home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nemački magazin AutoBild u svom najnovijem izdanju objavljuje prve prave fotografije konačnog izgleda novog Forda Ka. Ford će naime ove godine paletu svojih vozila, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se prvi put pojavio još 1996. godine na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine). Sudeći po ovim slikama, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuju Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Karakterističnom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i malim 2+2 kabrioletom i manjom karavan varijantom. Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).  

AutoBild u novom broju otkriva i Fordove planove za predstavljanje kupea sa četvora vrata (slično Volkswagenovom Passatu CC), koji će se bazirati na platformi Forda Mondea. Novi Mondeo Coupe će biti jedan od pripadnika velike porodice ovog modela, planiranog za 2012. godinu, jer će se pored kupea kupcima nuditi i limuzina, karavan, S-MAX minivan a moguće i coupe-cabrio varijanta.

 





Najnoviji proizvod nemačke tjuning kompanije G-Power (ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a), jeste modifikovana kabriolet verzija BMW-a M6. Već i samo njegovo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je, kao i njegov rođak G-Power BMW-a M6 Hurricane Coupe, opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), koji posle dorade u G-Poweru oslobađa svih 467kW/635KS i 600Nm pri 7200 o/min. To je postignuto zahvaljujući ugradnji dva ASA T1-12 kompresora, što kao rezultat daje ubrzanje do stotke od 4,6 sekunde, do 200 km/h mu treba 11,9 sekundi, a do 300 km/h 34,5 sekunde. Naravno, maksimalna brzina sada daleko premašuje elektronski limitiranih 250 km/h na fabričkom primerku, tačnije brzinomer se zaustavlja tek na 320 km/h. Uz motor bilo je neophodno izvršiti i prepravke na ogibljenju, kočnicama i aerodinamici vozila. Tako je M6 Hurricane Cabrio dobio redizajnirani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh i sa integrisanim spojlerom, nove pragove, difuzor od karbon fibera pozadi, G-Power Silverstone aluminijumske točkove od 21 inča (sa Dunlop gumama dimenzija 255/30 ZR 21 napred, 295/25 ZR 21 pozadi), G-Power kočioni sistem sa diskovima od  380 x 34 mm i G-Power-ovo RS podešavajuće ogibljenje. Sve ovo ima i svoju cenu, koja u Nemačkoj iznosi 183.000 evra.

 



Krenuo Donkervoort D8 GT

24 Maj 2008 - 00:41 Vesti Link

Mali holandski proizvođač sportskih automobila Donkervoort (čiji modeli slede Lotusov način gradnje automobila - mala težina i poprilično snage uz neograničeno uživanje u vožnji), konačno je startovao sa proizvodnjom svog najnovijeg modela D8 GT, koji je u formi koncept vozila predstavljen javnosti još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi. Novi D8 GT je u stvari kupe baziran na modelu D8 Roadster, od koga ima duže međuosovinsko rastojanje (za 8 cm). Osim toga, modifikovano je i ogibljenje, kočioni sistem je ojačan, dok je upotrebom karbona (vrata, krov) težina spuštena na samo 650 kg (zasluga pripada i laganim točkovima od 17 inča). Donkervoort će u D8 GT ugrađivati Audijev četvorocilindrični 1,8 litarski turbo motor, koji u zavisnosti od varijante razvija 180, 210 i 270KS. U Donkervoortu najavljuju proizvodnju samo oko 50 primeraka godišnje i to po ceni od 90.000 evra (bez poreza).



Posle nedavnog doterivanja modela DB9 (o tome OVDE), Aston Martin je odlučio da osveži i model V8 Vantage, koji se inače na tržištu nalazi od 2005. godine (od tada je širom sveta prodato preko 10.000 primeraka). Estetski se doterani V8 Vantage 4.7 ne razlikuje mnogo od dosadašnje verzije (realno za to nije ni bilo potrebe), ali se zato prava novost krije pod poklopcem motora. To je 4,7 litarski V8 agregat (ranije 4,3L), koji sada raspolaže sa 420KS (+ 11%) pri 7000 o/min. i 470Nm obrtnog momenta (+ 15%) pri 5750 o/min. Rezultat je ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 4,7 sekunde i najveća brzina od 180 milja na sat (288 km/h). Ipak, bez obzira na povećanu zapreminu i snagu, ovaj V8 motor ima manju potrošnju goriva i emisiju CO2 (za 13%) u odnosu na prethodnika, delom zahvaljujući i modernizovanoj Sportshift transmisiji. Treba napomenuti da su zahvaljujući revidiranom ogibljenju unapređene i vozne karakteristike automobila. Kao što je napomenuto na početku, V8 Vantage 4.7 se vizuelno ne razlikuje mnogo od dosadašnje varijante. Spolja se primećuju tek novi aluminijumski točkovi od 19 inča, dok je najveće promene ipak doživeo interijer gde se, pre svega, zapažaju revidirana centralna konzola i unapređeni HDD (Hard Disk Drive) navigacioni sistem. V8 Vantage se i dalje nudi kao Coupe i kao Roadster, kao i u verzijama sa manuelnim menjačem i opcionom Sportshift transmisijom. Cene za Aston Martin V8 Vantage 4.7 će biti objavljene naknadno, a isporuke kupcima startuju u trećem kvartalu ove godine.



Iako je nemačka kompanija Karmann u proteklih nekoliko decenija u svojoj fabrici u Osnabrucku za Volkswagen proizvela više od 600.000 Golfova u kabriolet izdanju, čelnici VW-a su ipak odlučili da od 2010. godine sami proizvode sledeću generaciju Golfa Cabrio. Tako bar piše nemački časopis Handelsblatt, koji navodi da za sada još nije poznato u kojoj fabrici će Volkswagen proizvoditi budući Golf VI Cabrio. Ako se ova vest pokaže kao tačna, biće to novi udarac za Karmann, budući da su prošle godine prestali sa proizvodnjom Chryslera Crossfire, a i Audi je prekinuo ugovor o proizvodnji njihovog modela A4 Cabrio. Inače, ova slika budućeg Golfa VI Cabrio je iz nemačkog AutoBilda, čiji renderinzi obično i nisu daleko od konačnog proizvoda (da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme). Ipak, postavlja se pitanje svrsishodnosti Golfa VI Cabrio u situaciji kada već postoji VW Eos kao predstavnik nemačke fabrike u ovoj klasi (delimičan odgovor verovatno leži u činjenici da će Golf Cabrio ipak biti pristupačniji širem krugu zainteresovanih kupaca nego što je to Eos). 



Izvor : Grand Motors PR

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila za Srbiju (www.ford.co.yu), od nedavno ima novog partnera za prodaju i servisiranje – akcionarsko društvo Zastava Promet u Kragujevcu.

U protekle dve godine, od kako posluje u privatnom vlasništvu, Zastava Promet je rekonstruisala postojeći objekat na ulasku u Kragujevac, što je, između ostalog, omogućilo da započne saradnju i sa kompanijom Grand Motors.

U novootvorenom prodajnom salonu, na površini od 350 m², izloženi su najtraženiji Fordovi modeli iz putničkog i programa lakih komercijalnih vozila. Servisne usluge sadašnjim i budućim vlasnicima Fordovih automobila pružaju se u novom delu objekta, površine 400 m², u kojem istovremeno može da se opsluži osam vozila. Na programu Fordovih vozila biće angažovano devet zaposlenih.

Za ovu godinu je planirano da se u Kragujevcu i okolini proda 100 Fordovih vozila. Zastava Promet je u rekonstrukciju i opremanje poslovnog prostora namenjenog Fordovom programu investirala više od 500.000 evra.

Novi partner Grand Motorsa je kompanija sa bezmalo pedesetogodišnjom tradicijom u prodaji i servisiranju putničkih i komercijalnih vozila. Godinama je bila najveći prodavac Zastavinih automobila i među najuspešnijim u plasmanu vozila iz programa Zastava-Iveco. Danas je Zastava Promet jedan od tržišnih lidera u svojoj branši.



Veritas RS III

23 Maj 2008 - 15:34 Noviteti Link

Ovo je Veritas III, novi sportski jednosed, koji je u formi koncept vozila svetlost dana ugledao još 2001. godine.

Za razliku od koncepta koji je imao ugrađen BMW-ov V12 agregat, serijski primerak ovog roadstera će pokretati V10 motor (takođe iz BMW-a). Radi se o 5,0 litarskoj mašini iz BMW-a M5 i M6, ali u Veritasu RS III razvija okruglo 600 konja (standardnio raspolaže sa 507KS).

Zahvaljujući laganim materijalima (karoserija je od karbon-kevlara), Veritas RS III je težak samo 1070 kg, pa ne iznenađuje najava da ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 3,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 347 km/h.

Proizvodnja će biti limitirana na samo 50 primeraka godišnje, s tim što se prve isporuke kupcima očekuju krajem ove godine (tokom 2009. pojaviće se i hardtop coupe verzija).

  



Poput Audija, koji na Wörther Tour tjuning skupu u Austriji (traje od 21. do 25. maja) predstavlja dve Clubsport studije na bazi svojih modela A3 i TT, i matični Volkswagen je iskoristio ovaj događaj da javnosti pored Sciroccoa GT24 prikaže i Passat R36 Variant Styling Study i Golf GTI Performance.

Passat R36 Variant Styling Study i dalje pokreće standardni atmosferski 3,6 litarski V6 motor sa okruglo 300KS i 350Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim DSG menjačem sa duplim kvačilom), ali je zato njegov izgled atraktivniji u odnosu na standardni model. Zasluga za to pripada aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa VW Touarega R-Line), spuštenom sportskom ogibljenju, hromiranim delovima ofarbanim u Moonlight Blue boju karoserije i sportskom izduvnom sistemu sa velikim izduvnim cevima. U paketu su još i Brembo kočioni sistem, dvobojna Recaro sportska sedišta, kao i sportski volan u istim bojama kao i sedišta.

Golf GTI Performance predstavlja zanimljivo i vizuelno veoma privlačno viđenje popularnog Golfa. Za atraktivan izgled su zaslužni agresivan aerodinamički paket (redizajnirani prednji branik sa velikim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, proširenja blatobrana, ispupčeniji pragovi, novi zadnji branik sa velikim završecima izduvnog sistema), zatim atraktivni točkovi, vrata koja se otvaraju u vis, spušteno ogibljenje i kombinacija crne i narandžaste boje za karoseriju (u istoj kombinaciji je i kožna unutrašnjost).



Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental i Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovih automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljenja do 50 mm). Što se njihovog 6,0 litarskog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 552KS na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. RENNtech kit za povećanje snage motora košta 6400 američkih dolara (4060 evra), a digitalni modul za podešavanje visine staje 1395 dolara (885 evra).



Iako je nedavno u javnost procurela informacija da će naslednik aktuelnog Saabovog modela 9-5 biti promovisan krajem ove godine na salonu automobila u Parizu, do toga ipak neće doći. Prema poslednjim vestima, njegova zvanična svetska premijera će biti održana skoro šest meseci kasnije, u martu naredne godine na salonu u Ženevi. Sudeći po ovom renderingu koji prikazuje njegov mogući izgled, dizajn novog 9-5 će biti inspirisan Saabovim konceptom Aero-X, koji je svojevremeno naišao na odličan prijem i publike i stručnjaka. Sem privlačnijeg dizajna, budući 9-5 će dobiti i motore veće zapremine (najsnažniji bi trebalo da razvija do 350 konja), veće dimenzije, modifikovanu GM-ovu Epsilon II platformu, kao i tvrđe podešeno ogibljenje i unapređeno upravljanje.  



Više o Ferrariju California možete pročitati OVDE



Volkswagen Scirocco GT24

22 Maj 2008 - 19:44 Noviteti Link

Trkačka verzija novog Volkswagena Scirocco je danas zvanično predstavljena na skupu tjunera Wörther Tour u Austriji, dok će svoj trkački debi imati na predstojećoj trci 24 časa Nirburgringa. Volkswagen će na toj trci učestvovati sa tri trkačka Sciroccoa GT24, za čiji pogon je zadužen 2.0 TFSI motor sa 239kW/325KS i 340Nm obrtnog momenta pri samo 2100 o/min. Motor je uparen sa DSG menjačem sa duplim kvačilom, dok je pogon na prednjim točkovima. Scirocco GT24 je duži (+227 mm), širi i niži od serijskog automobila, ima za 61 mm širi trag točkova, a postavljen je na točkove od 18 inča. Težina automobila je smanjena za 178 kg u odnosu na serijski model, pa Scirooco GT24 ima 1120 kg. U paketu su još i modifikovano sportsko ogibljenje (sa podešavanjem visine vozila do 75 mm), kočioni sistem sa diskovima od 362 mm napred i 255 mm pozadi, zaštitni kavez, Recaro sedišta, novi sportski volan, prednji panel od karbona, nova instrument tabla i naravno aparat za gašenje požara. Scirocco GT24 će u Nirburgringu, između ostalih, voziti i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Hans-Joachim Stuck i dvostruki šampion WRC-a Carlos Sainz.



Korejska Kia je na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi izložila ukupno tri Soul koncept automobila (Soul Burner, Soul Diva i Soul Searcher), najavivši na taj način skori dolazak serijskog kompaktnog crossovera sa ovim imenom. To je danas i potvrđeno kraćim press saopštenjem, kao i sa prvom fotografijom serijske verijante ovog automobila. Kia tvrdi da će sa modelom Soul startovati sa potpuno novim segmentom i time privući pre svega mlađe kupce, koji obično ne bi ni razmišljali o kupovini nekog od modela ovog korejskog proizvođača. Kia će naime za Soul kupcima ponuditi skoro neograničene opcije za modifikovanje i individualizaciju automobila, što je strategija slična onoj koju je već primenila Toyota za svoj brend Scion. Očekuje se da će Soulova paleta pogonskih agregata obuhvatati 1,6 litarski benzinac iz modela Kia Cee'd (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), kao i 1,6 CRDi i 2.0 CRDi dizelaše. Što se Amerikananaca tiče, oni će dobiti 2,0 litarski četvorocilindrični benzinac, u kombinaciji sa petostepenim automatikom (nešto kasnije i Evropljani će dobiti model sa automatskom transmisijom). Iznenađenje (ili razočarenje) predstavlja najava da će Soul biti dostupan samo u verziji sa pogonom na prednjim točkovima, budući da za sada nema planova o 4x4 varijanti. Mada Kia ovom prilikom nije objavila slike unutrašnjosti, ona bi trebalo da bude veoma slična pomenutim Soul konceptima sa salona u Ženevi. Proizvodnja Kije Soul u Koreji počinje u septembru ove godine, dok će zvanična svetska premijera biti na salonu automobila u Parizu (prodaja u Evropi počinje početkom 2009.).



Više o Gallardu LP560-4 možete pročitati OVDE.



Peugeot 207 Brasil

22 Maj 2008 - 00:53 Noviteti Link

Iako je njegov naslednik na tržištu prisutan već nekoliko godina, Peugeot 206 (predstavljen još 1998. godine) očigledno još nije ni blizu kraja svoje uspešne karijere.

Naime, jedan od najpopularnijih modela ove francuske fabrike, tačnije varijanta namenjena prodaji u Južnoj Americi, upravo je prošla kroz popriličan kozmetički tretman. Tačnije, 206-ica je iskorišćena kao baza za nastanak novog modela, koji će se u Brazilu prodavati kao Peugeot 207 Brasil! Drugim rečima, nekakav dizajnerski hibrid sa prednjim delom evropskog Peugeota 207 i bokova i zadnjeg kraja sa 206-ice (mada sa novom grafikom svetala i drugačije oblikovanim branikom). Zato nije ni čudo da su ga specijalizovani automobilski novinari u Brazilu već prozvali : "206 i po". Pritom je zanimljivo i to da se novi 207 Brasil još označava i kao prvi Peugeot u potpunosti razvijen u toj zemlji Južne Amerike.

Inače, osim u hatchback verzijama sa troja i petora vrata, 207 Brasil će se kupcima u Južnoj Americi nuditi i u verzijama 207 Brasil SW (karavan – treća slika) i 207 Brasil Passion (klasična limuzina sa četiri vrata).