
Beira V8 je novi britanski sportski automobil, baziran na General Motorsovoj Kappa platformi koju inače već koriste Pontiac Solstice i Saturn Sky (ovaj potonji se u Evropi prodaje kao Opel GT). I izgled je najvećim delom preuzet od Saturna Sky/Opela GT, ali je zato firma Breckland Technology, čije je Beira V8 u stvari delo, umesto standardnog Ecotec četvorocilindraša pod haubu ovog roadstera smestila 6,0 litarski LS2 V8 agregat sa snagom od 400 konja (uparen je sa Tremec šestostepenom manuelnom transmisijom). Sasvim dovoljno da 1400 kg težak automobil ubrza do 100 km/h za manje od pet sekundi i da postigne maksimalnih 250 km/h. Ovde treba napomenuti da Beira V8, sem benzina, za pogon može da koristi i tečni naftni gas (TNG), pa zahvaljujući dodatnom rezervoaru od 70 litara za TNG, autonomija iznosi oko 1125 km. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 325 mm, dok su točkovi od 18 inča sa Bridgestone pneumaticima (kao opcija nude se i veći točkovi od 19 inča). U odnosu na Pontiac Solstice i Saturn Sky, Breckland Technology je kompletno preradio ogibljenje ovog dvoseda (uz pomoć kompanije KW), kao i njegovu unutrašnjost (TFT kolor ekran od 7 inča, DVD, iPod, Bluetooth, navigacioni sistem, a kao opcija nudi se i kamera za vožnju unazad). Beira V8 će se u prodaji naći u novembru ove godine i to po ceni koja u Velikoj Britaniji iznosi 55.000 funti ili nepunih 70.000 evra.

Proizvođačima, koji su već predstavili ili planiraju niskobudžetni automobil za široke narodne mase (Tata Nano, zajednički auto Renault-Nissan alijanse i indijskog Bajaj Auta, GM, Mitsubishi...), upravo se pridružio i Hyundai. Naime, iz ove korejske kompanije su potvrdili da će na tržište 2011. ili 2012. godine izbaciti "low cost" model, koji će koštati oko 3500 dolara ili oko 2250 evra. Tata Nano je sa cenom od 1700 evra za osnovni model doduše jeftniji ali u Hyundaiju napominju da njima i nije cilj da direktno konkurišu indijskom automobilu, budući da će njihov niskobudžetski model kupcima ipak nuditi više. Automobil će pre svega biti namenjen rastućim tržištima Kine i Indije, dok ostali podaci za sada nisu saopšteni.
Nova Škoda Fabia RS imaće 1.4 TSI motor

Posle predstavljanja nove Fabije u standardnim hatchback i karavan verzijama, Škoda sprema još nekoliko varijanti ovog modela B segmenta. Jedan od novih projekata češke fabrike jeste sportska varijanta Fabije sa tradicionalnom oznakom RS. Ovaj crtež prikazuje mogući izgled tog automobila na kome se vide novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, drugačija maska (sa RS značkom) i novi točkovi. U principu veoma diskretan sportski stajling, a da bi videli da li će Fabia RS biti baš ovakva, moraćemo da se strpimo još neko vreme (prema izvorima iz Škode, nova Fabia RS će se na tržištu pojaviti u naredne dve godine). Zanimljivije je ono što se krije ispod poklopca motora. Naime, buduću Fabiju RS će umesto dizelaša pokretati 1.4 TSI turbo benzinac. U Škodi napominju da iz ovog motora mogu da izvuku do 128kW/174KS, ali da u ovom trenutku još nisu definitivno odlučili sa koliko snage će raspolagati u Fabiji RS.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Srpski proizvođač automobila "Zastava" planira ulazak na rumunsko
tržište, gde namerava da otvori izložbeni salon, servisno postrojenje i
skladište rezervnih delova u gradu Piteštiju, centru auto-industrije u
Rumuniji, objavio je lokalni dnevni list "Biznis standard".
Gradonačelnik Piteštija Tudor Pendijuk je u intervjuu tom listu izjavio da
krajem aprila boravio u Kragujevcu i prisustvovao potpisivanju sporazuma o
saradnji između "Zastave" i "Fijata".
Pendijuk je dodao da je tada gradonačelnik Kragujevca zamolio njega i njegove
saradnike da pomognu dolazak "Zastave" na rumunsko tržište i
praktično ukažu na firme koje bi mogle da postanu dileri za vozila srpske
fabrike, prenela je agencija Rompres.
Čelnik Piteštija je rekao da je "Zastava" planirala još pre četiri godine
da ostvari proboj na tržište Rumunije, ali taj projekat do sad nije realizovan.
Srpska kompanija, koja je lani proizvela 15.000 vozila, ili četiri puta manje
od ukupnog kapaciteta, potpisala je sa predstavnicima italijanskog
"Fijata" krajem aprila Memorandum o razumevanju i strateškoj
saradnji, kojim se predviđa masovna proizvodnja automobila iz programa torinske
fabrike u "Zastavi".

Samo koji dan posle zvanične premijere novog Hondinog kompaktnog MPV modela Freed (o tome više OVDE), japanski specijalista za obradu Hondinih automobila - firma Mugen – već je predstavio svoj paket namenjen vlasnicima Freeda, koji i od ovakvog praktičnog MPV automobila žele nešto više. Mugen je za Freed pripremio aero body kit (modifikovani branici sa spojlerima, novi pragovi, zadnji krovni spojler plus novi prednji gril), atraktivnije aluminijumske točkove od 16 inča, pojačani kočioni sistem, novo sportsko ogibljenje i nove završetke izduvnog sistema.
VIDEO : "Himalaya" i "Super 8" reklame za Renault Koleos
VIDEO I : "Himalaya"
VIDEO II : "Super 8"
Cadillac CTS Wagon

BLS Wagon neće biti jedini karavan u ponudi Cadillaca jer će se već tokom sledeće godine u prodaji pojaviti i CTS Wagon, odnosno karavanska verzija druge generacije modela CTS. Kao što se vidi sa ovih prvih pravih slika koji su pre vremena procurele u javnost (doduše nisu baš velike), i CTS Wagon sledi već zacrtane dizajnerske smernice većih modela u gami ove marke (čije su karakteristike oštre i agresivne linije karoserije i velika upadljiva maska hladnjaka). Osnovni model će pokretati 3,0 litarski šestocilindrični motor sa 260KS, dok će najjači biti 3,6L V6 agregat sa direktnim ubrizgavanjem i 304KS (oba će biti uparena sa 6-stepenim automatskim menjačima). Za očekivati je da se kasnije Evropljanima ponudi i 2,9L turbo-dizelaš sa 250 konja. Takođe treba očekivati da će se CTS Wagon nuditi, kako u verziji sa pogonom samo na zadnjoj osovini, tako i sa AWD integralnim pogonom na sva četiri točka. Cene za CTS Wagon će se u Americi kretati u rasponu od 37.500 do 42.500 dolara (od 24.150 do 27.370 evra). General Motors bi godišnje trebalo da proizvodi između 10.000 i 12.000 primeraka CTS Wagona, a polovina od tog broja je namenjena prodaji u Evropi. Iako to nije zvanično potvrđeno, GM bi mogao da zvaničnu svetsku premijeru CTS Wagona održi već na jesen ove godine na salonu automobila u Parizu.
Audi A1 stiže početkom 2010. godine

Poznati su konkretni podaci vezani za paletu pogonskih agregata budućeg malog Audija A1, koji će se na tržištu pojaviti u martu 2010. godine. Naime, iz procurelih fabričkih dokumenata se vidi da će novi Audi A1 pokretati sledeći motori: 1.2 TFSI (sa 63kW/86KS i sa manuelnim 5-stepenim menjačem), 1.4TFSI (90kW/122KS, 5-stepeni manuelni i S-tronic menjač sa duplim kvačilom), 1.4TFSI (125kW/170KS, menjač S-tronic), 1.6 TDI (66kW/90KS, manuelni menjač sa 5 stepeni i S-tronic) i 2.0 TDI (105kW/143KS, manuelni 6-stepeni menjač). A1 će se u početku nuditi u formi hatchback modela sa troja i petrora vrata, ali će kasnije ponuda najverovatnije biti proširena i kabrioletom. Što se izgleda tiče, A1 će se velikim delom oslanjati na prošlogodišnju studiju Metroproject Quattro Concept (na slici), biće dugačak oko 391 cm, dok će međuosovinsko rastojanje iznositi 247 cm.

Lancia je u Italiji lansirala novu Poltrona Frau verziju svog nedavno restilizovanog modela Musa.
Poenta ovog automobila je u njegovoj bogatoj opremi, gde se posebno ističe 11 posebnih boja za karoseriju (od toga 4 dvobojne kombinacije) i kožni interijer u tri boje. Musa Poltrona Frau u standardnoj opremi ima i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, dvozonski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, aluminijumske točkove od 16 inča i svetla za maglu.
Za pogon se brine 1,6 litarski redni četvorocilindrični Multijet motor. koji razvija 88kW/120KS pri 3500 o/min. i 300Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. Sa ovim agregatom Musa Poltrona Frau postiže maksimalnih 190 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, dok emisija CO2 iznosi 129 grama po kilometru.
Inače, cene za Musu Poltrona Frau 1.6 Multijet u Italiji startuju od 21.500 evra.

Mitsubishi je pripremio novu specijalnu seriju svog SUV modela Outlander, koji je dostupan samo japanskim kupcima. Novi Outlander Roadest se od ostale braće razlikuje po novom aero body paketu (spojleri, pragovi, plus novi prednji gril, hromirana kućišta retrovizora, kvake i prstenovi oko prednjih svetala za maglu), kao i po atraktivnim sedmokrakim aluminijumskim točkovima od 18 inča i doteranom interijeru (sportska sedišta, detalji od aluminijuma). Outlander Roadest je kupcima inače dostupan u tri boje karoserije (bela, crna i siva), a njegova cena u Japanu startuje od 2.877.000 jena (oko 17.570 evra).