home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Mazda je u Zapadnoj Evropi startovala sa prodajom trovratne varijante svog trenutno najmanjeg modela Mazda2, čija premijera je održana u martu na salonu automobila u Ženevi (u Nemačkoj je Mazda2 sa troja vrata inače za 500 evra jeftinija od već poznatog modela sa pet vrata). I trovratnu Mazdu2 će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa petora vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). 1,3 litarski benzinac se nudi u verzijama sa 55kW/75KS i 63kW/86KS (oba troše po 5,4 litra na 100 km i emituju 129 grama CO2 po km), najsnažniji 1,5 litarski benzinac raspolaže sa 76kW/103KS i 137Nm, postiže 188 km/h, do stotke stiže za 10,4 sekunde, troši 5,9 litara i emituje 140 grama CO2 po km, dok Evropljanima možda i najzanimljiviji 1,4 litarski dizelaš razvija 50kW/68KS pri 4000 o/min. i 160 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. Mazda2 sa ovim dizelašem na svakih 100 km potroši 4,3 litre goriva, emituje 114 grama CO2 po kilometru, postiže 162 km/h a do 100 km/h ubrzava za 15,5 sekundi. Inače, svi motori se standardno opremaju petostepenim manuelnim menjačem. I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na Euro NCAP crash testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata (zavisno od verzije, ova trovratna Mazda2 u opremi ima ABS, EBD, BAS, DSC, 6 vazdušnih jastuka). Mazda2 je dugačka 389 cm, široka 170 cm, visoka 148 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 249 cm, dok je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji 250 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 787 litara). 





Pošto su pre nekoliko dana na internet pre vremena procurele prve slike BMW-a X6 u obradi tjuning kompanije Hartge, ovaj nemački specijalista je konačno objavio i zvanične fotografije i detalje o svom najnovijem projektu. Tako je Hartge BMW X6 dobio sportsko ogibljenje spušteno za 30 mm, nove aluminijumske točkove od 22 inča (sa gumama dimenzija 285/30 ZR22 napred i 335/25 ZR22 pozadi ili 295/30 ZR22 napred i 335/25 ZR22 pozadi), zatim modifikovani interijer (Hartge volan, elementi od karbon fibera, aluminijumske pedale), kao i snažnije dizel motore u verzijama 30d i 35d. Slabiji motor sada umesto fabričkih 235KS razvija 275KS i 598Nm, a jači je osnažen sa 286KS na 328KS i 675Nm.     



Subaru Impreza Coupe

4 Jun 2008 - 19:49 Top secret Link

Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, Subaru će Coupe verziju svoje nove Impreze u Japanu i SAD-u lansirati tokom 2010. godine, dok će prodaja u Velikoj Britaniji startovati početkom 2011. Radi se o automobilu koji bi japanskoj kompaniji trebalo da obezbedi nove kupce, pa i među onima koji su se do sada opredeljivali za BMW serije 3 Coupe i Nissan 350Z. Impreza Coupe će nastati kao plod zajedničkog rada Subarua i Toyote (Toyota će svojom verzijom dobiti naslednika Celice), dok će izgled velikim delom biti pozajmljen sa već poznate Impreze hatchback (mada sa određenim novim dizajnerskim elemetima kao što je agresivnije oblikovan zadnji deo). Paleta motora će obuhvatati dva četvorocilindrična boxer agregata: manji 2,0 litarski atmosferski motor sa oko 180 konja (ova verzija će imati pogon na zadnjim točkovima) i veći 2,5 litarski turbo od oko 300KS (u paketu sa symmetrical AWD pogonom na četiri točka). Što se cene tiče, AutoExpress predviđa da će slabiji model koštati 20.000 funti (oko 25.400 evra), a jači oko 25.000 funti (31.750 evra).



VQMotoring BMW 335i

4 Jun 2008 - 00:56 Tuning Link

Tjuning kompanija VQMotoring je promovisala svoj najnoviji body kit za aktuelni BMW serije 3 sedan (model E90), kojim ovaj Bavarac još više dobija na agresivnosti (naročito u crnoj boji). Sem VQMotoring body paketa (doterani branici, novi pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor), ovaj BMW 335i je dobio i aluminijumske točkove od 20 inča, modifikovano ogibljenje (H&R sportske opruge), sportski izduvni sistem i pojačani 3,0 litarski benzinski motor, koji sada razvija 350 konja (dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi manje od 5,5 sekundi).



Obeležavajući ugovor o sponzorstvu sa nemačkim fudbalskim klubom FC Schalke 04, Volkswagen je juče lansirao i specijalnu "S04 Edition" verziju svog modela Polo, koji će biti napravljen u limitiranij seriji od samo 100 primeraka. Svi primerci Pola S04 Edition se odlikuju plavom bojom karoserije (sa sivim i belim trakama), FC Schalke 04 logom na pragovima, naslonima za glavu i poklopcu prtljažnika, zatim petokrakim Varano aluminijumskim felnama od 16 inča, kožnim volanom, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti, svetlima za maglu i zatamnjenim bočnim staklima i zadnjim staklom.



ICC Tuning Mini Cooper S

4 Jun 2008 - 00:52 Tuning Link

Mini Cooper S je većini kupaca i u serijskoj verziji dovoljno atraktivan automobil (ima 1,6 litarski motor sa 128kW/175KS), ali onim vlasnicima koji ipak žele da se njihov Cooper S razlikuje od drugih, na raspolaganju su zanimljive prerade mnogobrojnih tjuning kompanija. Jedna od njih je i firma ICC Tuning, koja za Cooper S po ceni od 1100 evra nudi novi aero body kit (sadrži redizajnirani prednji branik, nove pragove i modifikovani zadnji branik), a u ponudi su i "obrve" za prednja svetla i aluminijumski točkovi od 17 inča.



Kia Forte

4 Jun 2008 - 00:49 Top secret Link

Kia je pustila u javnost prvu zvaničnu skicu naslednika modela Spectra, koji će od avgusta ove godine (kada bude zvanično predstavljen) poneti i novo ime - Kia Forte. Iako za sada nema konkretnijih detalja o samom automobilu, Forte će biti jedan od prvih modela korejske kompanije koji će se odlikovati novim Kijinim korporativnim izgledom, već viđenom na novijim koncept vozilima kao što su Kue Concept i Kee Concept. Više detalja dakle tek sledi.



Rick Wagoner, prvi čovek General Motorsa, najavio je da će GM do 2010. godine (ili ranije) prestati sa proizvodnjom SUV i pick up vozila u četiri svoje fabrike u Severnoj Americi (dve u SAD-u, po jedna u Kanadi i Meksiku), a da je istovremeno pokrenuto i strateško razmatranje položaja brenda Hummer u okviru GM-a (zatvaranjem ovih fabrika GM će inače uštedeti oko milijardu dolara godišnje). U saopštenju američke kompanije se ističe da se u vezi Hummera razmatraju sve moguće opcije, od kompletne modernizacije palete modela, preko ukidanja marke, pa sve do prodaje Hummera. Strateško ocenjivanje je inače tek započeto i za sada nema nikakvih vremenskih okvira do kada mora biti doneta končana odluka o sudbini Hummera. S tim u vezi, u GM napominju da do sada nisu imali nikakve kontakte sa drugim proizvođačima o prodaji Hummera i da se to neće desiti dok se ne završi pomenuto strateško ocenjivanje.  



Izvor : www.tanjug.co.yu

Indijski proizvođač kamiona i automobila "Tata motors" objavio je da je okončao preuzimanje kompanija "Jaguar" i "Land rover" od njihove matične kompanije "Ford", u transakciji vrednoj 2,3 milijarde dolara.
U saopštenju na berzi u Mumbaju, "Tata" je navela da ugovor o preuzimanju podrazumeva vlasništvo nad "Jaguarom" i "Land roverom", sva neophodna prava intelektualne svojine, fabrike za izradu automobila i dva unapređena dizajn centra u Britaniji.
"Tata" je, inače, objavila ugovor o kupovini filijala americkog "Forda" početkom ove godine.
"Jaguar" i "Land rover" su dve čuvene britanske robne marke koje imaju velike mogućnosti za uspešan razvoj, pa će i u narendom periodu zadržati svoj cenjeni identitet, rekao je predsednik "Tate" Ratan Tata.
On je najavio da će njegova korporacija nastojati da podrži rukovodstva "Jaguara" i "Land rovera" u njihovim naporima da postignu još bolji rezulatat. Novi izvršni direktor te dve firme biće Dejvid Smit, koji se i sada nalazio na njihovom čelu. U britanskim fabrikama je zaposleno oko 16.000 radnika.
"Ford" je bio prinuđen da proda "Jaguar" i "Land rover" kako bi mogao da se orjentiše na proizvodnju automobila u SAD, na kojima je beležio finansijski manjak, u nadi da će za dve godine ponovo biti profitabilan.
Prošle godine "Ford" je prodao i svoju vodeću britansku filijalu "Aston Martin". Američka kompanija će i dalje nastaviti da snabdeva "Jaguar" i "Land rover" motorima i drugim delovima za automobile.



Seat Ibiza SportCoupe

3 Jun 2008 - 17:05 Noviteti Link

Seat je danas objavio prve zvanične fotografije trovratne varijante svoje nove Ibize, koja je dobila i dodatak SportCoupe u svom imenu. Kao što se i očekivalo, u Seatu su odlučili da se Ibiza SportCoupe estetski velikim delom oslanja na izgled atraktivnog Seatovog koncepta Bocanegra sa ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi.

Ibiza SportCoupe je dugačka 4034 mm i visoka 1428 mm, odnosno nešto je kraća i niža u odnosu na standardnu Ibizu hatchback sa petora vrata (dugačka 4052 mm, visoka 1445 mm). U početku će Ibizu SportCoupe pokretati dva dizelaša (1.4 TDI sa 59kW/80KS i 1.9L sa 66kW/90KS) i jedan benzinac (1.6L sa 77kW/105KS), dok će kasnije paleta biti obogaćena sa još nekoliko agregata poznatih iz Ibize sa pet vrata. S druge strane, još nije sigurno koji će motori pokretati sportske verzije Ibiza FR i Ibiza Cupra. Jedni izvori govore da će Ibiza FR imati 1.8 TFSI agregat sa 160KS, a Ibiza Cupra 2.0 TFSI sa 200 konja, dok drugi izvori prednost daju manjem 1,4 litarskom turbo motoru.

Kao i kod verzije sa 5 vrata, Seat će kupcima Ibize SportCoupe ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom (u modelu sa 1,6 litarskim benzincem od 105 konja), Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sitemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti itd. Ibiza SportCoupe će se proizvoditi u Seatovoj Martorell fabrici u blizini Barselone, nudiće se u verzijama Reference, Stylance i Sport, dok prodaja počinje u drugoj polovini ove godine. Inače, više o Ibizi sa petora vrata možete pročitati OVDE.



Nije novost da će Volkswagenov Golf šeste generacije uskoro imati svoju svetsku premijeru (na jesenjem salonu automobila u Parizu), ali zanimljivo zvuči informacija da će u njegovoj paleti pogonskih agregata naglasak biti stavljen na motore manje zapremine i sa manjim brojem cilindara, uključujući i one sa samo tri cilindra. Kako prenosi Automotive News, zbog sve viših cena goriva kupci se prilikom kupovine novih vozila sve više odlučuju za motore manje zapremine, a VW sa novim Golfom namerava da prati taj trend. Tako će novi Golf (na slici njegov mogući izgled), pored već poznatog 1.4 TSI benzinca (ima i turbo punjač i kompresor), najverovatnije dobiti i mali 1,2 ili čak 1,0 litarski bazni agregat koji će raspolagati sa 75 konja. Prema izvoru iz VW, ovaj motor bi mogao da ima samo 3 cilindra, a tako motorizovani Golf VI bi trebalo da se pojavi u prodaji tokom sledeće godine.



Osim (polu)karavana Clubman, koji je nedavno dopunio paletu, u Miniju spremaju i novu Cabrio varijantu koja će se pojaviti na tržištu u martu sledeće godine. Aktuelna verzija je promovisana 2004. godine i prema poslednjim vestima njena proizvodnja će prestati u julu ove godine. Poput aktuelne konvencionalne varijante sa tvrdim krovom (predstavljena 2006. godine), i nova Cabrio verzija donosi dizajn veoma sličan prethodniku, kao i nešto povećane dimenzije (što će najviše pozdraviti putnici na zadnjim sedištima). Bez obzira na modu ugradnje metalnih sklopivih krovova, Mini Cabrio zadržava klasični platneni multifunkcionalni krov ali koji i dalje ima širok C stub, tako da od poboljšanja vidljivosti nema ništa. Pokretaće ga već poznati benzinci od 1,4 i 1,6 litra sa 95KS (Mini One), 120KS (Mini Cooper) i 175KS (Mini Cooper S), a možda i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS (Mini Cooper D). Pomenuti dizelaš inače emituje samo 104 grama CO2 po kilometru, a treba reći da će Cooper varijante imati i opciju sportskog, tvrđe podešenog ogibljenja. Što se cena tiče, očekuje sa da novi Mini Cabrio u odnosu na brata sa limenim krovom bude skuplji za oko 10% (što znači da će cene u Velikoj Britaniji počinjati od nepunih 15.000 funti). 



Prema pisanju japanskog časopisa Tokyo Shimbun, u Toyoti razmatraju mogućnost da proizvodnju svog hibridnog modela Prius počnu i u SAD-u (trenutno se ovaj model proizvodi samo u Japanu i Kini). Prius bi se proizvodio u joint-venture postrojenju NUMMI (New United Motor Manufacturing Inc.) u Kaliforniji, koji su 1984. godine osnovali General Motors i Toyota (tamo se trenutno prave Toyota Corolla, Tacoma, Matrix i Pontiac Vibe). Ipak, iz Toyote saoštavaju da za sada nisu doneli nikakvu odluku vezanu za proizvodnju Priusa u Americi. Ovde i podsećanje da je do kraja aprila ove godine širom sveta Toyota prodala tačno 1.028.000 primeraka Priusa. Prvi Toyotin hibridni model bio je upravo Prius prve generacije, predstavljen u Japanu još 1997. godine. Prodaja Priusa je tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je najveći komercijalni uspeh ipak zabeležen u SAD-u gde je od 2000. do kraja aprila ove godine kupce našlo čak 591.600 Priusa. U Japanu je prodato 315.000, a u Evropi 100.700 Priusa. Inače, prošle godine je Toyota prodala ukupno 429.400 komada svojih hibridnih vozila ili za 37 odsto više nego 2006., a u planu je da ta brojka posle 2010. godine poraste na milion hibrida godišnje.    



Mercedes je saopštio da je od početka prodaje (od 31. marta 2007.) kupcima već isporučio preko 300.000 komada njihove nove C klase (i u limuzinskoj i karavan varijanti). Istovremeno je saopšteno da će se novi Mercedes CLC naći na tržištu još tokom ovog meseca. CLC je naslednik dosadašnje C klase Sport Coupe, koja je od 2001. plasirana u preko 320.000 primeraka. Očekivano, najvažnije tržište za C klasu je Nemačka (zauzima 25% prodaje), a slede SAD, Velika Britanija i Italija. Širom sveta je inače do sada prodato 290.000 komada C klase u limuzinskoj verziji, dok je C klasa Station Wagon (karavan) od decembra 2007. godine plasirana u 25.000 primeraka. Najviše kupaca (trećina) se kod limuzine odlučuje za model C 220 CDI (na drugom mestu sa 20% prodaje se nalazi C 200 Kompressor), koji je najpopularniji i u karavan varijanti. Tačnije, približno polovina svih kupaca C klase karavan se odlučuje za C 220 CDI, a treba napomenuti da je 75% svih prodatih C klasa karavan opremljeno dizel motorima. Inače, C klasa sedan se proizvodi u fabrikama u Nemačkoj (Sindelfingen i Bremen), Južnoj Africi (East London), a od marta ove godine i u Kini (Peking). Karavan se proizvodi isključivo u Bremenu, a novi CLC u Mercedesovoj Juiz de Fora fabrici u Brazilu.