home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Posle indijske Tate Motors, čiji je model Nano sa cenom od samo 1700 evra za osnovnu verziju postao najjeftiniji novi automobil na svetu, i brojni drugi proizvođači  planiraju razvoj sopstvenog niskobudžetnog automobila za "široke narodne mase". To su već najavili Fiat, Renault, Toyota, Volkswagen i GM, a najnoviji u tom društvu je japanski Mitsubishi, koji svoj low cost model planira za 2010. godinu. Taj automobil će pre svega biti namenjen rastućim tržištima Istočne Evrope, Rusije, Kine i Indije, mada se pominje i mogućnost da bolje opremljene verzije stignu i do kupaca na razvijenim tržištima. U ovom trenutku se zna da će novi jeftini Mitsubishi biti manji od aktuelnog Colta i da bi trebao da bude sličan Mitsubishiju i (na slici). Što se motora tiče, pominje se 1,0 litarski agregat, dok bi pogon bio na zadnjim točkovima.





Izvor : www.tanjug.co.yu

Evropski ogranak "Dženeral motorsa" (General motors), "Opel", je saopštio da je povukao iz prodaje 47.000 vozila tipa "astra" zbog greške na meraču pritiska ulja u motoru.
Opel je saopštio da je merač smešten u glavi motora sklon da vremenom postane porozan, zbog čega može doći do izlivanja ulja.
Kada se to dogodi, u automobilu se oseća jak miris ulja, a može doći i do pojave dima.
Problem je najizraženiji kod vozila "astra" modela G i H, izrađivanih od 2003. do 2005. godine, sa motorom zapremine 1,6 litara, navedeno je u saopštenju.
"Opel" je svim vlasnicima poslao pismo u kojem ih poziva da o trošku fabrike promene rizične merače.



Izvor : FoNet

Vozila Fijata ispuštaju najmanje ugljendioksida među svim proizvođačima u Evropi, saopaštila je britanska kompanija JATO koja prikuplja podatke o autoindustriji.

Na rang listi bolja mesta zauzimaju prozvođači manjih automobila, s motorima manje snage i zapremine, što se najdirektnije odražava na emisije ovog gasa koji je „najodgovorniji“ za globalno otopljavanje.

Prosek emisija ugljendioksida u kolima Fijata iz prošle godine iznosio je 137,3 grama na kilometar, Pežoa 141,9 i Sitroena 142,2 grama. Ispod granice od 150 grama su još samo Reno, Tojota i Ford.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Češka fabrika automobila "Škoda auto" planira da u narednih deset godina poveća proizvodnju na 1,5 miliona vozila godišnje, što je duplo više u odnosu na 2007, izjavio je direktor odeljenja prodaje Lubomir Kopecki.
On je na konferenciji o izvozu, održanoj u Brnu, precizirao da će povećanje proizvodnje uglavnom pokriti proizvodni pogoni u inostranstvu.
"Škoda", koja posluje u okviru nemačkog koncerna "Folskvagen" (Volkswagen), prošle godine je proizvela više od 661.000 vozila a ove godine bi, prema direktoru proizvodnje Fredu Kepleru, produkcija trebalo da premaši 700.000 vozila.
Prošle godine je prodato 630.032 vozila, ove godine je u planu plasman 759.000, odnosno 872.000 automobila naredne godine, a 2010. bi trebalo da dostigne 1,01 milion vozila.
Fabrika je lane ostvarila promet od 222 milijarde kruna (8,8 milijardi evra), a čista dobit je iznosila rekordnih 15,98 milijardi kruna (63 miliona evra).
Pored domaćih fabrika u Mladoj Boleslavi, Kvasinama i Vrhlabi, "Škoda" ima proizvodne kapacitete u Kini, Rusiji, Indiji i Ukrajini u kojima je proizvedeno ukupno 78.527 vozila.
"Škoda auto" je najveći češki izvoznik s udelom od 7,5 odsto u ukupnom eksportu zemlje. Prošle godine je izvezla automobila, rezervnih delova i drugih komponenti u vrednosti 184,9 milijardi kruna (7,3 milijarde evra), preneli su češki mediji.



Posle nedavne promocije sportskog Twinga RS (o tome OVDE), Renault nastavlja na širi porodicu ovog gradskog modela. Tako će najverovatnije već na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu Renault publici predstaviti i njegovu atraktivnu CC (Coupe Cabrio) verziju sa tvrdim sklopivim krovom i sa samo dva sedišta. Prema sadašnjim informacijama, Twingo CC vizuelno neće mnogo ličiti na standardni Twingo (prednji deo više podseća na aktuelni Clio III), jedino bi njegova instrument tabla uz manje izmene ipak mogla da se nađe u Twingu CC. Naravno, platformu i motore Twingo CC će preuzeti od standardnog modela. Tačnije, radi se o 1,2 litarskom benzincu, kome je snaga sa standardnih 75 povećana na 120KS, mada bi ponudu moglao da proširi i 1,6 litarski agregat sa 133KS iz Twinga RS. Što se rešenja krova tiče, Renault neće upotrebiti neki skup i kompleksan mehanizam, već će umesto krova iz nekoliko delova, upotrebiti jednostavniji iz samo jednog dela (slično rešenju Fioravantija Vola i Ferrarija 575M Superamerica), čime se štedi na težini automobila, a prednosti su još i manja cena i veći prtljažnik. Što se cene tiče, prema britanskim izvorima Twingo CC bi mogao da košta oko 10.000 funti kada sledećeg proleća stigne u Veliku Britaniju.

Renault Twingo Serviser

Na ovogodišnjoj izložbi komercijalnih vozila u Celju (od 10. do 13. aprila), Renault je proširio ponudu Twinga novom varijantom, nazvanom Twingo Serviser. Radi se o dostavnom modelu, koji je zahvaljujući svojim malim dimenzijama, okretnosti i ekonomičnosti, namenjen pre svega za brzu isporuku manjih pošiljki u gradskim sredinama. Twingo Serviser izložen u Celju je inače imao ugrađen 1,2 litarski benzinski motor sa 60KS, dok je njegova prodaja u Sloveniji planirana za drugu polovinu ove godine.



Nama veoma zanimljiva Dacia Sandero (predstavljena na salonu u Ženevi početkom marta) u Srbiju stiže krajem septembra ili početkom oktobra ove godine, ali cena za naše tržište zasad nije poznata. Ipak, kao putokaz neka posluži cena u Nemačkoj, gde će Sandero biti dostupan od juna. U Nemačkoj naime najjeftiniji Sandero (sa 1.4 MPI benzincem od 75KS i baznim paketom opreme) košta 7500 evra, odnosno 300 evra više nego osnovni Logan. Za poređenje, najjeftiniji Logan u Srbiji treba platiti 7640 evra. Sandero u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju pomenutog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti). Sandero je inače promovisan još pre nekoliko meseci u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo praktično potpuno isto. Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta, i to na 1200 litara (naslon zadnjih sedišta je deljiv u odnosu 60:40). Sandero je inače širok 175 cm, međuosovinsko rastojanje je 259 cm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm. Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS. Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju). Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Ovde i napomena da će Dacia (kao i za ostale svoje modele) i za Sandero odobravati garanciju u trajanju od tri godine.



 

Na sve dužem spisku proizvođača, koji u svojoj ponudi imaju i menjače sa duplim kvačilom, ovog proleća se našao i Chrysler. Svoju novu DCT transmisiju (dual-clutch transmission) Chrysler je razvio u saradnji sa Getragom, a prema najavama iz američke kompanije, prvi modeli opremljeni ovom transmisijom biće Chrysler Sebring, Dodge Avenger i Dodge Journey u kombinaciji sa 2,0 litarskim turbo dizel agregatom. Prema tvrdnjama ljudi iz Chryslera, pomenuti modeli sa DCT menjačem imaju smanjenu potrošnju goriva, kao i redukovanu emisiju CO2 (za 6%). 



Tek što je potvrđeno da su Chrysler LLC i Nissan potpisali novi sporazum o saradnji u proizvodnji dva nova modela (o tome više OVDE), sada nemački časopis Handelsblatt piše da je Chrysler LLC već u pregovorima i sa italijanskim Fiatom o mogućnosti postizanja sporazuma da se budući modeli Alfa Romea proizvode u Chryslerovim američkim fabrikama. Alfa Romeo inače već neko vreme traži partnera u SAD-u u čijim bi pogonima proizvodio svoje model namenjene američkom tržištu (na koje se italijanski proizvođač inače vraća sledeće godine). Prvi čovek Fiata Sergio Marchionne je nedavno izjavio da se nada da će proizvodnja Alfa Romea u Severnoj Americi početi 2011. - 2012. godine.



Vraća se Fiat Uno?

16 Apr 2008 - 00:56 Vesti Link

Fiat je potvrdio da radi na razvoju dva nova niskobudžetna automobila; jednom u B segmentu (naslediće sadašnju Palio porodicu) i jednom mikroautomobilu manjem od Pande (trenutno interno nazvan "Topolino"), a oba će se na tržištu pojaviti u naredne dve i po godine. Za prvi model je najavljeno da će biti pozicioniran iznad aktuelne Pande, a ispod Grande Punta, ali je možda zanimljivije da u italijansko fabrici taj automobil trenutno nazivaju "novi Uno", po istoimenom Fitovom modelu koji se pojavio 1983. godine. Da li će to ime zadržati i kada počne njegova serijska proizvodnja još nije sigurno. Zanimljive su takođe i glasine da bi novi Uno navodno mogao da nosi znak neke druge marke, a ne Fiata. Naime, govori se o tome da bi Italijani mogli da ožive svoje ugašene brendove Innocenti ili Autobianchi. Koje god ime nosio, auto bi trebalo da bude dostupan u nekoliko različitih verzija karoserije, a nudiće italijanski stil, praktičnost, štedljive motore, male troškove održavanja i pristupačnu cenu (naročito ovo potonje, kako bi Fiat ozbiljnije zaigrao protiv Renault/Dacije Logan).



 

Američki Chrysler i japanski Nissan su objavili da su potpisali novi sporazum, koji podrazumeva da će Chrysler za Nissan proizvoditi full-size pick-up model, a da će zauzvrat Nissan za Chrysler proizvoditi novi mali automobil. Novi Nissanov pick-up (u osnovi Dodge ali sa Nissanovim dizajnom) će se tako praviti u Chryslerovoj Saltillo fabrici u Meksiku, u prodaji će se pojaviti 2011. godine, dok će Nissan od 2010. u svojoj japanskoj Oppama fabrici proizvoditi novi mali Chryslerov automobil namenjen ne samo Severnoj Americi, već i ostalim tržištima (uključujući naravno i Evropu). 



Osim Tesle Roadster (o tome više OVDE), još jedan američki zanimljivi automobil stiže na Stari kontinent. Radi se o sportskom sedanu Karma iz kompanije Fisker Automotive, koji je zvaničnu svetsku premijeru imao na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu. Fisker namerava da počne prodaju ovog automobila u SAD-u tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a planira se proizvodnja od oko 15.000 primeraka godišnje. Cena osnovnog modela će u Americi iznositi oko 80.000 dolara, a koliko će koštati kada 2010. stigne u Evropu za sada još nije saopšteno. Fisker je inače pre nekoliko dana već imenovao svog prvog uvoznika u Evropi, a to je kompanija Fisker Italia. Sem intrigantnim dizajnom (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog benzinca i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kalifornijskom kompanijom Quantum Fuel Systems Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi, dok mu maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h).  



 

Britanski Land Rover je saopštio da je sa proizvodnih traka Halewood fabrike sišao jubilarni, 100.000-ti primerak njihovog modela Freelander 2. Za ovaj jubilej je fabrici trebalo samo 17 meseci, a slavljenik je Freelander sa 2.2 litarskim dizel motorom i namenjen je kupcu iz Rusije. Freelander 2 inače sve popularniji na rastućim tržištima Rusije, Kine i Bliskog Istoka, što u britanskoj fabrici potkrepljuju i podatkom da je tokom 2007. godine samo u Rusiji prodato preko 12.000 Land Rovera ili čak 95% više nego 2006.  



Izvor : www.glas-javnosti.co.yu

Stručnjaci nemačke kompanije „Opel“ juče su doputovali u Kragujevac kako bi sa kolegama iz firme „Zastava AGEM“ konkretizovali zadatke u pripremama za montažu automobila „opel astra klasik“ u pogonima kragujevačke Fabrike automobila, koja treba da počne krajem godine, izjavio je direktor „Zastava AGEM“ Zoran Stošić. „Poseta tehničkog tima je rezultat aneksa ugovora Grupe ‘Zastava vozila’ i ‘Dženeral motorsa’ od jula prošle godine, a kojim je precizirana pomoć ‘Zastavi’ u cilju prenosa ‘Opelove’ tehnologije u Kragujevac za montažu ‘astre’“, naveo je Stošić.

On je ocenio da će to omogućiti odgovarajuću realizaciju zajedničkog projekta i početak nabavke opreme. Prema njegovim rečima, aneksom ugovora o tehničkoj pomoći definisani su tehnička dokumentacija kao osnov za pripremu proizvodnje, obuka radnika i inženjerska podrška „Zastavi“.

Preduzeće „Zastava AGEM“ formirano je da bi se realizovao ugovor Grupe „Zastava vozila“ i „Dženeral motorsa“, potpisan 19. jula prošle godine, kojim je precizirano sklapanje modela „opel astra klasik“ u pogonima kragujevačke fabrike u trećem kvartalu 2008. U prvom kvartalu planirano je montiranje 1.500 „opel astri klasik“, a u idućoj godini 5.000 tih automobila.

Stošić je ponovio da su „Zastavini“ stručnjaci osposobili prve dve, od šest automatskih mašina za završno bočno bojenje školjki automobila, koje su teško oštećene pre devet godina u NATO bombardovanju i da su juče počeli sa radom na osposobljavanju automatskih mašina za bojenje krova školjki.

Prema rečima Stošića, cilj je da se uz revitalizaciju opreme izbegnu investicije od nekoliko desetina miliona evra za kupovinu nove opreme, ali i da bi „Zastava“ počela da sklapa „opel astru klasik“, mora da ima te mašine.

U fabrici „Lakirnica“ posle NATO bombardovanja Jugoslavije školjke automobila se boje ručno i sadašnji kapaciteti su do 50.000 vozila, a sa osposobljenim mašinama dobiće se na samo na kapacitetu već i na kvalitetu bojenja, objasnio je Stošić. „Zastava“ ima i komercijalni ugovor sa „Opelom“, tako da je u prošloj godini bez carine uvezla 3.300 „opel astri“, čija je cena oko 10.800 evra. U ovoj godini ova fabrika je u obavezi da uveze 5.000 automobila.

- Mnoge firme su došle, obilazile fabriku i prošle, ali konkretno, mi ne znamo ko je zainteresovan za privatizaciju „Zastava automobila“, odnosno za ulaganje kapitala u fabriku. Najozbiljnija firma je bila kineska kompanija „Fau“, pričalo se o „Dženeral motorsu“ i kompaniji „Magna Štajer“, ali niko tačno ne zna čija je delegacija poslednja posetila ovu fabriku - kaže Zoran Mihajlović, predsednik fabričkog sindikata, povodom najava da bi kragujevačka fabrika uskoro mogla da dobije strateškog partnera.

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić najavio je da je jedan od ponuđača spreman da uloži u „Zastava automobile“ 300 miliona evra za izradu potpuno novog modela i obezbedi godišnju proizvodnju od 150.000 automobila. Spekuliše se da je reč o nemačkom „Folksvagenu“, sa kojim je „Zastava“ krajem osamdesetih godina prošlog veka vodila pregovore o saradnji, ali je raspadom bivše SFRJ sve stalo.

- Najavljivanje raspisivanja tendera, koji će umesto uobičajenih dva meseca, trajati sve do sredine septembra, ne liči na tender. Ako neko hoće da uloži, može to da uradi i u aprilu ili maju. Lično sam čuo i da dolazi „Pežo“, pa čak i SEAT - kaže Mihajlović.

- Pred izbore čujemo razne priče od toga da država hoće da stane iza fabrike do toga da Kragujevac treba da postane centar automobilske industrije. To su lepe ideje, ali ne vidimo konkretne rezultate. Dosad smo imali i Briklina i Tupanjca i Pokrajca, a dolazili su nam neki i u pocepanim kaputima. Sada su stigli nešto ozbiljniji potencijalni investitori. Nadamo se da će ipak od toga biti neke koristi - kaže Mihajlović.



Izvor : www.rts.co.yu

U fabrici automobila u Kalugi krajem iduće godine bi trebalo da počne izrada 'narodnog' automobila zasnovanog na modelu 'polo', specijalno namenjenog ruskom tžištu, najavio je potpredsednik nemačkog 'Folksvagena' Ulrih Hakenberg.
Cena modela s motorom od 1,4 i 1,6 litara ne bi trebalo da prelazi 10.000 dolara, rekao je Hakenberg, ne otkrivajući ostale performanse automobila. On je dodao da će fabrika u Kalugi, čiji su kapaciteti projektovani za 150.000 vozila, proizvoditi 75.000 'narodnih' automobila godišnje. Ukoliko 'Folksvagen' realizuje najavljene planove, njegov model praktično neće imati konkurenciju u Rusiji jer automobili iste klase drugih proizvođača imaju veću cenu.
'Narodni' automobil 'Folksvagena' biće konkurencija za modele kao što su 'lada samara' i 'logan'.
Planovi drugih stranih proizvođača automobila u Rusiji koji su najavili proizvodnju jeftinih automobila su daleko od realizacije, prenela je ruska agencija Itar-Tas.
Direktor istočnoevropskog predstavništva 'Nisan' Topi Sajto nije isključio mogućnost da se kapaciteti fabrike u Sankt Peterburgu prošire za potrebe proizvodnje 'narodnog' automobila. Ta fabrika, kapaciteta 50.000 vozila godišnje, treba da počne s radom 2009. godine.
Direktor 'Tojote' Kacuaki Vatanbe je pre godinu dana obelodanio da koncern radi na 'narodnom' automobilu za tržišta Rusije, Brazila, Indije i Kine, ali odluka o proizvodnji još nije doneta.



San Storm iz Indije

9 Apr 2008 - 01:19 Vesti Link

Promocijom Tate Nano (najjeftinijeg automobila na svetu), kao i kupovinom Jaguara i Land Rovera od strane Tate Motors, indijska auto industrija se našla u žiži interesovanja javnosti, a priliku da upoznaju još jednu auto kompaniju iz Indije imaće u julu ove godine posetioci salona automobila u Londonu (2008 London Motor Show). Tada će naime San Motors Britancima predstaviti svoj mali kabriolet San Storm, koga pokreće Renaultov 1,2 litarski četvorocilindrični motor sa 60KS (u paru sa petostepenim manuelnim menjačem). To je dovoljno da ovaj, samo 760 kg težak i 354 cm dugačak dvosed, postigne najveću brzinu od 152 km/h, a da do 100 km/h ubrza za 13 sekundi. Najavljuje se cena od oko 10.000 funti ili nešto preko 12.600 evra.