home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nezavisna organizacija EuroNCAP (European New Car Assessment Programe) je danas objavila rezultat crash testa novog Smarta ForTwo. Najkraće, Smart je za sigurnost odraslih putnika osvojio četiri zvezdice (od mogućih pet), za bezbednost pešaka dve zvezdice (od mogućih četiri), a budući da je Smart ForTwo dvosed, odnosno da nema zadnjih sedišta, EuroNCAP ga samim tim nije ocenio u kategoriji bezbednosti dece. Da su automobili iz generacije u generaciju sve bezbedniji, pokazuje i ovaj Smart. Naime, njegov prethodnik, Smart City Coupe, je na ovom crash testu pre 7 godina osvojio 3 zvezdice za sigurnost odraslih putnika. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h.





Izvor : agencija Tanjug (www.tanjug.co.yu)

Japanska "Tojota" je danas saopštila da je u periodu juli-septembar prodala ukupno 2,34 miliona vozila, nešto manje od "Dženeral motorsa" (GM), koji je ponovo preuzeo vođstvo u trci za mesto najvećeg proizvođača automobila u svetu.
Kako su prenele agencije, "Tojota" i po broju vozila prodatih za devet meseci ove godine (7,05 miliona) takođe nešto zaosataje za GM-om, koji je ostvario prodaju od 7,06 miliona automobila.
Brojevi koje je danas saopštila "Tojota" pokazuju, kako ocenjuju agencije, da japanska kompanija stoji rame uz rame s američkom, koja je u proteklom tromesečju prodala 2,38 miliona vozila.
"Tojota" je prvi put nadmašila GM u gobalnoj prodaji vozila u prvoj polovini 2007, zahvaljujući vozilima visokog kvaliteta, malim štedljivim automobilima poput "kamrija", "korole" i hibridnog "Prijusa" na kombinovan benzinski i električni pogon.
Pojedini analitičari tvrde da je samo pitanje vremena kada će se japanski proizvođač, koji je svoj poslovni uspon bazirao u decenijama posle Drugog svetskog rata na imitaciji američkih modela, preteći GM.
Prodaja vozila "Tojote" u svetu u poslednjem tromesečju porasla je četiri odsto u odnosu na isti lanjski period, dok je prodaja za devet meseci skočila sedam procenata.
U avgustu je "Tojota" objavila plan da u 2009. proda 10,4 miliona vozila, što je znatno više od dosadašnjeg rekorda od 9,55 miliona isporučenih vozila, koga GM drži još od 1978. godine.
"Tojotinim" ogromnim isporukama u mnogome pomažu visoke cene goriva , budući da japanska vabrika proizvodi "štedljive" automobile.
"Tojota" je umanjila procenu prodaje na domaćem tržištu ove godine zbog stagnacije tržzišta, ali računa na veću od očekivane prodaju van granica zemlje, što će nadomestiti domaći pad.
GM, koji smanjuje broj zaposlenih i kreše troškove, prošle sedmice je objavio povećanje prodaje u trećem tromesečju od četirri odsto, na 2,38 miliona automobila i kamiona, zahvaljujući većim isporukama vozila na tržišta zemalja u razvoju.
U prvoj polovini ove godine, "Tojota" je prodala 4,72 miliona vozila, a GM 4,67 miliona.
GM je, ipak, nadmašio "Tojotu" po broju proizvedenih vozila u prvom polugodištu - sa 4,75 miliiona, prema 4,71 milion.
U odmeravanju profita GM znatno zaostaje za "Tojotom" što joj omogućava da više ulaze u istraživanje i razvoj novih modela.
GM je u drugom tromesečju ostvario neto zaradu od 891 miliona dolara, zahvaljujući dobroj prodaji u inostrantsvu. To je treće uzastopno tromesečje u kojem je ostvaren profit, čime je učinjen dramatičan preokret u odnosu na 3,4 milijarde dolara gubitaka uknjiženih u istom periodu minule godine.
U periodu april-jun "Tojota" je dostigla zaradu od 4,27 milijardi dolara, što je do sada najveći kvartalni profit, za 32,3 odsto veći u odnosu na minulu godinu.
Nedavna analiza troškova i profita u auto-industriji koju je uradila grupa "Harbur-Filaks" pokazala je da je GM ostvarivao 2.123 dolara manje po vozilu od "Tojote" u 2006. godini u Severnoj Americi.
"Tojota", najprofitabilniji od svih proizvođača kola na svetu po jednom vozilu, povećala je profit po jednom montiranom automobilu s 1.175 dolara u 2005, na 1.977 dolara u 2006.
GM još gubi novac na svakom vozilu prodatom u Severnoj Americi, ali je uspeo da smanji taj gubitak na 146 dolara u 2006, sa 1.271 dolara u 2005. godini, zahvaljujući smanjenju troškova i ukidanju na hiljade radnih mesta.



Posle vesti od pre nekoliko dana da je Pagani Zonda F Clubsport oborila apsolutni rekord staze Nirburgring, sada stiže i informacija da je nova Opel Corsa OPC (ima 1,6 litarski turbo motor sa 192 konja) postavila novi rekord ove staze u svojoj klasi. Štoperica je naime posle 20,8 kilometara pokazala vreme od 8 minuta, 47 sekundi i 99 stotinki.




Kia ECO cee´d

21 Okt 2007 - 01:09 Vesti Link

Kia je objavila da će serijska verzija koncepta eco_cee´d (predstavljenog prošlog meseca na salonu u Frankfurtu) početi da se proizvodi u decembru 2008. godine u slovačkoj fabrici ove korejske kompanije (mada treba napomenuti da će prodaja početi u prvim mesecima 2009.). Taj novi model ECO cee´d (kako će se zvanično zvati) odlikovaće se redukovanom potrošnjom goriva i emisijom CO2, odnosno novi model će zadovoljavati buduće Euro5 emisione standarde. Da bi se ostvarilo, Kia je u ECO cee´d ugradila 1,6 litarski CRDi turbo-dizel agregat sa 85kW/115KS, koji zahvaljujući poboljšanoj aerodinamici (umesto 0,33 cW vrednost sada iznosi 0,29), spuštenom ogibljenju, novom ISG sistemu (Kijin Start & Go sistem), produženim prenosnim odnosima u 6-stepenom manuelnom menjaču i Michelinovim gumama sa manjim otporom kotrljanja, sada u proseku troši samo 3,9 litara dizela na 100 km (fabrički podatak) i emituje 104 grama CO2 po kilometru. U poređenju sa standardnim modelom Pro-ceed, ECO cee´d troši 0,8 litra manje goriva (-17 %) i ispušta za 20 g/km manju količinu CO2.




Biti najbrži na legendarnoj nemačkoj stazi Nirburgring nije samo pitanje slave, već i potvrda superiornosti. E, tu potvrdu je nedavno (tačnije 25. septembra) dobio Pagani Zonda F Clubsport sa 7,3 litarskim V12 agregatom, koji je stazu prešao u rekordnom vremenu od 7:27:82, što je za skoro dve desetinke bolje od dosadašnjeg rekordera u klasi serijskih automobila - Porschea Carrera GT. Možda dve desetinke i ne zvuče nešto posebno ali je i to bilo dovoljno da se sruši dosadašnji vladar "Zelenog pakla" kako vozači (ne bez razloga) nazivaju ovu stazu.  




BMW je odlučio da zvaničnu svetsku premijeru novog modela M3 u klasičnoj limuzinskoj verziji (E90 M3) održi na salonu automobila u Tokiju, koji počinje sledeće nedelje. Sem ovog modela, Bavarci će Japancima po prvi put prikazati i BMW Concept X6 i obnovljenu seriju 6. Da podsetimo, novi M3 sedan je prvi M3 u obliku klasične limuzine još od serije E36 i, kao što smo ranije pisali, ima prednji kraj identičan već predstavljenom modelu M3 u Coupe verziji (svetla, branik, gril hladnjaka), a ne onakav kakav se nalazi na običnim limuzinama E90. Rezultat je zaista moćan izgled u tipičnom M look-u, čemu doprinose i upadljivo prošireni blatobrani, dodatni otvori za vazduh, četiri završetka izduvnog sistema i atraktivni točkovi od 18 inča sa gumama 245/40 napred, odnosno 265/40 nazad (kao opcija će se nuditi i veći od 19 inča). Međutim, za razliku od modela M6 i M3 Coupe, novi M3 sedan nema krov od karbon fibera. I M3 sedan će imati isti motor kao M3 Coupe, dakle  4,0 litarski V8 agregat sa 309kW/420KS pri 8300 o/min. i 400Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Ono što je važno jeste da je 85% obrtnog momenta dostupno već od 2000 o/min., odnosno 340Nm je na raspolaganju već pri 2000 o/min. Maksimalna brzina je i dalje elektronski ograničena na 250 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 4,9 sekundi. Dok je M3 Coupe odgovor Bavaraca na Mercedes CLK 63 AMG (i na budući Audi RS5), ovaj M3 sedan cilja na Audi RS4, Mercedes C 63 AMG i Lexus IS-F. Snaga njegovog V8 agregata se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog menjača sa 6 stepeni ili preko BMW-ove nove sedmostepene M DCT transmisije sa duplim kvačilom. Treba pomenuti da je raspored težine idealnih 50:50, a da se u opremi (bilo standardnoj bilo opcionoj) nalaze i elektronski sistemi kao što su ASC (Automatic Stability Control), DSC (Dynamic Stability Control), CBC (Cornering Brake Control) i EDC (Electronic Damper Control) sa tri moda podešavanja : Sport, Normal i Comfort. Dodali smo i video sa reklamom za novi M3 sedan, koju je BMW objavio pre nekoliko dana.





Tokom 7. sajma automobila "Auto Show - Novi Sad", koji se na Novosadskom sajmu održava od 23. do 28. oktobra, biće priređen 17. Tuning Styling Show. U organizaciji Auto Tuning Cluba i časopisa Tuning Styling iz Beograda u subotu, 27. i nedelju, 28. oktobra nastupiće veliki broj zaljubljenika u automobile, a očekuje se dolazak velikog broja vozila iz Hrvatske, Makedonije, Bugarske, Grčke, Švajcarske, Nemačke, Austrije, Crne Gore i Srbije. Atrakciju će upotpuniti nezaobilazna takmičenja "1 na 1 dB" za izbor automobila sa najglasnijim audio-sistemom, najlepše sređenog automobila, zatim SQ – takmičenje u kvalitetu zvuka, kao i "burn out" i "write up". Žiri će bodovati celokupan izgled vozila – od spoljašnje i unutrašnje modifikacije do motornog prostora, a po prvi put učesnici će se nadmetati u novoj disciplini - TS Power. Ono što se ne sme propustiti je ekskluzivni izbor za Miss manifestacije,  najatraktivnije dens igračice, muzički performansi DJ Marcheza, koncert benda High Way-a, plesna grupa Golden Stars i "Live Air Brush" nastup Sandre Milanović. A za one koji vole škripu i miris spaljenih guma biće izvedene tačke našeg šampiona u driftu Bojana Kurbalije "It’s Show Time" i Zorana Radisavljevća Dr. Saab-a kao i  performansi na "kvadovima" – motociklima na četiri točka "ATV Gravel-a". Iz svega navedenog može se zaključiti samo jedno - ne propustite 17. Tuning Styling Show. Početak programa oba dana zakazan je za 10 časova.

Više na : www.tuning.co.yu 



 

Opel Club Serbia (OPCS) je u nedelju 7.10. 2007. uspešno organizovao svoj prvi Međunarodni godišnji skup. Na manifsetaciji su bili prisutni gosti iz Mađarske, ali i mnogi drugi klubovi-prijatelji OPCS-a. Na skupu se našlo oko 50 automobila raznih modela, i 20-tak vozila oastalih simpatizera kluba.

Auto kuća Komnenović je bila sponzor prve tri nagrade, a pojedinci su osvojili i tri simbolične, duhovitog karaktera. Druženje se nakon formalnog dela nastavilo u restoranu.

OPCS se zahvalio svima koji su obogatili ovu manifestaciju svojim prisustvom, i uputio poziv za godišnji skup sledeće godine, sa željama da se druženje i saradnja članova kluba, koje povezuje ljubav prema marki Opel, uspešno nastavi.

Opel Club Serbia

www.opelclubserbia.org.yu   e-mail : opelklubsrbija@gmail.com   tel. +381 64 4 33 6666.



Vandenbrink GTO

12 Okt 2007 - 00:23 Vesti Link


Holandska kompanija Vandenbrink Design BV je još prošle godine predstavila javnosti svoje viđenje moderne interpretacije legendarnog Ferrarija 250 GTO iz 1962., koji bi se bazirao na aktuelnom Ferrariju 599 GTB Fiorano. Budući da je taj njihov dizajnerski predlog u obliku modela Vandenbrink GTO naišao na zaista izuzetan prijem, u ovoj kompaniji su se najzad odlučili da prihvate izazov i pripreme Vanderbrink GTO za proizvodnju. Doduše proizvodnja (i to naravno ručna) biće ograničena na samo 5 (pet) primeraka ovog izuzetnog automobila sa aluminijumskom karoserijom, a kao da to nije dovoljno za ekskluzivnost celog projekta, odlučeno je i da cena bude vrtoglavih 993.000 evra, i to bez poreza. To je cena za snažniju varijantu 630 GTO sa 6,3 litarskim motorom od 750KS i 680Nm obrtnog momenta, dok cena za slabiju verziju 599 GTO sa 6,0 litarskim agregatom od 650KS i 630Nm još nije saopštena. Oba motora će inaće biti izrađena u saradnji sa nemačkom tjuning firmom Edo Comeptition. Po poslednjim vestima, nekoliko primeraka novog sportiste je već rezervisano, dok se isporuka prvom kupcu najavljuje za 2009. godinu. Istovremeno sa objavljivanjem odluke o proizvodnji, iz Vandenbrinka su stigli i novi zvanični renderinzi njihovog budućeg automobila.

 



Honda club Serbia u subotu 13. oktobra organizuje četvrti internacionalni skup ljubitelja Honde. Ova manifestacija će se održati u Beogradu, na AdaKart kartodromu Ada huja, sa početkom od 12:00h. – 24:00h. Inače, Honda club Serbia je osnovan 3. marta 2006. godine, sa namerom da okupi sve ljubitelje Honda brenda, a pogotovo automobila. Klub radi sa podrškom firme Delta automoto, koja je zvanični uvoznik ovog japanskog proizvođača za našu zemlju. Svi članovi imaju popust od 5 do 20% u prodavnicama i servisima specijalizovanim za ovu marku, a na okupljanjima mogu da premijerno isprobaju neke od Hondinih novih modela. Da bi postali članovi Honda club Serbia ne morate posedovati Honda vozilo, a godišnja članarina iznosi 1800 dinara. Adresa kluba je Brankova 32/5, Beograd, tel. 011/26-29-446, internet adresa : http://www.hondaclub.co.yu/



Poznato je sedam finalista u izboru Evropskog automobila godine 2008., u kome učestvuje 58 automobilskih novinara iz 22 evropske zemlje. Od početna 32 kandidata u finale su se plasirali sledeći automobili : Fiat 500, Ford Mondeo, Kia Cee´d, Mazda2, Mercedes C klasa, Nissan Qashqai i Peugeot 308. Pobednik ovog izbora, koji će poneti laskavu titulu European Car of The Year 2008., biće poznat 19. novembra ove godine. Da podsetimo, nosilac ove titule za 2007. je Fordov model S-MAX.



 
Prema pisanju Autocar Magazina, britanski Aston Martin je već primio čak 1500 narudžbina za novi model DBS, predstavljen na nedavno završenom salonu automobila u Frankfurtu. Imajući u vidu da je britanska fabrika najavila da će proizvodnja ovog modela biti limitirana na samo 300 komada godišnje, ovo praktično znači da je DBS rasprodat za narednih pet godina ! Takođe, ovolika potražnja bi mogla da natera fabriku da poveća godišnju proizvodnju kako bi se udovoljilo svim zainteresovanim. Tim pre, jer svi na listi čekanja su VIP-ovci, a rukovodstvo Aston Martina ne želi da se oni zbog predugačkog roka isporuke preorijentišu na neki model konkurentske fabrike. Ako se desi da proizvodnja DBS-a bude povećana, to će imati direktne posledice i za novi model Rapide, jer će proizvodnja ovog potonjeg onda morati biti prepuštena nekome sa strane. Ranije je inače Aston Martin planirao da godišnje proizvede 1000 do 2000 primeraka Rapidea. Da podsetimo, novi Aston Martin DBS je serijska verzija izuzetnog modela DBS, koji je "igrao" i u poslednjem filmu o tajnom agentu Jamesu Bondu (Casino Royal). Od početka 2008. godine ovaj prelepi auto izuzetnih proporcija će konačno biti dostupan i ljudima, koji nisu tajni agenti Njenog Veličanstva, ali koji opet nisu običan svet, jer DBS naravno neće biti jeftin. Pod haubom se nalazi isti 6,0 litarski V12 motor kao i u modelu DB9, ali koji je pretrpeo veliki broj modifikacija (pre svega, agregat u DBS-u dobija daleko više vazduha u odnosu na onaj u DB9), a uparen je sa manuelnom 6-stepenom transmisijom, koja snagu prenosi na zadnje točkove od 20 inča. Agregat razvija 380kW/517KS i 570Nm obrtnog momenta, koji su zaslužni za sprint do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi preko 300 km/h, tačnije 302 km/h. U poređenju sa Aston Martinom DB9 sa manuelnim menjačem, težina DBS-a (1695 kg) je manja za oko 65 kg, što je zasluga obilate upotrebe karbon fibera. Ovako snažan i brz auto zaslužuje i vrhunski kočioni sistem, pa je DBS prvi Aston Martin, koji ima karbon-keramičke kočnice.

 



Da je Dacia Logan i te kako uspešan automobil, potvrđuje i sledeća vest. Naime, posle tri godine od početka proizvodnje, pre nekoliko dana (tačnije 26. septembra) sa proizvodnih traka fabrike Dacia u rumunskom Mioveniju, sišao je jubilarni 500.000-ti Logan. Slavljenički primerak crvene boje sa 1,6 MPI benzinskim motorom je deo limitirane serije "Kiss FM", a namenjen je kupcu u Rumuniji. Inače, Logan se trenutno nudi u tri verzije karoserije (klasična limuzina, karavan MCV i komercijalni Van), dok početkom naredne godine počinje prodaja i četvrtog modela, odnosno Logana u Pick-up verziji, koji je nedavno predstavljen javnosti. Paleta motora obuhvata pet agregata : tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS. Budući da se Logan ne proizvodi samo u Rumuniji, već i u šest fabrika širom sveta (sa značkom Renaulta, Nissana i Mahindra-Renaulta), ukupna proizvodnja ovog modela za poslednje tri godine u stvari iznosi 680.000 primeraka. Da kažemo i to da je pomenuta fabrika u Mioveniju (dnevno proizvodi 930 Logana) nedavno proslavila još jedan značajan jubilej - proizvodnju jubilarnog 3-milionitog automobila.



BMW Klub iz Zrenjanina će u nedelju 14. oktobra (sa početkom u 11 časova) organizovati sedmi skup ljubitelja i vlasnika BMW-a. Skup će biti održan ispred motela Šumica u Zrenjaninu. Cilj skupa je da se u Zrenjaninu okupi što više ljubitelja, poštovalaca i vlasnika vozila marke BMW, a očekuje se više od 200 vozila i motocikala iz cele Srbije. Prateći program će obuhvatiti ocenjivanje izgleda izloženih automobila, test spretnosti, "promociju drifta", defile kroz grad, takmičenje u natezanju konopca, merenje snage i istrajnosti u držanju glave motora (glava šestaka) sa i bez bregaste vertikalno u odnosu na telo, i poslastica zvana ŠLAJF NA METAR, pa ko ostavi duže tragove....

Sve u svemu vidimo se - DOBRODOŠLI!

Info: www.bmwclub.org.yu


 



 

Novi Hyundaijev adut u C segmentu, model i30, nije uspeo da na najnovijem crash testu nezavisne organizacije EuroNCAP (European New Car Assessment Programe) osvoji svih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Rezultat od četiri zvezdice privlači pažnju i zbog činjenice da i30 u osnovi predstavlja samo Hyundaijevu verziju Kije Ceed, koja se međutim već ponosi sa maksimalnih 5 zvezdica. Nisu mnogo bolji ni rezultati u oblasti zaštite dece, jer je od mogućih 5, Hyundai i30 ovde dobio samo tri zvezdice (Ceed ima 4), dok je za sigurnost pešaka i30 ocenjen sa 2 od moguće 4 zvezdice (koliko doduše ima i Kia Ceed). S druge strane, novi Ford Mondeo i Volkswagenov SUV model Tiguan su u oblasti zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradili svih 5 zvezdica, a zanimljivo da su i za bezbednost dece i pešaka osvojili istovetnu ocenu, odnosno 4 zvezdice za sigurnost dece i 2 zvezdice za zaštitu pešaka. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h.