home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

I Lancia ima novi logo

8 Mar 2007 - 00:48 Vesti Link

Posle velikog gazde Fiat-a, koji je sa novim modelom Bravo promovisao i novi logo,sada i njegova luksuznija filijala, Lancia, predstavlja novo grafičko rešenje svog zaštitnog znaka, koji joj je već sedmi po redu. Za novi logo odgovorni su u marketing agenciji Robilant Associati ali je ipak napravljen u saradnji sa Lancia Styling Centrom. Ljudi iz Lancia-e kažu da novi zaštitni znak "simbolizuje neprestane promene tokom vremena a istovremeno nastavlja tradiciju logotipa italijanske marke iz vremena između 1. i 2. svetskog rata" kada su inače prvi put spojeni plavi štit i srebrni obruč upravljača. 





Prema podacima agencije Promocija Plus, u Hrvatskoj je tokom prošlog meseca registrovano 5806 novih vozila od čega DVE Zastave 10, prenosi Večernji List. Time je i zvanično označen ponovni početak komercijalizacije srpske automobilske marke na hrvatskom tržištu. Kao što je i najavio sam zastupnik, firma HD Auto, u prvim mesecima ove godine trebalo je odraditi homologaciju, dok bi se početak prodaje trebao poklopiti sa startom proizvodnje u kragujevačkim pogonima. Uz Zastavu 10 vežu se brojne zanimljive priče. Ovaj put ćemo spomenuti kako je prvi kupac izvan Srbije bila Vlada Republike Srpske. Očekivana cena Zastave 10 u Hrvatskoj je oko 63.000 kn, odnosno 8.450 evra za verziju sa benzinskim 1,2 litarskim motorom i 60KS.



Prema podacima makedonskog auto magazina Avto Plus, tokom protekle 2006. godine, u toj zemlji je prodato 12189 novih automobila. Za poređenje, u 2005. prodato je 9259 komada. Zanimljivo da je tokom protekle godime zamalo ponovljena rekordna prodaja iz 2000. kada je plasirano ukupno 12267 vozila. Najprodavanija marka automobila kod našeg suseda je južnokorejski Chevrolet sa plasiranih 1812 automobila, zatim sledi Peugeot sa 1226, a na trećem mestu je nemački VW sa prodatih 1115 vozila. Inače, najprodavaniji model u Makedoniji je Chevrolet Spark (1068 komada) dok je naš Jugo našao 273 kupca. O prodaji u našoj zemlji i Hrvatskoj smo već opširno pisali ali zbog poređenja sa ovim brojkama da ponovimo da je kod nas, tokom prošle godine, kupce našlo 46898 automobila a u Hrvatskoj 78775. Inače Makedonija je pooštrila uslove za uvoz polovnih automobila pa je sada granica dozvoljene starosti za uvoz vozila samo 4 umesto 8 godina. Što je najlepše, kako se radi o ekološkoj uredbi, saglasnost za uvoz polovnih automobila više ne daje Ministarstvo za ekonomiju već Biro za meteorologiju !

Izvor : turbo.co.yu



Na salonu u Ženevi, Fiat predstavlja javnosti i novu, jaču verziju svog 1,3 Multijet 16v dizel motora (na slici), ovog puta sa 105KS. Ono što je zanimljivo i što nije uobičajeno u Fiatovoj grupaciji, novi motor će svetsku premijeru imati na štandu Lancia-e a ne Fiata i to pod poklopcem Lancia-e Ypsilon Sport by MomoDesign. Nova verzija sa 105 konja dopuniće porodicu 1,3 litarskog Multijet 16v motora, u kojoj već postoje varijante tog motora sa 75 i 90 konja. I nekoliko podataka o novom motoru : pomenutu snagu od 105 konja postiže pri 4000 obrt./min. a maksimalni obrtni moment od 200Nm pri 1750 obrt./min. U kombinaciji sa 5-stepenim menjačem, ovaj motor pomaže Lancia-i Ypsilon Sport by MomoDesign, da postigne maksimalnih 177 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 10,3 sekunde. Sve to uz prosečnu potrošnju od 4,5 litra, naravno po fabričkim tvrdnjama. Ceo motor je tažak samo 130 kg a konstruisan je da bude maksimalno racionalan, efikasan i izdržljiv pa tako fabrika navodi da je interval zamene ulja produžen sa 20.000 na 30.000 km. Naravno zadovoljava Euro 4 standarde.



  

Honda Fan Club najavljuje 2. međunarodni susret ljubitelja Honda vozila u V. Gorici, na stadionu Radnik (na slici zvanični plakat). Susret ljubitelja Hondinih automobila zakazan je za 09.06.2007. godine a ukoliko ste zainteresovani za učestvovanje na susretu, više informacija možete dobiti na web stranici Honda Fan Cluba

izvor: www.pungas.com



Organizacija EuroNCAP, koja proverava bezbednost automobila udarom vozila u čvrstu prepreku a ocene dodeljuje u vidu zvezdica, danas je objavila rezultate najnovijih crash testova. Na testu se našlo 5 novih modela i to Fiat Bravo, Toyota Corolla sedan, Honda Legend, Mitsubishi Outlander i Honda CRV. Najkraće, Fiat Bravo ( na prvoj slici ) osvojio je maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost putnika, Toyota Corolla ( druga slika ) takođe 5 zvezdica a svih 5 zvezdica dobila je i Honda Legend. Nažalost, drugi predstavnik Honde na ovom testu, model CRV osvojio je 4 zvezdice za bezbednost koliko i Mitsubishi Outlander što znači da 4 zvezdice zaslužuju i njegovi klonovi, Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser.



Prema najnovijim rezultatima prodaje, koje saopštava Ferrari, ispada da legendarna italijanska marka zarađuje 32000 evra na svakom prodatom automobilu ! Naime Ferrari je tokom prošle 2006. godine prodao ukupno 5671 automobil i pritom ostvario profit od 183 miliona evra ili za 16,6 odsto više u odnosu na 2005. što praktično znači čist profit od pomenutih 32000 evra za svaki prodati Ferrari.



Kako prenosi skopski magazin Kapital, ruski Avtovaz ( Lada ) je zaintersovan za otvaranje fabrike automobila u jednoj od zemalja bivše Jugoslavije. "Kompanija ozbiljno razmatra mogućnost da investira u jednoj od slobodnih zona u Makedoniji", izjavio je ruski ambasador u Makedoniji Vladimir Solocinski za taj skopski magazin. Dolazak Autovaza i mogućnost da se modeli Lade proizvodi u Makedoniji zavisi od toga da li će makedonska vlada ponuditi povoljne uslove za poslovanje toj kompaniji. Autovaz već sarađuje sa ohridskom kompanijom AMAK SP, odakle nabavlja sigurnosne pojaseve za automobile, a zanimljivo je da preko 50 odsto ukupnog izvoza  Makedonije u Rusiju čini upravo izvoz sigurnosnih pojaseva ! Na slici Lada 112 coupe.



Kako prenosi ruski Kommersant, Lada je u pregovorima sa GM-om, radi ugradnje Opelovih motora u Ladu Kalinu odnosno kako se kod nas zove, model 1118. U Rusiji se Kalina prodaje od kraja 2004. a kod nas od septembra prošle godine po ceni od 8790 evra sa PDV-om. Ugradnjom Opelovih motora, Lada očekuje bolji plasman Kaline na zapadu Evrope. Sada se u Kalinu ugrađuje 1,6 litarski motor sa 81KS a ako se pregovori završe uspešno, od sredine 2008. godine ugrađivaće se Opelov 1,4L sa 90 konja koji se inače nalazi pod haubom Opela Tigre, Corse i Merive.



TVR ponovo ruski

23 Feb 2007 - 13:08 Vesti Link

Danas je objavljeno i ko je novi vlasnik britanskog TVR-a. Iznenađenje ili ne, novi-stari vlasnik ponovo je 23-godišnji ruski biznismen Nikolai Smolenski, koji je TVR prvi put kupio 2004. godine. U proteklom periodu, TVR je prolazio iz krize u krizu : zatvaranje fabrike, velika otpuštanja radnika, planirano spajanje sa kompanijom Bertone i moguće preseljenje proizvodnje u Italju i sl. U nadmetanju za TVR učestvovao je i konstruktor motora Al Melling ( o čijem smo projektu Hellcat nedavno pisali ) ali je ponuda Smolenskog na kraju bila bolja. Ipak, budućnost TVR-a i dalje ni izdaleka nije ružičasta. Kako se procenjuje, Smolenski namerava da realizuje plan o preseljenju proizvodnje TVR-a u Italiju. Na slici model Sagaris.



Novi Fiat 500 već u julu

22 Feb 2007 - 15:24 Vesti Link

Iako je prvobitno bilo najavljeno da će novi Fiat 500 biti promovisan 15. septembra na salonu u Frankfurtu, Fiatov šef Sergio Marchionne je prezentaciju retro Fiata 500, pomaknuo za dva meseca ranije, tačnije za 4. jul. Tog dana ali 1957. godine, predstavljen je naime Fiat nuova 500, dakle prethodnik novog Fiata 500 od koga i preuzima pomenuti retro izgled. Ima li išta lepše nego da se taj značajni jubilej za Fiat proslavi prezentacijom novog Fiata 500 ? Kako smo o novom Fiatu 500 pisali već više puta, sada samo kratko podsećanje na to šta taj mališa donosi. Osim dizajna koji neodoljivo liči i na našeg Fiću, novi Fiat 500, dužine 3,4 metra, imaće benzinske i dizel motore poznate iz Fiat Pande i to benzince sa 54 i 60 konja kao i 1,4 litarski 16v motor sa okruglo 100KS iz Pande HP. Od dizelaša na raspolaganju će biti 1,3 litarski sa 70 konja. Kasnije, tokom 2008. godine, se očekuje, i to sa velikim nestrpljenjem, i sportska Abarth verzija sa oko 150KS. U Fiatu planiraju i cabrio verziju sa samo 2 sedišta koja bi se trebala pojaviti 2009. godine. Fiat novi 500 razvija zajedno sa Fordom odnosno novi Ford KA imaće istu platformu kao Fiat 500 iako će biti nešto duži. Oba modela, i Fiat 500 i novi Ford KA, proizvodiće se u Fijatovoj fabrici u Poljskoj. Ipak da ne bude sve idealno, u Fiatu planiraju da novi 500 prodaju kao modni detalj i auto za one u trendu; u prevodu novi 500 biće skupa igračka za bolje stojeću klijentelu koja će imati oko 10000 evra da si ga priušti. Toliko će naime, po poslednjim informacijama, koštati najjeftinija verzija Fiata 500. Na slikama novi Fiat 500 u obe verzije; običnoj hatchback i cabrio varijanti. 



Pisali smo o navodnoj želji DaimlerChryslera da se "otarasi" američkog dela kompanije odnosno Chryslera. Navodno je interes za Chrysler pokazao GM o čemu smo već takođe pisali ali sada, po pisanju nekih američkih sajtova i južnokorejski Hyundai izgleda ima želju da preuzme Chrysler ! Doduše Hyundai i Chrysler već dele 2.4-litarski tzv. "world engine" ( svetski motor ) a ako se pokažu tačnima ove glasine o zainteresovanosti Hyundaija, njihove veze bi mogle u budućnosti biti znatno čvršće. Po američkim izvorima, Hyundai je, pre svega, bacio oko na Chryslerovu ogromnu dilersku odnosno distributersku mrežu. Da je neko pre 20 godina rekao ljudima iz Chryslera daće ih dve decenije kasnije možda kupiti tamo neki korejski proizvođač čije ime ne mogu ni da izgovore pravilno, ne bi verovali !



U poslednje vreme priča se da će Porsche Cayenne dobiti i dizel agregat čime bi postao prvi Porsche ikada koji bi imao ugrađen takav motor. Da bi jednostavno presekli takve špekulacije, iz Porsche-a su nedavno glasno i izričito demantovali da će doći do ugradnje dizelaša u Cayenne ili u bilo koji drugi model jer to jednostavno ne ide zajedno sa njihovom filozofijom proizvodnje sportskih automobila. S druge strane, Porsche je objavio da, zajedno sa Audijem i VW-om, radi na razvoju hibridnih pogonskih agregata. Radi se o kombinaciji benzinskog i elektromotora, koji će se u budućnosti ugrađivati u Cayenne, Audi Q7 i VW Touareg a sa kojim će Cayenne trošiti za 15 odsto manje goriva od sadašnjih verzija bez elektromotora. Predstavljanje Cayenna Hybrid očekuje se 2010. godine.



GM kupuje Chrysler ?

15 Feb 2007 - 00:49 Vesti Link

Ovu "vest" da jedan "bolesnik" kupuje drugog, prihavatite samo kao glasinu jer ona to i jeste. Naravno i GM i Chrysler su odbili da uopšte komentarišu navode nemačkog magazina Manager Magazin koji prenosi neimenovane izvore unutar DaimlerChryslera ( čiji je Chrysler deo ) da su u toku pregovori sa GM-om o kupoprodaji Chrysler divizije. Magazin navodi da su pregovori u punom zamahu mada tek u početnoj fazi. Dieter Zietsche, izvršni direktor DaimlerChrysler-a, odbio je jutros da komentariše ove vesti nemačkog magazina. Dakle nijedna strana ne želi da potvrdi da se razgovori uopšte odvijaju što samo vodi ka špekulacijama i zaključku da ipak ima istine u ovim glasinama. Ipak, teško je poverovati da je GM uopšte finansijski sposoban da kupi domaćeg rivala u trenutku kad i sam grca u velikim problemima ( zato i reč bolesnik na početku teksta ) i kada sprovodi plan sopstvenog oporavka. Kada se sve to stavi na papir, ostaje zaključak da GM i Chrysler stvarno razgovaraju o nečemu ali da glasina nemačkog magazina jeste upravo to-glasina. Mada ako se uzmu u obzir i današnje vesti da Mercedes tačnije Daimler-Benz glasno razmišlja o "razvodu braka" sa Chryslerom, sve tvrdnje Manager Magazina dobijaju na težini. Naime kako je saopšteno, DaimlerChrysler je prošlu godinu završio sa prihodom od 7,3 milijarde dolara i to na račun dobre prodaje Mercedesa i divizije komercijalnih vozila dok je drugi član alijanse napravljene 1998. godine, Chrysler, imao gubitak od 1,3 milijarde dolara. To je potaklo glasine o razvodu a Reuters prenosi da su u DaimlerChrysleru na stolu sve karte otvorene pa i ona o razvodu između Daimler-Benza i Chryslera. Nemački Frankfurter Algemeine Zeitung navodi, da je odlazak Chrysler-a, koga čine Chrysler, Dodge i Jeep, samo još pitanje vremena odnosno da nije pitanje ako već kada.



Peugeotov dizajn konkurs, nama poznat po pobedi našeg Marka Lukovića od pre neku godinu, ove godine je održan po 4. put. Pobednik je projekat Flux, Mihaila Panitescua, 20 godišnjeg studenta dizajna rumunskog porekla koji živi u Italiji. Pobednik je proglašen juče na konferenciji za medije održane u ADN-u (PSA Dizajnerskom centru). Za Flux je Panitescu predvideo sledeće materijale : polikarbonat i aluminijum, motor na gorivne ćelije a dizajn naravno sa vizuelnim karakteristikama Peugeota. Drugo mesto je zauzeo koncept N Joy Wesleya Saikawe iz Brazila, a treći je E-motion projekat Daria Gagule, Hrvata koji živi u Nemačkoj. Ni ove godine nije falilo naših predstavnika pa je Nemanja Lalčić iz Novog Sada zauzeo odlično 7. mesto sa svojom studijom Speedlite. Ove godine je inače na adresu Peugeota stiglo preko 4000 radova. Pobednički Flux će biti predstavljen na salonu automobila u Frankfurtu kada će pobedniku biti uručena nagrada od 6.000 evra.