home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mazda Motor Corporation je saopštila da je titulu japanskog automobila godine 2008. ("Car of the Year 2008") osvojio njihov model Mazda Demio (u Evropi se prodaje pod imenom Mazda2), a da je Mazdi CX-7 pripala specijalna nagrada za najbolje SUV vozilo ("Best SUV"). Izbor za japanski auto godine vrši se pod pokroviteljstvom organizacije Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan (RJC), koja ovu prestižnu nagradu dodeljuje od 1991. godine. U ovogodišnjem izboru su učestovali automobili koji su se na japanskom tržištu pojavili u periodu od 1. novembra do 31. oktobra 2007. i čija je godišnja proizvodnja veća od 5000 komada. Inače, Mazda Demio je osvojila ukupno 403 boda, 127 više od drugoplasirane Honde Fit (Jazz u Evropi), dok je treće mesto zauzela nova Subaru Impreza. Ovo je Mazdi već peta titula "Car of the Year" u Japanu, a prva posle 2003., kada je pobednik bio model Mazda RX-8.     

Nova Mazda2 je auto godine 2008. i u komšiluku. Tačnije stručni žiri "Hrvatske automobilske udruge" (HAU) je 15. novembra 2007. titulu "Hrvatski automobil 2008. godine" i nagradu "Zlatni kotač" dodelio novoj generaciji Mazde2. Žiri HAU je podelio i "Zlatne plakete" za najbolje automobile po kategorijama :

gradski automobil: Fiat 500
niža klasa: Mazda
kompaktna klasa: Kia Cee´d  
srednja klasa: Ford Mondeo
premium klasa: Audi A4
karavan: Škoda Fabia Combi
kupe: Audi A5    
kabriolet: BMW serija 1 Cabrio    
SUV: Volkswagen Ttiguan
crossover: Nissan Qashqai  
terenac: Jeep Cherokee 
poslovni auto: Lexus GS  

Ovde i podsećanje da je Mazda2 osvojila i vicešampionsku titulu u izboru za evropski "Auto godine 2008" (dobila je 325 poena, 60 manje od pobednika Fiata 500).   





AC Schnitzer GP3.10 GAS POWERED, odnosno AC Schnitzerov BMW serije 3 Coupe sa pogonom na tečni naftni gas (TNG) postavio je novi rekord u maksimalnoj brzini za vozila pogonjena TNG-om. Novi rekord iznosi 318,1 km/h, a postignut je krajem oktobra na legendarnoj stazi Nardo na jugu Italije, pod pokroviteljstvom Continentala i nemačkog magazina Auto Bild sportcars. Nemački tjuner je ovaj auto predstavio još pre dva meseca na salonu automobila u Frankfurtu, a pod njegovom haubom se skriva 5,0 litarski V10 motor iz BMW-a M5 i M6, ali koji umesto serijskih 373kW/507KS ovde razvija 406kW/552KS pri 8000 o/min. i 540Nm obrtnog momenta pri 6200 o/min. (povećanje od 33kW/45KS postignuto je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i izduvnom sistemu). Dovde sve u redu, ali zašto pogon na gas ? Ne samo da je jeftiniji kao gorivo, već TNG emituje za 15 % manje CO2; dakle snaga, efikasnost, ekonomičnost i ekologija u jednom paketu. Sa ovim motorom AC Schnitzer GP3.10 GAS POWERED postiže 100 km/h za 4,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 13,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi pomenutih 318,1 km/h. Da bi naglasio snagu i potencijal ovog automobila, AC Schnitzer se pobrinuo za ekstravagantni eksterijer (novi branici, spojleri i pragovi, hromirana rešetka u prednjem odbojniku, zadnji difuzor, novi izduvni sistem sa centralno smeštenim završetkom, novi spojler na poklopcu prtljažnika, proširenja blatobrana od 50 mm napred, a pozadi za 60 mm, nova hauba sa integrisanim otvorima za vazduh, posebna Mineral Green boja), sportsko-elegantni interijer (trokraki AC Schnitzer kožni upravljač, kožna unutrašnjost, trkačka sedišta, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, patosnice sa logom GP3.10), a tu su i AC Schnitzerovo trkačko ogibljenje sa podešavanjem visine, novi kočioni sistem (diskovi napred 374 x 36 mm, pozadi od 350 x 24 mm), 20-inčni točkovi AC Schnitzer Type VI (gume 245/30 ZR 20 napred, a 315/25 ZR 20 nazad).

 



 

 

 

 

Proteklog vikenda su na svečanoj ceremoniji u Milanu (a gde drugo ?) podeljene nagrade L’Automobile più Bella del Mondo ("najlepši automobil na svetu"), koje od 1993. godine dodeljuje žiri sastavljen od umetnika, arhitekata, dizajnera, kritičara i istoričara. Ovogodišnji pobednici po kategorijama su:

  • Citycar and small car (gradski i mali automobili): Fiat 500 (na slici)  
  • Medium sedan, 2 volumes (hatchback srednje klase): Fiat Bravo
  • Medium Sedan, 3 volume (limuzina srednje klase): Mercedes C klasa
  • Limousine (luksuzna limuzina): Lexus LS 600h
  • Coupe (kupe): Audi A5
  • Convertible and Spider (kabrioleti): Opel GT
  • Sports car (sportski automobili): Aston Martin DBS   
  • Station wagon (karavani): Mercedes C klasa SW
  • Crossover: Volkswagen Tiguan   
  • Special Edition: Lamborghini Reventón
  • Concept cars: Renault Laguna Coupe Concept
  • MPV: Citroen C4 Picasso  


Volkswagen slavi veliki i značajan jubilej. Naime, jubilarni, 15-milioniti VW Passat sišao je juče sa proizvodnih traka Volkswagenove fabrike u Emdenu. Ovde i napomena da se broj od 15 miliona odnosi na sve Passate proizvedene širom sveta u ukupno 13 VW-ovih fabrika, a od tog broja na pomenutu fabriku u Emdenu, kojoj je pripala čast da proizvede jubilarni primerak, otpada 5,9 miliona primeraka. Jubilarni model je model Passat BlueMotion Variant sa 1,9 litarskim TDI motorom sa 77kW/105KS i "arctic blue silver" metalik bojom. Inače, da bi proizveo 15 miliona Passata, Volkswagenu su trebale 34 godine, a za to vreme predstavljeno je šest generacija ovog uspešnog modela; poslednja početkom 2005. godine.  



U Berlinu je juče Škodi Fabiji, Peugeotu 308, Audiju A4, Volkswagen Tiguanu i Mercedes SLR McLaren Roadsteru uručena nagrada "Goldene Lenkrad" ("Zlatni volan"), koju još od 1975. godine dodeljuje nemački nedeljnik Bild am Sonntag. U izboru za "Zlatni volan", učestvuju svi novi automobili, koji su se pojavili na nemačkom tržištu u poslednjih 12 meseci, a žiri koji bira najbolje automobile, sastoji se od profesionalnih vozača, tehničkih eksperata i VIP-ovaca. Pomenuti žiri je ove godine na osnovu kriterijuma, kao što su dizajn, komfor, stabilnost na putu, bezbednost, ekološka podobnost i kvalitet, za najbolje u svojoj kategoriji izabrao Škodu Fabiju, Peugeot 308, Audi A4, Volkswagen Tiguan i Mercedes SLR McLaren Roadster, a BMW-ovom EfficientDynamics sistemu je dodeljena nagrada "Zeleni volan". Pobednici po kategorijama :

Kleinwagen: Škoda Fabia
Kompaktklasse: Peugeot 308
Mittel- und Oberklasse: Audi A4
Sonderklasse (Geländewagen/SUV): VW Tiguan
Leserklasse (Cabrios): Mercedes SLR McLaren Roadster
Grünes Lenkrad: BMW-System EfficientDynamics



Švedski BMW tjuner Loaded je juče saopštio da je njihov modifikovani BMW M3 CSL (serija E46) legendarnu nemačku stazu Nirburgring prešao za sedam minuta, 22 sekunde i 9 stotinki (7:22:09), što je za više od pet sekundi bolje Pagani Zonde F Clubsport (rekordera među serijskim vozilima) ! Ovo je Loaded BMW M3 CSL (uz pomoć kompresora razvija 600KS) učinilo najbržim BMW-om legalno registrovanim za običan saobraćaj. Loaded je imao potpunu fabričku podršku kompanije K&W, a finalni set up automobila uradio je BMW "Guru" Tom Schirmer iz Kelberga u Nemačkoj. Za volanom ovog M3 CSL-a bio je vozač Evropskog Touring Car šampionata Richard Goransson, koji je u ceo ovaj projekat uključen od njegovog samog početka. Naime, ovaj rekord je došao kao rezultat trogodišnjeg napornog rada celog Loaded tima.



Chevrolet je objavio da je startovao sa proizvodnjom modela Aveo sedan u poljskoj fabrici FSO (Fabryka Samochodow Osobowych) u Varšavi, a da će tokom leta naredne godine sa proizvodnih traka ove fabrike početi da silaze i verzije ovog modela sa troja i petora vrata. Ovo je prvi Chevrolet, koji nosu oznaku "Made in EU" i koji treba da pomogne korejskoj fabrici (u vlasništvu GM-a) da zadovolji povećanu tražnju za svojim automobilima na Starom kontinentu (prodaja Chevroleta u Evropi je naime ove godine veća za 32 odsto u odnosu na proteklu godinu). Fabrika u Varšavi će tokom 2008. proizvesti 60.000, a već 2009. i svih 100.000 automobila. Treba reći da je fabrika FSO u vlasništvu firme UkrAVTO, General Motorsovog dugogodišnjeg ukrajinskog partnera, koji u Ukrajini proizvodi i prodaje Chevroletova vozila i kontroliše 8% tamošnjeg tržišta. Inače, Chevrolet ima dugu tradiciju u proizvodnji svojih automobila u Poljskoj. Još 1928. godine je startovala proizvodnja u prvoj Chevroletovoj fabrici u Varšavi, a druga je otvorena 1937.  



Kompanija Chrysler LLC (Chrysler, Dodge i Jeep) je saopštila da će iz svoje ponude izbaciti četiri modela : Chrysler PT Cruiser Cabrio, Chrysler Pacifica, Chrysler Crossfire i Dodge Magnum (na slici). Mada je prodaja obe varijante PT Cruisera u septembru pala za 27%, u Chrysleru su odlučili da PT Cruiser u standardnoj varijanti ipak ostane u ponudi (PT Cruiser je inače treći Chryslerov najprodavaniji model). Sem smanjenja palete modela, Chrysler se odlučio na još bolniji korak – otpuštanje radnika, i to njih blizu 12.000. Chrysler LLC, koji zapošljava preko 130.000 ljudi širom sveta, objavio je da preduzima korake kako bi do kraja 2008. godine smanjio broj zaposlenih za skoro 20 odsto, a sve u cilju "efektnijeg takmičenja sa japanskim brendovima".



Kia Motors Europe je juče saopštila da od 1. novembra, osim za model C´eed, garancija u trajanju od 7 (sedam) godina ili 150.000 kilometara, važi i za obnovljeni kompaktni SUV model Sportage, koji se od avgusta ove godine proizvodi u Evropi (u Žilini u Slovačkoj). Prema saopštenju fabrike, Sportage proizveden u Evropi je prvi SUV za koga se odobrava ovakva garancija i koja je prenosiva i na vlasnike ovog modela, koja ga kupuju iz druge ruke (naravno pod uslovom da je Sportage pre toga redovno održavan u ovlašćenim servisima korejskog proizvođača). Produženje garancije sa dosadašnjih tri na sedam godina/150.000 km je postalo moguće zbog unapređenog procesa proizvodnje u fabrici u Žilini, što je rezultiralo višim kvalitetom izrade automobila. Kia je takođe saopštila da garancija od sedam godina/150.000 km (plus antikoroziva garancija u trajanju od 10 godina) važi retroaktivno i za kupce, koji su ovaj evropski Sportage kupili pre 1. novembra ove godine. Inače, obnovljeni Sportage za 2008. se ne razlikuje mnogo od stare verzije, tačnije promene se svode na restilizovani prednji gril, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, veće spoljašnje retrovizore, nove alu točkove, veći izbor boja za karoseriju i branike, koji su sada u svim verzijama u potpunosti u boji karoserije. U Kiji takođe naglašavaju da obnovljeni Sportage putnicima sada nudi još udobniju i rafiniraniju vožnju (poboljšana zvučna izolacija, nova prednja sedišta sa dužom i širom površinom za sedenje, više mesta za glave putnika pozadi, točkovi od 16 inča sa gumama 215/65 R16 kao standard). Osim toga poboljšane su i vozne osobine (preciznije upravljanje, ogibljenje je nešto kruće, smanjeno je naginjanje karoserije), a pojačane su i kočnice (diskovi napred od 300 mm), koje su zaslužne da zaustavni put pri brzini od 100 km/h sada iznosi 41,6 metara. Paleta motora obuhvata 2,0 i 2,7 litarske benzince i 2,0 litarski turbo-dizelaš. Inače, ova generacija Sportagea je u Evropi lansirana 2004. godine i od tada je prodato preko 100.000 komada ovog modela, koji je uz veći Sorento i mali Picanto i te kako pomogao u pozicioniranju južnokorejske marke na Starom kontinentu. Što se pomenute Kijine fabrike u Slovačkoj tiče, proizvodnja je počela u decembru prošle godine i sada je tamo zaposleno 2400 radnika.

 



Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programe) je danas objavila rezultat crash testa novog Smarta ForTwo. Najkraće, Smart je za sigurnost odraslih putnika osvojio četiri zvezdice (od mogućih pet), za bezbednost pešaka dve zvezdice (od mogućih četiri), a budući da je Smart ForTwo dvosed, odnosno da nema zadnjih sedišta, EuroNCAP ga samim tim nije ocenio u kategoriji bezbednosti dece. Da su automobili iz generacije u generaciju sve bezbedniji, pokazuje i ovaj Smart. Naime, njegov prethodnik, Smart City Coupe, je na ovom crash testu pre 7 godina osvojio 3 zvezdice za sigurnost odraslih putnika. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h.



Izvor : agencija Tanjug (www.tanjug.co.yu)

Japanska "Tojota" je danas saopštila da je u periodu juli-septembar prodala ukupno 2,34 miliona vozila, nešto manje od "Dženeral motorsa" (GM), koji je ponovo preuzeo vođstvo u trci za mesto najvećeg proizvođača automobila u svetu.
Kako su prenele agencije, "Tojota" i po broju vozila prodatih za devet meseci ove godine (7,05 miliona) takođe nešto zaosataje za GM-om, koji je ostvario prodaju od 7,06 miliona automobila.
Brojevi koje je danas saopštila "Tojota" pokazuju, kako ocenjuju agencije, da japanska kompanija stoji rame uz rame s američkom, koja je u proteklom tromesečju prodala 2,38 miliona vozila.
"Tojota" je prvi put nadmašila GM u gobalnoj prodaji vozila u prvoj polovini 2007, zahvaljujući vozilima visokog kvaliteta, malim štedljivim automobilima poput "kamrija", "korole" i hibridnog "Prijusa" na kombinovan benzinski i električni pogon.
Pojedini analitičari tvrde da je samo pitanje vremena kada će se japanski proizvođač, koji je svoj poslovni uspon bazirao u decenijama posle Drugog svetskog rata na imitaciji američkih modela, preteći GM.
Prodaja vozila "Tojote" u svetu u poslednjem tromesečju porasla je četiri odsto u odnosu na isti lanjski period, dok je prodaja za devet meseci skočila sedam procenata.
U avgustu je "Tojota" objavila plan da u 2009. proda 10,4 miliona vozila, što je znatno više od dosadašnjeg rekorda od 9,55 miliona isporučenih vozila, koga GM drži još od 1978. godine.
"Tojotinim" ogromnim isporukama u mnogome pomažu visoke cene goriva , budući da japanska vabrika proizvodi "štedljive" automobile.
"Tojota" je umanjila procenu prodaje na domaćem tržištu ove godine zbog stagnacije tržzišta, ali računa na veću od očekivane prodaju van granica zemlje, što će nadomestiti domaći pad.
GM, koji smanjuje broj zaposlenih i kreše troškove, prošle sedmice je objavio povećanje prodaje u trećem tromesečju od četirri odsto, na 2,38 miliona automobila i kamiona, zahvaljujući većim isporukama vozila na tržišta zemalja u razvoju.
U prvoj polovini ove godine, "Tojota" je prodala 4,72 miliona vozila, a GM 4,67 miliona.
GM je, ipak, nadmašio "Tojotu" po broju proizvedenih vozila u prvom polugodištu - sa 4,75 miliiona, prema 4,71 milion.
U odmeravanju profita GM znatno zaostaje za "Tojotom" što joj omogućava da više ulaze u istraživanje i razvoj novih modela.
GM je u drugom tromesečju ostvario neto zaradu od 891 miliona dolara, zahvaljujući dobroj prodaji u inostrantsvu. To je treće uzastopno tromesečje u kojem je ostvaren profit, čime je učinjen dramatičan preokret u odnosu na 3,4 milijarde dolara gubitaka uknjiženih u istom periodu minule godine.
U periodu april-jun "Tojota" je dostigla zaradu od 4,27 milijardi dolara, što je do sada najveći kvartalni profit, za 32,3 odsto veći u odnosu na minulu godinu.
Nedavna analiza troškova i profita u auto-industriji koju je uradila grupa "Harbur-Filaks" pokazala je da je GM ostvarivao 2.123 dolara manje po vozilu od "Tojote" u 2006. godini u Severnoj Americi.
"Tojota", najprofitabilniji od svih proizvođača kola na svetu po jednom vozilu, povećala je profit po jednom montiranom automobilu s 1.175 dolara u 2005, na 1.977 dolara u 2006.
GM još gubi novac na svakom vozilu prodatom u Severnoj Americi, ali je uspeo da smanji taj gubitak na 146 dolara u 2006, sa 1.271 dolara u 2005. godini, zahvaljujući smanjenju troškova i ukidanju na hiljade radnih mesta.



Posle vesti od pre nekoliko dana da je Pagani Zonda F Clubsport oborila apsolutni rekord staze Nirburgring, sada stiže i informacija da je nova Opel Corsa OPC (ima 1,6 litarski turbo motor sa 192 konja) postavila novi rekord ove staze u svojoj klasi. Štoperica je naime posle 20,8 kilometara pokazala vreme od 8 minuta, 47 sekundi i 99 stotinki.




Kia ECO cee´d

21 Okt 2007 - 01:09 Vesti Link

Kia je objavila da će serijska verzija koncepta eco_cee´d (predstavljenog prošlog meseca na salonu u Frankfurtu) početi da se proizvodi u decembru 2008. godine u slovačkoj fabrici ove korejske kompanije (mada treba napomenuti da će prodaja početi u prvim mesecima 2009.). Taj novi model ECO cee´d (kako će se zvanično zvati) odlikovaće se redukovanom potrošnjom goriva i emisijom CO2, odnosno novi model će zadovoljavati buduće Euro5 emisione standarde. Da bi se ostvarilo, Kia je u ECO cee´d ugradila 1,6 litarski CRDi turbo-dizel agregat sa 85kW/115KS, koji zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici (umesto 0,33 cW vrednost sada iznosi 0,29), spuštenom ogibljenju, novom ISG sistemu (Kijin Start & Go sistem), produženim prenosnim odnosima u 6-stepenom manuelnom menjaču i Michelinovim gumama sa manjim otporom kotrljanja, sada u proseku troši samo 3,9 litara dizela na 100 km (fabrički podatak) i emituje 104 grama CO2 po kilometru. U poređenju sa standardnim modelom Pro-ceed, ECO cee´d troši 0,8 litra manje goriva (-17 %) i ispušta za 20 g/km manju količinu CO2.




Biti najbrži na legendarnoj nemačkoj stazi Nirburgring nije samo pitanje slave, već i potvrda superiornosti. E, tu potvrdu je nedavno (tačnije 25. septembra) dobio Pagani Zonda F Clubsport sa 7,3 litarskim V12 agregatom, koji je stazu prešao u rekordnom vremenu od 7:27:82, što je za skoro dve desetinke bolje od dosadašnjeg rekordera u klasi serijskih automobila - Porschea Carrera GT. Možda dve desetinke i ne zvuče nešto posebno ali je i to bilo dovoljno da se sruši dosadašnji vladar "Zelenog pakla" kako vozači (ne bez razloga) nazivaju ovu stazu.  




BMW je odlučio da zvaničnu svetsku premijeru novog modela M3 u klasičnoj limuzinskoj verziji (E90 M3) održi na salonu automobila u Tokiju, koji počinje sledeće nedelje. Sem ovog modela, Bavarci će Japancima po prvi put prikazati i BMW Concept X6 i obnovljenu seriju 6. Da podsetimo, novi M3 sedan je prvi M3 u obliku klasične limuzine još od serije E36 i, kao što smo ranije pisali, ima prednji kraj identičan već predstavljenom modelu M3 u Coupe verziji (svetla, branik, gril hladnjaka), a ne onakav kakav se nalazi na običnim limuzinama E90. Rezultat je zaista moćan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča). Međutim, za razliku od modela M6 i M3 Coupe, novi M3 sedan nema krov od karbon fibera. I M3 sedan će imati isti motor kao M3 Coupe, dakle  4,0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Dok je M3 Coupe odgovor Bavaraca na Mercedes CLK 63 AMG (i na budući Audi RS5), ovaj M3 sedan cilja na Audi RS4, Mercedes C 63 AMG i Lexus IS-F. Snaga njegovog V8 agregata se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa 6 stepeni ili preko BMW-ove nove sedmostepene M DCT transmisije sa duplim kvačilom. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort. Dodali smo i video sa reklamom za novi M3 sedan, koju je BMW objavio pre nekoliko dana.