
Posle samo četiri godine od lansiranja, Renault je danas saopštio da je širom sveta prodao milion primeraka svog niskobudžetnog modela Renault/Dacia Logan. U ovaj broj su uključeni Logan limuzina, MCV, Van, Pickup i Sandero (ovaj poslednji je u Južnoj Americi krenuo u prodaju početkom ove godine, dok će u Evropi prodaja startovati ovog meseca). Automobili koji se baziraju na platformi Logana se trenutno prodaju u 59 zemalja, a sem pod znakom Renaulta i Dacije, Logan se u nekim zemljama prodaje i kao Nissan Aprio i Renault-Mahindra Logan. U Evropi paleta pogonskih agregata u Loganu obuhvata pet motora : tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS. Ovde treba napomenuti da je Renault već pripremio redizajniranu verziju aktuelnog Logana, za čiji svežiji izgled je inspiracija pronađena u novom Sanderu. Više o restilizovanom Loganu možete pročitati OVDE.

Rick Wagoner, prvi čovek General Motorsa, najavio je da će GM do 2010. godine (ili ranije) prestati sa proizvodnjom SUV i pick up vozila u četiri svoje fabrike u Severnoj Americi (dve u SAD-u, po jedna u Kanadi i Meksiku), a da je istovremeno pokrenuto i strateško razmatranje položaja brenda Hummer u okviru GM-a (zatvaranjem ovih fabrika GM će inače uštedeti oko milijardu dolara godišnje). U saopštenju američke kompanije se ističe da se u vezi Hummera razmatraju sve moguće opcije, od kompletne modernizacije palete modela, preko ukidanja marke, pa sve do prodaje Hummera. Strateško ocenjivanje je inače tek započeto i za sada nema nikakvih vremenskih okvira do kada mora biti doneta končana odluka o sudbini Hummera. S tim u vezi, u GM napominju da do sada nisu imali nikakve kontakte sa drugim proizvođačima o prodaji Hummera i da se to neće desiti dok se ne završi pomenuto strateško ocenjivanje.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Indijski proizvođač kamiona i automobila "Tata motors" objavio je
da je okončao preuzimanje kompanija "Jaguar" i "Land rover"
od njihove matične kompanije "Ford", u transakciji vrednoj 2,3
milijarde dolara.
U saopštenju na berzi u Mumbaju, "Tata" je navela da ugovor o
preuzimanju podrazumeva vlasništvo nad "Jaguarom" i "Land
roverom", sva neophodna prava intelektualne svojine, fabrike za izradu
automobila i dva unapređena dizajn centra u Britaniji.
"Tata" je, inače, objavila ugovor o kupovini filijala americkog
"Forda" početkom ove godine.
"Jaguar" i "Land rover" su dve čuvene britanske robne marke
koje imaju velike mogućnosti za uspešan razvoj, pa će i u narendom periodu
zadržati svoj cenjeni identitet, rekao je predsednik "Tate" Ratan
Tata.
On je najavio da će njegova korporacija nastojati da podrži rukovodstva
"Jaguara" i "Land rovera" u njihovim naporima da postignu
još bolji rezulatat. Novi izvršni direktor te dve firme biće Dejvid Smit, koji
se i sada nalazio na njihovom čelu. U britanskim fabrikama je zaposleno oko
16.000 radnika.
"Ford" je bio prinuđen da proda "Jaguar" i "Land
rover" kako bi mogao da se orjentiše na proizvodnju automobila u SAD, na
kojima je beležio finansijski manjak, u nadi da će za dve godine ponovo biti
profitabilan.
Prošle godine "Ford" je prodao i svoju vodeću britansku filijalu
"Aston Martin". Američka kompanija će i dalje nastaviti da snabdeva
"Jaguar" i "Land rover" motorima i drugim delovima za
automobile.

Prema pisanju japanskog časopisa Tokyo Shimbun, u Toyoti razmatraju mogućnost da proizvodnju svog hibridnog modela Prius počnu i u SAD-u (trenutno se ovaj model proizvodi samo u Japanu i Kini). Prius bi se proizvodio u joint-venture postrojenju NUMMI (New United Motor Manufacturing Inc.) u Kaliforniji, koji su 1984. godine osnovali General Motors i Toyota (tamo se trenutno prave Toyota Corolla, Tacoma, Matrix i Pontiac Vibe). Ipak, iz Toyote saoštavaju da za sada nisu doneli nikakvu odluku vezanu za proizvodnju Priusa u Americi. Ovde i podsećanje da je do kraja aprila ove godine širom sveta Toyota prodala tačno 1.028.000 primeraka Priusa. Prvi Toyotin hibridni model bio je upravo Prius prve generacije, predstavljen u Japanu još 1997. godine. Prodaja Priusa je tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je najveći komercijalni uspeh ipak zabeležen u SAD-u gde je od 2000. do kraja aprila ove godine kupce našlo čak 591.600 Priusa. U Japanu je prodato 315.000, a u Evropi 100.700 Priusa. Inače, prošle godine je Toyota prodala ukupno 429.400 komada svojih hibridnih vozila ili za 37 odsto više nego 2006., a u planu je da ta brojka posle 2010. godine poraste na milion hibrida godišnje.

Mercedes je saopštio da je od početka prodaje (od 31. marta 2007.) kupcima već isporučio preko 300.000 komada njihove nove C klase (i u limuzinskoj i karavan varijanti). Istovremeno je saopšteno da će se novi Mercedes CLC naći na tržištu još tokom ovog meseca. CLC je naslednik dosadašnje C klase Sport Coupe, koja je od 2001. plasirana u preko 320.000 primeraka. Očekivano, najvažnije tržište za C klasu je Nemačka (zauzima 25% prodaje), a slede SAD, Velika Britanija i Italija. Širom sveta je inače do sada prodato 290.000 komada C klase u limuzinskoj verziji, dok je C klasa Station Wagon (karavan) od decembra 2007. godine plasirana u 25.000 primeraka. Najviše kupaca (trećina) se kod limuzine odlučuje za model C 220 CDI (na drugom mestu sa 20% prodaje se nalazi C 200 Kompressor), koji je najpopularniji i u karavan varijanti. Tačnije, približno polovina svih kupaca C klase karavan se odlučuje za C 220 CDI, a treba napomenuti da je 75% svih prodatih C klasa karavan opremljeno dizel motorima. Inače, C klasa sedan se proizvodi u fabrikama u Nemačkoj (Sindelfingen i Bremen), Južnoj Africi (East London), a od marta ove godine i u Kini (Peking). Karavan se proizvodi isključivo u Bremenu, a novi CLC u Mercedesovoj Juiz de Fora fabrici u Brazilu.

Proizvođačima, koji su već predstavili ili planiraju niskobudžetni automobil za široke narodne mase (Tata Nano, zajednički auto Renault-Nissan alijanse i indijskog Bajaj Auta, GM, Mitsubishi...), upravo se pridružio i Hyundai. Naime, iz ove korejske kompanije su potvrdili da će na tržište 2011. ili 2012. godine izbaciti "low cost" model, koji će koštati oko 3500 dolara ili oko 2250 evra. Tata Nano je sa cenom od 1700 evra za osnovni model doduše jeftniji ali u Hyundaiju napominju da njima i nije cilj da direktno konkurišu indijskom automobilu, budući da će njihov niskobudžetski model kupcima ipak nuditi više. Automobil će pre svega biti namenjen rastućim tržištima Kine i Indije, dok ostali podaci za sada nisu saopšteni.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Srpski proizvođač automobila "Zastava" planira ulazak na rumunsko
tržište, gde namerava da otvori izložbeni salon, servisno postrojenje i
skladište rezervnih delova u gradu Piteštiju, centru auto-industrije u
Rumuniji, objavio je lokalni dnevni list "Biznis standard".
Gradonačelnik Piteštija Tudor Pendijuk je u intervjuu tom listu izjavio da
krajem aprila boravio u Kragujevcu i prisustvovao potpisivanju sporazuma o
saradnji između "Zastave" i "Fijata".
Pendijuk je dodao da je tada gradonačelnik Kragujevca zamolio njega i njegove
saradnike da pomognu dolazak "Zastave" na rumunsko tržište i
praktično ukažu na firme koje bi mogle da postanu dileri za vozila srpske
fabrike, prenela je agencija Rompres.
Čelnik Piteštija je rekao da je "Zastava" planirala još pre četiri godine
da ostvari proboj na tržište Rumunije, ali taj projekat do sad nije realizovan.
Srpska kompanija, koja je lani proizvela 15.000 vozila, ili četiri puta manje
od ukupnog kapaciteta, potpisala je sa predstavnicima italijanskog
"Fijata" krajem aprila Memorandum o razumevanju i strateškoj
saradnji, kojim se predviđa masovna proizvodnja automobila iz programa torinske
fabrike u "Zastavi".

BMW je saopštio da će se proizvodnja njihovog novog SUV modela X1 odvijati u fabrici u nemačkom Lajpcigu, gde se već prave modeli serije 1 i serije 3. Iako bavarski proizvođač u najnovijem press saopštenju nije objavio kada će tačno biti premijera novog X1 (namenjenog pre svega evropskom tržištu), prema ranijim informacijama, to se može očekivati tokom 2009. godine. S druge strane, BMW je u istom saopštenju najavio investicije veće od 100 miliona evra u pomenutu fabriku u Lajpcigu, gde se trenutno proizvodi do 700 automobila dnevno. Takođe, BMW je odlučio da sledeću generaciju modela X3 proizvodi u američkom Spartanburgu (pored većih modela X5 i X6), a ne kao do sada u austrijskoj kompaniji Magna Steyr. Što se samog BMW-a X1 tiče (na slici je ilustracija nemačkog AutoBilda), on će u gami nemačke marke zauzeti poziciju ispod modela X3, pokretaće ga motori iz serije 1, a očekuje se da dobije i X Drive 4WD sistem pogona na sva četiri točka iz BMW-a X3. BMW planira da godišnje plasira na tržište oko 100.000 primeraka X1, po ceni od oko 30.000 evra za bazni model.

Izvor : www.kia.co.yu
Uprava i personal Kijine fabrike u slovačkoj Žilini su u petak, 23. maja
proslavili još jedan istorijski događaj – proizvodnju 200 000-tog cee'da.
Jubilarni trovratni pro_cee'd Dakar žute boje namenjen je kupcu iz Nemačke.
"Ovo je još jedan od značajnijih dana za Kiju", oduševljeno je rekao
g. In-Kyu Bae, predsednik uprave Kia Motors Slovačka. "100 000. cee'd
proizveli smo u septembru prošle godine i nakon samo osam meseci proizvodnja se
udvostručila. Neprestano postižemo rekordnu proizvodnju, ali pritom svakako
zadržavamo i visoku razinu kvaliteta vozila."
"Stil, dizajn, kvalitet i trajnost članova porodice cee'd, koja se
proizvodi u Slovačkoj, omogućili su ponudu revolucionarne sedmogodišnje
garancije koja je odigrala ključnu ulogu u porastu Kijine prodaje širom
Evrope", zaključio je Bae.
Tokom ove godine, žilinska fabrika postavila je rekordnu proizvodnju 915
automobila na dan (ponedeljak, 21. aprila), 4.474 automobila u jednoj sedmici
(7.-14. aprila) i 19.300 automobila u jednom mesecu (april).
Paul Willis, COO korporacije Kia Motors Europe, dodao je: "Od lansiranja
cee'da u Evropi u decembru 2006. godine, porodica cee'd, s izborom petovratne,
trovratne i karavanske karoserije, stilom, visokim kvalitetim i maksimalnim
Euro NCAP zvezdicama, odigrala je značajnu ulogu u osvajanju novih
vozača."

Izvor : www.beta.co.yu
Predstavnici oko 50 Fijatovih dobavljača autodelova razmotrili su danas u
Kragujevcu lokacije za izgradnju fabrika u Srbiji kako bi u što kraćem roku
počeli proizvodnju, saopštilo je Ministarstvo ekonomije Srbije.
Današnjim sastankom Fijatovih dobavljača i oko 80 Zastavinih kooperanata sa
predstavnicima Ministarstva ekonomije i lokalne samouprave u Kragujevcu
nastavljena je saradnja sa Fijatom oko ulaganja u Zastavu.
"Proizvođače smo upoznali sa podsticajima koje Srbija nudi proizvođačima
komponenti za automobilsku industriju, kao i sa finansijskim stimulacijama za
otvaranje novih radnih mesta", izjavio je pomoćnik ministra ekonomije
Nebojša Ćirić.
On je ocenio da Srbija ne može imati velikog proizvođača automobila bez mreže
proizvođača komponenti.

Nezavisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme, www.euroncap.com), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), objavila je danas rezultate testova za sledeće automobile : Hyundai i10, Seat Ibiza, Audi A4, Škoda Superb, Citroen Berlingo, VW T5 Caravelle i Ford Kuga. Za zaštitu odraslih putnika Euro NCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Rezultati crash testova za pomenutih sedam automobila se nalaze u priloženoj tabeli (kliknite za veću sliku).

Audi planira da u drugoj polovini ove godine predstavi novi 3.0 TFSI V6 agregat, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., dok će potrošnja goriva iznositi manje nego kod aktuelnog 3.2 V6 motora (troši 9,5 litara na 100 km). Prvi Audijev model koji će dobiti ovaj novi motor biće A6, a slediće ga Audi A4.

Koliko Peugeot 308 HDI 110 može da bude štedljiv automobil, pokazuje ova vest iz Australije. Naime, bračni par John i Helen Taylor je u standardnom Peugeotu 308 HDI (ima 1,6 litarski turbo-dizel motor sa 80kW/109KS i 240Nm) za 25 dana vožnje obalom Australije prešao skoro 14.500 km, a pritom je ova 308-ica u proseku potrošila samo 3,1 litar dizela na 100 km puta. To znači da je ovaj bračni par sa jednim rezervoarom od 60 litara prelazio čak 1917 km.

Mali holandski proizvođač sportskih automobila Donkervoort (čiji modeli slede Lotusov način gradnje automobila - mala težina i poprilično snage uz neograničeno uživanje u vožnji), konačno je startovao sa proizvodnjom svog najnovijeg modela D8 GT, koji je u formi koncept vozila predstavljen javnosti još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi. Novi D8 GT je u stvari kupe baziran na modelu D8 Roadster, od koga ima duže međuosovinsko rastojanje (za 8 cm). Osim toga, modifikovano je i ogibljenje, kočioni sistem je ojačan, dok je upotrebom karbona (vrata, krov) težina spuštena na samo 650 kg (zasluga pripada i laganim točkovima od 17 inča). Donkervoort će u D8 GT ugrađivati Audijev četvorocilindrični 1,8 litarski turbo motor, koji u zavisnosti od varijante razvija 180, 210 i 270KS. U Donkervoortu najavljuju proizvodnju samo oko 50 primeraka godišnje i to po ceni od 90.000 evra (bez poreza).

Iako je nemačka kompanija Karmann u proteklih nekoliko decenija u svojoj fabrici u Osnabrucku za Volkswagen proizvela više od 600.000 Golfova u kabriolet izdanju, čelnici VW-a su ipak odlučili da od 2010. godine sami proizvode sledeću generaciju Golfa Cabrio. Tako bar piše nemački časopis Handelsblatt, koji navodi da za sada još nije poznato u kojoj fabrici će Volkswagen proizvoditi budući Golf VI Cabrio. Ako se ova vest pokaže kao tačna, biće to novi udarac za Karmann, budući da su prošle godine prestali sa proizvodnjom Chryslera Crossfire, a i Audi je prekinuo ugovor o proizvodnji njihovog modela A4 Cabrio. Inače, ova slika budućeg Golfa VI Cabrio je iz nemačkog AutoBilda, čiji renderinzi obično i nisu daleko od konačnog proizvoda (da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme). Ipak, postavlja se pitanje svrsishodnosti Golfa VI Cabrio u situaciji kada već postoji VW Eos kao predstavnik nemačke fabrike u ovoj klasi (delimičan odgovor verovatno leži u činjenici da će Golf Cabrio ipak biti pristupačniji širem krugu zainteresovanih kupaca nego što je to Eos).