home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Bugatti Veyron Pur Sang

14 Sep 2007 - 00:28 Noviteti Link

Bugatti je na salonu u Frankfurtu pokazao javnosti novu jedinstvenu verziju svog Veyrona 16.4, nazvanu Pur Sang ("čistokrvni") i namenjenu čistom uživanju u vožnji (naravno onih koji mogu da si ga priušte). Međutim, biti bogat ovaj put nije dovoljno da bi se tek tako postalo vlasnik Veyrona Pur Sang, jer će Bugatti proizvesti samo 5 (pet) primeraka ove specijalne verzije. Poenta svega jeste karoserija napravljena u kombinaciji aluminijuma i karbona, ali koja na sebi nema boju, pa do izražaja dolazi  aluminijumski look. Cena ? Sitnica od 1,4 miliona evra (bez poreza) ali to nije bila neka prepreka, jer je svih pet komada ovog Veyrona prodato za manje od 24 sata posle promocije u Frankfurtu.





Seat Ibiza Ecomotive

14 Sep 2007 - 00:26 Noviteti Link

I Seat je na salonu automobila u Frankfurtu promovisao model, koji se odlikuje redukovanom potrošnjom goriva i emisije CO2. Radi se o modelu Ibiza Ecomotive, a na njemu je Seat primenio znanje velikog tate Volkswagena, koje ovaj ima sa modelima BlueMotion. Dakle, poboljšana aerodinamika vozila (cW umesto 0,315 iznosi 0,30), modifikovana elektronska kontrolna jedinica 1,4 litarskog TDI dizel motora sa DPF filterom za čestice čađi, duži prenosni odnosi u menjaču i Dunlop gume SP10A 165/70 R14 sa smanjenim otporom kotrljanja; zaslužni su za emisiju CO2 od 99 grama po kilometru i prosečnu potrošnju od samo 3,8 litara na 100 km (standardna Ibiza 1,4 TDI sa 80KS troši 4,5 litara). Ubrzanje do 100 km/h traje 12,8 sekundi, dok je maksimalna brzina 177 km/h. Nova Seat Ibiza Ecomotive stiže na tržište početkom naredne godine.    



Pored novog Logana u Pick-up varijanti, Dacia na salonu automobila u Frankfurtu predstavlja i Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. Emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama.     



Redizajn za Ford Focus

11 Sep 2007 - 14:17 Noviteti Link

Verve concept (najavljuje novu Fiestu) i predserijska verzija crossover modela Kuga, nisu jedini noviteti Forda na salonu automobila u Frankfurtu. "Opipljiviji" novitet jeste redizajnirani Focus za 2008. godinu, koji sada, zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima), kao i na zadnjem delu (nova grafika zadnjih svetala, koja su sada u LED tehnologiji i hromirana lajsna iznad registarske tablice). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom sa crvenim osvetljenjem, kvalitetnijim materijalima i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Novi Focus će takođe biti i prvi Ford sa novom ECOnetic tehnologijom, koja se odlikuje malom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva. Focus ECOnetic će pokretati visoko-efikasni 1,6 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 80kW/109KS. Rezultat je prosečna potrošnja od 4,3 litre dizela na 100 km (fabrički podatak), dok je emisija CO2 115 g/km (12 g/km manje u odnosu na običan Focus 1,6 TDCi). Smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 postignuto je po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila i manjim otporom kotrljanja. Ukratko, Focus ECOnetic je niži u odnosu na standardni Focus 1,6 TDCi, dodat je aerodinamički kit i gume dimenzija 195/65R15, pa Cw vrednost otpora vazduha iznosi 0,31. Focus ECOnetic će se naći u prodaji pred kraj ove godine ili na samom početku 2008. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom, Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Inače, paletu motora za novi Focus čine benzinci od 1,4 litra (80KS), 1,6 L (100 i 115KS), 1,8 L (125KS), 2,0 L (145KS) i 2,5 T5 sa 225KS, a dizelaši su 1,6 TDCi (90 i 109KS), 1,8 TDCi (115KS) i 2,0 TDCi u verzijama sa 110 i 136KS. Tu je i 1,8 litarski Duratec Flexifuel agregat (koristi i bioetanol E85 i benzin). Po navodima fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom.

 



Lamborghini Reventon

11 Sep 2007 - 04:29 Noviteti Link

Konačno su se pojavile prve informacije i slike novog Lamborghinijevog ekskluzivnog superautomobila Reventon, za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Prvo loša vest za sve vas, koje ste se zagrejali za ovu makinu. Naime, Lamborghini će proizvesti veoma limitiranu seriju od samo 20 (dvadeset) komada ovog automobila, a cena će iznositi okruglo milion evra. I Reventon zadržava Lamborghinijev aktuelni stil u dizajniranju automobila, koji u osnovi podrazumeva oštre linije, odnosno agresivan stajling eksterijera, kao i senzualnost i provokativnost. Međutim, Reventon je po rečima dizajnera, najekstremniji od svih, pa predstavlja pravi automobilski superlativ. Iako se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, Revention ima novu karoseriju (od karbon fibera) i interijer u vojnoj zelenoj boji. Od ostalih detalja valja izdvojiti bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora,  podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Novi Lamborghini pokreće 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momnta, a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, a postiže preko 340 km/h.




Na slikama je novi niskobudžetni Renault Sandero, za sada namenjen kupcima u Južnoj Americi, ali će se tokom 2008. godine naći i na određenim tržištima Starog kontinenta sa amblemom rumunske Dacije, koja će ga i proizvoditi. Drugim rečima, Sandero je u stvari Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i koncept Koleos SUV). Za potrebe Južne Amerike (gde prodaja počinje već u decembru ove godine), Sandero će proizvoditi Renaultova fabrika u Brazilu, koja već sklapa standardni Logan sa značkom Renaulta i Nissana. Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). U Brazilu će se Sandero opremati 1,0 i 1,6 litarskim Flexi Fuel motorima pokretanim bioetanolom sa 60 odnosno 105KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 70 i 86KS. Renault će inače za Sandero u Brazilu odobravati garanciju u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara. Prema prvim najavama, Evropljani će dobiti 1,6 16V benzinac sa 105KS i 1,5 dCi dizelaš sa 86KS.



Dacia Logan Pick-up

11 Sep 2007 - 01:30 Noviteti Link

Dacia neumorno širi paletu svojih modela, pa tako posle Logana u formi limuzine, karavana (Logan MCV) i komercijalne Van varijante, uskoro stiže i Pick-up model. Fabrika novi Logan Pick-up opisuje kao idealno radno vozilo za vlasnike manjih radnji i trgovina, kojima je potreban robustan i praktičan automobil, mada može da zadovolji potrebe i običnih vozača. Platforma je preuzeta sa Logana MCV (karavan), što znači da je međuosovinsko rastojanje Logana Pick-up 2905 mm (275 mm više od limuzinske verzije), dok dužina iznosi 4450 mm ili 200 mm više od limuzine. Paleta motora obuhvataće već poznate Renaultove motore, tačnije 1,4 litarske (75KS) i 1,6 litarske benzince (90 i 105KS), kao i 1,5 litarski dCi sa 70KS. Logan Pick-up ima korisnu nosivost od tačno 800 kg, a dužina tovarnog prostora mu iznosi 1,80 metara (ne treba zaboraviti i svih 300 litara korisnog prostora iza sedišta u kabini !). I ovaj model će se proizvoditi u fabrici u rumunskom Piteštiju, a njegova komercijalizacija startuje u prvoj polovini 2008. godine, i to naravno prvo u Rumuniji. Mada još nije saopštena konkretna cena, ne treba sumnjati da će i Logan Pick-up nuditi odličan odnos plaćeno/dobijeno.




Od lansiranja 1997. godine, Renault je prodao preko 2,2 miliona komada svog prostranog i svestranog modela Kangoo, a sada, tačno deset godina kasnije, stiže njegova potpuno nova generacija. Novi Kangoo još više naglašava svoju porodičnu orijentaciju i to kroz kombinaciju praktičnosti, komfora, bezbednosti, ekonomičnosti i kvaliteta. Dizajnerski posmatrano, može se reći da novi Kangoo predstavlja evoluciju svog istoimenog prethodnika, što znači kratak prednji deo, veliko vetrobransko staklo, visok krov i praktična bočna klizna vrata. Kako je to već običaj, novi Kangoo je porastao u dužinu, i to za 180 mm (dužina 4213 mm, a međuosovinsko rastojanje 2697 mm), što za posledicu ima više mesta i više komfora za svih pet putnika. U Renaultu naravno obećavaju veći kvalitet upotrebljenih materijala u detaljno redizajniranoj unutrašnjosti, kao i viši kvalitet same završne obrade i poboljšanje zvučne izolacije. Kod ovakvih automobila, prtljažni prostor je uvek jača strana, pa ni novi Kangoo ne predstavlja izuzetak. Osim činjenice da je zadnja klupa deljiva u odnosu 60:40, moguće ju je i veoma lako sklopiti u pod, pri čemu se dobija potpuno ravna površina (zapremina prtljažnika inače iznosi 660 litara u osnovnoj konfiguraciji, a 2866 litara sa oborenom zadnjom klupom). Kod nekih verzija postoji i veoma praktična opcija sklapanja suvozačevog sedišta, u slučaju potrebe prevoza dugačkih predmeta (tačnije do 2,5 metra dužine). Osim toga, kabina raspolaže sa mnogobrojnim otvorenim i zatvorenim pretincima i kasetama, ukupne zapremine 77 litara. Bar u početku, novi Kangoo pokretaće dva benzinska i tri dizel motora. Po navodima fabrike, radi se o robusnim, pouzdanim i ekonomičnim agregatima. Dizelaši su zapremine 1,5 litara i razvijaju 50kW/70KS, 63kW/85KS i 78kW/105KS. Ovaj najsnažniji ima i DPF filter čestica čađi, a i slabija dva dizelaša takođe emituju manje od 140 grama CO2 po kilometru. Novi Kangoo je napravljen na Renaultovoj platformi C segmenta, koja je inače poznata po svojim dinamičkim kvalitetima, komforu i bezbednosti. Pasivna i aktivna bezbednost je stavka, gde Renault ne pravi kompromise, pa su i osnovni modeli novog Kangooa opremljeni najnovijom generacijom ABS i EBA sistema, sigurnosnim pojasevima sa zatezačima, dok su kod skupljih verzija deo opreme i elektronska kontrola stabilnosti (ESP) i sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova (ASR). Broj vazdušnih jastuka zavisi od paketa opreme, tako da se njihov broj kreće od dva do šest. Od ostale opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti cruise control sa limiterom brzine, kao i automatsko paljenje svetala i brisača.




Američki Chrysler će na salonu automobila u Frankfurtu (za predstavnike medija otvara se već 11. septembra), sem novog Jeep Cherokeeja i Dodge Journeya, evropskoj publici po prvi put predstaviti i novu generaciju minivena Grand Voyager, koji se odlikuje potpuno novim spoljašnjim i unutrašnjim izgledom, kao i unapređenim 2,8 litarskim dizel motorom (u ponudi će biti i 3,8 litarski V6 benzinac). Novi Grand Voyager (uz dužinu od 5143 mm dužine i 3078 mm međuosovinskog rastojanja sa razlogom nosi ono "Grand" u imenu) je Amerikancima predstavljen još u januaru ove godine na tamošnjem salonu u Detroitu, a kupcima sa Starog kontinenta biće dostupan u prvom kvartalu 2008. godine. Porodične ljude će sigurno obradovati nekoliko veoma korisnih elemenata, kojima raspolaže ovaj sedmosed sa tri reda sedišta (prvi i drugi red su inače dobili grejana sedišta). Tako je drugi i treći red sedišta moguće u potpunosti sklopiti u pod automobila, sedišta u drugom redu mogu se okrenuti za 180 stepeni, a klizna bočna vrata i vrata prtljažnika se otvaraju/zatvaraju električnim putem. Od opreme vredi izdvojiti i serijski ESP sistem (elektronska kontrola stabilnosti), prednje i bočne vazdušne jastuke i kameru za pomoć pri vožnji unazad. Pomenuti 2,8 litarski dizel motor inače ima snagu od 120kW/163KS i 360Nm obrtnog momenta, dok 3,8 litarski benzinac raspolaže sa 147kW/200KS i 312Nm. Oba motora su uparena sa 6-stepenim automatskim menjačem.




Iako nosi ime hibrid u svom imenu, novi Smart ForTwo Micro Hybrid Drive (MHD) nije klasičan hibrid u stilu Toyote Prius ili sličnih vozila. Ovaj Smart je opremljen Start-Stop sistem, koji automatski gasi motor kada vozač pritisne kočnicu, a brzina vozila padne ispod 8 km/h (čim vozač pustu pedalu kočnice, motor se ponovo automatski pali). Zahvaljujući ovom sistemu i blago promenjenim prenosnim odnosima u automatizovanoj manuelnoj transmisiji, Smart ForTwo MHD troši osam odsto manje goriva u kombinovanom ciklusu i 19 odsto manje u gradskom saobraćaju u poređenju sa standardnim modelom (umesto 4,7 litara potrošnja iznosi 4,3 litra na 100 km). Naravno, smanjena je i emisija CO2, i to sa 112 na 103 grama po kilometru. Da bi skrenuo pažnju na ovaj novitet, Smart će već na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu publici predstaviti i specijalnu verziju Smarta MHD (na slici). Taj "specijalac" je nastao na osnovi Smarta ForTwo Coupe sa Pure paketom opreme, pokreće ga benzinski motor sa 52kW/71KS, a karakteriše ga bela boja karoserije u kombinaciji sa srebrnom tridion sigurnosnom ćelijom (i kućišta retrovizora i prednja maska su takođe u srebrnoj boji). Naravno, u poređenju sa serijskim Smartom ForTwo Pure, Special Edition je bogatije opremljen (15-inčni devetokraki alu točkovi, ESP, ABS, BAS, centralno zaključavanje, prednji vazdušni jastuci) i pruža komforniju vožnju, a košta 10.490 evra (inače, cene ostalih modela Smarta MHD hibrida u Nemačkoj startuju od 10.350 evra). Smart ForTwo MHD je već u prodaji, ali prve isporuke počinju krajem oktobra ove godine.   



Potpuno novi Cadillac CTS stiže na evropsko tržište u poslednjem kvartalu ove godine (cene će biti poznate uskoro), dok će se zvanična evropska premijera održati već za nekoliko dana na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu. Kao što je njegov prethodnik pomogao da se promeni mišljenje o ovom brendu kada se pojavio 2002. godine, tako i novi CTS za 2008. treba da ispiše novo poglavlje u istoriji kompanije, i to zahvaljujući poboljšanim motorima i menjačima, kao i uzbudljivim novim stajlingom eksterijera i interijera, koji odražava karakter i eleganciju. Inače, novi CTS je imao svetsku premijeru još početkom januara ove godine na salonu automobila u Detroitu. U principu, nova generacija Cadillaca CTS ne donosi ništa epohalno novo na dizajnerskom planu, odnosno ovaj Cadillac srednje klase samo sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Da to i nije loše, pokazuje i povećano interesovanje kupaca, koji su prihvatili ovakav dizajn...bar u Americi. Naime, podaci pokazuju povećanje prodaje ovog modela od 2002. godine, kada je prodato 38.000 komada, pa do 2005. kada je udomljeno 61.000 primeraka i to samo u SAD-u. (ukupno je Cadillac prodao 275.000 komada prve generacije CTS-a). Zato u Cadillacu očekuju porast tražnje i za novim modelom. Evropski kupci će dobiti dva benzinska motora, i to 3,6 litarski V6 VVT agregat sa direktnim ubrizgavanjem od 229kW/311KS i 374Nm obrtnog momenta, kao i 2,8 L V6 motor sa 155kW/211KS. Direktno ubrizgavanje kod 3,6 litarskog motora je odgovorno za 15 % više snage, 8 % veći obrtni moment i za 3 % manju potrošnju. Kasnije će Evropljanima biti na raspolaganju i najmoderniji turbo-dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem o kome za sada nema konkretnijih informacija. Po prvi put, CTS će se nuditi i u verziji sa pogonom na zadnjoj osovini, kao i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Što se menjača tiče, u ponudi su manuelni sa 6 stepeni i novi Hydra-Matic 6L50 automatik sa takođe 6 brzina. U Cadillacu naglašavaju da su i ogibljenje, kočioni i upravljački sistem pretrpeli velike promene u cilju poboljšanja voznih osobina, bezbednosti i performansi, a unapređena je i zvučna izolacija. Mada je novi CTS porastao u svim pravcima, međuosovinsko rastojanje je ostalo identično prethodniku i iznosi 2880 mm. Inače, novi CTS je dugačak 4860 mm, širok 1842 mm, a visok 1464 mm (trag točkova je povećan za 50 mm u odnosu na prethodnika). Devetokraki aluminijumski točkovi su veličine 18 inča, a gume su dimenzija 235/50R18. Unutrašnjost novog CTS-a reprezentuje nov i drugačiji  dizajnerski pristup Cadillaca u oblikovanju interijera, a odlikuju ga elegancija, luksuzni karakter i prema tvrdnjama ljudi iz Cadillaca, veći kvalitet upotrebljenih materijala i uopšte viši kvalitet završne obrade. Koliko će novi dizajn, unapređeni motori i menjači, bolje vozne osobine i kvalitetnija unutrašnjost pomoći u prodaji novog CTS-a, vreme će pokazati, ali Cadillacu ne ide na ruku podatak da je prošle godine u Evropi prodato samo 464 primeraka starog CTS-a !




Saab 9-3 Turbo X

9 Sep 2007 - 15:33 Noviteti Link


Ovo su prve slike novog Saaba 9-3 Turbo X, koji će naravno zvaničnu svetsku premijeru doživeti za neki dan na 62. salonu automobila u Frankfurtu. I kao što je to već običaj u poslednje vreme, i ove slike su opet procurele na internet pre vremena i bez volje same švedske fabrike, pa od nekog iznenađenja na salonu u Frankfurtu nema ništa. Saab 9-3 Turbo X u stvari predstavlja specijalnu i naravno ograničenu ediciju modela 9-3 (biće plasirano samo 2000 komada), kojom se obeležava premijera Saabovog novog XWD sistema integralnog pogona sa novim elektronskim eLSD diferencijalom (raspodeljuje snagu između prednje i zadnje osovine, ali i između levog i desnog zadnjeg točka). 9-3 Turbo X pokreće pojačana verzija 2,8 litarskog V6 turbo benzinca, koji umesto standardnih 255KS, sada razvija 206kW/280KS i 400Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do stotke za 5,7 sekunde (podatak za limuzinu, dok karavanu treba 5,9 sekundi), a maksimalna brzina iznosi 250 km/h. Motor može biti uparen sa 6-stepenim manuelnim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Budući da se ovde radi o specijanoj seriji modela 9-3, u Saabu su se potrudili da i vizuelno odvoje Turbo X od standardnih modela. Za to se brinu jedinstvena crna boja karoserije, 18-inčni točkovi (opcija 19-inlni), nešto agresivniji aero body kit ("dublji" prednji branik, novi spojler na poklopcu prtljažnika, novi dupli završetak izduvnog sistema), kao i modifikovana unutrašnjost. Saab će novi 9-3 Turbo X plasirati na tržište u početku 2008. godine, a biće dostupan u obe karoserijske verzije : kao klasična limuzina (Sport Sedan) i kao karavan (Sport Combi).

 



Mazda je u Japanu pre neki dan promovisala restilizovani kompaktni MPV model Premacy, odnosno doteranu verziju Mazde5 kako se zove u većem delu sveta, pa i kod nas. Što se osveženog dizajna tiče, odmah se mogu primetiti redizajnirani prednji branik, modifikovana svetla napred i nazad (skuplje verzije sada imaju LED zadnja svetla i LED žmigavce u retrovizorima), manje promene u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola, nove nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju (sada ih je 11), a tu je i doterano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Takođe, svi modeli sa prednjim pogonom su dobili elektronski kontrolisanu 5-stepenu automatsku transmisiju (nudi se i varijanta sa integralnim pogonom), dok je motorima (2,0 i 2,3 litarski MZR agregati) redukovana potrošnja i emisija CO2. Bogatija je i standardna i opciona oprema (tu su HDD navigacioni sistem, unapređeni Parking Assist sistem sa CCD kamerom, Bluetooth handsfree sistem), a DSC sistem dinamičke kontrole stabilnosti je kao opcija postao dostupan u većem broju verzija osvežene Mazde Premacy. U Mazdi se nadaju da će zahvaljujući ovim promenama, restilizovana Mazda Premacy samo u Japanu naći oko 1800 kupaca svakog meseca.

 



I aktuelna Pagani Zonda je dovoljno ekskluzivan i poželjan automobil agresivnog izgleda, međutim vlasnik kompanije, Horacio Pagani, ima na umu još ambiciozniji projekat novog super-sportskog automobila, nazvanog prosto Pagani Zonda R. Ono što se za sada zna, jeste da će novu Zondu R pokretati AMG-ov 6,0 litarski motor sa 551kW/750KS pri 7500 o/min. i 710Nm obrtnog momenta (derivat agregata korišćenog u trkačkom modelu Mercedes CLK GTR), da će uprkos sličnom izgledu sa postojećom Zondom F, sa njom deliti samo 10 odsto delova, a da će sve ostalo biti potpuno novo, počev od dužeg međuosovinskog rastojanja (za 47 mm), šireg traga točkova pa sve do nešto nižeg težišta automobila i izduvnog sistema u stilu F1. Inače, sa dužinom od 4,77 metra, nova Zonda R je skoro 40 cm duža od Zonde F, a uz to je i 5 cm šira. Pomenuti motor, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim sekvencijalnim menjačem, pobrinuće se da zadovolji i najzahtevnije vozače (u šta realno nema ni razloga da se sumnja). Pagani bi novu Zondu R trebao zvanično da promoviše na sledećem salonu automobila u Ženevi, mada postoje i oprečne informacije da će se to desiti već sledeće nedelje na toliko pominjanom salonu u Frankfurtu. U svakom slučaju, Zonda R neće biti nimalo jeftina, jer prema prvim najavama koštaće oko 1,2 miliona evra (bez poreza), a biće napravljena u veoma ograničenoj seriji od samo 10 komada.

 



Osim novog modela DBS, britanski Aston Martin je za salon automobila u Frankfurtu pripremio i dve specijalne verzije već poznatih modela V8 Vantage i DB9, a obe su nastale kao omaž poznatim 24-časovnim trkama, koje se održavaju na trkačkim stazama u Nirburgringu (model V8 Vantage N400), odnosno Le Manu (model DB9 LM). Aston Martin V8 Vantage N400 (prva slika) je doživeo brojna tehnička unapređenja (pojačan motor, doterano ogibljenje), standardna paleta boja mu je bogatija za tri nove boje (Bergwerk Black, Lightning Silver i Karussell Orange), a unutrašnjost je obogaćena za grejana kožna sedišta sa memorijom, detalje od aluminijuma, satelitsku navigaciju, Bluetooth koncekciju, cruise control, 700W Aston Martin Premium Audio System i naravno pločicu sa serijskim brojem. V8 motor zapremine 4,3 litra je pojačan na 294kW/400KS i 420Nm obrtnog momenta, a vredi napomenuti da je V8 Vantage N400 takođe opremljen i novim Sports Pack paketom, koji vozaču nudi nešto drugačije vozne karakteristike, odnosno još preciznije upravljanje. Uz Sports Pack idu i novi amortizeri i opruge, jedinstveni alu točkovi, novi anti-roll bar pozadi, a sem toga V8 Vantage N400 je dobio još par dizajnerskih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela, poput modifikovanih pragova i haube, prozirnih zadnjih svetala, prednjeg grila visokog sjaja itd. Novi V8 Vantage N400 nudiće se sa Sportshift automatizovanim manuelnim menjačem ili sa klasičnom manuelnom transmisijom, a u ponudi su obe karoserijske varijante : Coupe i Roadster. Drugi novitet Aston Martina za salon u Frankfurtu, model DB9 LM, napravljen je da bi se proslavila pobeda ove fabrike u GT1 klasi na trci u LeManu, koju je postigao Aston Martin DBR9. Za razliku od modela V8 Vantage N400, koji će se nuditi i kao Coupe i Roadster, DB9 LM će kupci moći dobiti samo u formi sportskog kupea i sa Touchtronic transmisijom i samo jednom, ali jedinstvenom srebrnom bojom (Sarthe Silver), kočionim klještima u crvenoj boji, pomenutim Sports Pack paketom, kožnom unutrašnjošću i naravno pločicom sa serijskim brojem. Cene za oba nova Aston Martina biće saopštene za neki dan na salonu u Frankfurtu.