home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Krenuo Jaguar XF

27 Nov 2007 - 00:48 Vesti Link

Jaguar je saopštio da je juče sa proizvodnih traka fabrike Castle Bromwich u Engleskoj sišao prvi primerak njihovog novog modela XF. Prvi primerak je model XF 4,2 SV8 u "Vapour Grey" boji, a završiće u Jaguar Daimler Heritage Trust kolekciji, gde će biti izložen zajedno sa najprestižnijim i najznačajnijim Jaguarovim automobilima. Na prigodnoj ceremoniji povodom početka proizvodnje ovog modela, prisutan je bio i Michael Quinn, unuk Sir William Lyonsa (on i William Walmsley su 1922. godine osnovali Swallow Sidecar Company, koji je posle Drugog svetskog rata promenio ime u Jaguar Cars Limited). Inače, zvanična prodaja Jaguara XF počinje 1. marta naredne godine, a kupcima će na raspolaganju biti paleta od četiri motora; tri benzinca i jedan dizelaš. Najslabiji je V6 dizelaš od 2,7 litra, koji razvija 154kW/210KS i 435Nm obrtnog momenta (postiže 229 km/h, ubrzava do 100 km/h za 8,2 sekunde, prosečno troši 7, 5 litara dizela na 100 km). Osnovni benzinac (u V6 konfiguraciji) ima 3,0 litra zapremine, razvija 176kW/240KS i 293Nm (dostiže 237 km/h, ubrzava do stotke za 8,3 sekunde, prosečno troši 10,5 litara), a ponudu zaokružuje 4,2 litarski V8 agregat sa 221kW/300KS (u atmosferskoj verziji) i sa 309kW/420KS u SV8 verziji sa kompresorom. Slabiji sa 300KS ima 411Nm obrtnog momenta, može do maksimalnih (elektronski limitiranih) 250 km/h, do 100 km/h ubrzava za 6,5 sekundi, a troši 11,1 litara na 100 km. Jača SV8 varijanta sa 420KS ubrzava do stotke za samo 5,4 sekunde, postiže 250 km/h (takođe limitiranih), dok potrošnja po fabričkim podacima iznosi 12,6 litara benzina na 100 km.





Francuski Renault će od 2009. godine početi sa proizvodnjom svog novog globalnog niskobudžetnog automobila Sandero i u Južnoj Africi, gde će konkurisati modelima kao što su Toyota Yaris, Kia Picanto, VW Citi Golf, Fiat Palio, Chevrolet Aveo, Opel Corsa Lite i Tata Indica. Novi kompaktni automobil će se proizvoditi u Nissanovoj fabrici Rosslyn, u blizini Pretorije, a za sada Renault ne objavljuje podatke kolika će biti godišnja proizvodnja, niti kolika će biti cena Sandera napravljenog u Južnoj Africi. To će biti poznato u oktobru sledeće godine na salonu automobila Auto Africa Motor Show. Renault će Sandero, osim u Južnoj Africi, proizvoditi i u Brazilu, Argentini, Rumuniji (kao Dacia), Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja prvo startuje već narednog meseca u Brazilu, dok će Evropljanima biti predstavljen u martu na salonu automobila u Ženevi (prodaja na Starom kontinentu počinje u julu 2008.). Sandero bi kratko mogao da se opiše kao Renault/Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i Koleos SUV). Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Prema prvim najavama, Evropljani će moći birati između 1,4 i 1,6 litarskih benzinskih motora sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaša sa 70 i 85KS.




Iako su ljudi iz Alfe postavili poseban sajt (www.alfanaming.it) kako bi stanovnicima Italije, Francuske, Španije, Nemačke, Japana i Velike Britanije omogućili da glasaju za ime nove Alfe u kompakt klasi, rukovodstvo italijanske fabrike je ipak rešilo da čitavu stvar uzme u svoje ruke i ne prihvati naziv Furiosa, koje su posetici iz pomenutih zemalja odabrali između ukupno 12 ponuđenih (Agea, Enos, Everson, Fira, Furiosa, Milo, Mod, Nevo, Solea, Sparvo, Velvetta i Ventura). Bez obzira što su sami predložili ime Furiosa, u Alfi sada smatraju da je ovaj naziv previše blizak filmskom serijalu "The Fast and the Furious", a reč Furiosa takođe asocira na ženu koja je besna, što nije u skladu sa imidžom, koji u Alfi žele da promovišu novim modelom. Sa ovom novom Alfom završava se i era sadašnjeg numeričkog označavanja Alfinih modela. Naime, buduće Alfe imaće individulana i prepoznatljiva imena, koja će izazivati uzbuđenje i žudnju. Kako bilo, nova Alfa će se pojaviti na salonu automobila u Ženevi sledeće godine, a nosiće ime koji počinje slovom R. Ima li neko neki novi predlog ?     



Hyundai i30 CRDi osvojio je laskavu titulu "2007 CARSguide Car of the Year", što je prvi put da je ova nagrada u Australiji dodeljena nekom korejskom automobilu. Žiri je Hyundaiju i30 nagradu dodelio na osnovu kriterijuma kao što su dizajn, upravljanje, performanse, bezbednost, inovativnost, funkcionalnost, kvalitet i vrednost. Međutim to nije sve, jer je i30 CRDi ovojio i titulu "2007 CARSguide Green Car of the Year", odnosno priznanje za ekološke vrednosti njegovog dizel motora. Hyundai i30 CRDi je osvojio ukupno 94 poena od mogućih 99, a na listi vidite kako su se plasirali ostali automobili u ovom izboru:

  • Hyundai i30 CRDi (94 poena)
  • VW Golf GT TSi (86 poena)
  • Mazda2 Maxx (75 poena)
  • Mitsubishi Lancer VR (71 poena)
  • Mercedes-Benz C280 (66 poena)
  • Holden Ute SV6 (56 poena)
  • Ford Mondeo Zetec (37 poena)
  • Subaru Impreza RS (32 poena)
  • BMW X5 3.0d (31 poena)
  • BMW 335i sedan (25 poena)
  • Volvo C30 T5 (21 poena).


Srbija dobija autodrom

24 Nov 2007 - 18:05 Vesti Link

Izvor : www.pressonline.co.yu    

Srbija će za nekoliko godina dobiti najmoderniji autodrom, na kome će se održavati trke evropskih i svetskih šampionata u motociklizmu i automobilizmu, najavio je juče predsednik Međunarodne automobilske federacije (FIA) Maks Mozli na sastanku sa srpskim premijerom Vojislavom Koštunicom. Koštunica je tokom prijema predsednika FIA rekao da je auto-sport jedan od najpopularnijih i dodao da bi autodrom imao veliki značaj za razvoj automobilskog sporta u Srbiji, ali i za domaći turizam i promociju zemlje. Prema pisanju pojedinih medija, Maks Mozli želi da uloži oko 95 miliona evra u manje razvijene automobilske sredine, a Srbija je na vrhu te liste. Osim moderne staze, u saradnji sa Auto-moto savezom Srbije trebalo bi da bude izgrađen i poligon za specijalna vozila, kao što su vatrogasne službe, policija, Hitna pomoć, za šta Mozli već ima projekat. Kako se navodi u saopštenju Vlade Srbije, u razgovoru Koštunice i Mozlija bilo je reči i o najuspešnijem automobilisti Milošu Pavloviću, koji ima velike šanse da uskoro nastupi u Formuli 1.



Izvor : www.blic.co.yu i www.tanjug.co.yu

Japanski automobili su zauzeli devet od prvih deset pozicija na listi najpouzdanijih polovnih vozila u istraživanju časopisa "Vot kar ?" i osiguravajućeg društva "Vorenti dajrekt"

Na prvom mestu našla se "tojota korola" proizvedena od 2000. do 2002. godine kod koje su istraživači otkrili svega tri greške kontrolom 100 takvih modela, u poređenju s pet kvarova na 100 vozila kod drugoplasirane "honde CR-V", objavljeno je danas u Londonu. Istraživanja su potvrdila, kako se ističe, reputaciju pouzdanosti japanskih vozila. "Podaci pokazuju da visoka cena automobila ne govori istovremeno da su pouzdana," ukazao je direktor "Vorentija", Dankan Mekler Fišer.
Treće mesto ravnopravno dele modeli "honda HR-V (1999-2005) i "tojota selika" (2000-2006) sa po šest grešaka na 100 vozila. Na petom mestu nalazi se "Hondin" sportski model S2000 sa sedam grešaka, a jedino nejapansko vozilo među prvih 10 je automobil BMW Serije-3 (1994-2001) sa devet uočenih kvarova koji se nalazi na šestoj poziciji. Među deset najpouzdanijih vozila nalaze se još "Hondini" modeli "sivik"i "akord" sa po devet grešaka i "nisan mikra" s 11 kvarova.
S druge strane, na listi deset najnepouzdanijih vozila na prvom mestu je "alfa romeo GTV" (1996-2003) s 97 grešaka na 100 vozila. Slede "reno ispejs" (1997-2002) sa 77 kvarova, "jaguar XK8 (1996-2006), "reno laguna" (2000-2007), "fijat multipla" (1999-2007), "volvo S80" (1998-2006), "land rover frilander" (2000-2006), kao i "audi olroud" (2000-2005) i "seat alhambra" (2000-2007).
"Vorenti" u izračunavanju indeksa pouzdanosti uzima u obzir, pored učestalosti kvarova, i troškove servisiranja. Direktor "Vorentija" Fišer izjavio je da "Hondin" model "sivik" još od 1991. konstantno potvrđuje da je jedan od najpouzdanijih automobila koji se može naći na tržištu.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Švedski proizvođač automobila Volvo, koji posluje u okviru američkog Forda, saopštio je da povlači ukupno 56.000 automobila zbog dva nezavisna problema - sa vazdušnim jastucima i motorom.
Oko 18.000 automobila Volvo V70 i XC70 za prodajnu 2008. godini biće povučeno pošto su uočene tehničke greške na vazdušnim jastucima, kao i 38.000 dizelaša Volvo S60, V70, XC70 i XC90 iz 2006. prodatih u Evropi, zbog problema sa sponom na sistemu za ubrizgavanje goriva, izjavila je agenciji AFP portparol Volvoa Marija Bohlin.
Kod bočnih vazdušnih jastuka otkriven je problem u softveru tako da u slučaju sudara s manjim objektima ne reaguju onako brzo kako bi trebalo, objasila je Bohlin.
Povlačenje se odnosi na automobile prodate uglavnom u Velikoj Britaniji, SAD, Nemačkoj, Italiji i Švedskoj.
U drugom slučaju, zbog greške na sponi sistema za ubrizgavanje goriva može doći do ispuštanja dizela.
Poziv za tehnički pregled biće upućen svim vlasnicima potencijalno ugroženih vozila, a popravka će se obaviti besplatno, kazala je Bohlin. 



Smart u Americi

23 Nov 2007 - 00:40 Vesti Link

Izvor : www.net.hr

Na putevima San Fransiska i Silikonske doline američkom tržištu je predstavljen Smart Fortwo čija komercijalizacija u SAD-u počinje u januaru sledeće godine (po ceni od 11.590 dolara pa naviše). Tako najkraći serijski automobil kreće na najveće automobilsko tržište sveta. Kako kažu u Smartu, novi Fortwo je pravi automobil u pravo vreme za američke vozače. Jer, Amerikanci su danas suočeni s rastućim cenama goriva, sve većim gradskim gužvama kao i ekološkim restrikcijama.
Mesto prezentacije je pažljivo odabrano; Kalifornija je najvažnije tržište u SAD-u, a Silikonska dolina je vodeće područje u polju dizajna, tehnologije i zaštite okoline. Amerikancima se Smart Fortwo predstavlja kao vozilo koje simboliše zadovoljstvo života, stil i slobodan pogled na svet. Besklasno vozilo namenjeno svima, namenjeno vozaču 21. veka koji pozitivno gleda na eru različitih gadžeta, koji nam olakšavaju svakodnevni život, poput i-Maca, i-Poda ili i-Phonea.

Potencijalni kupci u SAD-u animiraju se još od maja na "street smart" road showu koji obilazi 50 velikih gradova, a očekuje se da će ga ukupno isprobati više od 75 hiljada ljudi.
Do sada je više od 30.000 Amerikanaca ostavilo depozit od 99 dolara za njegovu kupovinu; prodajna mreža obuhvataće 70 centara u velikim gradovima SAD-a.
S ove strane Atlantika ovaj mali dvosed (čija prva generacija je predstavljena još 1998.) je vrlo popularan. Prvi model izabralo je 770.000 kupaca, koji su veći automobil zamenili sa ovim simpatičnim dvosedom ili ga dodali svom kućnom voznom parku kao idealno gradsko vozilo.



Pre nekoliko dana Mazda je saopštila da je njihov model Demio (u Evropi Mazda2) osvojio titulu automobila godine 2008. u Japanu koju od 1991. godine dodeljuje organizacija Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan (RJC). Drugo mesto u ovom izboru je pripalo Honfi Fit (u Evropi Jazz), a treće Subaru Imprezi. Juče je stigla i vest da su Japanci izabrali još jedan auto godine; ovoga puta to je nova Honda Fit (Jazz), a nagradu "Car of the Year Japan" je ovoj Hondi dodelio 60-člani panel sastavljen od automobilskih novinara i privrednih analitičara. U ovom izboru (osnovan 1980. godine) drugo mesto osvojio je Nissan Skyline, a treće mesto je i ovom prilikom pripalo novoj Subaru Imprezi. U izboru učestvuju novi ili redizajnirani automobili koji su se u Japanu pojavili u prodaji od 1. novembra prošle do 31. oktobra ove godine. Inače, ovo je Hondi za poslednjih 10 godina već peta titula automobila godine u izboru ovog žirija.



Pošto je pre nekoliko dana proglašen za evropski Auto godine 2008., novi Fiat 500 je osvojio i nagradu "Auto Europa 2008", koju dodeljuje Italijanska unija automobilskih novinara (Uiga). Ova nagrada je ustanovljena 1987. godine, a dodeljuje se automobilu koji se proizvodi i prodaje u Evropi i nudi najbolju kombinaciju tehnologije, cene i stila. Fiat 500 je dobio ukupno 640 poena, odnosno 232 više od drugoplasirane Kije Cee'd, koja je osvojila 408 poena. Treće mesto je pripalo Peugeotu 308 sa 325 poena. Zvanična dodela ove nagrade biće održana na proleće naredne godine, na godišnjem Uiga skupu. Ovo je već deseta "Auto Europa" titula za automobile iz Fiatove grupacije. Pre Fiata 500, ovu nagradu su dobili Alfa 164 (1988. godine), Fiat Tipo (1989), Fiat Cinquecento (1993), Fiat Punto (1995), Fiat Bravo/Brava (1996), Alfa Romeo 156 (1998), Alfa Romeo 166 (1999), Fiat Panda (2004) i Fiat Grande Punto (2007).   



Nekoliko puta smo već pisali o dugotrajnim pregovorima nemačkog Volkswagena i malezijskog Protona, koji su trebali da rezultiraju ili partnerstvom ovih kompanija ili VW-ovom kupovinom Protonovih akcija. Međutim, iako je početkom ove godine već objavljena (doduše nezvanična) vest da je Volkswagen potpisao i pismo o namerama o preuzimanju 51 odsto deonica Protona, juče je nemački proizvođač zvanično saopštio da su pregovori sa Protonom prekinuti. Ovo je inače već drugi put u poslednje dve godine da VW nije uspeo da postigne dogovor sa malezijskom kompanijom, koja se inače nalazi u državnom vlasništvu. Prema Volkswagenovom zvaničnom saopštenju, rukovodstvo VW-a i malezijska vlada su odlučili da obustave dalje pregovore o međusobnoj saradnji ili kupovini akcija Protona. Bez obzira na ovakav razvoj događaja, nemački proizvođač će istražiti mogućnosti za "aktivnije angažovanje u regionu ASEAN-a i još više intenzivirati svoje prodajne aktivnosti u regionu". S druge strane, malezijska vlada je odlučila da više neće tražiti stranog partnera za Proton. Inače, osim VW-a, za Proton su ranije bili zainteresovani i francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) i američki General Motors.



Još jedan svetski rekord je pao na test stazi Nardo na jugu Italije. Naime, nekoliko dana posle vesti da je AC Schnitzerov model GP3.10 GAS POWERED BMW serije 3 Coupe oborio rekord u maksimalnoj brzini za automobile pokretane TNG-om (postigao je 318,1 km/h), sada stiže i vest da je na istoj stazi Brabusov Maybach 57 SV12 S Biturbo sa 730KS postigao brzinu od 205,2 milje na sat ili 330,6 km/h, čime je ovaj automobil postao "najbrža i najekskluzivnija ultra-luksuzna limuzina na svetu". Time je Brabus oborio sopstveni rekord iz 2005. godine kada je tadašnji Brabus Maybach 57 SV12 Biturbo sa motorom od 640KS postigao 195 milja na sat ili 314 km/h. Motor u rekorderskom Brabusu Maybach 57 SV12 S Biturbo je zapremine 6,3 litra i raspolaže snagom 537kW/730KS i elektronski ograničenih 1100Nm obrtnog momenta (bez blokade ima 1320Nm), a snaga se na zadnje točkove (veličine 21 inča) prenosi preko modifikovane petostepene automatske transmisije. Podsećamo da je isti motor ugrađen i u Brabus Rocket (na bazi Mercedesa CLS), koji sa ostvarenom brzinom od 365,7 km/h drži aktuelni svetski rekord u maksimalnoj brzini za limuzine legalno registrovane za običan saobraćaj.



 

 

 

Pre nekoliko dana smo objavili nezvaničnu vest da je novi Fiat 500 osvojio laskavu titulu evropskog automobila godine 2008. ("Car of the Year"), a danas je ta informacija i zvanična potvrđena. Specijalizovani žiri sastavljen od 58 novinara iz 22 evropske zemlje je Fiatu 500 dodelio 385 poena, 60 više u odnosu na drugoplasiranu Mazdu2 i 183 poena više od Ford Mondea na trećoj poziciji. Dalje slede Kia Cee´d sa 166 poena, Nissan Qashqai (147), Mercedes C klase (128) i na kraju Peugeot 308 sa 97 poena.

Fiat 500 – 385 poena
Mazda2 – 325 poena
Ford Mondeo – 202 poena
Kia Cee’d – 166 poena
Nissan Qashqai – 147 poena
Mercedes C-Klasse – 128 poena
Peugeot 308 – 97 poena   

Ovo je italijanskom proizvođaču već deveta (!) titula za evropski auto godine. Naime, pre Fiata 500, ovu nagradu su osvajali sledeći Fiatovi modeli :

1967: Fiat 124, 1970: Fiat 128, 1972: Fiat 127, 1984: Fiat Uno, 1989: Fiat Tipo, 1995: Fiat Punto, 1996: Fiat Bravo, 2004: Fiat Panda

Novi Fiat 500 se već može naručiti i u Srbiji, a cene počinju od nimalo nežnih 12.508 evra za osnovni model sa 1,2 litarskim benzinskim motorom od 69KS i paketom opreme POP.



Izvor : agencija SINA

KRAGUJEVAC - Fabrika „Zastava Automobili“ u 2008. godini proizvešće 18.600 automobila. Planom za iduću godinu, u kojoj bi privatizacija trebalo da bude završena, predviđena je proizvodnja 11.100 „florida“, „korala“ i „skala“, što predstavlja osnovni program fabrike. Po licenci „Fijata“ planirana je i proizvodnja 6.000 „desetki“ i 1.500 vozila iz programa „Opela“. Prema ugovoru koji je „Zastava vozila“ potpisala sa „Dženeral motorsom“ proizvodnja automobila sa oznakom „opel“, planirana je za poslednji kvartal 2008. godine. Do tada će sa ovim partnerom biti preciziran i model koji će se proizvoditi u pogonima kragujevačke fabrike.

U „Zastavi“ ubrzano rade na pripremi dokumentacije za privatizaciju, koja bi trebalo da započne raspisivanjem tendera u drugoj polovini decembra. Činjenica da nije preciziran datum objavljivanja tendera dovodi se u vezu sa navodnim zahtevima pojedinih svetskih proizvođača da se tender odloži na određeno vreme. Kako saznajemo, na prodaji će se u paketu naći „Zastava Automobili“ u celini. To znači da će potencijalnom kupcu biti ponuđena „Karoserija“, „Montaža“, „Lakirnica“, „Preseraj“, „Mehanička obrada“, Institut za automobile, i „Zastava Auto“.

„Zastava automobili“ ove godine je prodala najviše vozila u Srbiji - 9.812 i nalazi se ispred „Opela“ koji je ovdašnjem tržištu plasirao 2.769 vozila, prenosi Tanjug. Prodajom 478 automobila marke „jugo“ u septembru taj model putničkog vozila i dalje ostaje najprodavaniji na srpskom tržištu. Iza „juga“ je „opel astra klasik“ koju je kupio 381 građanin, a na trećem mestu je popularni „stojadin“ odnosno „zastava 101“ kojih je prodato 313 i „zastava 10“ koju je kupilo 260 građana. Inače, u Srbiji je za devet meseci ove godine prodato ukupno 35.540 putničkih automobila, raznih modela i proizvođača. 



Alfa Romeo Furiosa

18 Nov 2007 - 01:08 Vesti Link

Novi kompaktni model italijanske Alfe zvaće se Furiosa ! To je odluka posetilaca sajta www.alfanaming.it, koji su ljudi iz Alfe postavili kako bi stanovnicima Italije, Francuske, Španije, Nemačke, Japana i Velike Britanije omogućili da glasaju za ime nove Alfe u kompakt klasi. Inače, sličan potez je još ranije povukao i nemački Volkswagen kada je birao ime za svoj novi kompaktni SUV model Tiguan (tada je oko 300.000 čitalaca jednog nemačkog auto magazina izabralo upravo ime Tiguan). Kako bilo, u konkurenciji za naziv nove Alfe našlo se 12 imena : Agea, Enos, Everson, Fira, Furiosa, Milo, Mod, Nevo, Solea, Sparvo, Velvetta i Ventura, a glasanje je završeno pre nekoliko dana, tačnije 15. novembra. Pobednik je dakle Furiosa, a novo ime označava i kraj sadašnjeg numeričkog označavanja Alfinih modela. Naime, buduće Alfe imaće individulana i prepoznatljiva imena, koja će "izazivati uzbuđenje i žudnju", a ime Furiosa se savršeno uklapa u tu novu strategiju. Kako će izgledati nova Alfa Furiosa možete videti na ovom zvaničnom renderingu, koji je prikazan na nedavnom sastanku Fiatovih deoničara. Alfa Furiosa biće predstavljena već tokom naredne godine, a pokretaće je motori sa rasponom snage od 95 (1,4 L) do 230KS (1,8 turbo GTA).

UPDATE : 20.11.2007.

Prema pisanju britanskog magazina Autocar, Alfa Romeo bi posle svega ipak mogao da ovaj model nazove nekako drugačije, a ne Furiosa. Naime, "neimenovani izvor" iz Fiat Grupe je ovom magazinu između ostalog rekao da "ne treba da budete iznenađeni ako automobil nazovemo nekim drugim imenom" i da "nikakav pritisak javnosti neće primorati Alfu da izabere ime, sa kojim nisu u potpunosti zadovoljni".