home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle limitiranih edicija Pur Sang i Fbg par Hermes, Bugatti je lansirao još jednu ekskluzivnu verziju svog već ionako ekskluzivnog Veyrona. Nova ograničena serija ovog superautomobila je dobila ime Veyron Sang Noir ("Crna krv"), a posvećena je Bugattiju Atlantique 57S iz tridesetih godina prošlog veka.

Ovaj Veyron karakterišu, pre svega, crni eksterijer sa neobojenim panelima od karbon fibera, aluminijumski retrovizori i aluminijumski prednji gril, zatamnjena prednja svetla, novi aluminijumski točkovi i unutrašnjost u koži i alkantari. U ovom trenutku još nema informacije o ceni Veyrona Sang Noir, ali ako pomenuta verzija Fbg par Hermes ima cenu od 1,55 miliona evra (i to bez poreza), zaključak se sam nameće. Bugatti Veyron inače pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde.





Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je javnosti prikazala koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring. Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godina prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm, dok je zapremina prtljažnika 315 litara. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 185/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 295kW/400KS pri 7000 o/min. i 451Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina izbosi 347,83KS po toni. Ljudi iz Carrozzerie Touring se nadaju da će na salonu automobila u Ženevi 2009. godine uspeti da prikažu i serijsku verziju Maseratija A8GCS Berlinetta, a da će nakon toga krenuti i njegova (veoma) limitirana proizvodnja.

Maserati Quattroporte Bellagio Fastback

Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, Carrozzeria Touring Superleggera je na pomenutoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este izložila i, u najmanju ruku, neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. Bellagio Fastback je zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm. Inače, Bellagio Fastback je samo 50 kg teži od standardnog Quattroportea limuzine, pa bez problema postiže maksimalnih 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde (iste cifre važe i za Quattroporte limuzinu), kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru. Carrozzeria Touring je i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji.



Kompanija Riger Tuning je na Tuning World Bondsee 2008 Showu, koji se održava u Nemačkoj, lansirala novi aero body kit, namenjen najnovijoj generaciji Audija A4. Riegerov kit sadrži agresivniji prednji spojler, ispupčenije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, redizajnirani zadnji branik sa integrisanim difuzorom od karbon fibera i četiri završetka sportskog izduvnog sistema, kao i posebne petokrake aluminijumske felne od 20 inča.

Riger je za Audi A4 pripremio i doterano ogibljenje, pojačani kočioni sistem i kit za povećanje snage 3.0 TDI V6 turbo-dizel motora (zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, sportskom filteru za vazduh i izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, snaga je sa fabričkih 176kW/240KS i 500Nm porasla na 219kW/297KS i 610Nm obrtnog momenta).

Rieger Tuning je inače pre 20 godina u Nemačkoj osnovao Toni Rieger, a specijalizovan je za aerodinamičke pakete namenjene modelima nemačkih kompanija, među kojima su Mercedes, BMW i Audi.



Cobra N+ Nissan GT-R

4 Maj 2008 - 00:31 Tuning Link

I Cobra N+ (divizija nemačke firme Cobra Technology & Lifestyle specijalizovana za modifikacije Nissanovih automobila) ima zanimljivu premijeru na manifestaciji Tuning World Bodensee 2008. Radi se o novom Nissanu GT-R, kome je snaga njegovog 3,8 litarskog V6 bi-turbo motora sa standardnih 353.3kW/480KS i 588Nm obrtnog momenta, podignuta na 404.8kW/550KS i 680Nm (što je zasluga, između ostalog, reprogramirane elektronike motora, sportskog filtera za vazduh i novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika). Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde i maksimalna brzina od oko 320 km/h (standardni model do stotke stiže za 3,6 sekunde i postiže 310 km/h). U planu je još jača Cobra N+ Race Performance verzija ovog motora, koji bi trebalo da raspolaže sa svih 456.3kW/620KS i oko 800Nm. Sem motora, Cobra N+ je za svoj Nissan GT-R predvideo i modifikovano podešavajuće ogibljenje, poboljšano upravljanje, pojačane kočnice (diskovi od 405 mm napred), aluminijumske Cobra N+ točkove od 21 inča, unapređenu aerodinamiku vozila i doterani interijer (koža, alkantara, karbon fiber, nova trkačka sedišta i pojasevi).



Mugen Honda Airwave

4 Maj 2008 - 00:29 Tuning Link

Najnoviji rad japanskog specijaliste za obradu Hondinih modela, firme Mugen, jeste (pomalo iznenađujuće) praktični porodični automobil Honda Airwave, koji je inače namenjen prodaji pre svega na domaćem, japanskom tržištu. Auto se, sem očiglednih vizuelnih modifikacija (podrazumeva nove branike, spojlere, prednji gril, pragove, zadnji krovni spojler), odlikuje i novim izduvnim sistemom, pojačanim kočnicama, sportskim ogibljenjem, različitim kompletima aluminijumskih točkova od 15 inča i doteranim interijerom.  



Tjuning kuća Hofele Design je predstavila još jedan kit za modifikaciju Porscheovog SUV modela Cayenne (njegove restilizovane verzije predstavljene prošle godine). Novi sportski aero paket Ceyster GT600 sadrži elemente kao što su potpuno redizajnirani prednji branik sa otvorima za vazduh u obliku pčelinjeg saća, četiri dodatna svetla napred (dva za maglu i dva LED dnevna svetla), nova hauba motora, izraženije pragove, prednje blatobrane sa otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, zadnji krovni spojler, drugačiji zadnji branik sa difuzorom i četri završetka izduvnog sistema. Tačka na i je novi set atraktivnih petokrakih točkova.

 



Toyota Aygo Blue

3 Maj 2008 - 00:48 Noviteti Link

 

Ovog proleća Toyota je obogatila ponudu svog najmanjeg modela Aygo novom verzijom, nazvanom Aygo Blue. Kao što joj i ime kaže, ovu malu Toyotu karakteriše, pre svega, posebna Slate Blue metalik boja, u kojoj su i retrovizori i zaštitne lajsne na branicima, kao i detalji u interijeru.

U standardnoj opremi se nalaze i klima uređaj, Bluetooth i kožna ručica menjača (u modelima sa manuelnim menjačem). Ko želi više, na raspolaganju su mu i dva posebna paketa : Aygo Xtra Protected (između ostalog sadrži parking senzore) i Aygo Style (aluminijumski točkovi, prednja svetla za maglu).

Aygo Blue pokreće 1,0 litarski benzinac sa 67KS (emituje 108 grama CO2 po kilometru), u kombinaciji sa manuelnim petostepenim menjačem ili Multi-mode transmisijom.

Ovaj Aygo je britanskim kupcima na raspolaganju u verzijama sa troja i petora vrata, a cena startuje od 7995 funti.



Nedavno restilizovani Mercedes CLS 500 je upravo prošao kroz ruke nemačkog tjunera Lorinsera i nastao je CLS L 55 RS. Možda najzanimljivija promena krije se pod poklopcem motora. Tamo je smešten V8 agregat, koji u odnosu na standardni model ima 53kW/72KS i 55Nm obrtnog momenta više, odnosno sada raspolaže sa 338kW/460KS i 585Nm, što je dovoljno za maksimalnih 300 km/h. Lorinser se takođe pobrinuo i za atraktivniji izgled ovog kupea sa četvora vrata, što podrazumeva novi prednji branik sa integrisanim spojlerom i svetlima za maglu, pragove, spojler na poklopcu prtljažnika i novi zadnji branik sa četiri završetka izduvnog sistema. Paket zaokružuju i atraktivni petokraki Lorinser RS 6 aluminijumski točkovi od 20 inča i modifikovani interijer (novi sportski upravljač, detalji od karbon fibera).



Dok sama Toyota verovatno i ne razmišlja o kabriolet izdanju svog Priusa, američka kompanija NCE (Newport Convertible Engineering) svim zainteresovanim kupcima već nudi otvorenu verziju ovog hibridnog automobila. NCE je i inače poznat po preradama mnogobrojnih automobila u kabriolete, među kojima se izdvajaju Cadillac CTS, Hummer H3 i Chrysler 300C. U svakom slučaju, zanimljiva ponuda za predstojeće leto.



Suzuki Swift RE2

3 Maj 2008 - 00:39 Noviteti Link

Suzuki je kupcima u Australiji ponudio ograničenu seriju specijalnog Swifta RE2, inspirisanog dominacijom japanske marke u 2007 Junior World Rally šampionatu. Swift RE2 karakteriše sportski aero body kit (prednji i zadnji spojler, pargovi, zadnji krovni spojler), jedinstveni sedmokraki aluminijumski točkovi, iPod interfejs, sportske aluminijumske pedale i jedinstvene RE2 patosnice i RE2 oznake. Cena iznosi 16.990 australijskih dolara, a biće ponuđena serija od samo 680 primeraka.



Krajem ove godine Mitsubishi će japanskim kupcima ponuditi još jaču verziju svog Lancera Evolution, nazvanog Evolution MR (Mitsubishi Racing). U odnosu na standardni model, Lancer Evolution MR će imati pojačani 2,0 litarski turbo motor (+ 20KS), doterani SST menjač sa duplim kvačilom, poboljšano upravljanje i nekoliko novih estetskih elemenata (dodatni otvori za vazduh u prednjem  braniku, novi pragovi, revidirano zadnje krilo i set aluminijumskih točkova u crnoj boji). Za sada nema informacija da li će se Lancer Evolution MR možda pojaviti i na evropskom tržištu.

Da ne bi zaostao za svojim rivalom, i Subaru pripremu novu verziju Impreze WRX STI. Radi se o modelu Impreza WRX STI Spec C, namenjenoj više za trkačku stazu, koja je zahvaljujući većoj upotrebi aluminijuma, lakšem krovu, manjem rezervoru za gorivo, kao i tanjim staklima, olakšana za 70 kg. I izgled će biti nešto agresivniji u odnosu na aktuelnu verziju, dok za sada nema konkretnijih detalja za koliko će biti pojačan 2,5 litarski turbo motor. Kao i Lancer Evolution MR, i Impreza WRX STI Spec C će se u prodaji pojaviti krajem ove godine.



Domaće tržište je postalo bogatije za nova laka komercijalna vozila Fiat Fiorino, Citroen Nemo i Peugeot Bipper, koja su nastala kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila. Radi se o modelima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača. Svi se inače odlikuju kompaktnim dimenzijama, visokim krovom i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama (čemu su prevenstveno i namenjeni), a po navodima fabrika, ovi modele karakterišu praktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Fiat Fiorino se inače proizvodi u Turskoj (u pogonima kompanije Tofas, tamošnjeg Fiatovog partnera), dugačak je 3,86 metra, nosivost mu iznosi 610 kg, ima prostor za teret dužine 1,5 metara, a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedište, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Unutrašnjost Fiat kratko opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, dok paleta pogonskih agregata obuhvata 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 1750 o/min., kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS pri 5200 o/min. i 118Nm pri 2600 o/min. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. Skoro sve ono što je rečeno za Fiorino, važi i za Nemo i za Bipper. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov i Peugeotov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja pre svega na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama. I ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra, prostor za teret je dužine 1,5 metara, a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedište, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Paleta motora za Nemo i Bipper obuhvata jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,5 litra dizela i emituje 119 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 6,9 litara na 100 km). Osnovni Fiat Fiorino u Srbiji košta 9750 evra, Citroen Nemo 9000, a Peugeot Bipper 9230 evra (sve navedene cene su bez PDV-a). Fiat u Srbiji prodaje firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu), Vitro Group zastupa Citroen (www.citroen.co.yu), a Peugeotova vozila prodaje Verano Motors (www.verano.co.yu).



 

Domaći uvoznik automobila francuskog Peugeota, firma Verano Motors (www.verano.co.yu), od 1. maja je krenuo sa novom prodajnom kampanjom, tokom koje se Peugeot 407 sa 1,8 litarskim benzinskim motorem od 92kW/125KS i paketom opreme Confort, prodaje po ceni od 19.990 evra sa PDV-om (kupovinom ovog modela kupac štedi 2000 evra).

Svi modeli Honde Civic sa petora vrata do kraja maja imaju cenu sniženu za sedam odsto, pa tako osnovni Civic 1.4 sada košta 20.137 evra (ranije 21.650 evra), Civic 1.8 Sport staje 22.000, a Civic 2.2 i-CTDi umesto 27.790 treba platiti 25.844 evra. Ovde i napomena da se popust odnosi samo na vozila sa lagera i da su količine ograničene. Na popustu je i Honda Accord, koja je, bez obzira na pogonski agregat i opremu, sada jeftinija za 7%. Najjeftiniji Accord 2,0 Comfort sada košta 19.424 evra sa PDV-om. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).  

Prodavci Chevroleta (www.gm-chevrolet.co.yu), u očekivanju dolaska novog Avea, kupcima nude dosadašnji model po nižim cenama. Tako osnovna verzija Avea (1.2 benzinac sa troja vrata) sada košta 8550 evra, što je za 800 evra manje nego ranije. U ponudi se nalazi i Aveo sedan sa 1,2 litarskim benzincem i bogatijom opremom (uključuje i klimu i servo), koga treba platiti 10.560 evra sa PDV-om.

Kod Dacije (www.dacia.co.yu) je aktuelna ponuda modela Logan MCV (karavan) sa 1,4 litarskim benzincem od 75KS, koji se sa klimom u standardnoj opremi prodaje po posebnoj ceni od 9999 evra.



Iz rumunske fabrike Dacia nekako su procurele prve špijunske fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine. Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je inače održana početkom marta na salonu automobila u Ženevi (o tome više OVDE). To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke, modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh i mestom oko svetala za maglu. Promene na zadnjem kraju su diskretnije i obuhvataju blago doterana svetla i branik, novu hromiranu lajsnu na donjem delu poklopca prtljažnika, koji je uz to dobio i nešto izraženiji spojler. Uz unapređeni interijer (novi volan, kvalitetniji materijali), to je u principu to. Sem ovih slika, u ovom trenutku nema konkretnijih podataka o doteranom Loganu, pa tako ni o eventualnim promenama u paleti pogonskih agregata. Trenutno ta paleta obuhvata pet motora: tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS.

 



Osim špijunskih slika potpuno nemaskiranog Renault Megana III (o tome OVDE), francuski magazin Auto Plus objavljuje i prve prave fotografije buduće Renaultove Lagune Coupe, koja će, kao i pomenuti Megane III, imati svetsku premijeru na salonu automobila u Parizu ove jeseni. Očigledno da su u francuskoj kompaniji rešili da ponude neki atraktivniji automobil, jer izuzev par sportskih modela poput Clia RS i Megana RS, Renault ne može da se pohvali nekim pravim sportistom u svojoj aktuelnoj ponudi. Ranije se za to brinuo model Alpine A610 Turbo, a od kraja 2008. za to će biti zadužena Laguna Coupe sa motorima od (najverovatnije) 170 do 265 konja (benzinci 2,0 16V turbo sa 170KS i 3,5 litarski V6 sa 250KS i dCi dizelaši od 2,0 litra sa 175KS, kao i 3,0 litarski V6 dCi dizel agregat sa 230KS i 265KS). Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro5 standarde, a biće upareni sa manuelnim 6-stepenim menjačima i automaticima sa takođe 6 brzina. Prema ovim špijunskim slikama, serijska Laguna Coupe se ne razlikuje mnogo od istimenog koncept automobila, koji je francuska fabrika izložila na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu karoseriju (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali će dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept sigurno biti "prizemljena" i više nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Ovde i podsećanje da je Laguna Coupe Concept dugačka 4685 mm, široka 1964 mm, visoka 1372 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2710 mm (zapremina prtljažnika je 380 litara), što su dimenzije koje možemo očekivati i kod serijske verzije. Naravno, kao i standardne Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Nezvanično se pominje i mogućnost da se Laguna pojavi i kao kabriolet (njen mogući izgled je na trećoj slici).