Sprema se sportski Renault / Dacia Logan sa 133 konja
Sem što priprema restilizovanu verziju Logana (o tome više OVDE), u Renaultu rade i na njegovom sportskom izdanju, koji bi trebalo ne samo da proširi ponudu ovog modela (i naravno dovede nove kupce), već i da poboljša imidž rumunske marke, poznate po proizvodnji jeftinih automobila za prevoz ludi i tereta od tačke A do tačke B. Drugim rečima, očekuje nas pojavljivanje vozila za kupce, koji i od automobila kakav je Logan, priželjkuju više zabave, ali to ne žele previše da plate. Tako su prema poslednjim informacijama u Renaultu odlučili da pod Loganovu haubu spakuju 1,6 litarski atmosferski agregat, poznat inače iz Sportskog Twinga RS (u njemu ovaj motor raspolaže sa 98kW/133KS pri 6750 o/min. i 160 Nm pri 4400 o/min.).
Sem jačeg motora, u paketu možemo očekivati i atraktivniji izgled (agresivniji aerodinamički paket), doteranu unutrašnjost (nova sedišta, volan, aluminijumske pedale), novi izduvni sistem, veće aluminijumske točkove, modifikovano ogibljenje i pojačani kočioni sistem.
Kako bi sportski Logan eventualno mogao da izgleda, pokazuju ove slike brazilskog Logana Tuning (o njemu više OVDE).
Nemački tjuner Hamann, koji se specijalizovao za modifikacije automobila visokih performansi, predstavlja svoju najnoviju kreaciju – Porsche 911 Stallion ("Pastuv").
Sem novog aero body paketa (prednji spojler od karbon fibera, novi pragovi, modifikovani zadnji branik sa integrisanim centralnim duplim završetkom izduvnog sistema, veliko zadnje krilo plus usisnik za vazduh na krovu), Hamann je za Stallion predvideo i vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu, novi set točkova karakterističnog Hamannovog dizajna (od 20 inča, sa gumama 245/30 ZR20 napred, 325/25 ZR20 pozadi), modifikovanu unutrašnjost (dvobojna kožna sportska sedišta, detalji od karbon fibera, nove aluminijumske pedale, Hamann patosnice i pragovi), za 20 mm spušteno ogibljenje, 8 cm niži krov i naravno povećanje snage 3,6 litarskog bokser motora iz Porsche 911 Turbo. Ovaj agregat sa dva turbo punjača, novim sportskim filterom za vazduh, sportskim izduvnim sistemom i reprogramiranom elektronikom motora, pojačan je na svih 463kW/630KS i 810Nm obrtnog momenta, što Hamannovom Stallionu omogućava ubrzanje od 0 do km/h za samo 3,3 sekunde i najveću brzinu od 359 km/h. Za poređenje, fabrički Porsche 911 Turbo ima 353kW/480KS i 620Nm, do stotke mu treba 3,8 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 310 km/h.
U julu premijera Mercedesa SL 65 AMG Black Series
U AMG-u su za naredni mesec (za vreme trke formule 1 u Nemačkoj) najavili zvaničnu promociju svog novog modela, ali sem ove teaser slike, druge informacije nisu objavljene. Najverovatnije se radi o novom SL 65 AMG Black Series modelu, koji će iz 6.0 litarskog V12 bi-turbo motora po poslednjim informacijama izvlačiti do 680KS (standardni SL 65 AMG ima 612KS), dok će obrtni moment iznositi 1000Nm. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 4 sekunde, dok će maksimalna brzina biti elektronski ograničena na 300 km/h (iako auto može da postigne preko 320 km/h). Sem pojačanog motora, Black Series varijanta će se od standardnog SL 65 modela razlikovati i po doteranom aero body paketu, za oko 100 kg manjoj težini (hauba, poklopac prtljažnika, krov, prednji blatobrani i branici će biti izrađeni od karbon fibera), fiksnim umesto pokretnim krovom i po modifikovanom ogibljenju. Prodaja treba da startuje početkom sledeće godine (po ceni za oko 20% višoj u odnosu na SL 65 AMG), dok se loša vest odnosi na podatak da će biti proizvedeno samo 350 primeraka ovog modela.
Stiže i Ford Fiesta ECOnetic
Kako piše britanski magazin Autocar, Ford je odlučio da premijeru nove Fieste ECOnetic održi sledećeg meseca na salonu automobila u Londonu.
Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru (tačnije 97 g/km), dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km (Fiestu ECOnetic će naime pokretati 1,4 litarski TDCi turbo-dizelaš sa DPF filterom čestica čađi). Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila, gumama sa manjim otporom kotrljanja i revidiranim manuelnim menjačem.
Alfa Romeo će od 1. jula britanskim kupcima ponovo ponuditi jedan svoj model sa oznakom deteline sa četiri lista (it. Quadrifoglio), koju su u prošlosti koristili Alfini fabrički trkački timovi, kao i najsportskiji i najsnažniji Alfini modeli tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog veka (počev od Alfasuda TI, pa preko Alfe Spint, Alfe 33 do Alfe 75, 145, 146 i 164). Radi se o specijalnoj Alfi GT Cloverleaf, koja će biti dostupna sa dva benzinska i dva dizel motora (1.8 TS, 2.0 JTS, 1.9 JTDM sa 150KS i 1.9 JTDM 16v Q2 sa 170KS).
Sve Alfe GT Cloverleaf se standardno opremaju aluminijumskim točkovima od 18 inča, kočionim kleštima crvene boje, retrovizorima i prednjim grilom u hrom look-u, kožnim sportskim sedištima, aluminijumskim sportskim pedalama, dvozonskim klima uređajem, parking senzorima, Bose RDS radiom sa CD-om i MP3, sistemima ABS, EBD, VDC, kao i posebnim oznakama u obliku deteline sa četiri lista.
Britanski kupci će moći da biraju između tri boje karoserije, tačnije to su Carbonio Black, Alfa Red i Atlantico Blue.
Cene za Alfu GT Cloverleaf u Velikoj Britaniji počinju od 18.890 funti (23.875 evra) za model 1.8 TS i idu sve do 21.980 funti (27.667 evra) za verziju 1.9 JTDM 16v Q2.
Iako mnogi i dalje smatraju da Maseratijevom modelu Quattroporte i posle skoro pet godina provedenih na tržištu (za to vreme je prodat u više od 15.000 primeraka) teško da treba neko ozbiljnije doterivanje, Italijani su se ipak odlučili da ovoj elegantnoj i ekskluzivnoj limuzini (dugačkoj preko 5 metara) za prodajnu sezonu 2009. modifikuju izgled i prošire paletu rapoloživih pogonskih agregata.
Što se dizajna tiče, najznačajnije promene se odnose na novi prednji gril sa vertikalnim hromiranim lajsnama, doterana prednja i zadnja LED svetla, redizajnirane branike i pragove, kao i nove retrovizore, dok je interijer osvežen novom centralnom konzolom, unapređenim Maserati Multimedia sistemom i Marrone Corniola (Quattroporte S) i Sabbia (Quattroporte) kožom.
Sem poznatog 4,2 litarskog V8 motora sa 298kW/400KS (za standardni Quattroporte), u ponudu je uvršten i 4,7 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo S, koji raspolaže sa 320kW/430KS (pokretaće novi Quattroporte S). Oba modela se inače opremaju šestostepenim automatskim menjačem, razvijenim u saradnji sa kompanijom ZF.
U Peugeotu su proslavili značajan jubilej – proizvodnju 50-milionitog automobila sa znakom lava. Peugeot je svoje prvo vozilo (sa tri točka) napravio još 1889. godine, a do danas je komercijalizovano više od 160 modela i 34 porodice modela. Rast i popularnost Peugeota se vidi iz sledećih brojki: milioniti Peugeot je proizveden tek 1952. godine, 10-milioniti je sišao sa traka 1976., već 1988. slavi se proizvodnja od 20 miliona automobila, dok je pre 6 godina sa traka sišao 40-milioniti Peugeot.
Danas se Peugeotovi automobili proizvode u 24 fabrike širom sveta, a sve veću popularnost ovi automobili stiču na tržištima poput Kine (2007. je prodato 13,8% više nego godinu dana ranije), Brazila (+19%) i Rusije (+63%).
Najuspešniji Peugeot u istoriji je model 206, koji je do sada našao oko 6,25 miliona kupaca širom sveta (na drugom mestu je 205-ica sa oko 5,3 miliona).
Izvor : www.blic.co.yu
Nemački proizvođač automobila Opel predstavio je novinu u svojim vozilima - kameru koja čita saobraćajne znake i upozorava vozače kada napuste traku, saopšteno je iz kompanije.
Funkcija prepoznavanja saobraćajnih znaka zasniva se na čitanju ograničenja brzine i znaka za zabranjeno preticanje i njihovom prikazivanju na instrument tabli. Upozorenje za napuštanje trake signalizira vozačima kada nenamerno napuste svoju traku. Ta dva sistema zajedno poboljšavaju sigurnost u vožnji, smanjuju stres i čak mogu da spreče plaćanje skupih kazni za brzu vožnju. Kamera visoke rezolucije Opel Eye ("Opelovo oko"), sa širokim vidnim poljem i procesorima, biće postavljena između vetrobrana i retrovizora i ona će registrovati znake na putu i oznake traka. Uređaj nije mnogo veći od mobilnog telefona, ali ipak pravi 30 snimaka u sekundi. Tehnologija "Opelovo oko" biće dostupna početkom 2009. godine, a prvo će se ugrađivati na modelu Opel Insignia, a zatim i na drugim modelima.
VIDEO : Opel Eye Camera
Mazda 2 Sport
Izvor : www.blic.co.yu
Novitet japanske fabrike namenjen je individualcima koji više pažnje poklanjaju izgledu vozila nego praktičnosti. Namerno ne pominjemo i unapređene vozne karakteristike, jer se one praktično ne razlikuju od ranije predstavljene verzije s petora vrata.
Dinamične linije „mazde 2 sport“ posebno dolaze do izražaja kod GTA
varijante s najizdašnijim aerodinamičkim paketom. Sportski pragovi i veliki
krovni spojler ne samo da unose dodatnu dozu atraktivnosti već unapređuju i
onako kvalitetno sečenje vazduha. S koeficijentom otpora vazduhu od 0,31,
„mazda 2“ je jedan od najaerodinamičnijih vozila u klasi, što se osim smanjenja
buke u kabini, pozitivno odražava i na potrošnju goriva.
Ulazak u vozilo unapređen je proširenjem bočnih vrata za 163 milimetara. To se,
naravno, odnosi samo na prednji deo kabine, dok se zbog izostavljanja zadnjeg
para, pristup u taj deo vozila obavlja uz karakterističnu gimnastiku, koja je u
ovom slučaju maksimalno olakšana sedištima koja pri obaranju naslona klize
unapred.
Poznati ambijent
Vozačevo okruženje je, inače, isto kao i kod do sada jedine varijante karoserije. Nema mnogo izrazito sportskih detalja, već je sve svedeno na kožom obložen upravljač i ukrase boje aluminijuma. Baš kao i „mazda 2“ s parom vrata više, najbogatije opremljena verzija nema ključ, već se u vozilo ulazi/izlazi i startuje motor uz pomoć kartice koja ne mora da se vadi iz džepa. Tu je automatsko aktiviranje svetala i brisača, te dodatno grejanje prednjih sedišta. Za odlaganje sitnica ima dosta prostora, a najkarakterističniji detalj u vozilu je kaseta ispred suvozača sa šalterom koji omogućava odlaganje mapa ili sličnih tankih predmeta bez otvaranja vrata. To rešenje se i nije pokazalo bogzna kako praktično, ali da izdvaja ovo vozilo od drugih, to stoji. Prednji panel je, inače, i kod „sporta“ urađen od tvrde plastike, što znači da po tom osnovu ova „mazda“ zaostaje za nekim direktnim konkurentima koji odavno imaju materijale prijatnije na dodir.
Spretna i okretna
Prečnik kruga okretanja je ispod 10 metara (preciznije 9,8 m), a sve verzije
(uključujući i dizel, 970 kilograma) imaju masu ispod tone. Zahvaljujući tome,
ali i elektrohidrauličnom servo-upravljaču, s „dvojkom“ se lako manevriše i na
veoma uskim prostorima.
Na polju voznih karakteristika, „mazda“ je odavno postigla sjajne rezultate, a
„dvojka sport“ samo je još jedan u nizu dokaza da se u automobile ove japanske
marke uvek možete osloniti, čak i kada dobrano preterate s pritiskom na
papučicu gasa. Pored dokazane kombinacije „mekfersona“ u prednjem i tozione
osovine u zadnjem delu, upravljanje je olakšano i primenom elektronskih sistema
poput DSC-a (dinamičke kontrole) i ABS-a, s asistencijom EBD-a (nadzor
distribucije kočne sile) i EBA (takozvana pomoć pri naglom kočenju).
„Mazda 2 sport“ prodavaće se na našem tržištu samo s benzinskim motorima od
1,35 l (jača varijanta, 86 KS) i 1,5 l (103 KS). U oba slučaja standard je
petostepena manuelna transmisija, čija je ručica postavljena na produžetak
centralne konzole.
Dizel je izostavljen kod ove „dvojke“ (baš kao i slabija verzija benzinca od
1,35 l), jer je procenjeno da sa 68 konja ne može da opravda epitet sportski,
tako da ostaje dostupan samo uz karoseriju s petora vrata.
U skladu sa sportskim imidžom i višim nivoom opreme usklađene su i cene. Tako
najjeftinija „mazda 2 sport 1,3i TE pro“ košta 13.590 evra, s uračunatim svim
dažbinama, dok je najjača i najbogatija izvedba „1,5i GTA“ procenjena na
15.590. Na tu najreprezentativniju opciju moraće da se sačeka do januara, kada
se očekuju prve isporuke u Srbiji.
Bezbednost na visokom nivou
„Mazda 2“ je na Euro NCAP testovima zaslužila maksimalne ocene za sigurnost putnika (pet zvezdica) i dece (četiri), dok je za bezbednost pešaka pri kontaktu s vozilom dobila dve od moguće tri zvezdice. Prilikom saobraćajnih nesreća, putnike štiti šest vazdušnih jastuka kao deo pasivnog paketa, u koji ulaze i brižljivo projektovane deformabilne zone i dodatna ojačanja na bokovima karoserije.
Tjuning kućar ART je kupcima svog Mercedesa GL ponudila i mogućnost ugradnje atraktivnih LSD vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu (Lamborghini Style Doors). Osim LSD vrata i robusnog aero body paketa za karoseriju (čine ga novi branici sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, dodatna dnevna svetla u LED tehnologiji, prednja Xenon svetla sa novim crnim kućištima, širi pragovi, zadnji difuzor), najvažnije promene su u stvari na motorima. Tako model ML 320CDI, umesto serijskih 224KS i 510Nm, sada u ART-ovoj verziji razvija 269KS i 612Nm, a model GL 420CDI, umesto standardnih 306KS i 700Nm, raspolaže sa 367KS i 840Nm. To su bili dizelaši, a sad evo kako je prošao benzinski model GL 500. Naime, njegov V8 motor je pojačan sa 388KS i 530Nm na 462 konja i 615Nm. Ovaj poslednji GL, težak inače 2300 kg, postiže 255 km/h i ubrzava do 100 km/h za 6 sekundi. Ovaj ART Mercedes GL je dobio i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa po dva završetka na levoj i desnoj strani automobila) i nove felne veličine od 18, 19, 20 ili čak 22 inča (na ove poslednje se montiraju gume dimenzija 302/35 R22). Tu je i ogibljenje koje zahvaljujući posebnom elektronskom modulu može da se spušta za 35 do 70 mm. Naravno, i unutrašnjost je doživela promene i to u vidu oplemenjivanja kožom, alkantarom, novim sportskim volanom i aluminijumskim pedalama.
Kao i obično, poznata nemačka kompanija H&R (specijalizovana za modifikacije ogibljenja) je požurila i kupcima novog Volkswagen Passata CC već nudi svoje sportske opruge. To u praksi znači da visina ovog Passata može biti spuštena do 40 mm u odnosu na standardni model, čime je dobijeno unapređeno upravljanje i još atraktivniji izgled, uz zadržavanje istog nivoa komfora.
Izvor : Tanjug
Obim prodaje inostranih automobila u Rusiji tokom perioda januar-maj uvećan
je, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, visokih 48 odsto, na oko 855,4
hiljade jedinica, objavljeno je u Moskvi.
Podaci ruske Asocijacije za evropski biznis pokazuju da je najprodavaniji
strani automobil, tokom pet meseci ove godine, bio američki
"Ševrolet" sa oko 103,7 hiljada plasiranih vozila.
U ostvareni plasman vozila marke "Ševrolet uključeni su i prodati
automobili koje proizvodi zajedničko preduzeće te američke kompanije i domaće
fabrike "Avtovaz".
Na drugom mestu, prema broju prodatih vozila, je južnokorejski
"Hjundai" (84,7 hiljada), a na trećem još jedna američka kompanija -
"Ford" - (oko 78,4 hiljade vozila).
Pojedinačno posmatrano najpopularnije inostrano vozilo na ruskom tržištu, u
posmaranom periodu, bio je Ford fokus, sa prodajom od blizu 37 hiljada jednica.
Na toj listi drugo mesto pripalo je vozilu Ševrolet laceti, a treće Reno -
loganu koji ima veoma dobar plasman i na tržištu niza istočnoevropskih zemalja,
uključujući i Srbiju.
Mnogi eksperti smatraju da je rusko tržište automobila najperspektivnije u
Evropi i da će obim prodaje stranih vozila u Rusiji nastaviti da raste po veoma
visokim stopama.
Chevrolet Camaro SS
Posle nedavnih špijunskih slika novog Chevrolet Camara Cabrio (o tome OVDE), pojavile su se i ove dve odlične fotografije snimljene mobilnim telefonom, koje u potpunosti otkrivaju izgled serijske verzije sportskog Camara SS.
Iako spoljašnjost u odnosu na standardne Camaro modele nije pretrpela drastične promene (SS oznaka, spojler na poklopcu prtljažnika, nešto drugačije dizajnirani točkovi), prava razlika se krije pod haubom. Tamo bi prema poslednjim informacijama trebalo da bude LS8 verzija 6,2 litarskog V8 agregata sa kompresorom, koji će u Camaru SS raspolagati sa oko 500 konja. To bi trebalo da omogući ovom automobilu (modelske godine 2010.) da postane najbrži serijski Camaro ikada.
Što se ostalih pogonskih agregata tiče, novi Camaro će dobiti i slabije V8, kao i V6 motore, a govori se i o 2,0 litarskom turbo četvorocilindrašu, koji u Opelovom roadsteru GT razvija 264KS.
Nova generacija Camara je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (kupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. I serijski Camaro će se nuditi u kupe i kabrio izdanju, a proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja početi početkom 2009. godine (to se odnosi na kupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima godinu dana kasnije).
Maruti Suzuki A Star / novi Suzuki Alto
Posle lansiranja Swifta Dzire (o tome više OVDE), indijski Maruti Suzuki nastavlja sa proširivanjem svoje game. Tako će se uskoro najmanjim modelima Zen Estilo i Wagon R pridružiti i serijska verzija koncept vozila A Star (o tome OVDE), koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).
Ipak, sudeći po ovim prvim špijunskim slikama, zanimljiv izgled koncept verzije je prilično ublažen prilikom konverzije u serijski model. To se naročito odnosi na prednji i zadnji kraj, koji sada deluju mnogo klasičnije, mada i dalje moderno i dovoljno privlačno.
Za pogon će biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će po ranijim najavama zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.
Prodaja A Stara u Indiji inače počinje u oktobru ove godine, a izvoziće se i u Evropu i to najverovatnije kao Suzuki Alto.
Inače, Maruti Suzuki će uskoro svoju paletu dopuniti i novim mikrovenom Splash, koji se već neko vreme prodaje i na Starom kontinentu.
Holdenov fabrički tjuner HSV (Holden Special Vehicles) je publici na ovogodišnjem salonu u Melburnu prikazao studiju HSV W427 Concept (ovim modelom HSV nastavlja da obeležava 20 godina postojanja), koji sada kreću u serijsku proizvodnju. Doduše, ta proizvodnja će biti limitirana na samo 427 komada (broj 427 u imenu automobila označava zapreminu motora od 427 kubna inča), a prvi primerak će biti spreman za isporuku kupcima u avgustu ove godine.
Najvažnija karakteristika HSV W427 je da ga pokreće 7,0 litarski LS7 V8 agregat iz Corvette Z06, koji ovde raspolaže sa 375kW/505KS pri 6500 o/min. i 640 Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,7 sekundi. U paketu su još pojačne kočnice, zadnji spojler od karbon fibera, veliki aluminijumski točkovi od 20 inča i Tremec TR6060 šestostepeni manuelni menjač. Inače, ovaj australijski konkurent BMW-u M5, Mercedesu E63 AMG i Audiju RS6 ima početnu cenu od 150.000 australijskih dolara (oko 142.000 američkih).