Teaser slika Minija Clubman
O Miniju Clubman smo već nekoliko puta opširnije pisali a sada se najava o ovom novom modelu našla i na oficijelnom sajtu ove britanske marke u vlasništvu BMW-a. Na sajtu je objavljena prva tzv. teaser slika kao potvrda skorog dolaska Clubmana na tržište. Naravno osim slike, koja pokazuje izgled automobila iz profila, drugih detalja nema tako da nam ostaje samo da sačekamo zvaničnu premijeru.
Peugeot 307 jeftiniji za 2000 evra
Beogradski Verano Motors (www.verano.co.yu), zastupnik Peugeot-a za Srbiju, u okviru nove akcije "Za život pun ideja", nudi ograničenu količinu Peugeot-a 307 Break (karavan) sa popustom od 2000 evra. Radi se o modelu sa 1,6 litarskim HDI dizel motorom od 80kW/110KS i bogatim paketom standardne opreme, koji uključuje klimu, ABS, servo upravljač, putni kompjuter, radio/CD plejer itd. Cena ovog modela sa popustom iznosi 18.300 evra sa PDV-om.
Još jedan kineski "novitet" sa salona u Šangaju i još jedan plagijat postojećih automobila. Ovo je Huanghai NCV ali se odmah prepoznaje prednji kraj skinut sa Pontiac-ovog modela Torrent (svetla, maska, hauba, blatobrani, branici) dok je ostatak izuzetno dobra kopija Lexus-a RX350 (da nema znaka kineske marke zadnji kraj bi veoma lako mogao i da prođe kao Lexus). Doduše ovakav dizajnerski hibrid dva različita automobila čak i ne izgleda loše. Naprotiv. A koliko će se to dopasti ljudima iz Pontiac-a i Lexus-a, ostaje da se vidi. Ne treba zaboraviti da ovo i nije prvi put da Huanghai klonira neke od aktuelnih modela. Prošle godine su iskopirali Kia-u Sorento, kojoj su nakalemili prednji deo Hyundai-ja Santa Fe i tako je nastao Huanghai CUV o kome smo tada pisali. Inače, ovaj novi Huanghai NCV pokreće motor snage 85kW/103KS i 170Nm obrtnog momenta.
Nova i naravno limitirana serija Forda Mustang Shelby GT500, nosi dodatni naziv Red Stripe i predstavlja, pre svega, jedinstvenu vizuelnu "nadogradnju" poznatog modela mada su određene promene učinjene i na ogibljenju (novi amortizeri, opruge i stabilizatori). V8 motor, zapremine 5,4 litra, ostao je nepromenjen pa i dalje ima 500 konja u paru sa manuelnim 6-stepenim menjačem. Ime Red Stripe opravdavaju dve crvene linije, koje se protežu celom dužinom automobila a u ponudi su crna i bela boja karoserije ali su linije naravno uvek crvene. Red Stripe paket u kabini podrazumeva crno/crvena kožna sedišta i tepihe sa Cobra logom. Ista Cobra značka, ali ovog puta sa crvenom podlogom kao zaštitni znak Red Stripe edicije, nalazi se i na masci hladnjaka i prednjim blatobranima. Ford Mustang Shelby GT500 košta 41.675 dok doplata za Red Stripe paket iznosi 1650 dolara.
Citroen je na Tuning Show-u u italijanskom gradu Rimini, izložio novu limitiranu verziju modela C2 s oznakom Supersprint, koja raspolaže sa belim linijama na bokovima, haubi, poklopcu prtljažnika i C stubovima. Takođe, kao zaštitni znak ove specijalne serije, na vratima se nalazi logo Supersprint a tu su i beli alu točkovi kao kontrast crvenoj boji karoserije. C2 Supersprint se bazira na standardnom modelu C2 VTS ali je, za razliku od njega, dobio nova zadnja svetla i novi izduvni sistem sa dve "lule" pozadi. Nažalost 1,6 litarski motor sa 16 ventila je ostao netaknut što znači da i dalje raspolaže sa 125KS. Takođe i transmisuja, ogibljenje i kočnice nisu pretrpele nikakve promene u odnosu na serijski VTS. Dakle, sve se svodi samo na estetsko doterivanje ali je zbog toga i cena samo 500 funti (740 evra) viša u odnosu na standardni C2 VTS.
Nemački tjuner Hamann je razvio novu verziju svog performance paketa za BMW Z4 M Coupe i nazvao ga Renn Taxi. Hamann doduše tek treba da saopšti tehničke detalje ali su bar objavljene fotografije novog modela, koji je više namenjen trkačkim stazama. Spoljašnjost je doterana novim aero body paketom, koji, između ostalog, sadrži novi prednji spojler i agresivnije pragove. U kabinu je Hamann ugradio zaštitni kavez, Recaro sportska sedišta, alu pedale i sl. Prethodni Hamann-ov paket za povećanje snage BMW-a Z4 M Coupe je podrazumevao 15KS i 20Nm više u odnosu na serijski model, koji iz 3,2 litra zapremine raspolaže sa 252kW/343KS i 365Nm. Očekuje se da nova Renn Taxi varijanta ovog Hamann-a ima daleko više snage a koliko, to ćemo saznati kada Hamann uskoro i zvanično objavi detaljne tehničke podatke.
Kineska kompanija Great Wall je domaći salon automobila u Šangaju iskoristila za promociju nekoliko novih automobila. O modelima i7 i Peri SUV smo već pisali a sada malo i o modelima Florid, Coolbear i Cowry. Florid (na prve dve slike) je ustvari serijska varijanta prošlogodišnjeg prototipa sa istim nazivom, koji je predstavljen na salonu u Pekingu. Pokreću ga 1,3 litarski benzinac i 1,2 litarski dizel motor. Ipak kao i mnogi drugi kineski automobili i Florid nema originalni kineski dizajn već je "pozajmljen" od nekog već postojećeg modela. Konkretno Florid je čista kopija (pozadi i sa strane) Toyotinog modela Ist ili Sciona Xa, kako se model zove u SAD-u mada je prednji kraj prekopiran sa nove Toyote Yaris a svetla neodoljivo liče na malu Toyotu Aygo. Podaci za ovaj model su: dužina 3907 mm, rastojanje među osovinama 2368 mm, volumen prtljažnika 330 litra a težina (zavisno od verzije), od 1050 do 1080 kg. Model je registrovan za 5 putnika a ugrađivaće se tri motora. Npr. najjači od 1498 kubika ima 74 Kw/100KS najveće snage pri 5600 obrtaja, a po tvrdnji fabrike ovaj motor zadovoljava Euro IV norme. Drugi novi model Coolbear (treća slika) je takođe serijska varijanta istoimenog prototipa predstavljenog prošle godine na salonu u Pekingu. I poput Florid-a i Coolbear predstavlja jos jednu kopiju i to Toyote BB ili u SAD-u Sciona Xb (samo je prednji kraj prilično promenjen). Evo nekoliko podataka i za ovaj model dužine 3951 mm i međuosovinskog rastojanja od 2499 mm. I u ovaj model Great Wall ugrađuje 3 motora, a kao i kod Florid-a najjači je onaj od 1498 kubika i 74Kw/100KS. Auto je registrovan za 5 osoba i budući da je veći od Florid-a i kockastog oblika, veći mu je i prtljažnik pa volumen istog iznosi okruglih 600 litara. Težina, zavisno od verzije, iznosi od 1125 do 1155kg. I za kraj i model s imenom Cowry (četvrta slika). Radi se o MPV automobilu (prvom u proizvodnom programu Great Wall-a), koga pokreće 2,0 litarski motor. Inače, Cowry je minivan sa 5 vrata i mesta za 7 osoba.
Chery A6 CC na salonu u Šangaju
Pre neki dan smo objavili jednu malu sliku, tačnije rendering, koji pokazuje izgled budućeg modela A6 CC, kineske kompanije Chery. U međuvremenu je auto i zvanično predstavljen na salonu u Šangaju, doduše još uvek kao koncept vozilo ali sa velikim izgledima da uđe u serijsku proizvodnju. Evo i par novih slika tog modela sa pomenutog salona. Ako se pojavi na proizvodnoj traci, u njega bi se ugrađivali motori od 2,0 litra (sa 4 cilindra) i V6 agregat zapremine 3,0 litra. Osim ove CC varijante, model A6 će se proizvoditi i kao klasična limuzina o kojoj smo takođe već pisali pre neki dan.
Dongfeng, jedan od najvećih proizvođača vozila u Kini, na salonu u Šangaju izlaže svoj prvi samostalno razvijen model JingYi. Tako se bar kaže u fabričkom saopštenju. Ipak ta tvrdnja se bar delimično može dovesti u pitanje ako se zna da je u razvoju ovog MPV automobila sarađivala evropska kompanija EDAG kao i to da ga pokreće Mitsubishi-jev 1,8 litarski motor a ne neki agregat iz sopstvenog razvoja. Još je veći problem izgled. Umesto da ponude svoj ("samostalno razvijen") dizajn, Dongfeng je prednji i zadnji kraj JingYi modela "pozajmio" od Mitsubishi-ja Grandis a bočni deo (tačnije vrata) od aktuelnog Renault Scenica ! Kako bilo ovaj dizajnerski hibrid čak i dobro izgleda za ovu klasu vozila. JingYi je inače minivan sa 5 sedišta za koga fabrika tvrdi da ima dovoljno mesta za glave i noge putnika. Dugačak je 4320 mm, širok 1800 mm, visok 1644 mm a međuosovinsko rastojanje iznosi 2685 mm. Auto kreće u prodaju krajem ove godine a u serijskoj opremi, prema navodima fabrike, biće i frontalni vazdušni jastuci i disk kočnice na sva četiri točka.
Dotle je došlo da su i Rumuni počeli da zameraju serijskom izgledu Porsche-a 911 tako da se rumunski Top Art Automotive Design (dizajner Bogdan Urdea) poigrao sa dizajnom prethodne generacije 911-ice (tip 996) i napravio daleko agresivniju verijantu. To je postigao ugradnjom novog prednjeg i zadnjeg spojlera (pozadi sa difuzorom), suknjicama sa strane, novim ogromnim zadnjim krilom, novom haubom napred, restilizovanim retrovizorima, panoramskim krovom, Lambo vratima sa vertikalnim otvaranjem, točkovima od 20 inča sa Yokohama gumama, LED zadnjim svetlima, novim kočnicma, sportskim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim sistemom (sa 4 izduvne cevi) itd itd. Kabina je oplemenjena kožom i elementima od karbon fibera a dodata je i kamera za olakšanu vožnju unazad.
Jianghuai, koji je jedan od najvećih kineskih proizvođača komercijalnih vozila, na salonu automobila u Šangaju predstavlja svoj prvi putnički auto. Model je razvijen pod kodnom oznakom C926 a odluka o početku projekta je doneta tek 26. septembra 2006. godine. Ovo pominjemo zbog ilustracije koliko malo vremena je ustvari Kinezima bilo potrebno za razvoj ovog automobila. Ipak da bi uštedeli na vremenu, u Jianghuai-ju su "pozajmili" dobar deo dizajna od drugih proizvođača pa je tako bočna silueta C926 kopija Kia-je Magentis, prednja maska kao da je skinuta sa Lexus-a LS a zadnji kraj podseća na aktuelni Mercedes E klase (svetla i poklopac prtljažnika). Dimenzije iznose : dužina/širina/visina 4830/1820/1424 mm. Ponuda motora će obuhvatati 2,0 litarski benzinac, poreklom iz Mitsubishi-ja kao i dva motora iz Hyundai-ja : od 2,0 i 2,4 litra zapremine. Auto kreće u prodaju u julu kada će dobiti i pravo ime.
Na salonu u Šangaju kompanija Byd Auto izlaže dva nova modela. O jednom od njih, modelu F3-R smo već pisali pre neki dan a sada malo o većem F6. Ovaj model je inače kao koncept predstavljen još pre nekoliko godina tako da je ovo njegovo pojavljivanje u Šangaju ustvari premijera njegove serijske varijante, koja će se uskoro naći u prodaji. F6 je dugačak 4850, širok 1822 a visok 1465 mm. Ovu luksuznu limuzinu (tako je reklamira sam proizvođač) pokreće 2,0 litarski motor (iz sopstvenog razvoja) uparen sa manuelnim menjačem (ne pominje se broj brzina) kao i Mitsubishi-jev 2,4 MIVEC litarski agregat. U serijskoj opremi se nalaze ABS, EBD, elektro paket, elektro-pomična sedišta itd.
Ponovo Buick Riviera Concept
Kao što smo i najavili pre nekoliko dana kada smo objavili jedinu tada dostupnu sliku, Buick na salonu u Šangaju izlaže novi koncept sa starim imenom Riviera. Sada su objavljene nove fotografije ovog prototipa i par dodatnih informacija vezanih za dimenzije. Ukratko radi se o 2+2 coupeu, koji najavljuje novi dizajnerski pravac u kome će se kretati budući modeli ove marke. Da ne bude zabune, Riviera nije osmišljena u američkoj centrali već u azijskom GM-ovom Pan Asia Tehničkom Centru. Ovde i napomena da GM (kome Buick pripada) u Kini ima svoju fabriku u kojoj se proizvode modeli Buicka prilagođeni kineskom tržištu a prošle godine je prvi put više Buicka prodato u Kini nego u samim SAD ! Pojavljivanje na salonu u Šangaju je samo prva stanica "svetske turneje" ovog koncepta. Naime posle Šangaja, Buick Riviera Concept će biti prikazivan na salonima koji slede a među njima je i nekoliko u SAD-u. Posmatrano iz profila, Riviera ima sve karateristike pravog coupea poput kratkih prednjih i zadnjih prepusta i prilično dugačkog nosa. Ipak ono što nije baš karakteristično i što privlači najveću pažnju na ovom konceptu, jesu njegova velika vrata, koja se otvaraju uvis poput galebovih krila čime je znatno olakšan ulazak putnika u kabinu ovog automobila. Da pomenemo i dimenzije (DxŠxV) 4710/1940/1415 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2870 mm.
Mnogi su se žalili na izgled Porsche-a Cayenne zamerajući da premalo liči na pravi Porsche a pravi Porsche je po njima samo model 911. Za takve ruska (!) tjuning firma Top Car prepravlja izgled Cayenne-a tako da posle njihovog tretmana prednji deo dobija svetla i još neke elemente sa aktuelnog Porsche-a 911 (fabričke oznake 997) tako da veoma liči na taj model što je bila i poenta čitavog zahvata. Osim toga, cela karoserija je pretrpela manje ili veće izmene uz pomoć novih sportskih panela. Ukratko, Cayenne u obradi Top Car-a izgleda izuzetno sportski i agresivno a zbog sakrivenih zadnjih kvaka i ogromnih otvora za ventilaciju ispred zadnjih točkova, stvara se iluzija kao da se radi o automobilu sa 3 vrata. Po ocenama, koje se mogu pročitati na internetu, ova je jedna od najboljih prerada Cayenne-a. Motor je obradila firma 9ff a njegova snaga se može popeti sve do 750 konja, zavisno od toga koliko ste solventni. Naravno i kabina je adekvatno obrađena a to opet zavisi od vaših želja i finansijskih mogućnosti. I još podatak da Top Car namerava da godišnje napravi od 30 do 50 ovakvih Cayenne-a