home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

O sve većem značaju rastućeg ruskog tržišta automobila govori i sledeća vest. Naime, na salonu automobila u Frankfurtu, italijanski Fiat Group Automobiles i ruski Severstal Auto su potpisali pismo o namerama, a sve u cilju stvaranja zajedničkog (joint venture) industrijskog i komercijalnog poduhvata. Drugim rečima, dogovor podrazumeva osnivanje zajedničke fabrike automobila (oba partnera će imati udeo od 50 %), zajedničku prodaju i marketing svih vozila Fiata (i putničkih i komercijalnih) u Ruskoj federaciji. Zajednička fabrika počinje sa radom u prvom kvartalu 2008. godine, a u njoj će se (za počtak) proizvoditi nova Fiat Linea. Kako se najavljuje, sva proizvedena vozila u toj fabrici zadovoljavaće Fiatove standarde kvaliteta.





Bugatti Veyron više nije najbrži automobil na svetu ! Od sada zvaničan rekord u maksimalnoj brzini za serijske modele drži američki SSC (Shelby Super Cars) Ultimate Aero Twin-Turbo, koji je postigao 255,83 milje na sat ili 411,76 km/h. U prvoj vožnji SSC Ultimate Aero je stigao do 257,11 milja na sat (413,82 km/h), a u drugoj do 254,55 milja na sat (409,71 km/h); međutim za rezultat se uzima prosek obe vožnje, što na kraju iznosi pomenutih 411,76 km/h (rekordna vožnja je inače obavljena u američkoj saveznoj državi Washington). Do sada je zvaničan rekord u maksimalnoj brzini držao Koenigsegg CCX (242 milje na sat ili 389,38 km/h), a nezvaničan Bugatti Veyron sa 253,4 milje na sat ili 407,72 km/h. Inače, SSC Ultimate Aero Twin-Turbo pokreće 6,2 litarski V8 motor sa 882kW/1183KS i 1480Nm obrtnog momenta, a Bugatti Veyron raspolaže sa 1001KS i 1250Nm.



Dok Mercedes planira početak prodaje svog novog Smarta ForTwo u SAD-u za januar 2008. godine po ceni od 11.590 dolara (oko 8500 evra) pa naviše, Kinezi su već najavili da će i oni Amerikancima za nekoliko nedelja ponuditi svoju kopiju Smarta, doduše stare generacije. Radi se o modelu Flybo 6000ZK, koji je zanimljiv ne samo što predstavlja brata blizanca starog Smarta, već i zbog pogona. Naime, ovaj kineski Smart (takođe dvosed) pokreće elektromotor, koji mu omogućuje maksimalnu brzinu od 25 milja na sat (40 km/h), dok autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi oko 70 milja ili 112 kilometara. Punjenje baterija se inače obavlja preko najobičnije kućne utičnice, a to traje oko osam sati. Cena kineskog Smarta u Americi startuje od 9500 dolara, odnosno oko 7000 evra. Budući da je Mercedes već najavio tužbu protiv kineske kompanije Shuanghuan, koja takođe proizvodi svoju kopiju Smarta i upravo pokušava da je plasira u Evropi, biće zanimljiva reakcija nemačke fabrike na ovaj najnoviji kineski potez u Americi.



Američki Ford je saopštio da će platiti 77,9 miliona dolara da bi kupio 72,4% udela u rumunskoj fabrici Automobile Craiova, koja se trenutno nalazi u većinskom državnom vlasništvu (ostatak od 27,6% drže radnici, bilo sadašnji bilo bivši). Ford planira da iskoristi ovu bivšu Daewoo fabriku da poveća svoje proizvodne kapacitete u Evropi, a zvanično će sporazum o preuzimanju biti potpisan 12. septembra tokom trajanja salona automobila u Frankfurtu. Prošle godine je u ovoj fabrici proizvedeno samo 24.000 automobila i 116.000 motora, a Ford namerava da kapacitete poveća na 300.000 automobila i motora godišnje. Takođe se planira i povećanje broja zaposlenih, i to sa sadašnjih 3900 na 9000. U Fordu procenjuju da će njihovo ulaganje u ovu fabriku do 2012. godine dostići 1,37 milijarde dolara.



Jubilarni, milioniti primerak druge generacije Fiatove Pande, sišao je juče sa proizvodne trake fabrike Fiat Auto Poland u poljskom gradu Tychy. Jubilarac je bila crvena Panda 4x4 sa 1,2 litarskim benzincem, a namenjena je kupcu iz Italije. Od ukupno milion proizvedenih novih Pandi, 82.292 komada je prodato u samoj Poljskoj, dok je "ostatak" od 917.708 primeraka našao kupce u još 68 zemalja. Inače, produkcija nove Pande je u Poljskoj počela u maju 2003. godine, dok se prvi automobil našao na tržištu septembra iste godine. Panda je ubrzo posle toga postigla veliki tržišni uspeh i postala lider u svom segmentu, čemu je pomogla i laskava titula "Evropski automobil godine 2004." Fiatova fabrika u Poljskoj inače zapošljava 4200 radnika i dnevno proizvede 1400 automobila, a za ovu godinu je planirana produkcija od 366.000 vozila (58.000 više nego 2006.).



Opel Corsa slavi 25 godina

31 Avg 2007 - 01:16 Vesti Link

Opelova Corsa je juče, 30. avgusta, proslavila svoj 25-ti rođendan. Proizvodnja prve Corse A je naime počela još 1982. godine u General Motorsovoj španskoj fabrici u gradu Figuereuelas, koja je inače i najveća GM-ova fabrika na Starom kontinentu i osim Corse, proizvodi i modele Meriva i Combo. Zanimljivo je da se ovaj rođendan poklopio i sa proizvodnjom jubilarnog 8-milionitog primerka Corse u pomenutoj fabrici u Španiji (inače do sada je u Evropi proizvedeno skoro 10 miliona primeraka ovog Opela). Slavljenički model proizveden u ovoj fabrici je crvena Corsa OPC sa 1,6 litarskim turbo motorom i 141kW/192KS (inače najsnažniji serijski model Corse u njenoj istoriji). Treba podsetiti da je Corsa bila najprodavaniji automobil u svojoj klasi u Nemačkoj u periodu od 1995. do 2001. godine, kao i u Velikoj Britaniji tokom 2004. i 2005. U samoj Španiji je inače dosad prodato preko milion Corsi, a ne treba zaboraviti ni na preko 20 međunarodnih nagrada za dizajn, koje je osvojio ovaj Opel B segmenta. Na slici je Corsa Hybrid concept, koja će imati svetsku premijeru za dve nedelje na salonu automobila u Frankfurtu.   



Nezavisna organizacija EuroNCAP, koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), danas je objavila rezultate najnovije serije njihovih testova. Ocenjivani su Fiat 500, Renault Twingo II, Kia Ceed i Peugeot 308. Tako je novi retro Fiat 500 osvojio ukupno 35 bodova, odnosno svih pet zvezdica za bezbednost putnika, čime su potvrđene najave Fiatovih čelnika da će bez obzira na male dimenzije, novi 500 biti itekako bezbedan automobil. Fiat 500 je osvojio i tri zvezdice (od mogućih 5) za sigurnost dece, kao i dve od četiri zvezdice za bezbednost pešaka. S druge strane, njegov možda i najveći konkurent Renault Twingo II, nije uspeo da postigne isti rezultat, tačnije Twingo II je osvojio ukupno 28 bodova, što je bilo dovoljno tek za četiri zvezdice prilikom ocenjivanja bezbednosti putnika (za bezbednost dece i pešaka Twnigo je dobio po dve zvezdice). Možda najveće iznenađenje ove serije testiranja jeste izuzetan rezultat nove Kije Ceed, koja je postala prvi automobil ove marke, koji je osvojio svih pet zvezdica za bezbednost putnika otkako je EuroNCAP 2003. prvi put ocenjivao neki Kijin automobil. U pogledu sigurnosti dece, Kia Ceed je dobila četiri od mogućih pet zvezdica, a za bezbednost pešaka dve od četiri zvezdice. I novi Peugeot 308 je dobio svih pet zvezdica za sigurnost putnika, što je bilo i za očekivati, pa i ne predstavlja neko iznenađenje. Za bezbednost dece, 308-ica je ocenjena sa 4 zvezdice, a za sigurnost pešaka sa tri od pet zvezdica.



Posle prošlonedeljne vesti da Mercedes planira tužbu protiv kineskog Shuanghuana da bi sprečio prodaju njihovog modela Noble (kopija Smarta ForTwo) u Evropi, sada i bavarski BMW preti pravnim merama protiv istog proizvođača. Razlog je model Shuanghuan CEO (na slici), koji veoma liči na BMW X5 prethodne generacije (kinesku verziju pokreće 2,4 litarski benzinac sa 92kW/125KS i 190Nm). BMW-ov predstavnik za štampu je za Automobilwoche izjavio da su u nemačkoj kompaniji "već preduzeli mere da bi sprečili distribuciju modela CEO u Evropi." BMW je već poslao zvanično upozorenje italijanskom uvozniku Shuanghuana CEO, a kao što je napomenuto na početku teksta, u planu su i konkretnije pravne mere da bi se sprečila dalja distribucija modela CEO u Evropi, kao i njegovo pojavljivanje na salonu automobila u Frankfurtu narednog meseca. Naime, osim pomenutih modela Noble i CEO, China Automobile Deutschland (nemački uvoznik Shuanghuana) namerava da na salonu u Frankfurtu izložiti i SUV model UFO, koji je takođe kopija jednog već postojećeg modela, a radi se o staroj Toyoti RAV4. Da li će i Japanci krenuti stopama nemačkih kompanija i tužiti kinesku fabriku, za sada nije poznato. Inače, China Automobile Deutschland namerava da počne sa prodajom ovih kineskih automobila u oktobru ove godine. 



Izvor : novinska agencija Beta (www.beta.co.yu)

U Kragujevcu je potpisan ugovor o isporuci 1200 Zastava 10 na tržišta Albanije, Bugarske, Makedonije i Kosova i Metohije. U saopštenju se navodi da je ugovorom, vrednim 9,5 miliona evra, predviđeno da se od narednog meseca do kraja godine na ova tržišta isporuči 1.200 vozila Zastava 10 i rezervni delovi neophodni za taj kontingent vozila. Ugovor su potpisali direktor Zastava auto iz Kragujevca Srdjan Dejanović i direktor firme Džema kompani iz Prištine. Kako se navodi u saopštenju, potpisan je i ugovor o isporuci 200 automobila marke Zastava iz osnovnog programa i specijalna vozila somborske fabrike Zastava specijalni automobili, koja će biti plasirana na područje Albanije i Kosova i Metohije.



Najveći kineski proizvođač automobila Chery proizveo je juče svoj milioniti automobil i tako postao prva kineska auto kompanija koja je postigla ovakav uspeh. Čast da ponese brojku 1.000.000 dobio je model A3 (na slici), koji je prvi put prikazan prošle godine na salonu automobila u Pekingu. Ovaj hatchback je dizajnirao italijanski dizajn studio Pininfarina, a pokreću ga motori od 1.3, 1.6 i 2.0 litra. Zanimljivo da je Chery-u za prvih pola miliona automobila bilo potrebno punih šest godina, a za drugih pola miliona samo 18 meseci, što samo po sebi dovoljno govori o brzom razvoju ove kompanije. U vezi s tim, ne treba zaboraviti ni dva značajna ugovora koje je Chery nedavno potpisao sa Chryslerom i Fiatom. Da podsetimo da ugovor sa Chryslerom predviđa razvoj, proizvodnju i distribuciju manjih automobila, a sa Fiatom je sklopljen sporazum o proizvodnji modela Fiata i Alfa Romea u Kini.



Mercedes razmatra mogućnost preduzimanja pravnih mera protiv firme China Automobile Deutschland, kako bi sprečio ovog nemačkog uvoznika da počne sa prodajom malog gradskog automobila Shuanghuan Noble (na slici), koji nije ništa drugo do bezobzirna kopija Mercedesovog Smarta. Ako se Mercedes odluči da preduzme pravne mere, to bi na kraju moglo da dovede i do zabrane prodaje ovog automobila. China Automobile Deutschland planira da Shuanghuan Noble (za razliku od Smarta ima četiri sedišta) prodaje po ceni od oko 7000 evra, čime bi postao jedan od najjeftinijih automobila koji se prodaju u EU. Mercedesov predstavnik za štampu je ovim povodom izjavio da u toj kompaniji veoma ozbiljno shvataju intelektualno vlasništvo i da zadržavaju pravo da preduzmu zakonske mere kako bi se sprečio pokušaj kineske marke da profitira na tuđem dizajnu. Noble po njemu predstavlja jasan pokušaj da se kopira proizvod (Smart), koji u svetu uživa kultni status. S druge strane, iz China Automobile Deutschlanda odgovaraju da između Shuanghuana Noble i Smarta ForTwo postoji određena sličnost, ali samo kada se auto posmatra "iz određenih uglova."  



Posle četvrt veka pauze, od naredne godine ponovo počinje proizvodnja DeLoreana, automobila sa "galebovim vratima", koji je uz glumca Michael J. Foxa imao glavnu ulogu u SF trilogiji Back to the Future. Originalni DeLorean je nestao sa tržišta još početkom osamdesetih godina prošlog veka, a sada je Stephen Wynne, vlasnik DeLorean Motor Co. i zvanično saopštio da ponovo pokreće proizvodnju od naredne godine (najverovatnije u trećem kvartalu). Ipak, proizvodnja će biti veoma ograničena. Naime, iz fabrike u Teksasu mesečno će izlaziti samo jedan ili dva komada novoproizvedenog DeLoreana, i to po ceni od 57.500 dolara ili oko 42.000 evra. Stephen Wynne je vlasnik prava na ime Delorean još od 1995. godine i od tada se njegova kompanija bavi prodajom rezervnih delova za ovaj auto kao i njegovom kompletnom restauracijom. Takođe, Wynne je otkupio sve preostale delove za Delorean (koji su ostali u fabrici u Irskoj kada je prestala njegova proizvodnja) i prebacio ih u Teksas. Novi DeLoreani, koji će se  proizvoditi od sledeće godine, praviće se ručno, i to od 80 % originalnih delova i 20 % novih. Novi DeLorean će zadržati svoj prepoznatljivi izgled, ali će dobiti kompletno prerađenu unutrašnjost, dorađenu elektroniku i snažniji motor. Auto će se prodavati na pet različitih lokacija u SAD-u, a najavljuje se da će i u Evropi biti otvoreno predstavništvo za sve zainteresovane.



Daihatsu slavi 100 godina

20 Avg 2007 - 12:15 Vesti Link

Japanski Daihatsu ove godine slavi tačno 100 godina postojanja, a to će između ostalog, obeležiti i sa specijalnim i limitiranim edicijama svojih modela Terios i Sirion. Inače, preteča Daihatsua, Hatsudoki Seizo Company Limited, osnovan je 1907. godine da bi proizvodio motore sa unutrašnjim sagorevanjem, 1919. je proizveden prvi kamion, 1930. je predstavljeno niz vozila sa tri točka, a 1937. godine sledi i prvi auto sa četiri točka, model FA. 1965. godine Daihatsu je sa modelom Compagno Berlina postao prvi japanski proizvođač automobila, koji je svoje automobile počeo da izvozi u Veliku Britaniju. Danas je Daihatsu (inače u vlasništvu Toyote) svetski lider u razvoju i proizvodnji kompaktnih automobila, poznatih po svojoj pouzdanosti, praktičnosti i malim troškovima održavanja. Naravno, svaki od ovih bogato opremljenih slavljeničkih modela, i Terios Centenary i Sirion Centenary, će biti proizveden u samo 100 primeraka, a u prodaji će se naći od septembra. Terios Centenary (sa 1,5 litarskim motorom) u standardnoj opremi ima srebrnu metalik boju, alu točkove, svetla za maglu, krovne nosače, kožni volan, klima uređaj, servo upravljač, ABS+EBD, pogon na sva četiri točka, frontalne i bočne vazdušne jastuke, radio/CD plejer, električne podizače svih prozora, pa čak i parking senzore. S druge strane, Daihatsu Sirion Centenary (na slici), opremljen je alu točkovima, srebrnom metalik bojom, električnim podizačima stakala, električnim retrovizorima, centralnom bravom, sedištem vozača podesivim po visini, ABS+EBD sistemima, klimom, radio/CD plejerom i sa četiri vazdušna jastuka. Sirion Centenary pokreće maleni 1,0 litarski trocilindrični motor sa 70KS, koji se sem malom potrošnjom, ističe i malom emisijom CO2, koja iznosi 118 g/km.  



Chery u Iranu

15 Avg 2007 - 01:03 Vesti Link

Chery Auto, najveći kineski proizvođač automobila, objavio je planove po kojima će investirati 370 miliona dolara u izgradnju nove fabrike automobila na severu Irana (u gradu Babol). Kineski partneri u ovom poslu su najveći iranski auto proizvođač Khodro i kanadska investiciona firma Solitac (49 % ulaže Khodro, Chery 30 odsto, a Solitac preostalih 21 %), a otvaranje fabrike je planirano za maj 2008. godine. Za početak je predviđena montaža kompaktnog modela S21 (na slici), a delovi će stizati iz Kine. Chery S21 (negde se prodaje i kao QQ6) pokreću dva benzinska motor, manji od 1,1 litra sa 50kW/68KS i 90Nm obrtnog momenta i nešto veći 1,3 litarski sa 61kW/83KS i 114Nm. Manji postiže jedva 130 km/h, ali troši samo 4,3 litra goriva na 100 km, a veći dostiže maksimalno 160 km/h uz potrošnju od 4,6 litra. S21 je dugačak 3998 mm, širok 1640 mm, visok 1535 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2340 mm. Auto će se prodavati u Iranu i okolnim zemljama, a moguće je da mu se u bliskoj budućnosti pridruži još nekoliko modela. Ovo je samo nastavak ambicioznih planova ove kineske kompanije, koja je početkom ovog meseca potpisala ugovor sa italijanskim Fiatom o zajedničkoj proizvodnji Alfa Romea i Fiata u Kini, a ne treba zaboraviti ni dogovor Chery-a sa Chryslerom o zajedničkom razvoju, proizvodnji i distribucaiji novog malog automobila, koji bi jednog dana mogao da se prodaje i u Americi.



Great Wall iz Ukrajine

14 Avg 2007 - 00:34 Vesti Link

Ukrajinski Kremenchugsky Avtosborochny zavod (KrASZ) postigao je dogovor o SKD (semi-knocked-down) montaži automobila kineske kompanije Great Wall. Predviđeno je da hale ovog zavoda u gradu Kremenčug do kraja ove godine napusti prvih 700 komada SUV modela Safe i Hover (na slici) kao i pick-up modela Wingle. Zanimljivo je da će modeli Great Walla montirani u Ukrajini imati garanciju u trajanju od pet godina ili 80.000 km. Inače, Kremenchugsky Avtosborochny zavod (u vlasništvu kompanije AIS) već montira i automobile ruske Lade (od novembra 2002.), korejskog Ssangyonga (od kraja 2005.) i kineskog FAW-a, a Great Wall je jedan od vodećih kineskih proizvođača SUV i pick-up modela sa godišnjim kapacitetima od oko 150.000 vozila.