home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Fiat Ritmo se vraća ali samo u Australiju. Naime, italijanski proizvođač je odlučio da svoj novi model Bravo u toj zemlji komercijalizuje pod starim-novim imenom Ritmo (na slici zvaničan logo), koje je Fiat već koristio tokom sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog veka za svog tadašnjeg predstavnika u nižoj srednjoj klasi. Novi Ritmo će biti izložen na salonu automobila u Melburnu (Melbourne Motor Show) koji se za publiku otvara 29. februara 2008., a tada će biti poznate i njegove cene (prodaja u Australiji inače počinje u martu ove godine). Paletu motora čine 1,9 litarski Multijet turbo-dizel sa 110kW/150KS i 305Nm, kao i 1,4 litarski T-JET turbo benzinac sa takođe 110kW/150KS (ali sa 206Nm). Oba motora mogu da se dobiju ili sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili sa automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni. U standardnoj opremi se nalaze cruise control, aluminjumski točkovi, klima uređaj, elektronska kontrola stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka.





Honda je danas objavila nekoliko tzv. teaser slika koje prikazuju par detalja potpuno novog Accorda, čija će zvanična premijera biti održana 4. marta ove godine na salonu automobila u Ženevi. Japanska kompanija je inače još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu sa studijom Accord Tourer Concept (slika 3 i 4) nagovestila kako će izgledati buduća generacija Accorda, koja na tržištu startuje sredinom 2008. godine. Sudeći prema toj studiji i ovim današnjim slikama, novi Accord imaće još atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa nedavno predstavljenim američkim Accordom), ali će zadržati i visok stepen svestranosti i praktičnosti (bar što se tiče Tourer, odnosno karavan verzije). Potpuno novi Accord pokretaće dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2,0 i 2,4 litra, kao i novi 2,2 litarski i-DTEC dizelaš. U poređenju sa aktuelnom Accordovom paletom motora, novi agregati imaće više snage, ali će im emisija CO2 i potrošnja goriva biti značajno umanjena (svi zadovoljavaju Euro5 standarde). Osim novih motora, Honda najavljuje da će se novi Accord odlikovati širim tragom točkova, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika.



Iako je zanimanje za Maybach daleko manje nego što bi to želeli u fabrici (prošle godine plasirano je 400 komada), Daimler AG je ipak odlučio da pokrene proizvodnju modela Maybach 62 S Landaulet, koga su prvo videli posetioci salona "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (u novembru prošle godine), a ovih dana je izložen i na salonu automobila u Detroitu. Proizvodnja inače treba da počne tokom ove godine, mada tačan datum i planirana količina proizvedenih automobila još nisu saopšteni (ranije se nezvanično govorilo o seriji od samo 20 komada). Kako bilo, osnovna cena za ovaj ultraluksuzni polukabriolet će iznositi oko 800.000 evra (1,19 miliona dolara). Maybach 62 S Landaulet se inače bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil na slikama je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovaj model. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach 62 S Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju).

 



Izvor : www.blic.co.yu

Kragujevačka fabrika ''Zastava automobili'' dogovorila je isporuku 480 automobila ''zastava 128'' u rasklopljenom stanju i rezervenih delova fabrici ''El Nasko'' iz Egipta u ukupnoj vrednosti od oko dva miliona evra, saopštila je informativna služba ''Zastave''. U Fabrici automobila u toku je proizvodnja tih automobila koji će partneru iz severnoafričke zemlje biti isporučeni početkom marta. Egipatska firma "El Nasko" dugogodišnji je "Zastavin" partner, koji u Kairu montira kragujevačko vozilo poznatije kao "osmica". U saopštenju se naglašava da je egipatski partner najavio nameru da u ovoj godini mesečno uvozi po 240 automobila "zastava 128", o čemu će predstavnici dveju fabrika uskoro razgovarati.
Zanimljivo je da je "Zastava 128" najpopularnije i najprodavanije vozilo u Egiptu, na čijem sklapanju radi čak 15 tamošnjih firmi. U "Zastavi" se proizvodi oko 60 odsto delova za taj automobil, koji se potom isporučuju egipatskoj firmi. Egipćani su osvojili proizvodnju guma, prednjih i zadnjih branika, šoferšajbni, stakla, kostura za sedišta, a imaju i lakirnicu.



Dok obični smrtnici mogu da nabave Fiat 500 sa najviše 100KS (bar dok ne stignu snažnije Abarth varijante), Ferrarijev vozač Formule 1, Brazilac Felipe Massa, od italijanske fabrike je juče u Monte Karlu dobio na poklon ekskluzivni Fiat 500, koga pokreće 1,4 litarski benzinac sa 120 konja. Za motor se inače pobrinuo FPT (Fiat Powertrain Technologies), Fiatova divizija odgovorna za dizajn, istraživanje, razvoj i proizvodnju motora namenjenih trkama, kao i motora za modele iz limitiranih serija. Sem snažnijeg motora, Massin Fiat 500 raspolaže i sa par unikatnih detalja, Pearl White bisernom bojom karoserije, interijerom u braon Cordura boji, crvenim kočionim klještima, Skydome električnim panoramskim krovom i aluminijumskim točkovima od 16 inča. 



Britanski JATO Dynamics (prati proizvodnju i prodaju automobila u 45 zemalja sveta) je objavio definitivne rezultate prodaje automobila u Evropi za 2007. godinu. Prema tim podacima, nemački Volkswagen je prodao najviše vozila na Starom kontinentu, odnosno 1.607.750 automobila, drugi je Opel sa plasiranih 1.323.076 automobila, a treći Ford sa 1.287.182 vozila (četvrti je inače Renault, a peti Peugeot). Najprodavaniji model u Evropi tokom 2007. godine je Peugeotov 207, koji je našao 437.505 kupaca, drugi je Volkswagen Golf (435.055), a treći Ford Focus (406.667). Među prvih 10 se nalaze još Opel/Vauxhall Corsa (402.173), Opel/Vauxhall Astra (402.044), Renault Clio (382.041), Fiat Punto (377.989), Ford Fiesta (355.933), Volkswagen Passat (300.566) i BMW serije 3 (295.312).

 



MCE MC1

22 Jan 2008 - 00:44 Vesti Link

 

 

 

 

Ovo na renderinzima je novi superautomobil MCE MC1, čija će serijska proizvodnja (ako sve bude teklo po planu) početi 2011. godine, i to u Velikoj Britaniji. MC1 je inače plod saradnje dve firme za inžinjering i dizajn, tačnije C2P Automotive i MotorCity Europe, a pokretaće ga centralno smešten V10 agregat sa 600 konja. Dizajn potpisuje David Hilton, koji je bio zadužen i za izgled Fordovih modela Focus RS i S-Max. Rezultat njegovog rada je automobil kraći od Lamborghinija Murcielago LP640 (ali i viši za nekih 15 mm), sa karoserijom od karbon fibera, točkovima od 20 (napred) odnosno 21 inča (nazad), vertikalnim zadnjim svetlima, centralno smeštenim dvostrukim završecima izduvnog sistema i vratima koja se otvaraju poput makaza.

 



Na Barrett-Jackson aukciji održanoj pre neki dan u Americi, prodat je prvi primerak nove Corvette ZR1, za koju je američki milioner Dave Ressler platio tačno milion dolara, odnosno oko 900.000 dolara više nego što će biti cena ovog automobila kada se uskoro i zvanično pojavi u prodaji! Dave Ressler je inače pre nekoliko godina na Barrett-Jackson aukciji kupio i najstariju Corvettu iz 1953. godine, i to za istu ovu sumu. Sem prve Corvette ZR1, na ovogodišnjoj aukciji je prodat i prvi serijski primerak novog Dodge Challengera SRT8, za koga je kupac platio 400.000 dolara (serijski primerak koji će biti predstavljen u februaru na salonu u Čikagu će inače koštati 37.995 dolara). O Corvetti ZR1 možete više pročitati OVDE.



Toyota Motor Europe je saopštila da je u Evropi tokom prošle godine ukupno prodato rekordnih 1.238.638 automobila sa znakom Toyote i Lexusa, što predstavlja rast od 10% u odnosu na 2006. godinu (čime je njen udeo na evropskom tržištu dostigao 5,6%). Ovo je istovremeno već 11. put zaredom da japanska kompanija obara sopstveni prodajni rekord na Starom kontinentu. Sama Toyota je inače za 12 meseci 2007. godine uspela da Evropljanima proda 1.184.828 automobila (+10%), dok je Lexus našao 53.810 kupaca (+7%). U 2007. godini Toyota Motor Europe je u svojim  fabrikama u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Češkoj, Turskoj i Poljskoj proizvela 806.890 automobila, 868.948 motora i 583.493 menjača (drugim rečima, dve trećine svih prodatih Toyota u Evropi je i proizvedeno u Evropi). Najprodavaniji Toyotin model je i dalje Yaris (prodato 266.461 primeraka, rast od 6%), dok se kod Lexusa najviše kupaca odlučilo za model IS (21.625 komada). Toyota je prodala i 32.171 primeraka hibridnog Priusa (+41%), a kod Lexusa hibridni modeli čine čak 31% ukupne prodaje te marke. Inače, Toyota Motor Europe planira povećanje prodaje u 2008. za oko 5 odsto.



Rumunska Dacia je tokom prošle 2007. godine uspela da proda preko 230.000 svojih vozila, tačnije 230.473, što u odnosu na 2006. predstavlja rast od 17,4%. Na domaćem, rumunskom tržištu prodato je 102.062 automobila (95.212 putničkih i 6850 privrednih vozila), a u izvoz je otišlo 128.411 primeraka (izvoz je inače bio za 44,3% veći nego 2006. godine). Najveći deo je izvezen u Francusku (32.688 komada), sledi Nemačka sa 17.031 (+174,1% !), pa Ukrajina (9350), Alžir (9089), Turska (8907), Španija (7734), Italija (4971) itd. Tokom 2007. ponuda Dacije je inače proširena novim modelima Logan Van i Logan Pick-up i jačim 1,5 litarskim dCi dizel motorom od 85KS, a ove godine očekuje se i početak prodaje Dacijine verzije modela Sandero, koji je već predstavljen u Južnoj Americi pod značkom Renaulta (na drugoj slici).




Honda je saopštila da je tokom 2007. godine ostvarila rekordnu prodaju svojih automobila na evropskom tržištu. Tačnije, u protekloj godini Evropljani su kupili 398.960 Hondi, odnosno za 21,5% više nego 2006. Ovo je japanskoj kompaniji već četvrti put zaredom da obara sopstveni rekord u prodaji na Starom kontinentu, a treba reći da su oboreni i prodajni rekordi u 32 od 37 zemalja Evrope. Posebno se ističu Rumunija, Ukrajina i Rusija, gde je prodaja više nego duplirana, zatim Švedska (+60%), Norveška (+55%), Francuska, Grčka i Poljska sa rastom od oko 30 odsto i Španija, Holandija i Danska sa porastom od preko 20%. Za ovako dobre prodajne rezultate Honde u Evropi najviše zasluga pripada modelima Civic i CR-V. Civic je naime plasiran u 160.082 primerka (+41,7%), a CR-V u rekordnih 90.562 (+77,3%). Honda je u Evropi takođe prodala i 10.515 komada Civica Hybrid, što predstavlja rast od čak 206,6%.



Volvo će već početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (Geneva Motor Show) prikazati serijsku verziju svog koncepta XC60 (na slikama), predstavljenog inače na salonu u Detroitu pre tačno godinu dana. Ovaj novi manji crossover je odgovor švedske marke na konkurentske modele, kao što su Land Rover Freelander, Volkswagen Tiguan, BMW X3, Mercedes GLK i budući Audi Q5. U ovom trenutku naravno još nema zvaničnih podataka koji će motori pokretati XC60, ali prema nekim ranijim informacijama, u paleti agregata će biti četiri benzinca (1,8L, 2,5L turbo, 3,2L i T6) i dva dizelaša (1,8L i 2,3L). Prodaja u Evropi bi trebalo da počne pred sam kraj ove godine (u Americi početkom 2009.), a cene će se kretati od 35.000 pa sve do 70.000 evra.



Novi Fiat 500 je osvojio zaista mnogo nagrada i priznanja u proteklih nekoliko meseci (uključujući i prestižnu titulu evropskog automobila godine 2008.), a najnovija u nizu je titula "2008 Gay car of the year". Prošle godine ovu nagradu je osvojio Alfa Romeo Spider, a 2006. pobednik je bio Aston Martin DB9 Volante. Evo i liste 10 automobila koji su ove godine osvojili najviše poena u ovom izboru:

1.- Fiat 500 (122 poena),  2. -Alfa 8C (83 poena), 3.- Volvo C30 (53 poena), 4.- Aston Martin DBS (42 poena), 5.- Aston Martin V8 Vantage (37 poena), 6.- Audi R8 (30 poena), 7.- Maserati Granturismo (30 poena), 8.- Rolls Royce Drophead coupe (29 poena), 9.- Audi A5 (23 poena), 10.- Renault Twingo (21 poen)



Grupa Fiat je tokom prošle godine u Evropi prodala 1.249.092 automobila, što predstavlja rast od 7,1% u odnosu na 2006., kada je kupce našlo 1.116.067 automobila ove italijanske kompanije (podaci se odnose na zemlje članice EU i EFTA). Grupa Fiat je povećala i svoj udeo na evropskom tržištu, koji sada iznosi 7,8%, dok je 2006. bio 7,4%. Sam Fiat je prošle godine u Evropi prodao 976.981 automobil (+8,8% u odnosu na 2006.), čime je njegov udeo porastao sa 5,7 na 6,1%. Alfa Romeo je plasirao 144.422 svoja automobila (minus od 0,8%), a Lancia 122.054 vozila ili 4,8% više nego 2006. Udeo Alfa Romea na evropskom tržištu je ostao neizmenjen i iznosi 0,9%, dok je udeo Lancije povećan sa 0,7 na 0,8%. Tokom 2007. je inače na teritoriji EU+EFTA zemalja prodato skoro 16 miliona vozila ili za 1,1% više nego 2006. godine. 



Stiže Volkswagen Routan

17 Jan 2008 - 01:06 Vesti Link

Volkswagen je saopštio da će na predstojećem februarskom salonu automobila u Čikagu (Chicago Motor Show) premijerno izložiti svoj novi MPV model za sedam putnika, nazvan Routan (namenjen pre svega američkim kupcima). Ime Routan je inače kovanica od engleske reči "route" (put, ruta) i "an" (ovo "an" Volkswagen dodaje na kraj imena svojih evropskih MPV modela, kao što su Touran, Sharan i Multivan). Volkswagen je Routan (dužine preko 5 metara) razvio zajedno sa američkim Chryslerom LLC, što u praksi znači da se bazira na Chryslerovom modelu Town and Country (u Evropi Voyager), ali će u odnosu na njega Routan naravno dobiti karakteristična dizajnerska obeležja nemačke marke na eksterijeru i interijeru. Routan će se proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Windsoru, gde se već sklapaju Dodge Grand Caravan i pomenuti Chrysler Town and Country. Novi Routan je uz upravo predstavljeni Passat CC (o njemu više OVDE) deo Volkswagenovog plana, koji predviđa da do 2018. godine ove nemačka marka u SAD-u poveća svoju prodaju na 800.000 automobila godišnje.