home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Daimler AG je odlučio da pokrene proizvodnju modela Maybach Landaulet, koga su u formi koncepta prvo videli posetioci salona "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (u novembru prošle godine), a nedavno je bio izložen i na salonu automobila u Detroitu. Za vreme salona u Detroitu najavljena je i proizvodnja jedne manje serije ovog modela (kada se nezvanično pominjala cena od oko 800.000 evra), a ovih dana je stiglo i zvanično obaveštenje fabrike da će se Maybach Landaulet naći u prodaji na jesen ove godine, i to po ceni od 1,35 miliona dolara, odnosno oko 900.000 evra. Maybach Landaulet se inače bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil na slikama je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovaj model. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ADS II (Adaptive Damping System), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju).





Volvo je saopštio da je sa proizvodnih traka njegove fabrike u Uddevalli juče sišao jubilarni, 15-milioniti automobil sa znakom ove švedske fabrike. Čast da ponese broj 15.000.000 dobio je atraktivni Coupe-Cabriolet model C70. Inače, Volvo je svoj prvi automobil (OV4 Jakob) proizveo 14. aprila 1927. godine. Oznaka OV4 (Oppen vagn) govorila je da se radi o kabrioletskoj karoseriji, a godinu dana kasnije pojavila se i zatvorena varijanta, odnosno PV4 (Person vagn). Četvorka u nazivu odnosi se na broj cilindara motora. Ipak početak nije bio lak. Iako je bila planirana proizvodnja od 1000 komada ovog modela (po 500 kabrioleta i 500 primeraka zatvorene verzije) ukupno je prodato samo 297 komada čime su stvoreni veliki gubici. Ipak, osnivači kompanije (Assar Gabrielsson i Gustaf Larson) nisu se predavali pa je Volvo tokom godina postao sinonim za sigurne, pouzdane i kvalitetne automobile. Zanimljivo je da je Volvou trebalo pune 23 godine da napravi svoj 100.000 automobil, koliko se danas proizvede za samo tri meseca. Najprodavaniji Volvo je i dalje klasična serija 200, koja je u periodu između 1974. i 1993. godine proizvedena u ukupno 2.862.573 komada. Inače, ime Volvo smislilo je nekoliko članova uprave ove firme. U prevodu sa latinskog glagol "volvere" znači kotrljati a u prvom licu jednine "volvere" postaje "volvo", što znači "kotrljam". Istovremeno, kao logo kompanije je uzet starinski hemijski znak za gvožđe - krug sa strelicom, koja dijagonalno ide prema gore. Tokom 1927. logotip je upotpunjen i dijagonalnom trakom, koja se proteže preko rešetke hladnjaka. Traka je u to vreme imala tehničku funkciju, tako što je pridržavala hromiranu značku logotipa na rešetki ali se s vremenom pretvorila u dekorativni simbol, koji krasi rešetku svih Volvo modela. Paletu automobila Volvoa danas čine modeli : C30, S40, V50, S60, V70, XC70, C70, S80, XC90 i najnoviji XC60.  



Peugeot već godinama koristi BMW-ove četvorocilindrične motore, a sada je i bratski Citroen potvrdio da će i njegovi modeli takođe dobiti agregate bavarske marke. Tačnije, radi se o 1,4 i 1,6 litarskim motorima (sa ili bez turbo punjača), koji se ugrađuju u Peugeotove modele 207 i 308 (razvijaju 120, 150 i 175KS, a imaju direktno ubrizgavanje i sistem promenljivog upravljanja ventilima). Iako Citroen za sada nije objavio u koje svoje modele će ugrađivati BMW-ove motore, očekuje se da ih prvi dobije Citroen C5, i to do kraja ove decenije. Jedan od glavnih razloga zašto se Citroen odlučio na ovaj korak leži u BMW-ovoj naprednoj EfficientDynamics stop-start tehnologiji, za koju se Francuzi nadaju da će je vremenom proširiti na sve svoje modele. Sistem koji Citroen planira da upotrebi na svojim automobilima je isti kao i na aktuelnom Miniju, kod koga se prilikom zaustavljanja motor gasi, a automatski uključuje kada vozač izabere prvi stepen prenosa.



Izvor : www.danas.co.yu

Kragujevac - U Zastavi su počele pripreme za proizvodnju Opelovog modela "astra klasik", koja bi u pogonima Fabrike automobila trebalo da startuje u drugoj polovini godine. Na pregovorima u Nemačkoj, dogovoreno je da se stručnjaci Opela uključe u pripreme za proizvodnju "astre klasik" u kragujevačkoj fabrici. U Zastavi kažu da će tender za nabavku nove proizvodne opreme biti raspisan već narednih dana. Reč je o zamašnijem investicionom poduhvatu, sličnom onom koji je prethodio početku proizvodnje modela "zastava 10", o čijoj vrednosti u Zastavi još uvek ne žele da govore.
- "Astra klasik" će biti montirana na traci za završno sklapanje "zastave 10", ali u pogonima Karoserije nedostaju nova oprema i alati, pošto će se karoserijska linija "punta" koristiti samo u završnici izrade školjke "astre klasik". Kad je reč o karoserijskim delovima, oni će se prethodno proizvoditi na drugim linijima, koje treba osavremeniti, odnosno prilagoditi Opelovoj tehnologiji - kaže za Danas Zoran Stošić, direktor Zastave AGEM, novoformirane firme za proizvodnju i plasman Opelovih modela.



Mazda je danas saopštila da je krajem januara ove godine u Japanu proizvela jubilarni, 100.000 primerak nove generacije svog modela Demio (u Evropi Mazda2). Proizvodnja ovog hatchback modela sa petora varta je inače počela pre osam meseci (krajem maja 2007.), a za predstojeći salon automobila u Ženevi Mazda je pripremila i premijeru Mazde2 u verziji sa troja vrata (o tome više OVDE).



Izvor : www.tanjug.co.yu

Model "tojota prijus" nadmašio je pet drugih automobila koji koriste čiste tehnologije u maratonskom ispitivanju koji je organizovao nemački ADAC.
Prosečna potrošnja goriva "tojote prijus" bila je 5,8 litara na 100 kilometara, uz emisiju štetnog ugljen-dioksida od 119 grama po kilometru, što je znatno bolje od rezultata njenih rivala, prenela je agencija DPA.
U ispitivanju, koje je uključilo više od 300 kriterijuma, učesvovali su i "škoda oktavija RS TDI", hibridna "honda sivik", "VW turan ekofjuel", "ford fokus FFV" i "subaru autbek ekomatik". Svako od testiranih vozila prešlo je više od 20.000 kilometara.
Vozila "prijus" i "honda sivik", oba s hibridnom tehnologijom, opisana su kao "aktuelni pobednici" zbog toga što je benzin dostupan svugde, a hibridna tehnologija je uspešno funkcionisala, posebno u uslovima gradske vožnje.
Kontrolori ADAC-a, međutim, kažu da nema idealnog koncepta za sve situacije, a da individualne navike vozača igraju značajnu ulogu u izboru idelane tehnologije za vožnju.
Ako kao gorivo koristite prirodni gas (CNG), tečni petolej gas (LPG) ili etanol, neophodno je da pažljivo planirate duže putovanje evropskim putevima, budući da pumpe za ove vrste goriva ne postoje svugde.
Automobil "turan", koji koristi CNG, ima prednosti samo ako u blizini postoje pumpe prirodnog gasa i ako rade tokom dana.
Servisnih stanica LPG za "subaru outbek" je mnogo više, ali je potrošnja tog goriva veća nego kada se koristi benzin, pa se gubi pozitivan efekat smanjenja ugljendioksida.
Automobil "ford fokus" imao je 40 procenata veću potrošnju etanola nego benzina, pa kada su u pitanju troškovi nije imao prednosti nad benzinskim vozilom. Ekološka prednost etanola je, osim toga, pod znakom pitanja kada se on proizvodi od poljoprivrednih sirovina, kao što je kukuruz, smatra ADAC. Druga generacija proizvodnje etanola od fabričkih ostataka još je godinama daleko, smatraju ispitivači.
"škoda oktavija" turbo dizel sa 200 konjskih snaga izabrana je na testu kao najčistiji dizel automobil, s prosečnom potrošnjom od 6,8 litara na 100 kilometra. Po emisiji štetnih gasova "oktavija" se našla na drugom mestu, iza "prijusa."



Rekordna godina za Ferrari

14 Feb 2008 - 01:40 Vesti Link

 

I Ferrari je prošlu godinu završio sa rekordnim brojkama. Tako je za 12 meseci 2007. godine ostvaren promet od ukupno 1,668 milijardi evra, što je za 15,3% više nego 2006. kada je promet iznosio 1,447 milijardi evra (i profit je za 45,4% veći nego godinu dana ranije i iznosi 266 miliona evra). Što se prodaje tiče, kupce je tokom 2007. godine našlo 6465 Ferrarija (ili 14% više nego 2006.). Najveći rast je zabeležen u Azijsko-Pacifičkom regionu (47,2%), Bliski istok ima rast od 32,3%, SAD 7,7%, Velika Britanija 8,2%, Nemačka 5,9%...



Izvor : www.netauto.co.yu

Pred velikim brojem zvanica u beogradskom hotelu Hyatt održana je završna svečanost ovodišnjih izbora za internet automobil godine i mis koji je organizovan putem sajta - http://www.netauto.co.yu/.
Izbor za automobil godine putem interneta, kao medija koji kroz interaktivnu komunikaciju pruža neograničene mogućnosti čini ovaj izbor najprestižnijim nacionalnim izborom za automobil godine. Na internet portal u periodu od 1. decembra prošle godine do 31. januara ove godine stiglo je preko sedamdeset hiljada glasova. Time je ova akcija postala svojevrstan vox populi onih koje zanimaju automobili, bilo kao potencijalne kupce bilo kao zaljubljenike u tehniku i brzine. Najveći broj glasova od dvadeset automobila kandidata i titulu ELP NetAuto 2008 osvojila je Renault Laguna 3. Paraleno sa izborom za internet automobil godine odvijao se i izbor za Miss ELP NetAuto 2007 - petočlani žiri jednoglasno je odlučio da titula Miss ELP NetAuto 2007 pripadne Ivani Rajković, a Miss fotogeničnosti ELP NetAuto 2007 pripadne Mariji Purić.



Nissanov luksuzni brend Infiniti postoji već skoro 20 godina, a svojim nastupom na predstojećem 78. salonu automobila u Ženevi (4. - 16. mart) najavljuje zvaničan dolazak i u Zapadnu Evropu. Kako bi pokazao koliki značaj pridaje evropskom tržištu, Infiniti će pomenuti salon u Ženevi iskoristiti za svetsku prezentaciju nove, druge generacije crossover modela Infiniti FX, što će inače biti prvi put da je ova fabrika premijerno predstavila neki svoj model izvan SAD-a. Društvo na Infinitijevom izložbenom prostoru u Ženevi će mu praviti još nekoliko modela prilagođenih evropskom tržištu. Tačnije, to su Infiniti G sedan, G Coupe i manji crossover EX (na slici), koji će zajedno sa pomentim FX-om u prodaju na Starom kontinentu krenuti od oktobra ove godine.



Ovo je vest koju su mnogi čekali. Tata Nano, najjeftiniji automobil na svetu koji će se od oktobra ove godine proizvoditi u Indiji (po ceni od 2500 dolara ili oko 1720 evra), stiže i u Evropu. Doduše, to će se desiti tek za četiri godine, jer će Nano morati da pretrpi velike izmene i da zadovolji međunarodne ekološke i bezbednosne standarde. U vezi s tim, Girish Wagh (šef Tatine divizije za kompaktna vozila) za nemački nedeljnik Focus je izjavio sledeće : "razvićemo naslednika u naredne četiri godine, koji će zadovoljavati Euro5 propise i evropske standarde o bezbednosti putnika." To u praksi znači da će Nano namenjen prodaji na Starom kontinentu dobiti veći motor, vazdušne jastuke, disk kočnice napred, ojačanu karoseriju, a moguće i CVT transmisiju i modifikovani izgled. Takođe, u Tata Motorsu rade i na smanjenu potrošnje sa sadašnjih 5 na 3 litra/100 km. Naravno, ovde se odmah postavlja pitanje cene, jer ovakav Nano, prilagođen prodaji u Evropi, sigurno neće moći da se kupi za pomenutih 2500 dolara, koliko će u Indiji koštati njegova osnovna verzija. Indijci inače planiraju da aktuelnu verziju Tate Nano (predstavljenu prošlog meseca na AutoExpu u Nju Delhiju) proizvode u tiražu od 250.000, a kasnije i u milion primeraka godišnje. Više o Tati Nano možete pročitati OVDE.



Više o Porscheu 911 GT2 možete pročitati OVDE



Ford je na salonu automobila u Čikagu saopštio da će od sledeće godine i u SAD-u krenuti sa prodajom svog komercijalnog vozila Transit Connect, koji se inače proizvodi u Fordovoj fabrici u Turskoj. Transit Connect će kupce tražiti među vlasnicima manjih radnji, i to kao manja i ekonomičnija alternativa modelima kao što su Ford E-series i Dodge Sprinter (Amerikanci će inače dobiti verziju pokretanu 2,0 litarskim četvorocilindričnim motorom i automatskom transmisijom). Ford je tokom prošle godine u Evropi prodao 109.900 Transita Connect, a podsećamo da je ovaj model osvojio i nagradu International Van of the Year 2003, koju mu je dodelio nezavisni žiri sastavljen od specijalizovanih novinara iz 19 evropskih zemalja.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Francuski Peugeot našao se protekle godine na čelu nepopularne liste s više od 80.000 povučenih vozila zbog tehničkih problema, iako su kompanije u celini gledano imale manje takvih slučajeva nego u 2006, pokazalo je istraživanje nemačkog časopisa "Auto-moto-sport." Oko 80.000 automobila Peugeot 307 povučeno je zbog problema sa sistemom ABS kojim se sprečava blokada točkova tokom kočenja i sa elektronskim programom stabilnosti (ESP), navodi list posle analize svih povlačenja u 2007. Na tehnički pregled je pozvano još oko 6.900 modela Peugeot 807. Na drugom mestu našla se General Motorsova (GM) filijala Opel sa 68.680 povučenih vozila, a sledi Fiat sa svojim markama Alfa Romeo i Lancia. Čak i proizvođači najskupljih automobila kao što su Audi, BMW i Porsche imali su povlačenje pojedinih modela, čak i onih izrađenih 2001, prenela je agencija DPA. BMW je prošle godine pozvao na kontrolu 6.400 najnovijih modela BMW X5 i BMW 120d, dok je Mercedes opozvao svega 243 modela G-klase. Ima kompanija koje minule godine uopšte nisu povlačile svoja vozila, među kojima su Cadillac, Saab, Seat, Škoda i Subaru. Vlasnici Nissanovog modela Qashqai imali su četiri neplanirane posete servisima da bi popravili, između ostalog, pokvarenu bravu na zadnjim vratima i oštru ivicu držača prednjeg vazdušnog jastuka. Protekle godine oko 440.000 automobila je povučeno na nemačkom tržištu, u poređenju s više od 700.000 u 2006, naveo je časopis.



Društvu proizvođača koji već imaju ili razvijaju svoje menjače sa duplim kvačilom pridružiće se i Renault. Naime, posle Fiata i njegovog DDC menjača (o tome više OVDE), sada i ovaj francuski proizvođač najavljuje proizvodnju menjača sa duplim kvačilom. Nažalost, u ovom trenutku nema informacija kada će Renault početi da prodaje svoje automobile opremljene ovakvom transmisijom, mada Automotive News Europe prenosi izjavu svog izvora iz francuske fabrike, koji samo kratko navodi da je menjač na putu i da se neće pojaviti prekasno.   



Volkswagen je 4. februara obeležio desetu godišnjicu Nove Bube (New Beetle), a slavlje je dodatno uveličano činjenicom da se ova proslava poklopila sa proizvodnjom 7-milionitog automobila u Volkswagenovoj fabrici Puebla u Meksiku, koja jedina i proizvodi New Beetle. Još jedan razlog za slavlje je i podatak da je taj 7-milioniti VW iz ove fabrike istovremeno i jubilarni milioniti primerak Nove Bube. Govoreći na svečanoj ceremoniji povodom ovih rezultata, prvi čovek VW-a Martin Winterkorn je najavio i da će nemačka fabrika u ovaj svoj pogon u Puebli u naredne tri godine investirati oko milijardu dolara. Druga vest iz nemačke kompanije se odnosi na prodaju jubilarnog, milionitog VW automobila opremljenog DSG (Direct-Shift Gearbox) menjačem sa duplim kvačilom (zaslužan za brže menjanje brzina i veću ekonomičnost). Prvi VW-ov model sa DSG menjačem je bio sportski Golf R32 iz 2003. godine, a danas je skoro četvrtina svih Volkswagena opremljena ovim menjačem. Inače, prošle godine je VW prodato više od 400.000 automobila sa DSG-om, a potražnja je tolika da je VW-ova fabrika Kassel u Nemačkoj povećala proizvodnju ovog menjača na 1750 jedinica dnevno.