home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Volvo će već početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show) prikazati serijsku verziju svog koncepta XC60 (na slikama), predstavljenog inače na salonu u Detroitu pre tačno godinu dana. Ovaj novi manji crossover je odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budući Audi Q5. U ovom trenutku naravno još nema zvaničnih podataka koji će motori pokretati XC60, ali prema nekim ranijim informacijama, u paleti agregata će biti četiri benzinca (1,8L, 2,5L turbo, 3,2L i T6) i dva dizelaša (1,8L i 2,3L). Prodaja u Evropi bi trebalo da počne pred sam kraj ove godine (u Americi početkom 2009.), a cene će se kretati od 35.000 pa sve do 70.000 evra.





Novi Fiat 500 je osvojio zaista mnogo nagrada i priznanja u proteklih nekoliko meseci (uključujući i prestižnu titulu evropskog automobila godine 2008.), a najnovija u nizu je titula "2008 Gay car of the year". Prošle godine ovu nagradu je osvojio Alfa Romeo Spider, a 2006. pobednik je bio Aston Martin DB9 Volante. Evo i liste 10 automobila koji su ove godine osvojili najviše poena u ovom izboru:

1.- Fiat 500 (122 poena),  2. -Alfa 8C (83 poena), 3.- Volvo C30 (53 poena), 4.- Aston Martin DBS (42 poena), 5.- Aston Martin V8 Vantage (37 poena), 6.- Audi R8 (30 poena), 7.- Maserati Granturismo (30 poena), 8.- Rolls Royce Drophead coupe (29 poena), 9.- Audi A5 (23 poena), 10.- Renault Twingo (21 poen)



Dok se putevima već uveliko voze moderne reinkarnacije VW Bube, Minija, Fiata 500 (a najavljuje se i novi Citroenov Spaček i BMW Isetta), još uvek nema ni naznaka o eventualnoj retro verziji legendardnog Renaulta 4. Ipak, za one nostalgičare koji bi želeli da sednu za upravljač neke nove "četvorke", rešenje ipak postoji. Doduše, to rešenje dolazi iz Japana, gde tjuning kompanija DAMD vlasnicima Suzukija Lapin nudi poseban kit, uz čiju pomoć Lapin poprima karakterističan izgled Renaulta 4. Dakle, tu su karakteristična maska da okruglim svetlima, žmigavci, branici, hauba motora, bočne zaštitne lajsne, zadnja svetla...Prvi Renault 4 je inače nastao 3. avgusta sada već daleke 1961. godine i obeležio je čitavu jednu epohu. Za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta, "četvorka" je prodata u preko osam miliona primeraka (tačnije 8.135.424). Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromahe”. Oni zlobniji nazvali su ga „šalterom” (zbog načina otvaranja prozora), a menjač brzina – kišobranom.



Posle onih procurelih slika obnovljenog Mercedesa CLS (u AMG verziji) iz decembra prošle godine, nemački proizvođač je danas konačno objavio i prve zvanične fotografije i detalje o ovom redizajniranom modelu. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme, doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene (tako je bilo i sa nedavnom promocijom osveženog roadstera SLK), pa je to slučaj i sa ovim modelom. Prema prvim zvaničnim fotografijama, obnovljeni CLS se dizajnerski od dosadašnje verzije razlikuje najviše po nešto dinamičnijem prednjem delu, što je zasluga modifikovane maske hladnjaka (sada sa dve umesto četiri lamele) i saćastog grila u donjem delu branika. Spoljašnje estetske promene se nastavljaju novim retrovizorima (sa žmigavcima u LED tehnologiji), atraktivnijim aluminijumskim točkovima (modeli CLS 280, CLS 320 CDI, CLS 350 CGI imaju felne veličine 17 inča, model CLS 500 od 18 inča, a CLS 63 AMG od 19 inča), doteranim zadnjim branikom, zadnjim LED svetlima i modifikovanim završecima izduvnog sistema (unutrašnjost je osvežena novim trokrakim multifunkcionalnim volanom, modifikovanom instrument tablom i novim bojama). Što se palete motora tiče, ona izgleda ovako: novi osnovni model CLS 280 ima 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (do 100 km/h stiže za 7,7 sekundi, postiže 245 km/h, troši 9,8 litara na 100 km), model CLS 350 CGI raspolaže sa V6 benzincem od 215kW/292KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi i može do 250 km/h), CLS 500 ima 5,5 litarski V8 agregat sa 285kW/388KS, V6 dizelaš u modelu CLS 320 CDI razvija 165kW/224KS i 540Nm, dok najjači CLS 63 AMG pokreće 6,3 litarski V8 sa 378kW/514KS i 630Nm obrtnog momenta. Sve verzije novog CLS-a se standardno opremaju 7G-TRONIC sedmostepenom automatskom transmisijom, koja u manuelnom "M" modu omogućava vozaču ručno menjanje brzina komandama na volanu (CLS 63 AMG ima AMG-ovu SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC transmisiju). Sportski CLS 63 AMG (na trećoj i četvrtoj slici) odlikuju još AMG sportsko ogibljenje, AMG izduvni sistem sa hromiranim duplim završecima, nova maska hladnjaka (sa dve umesto tri lamele), atraktivni AMG petokraki točkovi od 19 inča (gume dimenzija 255/35 R 19 napred, 285/30 R 19 nazad), zadnja LED svetla, blago modifikovani branici (pozadi sa difuzorom i četiri završetka izduvnog sistema), mali spojler na poklopcu prtljažnika (od karbona), ekskluzivna AMG sporstka sedišta u kombinaciji  Nappa kože i alkantare i ergonomski oblikovan sportski volan (sa aluminijumskim polugicama za ručno menjanje brzina). Ubrzanje CLS-a 63 AMG od 0 do 100 km/h traje samo 4,5 sekunde, dok je najveća brzina elektronski limitirana na 250 km/h. Prema fabričkim podacima, prosečna potrošnja ovog modela iznosi 14,5 litara benzina na 100 km, a emisija CO2 345 grama po km. Ukratko, impresivne performanse, dinamičan dizajn i ekskluzivna oprema. Inače, sve verzije obnovljenog CLS-a mogu se opciono opremiti AMG paketom, koji uključuje (između ostalog) drugačije branike, nove pragove i alu točkove od 19 inča. Zvanično tržišno lansiranje revidiranog CLS-a je planirano za mart ove godine, a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:

CLS 280: €55,692.00
CLS 320 CDI: €59,321.50
CLS 350 CGI: €61,404.00
CLS 500: €75,053.30
CLS 63 AMG: €106,624.00



Do sada smo bili u prilici da vidimo brojne trke između automobila i različitih tipova aviona (recimo Bugatti Veyron, Lamborghini Reventon i Spykerov bolid Formule 1 protiv borbenih aviona), a sada je trkački automobil iz A1GP takmičenja izašao "na crtu" Boeingu 777. Događaj se zbio na aerodromu u Oklandu, na Novom Zelandu, a sve u cilju promocije sledeće A1GP trke, koja će se održati u toj zemlji.




Još jedan rad japanskog specijaliste za obradu Hondinih modela, firme Mugen, jeste i ovaj Civic Mugen RR Experimental Spec (na bazi japanskog Civica Type-R sedan), koji je kao i Mugen Honda Fit F154SC predstavljen na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu (japanski sajam tjunera). Pored pojačanog K20A motora (umesto standardnih 225KS sada iz 2,2 litra zapremine izvlači 260KS i 235Nm obrtnog momenta), Civic Mugen RR Experimental Spec raspolaže i prednjim delom izrađenim od karbona (hauba motora je od aluminijuma), kompletnim aero body paketom, ojačanim kočionim sistemom, modifikovanim ogibljenjem, novim točkovima, I-TCMS sistemom za nadgledanje pritiska u pneumaticima, kao i doteranom kabinom. Pogon je na prednje točkove, a menjač je sa šest stepeni prenosa.



Mugen Honda Fit F154SC

18 Jan 2008 - 00:34 Tuning Link

Druga generacija Hondinog mališana Fit (u Evropi Jazz) je doživela još jednu preradu u režiji japanske tjuning kompanije Mugen (na japanskom "neograničeno"). Naime, posle dva aero body paketa iz oktobra prošle godine (agresivno stilizovani RS Aero Kit i nešto uzdržaniji L/G Aero Kit), Mugen je na ovogodišnjem Tokyo Auto Salonu (japanski sajam tjunera) predstavio još atraktivniji model, nazvan Mugen Fit F154SC. Sem agresivnog aerodinamičkog paketa (prošireni blatobrani, ispupčeniji pragovi, modifikovani branici, novi spojleri, dodatni otvori za vazduh, veliko zadnje krilo, atraktivniji točkovi, nova maska hladnjaka, svetla za maglu i nova kućista prednjih svetala), Fit F154SC karakteriše i dorađeni 1,5 litarski četvorocilindrični agregat (zahvaljujući kompresoru sada raspolaže sa 150KS i 184Nm obrtnog momenta), zatim sportsko ogibljenje, pojačane kočnice, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, širi trag točkova i modifikovana unutrašnjost (sportska sedišta i volan, aluminijumske pedale).




Početak nove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu. Tako je u Srbiju stigla ograničena serija Peugeota 206 sedan, koji se sa benzinskim motorom od 1,4 litra (snage 55kW/ 75KS) i prilično bogatim paketom opreme može nabaviti za 10.990 evra (sa uračunatim PDV-om). Standardni paket opreme podrazumeva, između ostalog, daljinsko centralno zaključavanje, el. podizače prednjih stakala, servo upravljač, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, prednja svetla za maglu, radio/CD sa dva zvučnika i naravno klima uređaj. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu). Više o Peugeotu 206 sedan 1,4 možete pročitati OVDE.

Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 7 odsto. Za modele CR-V i Legend popust iznosi 3%, za FR-V i Civic sedan 5%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 7%, a za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Ova prodajna akcija traje sve do kraja januara, a uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

Popuste na automobile proizvedene u 2007. godini odobrava ovlašćeni uvoznik i distributer Citroena za Srbiju, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet: www.citroen.co.yu). Popusti, zavisno od modela, iznose od 5 do 10 odsto (ovde i napomena da je količina ovih vozila ograničena).

Prodavci Opela u Srbiji prilikom kupovine Opel Merive po ceni od 14.390 evra poklanjaju besplatnu dodatnu opremu (el. podizači prednjih stakala, radio i CD MP3 plejer, klima uređaj i podesivo sedište vozača po visini) za model Essentia 1,4EXP. Uz model Meriva Enjoy 1,4EXP na poklon se dobijaju kožni upravljač, CD MP3 plejer, klima uređaj, elektro-podesivi retrovizori sa grejačima i sportski 15-inčni naplatci od lake legure. Za dizel model Meriva 1,3DTJ sa paketima opreme Essentia i Enjoy odobrava se popust u iznosu od 800 evra. Uz kupovinu Opel Zafira Essentia (iz ove ponude su isključeni modeli Essentia 1,9DTL i 1,7DTJ) dobijaju se besplatno audio komande na upravljaču, klima uređaj, prednja svetla za maglu i radio CD 30, a uz model Zafira Enjoy dobijaju se kožni upravljač, klima uređaj, prednja svetla za maglu, fleksibilni sistem pakovanja sa mrežom za prtljažnik, sedište Comfort Pack 1 (za vozača), naslon za ruku za prednje sedište, elektronski program stabilnosti (ESP) i radio CD 30 sa audio komandama na upravljaču.

Zastava odobrava popust za Zastavu 10, i to 10% na baznu cenu, za vozila bez klime (paket STANDARD, STANDARD+ , COMFORT) i 12% za vozila sa klima uređajem (paket DYNAMIC, IMPRESIONANTE). Popust važi za sve gotovinske i avansne, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje zaključno sa 31.01.2008. godine.

Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu



Na salonu automobila u Briselu korejska Kia evropskoj publici predstavlja svoj novi SUV model KND-4, koji je doduše za sada samo u formi koncept automobila ali koji očigledno najavljuje kako bi mogli da izgledaju neki budući SUV modeli ove korejske fabrike (KND-4 je inače premijerno prikazan prošle godine na salonu u Seulu). Dizajn KND-4, po rečima fabrike, izražava dinamiku, snažan karakter i individualnost, sa jasnom željom da se dopadne kupcima, koji se aktivno bave sportom i ruše tradicionalne barijere između urbanog i ruralnog. Za dopadljivost se brine već i sama boja u koju je ofarban automobil. Pažnju privlače i točkovi od 20 inča (gume 245/40 R 20), LED svetla napred i pozadi, visoki klirens, kratki prepusti karoserije, visoka bočna linija, širok C stub i futuristička kabina sa diskretnim osvetljenjem (za izgled je inače odgovoran Kijin dizajnerski centar u gradu Namyang). U Kiji tvrde da KND-4 (inače četvorosed) poseduje izuzetne off-road mogućnosti, čemu doprinose kako visoki klirens (rastojanje od tla), tako i pomenuti kratki prepusti. Naravno, i pogon je na sve točkove sa tzv. ATT sistemom, koji automatski raspoređuje obrtni moment na točak ili točkove sa najboljim prianjanjem. Motor je četvorocilindrični 2,2 litarski dizelaš, a dimenzije ovog koncepta izgledaju ovako: dužina/širina/visina - 4466 mm/1860 mm/1600 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2630 mm.




 

Izvor : www.blic.co.yu

Posle kritika zbog lika zrikavog Mao Cetunga u jednoj reklami objavljenoj u španskoj štampi, proizvođač automobila Citroen zamenio je kineskog lidera ljutitim Napoleonom. Reklama sa zrikavim Mao Cetungom sa grimasom na licu uvredila je neke Kineze u Španiji, zbog čega se francuski proizvođač automobila izvinio i obećao da više neće koristiti tu sliku. U novoj verziji reklame, koja je u četvrtak objavljena u španskoj štampi, pojavljuje se francuski car, ljutitog izraza lica, iznad modela Citroena, sa istim sloganom kao u reklami sa Maoom: "Vratite Cezaru ono što je Cezarovo".



Na internetu su se pojavile špijunske fotografije skoro u potpunosti nemaskiranog Aston Martina Rapide u serijskoj verziji, koji je u formi koncept vozila inače predstavljen pre dve godine na salonu automobila u Detroitu. Neke velike potrebe za maskiranjem ove sportske kupe-limuzine sa 4 vrata u stvari i nema, jer ako je suditi po ovim slikama, budući serijski Rapide će biti veoma sličan istoimenom konceptu od pre dve godine, koji je odmah osvojio simpatije javnosti svojim izgledom (manjih izmena će jedino biti na zadnjem delu). Ovde i podsećanje da je bivši vlasnik Aston Martina, američki Ford, u jednom trenutku stopirao planove o serijskoj proizvodnji Rapidea, ali je novi vlasnik britanske marke (konzorcijum na čelu sa Davidom Richardsom) ipak odlučio da se krene sa proizvodnjom ovog modela. Aston Martin je Rapide postavio na platformu modela DB9, od koga je pozajmljen i V12 agregat, ali koji će umesto standardnih 450KS u Rapideu razvijati nešto veću snagu (oko 480 konja). Zvanična promocija se očekuje tokom 2009. godine, kada će se Rapide sukobiti sa sličnim modelima, kao što su Mercedes CLS i Maserati Quattroporte, a uskoro se očekuju i Fisker Karma, Porsche Panamera, Audi A7 i sličan model iz BMW-a. Prema sadašnjim informacijama, proizvodnja Rapidea se neće odvijati u Velikoj Britaniji, već u pogonima nekog od maloserijskih evropskih proizvođača (pominju se austrijska Magna-Steyr, nemački Karmann, italijanski Pininfarina).




Grupa Fiat je tokom prošle godine u Evropi prodala 1.249.092 automobila, što predstavlja rast od 7,1% u odnosu na 2006., kada je kupce našlo 1.116.067 automobila ove italijanske kompanije (podaci se odnose na zemlje članice EU i EFTA). Grupa Fiat je povećala i svoj udeo na evropskom tržištu, koji sada iznosi 7,8%, dok je 2006. bio 7,4%. Sam Fiat je prošle godine u Evropi prodao 976.981 automobil (+8,8% u odnosu na 2006.), čime je njegov udeo porastao sa 5,7 na 6,1%. Alfa Romeo je plasirao 144.422 svoja automobila (minus od 0,8%), a Lancia 122.054 vozila ili 4,8% više nego 2006. Udeo Alfa Romea na evropskom tržištu je ostao neizmenjen i iznosi 0,9%, dok je udeo Lancije povećan sa 0,7 na 0,8%. Tokom 2007. je inače na teritoriji EU+EFTA zemalja prodato skoro 16 miliona vozila ili za 1,1% više nego 2006. godine. 



Gillet Vertigo 5

17 Jan 2008 - 13:46 Noviteti Link

Belgijski maloserijski proizvođač automobila Gillet je na domaćem terenu salona automobila u Briselu (počeo 15. januara) publici predstavio novu, već petu evoluciju svog sportskog kupe modela Vertigo, koji se po prvi put pojavio još pre 16 godina (u osnovi ovo je trkački automobil legalizovan za svakodnevni saobraćaj). Ovu najnoviju evoluciju Vertiga pokreće verzija Alfinog V6 motora zapremine 4,0 litra, koji je uz malu masu vozila (recimo, šasija od karbon fibera je teška samo 58 kg!) zaslužan za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,26 sekundi. Cena ? Prava sitnica...135.000 evra.




Redizajnirani Ford Focus smo mogli da vidimo u septembru (hatchback verzija sa 3 i 5 vrata) i decembru (karavan verzija) prošle godine, a na salonu automobila u Briselu Ford ovih dana premijerno predstavlja i obnovljeni Focus u sedan, odnosno klasičnoj limuzinskoj varijanti sa 4 vrata. Prvo što kod obnovljenog Focusa sedan upada u oči je naravno njegov novi izgled. Mnogi će s pravom reći da tek sada izgleda onako kako je trebalo od samog početka, jer koliko je prvi Focus iz 1998. godine bio atraktivno dizajniran (i predstavljao drastičan rez od svog prethodnika Ford Escorta), toliko je novi Focus iz 2004. bio dizajnerski neupadljiv i neubedljiv. Ipak, posle tri godine provedene na tržištu, u Fordu su konačno odlučili da je vreme za opsežan ristajling postojećeg modela. Rezultat ? Prosto je neverovatno koliko je u stvari bilo malo potrebno da se od neupadljivog Focusa dobije daleko privlačniji automobil kompakt klase. Zasluga pripada Fordovom tzv. kinetičkom dizajnu, pa Focus sedan za 2008. godinu veoma podseća na veće modele Mondeo, S-MAX i Galaxy. Redizajn je najviše promena doneo prednjem delu automobila (nova maska sa hromiranom lajsnom, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), ali manjih izmena ima i sa strane (vrata su dobila karakterističan pregib odmah ispod kvaka na vratima). Unutrašnjost je takođe osvežena, pre svega modifikovanom instrument tablom, doteranom centralnom konzolom, kvalitetnijim materijalima (mekšim na dodir) i, po navodima fabrike, višim kvalitetom izrade. Od ostalih noviteta treba izdvojiti i novi PowerShift 6-stepeni menjač sa duplim kvačilom (u kombinaciji sa 2,0 litarskim TDCi dizelašem), Fordov Power Button za startovanje motora bez ključa, kao i sistem za kontrolu pritiska u pneumaticima. Po navodima same fabrike, 2,0 litarski TDCi dizelaš uparen sa pomenutim 6-stepenim Powershift menjačem, troši 10 % manje goriva u odnosu na isti motor sa klasičnom 6-stepenom automatskom transmisijom. Što se palete motora tiče, tu promena nema. I dalje je u ponudi široka paleta benzinskih i dizel agregata iz prethodnog modela, tačnije benzinci imaju snagu u rasponu od 80 do 145KS, dok dizelaši razvijaju između 90 i 136KS. Prodaja obnovljenog Focusa sedan u Nemačkoj zvanično startuje 23. februara.

    



Stiže Volkswagen Routan

17 Jan 2008 - 01:06 Vesti Link

Volkswagen je saopštio da će na predstojećem februarskom salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show) premijerno izložiti svoj novi MPV model za sedam putnika, nazvan Routan (namenjen pre svega američkim kupcima). Ime Routan je inače kovanica od engleske reči "route" (put, ruta) i "an" (ovo "an" Volkswagen dodaje na kraj imena svojih evropskih MPV modela, kao što su Touran, Sharan i Multivan). Volkswagen je Routan (dužine preko 5 metara) razvio zajedno sa američkim Chryslerom LLC, što u praksi znači da se bazira na Chryslerovom modelu Town and Country (u Evropi Voyager), ali će u odnosu na njega Routan naravno dobiti karakteristična dizajnerska obeležja nemačke marke na eksterijeru i interijeru. Routan će se proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Windsoru, gde se već sklapaju Dodge Grand Caravan i pomenuti Chrysler Town and Country. Novi Routan je uz upravo predstavljeni Passat CC (o njemu više OVDE) deo Volkswagenovog plana, koji predviđa da do 2018. godine ove nemačka marka u SAD-u poveća svoju prodaju na 800.000 automobila godišnje.