home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Nas ministar to najavljuje u intervjuu za Glas Javnosti. Naravno ukoliko ovo nije samo deo predizborne kampanje. Uglavnom evo celog teksta iz Glasa Javnosti.

"Srbijaring kod Surčina"

Nedavno je jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv, kaže ministar za kapitalne investicije

Srbija dobija stazu za Formulu 1! Vrlo je verovatno da će uskoro u okolini Beograda početi izgradnja auto-piste, koja bi možda u bliskoj budućnosti mogla da bude uvrštena u kalendar "najbržeg cirkusa", što je delimično u razgovoru za Glas najavio i Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije. Prestonicu Srbije prekjuče je posetio većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston i prilikom susreta s predsednikom vlade Vojislavom Koštunicom podvukao da je naša zemlja pogodna za ulaganje i investicije.

Da li to znači da bi Srbija uskoro mogla da dobije stazu za Formulu 1?
- Razmatrali smo odavno tu mogućnost. U našoj zemlji nema kvalitetnih automobilskih staza i potrudićemo se da se situacija promeni. Staze poput Beranovca kod Kraljeva ili na Ušću nisu bezbedne i ne zadovoljavaju osnovne kriterijume. Svake godine, nažalost, desi se neka nesreća, nezadovoljstvo vozača je veliko, a zbog slabe bezbednosti, stranci neće ni da dolaze - rekao je Ilić. - Bilo je više predloga i projekata, a iskren da budem, zadovoljili bismo se kada bi izgradili nekoliko kvalitetnih auto-staza koje ne moraju biti baš za Formulu 1. Da li je, ipak, bilo nekih konkretnih predloga za lokaciju staze za "najbrži cirkus"?
- Ima dobrih lokacija oko Save i Dunava, a nedavno je i jedna inostrana firma izrazila želju da učestvuje u izgradnji staze u blizini Aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, budući da je taj prostor izuzetno zanimljiv. Koliki bi bio značaj eventualne izgradnje takve staze?
- Taj posao je isplativ jer je u igri i veliki broj kompanija koje žele da se reklamiraju, izgradnja dodatnih objekata, ogroman broj navijača iz celog sveta, treninzi koji se održavaju tokom čitave godine. U opticaju je još čitav niz dodatnih usluga i pratećih poslova i pogodnosti. Uostalom, u svim država sveta izgradnja staze se isplatila, obezbedila je priliv novca, pa će tako biti i kod nas.

Da li ste razmišljali o mogućnosti da Eklstonu ponudite opciju da se karavan Formule iz Mađarske u Istanbul kreće preko Srbije, od čega bi i naša zemlja mogla da ostvari korist?
- Naravno, trebalo bi da se intenzivnije radi na tome. Međutim, u poslednje vreme zauzeti smo izbornom kampanjom, a kada se situacija smiri, počećemo s tim kalkulacijama. Eventualno ćemo dovesti neku svetsku firmu da nam pomogne kako bi to što uradimo bio vrh u tom vidu industrije - zaključio je Ilić. "

U vezi sa pominjanjem Milosa Pavlovica, evo sta je on izjavio Vecernjim Novostima :

"Pobede vode u Formulu 1"

SVAKI trud mora da se isplati. Što se tiče našeg najboljeg automobiliste Miloša Pavlovića, samo bavljenje možda najskupljim sportom na planeti iziskivalo je puno odricanja, ali poslednjih dana sve polako dolazi na svoje mesto za talentovanog Beograđanina. Odlične vožnje u finišu prošle sezone u "Reno svetskoj seriji" u ekipi "Drako" uslovile su da ekipa odluči da produži saradnju sa njim, a protekli vikend posebno će mu ostati u sećanju - na prijemu kod premijera Srbije Vojislava Koštunice bio je gost u društvu nikog drugog do prvog čoveka Formule jedan Bernija Eklestona i njegove supruge Slavice, koji su mu obećali pomoć ka putu do "najbržeg cirkusa"!
Miloš je bio u Italiji u trenutku kad je dobio poziv za prijem, ali nije se dvoumio ni tren da ponovo dođe u svoj grad.
- Nisam se puno iznenadio pozivu. Jednostavno, Srbija je poslednjih godina puno napredovala i ovaj sastanak jasno potvrđuje da smo na dobrom putu.
Zbog profesije kojom se bavi, Miloš, naravno, mnogo zna o Berniju Eklestonu, ali susret "oči u oči" ipak je bio nešto posebno, nešto o čemu sanja svaki automobilista...
- Upoznati lično gospodina Eklestona za mene je velika čast! Izuzetno ga cenim i poštujem i veoma sam srećan što sam bio u društvu čoveka koji je tako puno uradio za sport kojim se bavim. Naš razgovor je, čini mi se, bio izuzetno ljubazan i prijatan. Miloš je blizu mogućnosti da konačno vozi sezonu bez problema u "Reno svetskoj seriji", a sada postoji i šansa da mu se ispuni san i sedne u bolid Formule jedan. Samo je mogao da sanja o takvom razvoju događaja, ali je, kao i tokom čitave svoje karijere, realan u predviđanju bliske budućnosti:

- Sada mogu reći da ću ovu godinu najverovatnije voziti na pravi način! Postigao sam dogovor sa timom "Drako" i sve ukazuje da će ove godine biti dobrih rezultata. Ja sam sada potpuno skoncentrisan na "Svetsku seriju Reno" i ne 

pada mi na pamet ni da pomislim da se u Formulu jedan može ući bez dobrih rezultata i pobeda! One čine sva moja predviđanja za blisku budućnost, a potom ću razmišljati o ostalom, pa i o samoj Formuli jedan. Teško je utvrditi da li će Milošu sada biti lakše ili malo teže - iz prostog razloga što će ga krajičkom oka sada pratiti i Berni Ekleston. "

Izvor : Vecernje Novosti

 





Kao munja iz vedra neba predsednik Upravnog odbora i većinski vlasnik Formule 1 Berni Eklston, pojavio se među Srbima i otišao na sastanak sa srpskim  premijerom Vojislavom Koštunicom. Potom je izjavio da je Srbija dobro mesto za ulaganje i investicije. Berni je, takođe, istakao da je u Beograd došao da na licu mesta razmotri mogućnosti za "dobar biznis". Pored supruge Slavice u pratnji prvog čoveka najbržeg cirkusa na planeti, na sastanku u Vladi Srbije prisustvovao je i Miloš Pavlović, jedini profesionalni vozač iz naše zemlje koji poseduje licencu za takmičenje u Formuli 1. - Eklston je u razgovoru sa premijerom Koštunicom rekao da je došao u Beograd zato što je Srbija učinila veliki napredak na ekonomskom planu - navodi se u saopštenju vladine Kancelarije za saradnju sa medijima. Prilikom posete Berni Eklston je izrazio simpatije prema sportistima naše zemlje, posebno ističući talent Miloša Pavlovića. "Srbija je veoma uspešna u sportu i ima sjajne sportiste koji svoju zemlju predstavljaju na najbolji način - rekao je Eklston nudeći svu pomoć i podršku Milošu Pavloviću, kako bi ovaj automobilski as što pre nastupio u takmičenju Formule 1. Pozdravljajući dolazak Eklstona u Beograd, Koštunica je naglasio da je Vlada Srbije zainteresovana da pruži podršku za sve projekte koje će većinski vlasnik Formule 1 pokrenuti u Srbiji. Berni Eklston i njegova supruga Slavica dočekali su Srpsku novu godinu na platou ispred Doma narodne skupštine u društvu srpskog premijera, ministara, i rukovodstva i predsednika Republike Srpske. Izvor : glas-javnosti.co.yu



 
Kina je pretekla Japan i postala drugo po velicini trziste, odmah iza jos uvek vodecih SAD, a zahvaljujuci rastu prodaje od 25,1 % u protekloj 2006., uskoro bi mogla postati i broj 1. Tokom poslednjih deset godina u Kini je primetan rekordan rast prodaje koji je privukao i mnoge strane proizvodjace, a najzasluzniji, za navedeni rast, su ekonomski sve snaznija urbana srednja klasa i pojava velikog broja novih modela.
Americki Ford i General Motors su, na primer, znacajno povecali broj svojih prodatih automobila upravo zahvaljujuci potraznji iz Kine. Moglo bi se ispostaviti da se radi o macu sa dve ostrice, jer Kinezi ubrzo krecu sa izvozom svojih modela od kojih su mnogi predstavljeni i u Detroitu.Ukupne brojke govore da je kinesko trziste ukljucujuci sva prodata vozila u protekloj godini naraslo za 25,1%, odnosno dostignuta je brojka od 7,2 miliona prodatih vozila. U Japanu je, takodje u prosloj godini, prodato 5,7 milijuna, a analiticari predvidjaju kako bi Kina mogla preteci SAD i postati najveće trziste automobila na svetu najranije 2015. Izvor : autonet.hr



Koncept Kia Soul je prvi put vidjen prosle godine na salonu automobila u Detroitu, a na ovogodisnjem je potvrdjeno da vec tokom 2008. godine krece u serijsku proizvodnju s tim sto ce prve isporuke poceti pocetkom 2009. Sam Soul ustvari predstavlja svestrano crossover vozilo ( mesavina razlicitih tipova automobila ) namenjen mladima i ljudima koji se aktivno bave sportom. Unutrasnjost je funkcionalna i prakticna, a manje, kompaktne spoljne dimenzije samo potvrdjuju da je Soul ipak namenjen upotrebi pre svega u gradu.



Novi sef Forda, Alan Mulally, na salonu u Detroitu je demantovao glasine da Ford prodaje Jaguar te da se na taj nacin zeli otarasiti britanske marke. Prema njegovim recima Jaguar ce dobiti jos jednu sansu dodavsi da ce do 2010. godine ceo proizvodni program biti obnovljen pocevsi sa novim modelom C-XF (na slici), koji je upravo u Detroitu predstavljen u formi koncepta a koji ce zameniti S-type. Zatim vec 2009. sledi novi XJ a 2010. i novi X-type. Za razliku od Jaguara, Ford ce prodati Aston Martin i to uprkos prodaji 6500 automobila tokom 2006. godine. Iz Forda napominju da je Aston Martin pod kapom Forda prerastao u mocan brend ali da ce za njegov dalji razvoj brinuti novi vlasnici. Ko ce to biti, saznacemo uskoro. Sa druge strane, internetom kruze glasine da ce upravo serijska verzija Jaguara C-XF biti novi sluzbeni auto tajnog agenta 007, Jamesa Bonda odnosno da ce se novi Jaguar prvo pojaviti na filmskom platnu u novom filmu o agentu 007 pa tek posle i na nekom salonu. Za sada nema potvrde te informacije, ali posto Ford prodaje Aston Martin, dosadasnji auto pomenutog agenta, vest je prilicno uverljiva. Jer ne treba zaboraviti da Ford ima ugovor sa producentima filmova o Jamesu Bondu za jos jedan film i sigurno nece reklamirati auto koji tada vise nece biti u njihovom vlasnistvu.



Malezijski proizvodjac automobila Proton, cijih 59 odsto deonica drzi malezijska vlada, nalazi se u ozbiljnim finansijskim problemima. Konstantan pad prodaje i trzisnog ucesca doveli su do rekordno niske vrednosti njihovih deonica pa zato ne iznenadjuje povecano interesovanje velikih auto kompanija za preuzimanje Protona. Pored VW-a i PSA grupacije, o cemu smo vec pisali, najnoviji kandidat je americki GM. Prema najnovijim vestima predstavnici GM-a su se vec sastali sa ljudima iz Protona ali je za njih problem to sto malezijska vlada favorizuje VW i PSA. Ne treba zaboraviti da Proton ima kontrolni paket akcija u Lotusu sto dodatno "stimulise" potencijalne kupce Protona. Uz to Malezija i Japan imaju medjudrzavni sporazum o bescarinskom izvozu automobila, pa je i to prilika da strani proizvodjaci automobila proizvode svoje modele u pogonima Protona i kasnije ih jeftinije prodaju u Japanu. VW je vec najavio proizvodnju Passata u Protonu, koji bi se izvozio u Japan, naravno ako uspe da preuzme Proton. Takodje, ako Malezija uspostavi slican bescarinski uvoz sa SAD-om, sto se ocekuje, to onda otvara jos vece mogucnosti novom vlasniku malezijske marke automobila. 



Pisali smo o prodajnim uspesima Audija a evo sada i kompletnih podataka za ceo VW koncern kome pripada i Audi. Tokom 2006. VW koncern ( pripadaju mu VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini i Bugatti ) prodao je ukupno 5,73 miliona vozila sto je apsolutni rekord i ujedno povecanje za 9,3 % u odnosu na 2005. godinu. U Zapadnoj Evropi prodato je 3,11 miliona automobila a u samoj Nemackoj 1,11 miliona sto je rast od 7,3 %. U Kini je VW nasao 711000 kupaca (rast 24,3 %), u Brazilu, najvecem trzistu Juzne Amerike 441000 komada ( plus 15,1 % ) a u SAD-u 330000 automobila sto je povecanje za 5,9 % u odnosu na 2005. Sama marka VW prodala je ukupno 3,39 miliona automobila, Audi 905110, Skoda rekordnih 550000 ili 11,7 % vise, Seat 430000, Bentley 9200 (!), Lamborghini 2087 i Bugatti 47 komada. Podaci portala Avtomanija.com 



U Detroitu su svecano podeljene nagrade za najbolji auto i najbolji kamionet godine u Severnoj Americi. Najvise razloga za zadovoljstvo imaju u GM-u jer su obe nagrade osvojili njihovi modeli. Medju putnickim automobilima titulu "North American Car of the Year 2007." osvojio je Saturn Aura, americki rodjak Opel Vectre. Na drugom su mestu japanski modeli Toyota Camry i Honda Fit ( u Evropi Jazz ). Medju kamionetima ( u SAD-u ih lepo nazivaju trucks ) prvi je Chevrolet Silverado.   



 

U komsiluku je tokom protekle godine prodato rekordnih 78805 novih automobila sto je za 11,7 % vise nego 2005. godine. U automobilima to je visak od 8234 komada. Najprodavanija marka je opet Opel ( kao i 2003., 2004.i 2005.), koji je prodao 11704 vozila i time postigao udeo na trzistu od 14,48 %. Na drugom mestu se nalazi Renault sa prodatih 9499 svojih modela ( ucesce 12,1 % ), a na trecem je mestu VW sa udomljenih 7727 automobila i ucescem od 9,8 %. Najprodavaniji model je bila Opelova Astra sa prodatih 7115 komada, na drugom je mestu Renault Clio, a na trecem Fiat Grande Punto. Za poredjenje, u nasoj zemlji je tokom prvih 11 meseci prosle godine ( prema podacima casopisa Turbo ) prodato 42349 putnickih i lakih komercijalnih vozila ( putnickih 36456 a LKV 5893 ) sto je skoro u dlaku isti broj kao za celu 2005. kada je brojka iznosila 42357. Dakle i kod nas se ocekuje povecanje prodaje u 2006. Za koliko, saznacemo tek kada se objave zvanicni podaci.                                                                                                   



Prema upravo saopstenim podacima; tek zavrsena 2006. godina, bila je rekordna za Audi po mnogo cemu. Sem rekordne prodaje od tacno 905100 komada Audija sirom sveta ( povecanje za 9,2 % u odnosu na 2005. ), upada u oci cinjenica da Audi vec 11. godinu za redom obara sopstveni rekord u broju prodatih vozila. U Nemackoj je prodato 257792 komada sto je takodje povecanje za 4,3 % u odnosu na 2005. Audijev udeo na trzistu Nemacke je povecan na 7,6 % sto je najvise u poslednjih 26 godina. U ostatku Evrope belezi se rast od 7,7 %. Najznacajnije izvozno trziste i dalje su SAD ali je pitanje koliko ce to dugo ostati buduci da prodaja u Kini raste neverovatnom brzinom. Za poredjenje, tokom 2006. Kinezi ( bez Hong Konga ! ) su kupili 80808 Audija ( povecanje za 39 % ) a Amerikanci 90116 komada uz porast traznje za 8,5 %. Sa ovakvim tempom Kina bi za neku godinu mogla postati najznacajnije izvozno trziste za Audi. Naravno jedan od razloga dobre prodaje nemacke marke u Kini je i tamosnja Audijeva fabrika, koja povecava proizvodnju iz godine u godinu. Jedan od modela koji je doprineo povecanju prodaje Audija tokom prosle godine je i novi Q7 koji je prodat u 52750 primeraka sirom sveta.



 

Kako prenosi Reuters, kineski Chery planira proizvodnju milion automobila na godisnjem nivou, i to vec tokom 2010. godine ! Produkcija u 2006. je iznosila nesto preko 305000 automobila sto predstavlja rast od 61 % (!) u odnosu na 2005. Od tog broja oko 50000 vozila je izvezeno. U planovima sirenja Chery-a, veliki znacaj ima trziste SAD-a, jer je nedavno rukovodstvo Chery-a potpisalo pismo o namerama sa Chryslerom o proizvodnji manjeg modela Dodge-a u Kini, koji bi se zatim naravno izvozio u SAD. Dogovor, medjutim, tek treba  da potvrde i DaimlerChrysler i kineska vlada. Sa druge strane, Chery vec i ima dogovor sa Fiatom o proizvozvodnji motora za italijansku marku. Na slici Chery roadster M14



Dogovor Chryslera i Chery-a

30 Dec 2006 - 00:32 Vesti Link

Vec dugo se govori i pise o mogucoj saradnji americkog Chryslera i kineskog Chery-a na zajednickoj proizvodnji (u Kini) malog modela namenjenog prodaji sirom sveta a evo stigla je i zvanicna potvrda o toj saradnji. Naime prvi covek americkog dela Daimler-Chryslera, Tom LaSorda potpisao je pismo o namerama sa predstavnicima Chery-a sto je prvi korak na tom putu. Sada ugovor treba da odobri i vrhuska samog Daimler-Chryslera i kasnije jos i kineska vlada. Kada sva papirologija bude potpisana i odobrena, proizvodnja novog malog globalnog modela ce poceti veoma brzo, a najverovatnije prvi model iz Kine bice Dodge Hornet ciji smo prototip videli u martu u Zenevi. Mada, treba reci da nije zvanicno potvrdjeno koji ce se model uopste proizvoditi i pod kojim imenim, a vecina analiticara smatra da ce to biti upravo Hornet. I tako prvi kineski auto, koji ce se prodavati u SAD-u, nece biti kineske marke vec domaci, americki i to po veoma povoljnij ceni, koju Chrysler ne bi nikada postigao da se auto pravi u SAD-u.



Upravo tako. Ne samo da ce se novi mali Renault Twingo proizvoditi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu, vec ce Ranault organizovati svetsku promociju Twinga u Sloveniji za oko 800 novinara koliko ce ih biti pozvano u junu naredne godine da prisustvuju tom dogadjaju i test voznjama. Kako ce novi Twingo izgledati moglo se naslutiti vec pre nekoliko meseci na osnovu Twinga concept prikazanom na salonu u Parizu koji je imao novi motor 1.2 16v sa svih 100KS. Naravno postojace i verzije sa slabijim motorima ( 60 i 75KS ) a po prvi put se najavljuje ugradnja dizelasa. Kada novi Twingo, i po kojoj ceni, stize na trziste, jos nije poznato. Na slici crtez Twinga u serijskoj varijanti nastao na osnovi pomenutog Twinga concept.



Ford i Toyota zajedno ?

28 Dec 2006 - 00:16 Vesti Link

Vest koja je uzbudila javnost proteklih dana o mogucoj saradnji, pa cak i spajanju Toyote i Forda, dobila je epilog sa zvanicnim saopstenjem iz Forda u kome se kaze bukvalno sledece : "Sastajemo se sa razlicitim proizvodjacima automobila na redovnoj bazi radi razmatranja pitanja od zajednickog interesa". I to je to. Nista vise tako da opet ostaju samo nagadjanja o cemu su razgovarali predstavnici Forda i Toyote na najvisem nivou prosle nedelje u Tokiju. Posle tog sastanka su naime krenule spekulacije ne samo o saradnji na polju hibridnih vozila vec i o mogucem spajanju dva giganta. Veoma slicno saopstenje je stiglo i iz Toyote Iz ovih saopstenja dakle nista konkretno ali bode oci ono o "razmatranju pitanja od zajednickog interesa" sto ce ponovo rasplamsati spekulacije sta se krije iza svega toga. U medjuvremenu dok Fordu pada prodaja kod kuce, ta ista Toyota povecava  i to konstantno prodaju i udeo na trzistu SAD-a pa ce mozda vec tokom sledece godine skinuti upravo Forda sa 2. pozicije najprodavanije marke na podrucju SAD-a. Ne lezi li upravo tu razlog iznenadnog zanimanja Toyote za Ford jer bi zajednicki nastup ozbiljno ugrozio poziciju broj 1 koju ima njihov najveci konkurent GM ?



Ethio-Holland Docc

26 Dec 2006 - 12:33 Vesti Link

 

Iza ovog imena krije se niko drugi do stari, prastari Fiat 131 proizveden u Etiopiji. Iako, kada se pomene Etiopija prva asocijacija svakako nisu automobili, u ovoj africkoj zemlji se od nedavno prave ovi stari Fiati, koji kao nekada posle 2. sv. rata u istocnoevropskim zemljama, imaju zadatak motoracije stanovnistva i zato je izabran ovaj provereni i robustan, a pre svega pristupacan auto, koji se nekoliko decenija proizvodio u Tofasu ( Fiatova filijala u Turskoj ). Dakle ovaj etiopski model je ustvari turski Tofas Sahin, nekakva mesavina Fiata 131 i Regate, poznat kao izdrzljiv i lak za odrzavanje. I kako je uopste doslo do ove proizvodnje u Etiopiji ? Radi se o joint-venture projektu holandske firme Trento engineering i etiopijske Ethio-holland, koje je iznedrila fabriku automobila u mestu Modji, 65 km juzno od prestonice Etiopije, Adis Abebe. Delovi se iz Turske i dalje dopremaju u Etiopiju ali sa ciljem da ih u buducnosti bude vise lokalne proizvodnje. Model je nazvan DOCC ( Dutch Overseas Car Company ) a proizvodi se u fabrici cija je gradnja pocela tokom 2005. a zavrsena sredinom 2006. godine tako da je iz nje nedavno izasao i prvi primerak lokalno napravljenog automobila.