Zvanično : Shelby Mustang GT500KR kao novi KITT
Nekoliko puta smo već pisali o tome da američka televizijska meža NBC planira da ponovo vrati na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog KITT (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). Tada još nije bilo poznato koji automobil će zameniti Pontiac Firebird Trans-Am u ulozi KITT-a, a danas je NBC i zvanično saopštio : novi KITT je Ford Mustang Shelby GT500KR ! Dakle, ne samo da novi KITT nije neki Pontiacov model, nego nije čak ni iz programa General Motorsa. NBC će 17. februara 2008. godine premijerno emitovati dvosatni TV film Knight Rider, u kome glavne uloge tumače Justin Bruening, Deanna Russo, Sydney Tamiia Poitier i Bruce Davison. Potvrđen je takođe i povratak Davida Hasselhoffa (u ulozi starijeg Michael Knighta), dok će glas KITT-u pozajmljivati Will Arnett. Kako je saopšteno, u filmu će se KITT u stvari pojavljivati u tri verzije: standardnoj KITT Hero (sa 540KS), zatim KITT Attack (modifikovanoj za borbu) i na kraju KITT Remote (verzija bez vozača).
Honda Pilot prototype

Honda je kratkim saopštenjem za medije i jednom skicom najavila izlaganje prototipa sledeće generacije svog modela Pilot na predstojećem NAIAS salonu automobila u Detroitu, koji se održava narednog meseca. Kako se najavljuje, budući Pilot će karakterisati autentičan SUV stajling, praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika). Za očekivati je da se prototip Honde Pilot ne razlikuje mnogo od budućeg serijskog modela. Kako bilo, "društvo" ovom Pilotu na izložbenom prostoru Honde na salonu u Detroitu praviće modeli FCX Clarity (sa ovogodišnjeg salona u Los Anđelesu) i studija Honda CR-Z, koju su mogli da vide posetioci salonu u Tokiju.
Michael Schumacher kao taksista

Iako zvanično u penziji, sedmostruki svetski šampion Formule 1 Michael Schumacher i dalje privlači veliku pažnju javnosti. Ima i čime... Naime, prošle subote je 38-godišnji Schumi (koji inače živi u Švajcarskoj) sa porodicom bio u mestu Gehulz u Bavarskoj, kako bi preuzeli svog novog psa, a na povratku na aerodrom Coburg (udaljen oko 30 km od Gehulza) nemački as je, plašeći se da ne zakasne na let, zamolio vozača taksija da on preuzme volan ! Taksista Tuncer Yilmaz je pristao (ne dobija se svaki dan prilika da te vozi Schumacher lično), seo na sedište suvozača i doživeo vožnju svog života. Schumacher se naime "u svom stilu" probijao kroz saobraćaj, stalno je vozio velikom brzinom i kako kaže taksista Yilmaz, "bilo je zaista neverovatno kako je preticao druge automobile i kojom brzinom je prolazio krivine." Ova izjava još više dobija na značaju kada se doda da je taksi vozilo bio kombi Opel Vivaro (!) sa 120KS, kome je maksimalna brzina inače 160 km/h. Schumacher je na kraju taksisti ne samo platio račun u iznosu od 60 evra, već je dodao i napojnicu od 100 evra. Posle svega, Schumacher sada svojim titulama iz Formule 1 može da doda i nezvaničnu titulu najbržeg nemačkog taksi vozača...
Ssangyong Chairman W

Na salonu automobila u Frankfurtu sredinom septembra, korejski Ssangyong (poznat pre svega po terenskim vozilima originalnog dizajna) je izložio studiju nazvanu WZ Sports Sedan Concept, a danas je ta fabrika objavila i nekoliko prvih tzv. teaser slika svoje nove luksuzne limuzine Chairman W, koja predstavlja serijsku verziju WZ Sports Sedan Concepta i koji će naslediti aktuelni istoimeni model. Naravno, slike su previše zatamnjene da bi mogao da se donese neki definitivan sud, ali se ipak primećuje velika sličnost bokova automobila sa modelima BMW-a. To verovatno i nije slučajno, budući da na domaćem, korejskom tržištu Ssangyong namerava da konkuriše automobilima, kao što su BMW serije 7, Lexus LS430, Mercedes S klase i Audi A8. Kako kažu u korejskoj kompaniji, "naš cilj je da konkurišemo ovim automobilima svetske klase, a ne velikim domaćim modelima." Pritom se pod pojmom "domaći modeli" misli pre svega na novi Hyundai Genesis, koji će se od januara sledeće godine naći u prodaji u Južnoj Koreji (Genesis će pokretati 3,3 i 3,8 litarski V6 agregati i 4,6 litarski V8 motor), a nešto kasnije i u Kini i Americi. Biće zanimljivo videti kako će Chairman W proći "u sudaru" sa pomenutim BMW-om, Lexusom, Mercedesom i Audijem na tržištima izvan domaće Koreje, jer se planira komercijalizacija i u Americi. Što se motorizacije novog Ssanyong Chairmana W tiče, imaće ili 3,6 ili 5,0 litarski benzinac, uparen sa 7-stepenom automatskom transmisijom. Drugi podaci još nisu poznati, a podsećamo da je studija WZ Sports Sedan Concept sa frankfurtskog salona bila dugačka pet metara, imala je 3,6 litarski benzinac sa 268kW/365KS i pogon na sva četiri točka.

Stigli su i prvi rezultati prodaje dva nova modela od kojih njihove fabrike mnogo očekuju. Tako je Volkswagen za malo više od jednog meseca prodaje (u Nemačkoj startovala 9. novembra) već primio 47.000 porudžbina za svoj novi kompaktni SUV model Tiguan. Kako prenosi nemački dnevnik Wolfsburger Allgemeine Zeitung, budući da ne može da zadovolji potražnju za Tiguanom, Volkswagen će biti prinuđen da od januara do marta sledeće godine uvede prekovremeni rad i nedeljom, a sve u cilju proizvodnje još 5000 primeraka ovog modela, kako bi se odgovorilo zaista velikoj potražnji. Inače, u ovom trenutku nemački kupci na Tiguan moraju da čekaju oko šest meseci. Možda još zanimljivija vest stiže iz Jaguara. Naime, dok svi (nestrpljivo) čekamo da vidimo ko će biti novi vlasnik britanske marke, nedavno predstavljeni novi model Jaguar XF beleži odlične rezultate u prodaji na domaćem, britanskom tržištu. Tako je u Velikoj Britaniji već primljeno 3000 narudžbina za XF, što je mnogo bolji rezultat nego što se očekivalo (ali se priželjkivalo). Naravno, budući da u Jaguaru očekuju mnogo od ovog naslednika starog S-Typea, ovi brojke su za njih veoma ohrabrujuće, ali ne treba zaboraviti da su ovo samo prvi rezultati prodaje i to samo u Britaniji, dok će uspeh (ili neuspeh) XF-a ipak zavisiti od prodaje na ostalim tržištima Evrope i naravno Amerike.

Kako se bliži januarski NAIAS (North American International Auto Show) salon automobila u Detroitu, sve je više najava i tzv. teaser fotografija novih automobila, koji će tamo imati svoju svetsku premijeru. Najnovija teaser slika stiže iz Mazde i najavljuje njihov novi koncept automobil nazvan Furai ("zvuk vetra"). I Furai nastavlja sa Mazdinim Nagare ("tok") dizajnerskim rečnikom, a bazira se na trkačkom automobilu Courage C65 iz ALMS serije (American Le Mans Series). Pokreće ga 3-rotorski rotacioni motor sa 450KS, koji za gorivo koristi etanol E100. Sem koncepta Furai, Mazda će na salonu u Detroitu predstaviti i obnovljeni model RX-8 (sportski kupe sa 4 vrata i rotacionim motorom), kao i koncept Taiki, koji smo videli na nedavnom salonu u Tokiju. Što se doterane Mazde RX-8 tiče, u saopštenju fabrike se samo kratko navodi da će ovaj automobil pretrpeti opsežne izmene na polju dizajna (novi branici i doterana svetla), kvaliteta, opreme, upravljivosti i ubrzanja.

Mercedes je kupcima ponudio svoju C klasu sa novom generacijom 4MATIC pogonom na sva četiri točka (efikasniji i lakši), koji snagu prenosi u odnosu 45/55 % na prednju/zadnju osovinu. Unapređenje ovog pogona u odnosu na dosadašnju generaciju se u praksi pokazuje kroz bolju trakciju i do 0,5 litra manju potrošnju goriva. 4MATIC pogon se može dobiti u modelima sa motorima od 6 cilindara, tačnije na raspolaganju su benzinske verzije C 280 4MATIC (sa 170kW/231KS), C 350 4MATIC (200kW/272KS) i dizelaš C 320 CDI 4MATIC sa 165kW/224KS (ovaj poslednji se može dobiti i u karavan verziji). U serijskoj opremi Mercedesa C sa 4MATIC pogonom se, između ostalog, nalaze elektronski sistemi ESP (elektronska kontrola stabilnosti), 4ETS (traction control), sedam vazdušnih jastuka, aluminijumski točkovi, automatski klima uređaj, kao i sedmostepeni automatski 7-G TRONIC menjač. Da pomenemo i fabričke podatke o potrošnji ovih modela. C 280 4MATIC troši prosečno 9,6 litara na 100 km (0,5 litra manje nego ranije), C 350 4MATIC 10,1 litra (0,3 litra manje od prethodnika), a C 320 CDI 4MATIC troši 7,7 litara. Drugim rečima, ovo je za samo 0,2 do do 0,4 litra goriva na 100 km više u poređenju sa modelima bez 4MATIC pogona (ponovo, ovo su sve fabrički podaci).
Cadillac CTS-V

Lovci na automobilske novitete uspeli su prošle nedelje da negde u Kaliforniji naprave do sada najbolje špijunske fotografije novog sportskog Cadillaca CTS-V, koji će svetsku premijeru imati u januaru naredne godine na salonu automobila u Detroitu. Uprkos ranijim glasinama da će CTS-V dobiti LS7 motor iz Corvette Z06, kako sada stvari stoje, izgleda da će ipak u ovog konkurenta BMW-u M5 biti ugrađen "samo" GM-ov 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom i 525 ili 550 konja (uparen sa 6-stepenim menjačem). Za poređenje, pomenuti BMW M5 ima 5,0 litarski V10 motor sa 507KS (mada ovde ne treba zaboraviti ni na Audi RS6 i Mercedes E63 AMG). Kontradiktorne su takođe i vesti o pogonu, odnosno CTS-V će prema nekim izvorima imati pogon samo na zadnjim točkovima, a prema drugima raspolagaće AWD pogonom na sva četiri točka. Kako bilo, na odgovor o motorizaciji i pogonu nećemo morati još dugo da čekamo, budući da se salon u Detroitu brzo približava. Što se performansi tiče, pominje se da će CTS-V do 60 milja na sat (96 km/h) stizati za oko 5 sekundi, dok je maksimalna brzina oko 175 milja na sat (282 km/h). Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (napred ventilirajući diskovi od 355mm, pozadi 365 mm), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, dok će se u kabini naći sportska kožna sedišta (moguće i Recaro sedišta), Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitska navigacija, vrhunski klima uređaj i LED unutrašnje osvetljenje. Prema sadašnjim planovima, proizvodnja Cadillaca CTS-V treba da počne u septembru 2008. godine, a biće ograničena na 7000 komada godišnje.

Za kupce kojima nedavno predstavljeni fabrički Sport paket nije dovoljno privlačan (ili jednostavno žele nešto više), nemačka tjuning kuća Milotec u svojoj ponudi ima atraktivan stajling kit za novu generaciju Škode Fabije. Naime, za originalniji izgled Fabije II brinu se elementi kao što su modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, nova maska hladnjaka (bez znaka Škode), "obrve" na prednjim svetlima, nova zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne sa novim gumama i detalji poput novih gumenih zaštitnih lajsni na branicima, novih kvaka i lajsne od nerđajućeg čelika na poklopcu prtljažnika. Paket čine i nove opruge, za 30 mm niže ogibljenje, a u kabini novi set pedala i zaštite pragova od nerđajućeg čelika.

Britanski Aston Martin saopštio je da će James Bond (odnosno glumac Daniel Craig) ponovo voziti njihov model DBS i u najnovijem filmu iz serijala o tajnom agentu Njenog Veličanstva. James Bond je već bio za volanom Aston Martina DBS u filmu Casino Royal, što je u stvari bilo i prvo javno pokazivanje ovog modela. Ako ste pogledali film, onda se sigurno i sećate kako je završio Bondov DBS (za podsećanje tu je priloženi video). Inače, sledeći film o agentu 007 (pod radnim naslovom Bond 22) imaće premijeru u novembru 2008. godine, producenti su Michael G Wilson i Barbara Broccoli, a režiraće ga Marc Forster. Što se serijske verzije Aston Martina DBS tiče, od početka 2008. godine ovaj prelepi auto izuzetnih proporcija će konačno biti dostupan i ljudima, koji nisu tajni agenti Njenog Veličanstva, ali koji opet nisu običan svet, jer DBS naravno neće biti jeftin. Pod haubom se nalazi isti 6,0 litarski V12 motor kao i u modelu DB9, ali koji je pretrpeo veliki broj modifikacija (pre svega, agregat u DBS-u dobija daleko više vazduha u odnosu na onaj u DB9), a uparen je sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. Agregat razvija 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta, koji su zaslužni za sprint do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi preko 300 km/h, tačnije 302 km/h. U poređenju sa Aston Martinom DB9 sa manuelnim menjačem, težina DBS-a (1695 kg) je manja za oko 65 kg, što je zasluga obilate upotrebe karbon fibera. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa je DBS prvi Aston Martin, koji ima karbon-keramičke kočnice.

Nemački Audi je za prvih 11 meseci tekuće godine širom sveta prodao 893.600 svojih automobila, što je porast od 7,3 % u odnosu na isti period prošle godine (samo u novembru 2007. je prodato 75.600 jedinica). U Evropi je od 1.1. do 30.11.2007. prodato 408.200 automobila ili za 8,4 odsto više nego prošle godine. U SAD-u je tokom novembra ove godine plasirano 9104 automobila, što je za 1,1 % manje nego u istom mesecu prošle godine, ali je prodaja u Americi za prvih 11 meseci 2007. ipak za 8,7 procenta veća nego u istom periodu 2006., budući da je u SAD-u zaključno sa 30.11. 2007. prodato 85.004 Audijevih automobila. Kako se očekuje, Audi će ovu godinu završiti sa prodajom od oko 950.000 vozila.

Kako je juče saopštio Opel, samo 14 meseci posle početka prodaje, već je registrovano 500.000 novih Opel Corsi. Za pomenutih 14 meseci Corsa se uspešno pozicionirala na tržištima širom Evrope, pa ne iznenađuje činjenica da je njena prodaja za prvih 11 meseci ove godine čak za 50 % veća nego u istom periodu prošle godine. Inače, od lansiranja prve generacije Corse 1982. godine, Opel je u Evropi prodao skoro 10 miliona primeraka ovog modela B segmenta (prodaja tog 10-milionitog primerka se očekuje već krajem januara 2008. godine). Četvrta generacija Corse je od svoje promocije prošle godine do sada osvojila preko 20 različitih nagrada od strane automobilskih novinara širom Starog kontinenta, uključujući i laskave titule Automobila godine, koje su joj dodeljene u Češkoj, Danskoj, Belgiji, Velikoj Britaniji, Irskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji, a osvojila je i titulu "Autobest 2007" (ovu poslednju dodeljuju novinari iz centralne i istočne Evrope).
Aston Martin V12 Vantage RS Concept

Jutros je Aston Martin otvorio novi dizajn studio u Gaydonu i tom prilikom je promovisan V12 Vantage RS Concept, jedan od najatraktivnijih, ako ne i najatraktivniji model ove marke ikada. Razlog za ovu tvrdnju se krije pod poklopcem motora, tačnije radi se o V12 agregatu iz trkačkog Aston Martina DBRS9, koji razvija svih 600KS pri 6250 o/min. i 690Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. To je dovoljno da ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) bude četiri sekunde, do 100 milja na sat (nepunih 161 km/h) stiže za 8,5 sekundi, maksimalna brzina je 200 milja na sat (ili 322 km/h), a za njegovo zaustavljanje se brinu karbon-keramičke kočnice. Imajući u vidu težinu manju od 1600 kg, to znači da odnos snaga/težina iznosi 375KS po toni. Šef Aston Martina Ulrich Bez je još ponosno dodao da novi model ima skoro iste performanse kao Ferrari 599 GTB. I spoljašnji izgled je nešto agresivniji, mada je glavna preokupacija bila poboljšanje aerodinamike i težine vozila (hauba motora je recimo od karbon fibera). Novi Aston Martin V12 Vantage RS će doduše najverovatnije sledeće godine krenuti u serijsku proizvodnju, ali će ona biti ograničena (ne pominje se tačna cifra), a cena će biti viša od modela Aston Martin DBS.
Suzuki A-Star Concept

Suzuki je danas saopštio da će već u januaru 2008. godine na 9. salonu automobila u Nju Delhiju (New Delhi Auto Expo) promovisati novu studiju kompaktnog automobila sa petora vrata, nazvanog A-Star Concept. Ovde se u stvari radi se o najavi novog gradskog mališana, koji će se i proizvoditi u Indiji, a biće namenjen prodaji kako u Indiji, tako i na evropskom tržištu. Iako sem ovih slika nema drugih detalja o ovom novom Suzukiju (jedino se najavljuje da će njegov potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km), najverovatnije se ovde radi o novoj generaciji modela Alto (na to upućuje i slovo A u imenu studije), koji bi trebao da se pojavi na sledećem salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine (proizvodnja se najavljuje za oktobar, a prodaja u Evropi za decembar sledeće godine). I na kraju zašto Indija? Odgovor leži u prostoj činjenici da je ta zemlja veoma važno tržište za japansku kompaniju, u kojoj već ima partnerski odnos sa fabrikom Maruti, koji će do 2010/2011. godine dostići proizvodnju od oko milion automobila godišnje.

Kako prenosi Automotive News, povećana prodaja u centralnoj
i istočnoj Evropi mogla bi našem kontinentu već u ovoj godini doneti nezvaničnu
titulu najvećeg automobilskog tržišta na svetu, koju su dosad držale SAD. Do
nedavno je naime prodaja u SAD-u tradicionalno bila daleko veća od one u
Evropi, ali je za prvih 10 meseci ove godine, razlika između dva tržišta pala
na samo nekoliko hiljada prodatih automobila. Tako je u periodu od 1.1. do
31.10. 2007. prodaja u SAD-u iznosila 13.583.559 vozila, a u Evropi 13.572.669
automobila. Dakle, razlika ove godine iznosi nepunih 11.000 automobila, dok je
ta brojka prošle godine bila daleko veća i iznosila je svih 740.000 vozila u
korist SAD-a. Sem veće prodaje u centralnoj i istočnoj Evropi, i dva najveća
evropska tržišta, Velika Britanija i Italija, takođe beleže rast, dok je
prodaja u SAD-u značajno manja (pre svega zbog veće cene goriva). Kako bilo,
prodaja u Evropi i u SAD-u bi ove godine trebalo da iznosi po 16 miliona automobila,
a gde će biti prodato više, saznaćemo veoma brzo.