
Tri decenije posle prvog serijskog "M" modela (BMW M1 iz 1978. godine), BMW M GmbH je saopštio da je isporučen jubilarni, 300.000. – ti primerak BMW-a sa M oznakom. Ova čast je pripala modelu M3 Coupe u "Alpine White" beloj boji, koji je isporučen kupcu u Regensburgu, u istočnom delu Bavarske.
Inače, posle M1, sledeći model BMW-a koji je poneo M oznaku, bio je M535i iz 1979. godine, zatim se 1983. pojavio M635CSi sa 286KS, a godinu dana kasnije i M5 sa takođe 286 konja. Danas je ponuda M modela daleko bogatija, tačnije kupcima je na raspolaganju devet BMW-a sa M oznakom. To su Z4 M Roadster i Z4 M Coupe (razvijaju 343KS), M5 limuzina i M5 Touring (pokreće ih V10 agregat sa 507 konja), M6 Coupe i M6 Cabrio (imaju isti motor kao i M5), M3 Coupe, M3 limuzina i M3 Cabrio (sve verzije M3 pokreće V8 motor od 420KS).
Najpopularniji model u aktuelnoj M paleti je M3, koji je širom sveta u prva četiri meseca ove godine našao 4000 kupaca. Najznačajnije tržište M modela su SAD, dok su na Starom kontinetu ovi sportski automobili najpopularniji u Velikoj Britaniji, Nemačkoj i Italiji.
BMW danas slavi još jedan jubilej. Naime, sa proizvodnih traka fabrike Magna Steyr u austrijskom Gracu sišao je 500.000. – ti primerak SAV (Sports Activity Vehicle) modela BMW X3 (jubilarni automobil je inače verzija X3 3.0si).

Iako se prema pisanju magazina "Auto moto sport" (o tome više OVDE) i Srbija našla među kandidatima u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila, nemačka fabrika se ipak na kraju odlučila za lokaciju u Mađarskoj (u opciji su inače bile i Poljska i Rumunija). Tačnije, nova generacija Mercedesa A i B klase proizvodiće se u novoj fabrici u gradu Kečkemet (80 kilometara jugoistočno od Budimpešte), u koju će nemačka kompanija uložiti oko 800 miliona evra (posao će inače dobiti 2500 radnika).

Izvor : www.danas.co.yu
Menadžment Fijata odlučio je da
potpiše ugovor o strateškom partnerstvu sa Zastavom, a ta odluka biće
verifikovana na sednici Upravnog odbora italijanske kompanije, koja će, kako je
najavljeno, biti održana 29. juna. Prema nezvaničnim informacijama Fijat će tokom
naredne godine u Zastavi početi proizvodnju automobila A klase, čiji je radni
naziv "F 500". Već 2010. italijanska kompanija će u Zastavi započeti
proizvodnju još jednog novog modela, reč je o automobilu B klase, a većinu
automobila proizvedenih u Kragujevcu Fijat će izvoziti na tržišta Evropske
unije. U Zastavu je juče stigla nova delegacija stručnjaka Fijata, a sudeći
prema najavama menadžera Fijata već u septembru ove godine mogla bi da startuje
proizvodnja Fijatovih modela, i to intenziviranjem produkcije modela
"punto", koji se u Zastavi, podsetimo, sklapa gotovo već godinu dana.
U okviru tog posla u Zastavi bi mogla da počne i proizvodnja modela
"grande punto".
Pored Fijatovih stručnjaka u posetu Zastavi doputovali su
i predstavnici multinacionalne kompanije Kontrol Džonson, jednog od najvećih
proizvođača delova i pozicija za enterijer automobila. Kompanija Kontrol
Džonson koja sarađuje sa najvećim svetskim proizvođačima automobila
zainteresovana je da se uključi u poslovni aranžman Fijata i Zastave, odnosno
da postane jedan od ključnih dobavljača buduće Fijatove firme u Zastavi.
Kontrol Džonson indirektno je, inače, već prisutan u Zastavi, i to posredstvom
slovenačke firme Fori iz Slovengradeca, koja je od pre dve godine većinski
vlasnik Zastava Tapacirnice, i koja posluje u sastavu te multinacionalne
kompanije.
Autor : Z. Radovanović

Posle nedavnog objavljivanja zvaničnih podataka vezanih za V8 motor dugo očekivane Corvette ZR1, iz General Motorsa su sada konačno saopštili i performanse i cenu ove najjače Corvette. Ukratko, ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,4 sekunde, dok je najveća brzina 330 km/h. Ovde i podatak da ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (160 km/h) traje tačno sedam sekundi, a da četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm.

Kako su cene goriva sve veće, a kupci se sve više okreću ekonomičnijim automobilima (tome u prilog govore i prodajni rezultati Smarta i Minija u SAD-u), u Toyoti ozbiljno razmatraju mogućnost da svoj novi gradski model iQ ponude i američkim kupcima. Što se ostalih tržišta tiče, Toyota je već najavila da će iQ u Japanu biti lansiran u novembru ove, a u Evropi u januaru naredne godine. Cena za iQ još nije objavljena, ali bi prema najavama trebalo da se kreće na nivou cena za Yaris, što znači da bi u Japanu bazni iQ mogao da košta oko 10.000, a u SAD-u negde oko 12.000 dolara.
Inače, iQ predstavlja serijsku verziju Toyotinog prošlogodišnjeg istoimenog koncepta, promovisanog na salonu u Frankfurtu. Takođe, Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije, iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. iQ je dugačak samo 2985 mm (420 mm kraći od Toyote Aygo i 765 mm manje od Yarisa), ali zahvaljujući fleksibilnom interijeru, pruža dovoljno mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ je inače visok 1500 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2000 mm, a težina 1000 kg. Ipak, bez obzira na veličinu, u Toyoti naglašavaju da je iQ veoma bezbedan automobil, pa očekuju svih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP crash testu. U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji i zadnji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branici), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Bez obzira na svoju veličinu, iQ će imati aluminijumske točkove od 16 inča, retrovizore sa integrisanim žmigavcima, klima uređaj, a kao opciju i satelitsku navigaciju sa 5,8 inčnim ekranom u boji i osetljivim na dodir. Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca (zapremine 1,0 i 1,3 litra) i jedan 1,4 litarski dizel motor, a Toyota namerava da plasira oko 100.000 primeraka ovog modela godišnje.

Izvor : www.politika.co.yu
Granični prelaz Dobrakovo kod Bijelog Polja između Srbije i Crne Gore već dva dana gotovo potpuno je paralisan kilometarskim kolonama automobila i kamiona zbog naplate ekološke takse i kontrole putnika kojima je ograničen unos prehrambenih proizvoda u Crnu Goru. Na ulazak iz Srbije, kako su nam posvedočili neki od turista, čeka se satima, a mnogo je i putnika koji su tek na granici saznali da u Crnu Goru ne smeju da unose više hrane od onoga što je vladinim uredbama propisano.
Zbog naplate eko-takse juče su probleme imali i vozači desetak kamiona koji su takođe tek od službenika Ministarstva turizma na granici saznali da moraju da plate 150 evra kako bi ušli u Crnu Goru.
Crnogorska vlada je donela uredbu kojom se propisuje da su od 15. juna ove godine svi vlasnici vozila koja saobraćaju kroz Crnu Goru obavezni da plate eko-taksu i to od deset do 150 evra, u zavisnosti od kategorije vozila. Zbog toga je Ministarstvo turizma i zaštite životne sredine angažovalo 138 novih službenika koji će na graničnim prelazima ubirati ovu naknadu. Građani Crne Gore eko-taksu će plaćati prilikom registracije vozila, dok će stranci to morati da urade na graničnim prelazima. Nakon uplate, svi će dobiti nalepnicu koja će vredeti do 14. juna sledeće godine, bez obzira na datum kada je izdata, a moraće da je zalepe u desni gornji ugao vetrobranskog stakla.
Putnička vozila plaćaju eko-taksu deset evra, manji i veći kombiji 30 i 50 evra, autobusi 80 evra, a sva teretna vozila, u zavisnosti od zapremine motora i nosivosti, plaćaju eko-taksu od 80 do 150 evra.
„U slučaju da neko odbije da plati tu nadoknadu, neće moći da uđe u Crnu
Goru”, kaže portparol Ministarstva turizma Jelena Paović. „Imaćemo asistenciju
policije, s kojom ostvarujemo izuzetno uspešnu saradnju od samog početka
realizacije ovog projekta.”
Crnogorski ministar turizma Predrag Nenezić kazao je juče da će država po ovom
osnovu zaraditi oko 20 miliona evra, te da će „sva sredstva koja budu
prikupljena od eko-naknade biti usmerena na realizaciju projekata za očuvanje
životne sredine”, ali nije precizirao o kojim je konkretno projektima
reč.
On, takođe, ističe da je eko-taksa uvedena „u skladu sa obavezama koje proizlaze iz sprovođenja multilateralnih sporazuma u oblasti zaštite životne sredine, reformi u procesu pridruživanja Evropskoj uniji, kao i preporuka Svetskog saveta za turizam i putovanja”.
Pored naplate ekološke takse, putnicima život zagorčavaju i odredbe novog zakona o bezbednosti hrane, koji je Skupština Crne Gore usvojila krajem prošle godine.
Prema ovom propisu, turisti u Crnu Goru mogu uneti najviše kilogram deklarisane hrane spremne za upotrebu, kao i ukupno kilogram sušenog voća ili povrća, gljiva, sirove kafe, začina i čajeva. Dozvoljeno je unošenje i pet litara flaširane vode u originalnoj ambalaži, litar alkoholnog pića sa deklaracijom i još dva litra bezalkoholnog pića.
Pored već pobrojanog, mogu biti uneti i proizvodi za ishranu dece i dijetetska hrana koja se koristi iz zdravstvenih razloga, „pod uslovom da ti proizvodi ne zahtevaju poseban način čuvanja”.
Kako će se nove odredbe o ograničenom unosi hrane i pića u Crnu Goru, te naplata ekološke takse odraziti na turističke aranžmane, za sada je teško predvideti, jer se najveći broj gostiju očekuje u julu i avgustu, ali se već mogu čuti najave agencija iz Srbije koje predviđaju da bi ove mere turiste mogle preusmeriti prema Grčkoj, Bugarskoj ili Turskoj.
Autor : Đorđe Brujić

Izvor : mtsmondo.com
Posle opsežne analize grupe od 20 italijanskih i 150
"Zastavinih" stručnjaka, u Torinu je saopšteno da će u septembru u
kragujevačkoj fabrici automobila početi proizvodnja drugih
"Fijatovih" modela.
"Večernje novosti" saznaju da će se, na
dograđenoj liniji za proizvodnju "punta" od jeseni proizvoditi
"grande punto".
Stručnjaci dveju kompanija sakupili su sve podatke o
tehničko-tehnološkim, proizvodnim, finansijsko-pravnim i ekološkim aspektima za
potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu "Zastave" i
"Fijata". Tako su stvoreni uslovi da rukovodstvo "Grupe
Fijat" saopšti sve detalje o budućoj saradnji, pa i nazive modela koji će
se, pored dva potpuno nova, proizvoditi u Kragujevcu.
U "Zastavi" kažu da se ugovor potpisuje između
"Fijata" i države i da je za kragujevačku fabriku, do tog trenutka,
na snazi plan proizvodnje za ovu godinu koji je utvrđen krajem 2007.
Prema rečima Zorana Bogdanovića, direktora fabrike
"Zastava auto", ugovor sa "Fijatom" i ulazak u strateško
partnerstvo doneće neke novine u projektu "punto". Ipak, dok
"Fijat" ne saopšti kako će biti organizovana proizvodnja, u
"Zastavi" ćute.
Nebojša Zdravković, član gradskog veća Kragujevca zadužen
za saradnju sa Vladom Srbije, za "Novosti" kaže da se nada da će do
septembra posao na proširenju linije, na kojoj se sada proizvodi
"punto", biti završen, pa će, za oko tri meseca, moći da se proizvodi
još jedan "Fijatov" model.

Izvor : www.dw-world.de
Srbija se našla među državama u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila. Kako prenosi nemački magazin "Auto moto sport", pozivajući se na izvore u rukovodstvu automobilskog koncerna Dajmler, tokom naredne sedmice Mercedes će doneti odluku o tome gde će se nova generacija "malih vozila" Mercedesa A i B klase proizvoditi. Ovaj list, iz izvora bliskih vrhu Dajmlera, saznaje da se razgovori u ovom trenutku vode sa partnerima u Poljskoj i Rumuniji, a razmatraju se pregovori i sa Mađarskom i Srbijom. Generalni direktor Dajmlera Diter Ceče u petak je u Bremenu najavio da će proizvodnja nove generacije Mercedesa početi 2011. godine i dodao da odluka o tom gde će se proizvoditi još nije doneta. List tvrdi da je Srbija Mercedesu ponudila povoljne subvencije, a Mađarska visoko kvalifikovanu radnu snage. Izvor pomenutog magazina, procenjuje da za sada najlošije karte za "sklapanje posla" sa Mercedesom ima Rumunija. Portparol ove kompanije nije želeo da komentariše tvrdnje lista, ali je rekao da će odluka o saradnji biti doneta bez ikakvih pritisaka i vremenskih ograničenja.

Nakon što je prošle godine izložio kineska SUV vozila SCEO i UFO na salonu automobila u Frankfurtu, nemački uvoznik ovih automobila, firma China Automobile Deutschland iz Minhena, ovih dana je konačno zvanično startovala i sa njihovom prodajom (u Nemačkoj je za prodaju zaduženo 80 dilera).
Sem sumnji u kvalitet i bezbednost koji prate kineske automobile, oba ova modela imaju još jedan problem – izgled. Naime, SCEO (prva slika) je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj), dok je UFO DR (druga slika) najobičniji klon stare Toyote RAV4.
SCEO inače pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 o/min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije, dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820, međuosovinsko rastojanje je 2850 mm, a cene u Nemačkoj počinju od 25.900 evra (sa porezom).
Manji UFO DR ima privlačniju cenu od 15.990 evra, a za njegov pogon su zaduženi 2,0 i 2,4 litarski benzinci sa 129KS, odnosno 136KS.

Pošto je Chrysler ukinuo Plymouth a General Motors Oldsmobile, izgleda da će ista sudbina zadesiti i Mercury, koji se nalazi u vlasništvu Forda. Prema poslednjim nezvaničnim vestima (možda je bolje reći špekulacijama?) koje objavljuju pojedini američki sajtovi, Ford se sprema da već 2012. godine ugasi ovaj brend, pre svega zbog sve slabije prodaje i nekonkurentnosti. Tako je u prvih pet meseci ove godine prodaja pala za skoro četvrtinu u odnosu na isti period 2007. Ford za sada nije potvrdio navode o eventualnom gašenju Mercury-a; štaviše iz Forda stižu uveravanja kako je Mercury važan deo njihove palete i kako će i dalje investirati u ovaj brend.

...ali naravno samo u Americi. Naime, Dodge je objavio zvanične cene za nedavno predstavljene modele Challenger SE i Challenger R/T, koji na tržište stižu na jesen ove godine (američki kupci već sada mogu da ih poruče kod Dodgeovih dilera). Tako osnovni Challenger SE (3,5 litarski V6 motor sa 250KS i 339Nm) u SAD-u ima cenu od nama neverovatno niskih 21.995 dolara (samo 14.085 evra!!), dok najjeftiniji Challenger R/T (5,7 litarski HEMI V8 agregat sa 370KS i 540Nm) treba platiti 29.995 dolara ili oko 19.210 evra. Ranije predstavljeni najjači Challenger SRT8 (6,1 litarski motor od 425KS i 569Nm) inače košta 39.995 dolara ili 25.610 evra. Počnite da razmišljate šta za te pare može da se kupi kod nas...

Izvor : www.tanjug.co.yu
Najveći ruski proizvođač putničkih automobila "Avtovaz" (Lada)
planira da tokom naredne tri godine uloži u razvoj do tri milijarde dolara,
navodi se investicionom programu kompanije za period 2009 -2012. godine, koji
je sačinjen u saradnji s francuskim "Renoom".
Pre sklapanja strateškog partnerstva s francuskim kompanijom planovi
"Avtovaza" su bili daleko skrominiji, prenosi moskovski poslovni
dnevnik "Vedomosti".
U periodu od 2005-2007. godine ruski proizvođač je investirao svega 300-450
miliona dolara godišnje, dok ovogodišnje investicije u razvoj vrede 550 miliona
dolara.
"Avtovaz" planira, inače, da već do kraja ove decenije za jednu
trećinu uveća kapacitete, na 1,2 miliona automobila godišnje.
Detalji novog investicionog programa biće usvojeni u avgustu, ali je već sad
poznato da će obuhvatiti usavršavanje i proizvodnju automobila na platformi
"Renoa" (B i C klase) i terenskog vozila 4X4.
Uz kapitalizaciju od pet milijardi dolara "Avtovaz" je sada opterećen
neto dugom od 800 miliona dolara.
Prošle godine "Avtovaz je prodao 770.000 automobila, ostvario prihod 154,6
milijardi rubalja (6,5 milijardi dolara) uz neto dobit od 3,95 milijardi rubalja
(167 miliona dolara).
Izvor : Beta, Blic
MUP Srbije bi
od 5. jula trebalo da počne izdavanje novih saobraćajnih dozvola i registarskih
tablica sa oznakama Srbije. Registarske oznake imaće 59 gradova i opština.
Pravilnik predviđa da se postojeće tablice, sa zastavom SRJ odnosno SCG, zamene
u roku od godinu dana, prilikom redovnog produžetka registracije. Nove tablice
biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana
međunarodna oznaka Srbije - SRB.
Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog
područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je
ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije 4 do 6 brojeva, kao do sad, registarska oznaka sastojaće se
od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju
ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y.
Saobraćajna dozvola biće veličine kreditne kartice - dimenzija 54 sa 86,5
milimetara, sa tekstom na srpskom i na engleskom jeziku, moći će da se
automatski očitava i imaće više zaštitnih elemenata.
Novost je registraciona nalepnica, koja će se lepiti na vetrobransko staklo
prilikom prve i svake sledeće registracije.
Pravilnikom o utvrđivanju registarskih područja za motorna i priključna vozila
predviđa se da će postojati 59 registarskih područja.
MUP je prvobitno predvideo, radi "racionalizacije i efikasnijeg rada
policije", 34 područja - ukidanje osam registarskih oznaka koje sada
postoje i uvođenje jedne nove. Posle protesta u nekim mestima koja je trebalo
da ostanu bez "svoje" oznake, propisan je novi pravilnik i svi su
dobili svoje tablice.
Dosadašnje oznake
Kao i do sada, postojaće područja Aranđelovac (AR), Beograd (BG), Bor (BO), Valjevo (VA), Vranje (VR), Vršac (VŠ), Gnjilane (GL), Gornji Milanovac (GM), Đakovica (ĐA), Zaječar (ZA), Zrenjanin (ZR), Jagodina (JA), Kikinda (KI), Kragujevac (KG), Kraljevo (KV), Kosovska Mitrovica (KM), Kruševac (KŠ), Leskovac (LE), Loznica (LO), Niš (NI), Novi Pazar (NP), Novi Sad (NS), Pančevo (PA), Peć (PE), Paraćin (PN), Pirot (PI), Požarevac (PO), Prizren (PZ), Priboj (PB), Priština (PR), Prokuplje (PK), Ruma (RU), Smederevo (SD), Sombor (SO), Sremska Mitrovica (SM), Subotica (SU), Trstenik (TS), Užice (UE), Uroševac (UR), Čačak (ČA) i Šabac (ŠA).
Nova područja
Aleksinac (AL), Bačka Palanka (BP), Bačka Topola (BT), Bečej (BČ), Velika Plana
(VP), Vrbas (VB), Inđija (IN), Kanjiža (KA), Knjaževac (KŽ), Kovin (KO),
Negotin (NG), Prijepolje (PP), Petrovac na Mlavi (PT), Svilajnac (SV),
Smederevska Palanka (SP), Stara Pazova (ST), Ćuprija (ĆU) i Šid (ŠI).

Pre nekoliko dana je prvi čovek General Motorsa Rick Wagoner najavio da će biti pokrenuto strateško ocenjivanje položaja brenda Hummer u okviru GM-a, odnosno da će biti razmotrene sve moguće opcije, od kompletne modernizacije palete modela, preko ukidanja marke, pa sve do opcije prodaje Hummera. Upravo ovo poslednje se izgleda čini najizglednije, budući da su se tokom poslednjih nekoliko dana pojavile vesti da se za kupovinu Hummera navodno interesuju dve najveće indijske automobilske kompanije: Tata Motors Ltd i Mahindra & Mahindra. Vest je prvi preneo indijski Economic Times, ali su GM, Tata i Mahindra odbili da komentarišu ove navode. Inače, prodaja Hummera je tokom ove godine opala za 36%, a u maju je pad iznosio čak 60 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine. Ovde takođe i podsećanje da je Tata Motors nedavno od Forda i zvanično preuzeo Jaguar i Land Rover (cena je bila 2,3 milijarde dolara), dok se Mahindra sprema da startuje sa prodajom svojih vozila u SAD-u krajem naredne godine.

Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, italijanska karoserijska radionica Carrozzeria Touring Superleggera je krajem aprila ove godine na izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este" izložila i neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. U međuvremenu je Carrozzeria Touring i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji koja će iznositi samo 25 primeraka. Prodaja će početi u prvom kvartalu naredne godine, a cena iznosi tačno 200.000 evra. Naravno, kupci će uz doplatu moći dalje da personalizuju svoj primerak, i to odabirom različitih boja, materijala i uređenja interijera.
Bellagio Fastback je inače zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru.