Dacia je zapadnoevropskim kupcima svog najnovijeg modela Sandero ponudila i zanimljiv SUV look bodykit, koji ovom automobilu daje nešto robusniji, pseudo SUV izgled (nešto u stilu starog Rovera 25 Streetwise). Naravno, sve se svodi samo na privlačniju estetiku, što u praksi znači da paket podrazumeva novi prednji i zadnji branik, pragove i zadnji krovni spojler. Cena za ovaj SUV look bodykit recimo u Holandiji iznosi 495 evra (sa troškovima montaže).
Podsećanja radi, Dacia u Sandero ugrađuje dva benzinska i dva dizel motora. Radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašima sa 68 i 86KS. Prodaja standardnog Sandera upravo startuje u Nemačkoj po osnovnoj ceni od 7500 evra (za verziju sa 1.4 litarskim benzincem), dok kod nas stiže krajem septembra ili početkom oktobra ove godine.
Inače, Dacia već priprema i svoj pravi SUV model, a o njemu više OVDE.
Aktuelni Suzuki Grand Vitara (u nekim zemljama Escudo) se na tržištu nalazi od 2005. godine pa je, imajući u vidu sve jaču i brojniju konkurenciju, ovo blago osvežavanje na polovini njegovog života došlo u pravo vreme.
Što se vizuelnih promena tiče, one nisu velike ni epohalne i obuhvataju pre svega doterane branike i prednji gril, žmigavce u retrovizorima, novi dizajn točkova, dopunjenu paletu boja i par sitnica u interijeru. Kao i ranije, kupcima će biti na raspolaganju kraća verzija sa troja i duža varijanta sa pet vrata.
Veće promene se tiču palete pogonskih agregata. Tako su i kraća i duža varijanta dobile novi četvorocilindrični 2.4 litarski benzinski motor sa 124kW/169KS i 227Nm obrtnog momenta, dok je paleta modela sa pet vrata bogatija i za 3.2 litarski V6 agregat sa 171kW/233KS i 291Nm. Nova Grand Vitara 2.4 od 0 100 km/h ubrzava za 11,2 sekunde, postiže najveću brzinu od 180 km/h, a po fabričkim podacima troši 11,4 litra goriva na 100 km. Verzija sa 3.2 V6 agregatom do stotke stiže za 9,3 sekunde, a može do 200 km/h.
Sem ovih novih motora, u ponudi su i dalje 1.6 i 2.0 litarski benzinci, kao i 1.9L turbo-dizelaš.
Audi je danas i zvanično najavio svoj novi 3.0 TFSI V6 agregat, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina (tačne zapremine 2995 kubika) sa direktnim ubrizgavanjem i Roots mehaničkim kompresorom raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., dok će potrošnja goriva iznositi manje nego kod aktuelnog 3.2 V6 motora (motor naravno već sada zadovoljava budući Euro5 standard). Prvi Audijev model koji će dobiti ovaj novi motor biće redizajnirani A6 (na slici), a sledeće godine dobiće ga i novi Audi S4, u kome će razvijati oko 350KS.
Lada Priora i Lada Kalina 1.4 od avgusta u Srbiji
Ladu Prioru su potencijalni kupci u Srbiji mogli da vide još na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u, a sada je stigla i potvrda da će prodaja ovog modela na našem tržištu startovati već u avgustu. Kod nas inače prvo u prodaju kreće klasična limuzina sa četiri vrata (postoje i hatchback i Coupe varijante) i to po ceni od oko 10.000 evra sa uračunatim PDV-om. Za tu sumu kupac u standardnoj opremi dobija (između ostalog) frontalne vazdušne jastuke, klima uređaj, servo upravljač, električne podizače stakala, centralno daljinsko zaključavanje vrata, ABS..
Inače, Priora je u definitivnoj serijskoj verziji promovisana 2006. godine na salonu automobila u Moskvi gde je naišla na zaista veliko interesovanje novinara i, što je važnije, kupaca. Iako na prvi pogled Priora liči na aktuelnu gamu Lada 110/111/112, reč je ipak o prilično različitim automobilima. Posebno je veliki napredak ostvaren u kabini, budući da su u oblikovanju modernije i atraktivnije unutrašnjosti Rusi koristili usluge italijanske firme AE.
Prioru pokreće čevorocilindrični 1.6 litarski motor sa 16 ventila, snage 72kW/98KS i 145Nm obrtnog momenta, uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem. Dimenzije ovog modela su: dužina 4400 mm, širina 1680 mm, visina 1420 mm, međuosovinsko rastojanje je 2492 mm, a zapremina prtljažnika 430 litara. Auto je težak 1095 kg, postiže najveću brzinu od 185 km/h, a do 100 km/h ubrzava za 11,5 sekundi. Još i podaci o potrošnji (ali uz napomenu da je reč o fabričkim podacima), po kojima Priora pri 90 km/h troši 5,6, pri 120 km/h 7,2 a u gradskoj vožnji 9,8 litara na 100 km.
Istovremeno kada i Priora, u Srbiju treba da stigne i Lada Kalina sa novim 1.4 litarskim benzinskim motorom od 66kW/90KS, čija cena će se kretati oko 8500 evra sa PDV-om. Za podsećanje, trenutno se kod nas prodaje samo Kalina sa 1.6 litarskim benzincem od 59kW/81KS, koju beogradska firma Jugo Lada doo prodaje po ceni od 8150 evra (Lada 1118 limuzina), odnosno 8250 evra, koliko staje Lada 1119 hatchback.
Do sada je tjuner Novitec Rosso već nekoliko puta obradio standardni Ferrari F430, a sada je na red došao i prošle godine predstavljeni F430 Scuderia.
Podsećanja radi, poenta cele priče oko F430 Scuderie jeste veća snaga (510 naspram 490 konja) i težina manja za 100 kg u odnosu na standardni F430. Novitecu je i to bilo malo, pa njihov F430 Scuderia sada razvija 527kW/717KS i 722 Nm obrtnog momenta pri 6250 o/min. Tolika snaga je dobijena, između ostalog, zahvaljujući ugradnji dva kompresora, većih interkulera, sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, novih filtera za vazduh i reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 10,1 sekundi, do 300 km/h stiže za 26,1 sekundu, dok je najveća brzina 348 km/h (serijski F430 Scuderia može do 320 km/h).
Osim pojačanog motora, Novitec Rosso Ferrari F430 Scuderia je dobio nove i snažnije kočnice, spušteno ogibljenje i doteranu unutrašnjost (Novitec Rosso sportski volan sa zaravnjenim donjim delom, koža, karbon).
Nenačka kompanija Edo Competition nastavlja sa preradama najbržih i najskupljih automobila na svetu. Na spisku ekskluzivnih automobila, koji su prošli kroz njihove ruke (Ferrari Enzo, Ferrari 599GTB, Lamborghini Murcielago LP640, Maserati MC12, Porsche 911 Turbo, Ford GT i Ferrarija 599GTB), sada se našao i Lamborghini Gallardo Superleggera.
Podsećanja radi, fabrički Gallardo Superleggera pokreće 5,0 litarski V10 agregat sa 530KS pri 8000 o/min. i 510Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., pa odnos težina/snaga iznosi samo 2,5 kg/KS (maksimalna brzina ovog modela je 315 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 3,8 sekundi).
Gallardo Superleggera u režiji Edo Competitiona raspolaže sa 22kW/30KS više (dakle 411kW/560KS pri 8250 o/min.) i sa 540Nm obrtnog momenta pri 6300 o/min. Maksimalna brzina je porasla na 320 km/h, ubrzanje do stotke iznosi 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba 11,7 sekundi.
Što se izgleda tiče, najuočljiviji su novi točkovi od 19 inča (sa Dunlop Sport Maxx gumama, dimenzija 245/35 ZR 19 napred, a 305/30 ZR 19 pozadi), a tu su i za 15 mm spušteno ogibljenje i modifikovani izduvni sistem, čija jačina zvuka može da se podeševa.
Nemački tjuner RDX Racedesign se pobrinuo da mali i dizajnerski prilično neatraktivni Volkswagenov Fox dobije kompletan redizajn, koji bi trebalo da mu pomogne u privlačenju pogleda slučajnih prolaznika. Koliko se u tome uspelo, procenite sami.
U svakom slučaju, RDX Racedesign je za VW Fox predvideo "GTI-Five" prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom (košta 299 evra u šta je uračunat i crni gril kako bi Fox ličio na Golf GTI), zatim set novih pragova (cena 129.95 evra) i drugačiji zadnji branik po ceni od 255 evra. Ukupno dakle skoro 684 evra, s tim što treba reći da ako se ovi elementi kupuju u paketu, RDX Racedesign ih nudi za cenu od 615 evra. Takođe, ukoliko to kupac želi, njegov Fox može dobiti i prednja LED dnevna svetla sa aktuelnog Audija S6.
U nemačkoj kompaniji H&R ne miruju, pa je posle
Audija A4 Avant, BMW-a X6, nove Seat Ibize i Volkswagen Passata CC, njihove
sportske opruge dobio i Audi RS6 Avant (ima V10 motor sa 580KS i 650Nm obrtnog
momenta). Zahvaljujući H&R oprugama, RS6 Avant je spušten za 30 mm u odnosu
na fabrički model, što kao rezultat daje unapređeno upravljanje i nešto
atraktivniji izgled, uz neizmenjen nivo komfora. Opruge inače koštaju 380 evra,
što je prava sitnica u odnosu na cenu od 106.900 evra koliko u Nemačkoj staje
osnovna verzija ovog Audija.
Nakon Golfa GTI, ljudi iz japanske tjuning kuće Newing Tuning su obradili i Volkswagenovu Jettu (ovaj tjuner je inače i poznat upravo po aerodinamičkim paketima za automobile ove nemačke marke). Njihov novi kit za Jettin atraktivniji i sportskiji izgled sadrži novi prednji spojler, izraženije pragove, modifikovani zadnji branik i dupli završetak izduvnog sistema, dok se za veću stabilnost i unapređeno upravljanje brinu doterano ogibljenje (auto može biti spušten do 35 mm) i komplet atraktivnih aluminijumskih točkova od 19 inča. Loša vest je da je ovaj Newing kit za Jettu dostupan samo kupcima u Japanu.
Volkswagen Golf Twin Drive Hybrid
U Volkswagenu su napravili novu hibridnu verziju aktuelnog Golfa, zvanično nazvanog Golf Twin Drive Hybrid. Ovaj Golf ima dva motora, tačnije jedan elektro-motor sa 61kW/82KS (namenjen vožnji u gradu) i 2.0 litarski turbo-dizel od 91kW/122KS, koji služi za duža putovanja (ugrađen je naravno i stop-start sistem). Sa elektro-motorom (litijum-jonske baterije mogu da se pune na običnoj kućnoj utičnici) Golf Twin Drive Hybrid može do maksimalno 120 km/h, njegova autonomija iznosi 50 kilometara (dovoljno za svakodnevne potrebe), a kada se baterije isprazne uključuje se pomenuti 2.0 turbo-dizelaš. Inače, od 2010. godine Volkswagen će zajedno sa nemačkom vladom testirati flotu od 20 ovakvih Golfova u okviru programa istraživanja budućnosti prevoza.
Porsche je saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u fabriku Magna Steyr u austrijskom Gracu. Valmet Automotive je inače počeo da proizvodi Boxster 1997. godine i od tada je njihove proizvodne trake napustilo preko 200.000 vozila.
U saopštenju se ističe da je austrijska kompanija obezbedila ugovor sa Porscheom zbog svoje povoljnije finansijske ponude i visokog kvaliteta. Ipak, motor i različite komponente za ove automobile će se i dalje praviti u Porscheovoj glavnoj fabrici u nemačkom Cufehausenu.
Magna Steyr je inače nedavno sklopila ugovore o proizvodnji sa još nekoliko proizvođača, pa će se u njihovim pogonima proizvoditi i novi Mini SUV, Aston Martin Rapide i Peugeot 308 RC Z.
Tek što je pre nekoliko dana najavljena sportska GTA verzija nove Alfe MiTo (o tome više OVDE), iz ove italijanske kompanije stiže i vest da se razmišlja o još jednom GTA modelu. Naime, Alfa Romeo će 2010. godine proslaviti 100 godina postojanja, a to bi prema mišljenju Luce dea Mea (prvog čoveka Alfa Romea) bila idealna prilika za promociju specijalne Alfe 8C Competizione GTA. Doduše, 8C GTA je za sada samo ideja, koja tek treba da dobije zeleno svetlo rukovodstva Fiata. Ako se projekat 8C GTA ipak odobri, to će biti olakšana i ojačana verzija standardnog modela 8C Competitzione, koji inače raspolaže sa 4.7 litarskim V8 motorom sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta. Ako i dobije zeleno svetlo, 8C GTA će biti napravljen u veoma limitiranoj seriji; tačnije govori se o samo 100 primeraka.
Paleta motora Audijevog kupea A5 će od avgusta biti proširena i novim 2.0 litarskim Turbo FSI benzincem, koji razvija 211KS pri 4300 o/min. i 350Nm obrtnog momenta pri samo 1500 o/min. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, A5 2.0 TFSI od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,9 sekundi, postiže maksimalnih 250 km/h, dok mu kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi samo 5,8 litara na 100 km. U opremi ovog Audija se, između ostalog, nalaze xenon prednja svetla, LED dnevna svetla, sedmokraki aluminijumski točkovi od 17 inča, automatski klima uređaj i Concert CD audio sistem sa 10 zvučnika. Cena za Audi A5 2.0 TFSI u Velikoj Britaniji iznosi 28.760 funti ili 36.370 evra (model sa prednjim pogonom), odnosno 30.285 funti ili 38.300 evra za model sa Quattro pogonom.
Sprema se naslednik Honde NSX
Hondin već odavno legendarni model NSX (predstavljen još 1989. godine) uskoro će konačno dobiti dostojnog naslednika. Pre nekoliko dana su lovci na automobilske novitete uspeli da na stazi Nirburgring naprave nekoliko dobrih špijunskih fotografija prototipa novog NSX-a (mada nije sigurno da će se i dalje tamo zvati), koje su poslužile da se naprave ovi renderinzi njegovog mogućeg izgleda (objavljuje ih britanski magazin AutoExpress). Ipak, mnogo je zanimljivije šta se krije ispod prednje haube. Naime, za razliku od starog NSX-a, koji je imao centralno smešten motor, kod novog NSX-a agregat će biti smešten ispod prednjeg poklopca. Novi NSX će zahvaljujući 5,5 litarskom V10 motoru sa 550 KS i 570Nm obrtnog momenta biti jedan od najsnažnijih japanskih sportista, bez obzira na oštru konkurenciju u vidu budućeg Lexusa LF-A ili prošle godine promovisanog Nissana GT-R. Motor će raspolagati i sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 (sistem moža da deaktivira pet cilindara).
Kako bi se smanjila težina automobila, u konstrukciji će pored čelika biti korišćen i aluminijum, dok će se snaga preko automatskog osmostepenog menjača (sa komandama za ručno menjanje brzina na volanu) prenositi na sva četiri točka (Hondin SH-AWD sistem).
Datum promocije novog Hondinog 2+2 sportiste još nije zvanično potvrđen ali se špekuliše da bi to moglo da se desi krajem 2010. ili početkom 2011. godine. Što se cene tiče, ona će biti saopštena kasnije (kako se bude približavao datum promocije), mada AutoExpress pominje cifru od 90.000 funti (nešto manje od 114.000 evra).
Iako je izgledalo da je nedavno promovisana Fiesta ST500 (o tome više OVDE) bila poslednje specijalno Fiestino izdanje u dosadašnjem obliku, iz Forda ipak stiže još jedna limitirana edicija ovog modela. Radi se o Fiesti Zetec S Red koja je namenjena samo britanskim kupcima, i to onim dovoljno brzim, budući da će biti napravljena serija od samo 400 komada. Tih 400 kupaca će za sumu od 13.000 funti (oko 16.440 evra) u ovoj Fiesti dobiti 1.6 litarski benzinac sa okruglo 100 konja, Colorado crvenu boju karoserije (sa kontrastom u crnim retrovizorima, kvakama, zadnjem krovnom spojleru i bočnim zaštitnim lajsnama), crno beli "šahovski" krov, aluminijumske felne od 16 inča, kožna sedišta, zatamnjena stakla, grejanje prednjeg vetrobrana, klima uređaj i grejanje el. retrovizora.