
Salon automobila u Pekingu je sve bliže (2008 Auto China motor show, traje od 20. do 28. aprila), pa je i domaća kompanija Chery Automobile najavila neke od svojih noviteta, koje će premijerno promovisati na svom izložbenom prostoru od 2500 kvadrata.
Možda i najzanimljivija je serija od pet malih modela pod zajedničkim imenom Faira, koje pokreće ekonomični 1,3 litarski motor. Ukratko, Faira porodica se sastoji od hatchback modela sa troja vrata Faira BB (prva slika), slede sportski crossover Faira JJ (slika 2), sedan Faira HH (slika 3), hatchback sa petora vrata Faira NN (slika 4) i na kraju sportski model Faira YY (slika 5).
Tačno četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli
verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za
samo šest meseci), VW od sada kupcima i u Velikoj Britaniji nudi njegovog
duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi Golf
GTI Pirelli se bazira na Golfu GTI Edition 30, pa poput njega iz 2,0 litarskog
TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h, dok ubrzanje do stotke u
verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem
6,6 sekundi). Iako u
osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa
prednjim spojlerom, pragovima i zadnjim branikom u boji karoserije), Pirelli
verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. To se, pre
svega, odnosi na gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake
točkove i Pirelli logo na zadnjim vratima. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim
sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i
ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za
ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna
kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji
interijera. U standardnoj opremi ovog Golfa se nalaze ESP sistem elektronske
kontrole stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, CD stereo sistem, dvozonska
automatska klima, a kupci će moći da biraju između tri boje karoserije : reflex
silver, diamond black i blue graphite. Cene startuju od 22.555 funti (za model
sa troja vrata i 6-stepenim manuelnim menjačem), a završavaju se cenom od
24.385 funti, koliko treba platiti verziju sa pet vrata i DSG menjačem.

Leon Copa je nova specijalna i naravno limitirana edicija ovog Seatovog modela, napravljena povodom starta nove sezone Seat Leon Supercopa. Za pogon je izabran provereni četvorocilindrični 2,0 litarski turbo FSI agregat VW grupacije, koji ovde razvija svih 210kW/285KS i 360Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za najveću brzinu od 254 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi. Potrošnja inače iznosi 8,3 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 199 grama po kilometru. Leon Copa Edition, sem snažnijeg motora (najsnažniji koji je ikada ugrađen u Leon), ima i Eibach opruge, pojačane kočnice, Seat Sport aero body kit, crne aluminijumske točkove od 18 inča, kožna sportska sedišta, aluminijumske pedale i sportski volan. Seat će napraviti samo 55 primeraka Leona Copa Edition, a prodavaće ga po ceni od 38.500 evra.
Smart Limo by Carbonyte

Pošto su nedavno podigli prašinu sa produženim Ferrarijem 360 Modena, u britanskoj firmi Carbonyte su sličan postupak uradili i na prethodnoj generaciji malenog Smarta ForTwo. Njihov Smaaart je naime dugačak čak 5100 mm (poput Mercedesa S klase), odnosno skoro duplo više u odnosu na standardni model koji ima 2695 mm. Carbonyte Smaaart i dalje pokreće motor sa samo 600 kubika, što je dovoljno za brzinu od 80 milja na sat (128 km/h).
VIDEO : Carbonyte Smaaart

Tjuning kompanija ART je posle nedavnog doterivanja Mercedesa G klase, sada svim zainteresovanim kupcima ponudila novi paket za doradu Mercedesove S klase. Možda i najzanimljiviji detalj jeste dvobojna karoserija, mada pažnju privlače i novi prednji branik sa integrisanim svetlima za maglu, jedinstveni prednji gril, dve dvostruke izduvne cevi i zadnji branik sa integrisanim difuzorom. U paketu su još kožna unutrašnjost (takođe u dve boje), pojačani motor (ne precizira se njegova snaga, ali ART navodi da je ima više nego dovoljno), kao i ogibljenje spušteno za 30 mm i posebni ART točkovi od 21 inča.
Geely NL Concept

Na predstojećem salonu automobila u Pekingu (od 20. do 28. aprila), kineski Geely će domaćoj publici pored studija GT Concept, GE MPV, HL MPV, FC-3, LC-E, CE Concept i serijskog modela King kong2, predstaviti i studiju kompaktnog crossover/SUV vozila NL Concept. Kao i za većinu pomenutih automobila, ni za Geely NL Concept za sada nema nikakvih detalja u vezi motora, dimenzija i opreme, ali bar dizajn puno obećava. Više podataka uslediće dakle tek na salonu u Pekingu.
Uhvaćena Honda Pilot u serijskoj varijanti

Honda je koncept sledeće generacije svog modela Pilot predstavila javnosti još na januarskom salonu automobila u Detroitu, kada je najavljeno da će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci. U međuvremenu su lovci na novitete negde u Kaliforniji uspeli da naprave par špijunskih fotografija serijske varijante ovog modela, a kao što se i očekivalo, serijski primerak se praktično i ne razlikuje od koncept automobila. Japanska marka novi Pilot inače najavljuje kao crossover – SUV model, koji nudi kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, budući Pilot će karakterisati praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu se drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Honda Pilot će dobiti i novu generaciju benzinskog V6 motora, koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Prema poslednjim vestima, Honda će novi Pilot zvanično promovisati već sledeće nedelje, dok će prodaja u Americi startovati na jesen ove godine.
Nova Opel Astra stiže sledeće godine

Na nemačkoj stazi Nirburgring su nedavno snimljeni kamuflirani prototipovi nove generacije Opel Astre, možda i najvećeg konkurenta budućem šestom izdanju popularnog Volkswagenovog Golfa. Na osnovu tih snimaka napravljeni su i ovi crteži mogućeg izgleda nove Astre, čiji će dizajn velikim delom biti inspirisanom modelom Insignia (zamenjuje sadašnju Vectru), najavljenim za ovogodišnji salon u Londonu. I dok će novi Golf biti predstavljen javnosti još tokom ove godine, nova Astra će svetlost dana ugledati u martu 2009. na salonu automobila u Ženevi, dok će se na tržištu SAD-a pojaviti godinu dana kasnije, ali pod oznakom Saturna (koji je, kao i Opel, deo General Motorsa). Nova Astra će se bazirati na GM-ovoj Delta platformi, a kao i do sada, nudiće se u širokoj paleti karoserijskih varijanti, koja uključuje hatchback, coupe (GTC) karavan, sedan i kabrio verzije (Opel planira i Astru Hybrid, ali tek za kraj 2010. godine). Što se motorizacije tiče, očekuje se da nova Astra dobije sličnu paletu pogonskih agregata kao i aktuelni model, što znači benzince sa rasponom snage od 75 do 240 konja, kao i dizelaše sa snagom od 90 do 150KS.
Lamborghini Murcielago SV

Automobil na ovim špijunskim slikama je najverovatnije nova varijanta Lamborghinija Murcielago sa dodatkom u imenu SV i sa pogonom samo na zadnjim točkovima. Ukratko, radi se o olakšanoj i snažnijoj verziji poznatog sportskog modela, koja će biti za bar 100 kg lakša od sadašnjeg Murcielaga LP640 (1565 umesto 1665 kg). Kako bi se smanjila masa automobila, mnogi delovi će biti izrađeni od karbon fibera (vrata, zadnje krilo), kao što je to urađeno i na manjem kućnom modelu Gallardo Superleggera (čija je proizvodnja nedavno završena). Murcielago SV će naravno dobiti i pojačan V12 motor, pa će umesto 640 raspolagati sa 680 konja. Zajedno sa manjom masom, to bi trebalo da omogući maksimalnu brzinu od 350 km/h. Još se ne zna kada će se ovaj Murcielago SV pojaviti u prodaji ali bi to moglo da se desi odmah posle premijere na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu.

Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je predstavila modifikovanu verziju svog sportskog paketa namenjenog BMW-u serije 6 za 2008. godinu. To znači da njihov aero body kit za seriju 6 podrazumeva nove pragove, prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, modifikovani zadnji branik i zadnji spojler sa integrisanim kočionim svetlom. Paket promena na spoljašnjosti zaokružuju i novi aluminijumski točkovi od 20 inča i izduvni sistem sa hromiranim završecima. Naravno, AC Schnitzer se nije zaustavio samo na izgledu, pa je ACS6 dobio i pojačani kočioni sistem, sportsko ogibljenje, kao i paket za povećanje snage motora, koji se ugrađuju u seriju 6. Tako je dizelaš u modelu AC Schnitzer ACS6 3.5d pojačan na 310KS i 680Nm obrtnog momenta (serijski BMW 635d ima 286KS i 580Nm), dok je benzinac iz BMW-a 650i ojačan sa 367 na 411KS, što mu je omogućilo i najveću brzinu od 285 km/h.

Ford je krenuo sa prodajom limitirane "Black Magic" serije modela Focus CC (Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom), koji će biti napravljen u samo 600 primeraka. U skladu sa svojim imenom, Focus CC "Black Magic" je dostupan samo u crnoj boji, kao i sportski podešenim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 17 inča (gume 205/50 R17), sportskim kožnim sedištima (naravno u crnoj boji), sportskim volanom, MP3/radiom i posebnim patosnicama. Za pogon su odabrani 2,0 litarski benzinac sa 107kW/145KS i 2,0 litarski dizel od 100kW/136KS. U Nemačkoj Focus CC "Black Magic" u benzinskoj verziji košta 28.100, a sa dizel agregatom 30.100 evra.

Mercedes je predstavio novu paletu četvorocilindričnih dizel motora, koji se u odnosu na prethodnu generaciju odlikuju većom snagom i manjom potrošnjom goriva (npr. najsnažnija varijanta sa 150kW/204KS i 500Nm ima za 20% više snage i 25% više obrtnog momenta u odnosu na odlazeći agregat, a troši 0,5 litara manje goriva i emituje 13% manje CO2 po kilometru nego prethodnik). Novi dizelaši (svi zapremine 2143 kubika i sa 16 ventila) će se ove jeseni prvo naći u modelima Mercedesove C klase, i to u varijantama C 250 CDI (150kW/204KS, 500Nm), C 220 CDI (125kW/170KS, 400Nm) i C 200 CDI sa 100kW/136KSi 330Nm. U planu je da se ovi motori ugrađuju i u neka Mercedesova SUV vozila, kao i u hibridne modele ovog proizvođača. C 250 CDI po fabričkim podacima troši samo 5,4 litre dizela na 100 km (emituje 143 grama CO2 po km), dok se C 220 CDI zadovoljava sa 5,1 litrom, a emisija CO2 mu iznosi 136 g/km.