsche Beograd Ada, Radnička 4, tel. 011/3530-400) u ponudi imaju modele Leon, Altea i Altea XL sa 1.9 TDI i 2.0 TDI dizel motorima, koji se prodaju sa sniženjem od 5 odsto. Kupac dobija i pet godina besplatnog kasko osiguranja u saradnji sa firmom Porsche Mobility. U ponudi je i poseban model Ibiza City Star, koji pokreće 1,4 litarski motor sa 85KS i koji košta 12.950 evra. U njegovoj opremi se nalaze Climatronic automatski klima uređaj, ABS, farovi za maglu, alu felne od 15 inča, tempomat, preklopivi el. retrovizori sa grejačima, el. podizači napred, daljinsko centralno zaključavanje, 5 vrata i priprema za radio. Zvaničan sajt uvoznika za Srbiju je www.seat.rs
I Mazdini dileri u Srbiji imaju zanimljivu ponudu za sve zainteresovane za kupovinu Mazde3. Tačnije, sve do 31. avgusta Mazda3 se prodaje sa popustom od 1500 evra. Inače, Mazde u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/328 37 22, internet : www.mazda-profil. co.yu), General Auto (Beograd, Stevana Prvovenčanog 50, tel. 011/397 05 44), Grand M (Novi Sad, Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800) i Auto MG iz Niša (bul. 12 februar 81, tel. 018/581 336). Iz Mazde najavljuju da će uskoro njihove automobile prodavati i ovlašćeni dileri u Čačku i Subotici.
Zastupnik Mercedesovih automobila, firma Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora (www.mercedes-benz.co.yu), u susret letu i predstojećim odmorima pripremila je specijalnu letnju ponudu odnosno ograničenu količinu Mercedes-Benz vozila, kako kažu, povoljnijih nego ikad. Ovi specijalni uslovi kupovine Mercedesa traju do 30. juna.

Koliko Peugeot 308 HDI 110 može da bude štedljiv automobil, pokazuje ova vest iz Australije. Naime, bračni par John i Helen Taylor je u standardnom Peugeotu 308 HDI (ima 1,6 litarski turbo-dizel motor sa 80kW/109KS i 240Nm) za 25 dana vožnje obalom Australije prešao skoro 14.500 km, a pritom je ova 308-ica u proseku potrošila samo 3,1 litar dizela na 100 km puta. To znači da je ovaj bračni par sa jednim rezervoarom od 60 litara prelazio čak 1917 km.

Renault će porodicu modela Laguna (nakon standardnih verzija Berline i GrandTour) proširiti i dugo očekivanom Lagunom Coupe, čija prezentacija će biti upriličena večeras na Kanskom filmskom festivalu.
Kao što se i očekivalo, serijska Laguna Coupe se dizajnerski ne razlikuje previše od istoimenog koncept vozila sa prošlogodišnjeg salona automobila u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu spoljašnjost (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali je dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept ipak "prizemljena" i veoma nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Još neki dizajnerski elementi sa Lagune Coupe Concept, poput atraktivnijeg rešenja prednjeg kraja i skrivenih kvaka, nisu preneti na serijsku verziju, a to naravno važi i za atraktivna vrata, koja su se na konceptu otvarala u vis. Laguna Coupe je dobila i dva nova motora i to 3.5 V6 benzinac sa 175kW/240KS i 330Nm obrtnog momenta (ubrzanje do stotke ovako motorizovane Lagune Coupe u verziji sa automatskim 6-stepenim menjačem je ispod 7 sekundi), kao i 3.0 V6 dCi dizelaš sa 173kW/235KS i 450Nm. Ostatak palete će činiti 2,0 litarski benzinci i dizelaši poznati iz standardnih Laguna. Laguna Coupe je inače dugačka 464 cm, široka 183 cm, visoka 140 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 269 cm, a postavljena je na točkove od 17 ili 18 inča (zavisno od verzije). Više detalja će Renault saopštiti naknadno, kako se bude približavao jesenji salon automobila u Parizu, gde će Laguna Coupe u stvari doživeti svoju pravu svetsku premijeru. Naravno, kao i ostale Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Kao i nedavno predstavljena Laguna GT, i nova Laguna Coupe je opremljena novim Renaultovim Active Drive upravljačkim sistemom na sva četiri točka (4WS – four wheel steer system), koji omogućava da se zadnji točkovi okreću paralelno ili u suprotnom smeru od prednjih. Renault tvrdi da je ovaj sistem ekstremno efikasan, da pruža poboljšano manevrisanje i izuzetnu preciznost upravljanja, kao i da unapređuje aktivnu bezbednost, posebno kod kočenja i prilikom manevra izbegavanja pri velikim brzinama.
VIDEO I
VIDEO II

Posle Ibize 1,4 TDI Ecomotive i Leona 1,9 TDI Ecomotive, nova Alhambra Ecomotive (upravo predstavljena na salonu automobila u Madridu) je još jedan u nizu Seatovih automobila koji se odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To je postignuto poboljšanjem aerodinamike vozila, modifikovanom elektronskom kontrolnom jedinicom 2,0 litarskog TDI dizel motora (140KS i 310Nm) sa DPF filterom za čestice čađi, dužim prenosnim odnosima u šestostepenom menjaču i gumama sa smanjenim otporom kotrljanja (točkovi su inače od 16 inča). Rezultat je potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 6 litara goriva na 100 km (manja za 0,6 litra u odnosu na standardni model) i emisija CO2 redukovana za 16 grama po kilometru (umesto 175 iznosi 159 g/km). Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,9 sekundi (standardni model 12,2 sec), dok je maksimalna brzina porasla sa 192 na 195 km/h. U standardnoj opremi Alhambre Ecomotive se, između ostalog, nalaze ABS, EBA i ESP sistemi, klima uređaj, cruise control, putni kompjuter, MP3 CD radio sa 10 zvučnika, svetla za maglu i sportski podešeno ogibljenje.
Još jedan novitet Seata na salonu u Madridu jeste i Leon Linea R, odnosno Leon sa novim sportskim paketom, koji dopunjuje već ionako bogatu paletu ovog modela. Linea R aero body kit sadrži agresivnije branike, modifikovanu prednju masku, pragove, zadnji krovni spojler, dva završetka izduvnog sistema, aluminijumske točkove od 18 inča, kožni volan, aluminijumske detalje u interijeru i naravno posebne Linea R oznake.