home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nedavno je nemački ADAC u svom tehničkom centru u Landsbergu izvršio crash test kineske limuzine Brilliance BS6, a rezultati su bili katastrofalni. Podsećamo, po standardima EuroNCAP organizacije (koja vrši ispitivanje bezbednosti vozila i na osnovu rezultata podeljuje već famozne zvezdice), Brilliance je na testu ADAC-a osvojio samo jednu zvezdicu (od mogućih 5) za sigurnost putnika. Međutim, ispostavilo se da da to nije i apsolutno dno što se tiče bezbednosti (bolje reći nebezbednosti) kineskih automobila. Na YouTubu je nedavno objavljen video najnovijeg crash testa još jednog kineskog automobila. Radi se o modelu Amulet, kineske kompanije Chery (one sa kojom je Chrysler nedavno potpisao sporazum o proizvodnji malih automobila), a test je sproveo ruski auto magazin Auto Review. Ukratko, po standardima EuroNCAP, Chery Amulet (kineska verzija prvog Seata Toledo) je  prilikom frontalnog sudara izgleda postigao još gore rezultate od pomenutog Brilliancea BS6, pa ruski magazin sada poziva da se auto povuče sa tržišta. Auto Review takođe sugeriše da Chery možda koristi čelik niskog kvaliteta da bi smanjio troškove proizvodnje i cenu ovog modela, koji u Rusiji košta oko 9000 dolara (6570 evra) i predstavlja Chery-ev najprodavaniji model u Rusiji. S druge strane, iz Chery-a je stiglo saopštenje u kome se naglašava da je test bio pristrasan, a pominje se i jedna veoma zanimljiva činjenica. Naime, laboratorija gde je izvršen crash test, pripada Chery-evom ljutom rivalu-Ladi ! Kome verovati ? Najbolje da pogledate video...
 






Ono o čemu se poslednjih meseci mnogo govorilo i pisalo, dobilo je konačno svoj epilog. Naime, italijanski Fiat i kineski Chery potpisali su "Memorandum o razumevanju", koji podrazumeva zajedničko ulaganje (joint-venture u odnosu 50:50) u proizvodnji putničkih automobila. Drugim rečima, u Kini će se od 2009. godine proizvoditi modeli Fiata i Alfa Romea. Prema planovima Italijana i Kineza, fabrika u gradu Wuhu (provincija Anhui) će godišnje proizvoditi oko 175.000 automobila Fiat, Alfa Romeo i Chery. Sergio Marchione, prvi čovek Fiata, izjavio je da proizvodnja Alfa Romea u Kini predstavlja istorijski korak, koji će jedan od najatraktivnijih evropskih automobilskih brendova približiti kupcima na najbrže rastućem svetskom tržištu poslednjih godina. Takođe, ovaj sporazum je i deo strategije da se Alfa Romeo pretvori u pravi globalni auto brend. U saopštenju se izričito ne navodi koji Alfini modeli će se proizvoditi u Kini, ali se ranije govorilo da će to biti Alfe 159 i 147. Ovaj sporazum sa Chery-em je već šesti takav Fiatov joint –venture sa kineskim proizvođačima automobila. Inače, Chery je jedan od najuspešnijih kineskih proizvođača automobila (trenutno je i najveći kineski izvoznik), koji u svojoj aktuelnoj ponudi ima deset modela. 



Izvor : www.hrt.hr

Ovih dana nagađa se o lokaciji za prvi pogon za proizvodnju automobila u Hrvatskoj. Ford je potvrdio da traži lokaciju za svoju fabriku u Hrvatskoj, ali u užem izboru je još i Rumunija. Bila bi to najveća greenfield investicija u Hrvatskoj, a posao je vredan oko pola milijarde dolara. U evropskoj centrali Forda u Kelnu, ni danas nisu mogli zvanično da potvrde da ta kompanija planira izgradnju fabrike automobila u Hrvatskoj. Ipak, dolazak njihovih konsultanata i raspitivanje o mogućnostima ulaganja nisu prošli nezapaženo. Direktor Nacionalnog centra za klastere HUP-a Vladimir kovačević potvrdio je da je već obavljeno nekoliko razgovora sa predstavnicima Forda i da je poslednji sastanak bio prošlog utorka. Direktor Agencije za podsticaj izvoza i ulaganja Slobodan Mikac nije želeo da potvrdi da Ford želi proizvodnju automobila u Hrvatskoj. Ipak, otkrio je da su Sinj, Rijeka i Nova Gradiška tri lokacije koje su ušle u uži izbor. Jedna od najvećih automobilskih kompanija u svetu trenutno bira, kako saznaje HTV, između Rumunije i Hrvatske. Ako se odluče za Hrvatsku, izgradnja fabrike će početi 2009. godine., a u njoj će posao naći čak 5.000 ljudi. Kako Hrvatska ima političku i makroekonomsku stabilnost, ostaje još da se zadovolje tehnički uslovi. Izuzetna saobraćajna infrastruktura Hrvatsku čini konkurentnijom od Rumunije, koja s druge strane ima jeftiniju radnu snagu. Kopnena i morska povezanost globalnom ulagaču garantuje sigurnu isporuku robe, a Hrvatskoj povisuje granicu isplativosti ulaganja. Da Ford nema mnogo vremena za razmišljanje, dokazuje podatak da je prošle godine poslovao sa rekordnim gubitkom od gotovo 13 milijardi dolara. Dovoljno glasna uzbuna za restrukturiranje kompanije.



Ruski milijarder Oleg Deripaska (na slici) se u poslednje vreme često pominje u vestima vezanim za auto industriju. Prvo se pričalo i pisalo da je zainteresovan da od Forda kupi Jaguar i Land Rover (što je kasnije demantovano), zatim je u maju njegova kompanija Basic Element Group postigla dogovor o ulaganju 1,54 milijarde dolara u proizvođača auto delova Magnu, a sada stiže vest da je kupio 5 procenata američkog Dženeral Motorsa. Prema Reutersu, Deripaska je za tih 5 odstoo GM-a platio 900 miliona dolara. Inače, Deripaska je vlasnik ruske auto kompanije GAZ (Volga) i prema magazinu Forbes, sa bogatstvom od 16,8 miljardi dolara, drugi je najbogatiji stanovnik najveće države na planeti. 



Češka Škoda se posle skoro četvrt veka vraća na tržište Australije (poslednja Škoda je tamo zvanično prodata 1983. godine). Prva vozila će biti isporučena u oktobru ove godine kada se planira i promocija Škode na salonu automobila u Sidneju (11.–21. oktobar). U početku će u ponudi biti modeli Octavia (uključujući i Combi i RS varijante) i MPV vozilo Roomster (na slici australijska verzija), a prodavaće ih dilerska mreža, koju će u početku činiti 14 prodavaca. Posle Evrope, Azije, Afrike i Južne Amerike, Australija je peti kontinent na kome Škoda prodaje svoje automobile. Istovremeno je i broj zemalja gde se prodaju Škode zaokružen na tačno 100. Inače, Škoda je u prvih šest meseci ove godine u svetu prodala 311.062 automobila, što u poređenju sa istim periodom prošle godine predstavlja povećanje od 13,2 %. Tokom 2006. godine Škoda je po prvi put u svojoj istoriji prodala preko pola miliona vozila (tačnije 549.667), što je rast od 11,4 % u odnosu na 2005. godinu.



Škoda je odlučila da svetsku prezentaciju nove Škode Fabije Combi (karavan) održi u našem komšiluku, tačnije u Hrvatskoj. U hrvatskom zastupniku češke kompanije, firmi PZ Auto, očekuju da će između 19. i 30. novembra ove godine, Split i njegovu okolinu (koji su odabrani za prezentaciju), posetiti oko 800 novinara iz celog sveta. Inače, javnosti će nova Fabia Combi prvi put biti prikazana već na salonu automobila u Frankfurtu, od 11. do 23. septembra ove godine. Fabia Combi druge generacije raspolaže prtljažnikom zapremine 430 litara (1400 kada se obore zadnja sedišta), a pokretaće je benzinski motori od 1,2 litra (sa 3 cilindra i 60 odnosno 70KS), 1,4 litra (sa 86KS), 1,6 16v sa 105 konja, a od dizelaša na raspolaganju će biti 1,4 TDI u verzijama sa 70 i 80 konja i veći 1,9 TDI sa 105KS. Paketi opreme biće isti kao i kod Fabie sa petora vrata.



2. avgusta je sa proizvodnih traka Fordove fabrike u nemačkom Kelnu sišao jubilarni 2-milioniti primerak modela Fiesta/Fusion (dele istu platformu pa Fusion u stvari predstavlja Fiestu u MPV verziji). Jubilarni primerak je bila Fiesta ST (sa 150 konja) u Colorado Red crvenoj boji, a namenjena je kupcu iz Velike Britanije. Od pomenutih dva miliona automobila, 74 odsto otpada na Fiestu a ostatak na Fusion. Inače, skoro 90 % proizvodnje odlazi u izvoz, i to u 52 zemlje. Proizvodnja aktuelne Fieste je počela u februaru 2002. godine, kada je u ovu fabriku sa 4200 zaposlenih uloženo 410 miliona evra za modernizaciju. Te 2002. godine je dnevna proizvodnja iznosila 1200 automobila, dok se danas proizvede 1950 vozila dnevno.  



Osim BMW-a serije 7, još jedan nemački automobil ove godine slavi 30-ti rođendan. Radi se o Porscheu 928, koji je svojevremeno čak trebao da zameni legendarni Porsche 911 ali se naravno to nije desilo, pa se 928 već 12 godina može kupiti samo kao polovnjak dok se slavni 911 i dalje nalazi na proizvodnim trakama nemačke fabrike. Ipak, sve su prisutnije glasine da Porsche sprema naslednika modela 928, koji bi u stvari bio coupe verzija buduće limuzine Panamere i koji bi naravno koristio njenu platformu. Kako se saznaje, novi sportski coupe sa 2+2 mesta (zasad mu se ne zna ime) pojaviće se veoma brzo posle premijere Panamere, koja se očekuje krajem 2008. kao model za 2009.-tu. Novi 928 bi imao napred smešten V8 motor (navodno je isključena je mogućnost ugradnje nekog velikog V12 agregata) a snaga bi se na podlogu prenosila preko zadnjih točkova. Da se vratimo originalnom 928 iz 1977. Osim što je bio veći, tiši, upravljiviji i komforniji od 911-ice, 928 se od njega razlikovao i po motorizaciji, odnosno 928 je imao napred smešten V8 motor, koji se hladio vodom. Za razliku od njega, 911 je imao 6-cilindrični boxer motor, smešten pozadi i koji je hlađen vazduhom. Prvi agregat u 928-ici je bio zapremine 4,5 litra sa 177kW/240KS ali su se kasnije naravno pojavljivale sve snažnije i snažnije varijante da bi poslednja GTS verzija imala 5,4 litarski agregat sa 257kW/350KS. Zanimljivo je da je Porsche 928 1978. godine čak uspeo da osvoji titulu Evropski Automobil Godine (ispred BMW-a serije 7 i Forda Granade), što je uspeh, koji nijedan sportski automobil do danas nije uspeo da ponovi.



Kineska FAW grupacija i nemački Volkswagen su koncept automobil Neeza predstavili na poslednjem salonu automobila u Pekingu (novembra 2006.), a pre par dana je kineski China Car Times objavio vest da će Volkswagen pokrenuti serijsku proizvodnju Neeze, i to već početkom naredne godine. Neeza je inače dizajnirana u Volkswagenovom dizajn centru u Šangaju, dugačka je nešto preko 4,5 metra i predstavlja pravo porodično crossover vozilo (moglo bi se reći da Neeza predstavlja VW-ovu verziju Mercedesove R klase). Osim veličinom i poreklom, Neeza privlači pažnju i tzv. samoubilačkim načinom otvaranja vrata (slično Mazdi RX8). Za sada još nije poznato koji će motori pokretati Neezu ali se nezvanično pominju agregati u rasponu od najmanjeg 1,4 TSI pa sve do 3,6 litarskog V6 iz Passata R36. Ako Neeza uspe da se nametne kupcima u Kini, sasvim je moguće da će se u budućnosti pojaviti i njena modernizovana verzija namenjena Evropi i Severnoj Americi.




Izvor : Tanjug

Brazilac Nelson Pike (Nelson Piquet), trostruki šampion Formule 1, krenuo je ovih dana u autoškolu da bi ponovo dobio vozačku dozvolu, koja mu je oduzeta zbog višestrukog kršenja saobraćajnih propisa, izveštavaju brazilski mediji.
Pike, jedan od trojice Brazilaca koji su osvojili titulu svetskog prvaka u "formuli 1", ostao je bez dozvole u junu zbog prekoračenja brzine i pogrešnog parkiranja. U autoškoli društvo mu pravi supruga Vivijen, kojoj je takođe oduzeta vozačka dozvola. Oboje će morati da prođu osmodnevnu obuku u okviru koje će odslušati 30 sati predavanja pre nego što izađu na ispit da bi povratili dragoceni dokument.
Titulu svetskog prvaka u "formuli 1" Pike je osvajao u tri navrata - 1981, 1983. i 1987. godine.



3. avgusta sada već daleke 1961. godine, nastao je legendarni Renault 4, koji je obeležio celu jednu epohu. Povodom njegovog 46. rođendana, Klub Renault 4 Srbija (www.renault4serbia.com) u petak 3. avgusta 2007., organizuje okupljanje vlasnika i ljubitelja ovog automobila. Okupljanje počinje u 18 časova, na parkingu ispred "Sava Centra". Planiran je kolektivni odlazak po tortu u obliku Renault 4 i nakon toga vožnja do Ade Ciganlije. Inače, za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta, "četvorka" je prodata u preko osam miliona primeraka (tačnije 8.135.424), što ga čini najprodavanijim francuskim automobilom ikada. Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromahe”. Oni zlobniji nazvali su ga „šalterom” (zbog načina otvaranja prozora), a menjač brzina – kišobranom.



Alfa Romeo se posle 13 godina "izgnanstva", od sledeće godine ponovo vraća na tržište SAD-a i to u velikom stilu. Naime, prvi model Alfe, koji će videti Ameriku od 1995. godine, biće prelepi sportista 8C Competizione, a to je prošlog vikenda i zvanično potvrdio Jim Selwa, pri čovek kompanije Maserati North America, koja će biti zadužena za distribuciju modela 8C Competizione. Od ukupno 500 primeraka, koliko će ih biti proizvedeno, u SAD-u će završiti tačno 99 komada Alfe 8C Competizione u Coupe verziji (svi su naravno već prodati) dok se kasnije planira i produkcija 500 komada u otvorenoj Spider varijanti (na drugoj slici). U svakom slučaju, ovo će biti jedna od najekskluzivnijih Alfi u istoriji. 8C Competizione će u Americi koštati preko 200.000 dolara dok će njena cena u Evropi iznositi 159.300 evra. Alfu 8C Competizione pokreće 4,7 litarski V8 motor sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta, a snaga se preko 6-stepene transmisije prenosi na zadnje točkove (od 20 inča). Raspored težine je idealnih 50:50 odsto, ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,5 sekunde a maksimalna brzina je oko 300 km/h. Inače, karoserija 4,34 metra dugačkog dvoseda, napravljena je od karbon fibera. Posle 8C Competizione, Alfa će u SAD-u lansirati i modele 159 i Brera.




Hennessey Venom 1000 Twin Turbo odnosno Dodge Viper, prerađen u američkoj kompaniji Hennessey, pobedio je Bugattija Veyron u ubrzanju do 200 milja na sat (322 km/h). To se desilo na uporednom testu, koji je organizovao američki magazin Road & Track. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo je tu brzinu postigao za 20,3 sekunde dok je Veyronu (inače najbržem serijskom automobilu na svetu) za to trebalo skoro četiri sekunde više, odnosno 24,2 sekunde. Za poređenje, Hennessey Venom 1000 Twin Turbo ima 8,6 litarski V10 motor sa dva Garrett turbo punjača i raspolaže sa 1000KS dok 8,0 litarski W16 agregat Bugatti Veyrona uz pomoć četiri turbo punjača razvija 1001KS. Na pomenutom uporednom testu učestvovali su i Ruf Rt12, Mercedes-Benz McLaren SLR, Lamborghini Murcielago, Lingenfelter Corvette Mercedes CLK63 AMG Black Series. Video pokazuje kako Hennessey Venom pobeđuje Veyrona u trci  "ko će pre do 200 milja na sat".


 



Bavarski BMW je pre tačno tri decenije promovisao prvu generaciju svog najluksuznijeg modela, seriju 7 (fabrička oznaka E23), koju je u početku pokretao redni 6-cilindrični motor sa oznakom M30. Taj model nosio je oznaku 728, a kasnije su paletu upotpunili 730 i 733i. Prva serija 7 je veliki deo izgleda pozajmila od serije 6, za koji je zaslužan tadašnji prvi čovek BMW dizajna Paul Bracq. "Sedmica" je veoma brzo postavila nove standarde luksuza među velikim limuzinama, a u tom probranom društvu uspela je da se održi praktično čitavu narednu deceniju, sve do pojave druge generacije, krajem 1986. godine (model E32), koja je 1987. dobila (i danas fantastičan) 5,0 litarski V12 motor sa okruglo 300 konja. Prva "sedmica" je u svoje vreme bila opremljena tada najsavremenijim cakama poput direktnog ubrizgavanja goriva, klima uređaja, ABS-a, putnog kompjutera, a kasnije je dobila i vazdušne jastuke. Treća generacija (model E38) je ugledala svetlost dana 1994. dok je aktuelna, četvrta generacija (model E65), predstavljen u jesen 2001., a obnovljen 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koju je zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.



Dok se mi u Evropi "palimo" na Kijinu garanciju za njihov model Ceed u trajanju od sedam godina ili 150.000 kilometara, u Americi je Chrysler upravo odobrio doživotnu (!!) garanciju na pogonski sklop za automobile modelske godine 2007. i 2008. Ova garancija se odnosi na pogonski sklop tokom čitavog životnog veka automobila, odnosno vlasnici svih novih Chryslera mogu biti sto posto sigurni u ispravnost motora, prenosnog sistema i ostalih delova pod uslovom da jedanput u pet godina dođu na (besplatan) pregled u neki od ovlašćenih Chryslerovih servisa. Međutim, u svemu ovome ima i jedno ALI. Kvaka je u tome da se doživotna garancija odnosi samo na prvog vlasnika i ne može da se prenese prilikom promene vlasništva vozila. Takođe, ova garancija se odnosi samo na Chryslerove modele sa benzinskim motorima i važi samo na teritoriji SAD-a. Chrysler je čak i napravio originalni logo, kojim reklamira ovu garanciju (na slici).