
Izvor : www.blic.co.yu
Obavezno osiguranje vozila će od 11. avgusta biti skuplje deset procenata. U osiguravajućim društvima kažu da je prvobitni predlog bio da osiguranje poskupi 20 odsto, ali da je u dogovoru sa Narodnom bankom Srbije dogovoreno da se ono prepolovi. Predviđeno je da se posle devet meseci razmatra mogućnost novog poskupljenja.
- Za svaku vrstu osiguranja postoji odgovarajući tarifni sistem, a njime je predviđen odnos premija i štete. Ukoliko šteta prevazilazi premiju, stvaraju se uslovi za povećanje premije, kako se ne bi ugrozio rad osiguravajućih društava - objašnjava za „Blic“ Milomir Milivojević, izvršni direktor „Takovo osiguranja“.
On ističe kako su osiguravajuća društva najpre insistirala da osiguranje
poskupi 20 odsto.
- Međutim, ipak smo se sa Narodnom bankom Srbije dogovorili da to za sada bude
10 procenata, a nakon devetomesečnog perioda bismo videli da li se stvari
popravljaju. Tada bismo odlučili da li je neophodno da pravimo novu korekciju.
Milivojević dodaje da ceo tarifni sistem, inače, ima takozvani bonus i malus,
pri čemu oni koji nemaju prekršaje mogu da ostvare popust, odnosno bonus do 30
procenata, dok malus predstavlja kaznu za jedan ili više prekršaja, pa se
predviđa povećanje premije.
On, međutim, očekuje da se primenom novog zakona o obaveznom osiguranju u
saobraćaju to promeni i da oni koji prave manje prekršaja plaćaju manje.
Cene osiguranja putničkih vozila
snaga motora u KW |
stara cena |
nova cena |
do 22 |
4.821 |
5.303 |
22-33 |
5.759 |
6.334 |
33-44 |
6.704 |
7.374 |
44-55 |
7.649 |
8.413 |
55-66 |
8.588 |
9.446 |
66-84 |
9.848 |
10.832 |
84-110 |
11.732 |
11.849 |
preko 110 |
13.931 |
14.070 |

Konsolidovani italijanski dizajn studio Bertone (trenutno imaju 20 projekata, uključujući rad za auto kompanije iz Evrope i Kine, kao i dizajniranje enterijera za luksuzne jahte, avione i helikoptere) razmišlja da pokrene ograničenu proizvodnju njihovog zanimljivog koncept automobila Bertone BAT 11, prvi put promovisanog u martu ove godine u Ženevi.
Ako naime sve bude išlo po planovima, Italijani će izraditi seriju 25 do 50 primeraka ovog automobila, mada za sada nije poznata ni okvirna cena.
BAT 11 Concept (BAT je skraćeno od Berlinetta
Aerodinamica Tecnica) se inače bazira na Alfinom sportskom modelu 8C
Competizione, dok je inspiracija za njegov zaista zanimljiv izgled pronađena u
studijama B.A.T. 5, B.A.T. 7 i B.A.T. 9, koje je Nuccio Bertone napravio između
1953. i 1955. godine.

Izvor : Tanjug
Kina, u kojoj kompanije za izradu vozila koriste oko 70 procenata ukupnih potencijala, objavila je da je izvoz automobila usporen u prvoj polovini godine, što je izazvalo zabrinutost zbog prekomernih kapaciteta auto-industrije u zemlji sa najvećim tržištem kola u svetu.
Izvoz je povećan 59 odsto na 388.000 vozila, nakon što je gotovo udvostručen u prethodnoj godini, izjavio je danas Fu Pejdžaho, zamenik generalnog sekretara odeljenja mašinske industrije pri Privrednoj komori Kine, prenela je njujorška agencija "Blumberg." Vrednost ukupnog izvoza porasla je 85 odsto u odnosu na šest meseci minule godine, na pet milijardi dolara, a procečna cena vozila porasla je 16 odsto, na 12.900 dolara. Taj broj uključuje i vozila koje proizvode inostrane kompanije u Kini.
Kineski proizvođači automobila povećali su izvoz zahvaljujući ulaganjima najmanje 20 milijardi dolara većeg broja svetskih kompanija, među kojima su "Dženeral motors" (GM) i "Tojota".
To je istovremeno, kako ističu, dovelo do rasta zaliha neprodatih vozila i do pada cena kola na domaćem tržištu.
Izvoz u prvom polugodištu, takođe, je usporen i zbog prirodnih katastrofa koje su ovog proleća i zime pogodile Kinu, ali i zbog toga što vlada u Pekingu pokušava da "ohladi" pregrejanu ekonomiju.
Kineski izvoz kamiona povećan je 46 odsto za šest meseci ove godine na 151.500 jedinica, kazao je Fu.
U isto vreme izvoz putničkih automobila je gotovo udvostručen, na 133.000 komada. Podaci uključuju i prodaju rezervnih delova i šasija automobila sa motorima.
Kineski proizvođači prodaju vozila u 193 zemlje i regiona, a najveće tržište je Rusija, prema podacima Privredne komore Kine za uvoz i izvoz mašinskih i elektronskih proizvoda.

Izvor : Tanjug
Najveća evropska fabrika automobila "Folksvagen"
(Volkswagen - VW) planira da preseli deo proizvodnje iz Slovačke u Bosnu i
Hercegovinu, izjavio je Rojtersu direktor partnerske firme te kompanije u BiH
"ASA Holding" Nihad Imamović.
Rukovodstvo preduzeća "Folksvagen Sarajevo" trebalo bi da usvoji
odluku o preseljenju na svom zasedanju 27. avgusta, preneli su slovački mediji.
"Folksvagen" sa firmom "ASA Holding" sklapa u Bosni modele
"folksvagena" i "škode". Nemačka kompanija u zajedničkom
preduzeću ima udeo od 58 odsto, dok ostali deo pripada "ASA
Holdingu", koji je i zvanični zastupnik i proizvođač delova za potrebe
"Folksvagena".
Nova fabrika bi trebalo da zaposli 600 do 700 ljudi, rekao je Imamović, ali nije
naveo razlog preselja fabrike iz Slovačke.
Rukovodilac "Folskvagenovog" odeljenja za komunikacije Daniela Ruč
(Rutsć) rekla je slovačkoj agenciji SITA da će proizvodnja u fabrici u
Bratislavi ostati, a da bi trebalo da se preseli samo mali deo proizvodnje iz
mesta Martin.
Ona je, međutim, dodala da je u toj fabrici trenutno zaposleno 800 ljudi i da
se ne planiraju otpuštanja.
"Folksvagen Slovačka" osnovan je 1991. godine na osnovama fabrike BAZ
u Bratislavi. Trenutno u Slovačkoj postoje tri pogona VW koji zapošljavaju
ukupno 8.500 ljudi. Pored fabrike u Bratislavi, koja ima najviše radnika, tu su
fabrika menjača i komponenti za menjače u Martinu i proizvodnja u Košicama, gde
se pripremaju automobili za izvoz u Rusiji i Ukrajinu.

Britanski magazin Autocar, pozivajući se na insajdere iz Mazde, piše da će ova japanska kompanija svetsku premijeru limuzinske verzije nove Mazde3 održati u novembru na salonu automobila u Los Anđelesu, dok će se hatchback model sa petora vrata po prvi put u javnosti pojaviti u decembru na salonu u Bolonji.
Novi Mazdin predstavnik u C klasi imaće osobeniji i sportskiji dizajn (u stilu RX8-ice i nove Mazde 6) u odnosu na aktuelni model, a odlikovaće ga dinamičniji prednji kraj sa karakterističnim Mazdinim otvorom za vazduh i naglašenim lukovima blatobrana. Što se unutrašnjosti tiče, ona će dobiti novi izgled u stilu nove Mazde 6 (kvalitetniji materijali i još viši nivo završne obrade se naravno podrazumevaju) sa komandama za audio sistem i satelitsku navigaciju na upravljaču.
Buduća Mazda 3 će koristiti produženu platformu sledeće, treće generacije Forda Focus (pojaviće se krajem 2009. ili početkom 2010. godine), što će u praksi značiti prostraniju kabinu nego do sada i poboljšane vozne osobine. Takođe, novi model će biti lakši u odnosu na istoimenog prethodnika, a to kao posledicu daje nižu potrošnju i manju emisiju CO2.
Što se motora tiče, nova "trojka" će u početku koristiti benzinske agregate zapremine od 1.4 do 2.0 litra i dizelaše od 1.6 do 2.2 litra, dok će se petoclindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 250KS iz Forda Focus ST (u paru sa šestostepenim manuelnim menjačem) pojaviti 2010. godine u sportskom MPS modelu.
Prodaja nove Mazde3 bi na evropskom i japanskom tržištu trebalo da startuje u prvom kvartalu 2009. godine, a u Americi i ostalim tržištima ubrzo posle toga.

Izvor : Tanjug
Najveći svetski proizvođač automobila, američki "Dženeral motors"
(GM), objavio je povećanje gubitaka na 15,5 milijardi dolara u drugom
kvartalu, zbog smanjenja prodaje u Severnoj Americi i troškova koje su izazvali
radnički nemiri i mamutski plan restruktuiranja firme.
Ukupni prihod u razdoblju april-jun izneo je 38,2 milijarde dolara, 8,5
milijardi dolara manje nego u drugom tromesečje 2007, prenele su agencije.
Prema saopštenju kompanije, gubici uključuju 9,1 milijardi dolara u
jednokratnim isplatama, uključujući 3,3 milijarde dolara obestećenja za 19.000
radnika zaposlenih na sat koji su otpušteni krajem juna.
U saopštenju se precizira da su prihodi kompanije van Severne Amerike porasli
za 1,7 odsto, na 20,8 milijardi dolara u drugom kvaralu, ali da su ti dobici
potrveni gubicima u SAD, gde visoke cene benzina i slaba ekonomija prave pustoš
u automobilskoj industriji.

Izložba originalnih plakata posvećena istoriji Olimpijskih igara, svečano je otvorena u tržnom centru ZIRA, u organizaciji kompanije Verano Motors (www.verano.co.yu) i Olimpijskog komiteta. Izložba koja predstavlja svojevrsno putovanje kroz Olimpijske igre od Atine 1896. do Pekinga 2008. će za sve zainteresovane posetioce biti otvorena do završetka ovogodišnje Olimpijade.
Kompanija Verano Motors se prošle godine pridružila pulu sponzora srpskog Olimpijskog tima u Pekingu. Kao jedna od kompanija koje podržavaju naše olimpijce na 29-im letnjim igrama, Verano Motors je omogućio da Peugeot bude oficijalno vozilo naših sportista pre i tokom ove planetarno najvažnije sportske manifestacije.
„Odlučili smo da još jednom podržimo naše sportiste, i to ne samo kao jedan od sponzora već i tako što ćemo ovaj prostor u kome se nalazimo pretvoriti u svojevrstan fotografski omaž posvećen temama Olimpijskih igara i podržavanja pobedničkog duha naših sportista koji će nas predstavljati u Pekingu. Osećali smo da to dugujemo i njima, ali i svim ljubiteljima Peugeota, te smo rešili da spojimo ono što najbolje znamo u ideju koju smo realizovali kroz izložbu ovih sjajnih fotografija“, istakao je gospodin Jova Srećo, direktor marketinga kompanije Verano.
U okviru izložbe posetioci će imati prilike da vide plakate gradova domaćina Olimpijskih igara kroz vreme i pođu na malo putovanje koje počinje prvim modernim igrama u Atini 1896, preko onih u Parizu 1900, Berlinu 1936. i završava se poslednjim u nizu, Olimpijskim igrama u Pekingu.
Svaka fotografija locira određeni isečak istorije Olimpijskih igara i upoznaje sa najzanimljivijim pričama koje su obeležavala ova takmičenja tokom decenija. Izložba je i jedinstvena prilika da se zainteresovani upoznaju sa prvim uspesima naših sportista, saznaju više o prvoj ženskoj olimpijskoj pobednici, Britanki Šarloti Kuper u Parizu 1900, otkriju da je čuvenu krilaticu “Važno je učestvovati, a ne pobediti” osmislio Pensilvanijski biskup u Londonu davne 1908, ali i da je Oskar Svon sa 60 godina postao najstariji olimpijski šampion svih vremena.
Da podsetimo, pored Olimpijskog komiteta, kompanija Verano Motors podržava i aktivnosti Paraolimpijskog komiteta. Otvaranju izložbe prisustvovali su i Aleksandar Petrović, potpredsednik Paraolimpijskog komiteta i Zlatko Kesler, potpredsednik Paraolimpijskog komiteta, naš najtrofejniji paraolimpijski reprezentativac i prvak sveta u stonom tenisu, koji su iskoristili ovu priliku da najave Paraolimpijske igre koje se održavaju mesec dana nakon Olimpijskih igara.
Kompanija Verano Motors je nedavno započela i sa specijalnom olimpijskom ponudom za model Peugeot 308 Premium 1,6 E 120 KS.
Od svog lansiranja, Peugeot 308 osvaja brojne nagrade i priznanja. Prošle godine zabeležio je veliki uspeh u Nemačkoj, tradicionalno orijentisanoj prema automobilima sopstvene industrije i prema izboru čitalaca uticajnog nemačkog nedeljnika Bild am Sonntag, osvojio prestižnu nagradu Zlatni volan 2007. Nosilac game 308 proglašen je i Ginisovim rekorderom u dve kategorije: odnosno u opštoj potrošnji goriva i potrošnji dizel goriva. Prema tradicionalnom izboru u organizaciji dnevnih poslovnih novina „Privredni PREGLED” poneo je prestižnu titulu Automobil 2008. godine, ali i priznanje za Ekološki automobil godine. Ovaj model osvojio je i maksimalnih, pet zvezdica na Euro NCAP testu.
Peugeot 308 poseduje performanse koje vozačima pružaju besprekornu sigurnost i u vožnji po gradu, kao i na otvorenom putu. Dopadljiv dizajn i kompaktna veličina ovog modela zadovoljiavaju kriterijume i najzahtevnijih vozača. Konstruktori Peugeot-a 308 posvetili su veliku pažnju zaštiti životne sredine, imajući u vidu da smanjenje efekta staklene bašte usled emisije gasova predstavlja jedan od prioriteta francuske kompanije.
Ovaj model pleni svojom elegantnom siluetom i svojim osobenostima i, svakako, predstavlja jednog od najvećih Peugeot lepotana. Sa niskim centrom gravitacije i velikom širinom šasije, Peugeot 308 se može pohvaliti izuzetnim ponašanjem na putu. Velike površine prozora i panoramsko zadnje vetrobransko staklo obezbeđuju osećaj više nego dovoljnog prostora i za vozača i za putnike. Model 308 nudi savršenu ravnotežu između dimenzija unutrašnjeg prostora i ukupnih dimenzija.
Model koji je na akciji Peugeot 308 1,6 E sa 120 konjskih snaga ima benzinski motor koji je razvijen u saradnji sa BMW – om.
Izvor : Verano Motors

Novi kineski vlasnik britanskog brenda MG je posle zaista mnogobrojnih najava konačno ponovo pokrenuo serijsku proizvodnju roadstera MG TF i to u britanskoj Longbridge fabrici, koja je bila zatvorena pre tri i po godine.
Najnovija verzija ovog dvoseda je nazvana MG TF LE500, za čiji pogon se brine 1,8 litarski četvorocilindraš sa 100kW/136KS. Isporuke prvim kupcima treba da startuju već sledećeg meseca i to po početnoj ceni od 16.399 funti (20.810 evra). MG TF LE500 će u Velikoj Britaniji prodavati 50 dilera, a čelnici kompanije planiraju i dolazak MG-a na tržište SAD-a i to već za godinu ili dve. Ipak, MG TF neće dugo biti jedini model u ponudi ove fabrike, jer inženjeri već rade na tri nova MG modela, uključujući i sledeću generaciju TF-a koja treba da se pojavi već 2010. godine (nudiće se i u kabrio i u kupe verziji).

Očigledno su kompaktni SUV modeli ono što tržište trenutno traži, a to potvrđuje i vest iz Mercedesa, koja kaže da je za samo mesec dana od početka prodaje u zapadnoj Evropi, novi Mercedes GLK već naručilo 10.000 kupaca (od toga 1000 primeraka otpada na limitiranu seriju, nazvanu "Edition 1", koja se odlikuje specijalno dizajniranim eksterijerom i enterijom sa sportskim paketom, kao i AMG multifunkcionalnim kožnim upravljačem). Isporuka kupcima u Zapadnoj Evropi će startovati u oktobru ove, dok će Amerikanci morati da se strpe do početka naredne godine.
GLK je inače promovisan u aprilu na salonu u Pekingu, a predstavlja konkurenta BMW-u X3, Land Roveru Freelander, Volvou XC60 i novom manjem Audiju Q5 (koji je takođe imao svetsku premijeru na salonu u Pekingu). GLK u osnovi prilično liči na umanjenu, kompaktniju varijantu većeg Mercedesa GL, a i slovo K u samom imenu GLK znači Kompaktheit (na nemačkom "kompaktnost"). GLK je dugačak 4,53 metra (250 mm manje od Mercedesa ML, ali i 35 mm manje od konkurentskog BMW-a X3), širok 1,84 m, visok 1,69 m, ima mesta za 5 putnika, a postavljen je na točkove od 17 inča (u Sport paketu se dobijaju felne od 19 inča sa tvrđe podešenim i za 20 mm spuštenim ogibljenjem). Paletu pogonskih agregata čine dva benzinca i dva dizelaša : u modelu GLK 280 4Matic je 3,0 litarski V6 benzinac sa 170kW/231KS i 300Nm (po fabričkim podacima postiže 210 km/h, do 100 km/h mu treba 7,6 sekundi, troši 10,2 litra goriva), verziju GLK 350 4Matic pokreće 3,5 litarski V6 benzinac od 200kW/272KS (do 100 km/h stiže za 6,7 sekundi, može do 230 km/h, potrošnja 10,4 litra na 100 km), dok su ljubiteljima dizel motora na raspolaganju modeli GLK 220 CDI 4Matic (četvorocilindraš sa 2,2 litra zapremine, snage 125kW/170KS i 400Nm, ubrzanje 8,8 sekundi, najveća brzina 205 km/h, potrošnja 6,9 litara) i model GLK 320 CDI 4Matic sa 165kW/224KS i 540Nm (do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi, najveća brzina iznosi 220 km/h, potrošnja 7,9 litara). Od ostalih Merdesovih caka, GLK ima i Agility Control, dok se 4ETS Dynamic Handling Control, ASR i ESP sistemi brinu za optimalnu trakciju, stabilnost i upravljivost (ne treba zaboraviti ni na poznati Pre Safe sistem bezbednosti). Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : GLK 280 staje 43.554 evra, GLK 350 košta 46.053 evra, GLK 220 CDI 40.341 evro, GLK 320 CDI 46.053 evra.

Pošto je 2003. godine od Toyote izgubio poziciju broj dva, Ford će izgleda već ove godine pasti na četvrto mesto na listi najvećih proizvođača automobila na svetu.
Naime, prema pristiglim rezultatima prodaje u prvih šest meseci ove godine, Volkswagen je sa plasiranih 3.31 miliona vozila (rast od 7.2 odsto) preuzeo treću poziciju od Forda, koji je u istom periodu smanjio prodaju za 11%, odnosno prodao je 3.09 miliona vozila. Podsećanja radi, Toyota je za prvih šest meseci ove godine u svetu prodala 4.82 miliona svojih vozila, što predstavlja rast od 2.2% u odnosu na isti period 2007. S druge strane, američki General Motors ima pad od 3%, odnosno u prvoj polovini 2008. kupce je našlo 4.53 miliona njihovih vozila.

Izvor : Večernje novosti
Proizvodnja “juga” i ostalih
modela iz domaćeg programa, umesto 2010. godine, biće obustavljena do početka
naredne. Oko hiljadu radnika “Zastavine” fabrike automobila, pod nadzorom
italijanskih stručnjaka, već od septembra počinje raščišćavanje pogona u
kragujevačkoj fabrici, kako bi se instalirala savremena oprema za proizvodnju
novog “Fijatovog” programa. U isto vreme počinje i dogradnja linije za
proizvodnju “zastave 10”, a nakon kraće pauze zbog dogradnje montažne trake,
kreće proizvodnja ovog modela pod oznakom “punto”, a kasnije i “topolina”,
odnosno “fijata 500”.
Proizvodnja “stojadina”, “juga” i “floride” gasiće se postepeno, a istovremeno
će se uvoditi novi program proizvodnje. Prvo će se dograditi lakirnica i
osloboditi prostor pogona mehaničke obrade kao i deo preseraja. Time će se
stvoriti preduslovi za proizvodnju novog programa i smestiti najbitniji
komponentaši iz Italije, kao što je “Mareli”.
Upotrebljive mašine iz ovih pogona biće premeštene u druge “Zastavine” fabrike
za proizvodnju rezervnih delova, poput “21. oktobra”. Postoji mogućnost da se
jedan broj izmesti u somborsku fabriku specijalnih vozila, kako bi se u
narednih sedam godina ispoštovala zakonska obaveza da se proizvode rezervni
delovi za stari program.
Do 2010. godine nova fabrika, koja će nastati na temeljima “Zastave”, biće
osposobljena za proizvodnju 300.000 vozila “A” i “B” klase, što će, prema
svetskim standardima, uposliti oko 30.000 radnika. Najviše će biti angažovano u
samoj Fabrici automobila, oko 8.000. Ostali će biti angažovani u pratećoj
industriji koja će uglavnom biti locirana u krugu od 50 kilometara oko
Kragujevca. Moguće je da će samo deo za proizvodnju elektronske opreme biti
smešten u Nišu.
Sa instaliranjem najsavremenije svetske opreme kreće i izgradnja niza objekata
koji nisu direktno vezani za proizvodnju automobila. U krugu “Zastave” biće
izgrađena nova “Energetika”, iz arteskih bunara će se obezbediti tehnička voda
za fabriku. Grade se nove trafostanice, a u infrastrukturu u naredne tri godine
biće investirano oko 300 miliona evra.
Dolazak “Fijata” znatno će povećati frekvenciju šlepera na kragujevačkim
ulicama. Procene su da će se kretati i do 400 šlepera tokom jednog dana.
Prema rečima Nebojše Vasiljevića, člana Gradskog veća zaduženog za resurse, grad
spremno dočekuje Italijane.
- Povezivanjem dve magistrale - Petrovačke sa Lepeničkim bulevarom, biće
završeno do kraja ove godine, a to će rasteretiti saobraćaj u centru grada -
kaže Vasiljević. - Već 2011. se očekuje i završetak severne obilaznice. Završetak
radova na putu Kragujevac - Batočina, takođe bi trebalo da olakša transport
budućih “Fijatovih” vozila i brži izlazak na međunarodni autoput E-75. U planu
su i obnova i izmeštanje železničkog saobraćaja do Lapova, kao i aktiviranje
kraka pruge koji prolazi kroz “Zastavu”.
SINDIKALCI I ENGLESKI
Sindikati “Zastavine” fabrike automobila juče su u Ministarstvu ekonomije
dobili na uvid radnu verziju ugovora između države Srbije i italijanskog
proizvođača automobila, koji će se najverovatnije sutra naći pred ministrima
vlade.
Prema rečima Zorana Mihajlovića, predsednika Samostalnog sindikata Fabrike
automobila, radna verzija ugovora je na engleskom jeziku. Tako, za sat vremena
sindikalci nisu mogli da se upoznaju sa svim detaljima. - U ponedeljak, na
sasatnku sa ministrom Dinkićem, dobićemo konačnu verziju. Imamo uverevanja da
će 3.000 radnika Fabrike automobila biti sukcesivno angažovano na novom
proizvodnom programu, oko 500 u kooperantskim firmama, a oko 300 će primati
punu platu dok im se ne nađe odgovarajuće radno mesto - kaže Zoran Mihajlović.

Ruska kompanija GAZ Group (poznata pre svega po proizvodnji Volgi) je posle pilot serije iz proleća ove godine, juče startovala i sa serijskom proizvodnjom svog novog modela Volga Siber (predstavljen je inače na prošlogodišnjem moskovskom salonu automobila Interauto Show).
Ako vam se učinilo da ste ovaj auto već negde videli, u pravu ste. Ovo je stari Chrysler Sebring, samo sa restilizovanim prednjim i zadnjim krajem. Naime, još u aprilu 2006. godine, GAZ je otkupio prava na proizvodnju stare generacije Chryslera Sebring, a na njegovoj bazi je britanska kompanija UltraMotive razvila novi GAZ Siber. Naravno, Siber je u potpunosti prilagođen ruskim uslovima saobraćaja, pa je u odnosu na originalni Chrysler Sebring dobio tvrđe podešeno ogibljenje i viši klirens, odnosno rastojanje od tla.
U Siber se ugrađuju dva benzinska motora zapremine 2,0 i 2,4 litra (oba Chryslerova), a oprema automobila sadrži klima uređaj, dva vazdušna jastuka, ABS, traction control, halogena prednja svetla, podesiv servo upravljač, vozačevo sedište podesivo po visini, hi-fi sistem sa šest zvučnika, el. retrovizore itd.
Već i sa slabijim motorom Siber postiže 200 km/h, a što se dimenzija tiče one izgledaju ovako : dužina 4844 mm, širina 1792 mm, visina 1394 mm, dok zapremina prtljažnika iznosi 453 litra.
Fabrika inače ima kapacitet od 100.000 automobila godišnje, a radnici su prošli obuku u Chrysleru i kompaniji Magna Steyr (osim toga Chrysler će asistirati i u nadgledanju kontrole kvaliteta, da bi obezbedio da Siber zadovoljava tražene standarde).

Izvor : Tanjug
Pregovori o bitnim elementima ugovora o zajedničkom ulaganju sa italijanskim
"Fijatom" suštinski su završeni i dogovor je postignut, ostalo je
samo da tehničko-pravni timovi do četvrtka finalizuju posao i da ugovor bude
spreman za potpisivanje, izjavio je Tanjugu državni sekretar u Ministarstvu
ekonomije i regionalnog razvoja Nebojša Ćirić.
On nije mogao da navede tačan datum kada će ugovor biti potpisan, jer će to
zavisiti od toga kada će visoki zvaničnici Srbije i Italije moći da prisustvuju
tom činu.
"Ono što je bitno jeste da je dogovor oko najbitnijih elemenata postignut.
Ugovorena su ulaganja od oko 800 miliona evra i kapacitet fabrike od oko
300.000 automobila. Vlasništvo će biti definisano tako što će 30 odsto imati
Republika Srbija a 70 odsto 'Fijat'", rekao je Ćirić.
Prema njegovim rečima, ugovor će predvideti i velika ulaganja u Kragujevac,
koji će imati status slobodne carinske zone, a biće i velikih ulaganja u
infrastrukturu, u autoput Kragujevac - Batočina, u deo železničkog koloseka ka
Lapovu, u gasnu i elektroenergetsku infrastrukturu, obilaznicu oko
Kragujevca...
Ćirić je naveo i da se može očekivati da se ugovor može naći na sednici Vlade u
naredni četvrtak i ponovio da će od mogućnosti prisustvovanja zvaničnika
zavisiti datum potpisivanja.
"Očekuje se da potpisivanju prisustvuje i predsednik Srbije Boris Tadić,
predsednik 'Fijata' Serđo Markione i ostali visoki zvaničnici Italije",
kazao je Ćirić.
On nije mogao ni da precizira gde će ugovor biti potpisan, da li u Beogradu ili
Kragujevcu, napomenuvši da je to više protokolarna stvar.
Vlada Srbije i "Fijat" su Memorandum o zajedničkom ulaganju u
kragujevačku "Zastavu" potpisali 30. aprila.

Izvor : www.politika.co.yu
Predugovor o strateškom partnerstvu „Zastave” i „Fijata” ipak neće biti potpisan 31. jula, kao što je najavljeno. To je u četvrtak u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja rečeno predstavnicima sindikalnih organizacija „Zastave”, koji bi sa potpredsednikom vlade Mlađanom Dinkićem trebalo da se sastanu nakon 4. avgusta, kad se on vrati sa odmora. Na odmoru je i Zoran Radojević, generalni direktor „Zastave”, koji je bio u romingu, pa nije mogao da razgovara sa nama.
– Rečeno nam je da potpisivanje partnerstva kasni zato što pripremni poslovi još nisu privedeni kraju. To prvenstveno podrazumeva rešavanje tehničkih problema oko izmeštanja i preseljenja opreme za proizvodnju „Zastavinog” programa – kaže za „Politiku” Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata „Zastava automobili”.
Prema njegovim saznanjima, posebni timovi trenutno traže odgovarajuću lokaciju – fabriku gde će biti preseljene mašine za sklapanje „juga” i proizvodnju delova za preostala „Zastavina” vozila. „Jugo” bi, prema aktuelnoj potražnji na domaćem tržištu, mogao da se proizvodi još najmanje godinu i po dana, a „Zastava” je dužna da delove za svoja vozila obezbeđuje još sedam godina.
– Što se tiče sindikata, gašenje „Zastavinog” proizvodnog programa ne dolazi u obzir jer bi time deset hiljada radnika ostalo bez posla. Osim toga, „Zastava” ima i poslovne ugovore koje mora da ispoštuje, kao što je isporuka modela „128”, u rasklopljenom stanju, u Egipat. Naša kompanija je takođe dužna da ispoštuje i takozvani ruski program, odnosno izvoz menjača u Ukrajinu – objašnjava Mihajlović.
Timovi koji se bave izmeštanjem proizvodnih pogona moraju da reše i problem hiljadu blokova motora koji su u „Zastavu” stigli još prošle godine. Ukoliko bi proizvodnja odmah bila ugašena, pomenuti blokovi motora mogli bi da odu na đubre.
Da podsetimo, potpredsednik „Fijata” Alfredo Altavila i gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović potpisali su 6. maja memorandum o razumevanju, kojim se pomenuta italijanska kompanija iz Torina oslobađa svih lokalnih poreza i taksi u narednih deset godina i besplatno ustupa zemljište za eventualno proširenje proizvodnje buduće mešovite firme.
– U Kragujevcu će se proizvoditi dva nova modela automobila koja će se prodavati u celom svetu. To znači da imamo potpuno poverenje da će buduća vozila iz Kragujevca biti ista kao i sva naša vozila koja se proizvode u celom svetu. Računamo na vas, na radnike „Zastave” – rekao je tada Altavila u Kragujevcu.
Kako je predviđeno, „Fijat” će ulaganjem 700 miliona evra postati vlasnik 70 odsto kapitala zajedničke kompanije, dok će naša država kontrolisati preostalih 30 procenata akcija. „Fijatove” investicije prvenstveno će biti usmerene u novu tehnologiju – moderne proizvodne linije, izgradnju infrastrukture i ispunjavanje ekoloških standarda. Sindikati očekuju da posle niza godina proradi i grejanje u fabričkim halama, koje se zbog nerentabilnosti fabrike ne uključuje.
S druge strane, Srbija preuzima obavezu da uloži 100 miliona evra, kao i da subvencioniše proizvodnju sadašnje Fabrike automobila do prelaska i poslednjeg radnika u novu mešovitu firmu. Država će preuzeti i dugovanja „Zastave”, obaveze na ime otpremnina, isplate zaostalih zarada i finansiranje rada invalida.
Potpisivanje strateškog partnerstva „Zastave” i „Fijata” prvobitno je bilo predviđeno za septembar. Nije poznato da li će kašnjenje predugovora uticati na odlaganje konačnog sklapanja posla sa simbolom italijanske automobilske industrije.
Autor : Marko Lakić
Ilustracija : Novica Kocić

Dok su mnogi proizvođači u prvoj polovini ove godine zabeležili pad prodaje u odnosu na isti period 2007., to ne važi i za italijanskog proizvođača sportskih automobila Lamborghini. Naime, Lamborghini je za šest meseci ove godine širom sveta plasirao 1309 svojih automobila (prošle godine 1238), profit je porastao za 32.6 odsto, što je zasluga i povećanog broja prodavaca, koji se u poslednje četiri godine skoro udvostručio. Prodaja u Severnoj Americi i Evropi je inače slična kao i u prvoj polovini 2007., dok je veliki rast zabeležen na Bliskom istoku i Kini.