
General Motors je saopštio da je njihova Corvette ZR1 nedavno prešla legendarnu nemačku stazu Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde). Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.
Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm ili 103KS po litri zapremine.
Međutim, ovo sigurno nije kraj što se tiče obaranja rekorda na Nirburgringu. Naime, nedavno je britanski magazin AutoExpress objavio da je novi Lexus LF-A (ali još uvek u formi predserijskog vozila) postavio novi rekord ove staze. Nirburgring je naime prešao u vremenu od 7 minuta i 24 sekunde, odnosno za više od 2 sekunde brže od Corvette ZR1. Iako za sada Lexus nije zvanično saopštio kada LF-A stiže na tržište, očekuje se da će se to desiti 2009. godine. LF-A će pokretai 4,8 litarski V8 motor sa 552KS (razvijen u saradnji sa Yamahom), a u kombinaciji sa veoma aerodinamičnom karoserijom, to će biti sasvim dovoljno za maksimalnu brzinu od 210 milja na sat (skoro 338 km/h).
Odgovor na Corvettu ZR1 će takođe stići i iz Nissana. Radi se o novom Nissanu GT-R Spec-V, koji će se na tržištu naći sredinom naredne godine kao model za 2010. GT-R V-Spec će biti snažniji i lakši u poređenju sa običnim Nissanom GT-R, što znači da će ga pokretati bi-turbo 3,8 litarski V6 agregat ali pojačan sa standardnih 480 na 520-550KS. To naravno nije sve, pa će zahvaljujući kuri mršavljenja auto izgubiti do 150 kg na težini (sa 1740 na oko 1600 kg).

Posle limitiranih edicija Pur Sang i Fbg par Hermes, iz Bugattija su početkom maja stigle slike još jedne, Sang Noir ("Crna krv") verzije njihovog već ionako ekskluzivnog Veyrona. Tada nije bilo poznato koliko će tačno Veyrona Sang Noir biti ponuđeno kupcima, a sada je objavljeno da se radi o ograničenoj seriji od samo 15 komada. Ovaj Veyron (posvećen je Bugattiju Atlantique 57S iz tridesetih godina prošlog veka) karakterišu, pre svega, crni eksterijer sa neobojenim panelima od karbon fibera, aluminijumski retrovizori i aluminijumski prednji gril, zatamnjena prednja svetla, novi aluminijumski točkovi i unutrašnjost u koži i alkantari.
U ovom trenutku još uvek nema informacije o ceni Veyrona Sang Noir, ali ako pomenuta verzija Fbg par Hermes ima cenu od 1,55 miliona evra (i to bez poreza), zaključak se sam nameće.
Bugatti Veyron inače pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde.

Nakon što je prošle godine izložio kinerski SUV model Shuanghuan SCEO na salonu automobila u Frankfurtu, nemački uvoznik ovih automobila, firma China Automobile Deutschland iz Minhena, nedavno je konačno zvanično startovala i sa njihovom prodajom. Međutim, to nije dugo trajalo. Naime, BMW je još ranije, zbog prevelike sličnosti kineskog vozila sa prethodnom generacijom modela BMW X5, podneo tužbu sudu kako bi sprečio njegovu prodaju u Nemačkoj i - dobio. Prema, za sada nepravosnažnoj presudi suda u Minhenu, firmi China Automobile Deutschland se zabranjuje dalja prodaja kineskog SUV-a u Nemačkoj, mada treba reći da pomenuti uvoznik ima pravo žalbe na ovu sudsku odluku.
SCEO inače pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 o./min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije, dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820, međuosovinsko rastojanje 2850 mm, a cena u Nemačkoj za osnovni model iznosi (je iznosila) 25.900 evra sa porezom.

Audi je danas i zvanično najavio svoj novi 3.0 TFSI V6 agregat, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina (tačne zapremine 2995 kubika) sa direktnim ubrizgavanjem i Roots mehaničkim kompresorom raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., dok će potrošnja goriva iznositi manje nego kod aktuelnog 3.2 V6 motora (motor naravno već sada zadovoljava budući Euro5 standard). Prvi Audijev model koji će dobiti ovaj novi motor biće redizajnirani A6 (na slici), a sledeće godine dobiće ga i novi Audi S4, u kome će razvijati oko 350KS.

Porsche je saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u fabriku Magna Steyr u austrijskom Gracu. Valmet Automotive je inače počeo da proizvodi Boxster 1997. godine i od tada je njihove proizvodne trake napustilo preko 200.000 vozila.
U saopštenju se ističe da je austrijska kompanija obezbedila ugovor sa Porscheom zbog svoje povoljnije finansijske ponude i visokog kvaliteta. Ipak, motor i različite komponente za ove automobile će se i dalje praviti u Porscheovoj glavnoj fabrici u nemačkom Cufehausenu.
Magna Steyr je inače nedavno sklopila ugovore o proizvodnji sa još nekoliko proizvođača, pa će se u njihovim pogonima proizvoditi i novi Mini SUV, Aston Martin Rapide i Peugeot 308 RC Z.

Tek što je pre nekoliko dana najavljena sportska GTA verzija nove Alfe MiTo (o tome više OVDE), iz ove italijanske kompanije stiže i vest da se razmišlja o još jednom GTA modelu. Naime, Alfa Romeo će 2010. godine proslaviti 100 godina postojanja, a to bi prema mišljenju Luce dea Mea (prvog čoveka Alfa Romea) bila idealna prilika za promociju specijalne Alfe 8C Competizione GTA. Doduše, 8C GTA je za sada samo ideja, koja tek treba da dobije zeleno svetlo rukovodstva Fiata. Ako se projekat 8C GTA ipak odobri, to će biti olakšana i ojačana verzija standardnog modela 8C Competitzione, koji inače raspolaže sa 4.7 litarskim V8 motorom sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta. Ako i dobije zeleno svetlo, 8C GTA će biti napravljen u veoma limitiranoj seriji; tačnije govori se o samo 100 primeraka.

Porsche je jedan od malobrojnih evropskih proizvođača koji u svojoj ponudi nema i model sa dizel motorom, ali to će se promeniti od sredine sledeće godine kada će se u prodaji pojaviti dizel verzija SUV modela Cayenne. Iz Porschea su naime za Automotive News ipak potvrdili (i to posle dugog perioda negiranja) da će na salonu automobila u Ženevi 2009. promovisati Cayenne pokretan Audijevim 3.0 litarskim V6 dizelašem od 240KS. S obzirom na veze Volkswagena i Porschea izbor motora ne iznenađuje, mada pomalo i razočarava, budući da Volkswagen u svojoj paleti ima i daleko snažnije dizelaše, koji bi se bolje uklopili u imidž Porschea (recimo V10 motor sa 258kW/350KS i 850Nm obrtnog momenta iz Touarega R50). Prema pojedinim izvorima, u razmatranju je bila ugradnja većeg V8 dizelaša, ali se zbog veće težine od toga odustalo. Očekuje se da Cayenne sa dizel motorom ima prosečnu potrošnju od oko 10 litara na 100 km. Porsche je za Automotive News otkrio i da je prvobitno bilo planirano da Cayenne 3.0 V6 TDI ima svetsku premijeru u januaru 2009. i to zajedno sa redizajniranim Boxsterom, ali je na kraju odlučeno da se promocija ova dva modela ipak odvoji.
Inače, Porsche planira da sledeću generaciju Cayenna ponudi i sa hibridnim pogonom (kombinacija V6 benzinca i elektro-motora), koji će od 2010. biti dostupan i u budućem sportskom sedanu Panamera.

U Peugeotu su proslavili značajan jubilej – proizvodnju 50-milionitog automobila sa znakom lava. Peugeot je svoje prvo vozilo (sa tri točka) napravio još 1889. godine, a do danas je komercijalizovano više od 160 modela i 34 porodice modela. Rast i popularnost Peugeota se vidi iz sledećih brojki: milioniti Peugeot je proizveden tek 1952. godine, 10-milioniti je sišao sa traka 1976., već 1988. slavi se proizvodnja od 20 miliona automobila, dok je pre 6 godina sa traka sišao 40-milioniti Peugeot.
Danas se Peugeotovi automobili proizvode u 24 fabrike širom sveta, a sve veću popularnost ovi automobili stiču na tržištima poput Kine (2007. je prodato 13,8% više nego godinu dana ranije), Brazila (+19%) i Rusije (+63%).
Najuspešniji Peugeot u istoriji je model 206, koji je do sada našao oko 6,25 miliona kupaca širom sveta (na drugom mestu je 205-ica sa oko 5,3 miliona).

Izvor : www.blic.co.yu
Nemački proizvođač automobila Opel predstavio je novinu u svojim vozilima - kameru koja čita saobraćajne znake i upozorava vozače kada napuste traku, saopšteno je iz kompanije.
Funkcija prepoznavanja saobraćajnih znaka zasniva se na čitanju ograničenja brzine i znaka za zabranjeno preticanje i njihovom prikazivanju na instrument tabli. Upozorenje za napuštanje trake signalizira vozačima kada nenamerno napuste svoju traku. Ta dva sistema zajedno poboljšavaju sigurnost u vožnji, smanjuju stres i čak mogu da spreče plaćanje skupih kazni za brzu vožnju. Kamera visoke rezolucije Opel Eye ("Opelovo oko"), sa širokim vidnim poljem i procesorima, biće postavljena između vetrobrana i retrovizora i ona će registrovati znake na putu i oznake traka. Uređaj nije mnogo veći od mobilnog telefona, ali ipak pravi 30 snimaka u sekundi. Tehnologija "Opelovo oko" biće dostupna početkom 2009. godine, a prvo će se ugrađivati na modelu Opel Insignia, a zatim i na drugim modelima.
VIDEO : Opel Eye Camera
Izvor : Tanjug
Obim prodaje inostranih automobila u Rusiji tokom perioda januar-maj uvećan
je, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, visokih 48 odsto, na oko 855,4
hiljade jedinica, objavljeno je u Moskvi.
Podaci ruske Asocijacije za evropski biznis pokazuju da je najprodavaniji
strani automobil, tokom pet meseci ove godine, bio američki
"Ševrolet" sa oko 103,7 hiljada plasiranih vozila.
U ostvareni plasman vozila marke "Ševrolet uključeni su i prodati
automobili koje proizvodi zajedničko preduzeće te američke kompanije i domaće
fabrike "Avtovaz".
Na drugom mestu, prema broju prodatih vozila, je južnokorejski
"Hjundai" (84,7 hiljada), a na trećem još jedna američka kompanija -
"Ford" - (oko 78,4 hiljade vozila).
Pojedinačno posmatrano najpopularnije inostrano vozilo na ruskom tržištu, u
posmaranom periodu, bio je Ford fokus, sa prodajom od blizu 37 hiljada jednica.
Na toj listi drugo mesto pripalo je vozilu Ševrolet laceti, a treće Reno -
loganu koji ima veoma dobar plasman i na tržištu niza istočnoevropskih zemalja,
uključujući i Srbiju.
Mnogi eksperti smatraju da je rusko tržište automobila najperspektivnije u
Evropi i da će obim prodaje stranih vozila u Rusiji nastaviti da raste po veoma
visokim stopama.
Izvor : Beta – Reuters
Kina je značajno tržište za proizvođače automobila, kao i ostale velike multinacionalne kompanije koje u poslovanju u toj zemlji nastoje da izbegnu osetljiva politička pitanja poput statusa Tibeta.
"'Fiat' je nedavno savetovan da određene reklame mogu da uznemire osećanja ljudi u Kini", navela je italijanska kompanija u saopštenju u kojem se izvinjava vladi i narodu Kine.
Gir je jedan od najistaknutijih pristalica nezavisnosti Tibeta i blizak je izgnanom tibetanskom duhovnom lideru dalaj-lami, kojeg kineske vlasti smatraju podstrekačem poslednjih nemira na Tibetu.
U "Fiatovoj" reklami za novu Lanciu Deltu Gir vozi iz Holivuda ka Tibetu gde zastaje i ostavlja otisak ruku u snegu. Reklama je počela da se emituje u Italiji prošle nedelje.
Izvinjenje "Fiata" usledilo je nakon što je "Kristian Dior" (Christian Dior) povukao reklamu s glumicom Šeron Stoun (Sharon Stone) koja je izjavila da je razorni zemljotres koji je nedavno pogodio Kinu možda posledica "loše karme" zbog Tibeta.
VIDEO : New Lancia Delta with Richard Gere

Poznati su kandidati za izbor Evropskog automobila godine 2009., čiji rezultati će biti objavljeni 17. novembra ove godine (aktuelni nosilac ove titule za 2008. je inače Fiat 500). Tačnije, na listi se nalazi 38 automobila koji će u vreme glasanja biti dostupni kupcima u najmanje pet evropskih zemalja. Evropski automobil 2009. izabraće stručni žiri od 59 članova, koji predstavljaju 23 evropske zemlje. Ovde treba napomenuti da svaka zemlja nema isti broj članova žirija, jer njihov broj zavisi pre svega od veličine tržišta, pa tako Nemačka, Francuska, Italija, Španija i Velika Britanija imaju po šest članova žirija.
Evo kao izgleda lista od 38 kandidata:
-
Alfa Romeo MiTo
- Audi A4,- Audi Q5
- BMW X6,- BMW 7-series
- Chevrolet HHR
- Chrysler Grand Voyager
- Citroen Berlingo / Peugeot Partner,- Citroën C5
- Dacia Sandero
- Dodge Journey
- Fiat Linea
- Ford Fiesta,- Ford Kuga
- Honda Accord,- Honda Jazz
- Hyundai H1,- Hyundai i10,- Hyundai i20,- Hyundai i55
- Jaguar XF
- Jeep Cherokee
- Lancia Delta
- Mazda6
- Mercedes-Benz GLK
- Mitsubishi Lancer
- Opel Agila / Suzuki Splash,- Opel Insignia
- Renault Kangoo,- Renault Koleos,- Renault Mégane
- Seat Ibiza
- Škoda Superb
- Subaru Forester
- Toyota Land Cruiser 200
- Volkswagen Golf,- Volkswagen Scirocco
- Volvo XC60
Tabela svih dosadašnjih pobednika:
1964 Rover 2000 1965 Austin 1800 1966 Renault 16 1967 Fiat 124 1968 NSU Ro80 1969 Peugeot 504 1970 Fiat 128 1971 Citroën GS 1972 Fiat 127 1973 Audi 80 1974 Mercedes-Benz 450 1975 Citroën CX 1976 Simca 1307-1308 1977 Rover SD1 1978 Porsche 928 1979 Simca Horizon 1980 Lancia Delta 1981 Ford Escort 1982 Renault 9 1983 Audi 100 1984 Fiat Uno 1985 Opel Kadett 1986 Ford Scorpio 1987 Opel Omega 1988 Peugeot 405 1989 Fiat Tipo 1990 Citroën XM 1991 Renault Clio 1992 Volkswagen Golf 1993 Nissan Micra 1994 Ford Mondeo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Bravo 1997 Renault Scenic 1998 Alfa Romeo 156 1999 Ford Focus 2000 Toyota Yaris 2001 Alfa Romeo 147 2002 Peugeot 307 2003 Renault Mégane 2004 Fiat Panda (nuova) 2005 Toyota Prius 2006 Renault Clio 2007 Ford S-MAX 2008 Fiat 500

Suzuki je saopštio da je za manje od četiri godine proizvodnja aktuelne generacije modela Swift nedavno premašila milion primeraka. U početku je Swift pravljen samo u Japanu, zatim je proizvodnja startovala i u našem komšiluku – u Mađarskoj, a kasnije i u Kini, Indiji, Indoneziji i Maleziji. Swift koji se prodaje na Starom kontinentu, dolazi iz pomenute fabrike u Mađarskoj, koja je do sada izbacila na tržište više od 306.000 jedinica.
Što se nas tiče, ovde podsećanje da zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar d.o.o. (www.suzuki-yu.co.yu) trenutno odobrava popust za Swift sa DDiS dizel motorom i GLX opremom. Konkretnije, ovakav Swift, umesto 14.900, treba platiti 13.900 evra sa PDV-om.

Novi Volkswagen Scirocco će u početku biti dostupan sa paletom benzinskih i dizel motora, čiji raspon snage ide od 122 do 200KS, međutim u nemačkoj kompaniji već najavljuju nove varijante ovog modela. Tačnije, radi se o verzijama namenjenim kupcima koji žele više snage, ali i onima koji prednost daju ekonomičnosti. Tako će prema poslednjim informacijama Scirocco biti dostupan i jačim sa 2.0 TFSI četvorocilindričnim motorom, kakav se već nalazi u aktuelnom Audiju S3 (gde raspolaže sa 195kW/265KS i 350Nm obrtnog momenta) i to u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. S druge strane, postoje i najave da bi Volkswagen u bližoj budućnosti mogao da ponudi i specijalnu BlueMotion verziju Sciroccoa (verovatno u kombinaciji sa TDI dizelašem), čija će glavna karakteristika biti smanjena potrošnja goriva i redukovana emisija CO2 u odnosu na standardne modele.

Činjenica da Volkswagen promociju šeste generacije Golfa planira već za ovu jesen, ne sprečava aktuelnu "peticu" da bude broj 1 po prodaji u Evropi za prvih pet meseci ove godine. Tačnije, sa 208.800 primeraka, Volkswagen je prodaju Golfa povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5% više nego u prvih pet meseci 2007. Na top 10 listi se nalaze i Ford Focus (176.698 prodatih primeraka), Opel/Vauxhall Corsa (174.667), Renault Clio (162.816), Opel/Vauxhall Astra (161.166), Ford Fiesta (151.050), Fiat Grande Punto (147.803), Volkswagen Polo /125.427) i BMW serije 3 (114.203).