home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon što je prošle godine Bentley blago restilizovao Continental GT Coupe i promovisao njegovu snažniju GT Speed varijantu (najjači serijski model Bentleya u njegovoj istoriji i istovremeno prvi koji postiže maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat ili 322 km/h), iste promene je sada doživela i njegova limuzinska verzija – Continental Flying Spur. Tako se obnovljeni Continental Flying Spur od dosadašnje verzije razlikuje po uspravnijem grilu hladnjaka, modifikovanim otvorima za vazduh u prednjem braniku, hromiranim prstenovima oko prednjih svetala, doteranom zadnjem braniku i hromiranim okvirima zadnjih svetala. Uz tri nove boje za karoseriju (u ponudi su i dvobojne kombinacije), pojačani kočioni sistem, unapređeni ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti i novi dizajn točkova od 19 inča, to je u principu to. Veća novost je novi Continetal Flying Spur Speed, koji je sa svojim 6.0 litarskim W12 motorom od svih 449kW/610KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta pri samo 1750 o/min., postao najsnažnija limuzina u istoriji ove britanske marke (standardni model inače ima 412kW/560KS i 650Nm). Drugim rečima, potentniji Flying Spur Speed je namenjan kupcima, kojima su i pored limuzinske karoserije (dužine 5290 mm) važne i visoke performanse i agilnost u vožnji (pored snažnijeg motora, tu je i sportski podešeno i za 10 mm spušteno ogibljenje). Maksimalna brzina inače iznosi 200 milja na sat (322 km/h), dok ubrzanje do 100 km/h) traje samo 4,8 sekundi. (standardni Flying Spur može do 312 km/h, a do 100 km/h mu treba 5,2 sekunde). Pri svemu ovome treba imati na umu da je težina automobila 2475 kg, pa ne iznenađuje ni kombinovana potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 16,6 litara na 100 km (u gradu raste na 25,3 litre), dok je emisija CO2 396 grama po kilometru. Spoljašnost Continentala Flying Spur Speed se u odnosu na standardni Continental Flying Spur razlikuje po nižim otvorima za vazduh u prednjem braniku, tamnijem prednjem grilu, većim izduvnim cevima i 20-inčnim točkovima (sa Pirelli P-Zero gumama 275/35x20), dok je unutrašnjost dobila novi trokraki kožni volan i još bogatiju standardnu i opcionu opremu (Bentley Premium Audio System, iPod/ MP3/USB, bezbrojne mogućnosti individualizacije...). Pogon je naravno na sva četiri točka, a menjač je ZF-ov šetostepeni automatik. Kao opcija se nude i karbon-keramičke kočnice, a tu je i ACC adaptivni cruise control.





BMW će novu generaciju SUV modela X3 zvanično promovisati tokom 2010. godine, dok će njegova prodaja startovati početkom 2011.

Kako bi se napravilo mesta za budući mali BMW X1, novi X3 će se veličinom približiti modelu X5, odnosno novi X3 će narasti za oko 80 mm u odnosu na sadašnji model (to u praksi znači 4650 mm dužine, 1850 mm širine, 1680 mm visine i 2880 mm međuosovinskog rastojanja). Sledeći X3 će biti napravljen na platformi BMW-ove serije 3, dok njegov mogući izgled možete videti na ovim slikama iz nemačkog magazina AutoBild.

Naravno, u interijeru će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, a paleta pogonskih agregata će biti bogatija, uključujući tu i hibridnu verziju. Tačnije, BMW je za novi X3 (bar u početku) predvideo sledeće varijante: X3 2.0d (sa 177KS), X3 2.0sd (204KS), X3 3.0d (245KS), X3 3.0sd (299KS), X3 2.5i (231KS) i X3 3.0si sa 306 konja.

Takođe, BMW je odlučio da sledeću generaciju modela X3 proizvodi u američkom Spartanburgu (pored većih modela X5 i X6), a ne kao do sada u austrijskoj kompaniji Magna Steyr.



Povodom 60 godina od pojavljivanja prvog vozila sa oznakom Land Rovera, naš ovlašćeni uvoznik ovog brenda, firma Grand Motors, od 15. juna pa sve do 1. septembra svim zainteresovanim kupcima će nuditi kompletan program Land Rovera po specijalnim uslovima.

Grand Motors je i zvanični uvoznik Fordovih automobila (www.ford.co.yu), a tokom trajanja  njihove najnovije prodajne akcije "Sve je već plaćeno", Ford Fiesta sa 1,4 litarskim benzincem od 80 konja i bogatim paketom opreme (klima, servo volan, ABS, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, radio/CD, električni podizači stakala, daljinsko centralno zaključavanje, svetla za maglu, aluminijumske felne od 15 inča, metalik boja, petora vrata), nudi se po nižoj ceni (11.990 umesto 12.490 evra) i sa besplatnim redovnim servisnim održavanjem, koje traje sve vreme garantnog roka (četiri godine).

Iz Citroenove ponude se izdvajaju posebni modeli C4 1,4 i C4 1,6 HDi sa Premium opremom, koja podrazumeva klima uređaj, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu sa daljinskom komandom, električne podizače prozora, servo upravljač, radio aparat sa CD-om, ABS, aluminijumske felne, svetla za maglu i metalik boju. Citroen C4 1,4 Premium staje 14.990 evra, a C4 1.6 HDi Premuim ima cenu od 16.990 evra (sa PDV-om). Takođe, svi kupci Citroena Berlingo First 1,6 HDi (košta 11.900 evra bez PDV-a) tokom trajanja akcije na poklon dobijaju besplatan klima uređaj. Inače, ovlašćeni uvoznik i distributer Citroena za Srbiju je firma Vitro Group (Radnička 22, Ada, Beograd, tel. 011/35 38 555, www.citroen co.yu).

Do 20. juna traje i veliki letnji popust za kupovinu Zastave 10. Tačnije, svi kupci Zastave 10 sa opremom Dynamic i Impressionante dobijaju na poklon klima uređaj i popust od 3.5%, dok oni koji se odluče za Zastavu 10 sa opremom Standard, Standard + i Comfort, dobijaju popust u iznosu od 7%.    



H&R BMW X6

9 Jun 2008 - 00:31 Tuning Link

 

Poznata nemačka kompanija H&R, koja je specijalizovana za modifikacije ogibljenja, opremila je i novi BMW X6 svojim sportskim oprugama. To podrazumeva da visina ovog BMW-a može biti spuštena do 35 mm u odnosu na standardni model, čime je dobijeno unapređeno upravljanje i još atraktivniji izgled, uz neznatno smanjen nivo komfora.   



B&B Audi A5/S5

9 Jun 2008 - 00:24 Tuning Link

I poznata nemačka tjuning kuća B&B Automobiltechnik od sada svim zainteresovanim vlasnicima Audija A5 i S5 nudi svoj najnoviji aero body paket, kao i kit za povećanje snage njihovih motora.

To u praksi znači da su ovi modeli dobili redizajnirani prednji branik, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor sa integrisanim RS-Style završecima novog sportskog izduvnog sistema, spušteno ogibljenje (za 40 mm) i B12 aluminijumske točkove od 20 inča (sa gumama dimenzija 255/30-20).

To je ono što se vidi već na prvi pogled, a zanimljivo je i ono ispod haube. Tako je za 3.0 TDI agregat B&B Automobiltechnik predvideo dva nivoa povećanja njegove snage: Nivo I znači porast na 300KS i 600Nm obrtnog momenta, a Nivo II 325KS i 640Nm. Što se ionako snažnog Audija S5 tiče, za njegov 4,2 litarski V8 motor je predviđeno pojačanje na 400KS. Tako sada Audi S5 by B&B do 100 km/h ubrzava za manje od 5 sekundi, dok mu najveća brzina iznosi 283 km/h.

 



Poput svog brata u Coupe varijanti, i novi BMW serije 1 Cabrio je prošao kroz ruke kompanije Eibach, specijalizovane za dorade ogibljenja. Tako je ovaj BMW dobio Eibachov Pro-Kit Performance set opruga (auto je zato niži za 20 do 70 mm) i Pro-Spacer aluminijumske distancijale, što za posledicu ima niže težište automobila, širi trag točkova, poboljšano upravljanje, manje naginjanje karoserije u krivinama i nešto dinamičniji izgled. Naravno, sve komponente koje Eibach ugrađuje imaju i nemački TÜV sertikifat.



Volkswagen je proširio svoju paletu modelom Passat 1.4 TSI sa sedmostepenim DSG  menjačem. Ovaj Passat pokreće 1.4 TSI benzinac sa 90kW/122KS i 250Nm obrtnog momenta, koji zahvaljujući pomenutoj DSG transmisiji po fabričkim podacima prosečno troši 6,4 litra goriva na 100 km (Variant 6,5 litara), dok mu maksimalna brzina iznosi 201 km/h (Variant 198 km/h). Ovakav Passat u limuzinskoj verziji u Nemačkoj staje od 26.675 evra, dok cene za Variant počinju od 27.825 evra. 



Više o Opel Insigniji možete pročitati OVDE



Izvor : www.tanjug.co.yu

Liveni "fića", suvenir Turističke organizacije Kragujevca, uskoro će biti u prodaji po ceni od 300 dinara, a moći će da se naruči i putem specijalizovanog internet sajta suvenira Srbije (www.suvenirisrbije.com), izjavila je Tanjugu direktor te organizacije Jasmina Milenković.
Najavljujući da će se "liveni fića" za početak prodavati u Turističkom informativnom centru u Kragujevcu, Milenkovićeva je naglasila je da je autor tog suvenira beogradski umetnik-kreativac Mića Anđelić.
Anđelić je napravio minijaturni model fiće i to je njegovo autorsko delo koje ćemo za sada samo mi prodavati, rekla je ona i dodala da će se "liveni fića" moći kupiti u srebrnoj, zlatnoj i platinastoj boji.
Prema njenim rečima, u planu je da se naprave i novi suveniri - Šumadinac koji je naslonjen na fiću, Šumadinac koji sedi u kabrioletu, Šumadinac koji na uzici vodi malog fiću kao kućnog ljubimca sa putokazem na kojem piše Kragujevac, kao i minijaturni fića kao privezak za ključeve.
Turistička organizacija Kragujevca odlučila se da joj suvenir, pored "Šumadinca" bude i "fića" jer je u kragujevačkoj fabrici proizvedeno blizu milion "zastava 750" (fića).
"Fića je u staroj Jugoslaviji bio svačiji prvi auto i sada kao suvenir kod mnogih izaziva simpatije", navela je Milenkovićeva koja je naglasila da Turistička organizacija sarađuje sa klubom "Ljubitelji fića" i da praktično svakog vikenda imaju manifestiaciju vožnja fića kroz Srbiju.
Liveni "fića" je na trećoj izložbi "Zlatne ruke Zlatara 2008" održanoj krajem maja u Novoj Varoši, na kojoj su učestvovala 33 izlagača iz cele Srbije, proglašen za najbolji suvenir.
Pre neku godinu Slovenci su otkupili od "Zastave" autorsko pravo i prave "maketu" fiće (na slici), a prema rečima Milenkovićeve, Kinezi su napravili materijal za pravljenje maketa fića i do sada proizveli i prodali preko tri miliona tih fića.



Izvor : www.pressonline.co.yu

Škoda je napravila pravi bum u najvišoj kategoriji srednje klase automobila. „Mazda 6", „pežo 407", „honda akord" i slične limuzine dobile su opakog konkurenta i domaći zadatak u novom „superbu", koji je ovog proleća izašao na evropsko tržište. Češka inventivnost i nemačka preciznost, plus kvalitet materijala i napravljen je odličan spoj u automobilu koji će sasvim sigurno obeležiti ovu godinu.

Brzina i komfor

Ekipa Pressa imala je jedinstvenu priliku da upozna mogućnosti „Škodinog" mezimca tokom nedavnog ekskluzivnog predstavljanja novog „superba" u Austriji, na prelepim obroncima severnih Alpa. Novinari najvećih svetskih automobilskih redakcija, koji su se okupili u blizini Salcburga, imali su privilegiju da na delu vide sve što je nemačko-češka koprodukcija skrivala kao iznenađenje prethodnih meseci.

Upečatljiva pojava, privlačna spoljašnjost, startnost, brzina i uravnotežena proporcija trodelnog rasporeda sa pokretnim zadnjim delom - to je u najkraćem opis novog „superba". Nova elegancija i moderan izgled, kojim do skoro češka fabrika nije baš mogla da se pohvali, garancija su da „superb" neće izgubiti na svom atraktivnom izgledu ni dugi niz sledećih godina. Prednjim delom vozila dominira tipična maska, oivičena jako izraženom hromiranom lajsnom, sa velikim znakom „Škode", koji asocira na dugu i bogatu istoriju ovog brenda. Masivna prednja svetla, kao i ceo prednji blatobran pojačavaju utisak moćnog automobila. Zadnja vrata su najveća i najšira vrata ikada napravljena na „Škodinom" vozilu. Njihova dimenzija je zaista impozantna, a omogućava lak ulazak ili izlazak iz vozila.

Enterijer „superba" je priča za sebe. Vidi se da Nemci ovde nisu žalili para i da su hteli da naprave luksuzan automobil, za kojim će uzdisati direktori širom sveta. Upravo tako. Čini se da je „superb" prava direktorska limuzina, što ga naravno svrstava i u idealne porodične automobile.

Dominantan element enterijera je instrument tabla sa novooblikovanim upravljačem. Prostrana centralna konzola već u standardnoj „klasik" verziji nudi manuelni klima uređaj. Veliki displej navigacionog sistema sa TV tjunerom nalazi se pored njega (opcija). Sve kontrole pozicionirane su tako da su vam uvek lako dostupne. Dekorativni fini materijali nisu korišćeni samo na centralnoj konzoli, već i na vratima ili okvirima od ventilacijskih otvora što svakako odaje utisak luksuza.

Luksuz i sigurnost

U svakom čak i najmanjem delu enterijera nalazi se mnogo dobrih i originalnih ideja. Najbolji primer toga jeste preklop na prednjem sedištu koji može poslužiti kao podrška za noge putnicima na zadnjem sedištu. Takođe, treba pomenuti i „vetkejs", odnosno mesto na levim zadnjim vratima koje služi za odlaganje kišobrana. Napravljeno tako da voda sa kišobrana otiče van vozila. I vozač i putnici će svakako umeti da cene naslon između svojih sedišta ispod koga se nalazi „travel-boks" klimatizovana pregrada za hlađenje pića i hrane.

Putnici mogu da uživaju u divnom prostoru, izuzetnoj privlačnosti i komforu ikad napravljenom za duža putovanja, i možda je jedina zamerka što „superb" pozadi nema malo veću visinu, zbog putnika visine oko 200 cm. U tako raskošnom automobilu potpuno je neočekivano da na zadnjoj klupi glavom dodirujete „nebo".

Beskompromisna elegancija za zahtevnije kupce je svakako verzija - „superb elegans". Bolid aluminijumske felne dominiraju ovim modelom zajedno sa „bi-ksenon" prednjim svetlima, hromiranim okvirima na prozorima i hromiranim bočnim zaštitnim lajsnama. I podesivi retrovizori, kao i vozačevo sedište opremljeni su sa memorisanjem pozicije. „Indiana samer" drveni panel savršeno odgovara ekskluzivnom enterijeru koji se isporučuje u dve varijante boja „oniks" i „ajvori". Na ovom nivou osnovna oprema podrazumeva „klimatronik" klima uređaj, elektronski podesiva prednja sedišta sa memorijom, kontrolu putovanja - tempomat, „bi-ksenon" svetla, sistem sa osam zvučnika kao i mnogo toga drugog.

„Superb" kao predvodnik „Škoda" brenda maksimalan je i što se tiče aktivne i pasivne sigurnosti.

Osnovna varijanta u „klasik" verziji podrazumeva dva frontalna vazdušna jastuka velikog kapaciteta, kao i dva bočna na prednjim sedištima. Za bezbednost dece vozilo je opremljeno sa „isofiks" sistemom za fiksiranje dečjeg sedišta, koji je trenutno najsigurniji sistem u svojoj klasi. Osnova sigurnosti je svakako izuzetno otporno telo vozila sa adekvatnim zonama deformacije, trostruke kočnice na vratima i pragovima, kao i oblik šasije koji garantuje izuzetne performanse. Efikasne disk kočnice na točkovima brinu o sigurnom kočenju vozila.

Veliki deo elektronskog sistema uglavnom doprinosi bezbednom i komfornom putovanju u svim uslovima. Sve osnovne varijante vozila imaju ABS, MSR, ASR i EDS sistem, dok neki u svojoj standardnoj opremi poseduju i ESP sistem, što je standard za sve modele sa motorima 2.8 V6 i 2.5 TDI V6.

Super menjač i "tvindor"

„Superb" ima ultraprecizne i lagane menjače. U zavisnosti od tipa motora raspolaže mehaničkim petostepenim ili šestostepenim menjačem, ili petostepenim automatskim „tiptronic" menjačem sa mogućnošću ručnog menjanja brzina.

„Škodini" dizajneri posebno su ponosni na zadnja "tvindor" vrata novog „superba", koja su napravljena tako da je on istovremeno „hečbek" i „sedan" u zavisnosti od potrebe.

U Srbiji već od 22.300 evra

„Škodu superb" već možete da kupite u salonima „Autočačka" širom Srbije. Cena osnovnog modela je samo 22.300 evra, ali cena raste čak do 39.000 u zavisnosti od opreme.

Autor : M.Garić



Cadillacov XLR je poznat još od 2003. godine i njegovo doterivanje za novu prodajnu sezonu 2009. je i te kako dobrodošlo. Doduše, promene nisu tako velike i obuhvataju pre svega blago doterani izgled spoljašnjosti i unutrašnjosti, bogatiju standardnu opremu i širi spisak opcija. Tako je ovaj roadster sa tvrdim sklopivim krovom dobio nešto agresivniji izgled prednjeg kraja (inspiracija je nađena u Cadillacu CTS), odnosno modifikovani branik sa integrisanim svetlima za maglu, doteranu masku i haubu motora, a ostatak promena čine novi otvori za vazduh u prednjim krilima, hromirani završeci izduvnih cevi, jedinstveni točkovi od 18 inča i bogatije opremljena unutrašnjost (alkantara, koža plus doterana instrument tabla). Na spisku opreme se nalaze i Cadillacov Magnetic Ride Control sistem kontrole ogibljenja, ulazak u vozilo bez ključa i start motora na dugme, DVD navigacija, grejanje i hlađenje sedišta, grejanje upravljača, head-up display (sistem projektuje najvažnije informacije na vetrobran), adaptivna prednja svetla i adaptivni cruise control. XLR za 2009. godinu će biti dostupan samo u verzijama XLR Platinium i XLR-V. Prvi je opremljen 4,6 litarskim Northstar V8 motorom od 239kW/320KS (do 96 km/h mu treba 5,8 sekundi, može do maksimalnih 250 km/h), dok sportski XLR-V ima ugrađen 4,4 litarski V8 agregat, koji raspolaže sa 330kW/443KS (do 96 km/h ubrzava za 4,6 ssekundi). Inače, prodaja osveženog Cadillaca XLR i XLR-V u SAD-u startuje tokom ovog leta.



Izvor : Beta, Blic 

MUP Srbije bi od 5. jula trebalo da počne izdavanje novih saobraćajnih dozvola i registarskih tablica sa oznakama Srbije. Registarske oznake imaće 59 gradova i opština.

Pravilnik predviđa da se postojeće tablice, sa zastavom SRJ odnosno SCG, zamene u roku od godinu dana, prilikom redovnog produžetka registracije. Nove tablice biće bele boje, sa plavim poljem na levoj strani, na kojoj je ispisana međunarodna oznaka Srbije - SRB.
Na tablici će biti crnim latiničnim slovima ispisana oznaka registarskog područja, potom crveni štit sa belim krstom i četiri ocila, ispod kojeg je ćirilicom ispisana oznaka registarskog područja.
Umesto kombinacije 4 do 6 brojeva, kao do sad, registarska oznaka sastojaće se od tri ili četiri cifre i kombinacije slova na dve pozicije. U kombinaciju ulaze sva latinična slova, kao i slova W, X i Y.
Saobraćajna dozvola biće veličine kreditne kartice - dimenzija 54 sa 86,5 milimetara, sa tekstom na srpskom i na engleskom jeziku, moći će da se automatski očitava i imaće više zaštitnih elemenata.
Novost je registraciona nalepnica, koja će se lepiti na vetrobransko staklo prilikom prve i svake sledeće registracije.
Pravilnikom o utvrđivanju registarskih područja za motorna i priključna vozila predviđa se da će postojati 59 registarskih područja.
MUP je prvobitno predvideo, radi "racionalizacije i efikasnijeg rada policije", 34 područja - ukidanje osam registarskih oznaka koje sada postoje i uvođenje jedne nove. Posle protesta u nekim mestima koja je trebalo da ostanu bez "svoje" oznake, propisan je novi pravilnik i svi su dobili svoje tablice.

Dosadašnje oznake

Kao i do sada, postojaće područja Aranđelovac (AR), Beograd (BG), Bor (BO), Valjevo (VA), Vranje (VR), Vršac (VŠ), Gnjilane (GL), Gornji Milanovac (GM), Đakovica (ĐA), Zaječar (ZA), Zrenjanin (ZR), Jagodina (JA), Kikinda (KI), Kragujevac (KG), Kraljevo (KV), Kosovska Mitrovica (KM), Kruševac (KŠ), Leskovac (LE), Loznica (LO), Niš (NI), Novi Pazar (NP), Novi Sad (NS), Pančevo (PA), Peć (PE), Paraćin (PN), Pirot (PI), Požarevac (PO), Prizren (PZ), Priboj (PB), Priština (PR), Prokuplje (PK), Ruma (RU), Smederevo (SD), Sombor (SO), Sremska Mitrovica (SM), Subotica (SU), Trstenik (TS), Užice (UE), Uroševac (UR), Čačak (ČA) i Šabac (ŠA).

Nova područja

Aleksinac (AL), Bačka Palanka (BP), Bačka Topola (BT), Bečej (BČ), Velika Plana (VP), Vrbas (VB), Inđija (IN), Kanjiža (KA), Knjaževac (KŽ), Kovin (KO), Negotin (NG), Prijepolje (PP), Petrovac na Mlavi (PT), Svilajnac (SV), Smederevska Palanka (SP), Stara Pazova (ST), Ćuprija (ĆU) i Šid (ŠI).



Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia (u vlasništvu Renaulta) ući u borbu za kupce u segmentu SUV vozila, a još jedna potvrda tome je i ova najnovija špijunska fotografija Dacijinog SUV/crossover automobila. Ako je suditi po slici, novi rumunski SUV model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka (Nissanov All-Mode 4x4) i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Ovde i napomena da će osnovna verzija ipak imati pogon samo na prednjim točkovima, kako bi cena baznog modela mogla da iznosi ranije najavaljenih i veoma privlačnih 11.000 do 12.000 evra. Kako stvari sada stoje, Dacia SUV bi trebalo da se pojavi na tržištu 2010. godine, kada stiže i druga generacija sadašnjeg Logana, koji će, za razliku od aktuelnog, koristiti najmoderniju Renaultovu tehnologiju.

Još jedan zanimljiv automobil bi mogao da dopuni paletu ovog rumunskog proizvođača. Doduše, priča o Sanderu u Grand Tour (karavan) verziji je za sada samo na nivou čiste špekulacije, ali je svakako vredna pažnje. Problem leži u činjenici da Dacia već nudi jedan karavan (Logan MCV), odnosno postavlja se pitanje svrhe postojanja dva karavana približno iste veličine u Dacijinoj ponudi. Ipak, s obzirom na različit izgled i činjenicu da se Logan MCV nudi i u verziji sa sedam sedišta (a Sandero Grand Tour bi imao pet), ideja možda i nije nerealna, budući da bi ovakvi automobili verovatno ciljali na različite kategorije kupaca. Kako bilo, i Sandero karavan bi mogao da koristi već poznate motore iz palete standardnog Sandera, tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije: sa 68 i 86KS.



Posle nezvaničnih vesti o Cayennu sa dizel motorom i novom manjem SUV modelu Roxster, evo i glasina da Porsche priprema još jedan zanimljiv automobil i to u kompakt klasi! Naime, koliko god ovo zvučalo čudno, izgleda da Porsche radi na razvoju svog modela u Golf  klasi (zvanično C segment ali zbog popularnosti Golfa ga nazivaju i njegovim imenom), koji bi se pojavio 2012. godine. Pritom se čak govori da bi Porsche za taj svoj model u stvari i koristio VW Golf kao bazu (platformu i masu drugih komponenti dok bi karoserija naravno bila originalna Porscheova). Možda totalno apsurdna ideja ali ideja koja dobija smisao ako se znaju veze između ove dve kompanije (Porsche je trenutno vlasnik 31% VW-a). U slučaju da se stvarno desi ono što se u ovom trenutku čini nemoguće - da na platformi nekog budućeg VW Golfa nastane i "Porsche-Golf", BMW-ova serija 1 bi dobila ozbiljnog konkurenta, ali bi to značilo i da je Porsche odlučio da postane više "mainstream" proizvođač. Doduše, treba napomenuti da ove glasine o Porsche Golfu i nisu potpuna novost, o tome se naime govorilo i prošle godine, ali je priča proteklih dana po raznim sajtovima ponovo postala aktuelna. Crtež koji vidite je delo nemačkog AutoBilda i pokazuje eventualni izgled Porschea u Golf klasi.



 

Američki RENNtech, specijalizovan za tjuniranje Merdecesovih automobila, od sada nudi i kit za povećanje snage Bentleya Continental Flying Spur, kao i digitalni modul za podešavanje visine ovog automobila (nudi 8 nivoa podešavanja i spuštanje ogibljena do 50 mm). Što se njegovog twin-turbo W12 motora tiče, RENNtech kit podrazumeva reprogramiranu elektroniku motora, što za posledicu ima porast snage sa serijskih 411kW/560KS i 650Nm na 625KS i 765Nm obrtnog momenta. Rezultat je maksimalna brzina od 325 km/h i ubrzanje do 100 km/h za samo 4,5 sekunde. Uz dodatno zatamnjena stakla i novi set točkova, to je to.