
Nemački Mercedes (uključujući tu i njegove brendove Maybach i Smart) je tokom prošle 2007. godine prodao rekordnih 1.285.900 vozila, što je za 2% više u poređenju sa 2006. godinom kada je prodato ukupno 1.260.600 vozila. Sam Mercedes je prodao rekordnih 1.185.300 automobila, a 2006. je plasirano 1.148.500 (velika zasluga za to pripada pre svega novoj C klasi, koja je našla 261.500 kupaca ili 57% više nego 2006.). U SAD-u je Mercedes prodao 253.400 vozila (2006. 248.100), što je već 14-ti put zaredom da nemačka marka na ovom tržištu povećava prodaju u odnosu na godinu pre toga. U zapadnoj Evropi (bez Nemačke) Mercedes je plasirao 372.400 automobila, odnosno za 3% više nego 2006. Što se same Nemačke tiče, prodaja u 2007.-oj je nešto manja nego 2006. godine i iznosi 309.900 jedinica. Ali je zato prodaja veća na sve značajnijim tržištima Kine (+53%), Rusije (+65%) i Indije (+8%). Ovde i podatak da je Mercedes u Srbiji za prvih 11 meseci 2007. prodao 1122 vozila. Mercedes je bio uspešan i u SUV segmentu, pa je tako tokom 2007. plasirano 180.100 primeraka modela M, R, GL i G klase, što je za 6% više nego 2006. Da kažemo da je prodato nešto više od 20.000 automobila sa AMG oznakom, od čega je čak polovina završila u SAD-u. Što se prodaje Smarta i Maybacha tiče, stvari stoje ovako : Smart je 2007. prodao 100.600 jedinica (manje nego 2006. kada je plasirano 112.100), dok je Maybach našao oko 400 kupaca, odnosno isto kao i 2006. godine. Nemačka je i dalje najvažnije tržište za Smart (prodato 31.000 komada), ali je sve bliže i Italija gde je isporučeno 30.600 primeraka (ovde i napomena da u januaru 2008. konačno počinje i prodaja Smarta u SAD-u).

Još jedan članak o novim registarskim tablicama i saobraćajnim dozvolama, ovog puta iz dnevog lista Politika:
Veliki posao zamene srpskih registarskih oznaka odvijaće se od leta, a ko će da ih pravi – još se ne zna, ali se zna da čitav posao vredi sto miliona evra.
Najavljena zamena registarskih tablica u našoj zemlji, koja bi trebalo da otpočne 6. jula, već u najavi izaziva znatiželju, ali i određena pitanja. Prvo, kako će izgledati, zatim koliko će to sve koštati i na čija će pleća taj izdatak da padne, pa do toga kako će nove dimenzije da se uklope... Kada vlasnik sada registruje vozilo u Srbiji za registarske tablice i saobraćajnu dozvolu mora da plati 3.300 dinara. Od toga za administrativnu taksu ide 2.030 dinara, a ostatak od 1.270 dinara je za tablice i dozvolu.
Znači, dva parčeta pleha i komadić ne baš kvalitetnog papira formata A5 građanina koštaju 15 evra. Ko želi takozvanu treću tablicu, koja je obavezna za prikolicu, mora da doda 500 dinara ili 6,5 evra. Ako se zna da u Srbiji ima više od dva miliona registrovanih vozila, u šta se računaju putnički automobili, kamioni, autobusi, traktori i motocikli, građani će u sledećih godinu dana, od početka zamene, potrošiti gotovo 100 miliona evra, ako ne i više. Pokušavali smo da u Ministarstvu za infrastrukturu, kojem resorno pripada i saobraćaj, saznamo da li će ove usluge poskupeti, ali nismo dobili konkretan odgovor.
Jer, po svemu sudeći, saobraćajna dozvola će biti na mnogo kvalitetnijem papiru, sa hologramom i kodovima za čitanje, a registarske tablice će biti novih dimenzija, prilagođene standardima Evropske unije. To stoga da ih ne bismo opet menjali kad nas konačno prime u članstvo. Iznad oznake SRB treba samo naknadno da se ubace žute zvezdice i oznaka EU.
Pravilnikom objavljenim u „Službenom glasniku” predviđeno je da se tablice zamene u roku od godinu dana, prilikom redovnog produžetka registracije. Postepeno, da ne bi bilo gužve na šalterima.
Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije – SRB. Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije četiri do šest brojeva, kao do sada, registarska oznaka sastojaće se od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y. Latinica, a ne ćirilica, dakle. Jer Rusi, Bugari i ostali koji imaju ćirilične tablice koriste samo ona slova koja se u azbuci poklapaju sa abecedom, zbog lakšeg zapisivanja i evidencije u zapadnoj Evropi.
Novost je i registraciona nalepnica (izdatak više za građane) koja će se lepiti na vetrobransko staklo prilikom prve i svake sledeće registracije. Nove registarske tablice koje se uvode biće slične evropskim – umesto sadašnjih 420 x 120 milimetara imaće dimenzije 520 sa 110 milimetara. U inostranstvu tablice izrađuju mali preduzetnici, gotovo u svakom gradu, na osnovu izdatih državnih sertifikata. U Srbiji je, pak, višegodišnja praksa da država građanima praktično preprodaje registarske oznake, čiju izradu naručuje od jedne ili dve firme, a kupuju ih upola cene u odnosu na to koliko građanima naplaćuju, što daje povod za sumnju u legalnost čitavog posla, bez obzira na njegovu zakonsku formu. Čak je pre nekoliko godina MUP hteo da preuzme proizvodnju registarskih tablica, ali se ta namera nije ostvarila.
Jedina dva proivođača tablica u Srbiji su firma „Boja AD” iz Sombora i Sektor za obuku invalidnih lica „Trenka rad” iz Leskovca. Somborci, spremajući se za ovaj posao, uložili su velika sredstva i osavremenili proizvodnju i baš danas puštaju svečano u rad novu proizvodnu liniju. Ministar za infrastrukturu Velimir Ilić je pozvan da preseče svečanu vrpcu. Tender za proizvodnju tablica za potrebe MUP-a biće raspisan uskoro, a ko će dobiti ovaj „posao decenije” još je u na nivou nagaćanja. Reč je o poslu koji se meri desetinama miliona evra. Somborski majstori veruju da su oni u prednosti, ali se pribojavaju nelojalne konkurencije.
Izmenjene registarske oznake
Nove registarske oznake opština koje se „pripajaju”
KG – Kragujevac Aranđelovac
PA – Pančevo Vršac, Plandište, Bela Crkva
ŠA – Šabac Loznica
ČA – Čačak Gornji Milanovac
JA – Jagodina Paraćin
KR – Kruševac Trstenik
SM – Sremska Mitrovica Ruma, Inđija, Irig, Pećinci, Stara Pazova
PP – Prijepolje* Priboj i Nova Varoš
Napomena: * Skraćenica PP za Prijepolje do sada nije postojala, a DJ koja je važila za vozila registrovana u Đakovici menja se u ĐA.

Mazda početkom svake godine u Hirošimi priređuje posebnu ceremoniju kojom se obeležava slanje prve pošiljke automobila u svet u novoj godini. Osim zaposlenih, ceremoniji naravno prisustvuju i prvi ljudi ove japanske kompanije, a dvojica od njih su se ove godine pojavili u unikatnoj Mazdi RX-8 Convertible, odnosno u kabriolet verziji modela RX-8. Automobil, koji zvanično uopšte i ne postoji, bio je ukrašen balonima i trakama, ali kako stvari sada stoje, napravljen je samo jedan primerak čija je jedina svrha pojavljivanje upravo na ovakvim proslavama.

Porsche je danas saopštio da razvija i hibridnu verziju svog željno očekivanog, prvog Grand Turismo modela sa četvora vrata. I Panamera će naime dobiti hibridni pogon iz Porschea Cayenne Hybrid, koji se sastoji od kombinacije benzinskog i elektromotora (prema navodina nemačkog proizvođača, hibridni Cayenne troši i do 30% manje goriva u odnosu na standarde modele pokretane benzinskim motorima). Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektromotor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema. Panamera će se u standardnoj verziji pojaviti 2009. godine, dok se hibridna varijanta može očekivati nešto kasnije (nezvanično, dve godine posle premijere "obične" Panamere). Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se sem pomenutog hibridnog pogona, ugrađivati i 4,8 litarski V8 motor sa 400 i 520 konja, a kasnije i 3,6 litarski V6 agregat, kao i V10 mašina sa kojom će Panamera postizati preko 300 km/h. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Naravno, ni ovaj Porsche neće biti jeftin mada se još ne zna koliko će tačno da košta. U svakom slučaju, Panamera treba da ponudi jedinstveni paket, koji podrazumeva komforan smeštaj za četiri putnika u kombinaciji sa poznatim sportskim voznim karakteristikama jednog Porschea.

Fiat trenutno razvija novi malolitražni benzinski motor sa turbo punjačem (Multiair Turbo engine), koji će se već od 2009. godine ugrađivati u automobile A segmenta, odnosno Fiat Pandu i novi Fiat 500 (kasnije će se ugrađivati i u veći Fiat Grande Punto). Najzanimljiviji je podatak da novi turbo benzinac u varijantama sa 700 i 900 kubika ima samo dva cilindra. Varijanta sa 700 kubika razvija 81KS i 125Nm (emisija CO2 mu iznosi manje od 100 g/km), dok će se veći od 0,9 litra praviti u dve verzije; slabijoj sa 90KS i jačoj od 110KS i minimum 160Nm obrtnog momenta. Po najavama iz Fiata, novi dvocilindraš će imati za 20% manju potrošnju od nekog uporedivog atmosferskog 1,2 litarskog benzinca. Ovde i podsećanje da je Fiat još u septembru prošle godine na salonu automobila u Frankfurtu izložio studiju nazvanu Panda Aria Concept (na drugoj slici), koju je pokretao takođe dvocilidrični turbo motor zapremine 900 kubika, ali sa nešto manjom snagom od 60kW/80KS. U Pandi Aria taj motor kao pogonsko gorivo koristi ili benzin ili mešavinu metana (70%) i vodonika (30%), a za 20 procenata je lakši i zauzima 25% manje mesta u motorskom prostoru u poređenju sa 4-cilidričnim agregatom iste snage.

Evropski Ford će kupcima uskoro ponuditi poseban kit za povećanje snage motora u modelima Fiesta ST i Focus ST. Tako će 2,0 litarski četvorocilindraš u Fiesti ST umesto standardnih 150, razvijati 185KS, a 2,5 litarski turbo agregat u Focusu ST imaće svih 260KS (standardni model raspolaže sa 225KS). Povećanje snage u Fiesti ST je rezultat reprogramirane elektronike motora, nove bregaste osovine i glava cilindara, dok je Focus ST dobio novi filter za vazduh, reprogramiranu elektroniku motora i modifikovan izduvni sistem. Rezultat svega je bolje ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h), koje sada kod Fieste ST iznosi pola sekunde manje, odnosno tačno 8 sekundi, a kod Focusa ST je palo na samo 5,5 sekundi. Ovaj kit za povećanje snage motora će kod Fieste ST koštati 950, a kod Focusa ST 1500 funti (pritom i dalje važi standardna fabrička garancija).

Izvor : www.blic.co.yu
Od 6. jula 2008. u Srbiji će početi izdavanje novih registarskih tablica i
saobraćajnih dozvola, propisano je pravilnikom objavljenim u Službenom
glasniku. Predviđeno je da se tablice zamene u roku od godinu dana, prilikom
redovnog produžetka registracije. Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem
na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije - SRB.
Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog
područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je
ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije 4 do 6 brojeva, kao do sad, registarska oznaka sastojaće se
od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju
ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y.
Saobraćajna dozvola biće dimenzija 54 sa 86,5 milimetara, sa tekstom na srpskom
i na engleskom jeziku, moći će da se automatski očitava i imaće više zaštinih
elemenata.
Novost je registraciona nalepnica, koja će se lepiti na vetrobransko staklo
prilikom prve i svake sledeće registracije.

Toyota Motor Company je od Forda preuzela drugo mesto na listi najprodavanijih marki na tržištu SAD-a tokom 2007. godine. Naime, prema upravo objavljenim podacima, japanska kompanija je u toj zemlji tokom prošle godine plasirala ukupno 2.620.825 vozila, dok je Ford uspeo da proda 2.572.599 automobila. Prvi je naravno i dalje General Motors sa prodajom od 3.866.620 vozila, dok je Chrsyler plasirao 2.076.650 automobila. Prodaja automobila u SAD-u tokom 2007. godine je inače iznosila 16,1 milona vozila, što je najlošiji rezultat još od 1998. godine. Razlozi leže u visokoj ceni goriva, slabijem rastu američke privrede i problemima na tržištu nekretnina. Kako stvari sada stoje, 2008. godina bi mogla biti još gora, dok se poboljšanje može očekivati tek naredne, 2009. godine.

BMW je saopštio da će Amerikancima na predstojećem NAIAS (North American International Auto Show) salonu automobila u Detroitu predstaviti dva svoja modela pokretana dizel motorom. Radi se o BMW-u X5 xDrive35d i BMW-u 335d sedan, koje pokreće isti 3,0 litarski redni šestocilindraš sa 265KS i 575Nm obrtnog momenta (sa ovim motorom 335d sedan do 100 km/h stiže za 6,2 sekunde, a X5 xDrive35d za 7,2 sekunde). Motor je opremljen oksidacionim katalizatorom, filterom čestica čađi i sistemom za smanjenje emisije ugljen dioksida i azot oksida. Ovaj tzv. Advanced Diesel BluePerformance je verzija BMW-ovog 3,0 litarskog common-rail dizelaša, koji se već prodaje u Evropi, a gde se čak dve trećine svih modela bavarske marke proda da dizel agregatima. BMW X5 xDrive35d i BMW 335d sedan će se prodavati u svih 50 američkih saveznih država, uključujući dakle i Kaliforniju, koja je poznata po najstrožim ekološkim propisima. Ova dva BMW-a su inače prvi modeli ove fabrike sa dizel motorima koji će prodavati u SAD-u posle više od dve decenije. Prodaja počinje ove jeseni, a cene će biti saopštene naknadno.

Češka Škoda planira da svoju paletu modela proširi novim malim automobilom, koji bi se bazirao na platformi serijske verzije nedavno predstavljenog koncepta up! matičnog Volkswagena. Razlog ? Zadovoljenje rastućih potreba za malim automobilima na tržištima u razvoju. U intervjuu za Financial Times Deutschland, Škodin šef Reinhard Jung je izjavio da veruje kako u Škodinoj paleti još uvek ima dovoljno mesta ispod modela Fabia, trenutno najmanjeg automobila češke marke. Jung je u ovom intervjuu još dodao kako će novi model imati ključnu ulogu u povećanju proizvodnje u Škodinim fabrikama u Rusiji, Indiji i Kini.

Samo nekoliko dana pre sigurnog bankrota i zatvaranja, italijanski Bertone (i njegovih 1350 zaposlenih) je izgleda ipak uspeo da preživi. Naime, 1. januara 2008. predsednica ove torinske kompanije Lili Bertone je saopštila da će Bertone biti prodat firmi Gruppo Prototipo, čiji je vlasnik Domenico Reviglio. Gruppo Prototipo takođe ima sedište u Torinu i bavi se testiranjem predserijskih prototipova vozila (pre svega za Fiat), a u njihovom vlasništvu je i poznata staza Nardo na jugu Italije. Vest da je Gruppo Prototipo u poslednjem trenutku postao novi vlasnik Bertonea je ipak prilično neočekivana, budući da su neposredno pre toga propali pregovori vođeni sa Fiatom i sa Gianmariom Rossignolom, bivšim predsednikom Telecoma Italia i Zanussija. Na slici je studija Bertone Barchetta Concept (na bazi Fiat Pande 100HP), predstavljena prošle godine na salonu automobila u Ženevi, kojom je Bertone proslavio 95 godina postojanja.

...bar što se tiče prodaje za prvih 11 meseci 2007. godine. Naime, prema podacima britanskog JATO Dynamics-a (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta), francuski Peugeot je u periodu od 1.1. do 30.11. 2007. prodao 410.156 primeraka modela 207, nemački Volkswagen je uspeo da plasira 401.343 komada svog bestselera Golfa V, dok se na trećem mestu liste deset najprodavanijih automobila na Starom kontinentu nalazi Ford Focus sa 379.994 prodatih primeraka. Dalje slede Opel Astra (374.240), Opel Corsa (373.114), Renault Clio (355.990), Fiat Punto (352.235), Ford Fiesta (331.924), Volkswagen Passat (280.121) i Volkswagen Polo sa 269.240 prodatih primeraka. Posle furioznog starta novog modela 308 (za tri meseca već je prodato 100.000 komada), ovo je još jedan odličan rezultat za francusku fabriku.

29. decembra 2007. Hyundai Motor Co. (HMC) je obeležio 40 godina od osnivanja kompanije, a tim povodom je još ranije lansiran odgovarajući amblem (na slici). Novi slavljenički amblem simbolizuje kako prošlost i budućnost ove korejske kompanije, tako i rast i razvoj Hyundaija u poslednjih 40 godina. U saopštenju fabrike se još navodi da će Hyundai uvek biti odgovoran prema potrebama kupaca i da će se čvrsto držati najviših standarda odgovornosti prema deoničarima, zajednici i prirodnoj sredini. Osnovan 1967., Hyundai Motor Company je u međuvremenu preuzimanjem Kije postao Hyundai Kia Automotive Group, koji danas predstavlja šestog po veličini proizvođača automobila na svetu (sa 68.000 zaposlenih širom sveta i sa prodajom u vrednosti od 29,4 milijarde dolara ostvarenoj u 2006.). Hyundai inače svoje automobile prodaje u 193 zemlje, a slavlje povodom 40.- godišnjice je uveličano zvaničnim lansiranjem novog luksuznog modela Hyundai Genesis (o njemu smo nedavno već pisali, a o tome više OVDE).

Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš impresivna, stvar popravlja činjenica da se 80% baterija može napuniti za samo 8 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da će ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkih dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da godišnje u Japanu proda samo 100 primeraka modela R1e.

Biti najbrži na legendarnoj nemačkoj stazi Nirburgring nije samo pitanje slave, već i potvrda superiornosti. Ako je verovati nezvaničnim, insajderskim informacijama koje prenosi britanski magazin AutoExpress, novi Lexus LF-A (još uvek u formi predserijskog vozila) postavio je nedavno novi rekord ove staze. Stazu je naime prešao u rekordnom vremenu od 7 minuta i 24 sekunde, odnosno za skoro 4 sekunde brže od dosadašnjeg rekordera Pagani Zonde F Clubsport (ostvarila je vreme po krugu od 7:27:82). Dakle, i više nego dovoljno da se sruši dosadašnji vladar "zelenog pakla" kako vozači (ne bez razloga) nazivaju ovu stazu. Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada serijski LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. Kako bi održao ekskluzivnost, Lexus će prema nekim izvorima proizvodnju ovog modela ograničiti na samo 26 komada mesečno. Prema istim izvorima, serijski LF-A će pokretati 4,8 litarski V8 motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h). Na slikama se nalazi koncept verzija Lexusa LF-A.