home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Za interesantan vizuelni nastup ovog unikatnog Minija Cooper odgovoran je renomirani modni fotograf Mario Testino. Poenta cele priče jeste da će ovaj "vatreni" Mini tokom juna meseca biti prodat na aukciji preko ebay-a a ceo prihod ide Life Ball asocijaciji za borbu protiv side.





Ovo na slici je Ferrari 330 TRI/LM Testa Rosa Spyder iz 1962. godine, koji je na upravo završenoj licitaciji (aukcijske kuće Sotheby's i RM Auctions) postigao rekordnu cenu za jedan Ferrari. Anonimni je kupac, naime za njega platio 6.875.000 evra ili 9.252.375 američkih dolara. Inače, na aukciji su se našli razni Ferrarijevi istorijski modeli vredni oko 40 miliona evra (skoro 54 miliona dolara). Ipak ovaj Ferrari nije i najskuplji auto ikada prodat na nekoj aukciji. Rekord i dalje drži Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe iz 1931. godine, koji je 1987. prodat preko aukcijske kuće Christie's za 11 milona dolara (sada 8.177.577 evra). Na licitaciji su osim automobila, prodavani i razni predmeti sa Ferrari znakom pa je tako donji veš (!), koji je Michael Schumacher nosio na jednoj trci F1, izlicitiran na 742 dolara (551 evro) !     



Cerberus kupio Chrysler !

14 Maj 2007 - 15:17 Vesti Link

Konačno se i to desilo ! Posle nekoliko meseci nagađanja ko će biti novi vlasnik problematičnog Chryslera, američkog dela kompanije DaimlerChrysler, od danas ujutru je i definitivno poznato da je to investiciona kompanija Cerberus Capital Management iz Njujorka, koja će 80,1 odsto vlasništva Chryslera (uključujući tu naravno i Dodge i Jeep) platiti 7,4 milijarde američkih dolara. Do pre neki dan za glavnog favorita važila je kanadsko-austrijska kompanija Magna International, koja proizvodi automobile i auto delove za svoje partnere ali jutrošnja vest dana nije stigla ni iz Kanade ni iz Austrije, već i Njujorka. Chrysler će se od sada zvanično zvati Chrysler Holdings LLC a nemački deo (Mercedes, Smart i Maybach) prosto Daimler AG, koji će i dalje zadržati preostalih 19,9 odsto deonica. Dakle, posle skoro 10 godina braka (Mercedes i Chrysler su se ujedinili 1998.), došlo je do velikog trans-atlantskog razvoda a kako je izjavio prvi čovek DaimlerChryslera, Dieter Zetsche, ovom transakcijom "su stvoreni pravi uslovi za novi start i Chryslera i Daimlera". Da li će tako i biti, pokazaće vreme.



Fiat Ritmo se vraća ali samo u Australiju. Naime, italijanski proizvođač je odlučio da svoj novi model Bravo u toj zemlji komercijalizuje pod starim-novim imenom Ritmo, koje je Fiat već koristio tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka za svog tadašnjeg predstavnika u nižoj srednjoj klasi. Do promena imena Bravo u Ritmo za Australiju je došlo jer je jedan drugi proizvođač u toj zemlji već registrovao ime Bravo (u svom saopštenju Fiat naravno ne navodi ime te marke ali radi se o Mazdi). Novi Ritmo će imati svoju australijsku premijeru (može se reći i svetsku) na međunarodnom Motor Show-u u Sidneju 11. oktobra ove godine. Fiat je danas objavio i novi logo sa imenom Ritmo (na slici), koji će auto nositi u Australiji. Aduti novog Ritma su italijanski stil, performanse i napredna dizel tehnologija. Paletu motora za Australiju čine 1,9 litarski Multijet turbo-dizel sa 110kW/150KS i 1,4 litarski T-JET turbo benzinac sa takođe 110kW/150KS. Ovaj benzinac je, po rečima ljudi iz Fiata, veoma ekonomičan u odnosu na motore slične snage a veće zapremine. Cene i detaljne karakteristike "novog" modela biće objavljene u oktobru kada Ritmo počne da se prodaje u Australiji.  



BMW želi Volvo ?

10 Maj 2007 - 16:55 Vesti Link

Poslednje vesti govore da nemački BMW razmatra mogućnost kupovine švedskog Volvoa, koji se nalazi u vlasništvu Forda. Kako se čuje, čelnici BMW-a su čak već zatražili podatke o finansijskom stanju švedske marke. U ovom trenutku niko iz Forda nije konkretno pomenuo Volvo kao mogućeg kandidata za prodaju ali posle prodaje uspešnog Aston Martina pre neki mesec (a ne gubitaša Jaguara), izgleda da je sve moguće. U slučaju da BMW stvarno stavi šape na Volvo, to bi značilo da bi neki novi modeli Volvoa vrlo moguće koristili BMW-ove platforme odnosno da bi automobili švedske marke (i njeni kupci) samo profitirali od saradnje sa BMW-om. Ipak, BMW će zbog lošeg iskustva sa preuzimanjem britanskog Rovera (čitaj ogromnih gubitaka), eventualnom novom poslu pristupiti veoma oprezno a kako se čuje tu nije kraj apetitima Bavaraca. Naime, po nepotvrđenim vestima, BMW osim Volvoa, želi da pod svoje okrilje prigrli i Alfa Romeo, trenutno u vlasništvu Fiata !   



Danas, kada velike auto kompanije proizvode nekoliko miliona automobila godišnje, brojka od 4 miliona proizvedenih automobila neke marke u celokupnoj njenoj istoriji i ne privlači toliku pažnju ali budući da je u pitanju britanski Land Rover (doduše u vlasništvu američkog Forda), vest dobija na značaju jer Land Rover nije konfekcija i ne proizvodi se u velikim brojkama. To veoma dobro pokazuje i podatak da je Land Roveru za proizvodnju 4 miliona vozila trebalo čak 59 godina. Ipak pod patronatom Forda, proizvodnja je povećana što ilustruje drugi podatak, koji kaže da je 3-milioniti Land Rover proizveden pre samo 6 godina a da se danas dnevno proizvede 700 vozila. Jubilarni, 4-milioniti primerak je Discovery 3, i kao što je običaj u ovakvim prilikama, vozilo je poklonjeno humanitarnoj organizaciji, u ovom slučaju fondaciji Born Free Foundation, koja se brine za dobrobit životinja.   



Rezultati 9. međunarodnog izbora za najbolji motor godine (International Engine of the Year Awarads) su upravo objavljeni i ponovo je veliki pobednik nemački BMW. Iznenađenje ? Ni najmanje ! Njihov 3,0 litarski redni 6-cilindraš sa 2 turbo punjača i 306KS je osvojio ovu titulu a slavlje je upotpunila i pobeda još tri BMW-ova motora u svojim kategorijama. Porsche-ov 3,6 litarski 6-cilindrični agregat je osvojio titulu u kategoriji motora zapremine između 3,0 i 4,0 litra ali mu nije uspelo da osvoji prvo mestu u klasi motora sa najboljim performansama gde je laureat BMW-ov 5,0 litarski V10 sa 507KS iz modela M5 i M6. U kategoriji štedjivih motora/alternativni pogon, titula ide, a kome drugom, Toyoti Prius. Evo i liste pobednika u svim kategorijama :

Najbolji motor : BMW 3.0L Twin-turbo (335i)

Motor sa najboljim performansama : BMW 5,0 L V10 (BMW M5 i M6)

Najštedljiviji motor/alternativni pogon : Toyota 1,5L Hybrid Synergy drive (Prius)

Ispod 1.0 L
Toyota 1.0L (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)

1.0 – 1.4L
Volkswagen 1.4L TSI (Golf, Touran, Jetta)

1.4 – 1.8L
BMW-PSA 1.6LTurbo (MINI, Peugeot 207)

1.8 – 2.0L
Volkswagen 2.0L Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Škoda Octavia)

2.0 – 2.5L
BMW 2.5L (325, 525, X3, Z4)

2.5 – 3.0L
BMW 3L Twin-Turbo (335i)

3.0 – 4.0L
Porsche 3.6L Turbo (911 Turbo)

Iznad 4.0L
BMW 5.0L V10 (M5, M6)



Gumball 3000 rally, kako se zvanično zove zabava dokonih i besposlenih bogataša, poznatih faca i belosvetskih avanturista (kako je neko lepo primetio), upoznali smo i mi prošle godine pošto su učesnici prošli i kroz našu zemlju. Ove godine jedna od deonica je vodila kroz Makedoniju ali je ovogodišnji Gumball 3000 rally uzeo i ljudske žrtve. Zbog toga je u poslednjih nekoliko sati ovaj reli dobio još više na medijskoj pažnji ali nažalost zbog tragičnog razloga. Naime, britanska posada u sastavu Nick Morley (30) i Mathew McConville (32), koji su nastupali na poznatom reliju sa Porscheom 911 Turbo, danas su izazvali nesreću koja je rezultirala smrću. Makedonska televizija A1, navodi da je u nesreći smrtno stradala jedna osoba, dok je druga u teškom stanju. Ista televizija navodi da su Nick Morley i Matthew McConville pokušali pobeći sa lica mesta, tako što su zaustavili drugo vozilo koje je takođe učestvovalo na reliju. Reč je o BMW-u ruske posade (za sada se ne zna ime vozača BMW), koji su pokušali zajedno sa Morleyom i McConvilleom pobeći iz Makedonije, no nakon što su očevici nesreće pozvali policiju krenula je potera, koja je rezultirala hapšenjem Gumball učesnika na samoj makedonskoj granici. Nick Morley-u je određen jednomesečni pritvor, odlukom suda u Makedoniji, zbog sumnje da je skrivio saobraćajnu nesreću u kojoj je smrtno stradao šesdesetsedmogodišnji Vladimir Čepunjoski dok je njegova supruga Margita u životnoj opasnosti i lekari se bore za njen život. Morley je navodno upravljao Porscheom, a nesreću je izazvao prešavši na suprotnu traku puta i direktno se sudario sa Golfom koga je vozio smrtno stradali makedonski državljanin. Nesreća se desila kod mesta Struga u Makedoniji.  Epilog svega ? Organizatori su odlučili da se ovogodišnji Gumball 3000 prekine u trenutku kada su prvi učesnici počeli da stižu u Bratislavu. Kako u saopštenju kažu "zbog poštovanja prema nastradalima i osećanja da nastavak relija ne bi bio u redu" izražavajući pritom žaljenje zbog nemilog događaja.

Izvor : www.pungas.com i www.autoblog.nl



BMW skup u Zrenjaninu

1 Maj 2007 - 13:51 Vesti Link

BMW klub iz Zrenjanina će u nedelju 20. maja sa početkom u 11 časova organizovati šesti skup ljubitelja i vlasnika BMW-a. Cilj skupa je da se u Zrenjaninu okupi što više ljubitelja, poštovalaca i vlasnika vozila marke BMW. Očekuje se više od 200 vozila iz cele Srbije kao i gosti iz BMW Kluba Hrvatske i oko 60 BMW motoraša iz Srbije i Slovenije. Prateći program će obuhvatiti ocenjivanje izgleda izloženih automobila, test spretnosti, paljenje guma, defile kroz grad i zabavu do duboko u noć.

Izvor : www.polovniautomobili.com



402 Street Race u Batajnici

29 Apr 2007 - 13:57 Vesti Link

Izvor : www.kgauto.com

12. i 13. maja na vojnom aerodromu Batajnica će se po prvi put u Srbiji organizovati amaterska trka ubrzanja na 402 metra, popularni ”402 street race” koji će biti bodovan za Balkanski šampionat. 12. i 13. maja na vojnom aerodromu Batajnica snage će odmeriti takmičari iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Austrije i Slovenije. Organizator trke, Klub za automoto sport ”1na1 StreetRace” očekuje učešće više od 400 takmičara a za gledaoce će biti organizovan i raznovrstan zabavni program. Parking je obezbeđen kako za posetioce sa automobilima, tako i za one sa motorima i to u okviru samog aerodroma. Osnovna ideja Kluba ”1na1”, koji je od ove godine korisnik licence za organizaciju trke dobijene od AMK GT iz Zagreba koji je ujedno vlasnik licence i organizator trke u Hrvatskoj, bila je da sve takmičare željne brzine i trkanja, dovede na jedno mesto i dozvoli im da u kontrolisanim uslovima pokažu umeće u vožnji i ubrzanju na 402 metra, zatim tjuningu i stajlingu automobila, glasnoći i kvalitetu ugrađenih muzičkih uređaja u vozilu. Druga ideja kojom se klub vodio je bila da propagira sport i sportski život bez droge i alkohola pa će u skladu sa tim svi prijavljeni takmičari biti testirani pre starta na alkohol i opojne droge. Za ovu manifestaciju dobijena je i podrška Ministarstva unutrašnjih poslova, Uprave za saobraćaj koja je svoj interes videla u uklanjanju trkača sa ulica, kao i Skupštine Grada Beograda i gradske Vlade koja je prepoznala u ovoj manifestaciji dobru priliku da se Beograd promoviše u zemljama regiona kao grad otvorenog srca spremnog da primi sve goste željne dobre zabave i nezaboravnih trenutaka. Fond nagrada će ove godine biti veći od dva miliona dinara a pobednicima po klasama će biti uručeni i pehari tokom ceremonije proglašenja pobednika. Obzirom da će manifestacija trajati dva dana, prijavljivanje takmičara će početi u subotu 12 maja već od 6 časova ujutru, zatim će uslediti treninzi i potom trka. Program za gledaoce će trajati od 10 časova izjutra pa sve do 20 časova a pored piste će biti organizovani štandovi na kojima će učesnici moći da se okrepe i obeduju.Bliže informacije o ovom eventu mogu se dobiti na sajtu www.402srbija.com. Na sajtu je moguće izvršiti registraciju takmičara kao i dobiti bliže informacije o redosledu dešavanja i pratećim sadržajima.

Pozivamo trkače, gledaoce, novinare i ostale ljude željne brzine i mirisa benzina da nam se pridruže 12. i 13. maja i svojim prisustvom uveličaju ovu sportsku manifestaciju.

S poštovanjem.
Klub za automoto sport ”1na1 StreetRace”, Beograd 



Nemački Volkswagen je predstavio još jednu verziju svog 1,4 TSI benzinskog motora. Posle varijanti sa 103kW/140KS i 125kW/170KS, na red je došla i nova sa 90kW/122KS. Ova najnovija verzija ima samo turbo punjač, za razliku od prve dve, koje imaju i kompresor i turbo punjač. Ono što privlači pažnju jeste izuzetna elastičnost motora jer je obrtni moment od 200Nm dostupan već pri samo 1500 obrt./min. Novi motor naravno ima direktno ubrizgavanje a zamenjuje postojeći agregat 1,6 FSI sa 116 konja. Istovremeno sa novim motorom, VW je promovisao i novi DSG menjač sa dvostrukim kvačilom i 7 stepeni prenosa. Sa novim menjačem Golf 1,4 TSI trošiće samo 5,9 litara goriva na 100 km.



25. aprila ove godine, postavljanjem kamena temeljca u češkom gradu Nosovice, počela je izgradnja prve evropske fabrike južnokorejskog Hyundai-ja. Novi proizvodni kapaciteti koštaće 1,1 milijarde evra a nalaze se samo 80 kilometara udaljeni od slovačkog grada Žilina gde je Hyundai-jeva ćerka firma Kia već izgradila fabriku za proizvodnju novog modela Ceed, brata blizanca Hyundai-ja i30. I upravo će i30 (na slici) biti prvi model, koji će nova fabrika proizvoditi a kasnije će mu se priljučiti i novi kompaktni MPV automobil sa fabričkom oznakom YN. U početku će kapacitet fabrike biti 200.000 vozila godišnje dok će u narednoj fazi to biti 300.000 automobila. To će se desiti do 2011. godine, istovremeno sa uvođenjem trećeg modela u proizvodni program fabrike. Novi Hyundai-jev pogon će u početku zaposliti 2845 radnika a u drugoj fazi posao će dobiti još 675 ljudi. 



Izvor : agencija Beta i www.delo.si

Novo Mesto - U Revozu (REnault VOZila) su juče javnosti prvi put predstavili proizvodnju novog modela Renault Twingo. Fabrika u Novom Mestu je jedina, koja ovaj model proizvodi za svetsko tržište a njegova prodaja počinje 15. juna i to prvo u Francuskoj, Italiji i naravno Sloveniji. U ostatku Evrope prodaja startuje od septembra. Predsednik uprave Revoza Marcel Brouiller je na jučerašnjoj konferenciji za štampu u Novom Mestu istaknuo da će tokom maja zbog proizvodnje novog Twinga biti uvedena i treća odnosno noćna smena a da će cena novog modela biti poznata u junu. Inače, u projekat proizvodnje novog Twinga u Novom Mestu, Renault je uložio 400 milion evra. Osim uvođenja treće smene, Revoz je zaposlio 700 novih radnika pa sada fabrika ima ukupno 3000 zaposlenih. Automobili iz Revoza su u velikoj meri namenjeni pre svega evropskom tržištu. Najveći deo se izvozi u Francusku, Veliku Britaniju, Španiju, Italiju i Nemačku. Revoz proizvodi 750 automobila dnevno, od čega 225 Twinga i 525 komada modela Clio II. Oba modela se proizvode istovremeno na istim linijama. 2005. godine je postavljen rekord fabrike kada je sa proizvodnih traka sišlo 178.000 automobila a sada je kapacitet narastao na 210.000. Inače, u proteklih 35 godina Revoz je proizveo 2,3 miliona automobila. Prosečna plata sa dodatkom za rad u dve smene iznosi 613 evra, a sa dodatkom za noćni rad i stimulacijama 913 evra. Proizvodnja je automatizovana i svako vozilo izađe sa trake za 12 sati, što fabriku u Novom Mestu svrstava na drugo mesto među Renault-ovim fabrikama u Evropi, odmah iza španske Palencija-e.  

foto : www.delo.si



Fiatov šef Sergio Marchionne najavio je da će se novi Fiat 500 prodavati i u SAD-u. Prema njegovim rečima pre ili kasnije novi 500 će stići i na tržište SAD-a ali ne pre 2010. godine. Ovo je Marchionne obelodanio na sastanku investitora prilikom objavljivanja finansijskih rezultata Fiata za prvi kvartal ove godine. Kao što smo ranije pisali, Fiat za ovu godinu planira proizvodnju od 58.000 komada nove 500-tke a za 2008. oko 120.000 primeraka po početnoj ceni od 9990 evra. U auto će se ugrađivati benzinci sa 69 i 100KS kao i dizel od 75KS. Tokom 2008. stiže i sportska Abarth verzija a 2009. i mali kabriolet.



Iz zajedničke fabrike Toyote i PSA grupacije u češkom gradu Kolin sišao je jubilarni, 500.000-ti primerak automobila. Ta čast je pripala Toyoti Aygo, koja je samo jedan od braće blizanaca, koji se proizvode u ovom postrojenju. Drugi je Peugeot 107 a treći Citroen C1. Fabrika TPCA (Toyota-Peugeot-Citroen Automobili) je počela sa radom pre 26 meseci a predstavlja zajedničku investiciju japanske kompanije i francuske PSA grupacije za proizvodnju zajedničkog malog automobila, koji svaka marka prodaje pod svojim znakom iako im je čak 91 odsto svih delova zajedničko. Kapacitet fabrike je inače 300.000 automobila godišnje pa je za svaku marku rezervisano po 100.000 komada. Jubilarni primerak je napravljen 23.aprila a bila je to Toyota Aygo crvene boje sa 1,0 litarskim benzincem i ručnim menjačem. Da bi sve bilo na ravne časti, primerak sa rednim brojem 499.998 bio je plavi Citroen C1 a žuti Peugeot 107 je nosio broj 499.999.