home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : www.blic.co.yu 

Nemački proizvođač automobila Opel predstavio je novinu u svojim vozilima - kameru koja čita saobraćajne znake i upozorava vozače kada napuste traku, saopšteno je iz kompanije.

Funkcija prepoznavanja saobraćajnih znaka zasniva se na čitanju ograničenja brzine i znaka za zabranjeno preticanje i njihovom prikazivanju na instrument tabli. Upozorenje za napuštanje trake signalizira vozačima kada nenamerno napuste svoju traku. Ta dva sistema zajedno poboljšavaju sigurnost u vožnji, smanjuju stres i čak mogu da spreče plaćanje skupih kazni za brzu vožnju. Kamera visoke rezolucije Opel Eye ("Opelovo oko"), sa širokim vidnim poljem i procesorima, biće postavljena između vetrobrana i retrovizora i ona će registrovati znake na putu i oznake traka. Uređaj nije mnogo veći od mobilnog telefona, ali ipak pravi 30 snimaka u sekundi. Tehnologija "Opelovo oko" biće dostupna početkom 2009. godine, a prvo će se ugrađivati na modelu Opel Insignia, a zatim i na drugim modelima.

VIDEO : Opel Eye Camera





Izvor : Tanjug

Obim prodaje inostranih automobila u Rusiji tokom perioda januar-maj uvećan je, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, visokih 48 odsto, na oko 855,4 hiljade jedinica, objavljeno je u Moskvi.

Podaci ruske Asocijacije za evropski biznis pokazuju da je najprodavaniji strani automobil, tokom pet meseci ove godine, bio američki "Ševrolet" sa oko 103,7 hiljada plasiranih vozila.

U ostvareni plasman vozila marke "Ševrolet uključeni su i prodati automobili koje proizvodi zajedničko preduzeće te američke kompanije i domaće fabrike "Avtovaz".

Na drugom mestu, prema broju prodatih vozila, je južnokorejski "Hjundai" (84,7 hiljada), a na trećem još jedna američka kompanija - "Ford" - (oko 78,4 hiljade vozila).

Pojedinačno posmatrano najpopularnije inostrano vozilo na ruskom tržištu, u posmaranom periodu, bio je Ford fokus, sa prodajom od blizu 37 hiljada jednica.

Na toj listi drugo mesto pripalo je vozilu Ševrolet laceti, a treće Reno - loganu koji ima veoma dobar plasman i na tržištu niza istočnoevropskih zemalja, uključujući i Srbiju.

Mnogi eksperti smatraju da je rusko tržište automobila najperspektivnije u Evropi i da će obim prodaje stranih vozila u Rusiji nastaviti da raste po veoma visokim stopama.



   Izvor : Beta – Reuters

Italijanski proizvođač automobila "Fiat" izvinio se Kini zbog televizijske reklame u kojoj se pojavljuje američki glumac Ričard Gir (Ričard Gere) i aludira na Tibet.

Kina je značajno tržište za proizvođače automobila, kao i ostale velike multinacionalne kompanije koje u poslovanju u toj zemlji nastoje da izbegnu osetljiva politička pitanja poput statusa Tibeta.

"'Fiat' je nedavno savetovan da određene reklame mogu da uznemire osećanja ljudi u Kini", navela je italijanska kompanija u saopštenju u kojem se izvinjava vladi i narodu Kine.

Gir je jedan od najistaknutijih pristalica nezavisnosti Tibeta i blizak je izgnanom tibetanskom duhovnom lideru dalaj-lami, kojeg kineske vlasti smatraju podstrekačem poslednjih nemira na Tibetu.

U "Fiatovoj" reklami za novu Lanciu Deltu Gir vozi iz Holivuda ka Tibetu gde zastaje i ostavlja otisak ruku u snegu. Reklama je počela da se emituje u Italiji prošle nedelje.

Izvinjenje "Fiata" usledilo je nakon što je "Kristian Dior" (Christian Dior) povukao reklamu s glumicom Šeron Stoun (Sharon Stone) koja je izjavila da je razorni zemljotres koji je nedavno pogodio Kinu možda posledica "loše karme" zbog Tibeta.

VIDEO : New Lancia Delta with Richard Gere



 

Poznati su kandidati za izbor Evropskog automobila godine 2009., čiji rezultati će biti objavljeni 17. novembra ove godine (aktuelni nosilac ove titule za 2008. je inače Fiat 500). Tačnije, na listi se nalazi 38 automobila koji će u vreme glasanja biti dostupni kupcima u najmanje pet evropskih zemalja. Evropski automobil 2009. izabraće stručni žiri od 59 članova, koji predstavljaju 23 evropske zemlje. Ovde treba napomenuti da svaka zemlja nema isti broj članova žirija, jer njihov broj zavisi pre svega od veličine tržišta, pa tako Nemačka, Francuska, Italija, Španija i Velika Britanija imaju po šest članova žirija.

Evo kao izgleda lista od 38 kandidata:

- Alfa Romeo MiTo
- Audi A4,- Audi Q5
- BMW X6,- BMW 7-series
- Chevrolet HHR
- Chrysler Grand Voyager
- Citroen Berlingo / Peugeot Partner,- Citroën C5
- Dacia Sandero
- Dodge Journey
- Fiat Linea
- Ford Fiesta,- Ford Kuga
- Honda Accord,- Honda Jazz
- Hyundai H1,- Hyundai i10,- Hyundai i20,- Hyundai i55
- Jaguar XF
- Jeep Cherokee
- Lancia Delta
- Mazda6
- Mercedes-Benz GLK
- Mitsubishi Lancer
- Opel Agila / Suzuki Splash,- Opel Insignia
- Renault Kangoo,- Renault Koleos,- Renault Mégane
- Seat Ibiza
- Škoda Superb
- Subaru Forester
- Toyota Land Cruiser 200
- Volkswagen Golf,- Volkswagen Scirocco
- Volvo XC60

Tabela svih dosadašnjih pobednika:

1964 Rover 2000 1965 Austin 1800 1966 Renault 16 1967 Fiat 124 1968 NSU Ro80 1969 Peugeot 504 1970 Fiat 128 1971 Citroën GS 1972 Fiat 127 1973 Audi 80 1974 Mercedes-Benz 450 1975 Citroën CX 1976 Simca 1307-1308 1977 Rover SD1 1978 Porsche 928 1979 Simca Horizon 1980 Lancia Delta 1981 Ford Escort 1982 Renault 9 1983 Audi 100 1984 Fiat Uno 1985 Opel Kadett 1986 Ford Scorpio 1987 Opel Omega 1988 Peugeot 405 1989 Fiat Tipo 1990 Citroën XM 1991 Renault Clio 1992 Volkswagen Golf 1993 Nissan Micra 1994 Ford Mondeo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Bravo 1997 Renault Scenic 1998 Alfa Romeo 156 1999 Ford Focus 2000 Toyota Yaris 2001 Alfa Romeo 147 2002 Peugeot 307 2003 Renault Mégane 2004 Fiat Panda (nuova) 2005 Toyota Prius 2006 Renault Clio 2007 Ford S-MAX 2008 Fiat 500



Suzuki je saopštio da je za manje od četiri godine proizvodnja aktuelne generacije modela Swift nedavno premašila milion primeraka. U početku je Swift pravljen samo u Japanu, zatim je proizvodnja startovala i u našem komšiluku – u Mađarskoj, a kasnije i u Kini, Indiji, Indoneziji i Maleziji. Swift koji se prodaje na Starom kontinentu, dolazi iz pomenute fabrike u Mađarskoj, koja je do sada izbacila na tržište više od 306.000 jedinica.

Što se nas tiče, ovde podsećanje da zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar d.o.o. (www.suzuki-yu.co.yu) trenutno odobrava popust za Swift sa DDiS dizel motorom i GLX opremom. Konkretnije, ovakav Swift, umesto 14.900, treba platiti 13.900 evra sa PDV-om.  



Novi Volkswagen Scirocco će u početku biti dostupan sa paletom benzinskih i dizel motora, čiji raspon snage ide od 122 do 200KS, međutim u nemačkoj kompaniji već najavljuju nove varijante ovog modela. Tačnije, radi se o verzijama namenjenim kupcima koji žele više snage, ali i onima koji prednost daju ekonomičnosti. Tako će prema poslednjim informacijama Scirocco biti dostupan i jačim sa 2.0 TFSI četvorocilindričnim motorom, kakav se već nalazi u aktuelnom Audiju S3 (gde raspolaže sa 195kW/265KS i 350Nm obrtnog momenta) i to u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. S druge strane, postoje i najave da bi Volkswagen u bližoj budućnosti mogao da ponudi i specijalnu BlueMotion verziju Sciroccoa (verovatno u kombinaciji sa TDI dizelašem), čija će glavna karakteristika biti smanjena potrošnja goriva i redukovana emisija CO2 u odnosu na standardne modele.



Činjenica da Volkswagen promociju šeste generacije Golfa planira već za ovu jesen, ne sprečava aktuelnu "peticu" da bude broj 1 po prodaji u Evropi za prvih pet meseci ove godine. Tačnije, sa 208.800 primeraka, Volkswagen je prodaju Golfa povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5% više nego u prvih pet meseci 2007. Na top 10 listi se nalaze i Ford Focus (176.698 prodatih primeraka), Opel/Vauxhall Corsa (174.667), Renault Clio (162.816), Opel/Vauxhall Astra (161.166), Ford Fiesta (151.050), Fiat Grande Punto (147.803), Volkswagen Polo /125.427) i BMW serije 3 (114.203).



Tri decenije posle prvog serijskog "M" modela (BMW M1 iz 1978. godine), BMW M GmbH je saopštio da je isporučen jubilarni, 300.000. – ti primerak BMW-a sa M oznakom. Ova čast je pripala modelu M3 Coupe u "Alpine White" beloj boji, koji je isporučen kupcu u Regensburgu, u istočnom delu Bavarske.

Inače, posle M1, sledeći model BMW-a koji je poneo M oznaku, bio je M535i iz 1979. godine, zatim se 1983. pojavio M635CSi sa 286KS, a godinu dana kasnije i M5 sa takođe 286 konja. Danas je ponuda M modela daleko bogatija, tačnije kupcima je na raspolaganju devet BMW-a sa M oznakom. To su Z4 M Roadster i Z4 M Coupe (razvijaju 343KS),  M5 limuzina i M5 Touring (pokreće ih V10 agregat sa 507 konja), M6 Coupe i M6 Cabrio (imaju isti motor kao i M5), M3 Coupe, M3 limuzina i M3 Cabrio (sve verzije M3 pokreće V8 motor od 420KS).

Najpopularniji model u aktuelnoj M paleti je M3, koji je širom sveta u prva četiri meseca ove godine našao 4000 kupaca. Najznačajnije tržište M modela su SAD, dok su na Starom kontinetu ovi sportski automobili najpopularniji u Velikoj Britaniji, Nemačkoj i Italiji.

BMW danas slavi još jedan jubilej. Naime, sa proizvodnih traka fabrike Magna Steyr u austrijskom Gracu sišao je 500.000. – ti primerak SAV (Sports Activity Vehicle) modela BMW X3 (jubilarni automobil je inače verzija X3 3.0si).



 

Iako se prema pisanju magazina "Auto moto sport" (o tome više OVDE) i Srbija našla među kandidatima u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila, nemačka fabrika se ipak na kraju odlučila za lokaciju u Mađarskoj (u opciji su inače bile i Poljska i Rumunija). Tačnije, nova generacija Mercedesa A i B klase proizvodiće se u novoj fabrici u gradu Kečkemet (80 kilometara jugoistočno od Budimpešte), u koju će nemačka kompanija uložiti oko 800 miliona evra (posao će inače dobiti 2500 radnika).   



Izvor : www.danas.co.yu

Menadžment Fijata odlučio je da potpiše ugovor o strateškom partnerstvu sa Zastavom, a ta odluka biće verifikovana na sednici Upravnog odbora italijanske kompanije, koja će, kako je najavljeno, biti održana 29. juna. Prema nezvaničnim informacijama Fijat će tokom naredne godine u Zastavi početi proizvodnju automobila A klase, čiji je radni naziv "F 500". Već 2010. italijanska kompanija će u Zastavi započeti proizvodnju još jednog novog modela, reč je o automobilu B klase, a većinu automobila proizvedenih u Kragujevcu Fijat će izvoziti na tržišta Evropske unije. U Zastavu je juče stigla nova delegacija stručnjaka Fijata, a sudeći prema najavama menadžera Fijata već u septembru ove godine mogla bi da startuje proizvodnja Fijatovih modela, i to intenziviranjem produkcije modela "punto", koji se u Zastavi, podsetimo, sklapa gotovo već godinu dana. U okviru tog posla u Zastavi bi mogla da počne i proizvodnja modela "grande punto".
Pored Fijatovih stručnjaka u posetu Zastavi doputovali su i predstavnici multinacionalne kompanije Kontrol Džonson, jednog od najvećih proizvođača delova i pozicija za enterijer automobila. Kompanija Kontrol Džonson koja sarađuje sa najvećim svetskim proizvođačima automobila zainteresovana je da se uključi u poslovni aranžman Fijata i Zastave, odnosno da postane jedan od ključnih dobavljača buduće Fijatove firme u Zastavi. Kontrol Džonson indirektno je, inače, već prisutan u Zastavi, i to posredstvom slovenačke firme Fori iz Slovengradeca, koja je od pre dve godine većinski vlasnik Zastava Tapacirnice, i koja posluje u sastavu te multinacionalne kompanije.

Autor : Z. Radovanović



Posle nedavnog objavljivanja zvaničnih podataka vezanih za V8 motor dugo očekivane Corvette ZR1, iz General Motorsa su sada konačno saopštili i performanse i cenu ove najjače Corvette. Ukratko, ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,4 sekunde, dok je najveća brzina 330 km/h. Ovde i podatak da ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (160 km/h) traje tačno sedam sekundi, a da četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm.



Kako su cene goriva sve veće, a kupci se sve više okreću ekonomičnijim automobilima (tome u prilog govore i prodajni rezultati Smarta i Minija u SAD-u), u Toyoti ozbiljno razmatraju mogućnost da svoj novi gradski model iQ ponude i američkim kupcima. Što se ostalih tržišta tiče, Toyota je već najavila da će iQ u Japanu biti lansiran u novembru ove, a u Evropi u januaru naredne godine. Cena za iQ još nije objavljena, ali bi prema najavama trebalo da se kreće na nivou cena za Yaris, što znači da bi u Japanu bazni iQ mogao da košta oko 10.000, a u SAD-u negde oko 12.000 dolara.  

Inače, iQ predstavlja serijsku verziju Toyotinog prošlogodišnjeg istoimenog koncepta, promovisanog na salonu u Frankfurtu. Takođe, Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije, iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. iQ je dugačak samo 2985 mm (420 mm kraći od Toyote Aygo i 765 mm manje od Yarisa), ali zahvaljujući fleksibilnom interijeru, pruža dovoljno mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ je inače visok 1500 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2000 mm, a težina 1000 kg. Ipak, bez obzira na veličinu, u Toyoti naglašavaju da je iQ veoma bezbedan automobil, pa očekuju svih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP crash testu. U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji i zadnji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branici), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Bez obzira na svoju veličinu, iQ će imati aluminijumske točkove od 16 inča, retrovizore sa integrisanim žmigavcima, klima uređaj, a kao opciju i satelitsku navigaciju sa 5,8 inčnim ekranom u boji i osetljivim na dodir. Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca (zapremine 1,0 i 1,3 litra) i jedan 1,4 litarski dizel motor, a Toyota namerava da plasira oko 100.000 primeraka ovog modela godišnje.



Izvor : www.politika.co.yu

Granični prelaz Dobrakovo kod Bijelog Polja između Srbije i Crne Gore već dva dana gotovo potpuno je paralisan kilometarskim kolonama automobila i kamiona zbog naplate ekološke takse i kontrole putnika kojima je ograničen unos prehrambenih proizvoda u Crnu Goru. Na ulazak iz Srbije, kako su nam posvedočili neki od turista, čeka se satima, a mnogo je i putnika koji su tek na granici saznali da u Crnu Goru ne smeju da unose više hrane od onoga što je vladinim uredbama propisano.

Zbog naplate eko-takse juče su probleme imali i vozači desetak kamiona koji su takođe tek od službenika Ministarstva turizma na granici saznali da moraju da plate 150 evra kako bi ušli u Crnu Goru.

Crnogorska vlada je donela uredbu kojom se propisuje da su od 15. juna ove godine svi vlasnici vozila koja saobraćaju kroz Crnu Goru obavezni da plate eko-taksu i to od deset do 150 evra, u zavisnosti od kategorije vozila. Zbog toga je Ministarstvo turizma i zaštite životne sredine angažovalo 138 novih službenika koji će na graničnim prelazima ubirati ovu naknadu. Građani Crne Gore eko-taksu će plaćati prilikom registracije vozila, dok će stranci to morati da urade na graničnim prelazima. Nakon uplate, svi će dobiti nalepnicu koja će vredeti do 14. juna sledeće godine, bez obzira na datum kada je izdata, a moraće da je zalepe u desni gornji ugao vetrobranskog stakla.

Putnička vozila plaćaju eko-taksu deset evra, manji i veći kombiji 30 i 50 evra, autobusi 80 evra, a sva teretna vozila, u zavisnosti od zapremine motora i nosivosti, plaćaju eko-taksu od 80 do 150 evra.

„U slučaju da neko odbije da plati tu nadoknadu, neće moći da uđe u Crnu Goru”, kaže portparol Ministarstva turizma Jelena Paović. „Imaćemo asistenciju policije, s kojom ostvarujemo izuzetno uspešnu saradnju od samog početka realizacije ovog projekta.”
Crnogorski ministar turizma Predrag Nenezić kazao je juče da će država po ovom osnovu zaraditi oko 20 miliona evra, te da će „sva sredstva koja budu prikupljena od eko-naknade biti usmerena na realizaciju projekata za očuvanje životne sredine”, ali nije precizirao o kojim je konkretno projektima reč.    

On, takođe, ističe da je eko-taksa uvedena „u skladu sa obavezama koje proizlaze iz sprovođenja multilateralnih sporazuma u oblasti zaštite životne sredine, reformi u procesu pridruživanja Evropskoj uniji, kao i preporuka Svetskog saveta za turizam i putovanja”.

Pored naplate ekološke takse, putnicima život zagorčavaju i odredbe novog zakona o bezbednosti hrane, koji je Skupština Crne Gore usvojila krajem prošle godine. 

Prema ovom propisu, turisti u Crnu Goru mogu uneti najviše kilogram deklarisane hrane spremne za upotrebu, kao i ukupno kilogram sušenog voća ili povrća, gljiva, sirove kafe, začina i čajeva. Dozvoljeno je unošenje i pet litara flaširane vode u originalnoj ambalaži, litar alkoholnog pića sa deklaracijom i još dva litra bezalkoholnog pića.

Pored već pobrojanog, mogu biti uneti i proizvodi za ishranu dece i dijetetska hrana koja se koristi iz zdravstvenih razloga, „pod uslovom da ti proizvodi ne zahtevaju poseban način čuvanja”.

Kako će se nove odredbe o ograničenom unosi hrane i pića u Crnu Goru, te naplata ekološke takse odraziti na turističke aranžmane, za sada je teško predvideti, jer se najveći broj gostiju očekuje u julu i avgustu, ali se već mogu čuti najave agencija iz Srbije koje predviđaju da bi ove mere turiste mogle preusmeriti prema Grčkoj, Bugarskoj ili Turskoj.

Autor : Đorđe Brujić



Izvor : mtsmondo.com

Posle opsežne analize grupe od 20 italijanskih i 150 "Zastavinih" stručnjaka, u Torinu je saopšteno da će u septembru u kragujevačkoj fabrici automobila početi proizvodnja drugih "Fijatovih" modela.

"Večernje novosti" saznaju da će se, na dograđenoj liniji za proizvodnju "punta" od jeseni proizvoditi "grande punto".

Stručnjaci dveju kompanija sakupili su sve podatke o tehničko-tehnološkim, proizvodnim, finansijsko-pravnim i ekološkim aspektima za potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu "Zastave" i "Fijata". Tako su stvoreni uslovi da rukovodstvo "Grupe Fijat" saopšti sve detalje o budućoj saradnji, pa i nazive modela koji će se, pored dva potpuno nova, proizvoditi u Kragujevcu.

U "Zastavi" kažu da se ugovor potpisuje između "Fijata" i države i da je za kragujevačku fabriku, do tog trenutka, na snazi plan proizvodnje za ovu godinu koji je utvrđen krajem 2007.

Prema rečima Zorana Bogdanovića, direktora fabrike "Zastava auto", ugovor sa "Fijatom" i ulazak u strateško partnerstvo doneće neke novine u projektu "punto". Ipak, dok "Fijat" ne saopšti kako će biti organizovana proizvodnja, u "Zastavi" ćute.

Nebojša Zdravković, član gradskog veća Kragujevca zadužen za saradnju sa Vladom Srbije, za "Novosti" kaže da se nada da će do septembra posao na proširenju linije, na kojoj se sada proizvodi "punto", biti završen, pa će, za oko tri meseca, moći da se proizvodi još jedan "Fijatov" model.



Izvor : www.dw-world.de

Srbija se našla među državama u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila. Kako prenosi nemački magazin "Auto moto sport", pozivajući se na izvore u rukovodstvu automobilskog koncerna Dajmler, tokom naredne sedmice Mercedes će doneti odluku o tome gde će se nova generacija "malih vozila" Mercedesa A i B klase proizvoditi. Ovaj list, iz izvora bliskih vrhu Dajmlera, saznaje da se razgovori u ovom trenutku vode sa partnerima u Poljskoj i Rumuniji, a razmatraju se pregovori i sa Mađarskom i Srbijom. Generalni direktor Dajmlera Diter Ceče u petak je u Bremenu najavio da će proizvodnja nove generacije Mercedesa početi 2011. godine i dodao da odluka o tom gde će se proizvoditi još nije doneta. List tvrdi da je Srbija Mercedesu ponudila povoljne subvencije, a Mađarska visoko kvalifikovanu radnu snage. Izvor pomenutog magazina, procenjuje da za sada najlošije karte za "sklapanje posla" sa Mercedesom ima Rumunija. Portparol ove kompanije nije želeo da komentariše tvrdnje lista, ali je rekao da će odluka o saradnji biti doneta bez ikakvih pritisaka i vremenskih ograničenja.