
Audi planira da u drugoj polovini ove godine predstavi novi 3.0 TFSI V6 agregat, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., dok će potrošnja goriva iznositi manje nego kod aktuelnog 3.2 V6 motora (troši 9,5 litara na 100 km). Prvi Audijev model koji će dobiti ovaj novi motor biće A6, a slediće ga Audi A4.

Koliko Peugeot 308 HDI 110 može da bude štedljiv automobil, pokazuje ova vest iz Australije. Naime, bračni par John i Helen Taylor je u standardnom Peugeotu 308 HDI (ima 1,6 litarski turbo-dizel motor sa 80kW/109KS i 240Nm) za 25 dana vožnje obalom Australije prešao skoro 14.500 km, a pritom je ova 308-ica u proseku potrošila samo 3,1 litar dizela na 100 km puta. To znači da je ovaj bračni par sa jednim rezervoarom od 60 litara prelazio čak 1917 km.

Mali holandski proizvođač sportskih automobila Donkervoort (čiji modeli slede Lotusov način gradnje automobila - mala težina i poprilično snage uz neograničeno uživanje u vožnji), konačno je startovao sa proizvodnjom svog najnovijeg modela D8 GT, koji je u formi koncept vozila predstavljen javnosti još na prošlogodišnjem salonu automobila u Ženevi. Novi D8 GT je u stvari kupe baziran na modelu D8 Roadster, od koga ima duže međuosovinsko rastojanje (za 8 cm). Osim toga, modifikovano je i ogibljenje, kočioni sistem je ojačan, dok je upotrebom karbona (vrata, krov) težina spuštena na samo 650 kg (zasluga pripada i laganim točkovima od 17 inča). Donkervoort će u D8 GT ugrađivati Audijev četvorocilindrični 1,8 litarski turbo motor, koji u zavisnosti od varijante razvija 180, 210 i 270KS. U Donkervoortu najavljuju proizvodnju samo oko 50 primeraka godišnje i to po ceni od 90.000 evra (bez poreza).

Iako je nemačka kompanija Karmann u proteklih nekoliko decenija u svojoj fabrici u Osnabrucku za Volkswagen proizvela više od 600.000 Golfova u kabriolet izdanju, čelnici VW-a su ipak odlučili da od 2010. godine sami proizvode sledeću generaciju Golfa Cabrio. Tako bar piše nemački časopis Handelsblatt, koji navodi da za sada još nije poznato u kojoj fabrici će Volkswagen proizvoditi budući Golf VI Cabrio. Ako se ova vest pokaže kao tačna, biće to novi udarac za Karmann, budući da su prošle godine prestali sa proizvodnjom Chryslera Crossfire, a i Audi je prekinuo ugovor o proizvodnji njihovog modela A4 Cabrio. Inače, ova slika budućeg Golfa VI Cabrio je iz nemačkog AutoBilda, čiji renderinzi obično i nisu daleko od konačnog proizvoda (da li su u pravu i ovaj put, pokazaće vreme). Ipak, postavlja se pitanje svrsishodnosti Golfa VI Cabrio u situaciji kada već postoji VW Eos kao predstavnik nemačke fabrike u ovoj klasi (delimičan odgovor verovatno leži u činjenici da će Golf Cabrio ipak biti pristupačniji širem krugu zainteresovanih kupaca nego što je to Eos).

Iako je nedavno u javnost procurela informacija da će naslednik aktuelnog Saabovog modela 9-5 biti promovisan krajem ove godine na salonu automobila u Parizu, do toga ipak neće doći. Prema poslednjim vestima, njegova zvanična svetska premijera će biti održana skoro šest meseci kasnije, u martu naredne godine na salonu u Ženevi. Sudeći po ovom renderingu koji prikazuje njegov mogući izgled, dizajn novog 9-5 će biti inspirisan Saabovim konceptom Aero-X, koji je svojevremeno naišao na odličan prijem i publike i stručnjaka. Sem privlačnijeg dizajna, budući 9-5 će dobiti i motore veće zapremine (najsnažniji bi trebalo da razvija do 350 konja), veće dimenzije, modifikovanu GM-ovu Epsilon II platformu, kao i tvrđe podešeno ogibljenje i unapređeno upravljanje.

Zajedno sa potpuno novim modelom Insignia (zamenjuje dosadašnju Vectru), Opel će na salonu automobila u Londonu 22. jula promovisati i modifikovani logo kompanije. Nije slučajno da je baš Insignia prvi Opel koji je dobio novi zaštitni znak, budući da njime počinje nova Opelova era na polju inovacija, tehnologija i dizajna. Drugim rečima, tako značajan automobil svežeg i hrabrog dizajna treba da ima isti takav logo. Novi logo naravno najvećim delom predstavlja redizajniranu verziju dosadašnjeg rešenja ali u modernijem, više trodimenzionalnom pakovanju. To znači da centralno mesto i dalje zauzima "bljesak munje", uokviren prstenom sa čije gornje strane se nalazi ugravirano ime Opel. Inače, više o Opelu Insignia možete pročitati OVDE.

Iz Fiata je stigla potvrda da će njihov izuzetno uspešni model 500 uskoro biti dostupan i u kabriolet varijanti. Ipak, za sada još nema zvanične najave kada će tačno biti premijera Fiata 500 Cabrio, mada mnogi procenjuju da će se to desiti ove jeseni (s tim što bi prodaja startovala u prvoj polovini naredne godine). I Fiat 500 Cabrio treba da ostane jednostavan i pristupačan automobil, što znači da će imati klasičan platneni umesto metalnog sklopivog krova (čime se smanjuju troškovi i težina automobila). Očekuje se da će i kabriolet koristiti 1,2 i 1,4 litarske benzinske motore (sa 69 i 100KS), koji se nalaze i u klasičnoj hatchback verziji, kao i 1,3 litarski dizelaš sa 75KS. Za sada nema najave da li će se pod haubom eventualno naći i agregat sa 135 konja kakav koristi novi Fiat 500 Abarth.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) i francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) potpisali su sporazum o gradnji zajedničke fabrike u Rusiji, koja će godišnje od 2011. godine proizvoditi oko 160.000 vozila ova tri proizvođača. Kamen temeljac za novu fabriku u Kalugi (180 km jugozapadno od Moskve) biće postavljen 10. juna ove godine, a sa njenih proizvodnih traka silaziće Mitsubishijevi, Peugeotovi i Citroenovi SUV modeli srednje veličine, kao i putnička vozila srednje klase PSA grupacije. Novim ugovorom se nastavlja saradnja Mitsubishija i PSA grupacije (koja je već rezultirala SUV modelima Mitsubishi Outlander, Peugeot 4007 i Citroen C Crosser), a Francuzi trenutno razmatraju i mogućnost razvoja novog SUV modela, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, Mitsubishi planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji bi mogao da dobije i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena (naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original). Serijski Concept-cX će se proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.

Proteklog vikenda je na aukciji "Ferrari Leggenda e Passione", koju su u Italiji održale aukcijske kuće RM Auctions’ i Sotheby’s, Ferrari 250 GT SWB California Spyder iz 1961. godine prodat za rekordnih 7.040.000 evra ili 10.976.000 američkih dolara (novi vlasnik ovog rekordnog Ferrarija je DJ Chris Evans sa UK Radija). Time je 250 GT SWB California Spyder prestigao do sada najskuplji Ferrari 330 TRI/LM iz 1962., koji je u maju prošle godine promenio vlasništvo za 9,3 miliona dolara. Ferrari 250 GT SWB California Spyder inače pokreće 3,0 litarski V12 agregat sa 280KS.

Čelni ljudi indijskog Tata Motorsa (novi vlasnik britanskog Jaguara) već imaju razloga za zadovoljstvo. Naime, kako prenosi Automotive News, Jaguar je nakon posta dugog skoro dve godine (od jula 2006.), u aprilu konačno povećao svoju prodaju i to zahvaljujući pre svega novom modelu XF. Naročito veliki skok prodaje je zabeležen u Evropi, gde je u aprilu ove godine prodato za skoro 70% više Jaguara nego u istom mesecu 2007. (4047 vozila u odnosu na 2386). Još veći skok je napravljen na najznačajnijem tržištu ove marke – Velikoj Britaniji, gde rast iznosi svih 85 odsto. Inače, Jaguar je za novi XF već dobio 18.000 narudžbina.

Izvor : Glas Javnosti
Generalni direktor „Zastava vozila“ Zoran Radojević izjavio je da u radnu posetu kragujevačkoj fabrici automobila uskoro dolaze inženjeri italijanske kompanije „Fijat“. Sa ovim torinskim koncernom Ministarstvo ekonomije je u aprilu potpisalo Memorandum o razumevanju i zajedničkom ulaganju u „Zastavu“, koji je Vlada Srbije potvrdila u četvrtak. „Sve se odvija onako kako je započelo i inženjeri ‘Fijata’ dolaze da obavimo tehničko-tehnološke poslove“, rekao je Radojević.
Prema njegovim rečima, „slede detaljne analize, snimanje stanja, sagledavanje mogućnosti prebacivanja novih tehnologija i prihvatanja postojeće infrastrukture“. Ocenjujući da „u toj saradnji ništa nije usporeno, niti da išta ukazuje na to da ‘Fijat’ ima neku zadršku u tom poslu sa ‘Zastavom’“, Radojević je naveo da „Ministarstvo ekonomije odlučuje o privatizaciji ‘Zastave’“ i da ne veruje da bi bilo ko napravio štetu kragujevačkoj fabrici kada je reč o saradnji sa torinskom fabrikom.
Podsećajući da „Zastava“ sa „Dženeral motorsom“ ima petogodišnji ugovor o sklapanju „astre klasik“, koji treba da počne krajem ove godine, on je rekao da će taj posao sačekati dogovor između „Fijata“ i te američke kompanije.
„Fijat“, prema Memorandumu, namerava da do kraja 2009. počne proizvodnju novog modela automobila A klase, a u drugoj fazi, do kraja 2010. godine još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u „Zastavi“ porasla na 300.000 vozila godišnje.

Toyota je juče saopštila da je do kraja aprila ove godine širom sveta prodala
tačno 1.028.000 primeraka svog hibridnog modela Prius. Dakle, još jedan razlog
za slavlje u japanskoj kompaniji, tim pre jer su hibridni automobili već odavno
postali njihov zaštitni znak. Prvi Prius je inače predstavljen u Japanu još 1997. godine, prodaja je
tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je
najveći komercijalni uspeh ipak zabeležen u SAD-u, gde je od 2000. do kraja
aprila ove godine kupce našlo čak 591.600 Priusa. U Japanu je prodato
315.000, a u Evropi 100.700 Priusa. Inače, prošle godine je Toyota prodala
ukupno 429.400 komada svojih hibridnih vozila ili za 37 odsto više nego 2006.

General Motors je danas saopštio da je sa proizvodnih traka Opelove fabrike u nemačkom Bohumu sišao jubilarni, 10-milioniti primerak Opel Astre (jubilarni primerak je inače srebrna Astra Station Wagon 1.7 CDTI). Proizvodnja prve Astre F je počela 12. avgusta 1991. godine i tokom svog životonog veka napravljena je u 4.13 miliona primeraka, čime je prestigla svog prethodnika, Opel Kadett E, koji je proizveden u 3.8 miliona jedinica. Prodaja druge generacije Astre (model G) je startovala u proleće 1998. godine i našla je put do nešto preko 3.8 miliona kupaca. Ovaj model se inače i dalje proizvodi u Poljskoj, i to kao kao Astra Classic II (krajem ove godine treba da počne i njegova montaža u kragujevačkoj Zastavi). Treća, aktuelna generacija Astre (model H - na slici) se proizvodi od marta 2004. godine i do danas je napravljeno preko 1.9 miliona komada.

Izvor : www.tuning.co.yu
Auto Tuning Club i časopis Tuning-Styling 18. maja organizuju 19. Tuning Styling Show® & Drift day na karting stazi Ada Huja na Karaburmi (sa početkom u 11 sati). Gledaoci će imati priliku da uživaju u pravom nesvakidašnjem automobilskom spektaklu. Prijavljeno je 80 učesnika a dolazak su najavili takmičari iz Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Hrvatske. Iz bogatog programa izdvajaju se atraktivne drift vožnje u kojima automobili kontrolisano proklizavaju kroz krivinu i kao posebna atrakcija za publiku - bočno se kreću po stazi. Pored navedenog, biće izložena brojna vozila modifikovanog izgleda, kojima je potpuno ili delimično preuređena karoserija i unutrašnjost, značajno pojačana snaga motora, ugrađeno snažno ozvučenje ili postavljeno dodatno ukrasno osvetljenje. Atraktivne dens igračice, muzički performansi, auto klubovi sa automobilima izmenjenog izgleda i brojna takmičenja očekuju ljubitelje automobilizma na Adi Huji u nedelju, 18. maja od 11 časova.
Satnica :
09:00 Prijem i verifikacija takmičara
11:00 Ulaz za posetioce
11:30 Svečano otvaranje – DJ Marchez
12:00 Početak takmienja u dB drag-u
12:15 Revijalna vožnja
12:30 Muzički i plesni performansi
13:00 1. Trening Vožnja - Drift Taxi
13:15 Početak takmičenja u Stayling-u
13:30 Car Wash
14:30 Muzički i plesni performansi
15:30 2. Trening Vožnja - Drift Taxi
16:30 Muzički i plesni performansi
Svečano proglašenje pobednika takmičenja u Styling-u i dB drag-u
* pravo izmene satnice zadržava ATC.


Renault-Nissan alijansa i indijski Bajaj Auto su danas i zvanično najavili formiranje joint venture kompanije za proizvodnju njihovog novog niskobudžetnog automobila, čija će osnovna varijanta koštati samo 2500 američkih dolara (oko 1620 evra). Ovaj novi "narodni auto" se za sada vodi pod kodnom oznakom Renault Bajaj ULC, a proizvodiće se u potpuno novoj fabrici u indijskom Chakanu. Bajaj Auto će u ovom joint venture-u imati 50% učešća, a Renault i Nissan po 25 odsto. Prema zvaničnom saopštenju, proizvodnja novog ULC automobila treba da počne 2011. godine, a proizvodiće se 400.000 primeraka godišnje (uglavnom namenjenih indijskom tržištu, mada se kasnije očekuje prodaja i na ostalim tržištima u razvoju). Bajaj Auto je inače na ovogodišnjem salonu salonu automobila u Nju Delhiju već predstavio sopstveni koncept automobila za široke narodne mase (na slikama), koji bi u serijskoj verziji trebalo da košta oko 3000 dolara ili 1950 evra. Ljudi iz Bajaj Auta su tada napomenuli da je taj auto još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra.