Nove slike Maseratija GS by Zagato
Pre nekoliko dana je italijanski dizajn studio Zagato objavio tri slike njihovog najnovijeg koncept vozila ali je na sve tri slike bio vidljiv samo zadnji deo ovog prototipa. Jednu od tih slika smo i mi objavili a u međuvremenu (tačnije danas) su se pojavile i nove zvanične fotografije, koje (konačno!) pokazuju ceo automobil. Maserati GS by Zagato je ekskluzivno predstavljen na manifestaciji Concours Villa dEste u italijanskom gradu Cernobbio, koja je počela danas a traje do 22. aprila. Ovaj unikatni automobil za osnovu koristi sada već stari Maserati Coupe odnosno njegovu Spyder varijantu (i to skraćenu platformu za 180 mm) a nastao je po zahtevu izvesnog Paola Boffija. Motor je isti kao i u serijskoj varijanti, dakle V8 mašina zapremine 4,2 litra sa 400 konja. Iako u Zagatu tvrde da novi Maserati GS kao uzor koristi izgled Maserati-ja A6 G Zagato iz 1954. godine, više liči na prošlogodišnji Ferrari 575GTZ i ovogodišnji koncept Diatto Ottovu.
Kao što je poznato, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila udarom u čvrstu prepreku a danas su objavljeni rezultati najnovijih crash testova. Nove "žrtve" njihovih testova bili su Mini Cooper i kabriolet Peugeot 207 CC. Kao što smo ranije pisali, testovi se izvode frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h. Ocene za bezbednost se izražavaju u zvezdicama a maksimum je 5 zvezdica. Bez ozbira na svoje male dimenzije, Mini Cooper je za zaštitu putnika dobio maksimalnih 5 zvezdica, za sigurnost dece 3, a za bezbednost pešaka dve zvezdice. Rezultati testa za 207 CC potvrđuju da i manji kabrioleti mogu pružiti maksimalnu bezbednost jer je ovaj model zaradio svih 5 zvezdica pri ocenjivanju sigurnosti putnika a za zaštitu pešaka je ocenjen sa dve zvezdice.
Chevrolet Epica dizel u Srbiji
Na tržištu Srbije se od nedavno može kupiti Chevroletov najveći model Epica opremljen 2,0 litarskim dizel agregatom. To je isti motor, koji već pokreće SUV model Captivu a iz 1991 ccm zapremine razvija 110kW/150KS pri 4000 obrt./min. i 320Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. Epica 2,0d u ponudi ima dva menjača : manuelni sa 5 stepeni i automatski, koji takođe ima 5 stepeni prenosa. Uvođenjem u ponudu i dizel agregata, Epica je postala još privlačnija poslovno-porodična limuzina sa velikom ponudom prostora u kabini i velikim prtljažnikom od 480 litara. Dimenzije Epice iznose D x Š x V : 4804 mm/1807 mm/1449 mm uz međuosovinsko rastojanje od 2700 mm. Fabrika deklariše prosečnu potrošnju od 6,1 litar na 100 km odnosno 7,5 litara u gradu ali su test vozači ustanovili da je ta vrednost u stvarnosti veća za 1,5 litara (usput rezervoar prima 65 litara goriva) a maksimalna brzina iznosi tačno 200 km/h a ubrzanje do 100 km/h 9,7 sekundi. Za ovako veliki auto težine 1560 kg sasvim solidni rezultati. Ipak novinari, koji su je vozili na nedavnoj promociji u Španiji, imaju i zamerke. Naime, položaj za volanom se relativno teško nalazi, sedi se prilično visoko a sedišta u krivinama ne daju dovoljno veliku potporu. Hodovi menjača jesu precizni ali i prilično dugi. Ipak najveće zamerke idu na upravljač jer pruža veliki otpor pri okretanju naročito pri većim brzinama. S druge strane pohvale idu na komforan enterijer solidne završne obrade i na solidno odmereno ogibljenje, koje vrlo dobro upija neravnine. Uz to i ESP (elektronska kontrola stabilnosti) se serijski ugrađuje u Epicu dizel. Takođe i pristupačna cena je jedan od aduta ovog automobila. Osnovna Epica 2,0d sa LS paketom opreme košta prihvatljivih 21.380 evra sa PDV-om dok garancija iznosi 3 godine. Za poređenje benzinska verzija Epice sa 142KS košta 19.380 evra sa PDV-om.
Dacia Logan 1,6 16v Prestige
Izvor : www.blic.co.yu
Rumunski bestseler doživeo je nedavno blagi redizajn, s kojim je uporedo dopunjena i ponuda motora i opreme. U Logan je počeo da se ugrađuje najjači agregat do sada - benzinac od 1,6 l, maksimalne snage 105 konja. Novitet se u odnosu na dosadašnju verziju, iste radne zapremine, razlikuje po primeni dva bregasta vratila u glavi, četiri ventila po cilindru i - naravno - većoj snazi. Savremenija konstrukcija donela je dodatnih 18 konja, koji su značajno unapredili performanse rumunskog vozila. Logani se do sada nisu proslavili na tom polju, ne samo zbog nejakih motora već i zbog prilično produženog prenosa. Osnovna ideja bila je da se ponudi ekonomično vozilo koje neće puno koštati, ni puno trošiti. Nadgradnja je zato usledila tek s redizajnom.
BEZ PRETERIVANJA
Iako novi paket opreme nosi zvučnu oznaku Prestige jasno je da u Loganu nema previše luksuza (inače bi cena preskočila željene okvire). Sve se svodi na nekoliko atraktivnijih detalja, kao što su svetla podloga instrument table, imitacija aluminijuma na centralnoj konzoli, Blaupunktov radio-CD-MP3 plejer (bez duplih komandi) i kožne obloge upravljača i ručice menjača. Tu su, naravno, i elementi koje smo već imali prilike da sretnemo u Laureatima - klima-uređaj, servo pojačavač upravljača, centralno zaključavanje i električne komande svih prozora u vratima i spoljnih ogledala. Upravljač i dalje ne može da se podešava po visini (samo vozačevo sedište ima tu vrstu regulacije), na oblogama vrata nema pravih ručica već su one izvedene iz oplate (žene se žale da na njima lako lome nokte), a ni zadnja klupa ne može da se obori kako bi se proširio prtljažni prostor. Brižljivo vođenje računa o svakom uloženom evru podrazumeva i uštede na prekidačima, pa se na primer zadnji prozori otvaraju preko zajedničkih tastera postavljenih u sredini vozila (iza ručice menjača).
SOLIDNE PERFORMANSE
Na sličan način kao i oprema, projektovane su i vozne karakteristike. Unapređenje u odnosu na slabiju verziju od 1,6 l (87 KS) nije smelo da pređe granicu koja bi dovela do značajnog podizanja cene - kako prilikom nabavke tako i eksploatacije. Logan Prestige 1,6 16V nudi taman toliko da na autoputu ne dobijete kompleks od zapadnih limuzina slične veličine i motorizacije. S maksimalnom brzinom od preko 180 kilometara na sat i solidnim ubrzanjima, uz prihvatljivu potrošnju goriva (prosek na testu bio je ispod osam litara na 100 kilometara pređenog puta), ova Dacia će podjednako dobro poslužiti i za porodični odlazak na godišnji odmor i za svakodnevno krstarenje gradom. Logan Prestige s novim detaljima i opremom, dakle, košta taman koliko je i privlačniji u odnosu na bazne varijante. Sve drugo narušilo bi koncept, koji se u protekle dve i po godine pokazao kao veoma uspešan.
CENA I OPREMA TEST VOZILA
Dacia Logan 1.6 16V Prestige: ABS, EBD, dva vazdušna jastuka, branici u celosti u boji karoserije, zadnji spojler, svetla za maglu napred i nazad, servo upravljač, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, imobilizator, elektropodizači stakala u svim vratima, radio-CD-MP3 plejer s četiri zvučnika, kožom presvučeni upravljač i ručica menjača, elektropodesiva spoljašnja ogledala, klima uređaj, tonirana stakla s UV filterom, „aluminijumske“ aplikacije na instrument tabli, podloga instrumenata s aluminijumskim efektom, metalik boja (+243 E)… Cena vozila s uračunatim PDV-om je 10.503 evra.
Autor : Aleksandar Andrić
Prošle godine je Citroen počeo sa prodajom modela C4 u obliku klasične troprostorne limuzine sa 4 vrata na velikom kineskom tržištu a sada će se taj model naći i na tržištu Južne Amerike. Proizvodnja u argentinskom gradu Palomar je upravo započela a prodaja počinje tokom jula meseca. Inače, ova treća varijanta modela C4 u Južnoj Americi će nositi ime C4 sedan dok je u Kini komercijalizovan kao C-Triomphe. Od juna prošle godine u Kini je dosad prodato preko 30.000 komada ovog modela. Kako se navodi, C4 sedan je odgovor na očekivanja kupaca sa različitih tržišta Južne Amerike, pre svega zbog produženih linija klasičnog limuzinskog oblika karoserije. U Citroenu očekuju i da ojača poziciju marke na argentinskom tržištu gde je prošle godine zabeležen porast prodaje Citroena za 30 odsto. U odnosu na hatchback varijantu C4, ova sedan verzija, osim duže karoserije, ima i produženo međuosovinsko rastojanje, koje je sada 2700 mm. Dužina je 4802 mm, širina 1773 mm a visina 1512 mm. Naravno i prtljažnik je veći a zapremina mu iznosi 513 litara. Običan hatchback model ima 4,26 metra dužine i zapreminu prtljažnika od 320 litara. Nema nikakvih nagoveštaja da bi C4 sedan mogao da se nađe i u Evropi.
Peugeot je obeležio još jedan vredan rekord. S proizvodne trake Peugeotove fabrike u kineskom gradu Wuhan, sišao je jubilarni, 6-milioniti primerak modela 206. Slavljenik je verzija 206 S sa benzinskim 1,6 litarskim motorom. Inače, Peugeot 206 se danas proizvodi u 6 fabrika i to u količini od 1500 primeraka dnevno a jedna od fabrika je i pomenuta u Wuhanu, kojoj je pripala čast da napravi jubilarni primerak. Danas se, prema poslednjim podacima, na putevima EU kreće oko 4,5 miliona primeraka 206-ice. Najviše naravno u Francuskoj (oko 1.461.000) sledi Velika Britanija (645.000), Italija (533.000), Španija 465.000) i Nemačka 395.000. Najviše se 206-ica prodavala 2002. godine kada je nove vlasnike našlo čak 800.000 primeraka i to u 150 zemalja.
Mercedes je ponudio posebnu ediciju svog CLK modela (i u coupe i u kabrio verziji) pod nazivom Sport Edition. Za atraktivniji spoljašnji izgled brinu se 18-inčne felne originalnog dizajna, AMG elementi eksterijera i bi-xenon prednja svetla. U unutrašnjosti je posebnost ove serije naglašena AMG-ovim sportskim upravljačem i aluminijumskim sportskim pedalama. Sport Edition serija je inače skuplja od običnog CLK za 3332 evra. Kao što smo rekli AMG elementi se brinu za dinamičniju pojavu a obuhvataju novi prednji branik sa spojlerom i povećim otvorima za vazduh a tu su i "suknjice" sa strane, spojler na poklopcu prtljažnika i hromirani završetak izduvne cevi. Pomenute 18-inče felne su sa gumama dimenzija 225/40 R 18 napred i 255/35 R 128 nazad. Menjač je automatski 7G-Tronic sa 7 stepeni prenosa.
BMW CS Concept
BMW se na salonu u Šangaju predstavlja novim koncept automobilom, koji najavljuje budući pravac dizajniranja novih generacija BMW modela. Mada BMW ne daje nikakve informacije o mogućnosti serijske proizvodnje (iako je auto praktično za to spreman), vrlo je moguće da CS Concept pokazuje kako bi mogao da izgleda novi sportski sedan serije osam o kome se u poslednje vreme pronose glasine. Novi automobil (koristi platformu buduće serije 7) bi bio rival drugim sportskim modelima sa 4 vrata u coupe stilu, poput Aston Martina Rapide, Mercedesa CLS, Maseratija Quattroporte i Porsche-a Panamera. Spoljašnje dimenzije su impresivne. Dugačak je 5100 mm, širok 1981 mm a visok 1359 mm dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3142 mm. Time je sadašnja serija 7 kraća (5040 mm) i uža (1902 mm). Naravno CS Concept ima mesta samo za 4 putnika za koje su pripremljena sportska i veoma nisko postavljena sedišta da bi svi putnici, a ne samo vozač, uživali u pravoj sportskoj vožnji. Navodno bi ovaj koncept trebao da popuni prazninu između serije 7 i velikog Rolls Royce-a Phantom, naravno pod uslovom da uđe u proizvodnju. Dizajn je prilično futuristički sa puno oštrih ivica (dovoljno je pogledati agresivan i moćan prednji kraj sa ogromnim "bubrezima") a veliki točkovi veličine 21 inča samo nagoveštavaju potencijal i performanse ovog automobila. Za njih će se brinuti V12 motor zapremine 6,0 litara.
Audi Cross Coupe quattro concept
Kao što smo juče i najavili Audi je i zvanično predstavio novi koncept automobil Cross Coupe quattro concept, koji će biti glavna zvezda nemačke marke na predstojećem salonu automobila u Šangaju (22.-28. april). Osim toga Cross Coupe quattro concept najavljuje i novi Audi Q5, manji SUV model, koji će se u prodaji pojaviti tokom 2008. godine iako to Audi nigde u svom saopštenju izričito ne pominje. Mada ne treba zaboraviti da je novi koncept napravljen na platformi Audi-ja A3 i VW Golfa, koju koristi i novi VW Tiguan. Kako kažu u Audi-ju, Cross Coupe quattro kombinuje dizajn i dinamičke osobine kompaktnih sportskih automobila iz premijum segmenta sa prostranošću i funkcionalnošću SUV vozila. Osim toga inovativna tehnička rešenja pokazuju nove pravce u postizanju veće efikasnosti, uživanja u vožnji i komfora tipičnog za Audi. Ukratko, novi koncept sa 4 vrata i 4 sedišta privlači pažnju svojim ogromnim točkovima od 20 inča, visokim klirensom, pokretnim krovom, svetlima LED tehnologije i uopšte sportsko-elegantnim izgledom, koji ipak ne odudara od već poznatog Audi-jevog stila mada ga fabrika opisuje kao sledeći korak u razvoju njihovog dizajna. Posebno je zanimljiv prilično položen C stub, oblikovan skoro kao na nekom coupe-u. Valjda zato i Coupe u nazivu ove studije. Kako bilo rezultat je izuzetan. Motor je 4-cilindrični turbo-dizel TDI, zapremine 2,0 litra sa piezo tehnologijom a razvija 204KS i 400Nm obrtnog momenta. Po fabričkim podacima, prosečna potrošnja je malih 5,9 litara na 100 km puta a već sada zadovoljava buduće Euro6 propise. Cross Coupe quattro concept je opremljen i Audijevim MMI kontrolnim panelom, S-tronic menjačem sa duplim kvačilom i keramičkim disk kočnicama a pogon je naravno na sva četiri točka. Kao što smo napomenuli Cross Coupe quattro concept najavljuje novi Audi Q5 a to više nego očigledno dokazuje već i svojim dimenzijama. Dugačak je 4,38 metra, širok 1,82, visok 1,60 a međuosovinsko rastojanje iznosi 2,60 metra. Dovoljno da pomrsi račune BMW-u X3 mada je X3 nešto duži ( 4569 mm).
Irmscher je ponudio novi sportski aero body kit Pure za agresivniji nastup dobro poznate Astre GTC. Sportski paket sadrži novi prednji branik sa integrisanim spojlerom, trepavice na svetlima, novu masku (znak Opela je ostao), pragove, zadnji branik sa difuzorom i dve izduvne cevi, svetla pozadi sa novom optikom, 30 mm spušteno ogibljenje kao i decentni krovni spojler. Tačka na i su nove 19 inčne GT Star felne sa Dunlop SP Sport Maxx gumama (225/40 ZR19). U ponudi su i Sport Star točkovi veličine 18 inča. Astra GTC Pure privlači pažnju i belom bojom karoserije sa crnim aplikacijama po bokovima. Osim estetskih promena, Irmscher za Astru GTC Pure nudi i kit za povećanje snage i benzinskih i dizel motora. Tako 2,0 litarski turbo benzinac umesto serijskih 200 konja sada ima 199kW/270KS. Dizel agregat 1,7 CDTi posle tretmana Irmschera raspolaže sa 20 konja više (sa 103kW/140KS) a veći 1,9 CDTi je dobio 25 dodatnih konja pa sada pod haubom kuca srce od 129kW/175KS.
Ovaj ručno izrađen roadster u retro look-u je plod rada švedske kompanije Leopard (ali se proizvodi u Poljskoj) a ima masu od samo 1150 kg i motor sa 405 konja. Sa ovakvim podacima ne čudi ubrzanje do 100 km/h za samo 4 sekunde dok je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Motor je 6,0 litarski (otuda i ime automobila), V8 konfiguracije sa 542Nm obrtnog momenta poreklom iz Chevrolet Corvette. Menjač je naravno manuelni, sa 6 stepeni prenosa. Zahvaljujući aluminijumskoj karoseriji, masa je pomenutih 1150 kg pa potrošnja po navodima proizvođača iznosi samo 10 litara. Unutrašnjost je u koži, uključujući i volan marke Momo. Leopard je postavljen na 16 inčne točkove (napred) a pozadi od 17 inča (gume 225/40 ZR 16 napred i 255/45 ZR 17 nazad). Cena u ovog dvoseda u Nemačkoj iznosi 127.000 evra.
Zastava 10 kasni zbog Vlade ?
Izvor : Tanjug
Početak sklapanja Zastave 10 u pogonima kragujevačke fabrike, može biti pomeren ukoliko uskoro ne bude formirana nova Vlada.
"Finansiranje celog projekta sklapanja Zastave10 u vrednosti oko 14,7 miliona evra, realizujemo sredstvima od privatizacije zastavinih društava, ali je sada, zbog neformiranja Vlade, ceo taj proces usporen, jer su nam potrebne određene dozvole i saglasnosti za finansiranje i trošenje para u tom projektu", rekao je direktor preduzeća Zastava auto Zoran Bogdanović. On je naglasio da bi formiranje Vlade olakšalo poslovanje i pomoglo da se ispoštuje planirani rok za početak sklapanja tog automobila, iako preduzeće ima alternativne izvore finansiranja poslovanja, kao i kredite sa dugoročnom otplatom za kupovinu opreme. Bogdanović je dodao da su u tom preduzeću do danas kupili opreme u vrednosti za šest miliona evra. Naglašavajući da će na sklapanju Zastave10 raditi oko 250 radnika i sedam već pristiglih robota od kojih pet u karoseriji, a dva u montaži Bogdanović je rekao "da je do danas 99 odsto pristigle opreme za sklapanje Zastave10 montirano i da je sada u toku softversko podešavanje opreme u čemu im pomaže osam stručnjaka iz Italije."Prednost robota u automobilskoj industriji, nije samo u smanjenju radne snage i troškova poslovanja već i zbog kvaliteta proizvodnje", ocenio je Bogdanović i dodao da će time biti izbegnute određene greške u samom procesu sklapanja automobila i ponovljivosti operacija. Zastava automobili i italijanski Fiat su u septembru 2005. godine potpisali ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji, kojim je Zastava dobila licencu za sklapanje Punta, ali je prethodno imala obavezu i da prodaje taj auto koji se sa oznakom Zastava10 još uvek proizvodi u Fiatu. Novosnovano preduzeće Zastava auto zaduženo za prodaju i sklapanje Zastave 10 do danas je prodalo 4.301 tih automobila.
Subaru i u Novom Sadu
Subaru širi svoju prodajnu mrežu po Srbiji pa je samo nekoliko dana posle otvaranja novog salona u Beogradu (Interspeed, Hajduk Veljkov Venac 4-6), otvoren još jedan prodajni-servisni objekat za ove japanske automobile i to u Novom Sadu na bulevaru Slobodana Jovanovića 4a. Salon je otvorila firma Graditelj Group, inače poznata i kao zvanični zastupnik za terenska i pick up vozila Isuzu.
Izvor : www.vrelegume.co.yu
Ponovo Fiat Bravo CC
O Fiatu Bravo-u u kabrio izdanju smo nedavno već pisali i objavili jednu skicu mogućeg izgleda sa italijanskog sajta Infomotori. Italijani se i dalje bave tom idejom pa evo još jedne vizije kako bi Bravo CC (Coupe-Cabrio) mogao da izgleda. Ovoga puta impresije su sa sajta Autoblog.it. Iako i dalje iz Fiata nema zvaničnih vesti da se takav Bravo uopšte sprema, italijanski mediji očigledno navijaju da u Fiatu skupe dovoljno hrabrosti i naprave svog konkurenta VW Eosu. U svakom slučaju zanimljiva realizacija.
Nemački Novitec je u poslednje vreme veoma aktivan u tjuniranju italijanskih modela, koja su im ionako specijalnost. Nedavno smo pisali o njihovoj preradi Alfe 159, Alfe Brere a pre neki dan i Ferrari-ja F430. Sada su ponudili i tuning paket za atraktivniji i privlačniji izgled najnovijeg Fiatovog modela Bravo. Ovaj aero body kit obuhvata novi prednji i zadnji spojler, pragove, točkove od 18 ili 19 inča i 4 izduvne cevi pozadi (po dve na svakom kraju automobila). Zanimljivo da Novitec nije objavio podatke o povećanoj snazi motora iako je Bravo prošao Novitec-ov chip tjuning.