
Ovo na renderinzima je novi superautomobil MCE MC1, čija će serijska proizvodnja (ako sve bude teklo po planu) početi 2011. godine, i to u Velikoj Britaniji. MC1 je inače plod saradnje dve firme za inžinjering i dizajn, tačnije C2P Automotive i MotorCity Europe, a pokretaće ga centralno smešten V10 agregat sa 600 konja. Dizajn potpisuje David Hilton, koji je bio zadužen i za izgled Fordovih modela Focus RS i S-Max. Rezultat njegovog rada je automobil kraći od Lamborghinija Murcielago LP640 (ali i viši za nekih 15 mm), sa karoserijom od karbon fibera, točkovima od 20 (napred) odnosno 21 inča (nazad), vertikalnim zadnjim svetlima, centralno smeštenim dvostrukim završecima izduvnog sistema i vratima koja se otvaraju poput makaza.

Na Barrett-Jackson aukciji održanoj pre neki dan u Americi, prodat je prvi primerak nove Corvette ZR1, za koju je američki milioner Dave Ressler platio tačno milion dolara, odnosno oko 900.000 dolara više nego što će biti cena ovog automobila kada se uskoro i zvanično pojavi u prodaji! Dave Ressler je inače pre nekoliko godina na Barrett-Jackson aukciji kupio i najstariju Corvettu iz 1953. godine, i to za istu ovu sumu. Sem prve Corvette ZR1, na ovogodišnjoj aukciji je prodat i prvi serijski primerak novog Dodge Challengera SRT8, za koga je kupac platio 400.000 dolara (serijski primerak koji će biti predstavljen u februaru na salonu u Čikagu će inače koštati 37.995 dolara). O Corvetti ZR1 možete više pročitati OVDE.

Toyota Motor Europe je saopštila da je u Evropi tokom prošle godine ukupno prodato rekordnih 1.238.638 automobila sa znakom Toyote i Lexusa, što predstavlja rast od 10% u odnosu na 2006. godinu (čime je njen udeo na evropskom tržištu dostigao 5,6%). Ovo je istovremeno već 11. put zaredom da japanska kompanija obara sopstveni prodajni rekord na Starom kontinentu. Sama Toyota je inače za 12 meseci 2007. godine uspela da Evropljanima proda 1.184.828 automobila (+10%), dok je Lexus našao 53.810 kupaca (+7%). U 2007. godini Toyota Motor Europe je u svojim fabrikama u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Češkoj, Turskoj i Poljskoj proizvela 806.890 automobila, 868.948 motora i 583.493 menjača (drugim rečima, dve trećine svih prodatih Toyota u Evropi je i proizvedeno u Evropi). Najprodavaniji Toyotin model je i dalje Yaris (prodato 266.461 primeraka, rast od 6%), dok se kod Lexusa najviše kupaca odlučilo za model IS (21.625 komada). Toyota je prodala i 32.171 primeraka hibridnog Priusa (+41%), a kod Lexusa hibridni modeli čine čak 31% ukupne prodaje te marke. Inače, Toyota Motor Europe planira povećanje prodaje u 2008. za oko 5 odsto.

Rumunska Dacia je tokom prošle 2007. godine uspela da proda preko 230.000 svojih vozila, tačnije 230.473, što u odnosu na 2006. predstavlja rast od 17,4%. Na domaćem, rumunskom tržištu prodato je 102.062 automobila (95.212 putničkih i 6850 privrednih vozila), a u izvoz je otišlo 128.411 primeraka (izvoz je inače bio za 44,3% veći nego 2006. godine). Najveći deo je izvezen u Francusku (32.688 komada), sledi Nemačka sa 17.031 (+174,1% !), pa Ukrajina (9350), Alžir (9089), Turska (8907), Španija (7734), Italija (4971) itd. Tokom 2007. ponuda Dacije je inače proširena novim modelima Logan Van i Logan Pick-up i jačim 1,5 litarskim dCi dizel motorom od 85KS, a ove godine očekuje se i početak prodaje Dacijine verzije modela Sandero, koji je već predstavljen u Južnoj Americi pod značkom Renaulta (na drugoj slici).

Honda je saopštila da je tokom 2007. godine ostvarila rekordnu prodaju svojih automobila na evropskom tržištu. Tačnije, u protekloj godini Evropljani su kupili 398.960 Hondi, odnosno za 21,5% više nego 2006. Ovo je japanskoj kompaniji već četvrti put zaredom da obara sopstveni rekord u prodaji na Starom kontinentu, a treba reći da su oboreni i prodajni rekordi u 32 od 37 zemalja Evrope. Posebno se ističu Rumunija, Ukrajina i Rusija, gde je prodaja više nego duplirana, zatim Švedska (+60%), Norveška (+55%), Francuska, Grčka i Poljska sa rastom od oko 30 odsto i Španija, Holandija i Danska sa porastom od preko 20%. Za ovako dobre prodajne rezultate Honde u Evropi najviše zasluga pripada modelima Civic i CR-V. Civic je naime plasiran u 160.082 primerka (+41,7%), a CR-V u rekordnih 90.562 (+77,3%). Honda je u Evropi takođe prodala i 10.515 komada Civica Hybrid, što predstavlja rast od čak 206,6%.

Volvo će već početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show) prikazati serijsku verziju svog koncepta XC60 (na slikama), predstavljenog inače na salonu u Detroitu pre tačno godinu dana. Ovaj novi manji crossover je odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budući Audi Q5. U ovom trenutku naravno još nema zvaničnih podataka koji će motori pokretati XC60, ali prema nekim ranijim informacijama, u paleti agregata će biti četiri benzinca (1,8L, 2,5L turbo, 3,2L i T6) i dva dizelaša (1,8L i 2,3L). Prodaja u Evropi bi trebalo da počne pred sam kraj ove godine (u Americi početkom 2009.), a cene će se kretati od 35.000 pa sve do 70.000 evra.

Novi Fiat 500 je osvojio zaista mnogo nagrada i priznanja u proteklih nekoliko meseci (uključujući i prestižnu titulu evropskog automobila godine 2008.), a najnovija u nizu je titula "2008 Gay car of the year". Prošle godine ovu nagradu je osvojio Alfa Romeo Spider, a 2006. pobednik je bio Aston Martin DB9 Volante. Evo i liste 10 automobila koji su ove godine osvojili najviše poena u ovom izboru:
1.- Fiat 500 (122 poena), 2. -Alfa 8C (83 poena), 3.- Volvo C30 (53 poena), 4.- Aston Martin DBS (42 poena), 5.- Aston Martin V8 Vantage (37 poena), 6.- Audi R8 (30 poena), 7.- Maserati Granturismo (30 poena), 8.- Rolls Royce Drophead coupe (29 poena), 9.- Audi A5 (23 poena), 10.- Renault Twingo (21 poen)

Grupa Fiat je tokom prošle godine u Evropi prodala 1.249.092 automobila, što predstavlja rast od 7,1% u odnosu na 2006., kada je kupce našlo 1.116.067 automobila ove italijanske kompanije (podaci se odnose na zemlje članice EU i EFTA). Grupa Fiat je povećala i svoj udeo na evropskom tržištu, koji sada iznosi 7,8%, dok je 2006. bio 7,4%. Sam Fiat je prošle godine u Evropi prodao 976.981 automobil (+8,8% u odnosu na 2006.), čime je njegov udeo porastao sa 5,7 na 6,1%. Alfa Romeo je plasirao 144.422 svoja automobila (minus od 0,8%), a Lancia 122.054 vozila ili 4,8% više nego 2006. Udeo Alfa Romea na evropskom tržištu je ostao neizmenjen i iznosi 0,9%, dok je udeo Lancije povećan sa 0,7 na 0,8%. Tokom 2007. je inače na teritoriji EU+EFTA zemalja prodato skoro 16 miliona vozila ili za 1,1% više nego 2006. godine.

Volkswagen je saopštio da će na predstojećem februarskom salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show) premijerno izložiti svoj novi MPV model za sedam putnika, nazvan Routan (namenjen pre svega američkim kupcima). Ime Routan je inače kovanica od engleske reči "route" (put, ruta) i "an" (ovo "an" Volkswagen dodaje na kraj imena svojih evropskih MPV modela, kao što su Touran, Sharan i Multivan). Volkswagen je Routan (dužine preko 5 metara) razvio zajedno sa američkim Chryslerom LLC, što u praksi znači da se bazira na Chryslerovom modelu Town and Country (u Evropi Voyager), ali će u odnosu na njega Routan naravno dobiti karakteristična dizajnerska obeležja nemačke marke na eksterijeru i interijeru. Routan će se proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Windsoru, gde se već sklapaju Dodge Grand Caravan i pomenuti Chrysler Town and Country. Novi Routan je uz upravo predstavljeni Passat CC (o njemu više OVDE) deo Volkswagenovog plana, koji predviđa da do 2018. godine ove nemačka marka u SAD-u poveća svoju prodaju na 800.000 automobila godišnje.

Prema prvim pristiglim rezultatima poslovanja za prošlu godinu, britanske kompanije Land Rover i Jaguar (koje će uskoro od Forda za dve milijarde dolara preuzeti indijski Tata Motors) su tokom 2007. poslovale daleko bolje nego 2006. godine. To posebno važi za Land Rover, koji je prošle godine prvi put u svojoj istoriji (ove godine inače slavi 60 godina postojanja) prodao više od 200.000 vozila (tačnije 226.395 ili za 17,6% više nego 2006.). Deo zasluga za to pripada rastućim tržištima Rusije (prodato 12.268 vozila ili 96% više nego 2006.) i Kine, gde je 2007. prodato 6573 Land Rovera (rast od 143%). Ukratko, profit Land Rovera za prošlu godinu iznosi 1,2 milijarde dolara, dok je Jaguar i dalje u gubicima, ali je 2007. taj gubitak smanjen na 100 miliona dolara.

Fiat je upravo dopunio paletu pogonskih agregata u modelima Bravo i Ulysse. Bravo je dobio novi četvorocilindrični 1,6 litarski Multijet 16V turbo-dizelaš sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji se nudi u dve vrzije. Slabija varijanta raspolaže sa 77kW/105KS pri 4000 o/min. i 290Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min., a snažnija sa 88kW/120KS pri 4000 o/min. i 300Nm pri 1500 o/min. Slabija verzija (sa fabrički deklarisanom potrošnjom od 4,9 litara na 100 km) je već u prodaji, dok ona sa 120 konja startuje sa prodajom u martu ove godine (uz obe verzije se standardno isporučuje manuelni šestostepeni menjač). U poređenju sa postojećim 1,9 litarskim Multijet motorom, novi 1,6 Multijet karakteriše veći obrtni moment, manja potrošnja goriva, manja buka, veća elastičnost i smanjeni troškovi održavanja (servisni interval iznosi 35.000 km). MPV model Fiat Ulysse je, poput nedavno obnovljene Lancije Phedre, dobio novi 2,2 litarski Multijet turbo-dizel agregat sa 125kW/170KS (dolazi u paru sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem). Motor pomenutih 170 konja razvija pri 4000 o/min., a 370Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. (naravno, ima i DPF filter čestica čađi). Sa manuelnim menjačem postiže najveću brzinu od 200 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10 sekundi, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 7,2 litra na 100 km.

Posle podataka o prodaji Mercedesa, BMW-a, Minija, Rolls-Royca, Renaulta, Peugeota, Citroena i Chryslera (o čemo je nedavno već bilo reči), stigli su i podaci o prodajnim rezultatima koncerna Volkswagen za proteklu godinu. Najkraće rečeno, za VW je 2007. bila još jedna rekordna godina. Naime, ceo VW koncern (Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Lamborghini, Bentley i Bugatti) je tokom prošle godine prodao 6.189.000 vozila, odnosno za 7,9 odsto više nego godinu dana pre toga. Sam Volkswagen je plasirao na tržište 3.660.000 automobila (+7,8% u odnosu na 2006.), Škoda 630.000 vozila (+14,8%), Audi 964.151 (+6,5%), Seat 431.000 (+0,4%), Bugatti je prodao 81 automobil (+81%), Bentley preko 10.000 (+6,7%), a Lamborghini 2400 komada svojih sportskih modela (ili 14,8% više nego 2006.).

Na salonu automobila u Detroitu (North American International Auto Show) objavljeno je da je Chevrolet Malibu osvojio titulu automobila godine u Severnoj Americi (North American Car of the Year), a Mazda CX-9 titulu North American Truck of the Year. General Motors je i prošle godine osvojio titulu severnoameričkog automobila godine (to laskavo priznanje je tada pripalo modelu Saturn Aura), dok je Mazdi nagrada North American Truck of the Year sada dodeljena po prvi put. U konkurenciji za automobil godine je pored pobedničkog Chevrolet Malibua bilo još 14 automobila, dok je Mazda CX-9 imala 12 konkurenata. Inače, obe titule dodeljuje specijalizovani žiri sastavljen od 45 automobilskih novinara iz SAD-a i Kanade na osnovu kriterijuma kao što su upravljivost, inovacije, performanse, bezbednost i vozačevo zadovoljstvo.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Treći po veličini japanski proizvođač vozila
"Nisan" saopštio je da će isporučivati automobile
"Krajsleru" za prodaju u Latinskoj Americi, što će uvećati prisustvo
američke kompanije na inostranom tržištu.
Prema sporazumu, "Nisan" će, počev od 2009. godine, isporučivati
"Krajsleru" verziju malog automobila "versa" koja se
izrađuje u Meksiku, navedeno je u zajedničkom saopštenju dveju
kompanija. Finansijski detalji aranžmana nisu obelodanjeni, prenela je
agencija Blumberg. Partnerstvo će pomoći "Krajsleru" da poveća prodaju
van tržišta
Severne Amerike, na kome sada plasira 90 odsto svojih vozila, bez
ulaganja u
nova postrojenja. Sporazum će omogićiti "Nisanu" da maksimalno
koristi kapacitet svoje
meksičke fabrike u Akvaskalijentesu, koja je glavni isporučilac modela
"versa" na američko tržište. Dve kompanije su najavile mogućnost
proširenja saradnje, koja je počela 2004,
kada je "Nisanova" filijala "Džetkop" počela da prodaje
menjače "Krajsleru". Izvršni direktor "Nisana" Karlos Gon je izjavio da njegova kompanija
traži američkog partnera otkako je "Dženeral motors" pre 15 meseci
odbio poslovni savez sa njom.

Skoro istovremeno stigli su zvanični rezultati prodaje Grupe Renault, BMW-a, Peugeota, Citroena i Chryslera za 2007. godinu. Tako je Grupa Renault (čine je Renault, Dacia i korejski Renault Samsung) tokom 12 meseci 2007. prodala 2.487.453 vozila, odnosno 2,2% više nego 2006., što je dovoljno da Grupa Renault zauzme 3,6% svetskog tržišta. Renault je imao povećanje prodaje od 1%, Dacia je našla 17,4% više kupaca, dok je Renault Samsung u 2007. prodao nešto manje vozila nego 2006. (-1,4%). U Evropi Renault inače drži 7,6% tržišta putničkih i 14,2% tržišta komercijalnih vozila (izvan Evrope Grupa Renault je plasirala 863.187 jedinica ili 16,5% više od 2006.). Logan i dalje osvaja svetsko tržište, pa je tako tokom 2007. prodato 367.745 primeraka ovog modela (pod značkom i Dacije i Renaulta), što je za 48 procenata više nego godinu dana ranije. Za 11 meseci prošle godine Renault je u Srbiji prodao 1933 vozila, a Dacia 2134.
Grupacija BMW (BMW, Mini, Rolls Royce) je prošle godine prodala nešto preko 1,5 miliona vozila ili 9,7% više nego 2006. Sam BMW je uspeo da plasira 1,28 miliona automobila (+7,7%), Mini ima rast od 19% (prodao 222.875 jedinica), dok je Rolls Royce prodao 1010 svojih automobila (rast od 26%). Za poređenje, Mercedes je tokom 2007. prodao 1.285.900 vozila ili za 2% više nego u 2006.-toj (o tome više OVDE). U Srbiji je za 11 meseci 2007. kupce našao 421 BMW.
U 2007. godini Peugeot je ukupno prodao 1.967.000 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što predstavlja rast od 0,4 % u odnosu na 2006. godinu. Ovo je treći najbolji rezultat ove francuske marke u njenoj istoriji, pošto su od 2007. godine bolji prodajni rezultati ostvareni u 2004. i 2005. godini, kada je plasirano 2.027.000, odnosno 1.995.000 vozila. Tokom 2007. u Francuskoj je inače plasirano 21,5% svih prodatih Peugeota, a na zemlje izvan Evrope otpada 37,8% ukupne prodaje. Prodaja raste i u Istočnoj Evropi, Kini i Rusiji. Tako je na istoku Evrope prodato 70.000 vozila (+16,4% u odnosu na 2006.), U Kini je kupce našlo 93.000 Peugeota (+13,7%), a u Rusiji 26.000 (+63,1%). Prodaja Peugeota u Srbiji je za 11 meseci 2007. godine iznosila 2623 vozila.
I Citroen je povećao prodaju u 2007. godini. Naime, u odnosu na 2006. porast prodaje iznosi 3,9%, odnosno plasirano je 1.461.000 vozila. U Srbiji je ova francuska marka za 11 meseci 2007. prodala 1484 svoja modela.
Što se Chryslera tiče, poznati su rezultati prodaje izvan Severne Amerike, a oni su najbolji u njegovoj istoriji. Tačnije, Chrysler je tokom 2007. izvan Severne Amerike prodao rekordnih 238.218 vozila ili za 15% više nego 2006. godine. Po regionima prodaja izgleda ovako : Bliski istok i Severna Afrika imaju povećanje od 64%, Latinska Amerika (+22%), Istočna Evropa (+30%), Azija (+22%) i Zapadna i centralna Evropa, gde rast iznosi 6 odsto. U Srbiji je Chrysler za 11 meseci prošle godine prodao 57 automobila, a toj brojci treba dodati i 145 vozila marke Dodge i 157 prodatih Jeepova.