Chery Shooting Sport Concept i zvanično
Kineski Chery je pustio u opticaj prve zvanične slike njihovog novog koncept automobila spremnog za toliko pominjani salon u Šangaju. Skice ovog prototipa već smo objavili početkom meseca a ova definitivna verzija izgleda potpuno spremna za proizvodnju. Kako bilo radi se o prilično atraktivno dizajniranom automobilu (potpisuje ga italijanski Torino Design) sa 3 vrata i mesta za 4 putnika mada treba reći da prednji kraj neodoljivo podseća na Toyotu Prius. Ovakva zanimljiva kabina (bela/zelena koža i žuto osvetljenje na oplatama vrata) verovatno neće videti proizvodnju ali elementi poput sedišta podesivih u osam pravaca, DVD navigacionog sistema ili zadnje klupe deljive u odnosu 60/40 imaju sve šanse da se nađu i u serijskom modelu. Ako ga bude naravno. Chery zasad nije saopštio podatke o motoru i ostaloj mehanici.
I kineski Great Wall (poznat po kopiranju Fiat Pande o čemu smo već pisali) ima nekoliko premijera na salonu u Šangaju. Jedna od njih je i manji auto B segmenta i7, koji odmah prepoznajemo kao kinesku verziju aktuelne Toyote Yaris (prva slika). U odnosu na pomenutu Toyotu, kineski i7 ima promenjen prednji deo, koji je prilično agresivan i, zašto da ne, privlačan. Kinezi i7 opisuju kao prostoran i komforan auto za 5 osoba. Pokreću ga benzinci od 1,3 i 1,5 litra zapremine. Drugi novitet za salon u Šangaju je SUV verzija modela Peri a koji je čista kopija Fiat Pande Cross 4x4. Nažalost drugih informacija o ovoj kineskoj Pandi nema sem da je pokreće 1,3 litarski benzinski motor.
Changan CV8 Concept
Changan (poznat kao kineski Suzukijev partner) na salonu u Šangaju izlaže studiju automobila srednje klase CV8 Concept. U ovom trenutku sem skica nema detaljnih informacija o ovom automobilu sem najava iz same fabrike, koja najavljuje da se radi o komfornom, prostornom, kvalitetno napravljenom automobilu sa luksuznom kabinom kao i to da ga pokreće 2,0 litarski turbo motor iz sopstvenog razvoja.
Geely Mybo Concept za Šangaj
Kineski Geely (valjda će konačno početi da se prodaje kod nas !) za domaći teren salona u Šangaju priprema novi koncept sportskog modela sa imenom Mybo. Detalji nisu poznati, dostupno je samo nekoliko procurelih špijunskih slika njegovog izgleda. I odmah je dizajn privukao pažnju jer se na njemu prepoznaju obrisi izgleda Nissan Skyline-a GTR (sa strane) i Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) kao i nekoliko drugih automobila. Nema fotografija koje pokazuju kako izgleda zadnji kraj ali će detalji biti poznati na salonu u Šangaju, koji počinje za neki dan, tačnije 22. aprila.
Maserati GS by Zagato
Tačno godinu dana posle unikatnog Ferrari-ja 575GTZ (naručio ga je japanski kolekcionar Hayashi), italijanski dizajn studio Zagato predstavlja još jedan prototip na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio (od 20.-22. aprila). Ovoga puta Zagato je napravio poseban model Maserati-ja sa imenom GS, koji za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu. Ovaj Maserati GS by Zagato nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija a koristi za 180 mm skraćenu platformu pomenutog Maserati-ja Spyder. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu. Zanimljivo da je Zagato objavio samo nekoliko fotografija koje pokazaju samo izgled zadnjeg dela automobila.
Porsche Panamera stiže 2009. godine
Nova Porsche-ova sportska limuzina (da, limuzina!) Panamera već mesecima privlači ogromnu pažnju medija mada će zvaničnu premijeru imati tek na salonu u Frankfurtu 2009. godine a prodaja bi po sadašnjim informacijama trebala početi u prvoj polovini 2010. godine. Ovo je odgovor Porsche-a na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte i budući Aston Martin Rapide. Na osnovu špijunskih fotografija nastala je i slika mogućeg izgleda nove Panamere, koja navodno veoma liči na konačan model. Za dizajn 4,8 metara dugačkog automobila odgovoran je Michael Mauer (radio i za Saab), koji je i limuzinskom Porsche-u uspeo da podari prepoznatljiv izgled ove marke. Kako se saznaje, u Panameru će se ugrađivati (bar u početku) 4,8 litarski V8 motor sa 400 i 520 konja a kasnije i 3,6 litarski V6 agregat kao i V10 mašina sa kojom će Panamera postizati preko 300 km/h. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka a u konstrukciji će se koristiti, između ostalog, i aluminijum kako bi se smanjila masa automobila. Naravno ni ovaj Porsche neće biti jeftin mada se još ne zna precizno koliko će tačno da košta.
Mercedes C63 AMG
Novi BMW M3 će uskoro dobiti jaku konkurenciju u vidu novog Mercedesa C klase u obradi AMG-a. Time Mercedes hvata priključak za tjunerima poput Brabusa, Carlssona, Lorinsera i Kicherera, koji su već predstavili svoje sportske dorade nove C klase. Budući C63AMG raspolagaće sa 6,3 litarskim V8 motorom snage oko 420KS što ga zaista čini pravom drumskom raketom. Ove najnovije slike su sa testiranja na nemačkoj stazi Nurburgring i pokazuju još uvek prilično maskiran automobil. Premijera serijske varijante se očekuje u septembru na salonu u Frankfurtu.
Peugeot 308 uhvaćen u Južnoj Africi
O novom Peugeotu 308 već smo pisali a kako se bliži datum zvanične prezentacije, tako se ovaj auto sve više sreće u svojoj definitivnoj formi. Ove špijunske slike su nastale pre dva dana u Južnoj Africi tokom snimanja video materijala što samo pokazaje da je dan promocije zaista blizu. Naravno ekipi, koja je obavljala taj posao, nepozvani fotograf nije bio ni malo simpatičan pa ne čudi nekulturna reakcija jednog od njih. Naravno na slikama se ne vide svi detalji novog modela ali dovoljno da se dobije opšta slika nove 308-ice. Inače, Peugeot će novi 308, naslednika već stare 307-ice, predstaviti u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu mada će zvanične fotografije sigurno biti objavljene mnogo pre toga. Prvo što se primećuje jeste izgled veoma sličan manjem modelu 207, dakle nema ništa od neke dizajnerske revolucije već bi se pre moglo reći da se radi o "naduvenoj" 207-ici. Do kraja ove godine prvo će se u prodaji naći hatchback verzija sa 3 i 5 vrata a tokom 2008. i Break/SW i CC varijante. Očekuje se da će verzija sa 3 vrata biti daleko atraktivnije dizajnirana od varijante sa 5 vrata, više u stilu nekog (polu)coupea, kako je to uradio Opel sa Astrom GTC ili Citroen sa modelom C4 Coupe, koji se prilično razlikuju od porodičnih varijanti sa 5 vrata. Paleta motora će obuhvatati (bar prema sadašnjim nezvaničnim informacijama) sledeće agregate : 1,4 i 1,6 litarske benzince sa 95 odnosno 120KS kao i 1,6 litarski turbo sa 150 konja. Kasnije dolaze na red i snažnije mašine sa 175 i 200KS. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,6 HDi u dve varijante; sa 90 i sa 109KS, sledi 2,2HDi sa 170 konja a tokom 2008. stiže i 2,0 HDi sa 138KS. Na samom kraju 2008. u ponudi će i hibridna verzija ali u kombinaciji dizel motor/elektromotor, koji bi trošio 3,4 litra goriva.
Hyundai i u Kraljevu
Hyundai Auto Beograd, generalni zastupnik za Hyundai u našoj zemlji, dobio je još jednog člana u svojoj prodajno-servisnoj mreži i to u Kraljevu. Kompanija Marić Centar je od 12. aprila postala novi ovlašćeni zastupnik marke Hyundai. Novi salon i servis Hyundai smešten je u Kraljevu, Progorelica 74a.
Izvor : www.vrelegume.co.yu
Porsche Cayenne S Transsyberia
Prošle godine su dva Cayenne-a (u privatnoj režiji) pobedila na Transsibirskom reliju (Transsyberia Rally) dugačkom 10.000 kilometara. Ohrabreni tim uspehom, u Porsche-u su odlučili da naprave manju seriju od 26 komada Cayenne-a S Transsyberia, posebno pripremljenih za ovogodišnji Transsibirski reli dugačak 6600 km koji će se održati od 2. do 17. avgusta. Reli počinje u Moskvi zatim prelazi u Sibir i završava se u Ulan Batoru, glavnom gradu Mongolije. Cayenne S Transsyberia je opremljen svom aktuelnom Porsche-ovom tehnologijom kao što su Porsche Traction Management (PTM), Porsche Dynamic Chassis Control (PDDC) i Porsche Active Suspension Management (PASM). Motor je 4,8 litarski V8 sa 385 konja uparen sa 6-stepenim Tiptronic S menjačem. Cayenne za ovaj reli ima i ojačane A i B stubove, zaštitni kavez, novi električni sistem, pojačanu zaštitu poda, sportski izduvni sistem od lakih materijala, specijalne off-road gume, dodatna svetla na krovu, vitlo za izvlačenje na prednjem braniku i kabinu opremljenu samo neophodnim stvarima. Tako se na mestu izbačene zadnje klupe nalazi dodatni set rezervnih točkova i par kanistera za gorivo. Ovakav Cayenne može da zagazi bez posledica u vodu duboku 76 centimetara. Spoljašnjost može biti ili u crnoj ili u srebrnoj boji ali uvek u kombinaciji sa narandžastom bojom točkova, retrovizora, zadnjeg krovnog spojlera i ukrasnih šara na bokovima.
Pre dve godine je nemački tjuner Novitec obradio Ferrari F430 i iz njegovog V8 motora zapremine 4,3 litra ugradnjom 2 kompresora izvukao 468kW/636KS i 638Nm (serijski model ima 360kW/490KS i 465Nm). U režiji Noviteca taj Ferrari je dobio oznaku F430 Bi Compressor a postizao je 348 km/h i ubrzavao do stotke za 3,7 sekunde (serijski model 315 km/h i 4 sekunde do 100 km/h). Ipak u Novitecu su pomislili da auto ima još veći potencijal pa su upravo predstavili evoluciju tog modela sa logičnim nazivom F430 Bi Compressor Evoluzione sa 20 konja više u odnosu na varijantu od pre dve godine, dakle sa ukupno 482kW/656KS pri 8200 obrt./min. i 662Nm. Osim pojačanog motora, F430 Bi Compressor Evoluzione je dobio sportski aero body paket, koji je testiran u vazdušnom tunelu univerziteta u Štutgartu zatim nove Brembo kočnice, specijalno razvijene za ovaj model, nove točkove (19 inča napred i 20 inča pozadi) kao i zanimljivu kombinaciju bele boje karoserije i crnih ukrasnih traka, koje se protežu preko automobila i lepo se uklapaju sa crnom bojom točkova i zadnjih svetala. Nažalost performanse ovog Bi Compressor Evoluzione Ferrarija F430 nisu promenjene pa i dalje razvija 348 km/h i ubrzava do 100 km/h za pomenutih 3,7 sekundi.
Posle Lorinsera, Brabusa i Carlssona evo još jedne prerade novog Mercedesa C klase. Ovoga puta Kicherer K35 CS. Umesto serijskih 200kW/272KS i 350Nm, Mercedes C350 u obradi Kicherera raspolaže sa lepih 225kW/306 konja i 380Nm. Međutim osim ovog benzinca, Kicherer je doradio i dizelaš C320 CDI tačnije dodao mu je 46 konja i sada razvija 270KS i 600Nm. Kichererov dizelaš ubrzava do 100 km/h za 6,9 sekundi (serijski 7,7 sekundi) a postiže 250 km/h. Spoljašnjost je Kicherer doterao 19 inčnim RS-1 točkovima (ručne izrade) sa odgovarajućim gumama, zadnjim difuzorom, sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika kao i spuštenim vešanjem. Naravno ni unutrašnjost nije prošla ništa lošije. Luksuzni materijali poput kože, alkantare, drveta, karbona i aluminijumskih pedala oplemenjuju ionako luksuznu atmosferu.
Prodat Papin Golf
Juče je na aukciji preko ebay-a prodat VW Golf IV iz 1999. godine, koji je nekada pripadao sadašnjem Papi Benediktu XVI. Auto je prodat za 204.400 američkih dolara kupcu čiji identitet nije objavljen. Dosadašnji vlasnik je bio kazino Golden Palace iz Teksasa, koji je pomenuti Golf kupio 2005. za 244.590 dolara. Sva prikupljena sredstva idu u humanitarne svrhe.
Citroen C1 za Kineze
Pre nekoliko nedelja pisali smo o navodnim francuskim planovima za reinkarnaciju Citroenovog Spačeka ali kako sada stoje stvari, novi Spaček bi mogao prvo da se pojavi u Kini ! Naime na različitim forumima po internetu se najavljuje posebna verzija Citroena C1 za Kinu ali promenjenog dizajna prednjeg dela tako da liči na stari dobri Spaček ! Na slikama vidite kako bi taj dizajnerski hibrid izgledao a vama prepuštamo i zaključak koliko je sve to uspešno ili "uspešno" izvedeno. Kako bilo, na poznati Citroen C1 "nakalemljeni" su hauba, maska, blatobrani, svetla, žmigavci, starinske kvake pa čak i platneni krov u stilu legendarnog Spačeka i dobijen je poseban model za Kinu. Naravno nikakvih zvaničnih vesti o ovom modelu nema pa sve ostaje na nivou špekulacija. Isto važi i za navodnu cenu, koja bi se u Kini kretala od 3500 do 5000 evra.
Buick Riviera Concept
Za salon u Šangaju (počinje 22. aprila) Buick najavljuje novi koncept sa starim imenom Riviera. Radi se o 2+2 coupeu, koji predstavlja novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Ipak auto nije osmišljen u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica njegove "svetske turneje". Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Drugih podataka o ovoj studiji za sada nema.