
Iz Amerike stižu vesti o izuzetnom zanimanju tamošnjih kupaca za Smart ForTwo, čija prodaja u SAD-u je inače počela tek pre nekoliko meseci. Kako kaže Roger Penske (prvi čovek kompanije Penske Automotive Group koja je zadužena za prodaju ovog malog automobila u SAD-u), prodaja je tolika da on ne očekuje da će isporuke moći da prate potražnju američkih kupaca. Naime, za Amerikance je ove godine predviđeno 25.000 Smartova, ali Penske tvrdi da bi lako mogao da proda čak 40.000 primeraka, dakle 15.000 više nego što će ih dobiti u 2008. godini. Penske takođe napominje da se američki kupci odlučuju da svoj primerak Smarta opreme dodatnom opremom u prosečnoj vrednosti od oko 1600 dolara (15% cene automobila) i da niko ne kupuje Smart zbog toga što je jeftin, već zbog njegove praktičnosti u gradu i ekonomičnosti.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Prodaja srpske fabrike automobila "Zastava" nailazi na različito
interesovanje u svetu automobilske industrije, pri čemu, recimo,
"Folksvagen" (Volkswagen) razmišlja o montaži svojih vozila u Srbiji,
radi čega je jedna delegacija tog nemačkog koncerna uoči Uskrsa posetila
montažne objekte fabrike u Kragujevcu, koju srpska država namerava da
privatizuje, objavio je ekonomski dnevnik "Handelsblat"
(Handelsblatt). Na pitanje tog nemačkog lista jedan predstavnik
"Folksvagena" je odgovorio da (u vezi 'Zastave' jos ništa nije
odlučeno, citirajući njegove reči: "Još ćemo sve proveriti".
Iz krugova bliskih "Folksvagenu" može se čuti da su proizvodni pogoni
zastareli, tako da bi "to bilo poput nove investicije", rekao je
jedan direktor te najveće nemačke automobilske kuće povodom mogućeg preuzimanja
"Zastave".
Cena bi mogla da iznosi nekoliko stotina miliona evra, navodi
"Handelsblat" ističući da je prošle godine taj nemački koncern prodao
u Srbiji 8.037 automobila marke "Folksvagen", "Škoda",
"Seat" i "Audi", pri čemu je u Srbiji prodato ukupno 52.000
automobila.
"Srpsko tržište sa 7,5 miliona stanovnika i godišnjom prodajom oko 50.000
automobila ne može zaista da podstakne visoke investicije", rekao je za
"Handelsblat" stručnjak za automobile Ferdinand Dudenhofer.
Jedinu vrednost on vidi u pristupu ruskom tržištu. "Ako Srbi mogu da budu
prisutni bez carina na ruskom tržištu, onda imaju konkurentsku prednost koju
nijedna od 27 članica EU ne može da ostvari", istakao je Dudenhofer.
U poređenju s tim Rumunija, koja je omiljena zemlja za proizvodnju, ostaje
neinteresantna, navodi dnevnik ukazujući da bi Srbija u tom slučaju svoj
sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom morala da proširi i na automobile.
"Devedeset odsto robe podleže slobodnoj trgovini, ali ne i
automobili", kaže jedan predstavnik nemačke ambasade u Beogradu za taj
list.
S obzirom na zasićena tržišta na Zapadu automobilski koncerni beleže rast na
istoku kontinenta, pre svega u Rusiji.
"Folksvagen" je prošlog decembra otvorio fabriku u blizini Moskve,
"Reno" je potpisao u martu sporazum o saradnji sa ruskim proizvođacem
automobila "Avtovazom", dok je "Dženeral motors" prošle
sedmice potpisao ugovor u Uzbekistanu.
Nasuprot interesovanju "Folksvagena", piše ovaj dnevnik, američki
automobilski koncern "Dženeral motors", navodno, kategorički odbacuje
mogućnost kupovine "Zastave".
"Nemamo nameru da kupimo fabriku", kaže jedan evropski predstavnik
"Dženeral motorsa", a citira "Handelsblat" navodeći da od
septembra "Zastava" proizvodi po licenci "opel astru" za
srpsko tržište, a da bi do 2012. godine u Kragujevcu trebalo da se montira
10.000 automobila godišnje.
List predočava svojim čitaocima da je vlasnik "Zastave" srpska država
koja želi da proda 98,8 odsto svog vlasništva, a ponude moraju da se predaju do
15. aprila, pri čemu u obzir dolaze samo proizvođači automobila, ili finansijski
snažni investitori.
Interesovanje su, prema navodima nemačkog dnevnika, pokazali "Dženeral
motors", "Fijat", Ford", indijski proizvođač automobila
"Tata" i njegov kineski konkurent FAW.
"Zastava" je poznata po modelu "jugo", navodi se u tekstu i
ukazuje da je na vrhuncu uspeha krajem osamdesetih godina sa trake godišnje
silazilo 200.000 vozila.
Podsećajući da još od pedesetih godina prošlog veka "Zastava"
sarađuje sa italijanskim proizvođačem "Fijatom" (Fiat), list navodi
da se u Srbiji sada proizvodi "fijat punto" koji se kao "zastava
10" izvozi u Rusiju, pri čemu je sa stanovišta države "Fijat"
idealan kupac.
"Handelsblat" navodi da su sukobi u bivšoj Jugoslaviji tokom
devdesetih godina teško pogodili fabriku u Kragujevcu u kojoj je prošle godine
4.000 radnika proizvelo samo 25.000 automobila.

Francuski Peugeot je juče saopštio da je za manje od dve godine (tačnije od aprila 2006. godine) kupce već našlo milion primeraka njihovog uspešnog modela 207, koji se inače prodaje u preko 100 zemalja sveta. Samo u protekloj 2007. godini prodato je 521.000 komada ovog automobila (20.000 više nego što je planirano), a najviše 207-ica je naravno prodato na Starom kontinentu.

U francuskoj PSA grupaciji (Peugeot i Citroen) razmatraju mogućnost razvoja novog SUV modela, i to opet na bazi jednog Mitsubishija. Naime, posle Peugeota 4007 i Citroena C-Crosser (koji su francuska braća Mitsubishijevog Outlandera), Mitsubishi sada planira serijsku verziju svog kompaktnog SUV automobila Concept-cX (predstavljenog prošle godine na salonu u Frankfurtu), koji će, prema neimenovanim izvorima, verovatno dobiti i varijante sa oznakama Peugeota i Citroena (naravno, ovi potonji će se vizuelno delimično razlikovati u odnosu na japanski original). Inače, Concept-cX koristi novi, visoko efikasni 1,8 litarski turbo-dizel motor (sa 136KS i 280Nm obrtnog momenta), koji zadovoljava Euro5 norme. Takođe, Concept-cX ima ugrađenu i novu Mitsubishijevu SST transmisiju (Sport Shift Transmission), drugim rečima menjač sa duplim kvačilom, kakav smo već videli kod modela VW grupacije. Naravno, pogon je na sva četiri točka, a radi se o elektronski kontrolisanom 4WD sistemu, koji snagu prenosi na 19-inčne točkove (gume 225/45R19) i koji je zaslužan za odličnu upravljivost i izuzetnu stabilnost po svim vrstama podloge. Concept-cX je dugačak 4100 mm, širok 1755 mm, visok 1555 mm, pa svojim kompaktnim dimenzijama omogućava lako manevrisanje kroz gradske gužve, čemu doprinosi i odlična preglednost za vozača, uslovljena visokom pozicijom sedenja. Serijski Concept-cX će se proizvoditi od početka sledeće godine u Mitsubishijevoj fabrici Okazaki u Japanu, gde se već proizvodi Outlander.

Izvor : www.blic.co.yu
Pred raspisivanje tendera za privatizaciju „Zastava automobila“, spisak od
deset kompanija koje su pokazale interesovanje za njenu kupovinu sveden je na
tri imena. Kako je za „Blic nedelje“ izjavio predsednik Samostalnog sindikata
Zoran Mihajlović, glavni kandidati su američki „Dženeral motors“, austrijski
„Magna Štajer“ i kineska kompanija FAW. Svi su spremni da u razvoj i modernizaciju pogona u Kragujevcu ulože
najmanje 300 miliona evra i da zadrže svih preostalih 3.900 radnika.
- Pre dva dana dolazili su iz austrijskog „Magna Štajera“. Ono što mi znamo je
da ta firma ima jak konstrukcijski biro i da se bavi sklapanjem modela
automobila najpoznatijih kompanija. Godišnje sa montažnih traka ove firme siđe
500.000 vozila marke „folksvagen“, „audi“ i drugih. Oni nemaju dovoljno
kapaciteta da ispune sve zahteve partnera, i zato su željni da deo proizvodnje
premeste u Kragujevac - kaže Mihajlović.
Kineska kompanija FAW, koja takođe merka „Zastavu“, prošle je godine proizvela
1,5 miliona vozila. Ima 130.000 radnika, a interes za srpsku fabriku nagoveštava
najava pomoćnika direktora Ksu Jaguanga da se traži pogon za montažu novog
modela „hepi“. Prototip tog gradskog automobila, sa kojim Kinezi žele da se
probiju na tržište Evrope, već je na ispitivanjima u Italiji, a trebalo bi u
prodaji da košta manje od 4.000 evra.
Prema rečima ministra ekonomije Mlađana Dinkića na zahtev investitora
podnošenje ponuda za „Zastavu“ odloženo je za septembar. Postoji mogućnost da
bude uloženo 300 miliona evra, a zainteresovane su četvrta i peta najveća
automobilska kompanija na svetu, precizirao je ministar Dinkić.

Iako su to mnogi priželjkivali, prema poslednjim vestima Audi ipak ne namerava da pokrene serijsku proizvodnju svog atraktivnog koncept automobila R8 V12 TDI, koji je nedavno prikazan javnosti na salonima automobila u Detroitu i Ženevi. To ipak ne znači da Audi R8 neće dobiti i svoju dizel verziju, jer je u planu ugradnja 4,2 litarskog V8 TDI dizelaša, koji u SUV modelu Q7 razvija 240kW/326KS i 760Nm obrtnog momenta. Za podsećanje, Audi R8 V12 TDI ima 6,0 litarski V12 TDI dizel agregat koji raspolaže sa 368kW/500KS i 1000Nm obrtnog momenta (pri samo 1750 o/min.), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,2 sekunde, a maksimalna brzina je preko 300 km/h (motor je inače uparen sa menuelnim šestostepenim menjačem i već zadovoljava buduće Euro 6 norme, koji stupaju na snagu 2014. godine). R8 V12 TDI ima naravno quattro pogon na sva četiri točka, a snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60, u korist zadnje osovine.

Na salonu u New Yorku je juče objavljeno ko je dobitnik priznanja Svetski automobil godine (World Car of the Year – WCOTY). Kao što se vidi iz naslova, za 2008. godinu to je nova Mazda2, na nekim tržištima poznata i kao Mazda Demio (Svetski automobil godine inače bira stručni žiri sastavljen od 47 novinara iz 24 zemlje). Mazda2 je ovu prestižnu titulu osvojila u konkurenciji sa još 38 automobila, ispred Forda Mondea na drugom i Mercedesa C klase na trećem mestu. Da podsetimo da je pobednik prošle godine bio Lexus LS460, 2006. godine to je bio BMW serije 3, a 2005. titulu je osvojio Audi A6. Nagrade ovog žirija su ove godine dobili još Audi R8, i to za najbolji dizajn godine (World Car Design of the Year) i najbolji sportski automobil godine (World Performance Car of the Year), dok je nagradu za ekologiju World Green Car of the Year osvojio BMW 118d sa Efficient Dynamics tehnologijom.

Izvor : www.danas.co.yu
Delegacija Folksvagena, najvećeg
proizvođača putničkih vozila u Evropi posetila je juče Zastavu gde je sa
poslovodstvom kragujevačke fabrike i nadležnima u Ministarstvu ekonomije iza
zatvorenih vrata razgovarala o predstojećoj privatizaciji Fabrike automobila.
Posle upoznavanja sa uslovima tendera predstavnicima Folksvagena, saznaje
Danas, predstavljeni su proizvodni potencijali pogona (karoserija, lakirnica i
montaža), ali i mehanička obrada i preseraj.
Ovom posetom razrešena je misterija ko se krije iza
"jedne velike evropske kompanije koja je zainteresovana za kupovinu
Zastavine fabrike automobila". Misterija je bila utoliko veća ako se zna
da je Zastava u međuvremenu ponovo uspostavila saradnju sa Fijatom, ali i sa
Dženeral motorsom (preko Opela) kao i da će tokom godine u Zastavi početi da se
proizvodi Opelov model "astra klasik". Bilo je kontakata i sa Tojotom
i još nekim japanskim firmama, kao i sa Fordom, ali je ta američka kompanija
nedavno kupila jednu firmu u Rumuniji i time odustala od dolaska u Kragujevac.
Na Mercedes, Audi i slične kompanije niko nije ni pomišljao pošto je reč o
firmama koje uglavnom proizvode vozila više klase.
S druge strane, ni Folksvagena se niko nije setio
verovatno zbog izjave ministra Dinkića da je već o "velikoj svetskoj
kompaniji koja nikada nije bila zainteresovana za Zastavu". To, međutim,
nije tačno s obzirom na to da je Folksvagen, krajem 80-ih prošloga veka,
privučen Zastavinim "poslom stoleća" (izvoz "juga" u
Ameriku) bio zainteresovan za Zastavu. Folksvagen je tih godina bio spreman da
od Zastave načini ono što je nešto docnije učinio sa češkom Škodom. U toj
nameri, međutim, nije uspeo, pošto je tadašnje poslovodstvo Zastave pregovaralo
sa Fijatom i o formiranju zajedničke kompanije u Kragujevcu. Folksvagen je zato
odlučio da ode u Češku gde je od Škode uspeo da napravi respektabilnog
proizvođača automobila. Zastava i Fijat nikada nisu formirali zajedničku
kompaniju jer je taj poslovni poduhvat na samom startu osujećen međunarodnim
sankcijama SR Jugoslaviji. Ovoga puta odluka o eventualnom partnerstvu između
Folksvagena i Zastave, neće zavisiti od stava poslovodstva Zastave, već
isključivo od procene menadžmenta Folksvagena da li se isplati prihvatiti
tenderske uslove prodaje Fabrike automobila.
Z. Radovanović

Izvor : www.tanjug.co.yu
Prodaja novih automobila u
SAD i Japanu, najvećim tržištima vozila na svetu, ove godine će zabeležiti
značajniji pad zbog visoke cene goriva, smanjenja potrošačkog poverenja i problema
sa kojima se suočavaju sami proizvođači, procenjuju stručnjaci.
U SAD će prodaja automobila i lakih kamiona drastično pasti u 2008. godini,
procenilo je odeljenje agencije "J.D.Pauer" koje prati kretanja u atomobilskoj
indutsriji.
Procenjuje se da će prodaja lakih vozila u SAD pasti na 14,95 miliona u ovoj
godini, u poređenju s ranijim predviđanjima od 15,7 miliona jedinica. Najnovija
procena nudi mnogo lošiju prognozu od one koju je objavila većina proizvođača
vozila za 2008. godinu.
"J.D. Pauer" sugeriše da bi američke kompanije mogle da smanje
proizvodnju i troškove mnogo oštrije nego što su to ranije planirale.
Izvšni direktor filijale "J.D. Pauer" za predviđanja u automobilskoj
industriji Džef Ssuster smatra da glavne uzroke manje prodaje u SAD treba
tražiti u padu potrošačkog poverenja i potrošnje, kao i u poremećajima na finansijskom
i ekonomskom tržištu.
Udruženje japanskih proizvođača automobila (JAMA) danas je saopštilo da će
prodaja novih vozila u Japanu u fiskalnoj 2008. godini pasti 0,6 odsto u odnosu
na prethodnu godinu, na 5,3 miliona vozila, zbog visoke cene goriva i usporene
stope privrednog rasta. To bi bio najniži nivo u poslednjih 26 godina.
Prodaja mini vozila, s motorom od 660 kubika ili manje, smanjiće se u ovoj
godini 0,6 odsto, na oko 1,9 miliona jedinica, a isporuke većih vozila pašće
0,5 odsto, na 3,4 miliona komada, prema toj proceni.
Prodaja kamiona porašće u tom periodu 5,3 odsto, na 866.000 jedinica, a
isporuke autobusa pašće 1,9 odsto, na 1.100 komada, procenjuje JAMA.

Na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi, japanski Nissan je evropskoj publici predstavio novu verziju svog SUV modela Murano, ali je i dalje u njegovoj ponudi samo benzinski motor (3,5 litarski V6). Upravo je nedostatak dizel agregata jedan od glavnih razloga izostanka nekog većeg prodajnog uspeha ovog modela na Starom kontinentu, pa ne čudi najava da se za dve godine sprema ugradnja Renaultovog dizel motora u Murano. Radi se inače o 3,0 litarskom V6 dCi dizelašu, koga su Francuzi premijerno predstavili u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu pod poklopcem konceptne Renault Lagune Coupe (zavisno od verzije, pomenuti motor razvija od 170 do 195kW ili 230 do 265KS i 450Nm do 550Nm obrtnog momenta).

Nissan je saopštio da je i u Kini lansirao svoj kompaktni crossover model Qashqai, mada je ovaj automobil u najmnogoljudnijoj zemlji poneo novo ime – Xiaoke (na kineskom "nomad"). Xiaoke će proizvoditi Dongfeng Motor, Nissanov kineski partner koji već proizvodi Nissanove modele Livina Geniss, Livina, Sylphy i Tiida. Za pogon kineskog Qashqaija je izabran 2,0 litarski agregat sa 137KS, a nudiće se u paru sa kontinualnom CVT ili šestostepenom manuelnom transmisijom (u ponudi će biti verzije sa 2WD i 4WD varijanta sa integralnim pogonom). Nissan planira da Kinezima proda više od 3000 primeraka modela Xiaoke mesečno, i to po cenama koje se kreću u rasponu od 23.600 do 30.100 američkih dolara.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Automobil godine je "pežo 308", koji je istovremeno i najbolje
ekološko vozilo 2008. godine u Srbiji, odluka je novinara 37 redakcija.
Po toj odluci je glavni i odgovorni urednik dnevnog ekonomskog lista
"Pregled" uručio danas na Beogradskom sajmu predstavnicima kompanije
"Verano motors" priznanje za "pežo 308".
U tradicionalnom izboru u kojem je, u organizaciji "Privrednog
pregleda" učestvovalo 39 novinara, priznanje su dobili i
"Tojota" za najbolje terensko SUV vozilo godine - lend kruzer V8 i
"Delta auto" za najbolje redizajnirano vozilo "fiat 500."
"Pežo 308" poseduje osobine koje vozačima pružaju veću sigurnost u
vožnji, a direktor marketinga "Verana" je ukazao da je vozilo ušlo u
Ginisovu knjigu rekorda zbog minimalne potrošnje goriva od 3,61 litar na 100
kilometara, što je potvrđeno na testu u Australiji.
Konstruktori su posvetili veliku pažnju zaštiti životne sredine, pošto
smanjenje efekta staklene bašte usled emisije gasova predstavlja jedan od prioriteta
za francusku kompaniju.
Model se proizvodi u nekoliko varijanti, sa troja i petoro vrata, pet nivoa
završne obrade i 12 boja, a biće ponuđen u šest varijanti takozvanog
"learn burn" motora, uključujući tri benzinska motora, koji su
nastali u okviru parterstva sa BMW-om i tri HDI motora.
U januaru ove godine na tržištu se našao "1.6 HDI" motor sa 110
konjskih snaga sa filterom za čestice iz vazduha, pa je "308" prva
limuzina koja emituje manje od 120 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Najbolje SUV vozilo "Tojotin" lend kruzer V8, opremljen je sistemom
za zaključavanje, koji omogućuje da se kola sama otključaju kad im se vlasnik
približi, a za pokretanje motora dovoljno je pritisnuti jedno dugme, a sve to
je omogućeno uz pomoć odgovarajuće kartice.
Kada je u pitanju najbolje redizajnirano vozilo "fiat 500" prvi put
je vozilo, dugo jedva nešto više od 3,5 metra, dobilo pet zvezdica za nivo
bezbednosti. Taj mali automobil ima sedam važdušnih jastuka kao standardnu
opremu, a to je i jedini superkompaktni auto sa jastukom za kolena za vozače.

Posle rešenih problema sa menjačem i vazdušnim jastukom, juče je konačno i zvanično počela serijska proizvodnja Tesle Roadster, sportskog automobila na elektro pogon, predstavljenog inače još pre dve godine. Plan je da u početku fabriku napusti do pet automobila nedeljno, a početkom naredne godine proizvodnja će porasti na više od 100 komada mesečno. Treba reći da je celokupna ovogodišnja proizvodnja već prodata (radi se seriji od 600 komada), ali svi zainteresovani kupci već sada mogu izvršiti rezervaciju za automobile koji će biti proizvedeni 2009. godine. Inače, u ovoj kompaniji se nadaju da će 2010. godine dopuniti svoju paletu i drugim automobilom na elekto pogon, tačnije sportskom limuzinom za pet putnika.

Dok britanski luksuzni proizvođači Rolls-Royce i Bentley obaraju rekorde u prodaji, nemački Maybach grca u problemima, pa se proteklih dana na internetu mogu pronaći i informacije da Mercedes čak razmišlja o ukidanju ove svoje luksuzne marke. Tako je izvršni direktor Daimlera, Dieter Zetsche, odlučio da ne odobri planove za razvoj novih ili zamenu postojećih modela, a imajući u vidu da je prošlogodišnjom prodajom od 146 primeraka Maybacha postignuto samo 10% prvobitno planirane prodaje, kraj je možda bliži nego što se čini. Po Zetscheu, to su i više nego dobri razlozi da se odustane od dalje avanture sa Maybachom, pre nego što se situacija još više pogorša. Za sada još nije doneta definitivna odluka o budućnosti Maybacha, mada je Zetsche dodao da bi moglo proći i dve godine do pojave nekog novog modela, naravno pod uslovom da za to stigne odobrenje uprave samog Daimlera. Inače, poslednji novitet koji je Maybach lansirao, jeste ova Landaulet verzija modela 62.

Izvor : www.novosti.co.yu
Gotovo tri četvrtine domaćinstava u Srbiji poseduje
automobil, a više od polovine vozi kola starija od 15 godina. Trećina vlasnika
vozi „Zastavine“ modele, za njima slede „Opelova“ i „Folksvagenova“ vozila. Više
od četvrtine vozača izjavilo je da želi da kupi novi automobil u sledeće dve
godine.
Prema rezultatima istraživanja agencije „Sinovejt“ i magazina „Vrele gume“,
koje je rađeno telefonskim putem na uzorku od 600 ispitanika, starosti između
18 i 65 godina, na putevima Srbije najviše ima „jugo korala“. Od „Opelovih“
vozila najmasovniji je „kadet“, dok među „Folksvagenovim“ četvorotočkašima
najviše ima „golfa 2“. Jedan auto ima 76 odsto anketiranih, dva vozila 21
procenat, dok svega tri odsto poseduje tri i više.
- Automobile koji nisu stariji od godinu dana ima svega
četiri odsto ispitanika, dok gotovo 30 odsto poseduje vozila koja su stara od
jedne do 10 godina - kaže Sanja Prvulović, istraživač agencije „Sinovejt“. -
Svega nešto više od četvrtine anketiranih namerava da kupi auto u sledeće dve
godine. O kupovini novih automobila razmišlja 39 odsto, dok bi se 47 procenata
odlučilo za polovno vozilo. To su većinom visokoobrazovani muškarci do 30
godina starosti, koji imaju porodicu i primanja veća od 32.000 dinara. Svi bi
najviše želeli neki od modela „Folksvagena“, „Opela“ ili „Pežoa“.
Najveći broj potencijalnih kupaca spreman je da za nov auto plati od 6.000 do
10.000 evra, dok bi za polovno vozilo „izbrojali“ od 2.000 do 4.000 evra. Mnogi
imaju i nerealna očekivanja, jer za sumu od 4.000 do 6.000 evra žele novi
„opel“.
U zemljama u okruženju stvari su nešto drugačije. Čak 89 odsto domaćinstava u
Hrvatskoj ima automobil. Istraživanje je pokazalo da je vozni park ove zemlje
znatno mlađi, sa svega 12 odsto vozila starijih od 15 godina, a da su
najpopularniji modeli „opela“, „folksvagena“, „fijata“ i „renoa“.
PROŠLE godine u Srbiji prodato je više od 56.000 novih automobila, što je za 18
odsto više nego u 2006. godini. Najviše je prodato „Zzastavinih“ vozila, slede
„Opel“, „Folksvagen“, „Škoda“, „Pežo“... Prodaja modela „opel astra klasik 2“
povećana je prošle jeseni posle ukidanja carine na ovo vozilo.