home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Hertz Corvette ZHZ

11 Jun 2008 - 00:38 Noviteti Link

Nova specijalna Hertz Corvette ZHZ je nastala kao plod saradnje General Motorsa i rent a car korporacije Hertz, a biće proizvedena u limitiranoj seriji od samo 500 komada. Svi primerci će kao deo Hertz Fun Collection flote moći da se rentiraju na 24 aerodroma u najvećim gradovima SAD-a. Inače, Hertz Corvette ZHZ pokreće 6,2 litarski V8 agregat sa 436KS, uparen sa automatskom transmisijom sa komandama za menjanje brzina na volanu. Vizuelno se ova Corvetta od ostalih modela razlikuje po jedinstvenoj žutoj boji sa crnom trakom na haubi i krovu, novim sedmokrakim točkovima (napred od 18, a pozadi od 19 inča), zadnjem spojleru u boji karoserije, a tu su i posebne patosnice, ZHZ i Hertz oznake, kao i GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja.





...ali naravno samo u Americi. Naime, Dodge je objavio zvanične cene za nedavno predstavljene modele Challenger SE i Challenger R/T, koji na tržište stižu na jesen ove godine (američki kupci već sada mogu da ih poruče kod Dodgeovih dilera). Tako osnovni Challenger SE (3,5 litarski V6 motor sa 250KS i 339Nm) u SAD-u ima cenu od nama neverovatno niskih 21.995 dolara (samo 14.085 evra!!), dok najjeftiniji Challenger R/T (5,7 litarski HEMI V8 agregat sa 370KS i 540Nm) treba platiti 29.995 dolara ili oko 19.210 evra. Ranije predstavljeni najjači Challenger SRT8 (6,1 litarski motor od 425KS i 569Nm) inače košta 39.995 dolara ili 25.610 evra. Počnite da razmišljate šta za te pare može da se kupi kod nas...



Nemačka tjuning kompanija ENCO od 2000. godine modifikuje automobile po željama zahtevnih kupaca, a njihova najnovija kreacija je model ENCO GT 550 Biturbo, napravljen na bazi restilizovanog Porschea Cayenne Turbo.  

Ovaj Cayenne karakterišu novi aero body kit (doterani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh, nova hauba sa otvorima za vazduh, ENCO zadnji branik sa integrisanim difuzorom), snažniji motor, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka od nerđajućeg čelika, pojačani kočioni sistem (diskovi od 400 x 36 mm napred, a 380 x 32 mm pozadi), atraktivni XXL točkovi od 23 inča u crnoj boji (sa gumama 315/25 R23), spušteno ogibljenje (do 50 mm) i modifikovana unutrašnjost (koža, novi ergonomski oblikovan upravljač, DVD plejer, monitori integrisani u prednje naslone za glavu...).

Što se Turbo motora tiče, njegova snaga je porasla na 405kW/550KS pri 6100 o/min. i 730Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2300 do 4600 o/min.), dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h padne na 4,9 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 282 km/h.

Naravno, sve što je dobro, to i košta, a to u ovom slučaju znači najmanje 170.000 evra.



Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden (poznate pre svega po tjuniranju Jaguara i Land Rovera) jeste Range Rover AR7 Highlander, koga pokreće V8 benzinac sa kompresorom (zapremina mu je povećana na 4,5 litra) i snagom od 520 konja i 680Nm obrtnog momenta. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 6,5 sekundi, a da maksimalna brzina bude 240 km/h (elektronski limitirana).

Naravno, Arden se nije bavio samo motorom, pa je tako AR7 Highlander dobio i sportski aerodinamički kit (modifikovani prednji branik, novi, ručno napravljeni gril od nerđajućeg čelika, izraženiji pragovi, proširenja blatobrana i doterani zadnji branik), dodatna LED prednja svetla, novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa završecima originalnog dizajna), atraktivne točkove od 22 ili 23 inča, pojačani kočioni sistem (sa ventilirajućim diskovima) i doterani interijer (koža u različitim bojama, alkantara, drvo i detalji od hroma, karbona i aluminijuma).

Rezultat svega je dinamičniji, ali i dalje dovoljno elegantan i prestižan izgled, poboljšano upravljanje i veće zadovoljstvo u vožnji.



 

Naravno, ne radi se o običnom fabričkom primerku ovog malog Fiata, već o jednom od ukupno četiri komada, na kojima je poznati engleski umetnik Tracey Emin pokazao svoje ilustratorsko umeće. Njegov dizajnerski rad, nazvan "Dark, Dark, Dark", prodat je proteklog vikenda na aukciji u Londonu za 200.000 funti ili 252.500 evra, pa je time ovaj mališan poneo i titulu najskupljeg Fiata 500 na svetu. Naravno, sve pare dobijene prodajom ovog Fiata idu u dobrotvorne svrhe.     



Evropski Ford je još sredinom decembra prošle godine objavio jednu nejasnu teaser fotografiju budućeg sportskog Focusa RS (odgovor na Subaru Imprezu WRX STi i Mitsubishi Lancer EVO X), a ovo su prve slike tog automobila u njegovoj koncept verziji.

Naime, prema poslednjim informacijama, Ford prvo planira da narednog meseca na salonu automobila u Londonu predstavi Focus RS u obliku koncept automobila, dok će prodaja njegove serijske verzije startovati početkom naredne godine. Zanimljiva je informacija da Focus RS neće imati integralni pogon, već pogon samo na prednjim točkovima, a da će njegov petocilindrični 2,5 litarski turbo motor razvijati "preko 280KS i više od 400Nm obrtnog momenta" (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja).

Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča i posebne RS oznake).

Što se cene tiče, pominju se sume u rasponu od 21.000 pa do skoro 23.000 funti.



 

Kao što je bilo i najavljeno pre nekoliko dana sa jednim kratkim teaser videom, bavarski BMW je danas i zvanično predstavio svoj najnoviji koncept automobil - GINA Light Visionary Model (GINA = Geometry and Functions In "N" Adaptions).

Ovaj koncept u stvari predstavlja zanimljivu viziju sportskog roadstera, koji bi u nekoj doglednoj budućnosti mogao da zameni nekadašnji BMW Z8.

Međutim, najzanimljivija je činjenica da su na ovom dvosedu limeni delovi, kao što su hauba, bočni paneli, vrata i poklopac prtljažnika, zamenjeni specijalnom, fleksibilnom i izuzetno izdržljivom tkaninom, navučenom preko mreže metalnih žica, koje mogu da se pomeraju (pomeraju se preko električnih i elektro-hidrauličnih komandi) i tako u stvari menjanju oblik "kože" automobila. Npr. kada prednja svetla nisu uključena, ona su sakrivena tim specijalnim pokrivačem od tkanine, a kada ih vozač uključi, oblik prednjeg kraja automobila se menja, otkrivajući svetla – kao kada čovek otvara svoje oči (slike 2 i 3). Ili ako želite da vidite motor, fleksibilna "hauba" se otvara iz dva dela (na prvoj slici)...

VIDEO : BMW GINA Light Visionary Model



Izvor : www.tanjug.co.yu

Najveći ruski proizvođač putničkih automobila "Avtovaz" (Lada) planira da tokom naredne tri godine uloži u razvoj do tri milijarde dolara, navodi se investicionom programu kompanije za period 2009 -2012. godine, koji je sačinjen u saradnji s francuskim "Renoom".
Pre sklapanja strateškog partnerstva s francuskim kompanijom planovi "Avtovaza" su bili daleko skrominiji, prenosi moskovski poslovni dnevnik "Vedomosti".
U periodu od 2005-2007. godine ruski proizvođač je investirao svega 300-450 miliona dolara godišnje, dok ovogodišnje investicije u razvoj vrede 550 miliona dolara.
"Avtovaz" planira, inače, da već do kraja ove decenije za jednu trećinu uveća kapacitete, na 1,2 miliona automobila godišnje.
Detalji novog investicionog programa biće usvojeni u avgustu, ali je već sad poznato da će obuhvatiti usavršavanje i proizvodnju automobila na platformi "Renoa" (B i C klase) i terenskog vozila 4X4.
Uz kapitalizaciju od pet milijardi dolara "Avtovaz" je sada opterećen neto dugom od 800 miliona dolara.
Prošle godine "Avtovaz je prodao 770.000 automobila, ostvario prihod 154,6 milijardi rubalja (6,5 milijardi dolara) uz neto dobit od 3,95 milijardi rubalja (167 miliona dolara).



Fiat Grande Punto MY2008

10 Jun 2008 - 01:12 Noviteti Link

Nakon skoro tri godine i prodatih preko 850.000 primeraka (od toga pola u Italiji), Fiatovi dileri u Italiji će 14. i 15. juna (za vreme dana otvorenih vrata) javnosti prikazati doteranu verziju popularnog Grande Punta, modelske godine 2008 (Model Year 2008). Posle promocije potpuno nove Ford Fieste i Seat Ibize, kao i činjenice da se krajem ove ili početkom naredne godine očekuje pojavljivanje mnogobrojnih konkurentskih modela u njegovom B segmentu tržišta (Volkswagen Polo, Citroen C3, restilizovani Renault Clio III), Grande Punto MY2008 dolazi u pravom trenutku. Uz par sitnijih estetskih izmena na spoljašnjosti (vidljivih pre svega na modelima SportLine porodice), Grande Punto MY2008 najviše novina u stvari donosi u pogledu bogatstva standardne opreme (recimo, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti sa Hill Holder i ASR sistemima je sada serijski u svim verzijama), novih boja (Idealist Blue, Vigorous Brown, Captivating Red i Confident Yellow), kao i u paleti raspoloživih verzija. Naime, da bi kupcima olakšali izbor, u Fiatu su paletu modela Grande Punta MY2008 jednostavno podelili u dve porodice: prva je "ConfortLife" i obuhvata Dynamic i Emotion verzije (namenjenih onima koji prednost daju komforu, stilu i praktičnosti), dok je druga porodica nazvana "SportLine", okrenuta kupcima sa sportskijim temperamentom (u ovoj porodici su verzije Sport i potpuno nova Fun). Paletu upotpunjuje i verzija Active, a kao i do sada, u ponudi su varijante sa troja i petora vrata. Grande Punto sa Sport i Fun paketima su prilagođeni pre svega mlađim kupcima, koji žele da atraktivnijim elementima personalizuju svoj automobil. Takvi kupci mogu da dobiju originalne dekorativne šare za karoseriju, hromirane detalje (kvake, retrovizori, lajsna na poklopcu prtljažnika), nove aluminijumske točkove od 16 i 17 inča... I unutrašnjost je pretrpela brojne modifikacije, i to pre svega u pogledu kvalitetnijih materijala, novih tkanina za sedišta, unapređenog Fiatovog Blue&Me sistema i doteranog panela sa instrumetima sa hromiranim prstenovima. Inače, pomenuti Grande Punto Fun se nudi sa pet različitih motora: benzinci su 1.2L (65KS), 1.4 (77KS), 1.4 Turbo T-Jet (120KS), a dizelaši 1.3 Multijet sa 75 i 90KS. Sem toga, Punto Fun svojim putnicima pruža maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, za šta se pored pomenutih sistema ESP, Hill Holder i ASR, brine i set vazdušnih jastuka (prednji, bočni i prozorski vazdušni jastuci).


 



Hamann BMW X6

10 Jun 2008 - 01:08 Tuning Link

Seriji tjunera (Hartge, H&R) koji su nedavno obradili novi BMW-ov Sports Activity Coupe model X6, sada se pridružio i nemački Hamann. Sem modifikovanog izgleda (točkovi karakterističnog Hamann dizajna, novi pragovi), Hamannov BMW X6 se odlikuje i pojačanim dizel motorima. Tačnije, model X6 30d zahvaljujući reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora, sada raspolaže sa 195kW/265KS i 600Nm obrtnog momenta, a verzija X6 35d je pojačana na 235kW/320KS i 660Nm.



MKB Mercedes C63 AMG

10 Jun 2008 - 01:06 Tuning Link

 

Nemački tjuner MKB je objavio prve detalje o njihovom najnovijem proizvodu – modifikovanom Mercedesu C63 AMG.

Tako MKB Mercedes C63 AMG raspolaže sa snagom od 383kW/521KS i 645Nm obrtnog momenta (pre svega zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora), što je, uz skinutu blokadu koji standardnom modelu ne dozvoljava više od 250 km/h, dovoljno za najveću brzinu od 295 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,2 sekunde (standardni C63 AMG inače ima 336kW/457KS i 600Nm, a do stotke mu treba 4,5 sekundi). Uz sve to, za još dinamičniji izgled brinu se i novi aluminijumski točkovi.  

MKB za svoj rad inače daje i dvogodišnju garanciju (uz nemački TUV sertifikat).



Kao što je poznato, Cadillac je na Detroitskom salonu automobila u januaru ove godine i zvanično promovisao svoj novi model CTS-V. Tada je objavljeno da ovaj konkurent BMW-a M5 ima 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom čija snaga iznosi oko 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. U međuvremenu su iz GM-a konačno stigle i definitivne, zvanične cifre o snazi i performansama ovog modela. Konkretnije, pomenuti V8 agregat u Cadillacu CTS-V razvija 425kW/556KS pri 6100 o/min. i 747Nm pri 3800 o/min. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,9 sekunde, a ovde i podatak da je CTS-V prešao stazu Nirburgring u vremenu 7:59.32.

Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm.

 



Više o obnovljenom Porscheu 911 možete pročitati OVDE



Sledeći mnogobrojne nemačke tjuning kuće, koje su već obradile aktuelni Porsche 911 Turbo, sada i britanski Project Kahn (poznat po modifikacijama najluksuznijih automobila) svim zainteresovanim i boljestojećim kupcima nudi svoj novi paket za unapređenje izgleda i karakteristika ove 911-e. Njihov kit se sastoji od novog prednjeg spojlera, zadnjeg krila sa integrisanim kočionim svetlom, Diamond Edition RSX aluminijumskih točkova od 20 inča, zatamnjenih stakala, modifikovanog ogibljenja (spušteno za 20 mm) i sportskog izduvnog sistema. Cena za sve ovo i nije velika i iznosi 4500 funti (oko 5620 evra).



Na salonu u Parizu će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati i Audi A5 Cabrio, koji će naslediti sadašnji A4 Cabriolet (prodaja će startovati početkom 2009. godine). Ovde i podatak da za proizvodnju A5 Cabrioleta više neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS, preko 2.7 V6 TDI od 190KS, 3.0 V6 TDI sa 240KS, 3.2 V6 sa 265KS, pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 jedinica A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra. Ovu prvu pravu špijunsku sliku Audija A5 Cabrio je inače objavio britanski magazin AutoExpress, a napravljena je mobilnim telefonom negde u Švajcarskoj.